اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران مردبیوگرافی بازیگران

افشین هاشمی چگونه به عرصه ی بازیگری آمد؟

در این بخش بیوگرافی افشین هاشمی بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی افشین هاشمی از بازیگران مرد به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی افشین هاشمی آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

افشین هاشمی چند سال سن دارد؟

افشین هاشمی زاده ۲۰ مهر ۱۳۵۴ است و ۴۶ سال سن دارد.

افشین هاشمی مجرد است یا متاهل؟

افشین هاشمی در حال حاضر مجرد است.

تحصیلات افشین هاشمی چقدر است؟

افشین هاشمی فارغ التحصیل لیسانس مهندس شیمی و فوق لیسانس کارگردانی است.

افشین هاشمی فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

افشین هاشمی از سال 1383 تاکنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی افشین هاشمی

نام اصلیسید افشین هاشمی‌ مرغزار
نام هنریافشین هاشمی
تاریخ تولد۲۰ مهر ۱۳۵۴ ‏(۴۶ سال)
تحصیلاتلیسانس مهندس شیمی و فوق لیسانس کارگردانی
پیشهبازیگر، کارگردان، نویسنده، نوازنده
سالهای فعالیت1383 تاکنون
وضعیت تاهلمجرد
قد175 سانتی متر

بیوگرافی افشین هاشمی

بیوگرافی افشین هاشمی

در بیوگرافی افشین هاشمی آمده است: وی متولد 20 مهر 1354 در تهران، کارگردان، فیلمنامه‌نویس، بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و نوازنده ایرانی است. نام کامل او سیدافشین هاشمی‌مرغزار است.

کودکی افشین هاشمی در آغوش پدرش
کودکی افشین هاشمی در آغوش پدرش
کودکی افشین هاشمی در آغوش مادر
کودکی افشین هاشمی در آغوش مادر

در بیوگرافی افشین هاشمی لازم به ذکر است:او دارای مدرک مهندس شیمی از دانشگاه صنعت نفت آبادان (۱۳۷۷) و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشکده سینما تئاتر، دانشگاه هنر (۱۳۸۶) می‌باشد. وی همچنین نوازنده کمانچه است و اجراهایی را نیز در این زمینه در سالن‌های مختلف داشته‌است.

نوجوانی افشین هاشمی
نوجوانی افشین هاشمی

قد افشین هاشمی

در بیوگرافی افشین هاشمی بهتر است بدانید قد او 175 سانتی متر است.

بیوگرافی خانواده افشین هاشمی

در بیوگرافی افشین هاشمی درباره ی خانواده اش آمده است: او در یک خانواده ی پنج نفره بزرگ شده است و یک خواهر بزرگ تر به نام نغمه دارد و یک برادر کوچکتر به نام امیر دارد.خواهرش نغمه به همراه همسر و دو فرزندش خارج از کشور زندگی میکند.

معرفی سریال محرمی علقمه سرخ + تیزر و تصاویر سریال
عکس افشین هاشمی در کنار پدر و مادرش
عکس افشین هاشمی در کنار پدر و مادرش
افشین هاشمی و برادرش امیر هاشمی
افشین هاشمی و برادرش امیر هاشمی
سارا خواهر زاده ی افشین هاشمی
سارا خواهر زاده ی افشین هاشمی
عکس قدیمی افشین هاشمی در کنار خواهر و مادرش و برادرش امیر
عکس قدیمی افشین هاشمی در کنار خواهر و مادرش و برادرش امیر

ازدواج و وضعیت تاهل افشین هاشمی

بیشترین جستجوها در بیوگرافی افشین هاشمی درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

افشین خان هاشمی حالا 43 ساله است و هنوز تصمیم به ازدواج نگرفته است

علایق و حقایقی درباره افشین هاشمی

در ادامه بیوگرافی افشین هاشمی مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

افتخارات افشین هاشمی

سال 75 وقتی 21 ساله بودم ک تئاتر در جشنواره آتشکار و سال 76 تئاتری را در جشنواره دانشجویی اجرا کردم و برای هرکدامشان جایزه هم گرفتم

اولین اجرای رسمی و عمومی ام سال 79 بود.

افشین هاشمی در کلاس بازیگری

زمانی برای کلاس های امین تارخ و سمندریان ثبت نام کردم اما پولم به شهریه آنها نرسید، سپس به صورت آکادمیک از طریق دانشگاه هنر کارگردانی خواندم.

نویسندگی افشین هاشمی

من یک بازیگرم. نویسندگی ام از بازیگری ام می آید. من جای شخصیت هایم بازی می کنم. اما بعدتر نویسندگی به بازیگری ام کمک کرد و فیلمنامه نویس هم شدم.

عکس قدیمی از افشین هاشمی و دوستانش
عکس قدیمی از افشین هاشمی و دوستانش

نوازندگی افشین هاشمی

افشین هاشمی علاوه بر عرصه بازیگری در موسیقی نیز دستی بر اتش دارد، از سال 1368 وقتی 14 ساله بود نوازندگی کمانچه را پیش سعید فرج پوری شروع کرد

او بعنوان نوازنده کمانچه تا همین چند سال پیش در کنسرت های زیادی حضور داشت.

افشین هاشمی در گروه موسیقی خنیا
افشین هاشمی در گروه موسیقی خنیا

دیدگاه سیاسی افشین هاشمی

وی از جمله ۱۴۰ هنرمند ایرانی بود که با امضاء طوماری در مورخ ۲۲ خرداد ۱۳۹۲، همراه با سایر اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان، ضمن قدردانی انصراف عارف به نفع روحانی، از نامزدی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ حمایت علنی کرد.

خوانندگی هنگامه قاضیانی را دیدید؟

نسبت هدایت هاشمی و افشین هاشمی

هدایت هاشمی و افشین هاشمی ، به جز خانواده بزرگ هنر در هیچ خانواده دیگری قوم و خویش نیستند. برادر کوچک تر هدایت هاشمی بازیگر نقش اوس موسی در سریال پایتخت ، علی هاشمی است. او 12 سال از هدایت کوچک تر است و لیسانس تئاتر دارد.

نسبت هدایت هاشمی و افشین هاشمی
نسبت هدایت هاشمی و افشین هاشمی

کلاس بازیگری نرفتم

در دهه هفتاد تعداد دانشگاه ها خیلی کم بود و کلاس های آزاد بازیگری استاد امین تارخ و استاد سمندریان نیز بعدا تاسیس شد که من حتی پول شهریه آنها نیز نداشتم که ثبت نام کنم .
چون دانشجو بودم و از طرف خانواده ام نیز حمایت مالی نمی شدم و روزگار سختی بود و گذشت.

شروع فعالیت هنری افشین هاشمی

فعالیت خود را از سال 72 وقتی 18 ساله بود شروع کرد. او میگوید : در ورودم به بازیگری نه کسی کمکی کرده و نه کسی جلوی پایم سنگ انداخته است. من خیلی برای بازیگری تلاش کردم در نتیجه راهی جز تلاش برای رسیدن به آن نمی شناسم.

این روزها هرکس از من می پرسد که برای بازیگر شدن چه باید بکنم در پاسخ می گویم اگر می خواستید مهندس شیمی شوید، چه می کردید؟ به سختی درس می خواندید، در کنکور شرکت می کردید و چنانچه در کنکور پذیرفته می شدید، به دانشگاه وارد می شدید. در ادامه نیز پس از 4 سال درس خواندن، به دنبال کار می رفتید. حال که قرار است برای هر رشته ای این مسیر پیموده می شود، چرا برای بازیگری نباید طی شود؟

از نظر من روند معمول ورود به بازیگری، این گونه است و من راهی جز این متصور نیستم. البته بخت و اقبال بحث اش جداست و ممکن است به یک باره در ترم اول کلاس بازیگری نقش اصلی یک فیلم سینمایی را به شما بدهند و به سرعت به قله برسید. این یک بخت است و چه خوب اگر قدر آن را بدانی .

فیلم های برتر استیون اسپیلبرگ؛ فیلم‌ساز پولساز هالیوود

افشین هاشمی از تدارکات تا بازیگری

من همه کاری کرده ام، از تدارکات گرفته که در سال 72 در آبادان غذای گروهی که اجرا داشتند را از یک محل دیگر برای شان می آوردم تا منشی گری صحنه تئاتر لیلی ارجمند در همان سال 72، مدیریت صحنه، دستیاری، کارگردانی و بازیگری.

بازیگری از ابتدا برای من جدی بود اما جامعه هنری جدی ام نگرفته بود، برای اینکه هنوز وارد این عرصه نشده بودم. اکنون هم خیلی از علاقه مندان عرصه نمایش، پشت تئاتر شهر منتظر ورود به صحنه هستند؛ اما علاقه به تنهایی کافی نیست؛ جامعه هنری زمانی شما را جدی خواهد گرفت که کار جدّی انجام داده باشید.

از سال 72 کارم را شروع کردم و یک سال بعد خودم نمایشی را به صحنه بردم. سپس سال 75 یک تئاتر در جشنواره آتشکار و سال 76 تئاتری را در جشنواره دانشجویی اجرا کردم. این کارها را انجام دادم و برای هر کدام شان هم جایزه گرفتم.

اولین اجراهای رسمی و عمومی ام در یک تالار حرفه ای به سال 79 بر می گردد. آن سال، سه نمایش “کشته به درگاه”، “درست کارترین قاتل دنیا” و “فانوس خیس” را در تئاتر شهر اجرا کردم؛ البته قبل از آن در تالار ابن سینا اجرای عمومی داشتم ولی آن اجرا جزء زمانی به شمار می رود که تئاتر هنوز مرا خیلی جدی نمی گرفت. بعد از آن سه اجرای رسمی در سال 79 و تئاترهای “هیس”، “دیر راهبان”، “حسن سنتوری” و… را پشت سر هم کار کردم.

نمی توانستم خودم را با ستاره ها مقایسه کنم

ولی در اواسط این مسیر، ناامیدی دامن گیرم شد و همواره در تردید بودم که چرا کسی به سراغم نمی آید؟ و آیا علت آن، ضعف من در بازیگری است؟ چرا آن آثار بزرگی که منتظرشان ام، اتفاق نمی افتد؟

معرفی سریال ترسناک ونزدی به کارگردانی تیم برتون

زمانی که “دیر راهبان” را بازی کردم، همه می گفتند که خوب بازی کرده ای و تصور می کردم این نمایش، نقطه پرش من است ولی یک سال و نیم بعد از آن تئاتر، هیچ کس به سراغم نیامد! حتی خود کارگردان آن نمایش. خیلی برایم ترسناک و پر از ناامیدی بود و دستم هم به جایی بند نبود. فقط یک چیز بود که باعث می شد ترس من بریزد و آن نگاه به پیشینیانی بود که قبلا وضعیتی مشابه وضعیت آن زمان مرا داشته اند.خودم را نمی توانستم با بهروز وثوقی، فردین و یا جمشید هاشم پور که ستاره بودند، مقایسه کنم ولی می توانستم خودم را با کسانی که وضعیت مشابهی با من داشته اند نظیر علی نصیریان، عزت الله انتظامی، محمدعلی کشاورز و داوود رشیدی یا نسل جلوتر از آن ها مانند آقایان مهدی هاشمی، پرویز پورحسینی، پرویز پرستویی، رضا کیانیان و خسرو شکیبایی مقایسه کنم که هیچ کدام شان زودتر از 40 سالگی دیده نشدند و در متوسط سن 40 سالگی اولین فیلم شان را بازی کردند.

آقای شکیبایی نیز با فیلم “هامون” چنین اتفاقی برایشان رخ داد.

ایشان هم قبل “هامون”، “داد شاه” یا “خط قرمز” را بازی کرده بودند که البته “خط قرمز” به خاطر توقیفش، دیده نشد. پس برعکس ستارگان سینما که در جوانی ستاره اند و اگر بازیگران خوبی باشند در ادامه نیز ستاره خواهند ماند، این بزرگواران در میان سالی جدی گرفته شده و توسط مردم و سینما پذیرفته شدند. تنها چیزی که به من امید می داد همین نگاه به پیشینه چنین بازیگرانی بود.

بیوگرافی محمدرضا شریفی نیا

شروع فعالیت افشین هاشمی در سینما

شروع فعالیت سینمایی افشین هاشمی در سال 1383 با بازی در فیلم خیلی دور خیلی نزدیک ساخته رضا میرکریمی بود.

افشین هاشمی در فیلم خیلی دور خیلی نزدیک
افشین هاشمی در فیلم خیلی دور خیلی نزدیک

هاشمی یکی از بازیگران حرفه ای عصر حاضر در نمایش است و در نمایش نامه های بسیاری ایفای نقش کرده است.

اولین بار او را در تلویزیون با مجموعه نمایشی نیمکت محصول سال ۱۳۸۴ به کارگردانی، نویسندگی محمد رحمانیان و تهیه‌کنندگی شهاب‌الدین حجازی دیده ایم.این مجموعه معضلات و مشکلات اجتماعی و خانوادگی را در قالب تئاتر نمایشی به نمایش می‌گذارد. وی با این مجموعه نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی در جشن حافظ شد.

شما در حال مطالعه بیوگرافی افشین هاشمی در بازیگرآنلاین هستید.برای اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

افشین هاشمی در مجموعه نیمکت
افشین هاشمی در مجموعه نیمکت

افشین هاشمی کارگردان و فیلنامه نویس با کارگردانی فیلم «خاله قورباغه» تجربه خود را در زمینه ی سینما نیز به نمایش گذاشت، در این فیلم عروسکی بازیگران مطرح زیادی از جمله : شبنم مقدمی، احسان کرمی، مرضیه برومند، آناهیتا خسروی، نگار اردلان، غزل شاکری و … ایفای نقش می کنند.

افشین هاشمی و عروسک های فیلم خاله قورباغه
افشین هاشمی و عروسک های فیلم خاله قورباغه

فیلم صدای آهسته ساخته وی توانست در جشنواره جهانی فیلم «ایندیپندنت» در چهار بخش بهترین فیلم ، بهترین تصویربرداری ، بهترین جلوه های بصری و بهترین فیلم آوانگارد موفق به کسب مدال طلا شد. «کیت موئت» ، بازیگر نقش مکمل زن این اثر سینمایی ، مدال نقره و «جو پالیستر» هنرپیشه نقش مکمل مرد مدال برنز را از این جشنواره آمریکایی دریافت کردند. جایزه برنز بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن هم به «جورجیا وارنر» از همین فیلم تعلق گرفت.

نکات خواندنی بیوگرافی ارام جعفری از ازدواج اول تا طلاق و ماجرای ازدواج با افشین وطن خواه
فیلم صدای آهسته به کارگردانی افشین هاشمی
فیلم صدای آهسته به کارگردانی افشین هاشمی

در بیوگرافی افشین هاشمی یکی از آثار ماندگار او بازی در سریال گاو صندوق به کارگردانی مازیار میری است. این مجموعه تلویزیونی روایتی طنزآمیز از دنیای خلافکاران و تلاش آنها برای دستیابی به پول دارد.در این سریال افشین هاشمی در نقش غلام‌رضا قاسم‌پور هنرنمایی کرده است.

افشین هاشمی در سریال گاو صندوق
افشین هاشمی در سریال گاو صندوق

آخرین حضور او در سینما در فیلم پسران دریا به کارگردانی و نویسندگی خودش و حسین قاسمی جامی محصول سال ۱۴۰۰ می باشد. این اثر بهترین فیلم چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شده است.

پسران دریا داستانی درام و اجتماعی دارد که در جنوب کشور اتفاق می‌افتد.

افشین هاشمی در فیلم پسران دریا
افشین هاشمی در فیلم پسران دریا

لیست آثار هنری افشین هاشمی

در ادامه بیوگرافی افشین هاشمی باید بگوییم در لیستی جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

تئاترهای افشین هاشمی

  1. منشی صحنه در نمایش «لیلی و مجنون» به کارگردانی «مرجان امیرارجمند»؛ تهران، تئاترشهر، تالار اصلی (جشنواره بانوان)؛ ۱۳۷۲
  2. تدارکات در نمایش «سایه‌ها» به کارگردانی «مسعود جلالی»؛ آبادان، تالار دانشگاه نفت؛ ۱۳۷۲
  3. نگارش و کارگردانی نمایش «اوهام»؛ آبادان، انجمن نمایش؛ ۱۳۷۳
  4. آهنگسازی نمایش «هشت شب از شب‌های رنج نگار» به کارگردانی «مهدی مکاری»؛ تهران، جشنواره تئاتر دفاع مقدس؛ ۱۳۷۵
  5. بازی در نمایش «گریز»؛ به کارگردانی «مهرداد زمانی» اصفهان، سومین جشنواره آتشکار؛ ۱۳۷۵
  6. بازی در نمایش «از مرثیه عشق… “ به کارگردانی ”یوسف زقورزاده»؛ آبادان، انجمن نمایش؛ ۱۳۷۵
  7. بازی در نمایش «درستکارترین قاتل دنیا»؛ تهران، تالار ابن سینا؛ ۱۳۷۶؛ جشنواره دانشجویی؛ اصفهان، جشنواره تئاتر آتشکار؛ ۱۳۷۵
  8. بازی در نمایش «زیر درخت آلبالو» نوشته و کارگردانی «سحر ناسوتی»؛ تهران، تالار فارابی، جشنواره دانشجویی؛ ۱۳۷۷
  9. بازی در نمایش «چنانت دوست می‌دارم» به کارگردانی «حسن تسعیری»؛ تهران، تئاترشهر، تالار شماره ۲؛ جشنواره دفاع مقدس؛ ۱۳۷۸
  10. بازی در نمایش «فانوس خیس» به کارگردانی «آناهیتا اقبال‌نژاد»؛ تهران، تئاترشهر، تالار کوچک؛ ۱۳۷۹
  11. بازی در نمایش «کشته به درگاه» به کارگردانی «مرضیه طلایی، مهرالسادات میرحسینی»؛ تهران، تئاترشهر، تالار کوچک؛ ۱۳۷۹
  12. بازی در نمایش «درستکارترین قاتل دنیا» به کارگردانی «وحدت یگانه»؛ تهران، تئاترشهر، تریای تالار اصلی؛ ۱۳۷۹
  13. بازی در نمایش «کاتالیزور» به کارگردانی «حسن تسعری»؛ تهران، تئاترشهر، تالار چهارسو (جشنواره دفاع مقدس)؛ ۱۳۷۹
  14. بازی در نمایش «دیر راهبان» به کارگردانی «فرهاد مهندس‌پور»؛ تهران، تئاترشهر، تالار سایه؛ ۱۳۸۰
  15. بازی در نمایش «حسن سنتوری» به کارگردانی «معصومه تقی‌پور»؛ تهران، تالار سنگلج؛ ۱۳۸۱؛ تئاتر پارس؛ ۱۳۸۰
  16. بازی در نمایش «با مسیح به صلیب می‌کشند» به کارگردانی «روزبه حسینی»؛ تهران، جشنواره دانشگاهی فجر؛ ۱۳۸۰
  17. بازی در نمایش «مده‌آ» به کارگردانی «سهراب سلیمی»؛ تهران، تئاترشهر، تالار قشقایی؛ ۱۳۸۱
  18. عروسک‌گردانی در نمایش «رؤیای بی‌کفن» به کارگردانی «روشنک روشن»؛ تهران، تالار هنر؛ ۱۳۸۱
  19. بازی در نمایش «زائر» نوشته و کارگردانی «حمید امجد»؛ تهران، تئاترشهر، تالار چهارسو؛ ۱۳۸۲
  20. بازی در نمایش «تک سلولی‌ها» به کارگردانی «جلال تهرانی»؛ تهران، تالار مولوی؛ ۱۳۸۲
  21. بازی در نمایش «بی شیر و شکر» به کارگردانی «حمید امجد، مهرداد ضیایی»؛ تهران، تئاترشهر، تالار قشقایی؛ ۱۳۸۳
  22. بازی در نمایش «رقصی چنین» نوشته و کارگردانی «محمد رضایی‌راد»؛ تهران، تالار مولوی؛ ۱۳۸۳
  23. بازی در نمایش «پنجره‌ها» به کارگردانی «فرهاد آئیش»؛ تهران، تئاترشهر، تالار اصلی؛ ۱۳۸۴
  24. بازی در نمایش «بازگشت به خان نخست» نوشته و کارگردانی «محمد رضایی‌راد»؛ تهران، تئاترشهر، تالار قشقایی؛ ۱۳۸۴
  25. بازی و دستیار کارگردانی نمایش «خدا را هجی کن» به کارگردانی «مهران امام بخشی»، تهران، تئاتر شهر، تالار نو؛ ۱۳۸۵
  26. بازی و دستیار کارگردانی در نمایش «افرا» به کارگردانی «بهرام بیضایی»؛ تهران تالار وحدت؛ ۱۳۸۶
  27. بازی، نگارش، کارگردانی و موسیقی نمایش «حسن و دیو راه باریک پشت کوه»، تهران، تئاتر شهر، تالار قشقایی؛ ۱۳۸۷
  28. بازی در نمایش «ادیپوس» به کارگردانی «امین اصلانی»؛ تهران، تالار ایوان شمس؛ ۱۳۹۲
  29. بازی در نمایش «ترانه‌های قدیمی» به کارگردانی محمد رحمانیان، سالن همایش دیپلماتیک اکو، شهریور ۱۳۹۲
  30. بازی، نگارش و کارگردانی نمایش «عشق من؛ حامد بهداد»، تهران، فرهنگسرای ارسباران؛ ۱۳۹۲
  31. بازی و کارگردانی نمایش «مصاحبه»، تهران، تماشاخانه استاد جمشید مشایخی؛ ۱۳۹۳
  32. بازی در نمایش «سینماهای من» به کارگردانی محمد رحمانیان، پردیس سینمایی چهارسو، خرداد ۱۳۹۴
  33. بازی در نمایش «آدامس خوانی» به کارگردانی محمد رحمانیان، گالری آریانا، دی و بهمن ۱۳۹۴
  34. بازی در آواخوانی گزارش ارداویراف به کارگردانی بهرام بیضایی، دانشگاه استنفورد، ژانویه ۲۰۱۵
  35. بازی در نمایش طرب‌نامه به کارگردانی بهرام بیضایی، دانشگاه استنفورد، فروردین و آبان ۱۳۹۵
  36. بازی در نمایش «سه خواهر» به کارگردانی حمید امجد؛ تهران، تئاترشهر، تالار اصلی؛ مرداد و شهریور۱۳۹۷
  37. باری، نگارش و کارگردانی نمایش «شیرهای خان بابا سلطنه»، پردیس تئاتر شهرزاد – سالن ارکیده؛ شهریور۱۳۹۶
  38. بازی در نمایش «ترانه‌های قدیمی پیکان جوانان» به کارگردانی محمد رحمانیان، پردیس تئاتر شهرزاد – سالن ارکیده، آبان ۱۳۹۶
  39. کارگردانی و بازی در نمایش «پرواز به تاریکی»، تئاترشهر، تالار چهارسو، بهار ۹۷
  40. نگارش نمایش «هتل ایران» به کارگردانی سهیل پورجعفر؛ تالار ناصرخسرو؛ مرداد ۱۳۹۷
  41. بازی در نمایش «لیلا و چند مسافر» به کارگردانی محمد رحمانیان، تماشاخانه ایرانشهر – سالن استاد سمندریان، تیر و مرداد ۱۳۹۷
  42. نگارش نمایش «هدیه جشن سالگرد» به کارگردانی مجید فرهاد؛ تئاتر مستقل تهران؛ فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۸
  43. بازی در نمایش «هملت، شاهزاده اندوه» به کارگردانی محمد عاقبتی؛ تهران، تماشاخانه سپند (سالن شماره ۲)؛ خرداد ۱۳۹۸
  44. بازی در نمایش «دروغ» به کارگردانی آریان رضایی؛ تهران، تماشاخانه ایرانشهر، سالن ناظرزاده کرمانی؛ ۱۳۹۸
  45. بازی در نمایش آنلاین «آقای شادی» به کارگردانی آریان رضایی، تهران، سایت تیوال، ۱۳۹۹
بهنام تشکر از فوتبال حرفه ای تا بازیگری و شهرت

آثار سینمایی افشین هاشمی

  1. پسران دریا (۱۳۹۹)
  2. سال دوم دانشکده من (١٣٩٨)
  3. سینما شهر قصه (۱۳۹۸)
  4. بهشت گمشده (۱۳۹۷)
  5. خداحافظ دختر شیرازی (۱۳۹۷) (بازیگر و کارگردان)
  6. ضربه فنی (۱۳۹۷)
  7. خاله قورباغه (۱۳۹۶) (کارگردان و صداپیشه)
  8. گذر موقت (۱۳۹۴) (کارگردان)
  9. وقتی برگشتم (۱۳۹۴)
  10. صدای آهسته (۱۳۹۳) (کارگردان)
  11. برف (۱۳۹۲)
  12. خسته نباشید! (۱۳۹۱) (کارگردان مشترک با محسن قرایی)
  13. آزمایشگاه (۱۳۹۰)
  14. بی خداحافظی (۱۳۹۰)
  15. تجریش ناتمام (۱۳۹۰)
  16. میگرن (۱۳۹۰)
  17. گل‌چهره (۱۳۸۹)
  18. لطفاً مزاحم نشوید (۱۳۸۸)
  19. کودک و فرشته (۱۳۸۷)
  20. آنکه دریا می‌رود (۱۳۸۵)
  21. به نام پدر (۱۳۸۴)
  22. پابرهنه در بهشت (۱۳۸۴)
  23. خیلی دور، خیلی نزدیک (۱۳۸۳)
  24. مستند سینمایی خط باریک قرمز (۱۳۹۸)
افشین هاشمی در بی خداحافظی
افشین هاشمی در بی خداحافظی
افشین هاشمی در فیلم آزمایشگاه
افشین هاشمی در فیلم آزمایشگاه
افشین هاشمی در فیلم خسته نباشید
افشین هاشمی در فیلم خسته نباشید
افشین هاشمی در فیلم وقتی برگشتم
افشین هاشمی در فیلم وقتی برگشتم
افشین هاشمی و افسانه پاکرو در فیلم بهشت گمشده
افشین هاشمی و افسانه پاکرو در فیلم بهشت گمشده
افشین هاشمی و گوهر خیر اندیش در فیلم سینمایی میگرن
افشین هاشمی و گوهر خیر اندیش در فیلم سینمایی میگرن
افشین هاشمی و مجید مظفری در اولین انتخاب
افشین هاشمی و مجید مظفری در اولین انتخاب
افشین هاشمی در خداحافظ دختر شیرازی
افشین هاشمی در خداحافظ دختر شیرازی
افشین هاشمی در فیلم قطار آن شب
افشین هاشمی در فیلم قطار آن شب

آثار تلویزیونی افشین هاشمی

  1. اولین انتخاب (مهدی صباغ زاده، ۱۳۹۲)
  2. گاوصندوق (مازیار میری، ۱۳۸۸)
  3. مسافرخانه سعادت (محمد رحمانیان، ۱۳۸۷)
  4. بلندگوهای افسانه‌ای (محمد رحمانیان، ۱۳۸۷)
  5. توی گوش سالمم زمزمه کن ( محمد رحمانیان، ۱۳۸۵)
  6. نیمکت ( محمد رحمانیان، ۱۳۸۴)
افشین هاشمی در مجموعه مسافرخانه سعادت
افشین هاشمی در مجموعه مسافرخانه سعادت

افشین هاشمی در شبکه نمایش خانگی

  1. شبکه مخفی زنان (مجموعه نمایش خانگی) (کارگردان، ۱۴۰۰)

فیلم کوتاه های افشین هاشمی

  1. دوستم (کیانوش موسوی، ۱۳۹۶)
  2. هنرپیشه نقش کوتاه (بهزاد نعلبندی، ۱۳۸۵)
  3. مسافرکش (مزدک میرعابدینی، ۱۳۸۴)
  4. فلوت شیشه‌ای (مزدک میرعابدینی، ۱۳۸۳)
  5. ساز شکسته (بیژن شکرریز، ۱۳۷۹)

نوازندگی کمانچه

او نوازنده کمانچه است و در کنسرت‌های زیادی هم برنامه اجرا کرده‌است.

از جمله این آثار:

  • نواختن کمانچه در سی دی «لالایی‌ها» (۱۳۸۸)
  • «مجلس‌آرایی‌های دوره قاجار» به سرپرستی حسین حمیدی تهران، فرهنگسرای نیاوران (۱۳۸۷)
  • گروه خنیا به سرپرستی پری ملکی، تهران، تالار وحدت (۱۳۸۲)
  • گروه خنیا هجدهمین جشنواره موسیقی فجر تهران، تالار اندیشه (۱۳۸۱)
  • گروه خنیا به سرپرستی پری ملکی، تهران، تالار وحدت (۱۳۸۰)
  • گروه موسیقی ایرانی به سرپرستی علیرضا فرهنگ، Supérieure École Normale پاریس؛ ۲۰۰۱ (۱۳۷۹)
  • گروه داروک به سرپرستی و آهنگسازی سیامک جهانگیری، تهران، حوزه هنری تالار اندیشه (۱۳۷۶)
  • گروه آفتاب تهران، فرهنگسرای شفق فرهنگسرای ابن‌سینا (۱۳۷۵)
  • گروه همت به سرپرستی حسین همت‌آبادی نیشابور، فرهنگسرای سیمرغ (۱۳۷۵)
  • گروه آفتاب به سرپرستی رضا فیاض تهران، تالار رودکی (۱۳۸۱)
  • گروه خنیا به سرپرستی پری ملکی، تهران، تالار وحدت (۱۳۸۳)
بیوگرافی مهدی فخیم زاده

جوایز و افتخارات افشین هاشمی

  • دریافت جوایز اول متن و بازیگری از جشنواره تئاتر آتشکار و بازیگری در جشنواره تئاتر دانشجویی برای نمایش «درستکارترین قاتل دنیا» ۱۳۷۵
  • دریافت جایزه متن و بازیگری از جشنوراه تئاتر دفاع مقدس برای نمایش «کاتالیزور» ۱۳۷۹
  • دریافت جایزه بازیگری ازجشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران برای نمایش «با مسیح به صلیب می‌کشند» ۱۳۸۰
  • دریافت جایزه بهترین عروسک گردانی در جشنواره تئاتر دفاع مقدس برای نمایش «رؤیای بی‌کفن» ۱۳۸۱
  • دریافت جوایز بازیگری و نمایشنامه‌نویسی از دوازدهمین جشنواره نمایش‌های سنتی آئینی برای نمایش «هتل ایران» ۱۳۸۲
  • دریافت جایزه بازیگری از جشنواره نمایش‌های سنتی و آئینی برای نمایش «زائر» ۱۳۸۲
  • دریافت جایزه بازیگری از سازمان ملی جوانان برای فیلم خیلی دور خیلی نزدیک
  • بازیگر برگزیده از طرف از خانه تئاتر در جشن بازیگر ۱۳۸۲
  • دریافت جایزه بهترین بازیگر از جشنواره بین‌المللی پراگ برای نمایش «هدیه جشن سالگرد» ۲۰۰۵
  • دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «پابرهنه در بهشت» ۱۳۸۵

صفحه اینستاگرام افشین هاشمی

افشین هاشمی ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 1187 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی افشین هاشمی و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی افشین هاشمی و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی افشین هاشمی ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام افشین هاشمی @hashemi.afshin میباشد و بیش از 73 هزار دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام افشین هاشمی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا