اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبیوگرافی بازیگران

سیر تا پیاز زندگی الهام کردا و ناگفته هایی از او

در این بخش بیوگرافی الهام کردا بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی الهام کردا از بازیگران زن خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با سریال تعبیر وارونه یک رویا به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی الهام کردا آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

الهام کردا چند سال سن دارد؟

الهام کردا زاده ۱۷ آذر ۱۳۵۷ ‏است و ۴۳ سال سن دارد.

الهام کردا مجرد است یا متاهل؟

الهام کردا متاهل است و همسر او سعید چنگیزیان بازیگر است.

تحصیلات الهام کردا چقدر است؟

تحصیلات الهام کردا کارشناسی رشته نمایش است.

الهام کردا فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

الهام کردا از سال 1380 تا کنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی الهام کردا

نام اصلیالهام کردا
تاریخ تولد۱۷ آذر ۱۳۵۷ ‏(۴۳ سال)
تحصیلاتکارشناسی رشته نمایش
پیشهبازیگر و کارگردان تئاتر
سالهای فعالیت۱۳۸۰-اکنون
همسرسعید چنگیزیان
قد169 سانتی متر

بیوگرافی الهام کردا

بیوگرافی الهام کردا

در بیوگرافی الهام کردا آمده است: وی متولد 17 آذر 1357 در تهران، بازیگر است.

کودکی الهام کردا
کودکی الهام کردا

در بیوگرافی الهام کردا لازم به ذکر است: او کارشناسی خود را در رشته طراحی صحنه دریافت کرده و از سال ۱۳۸۰ فعالیت در تئاتر را آغاز کرد؛ و بیش از ۲۱ سال است که به فعالیت در زمینهٔ نمایش و بازیگری مشغول است.

الهام کردا در نمایشگاه عکس پیام ایرانی

قد الهام کردا

در الهام کردا بهتر است بدانید قد او 169 سانتی متر است.

عکس الهام کردا به همراه پدر و مادر و همسرش
عکس الهام کردا به همراه پدر و مادر و همسرش

ازدواج و وضعیت تاهل الهام کردا

بیشترین جستجوها در بیوگرافی الهام کردا درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

ماجرای کشف حجاب رویا نونهالی چه بود؟

الهام کردا با سعید چنگیزیان در سال 79 آشنا شد و در نهایت سال 1381 با یکدیگر ازدواج کردند، با وجود گذشت 16 سال زندگی مشترک هیچ فرزندی ندارند

الهام کردا در کنار همسرش
الهام کردا در کنار همسرش

بیوگرافی سعید چنگیزیان همسر الهام کردا

سعید چنگیزیان متولد 22 آذر 1356 در سمنان، بازیگر است

فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی از دانشگاه سینما و تئاتر و دیپلمه گرافیک از هنرستان امیر کبیر سمنان است، فعالیت اش را در سینما با فیلم خداحافظ رفیق در سال 1382 شروع کرد

نحوه آشنایی الهام کردا با همسرش

من و سعید در یک دانشگاه رشته تئاتر خواندیم و چون هم دانشگاهی بودیم سال 79 با هم به شکل کاری آشنا شدیم، این ارتباط در نهایت سال 81 به ازدواج ختم شد

علایق و حقایقی درباره الهام کردا

در ادامه بیوگرافی الهام کردا مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

علاقه الهام کردا به مطالعه

معمولا زياد به كتاب‌ ها رجوع می كنم، در گذشته داستان و رمان زیاد می خواندم اما مدتی است كه بيشتر تاريخ می خوانم اين روزها تاريخ مشروطه را بيشتر مطالعه می كنم

در يكی، دو سال اخير احساس می كنم خيلی بيشتر از گذشته به دانستن تاريخ نياز داريم

کتاب صوتی با صدای الهام کردا

الهام صدای ظریف و گوش نوازی دارد و کتابی با عنوان “آهوی بخت من گزل” داستانی تاثیر گذار از محمود دولت آبادی را به صوت خوانده است. نکته‌ای که در کتاب‌های صوتی اهمیت دارد، خلق کاراکتر و به تصویر کشیدن داستان با صوت است که خانم کردا به خوبی از پس آن برآمده.

معرفی سریال چشم چران عمارت جدیدترین سریال ترکیه ای

مشورت الهام کردا برای انتخاب نقش

قبل از قبول هر کاری خيلی زياد مشورت می کنم و اولين نفر همسرم سعيد چنگيزيان است که در بسياری از کارها و انتخاب‌ ها وقتی دچار ترديد می شوم به من کمک می کند

شهرت از نظر الهام کردا

شهرت با خودش چيزي به همراه دارد و آن اينکه در هر جا و مکاني آدم‌ها تو را مي شناسند که اين جريان به شخصه از جايي به بعد جوابگوي درونيات من نيست و روح من را ارضاء نمي‌کند.
من اعتقاد دارم که بايد در اين عرصه به جايگاه اجتماعي و فرهنگي خود بيانديشي و اينکه در مراودات روزمره انسان‌ها چگونه با تو رفتار مي‌کنند و حضور تو چقدر براي آن‌ها مهم است.

در صورتي که شايد در حال حاضر چنين افرادي کم باشند و شهرتي که امروز با آن مواجه هستيم سبب شده انسان‌ها به خودشان اجازه ورود به حريم شخصي تو را بدهند و در مورد همه مسائل تو نظر بدهند که اين صحيح نيست. اگر اين‌طور پيش بروي جايگاهت حفظ نخواهد شد و لااقل بايد ضمن توجه به حريم‌ها بدانند چطور وارد اين مسائل شوند.

شروع فعالیت هنری الهام کردا

از کارهای دانشجویی فعالیت خود را آغاز کرد اما بصورت حرفه ای از سال 1381 وقتی 23 ساله بود شروع به فعالیت جدی در تئاتر کرد.

از جمله آثار او به نمایش هایی همچون خنکای ختم خاطره، تماشاچی محکوم به اعدام، آنفلوانزای خوکی و… می توان اشاره کرد.

الهام کردا در سینما و تئاتر

با فیلم برف روی کاج‌ ها به کارگردانی و نویسندگی پیمان معادی در سال 1389 وارد سینما شد و پس از این فیلم طولی نکشید که کردا  “حوض نقاشی” ساخته مازیار میری را در کارنامه خود ثبت کرد و به سرعت با بازی در “ملبورن” به عنوان پرستار بچه و در کنار نگار جواهریان و پیمان معادی به چهره ای شناخته شده برای تماشاگران حرفه ای بدل شد و در واقع نقش های الهام کردا در این فیلم ها او را به عنوان یک بازیگر حرفه ای مطرح ساخت .

مروری بر فیلم ها و آثار ماندگار مهشید جوادی از آنام تا بچه مهندس
الهام کردا و بازیگران فیلم برف روی کاج‌ ها
الهام کردا و بازیگران فیلم برف روی کاج‌ ها
الهام کردا در فیلم حوض نقاشی
الهام کردا در فیلم حوض نقاشی

اولین تجربه او در تلویزیون با سریال حیرانی در فروردین 91 شروع شد

آخرین کار الهام کردا در تلویزیون حضور در سریال تعبیر وارونه یک رویا بوده است که نقش رویا که کاراکتری منفی است را ایفا میکند. الهام کردا برای اولین بار یک نقش منفی را با سریال فریدون جیرانی تجربه میکند. تعبیر وارونه یک رویا به تهیه کنندگی سید کمال طباطبایی در بیست قسمت 50 دقیقه ای تولید می شود و الهام کردا، نگار عابدی، صالح میرزاآقایی و شیوا خسرومهر از جمله بازیگران آن هستند.

الهام کردا در سریال تعبیر وارونه یک رویا
الهام کردا در سریال تعبیر وارونه یک رویا

فعالیت هنری الهام کردا به  تئاتر و سینما  ختم نمی شود و او در سریال های محدود اما بنام و مطرحی نقش آفرینی کرده است. از جمله سریال های الهام کردا  می توان به مجموعه خانگی “شاهگوش” اشاره کرد هم چنین او به تازگی در مجموعه ” نهنگ آبی ” حضور اثرگذار و پررنگی داشته است.

الهام کردا در سریال شاهگوش
الهام کردا در سریال شاهگوش

او در سریال نهنگ آبی به کارگردانی فریدون جیرانی در کنار بازیگران مطحی همچون لیلا حاتمی، ساعد سهیلی، حسین یاری و … هم ایفای نقش می کند.

الهام کردا در سریال نهنگ آبی
الهام کردا در سریال نهنگ آبی

یکی دیگر از بازی های ماندگار الهام کردا هنرنمایی در سریال ملکه گدایان در نقش مهناز ( سهیلا ) است.ملکه گدایان مجموعهٔ نمایش خانگی به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و به تهیه‌کنندگی علی طلوعی، محصول سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱ است که به صورت اختصاصی توسط شبکهٔ نمایش خانگی فیلیمو پخش می‌شود. بخش‌هایی از این سریال در استانبول ترکیه فیلمبرداری شده‌است. تولید سریال ملکه گدایان از پیش از شیوع کرونا آغاز شد و عمده روزهای تصویربرداری آن در روزهای کرونا ادامه یافت. فصل دوم این مجموعه چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ پخش شد.

همه چیز در مورد زندگی شخصی پژمان بازغی و ماجرای آشنایی با مستانه مهاجر به همراه عکس های شخصی
الهام کردا در سریال ملکه گدایان
الهام کردا در سریال ملکه گدایان

تازه ترین کار سینمایی الهام کردا با نام بدون قرار قبلی است. فیلم سینمایی بدون قرار قبلی فیلمی به کارگردانی بهروز شعیبی محصول سال ۱۴۰۰ می‌باشد. بدون قرار قبلی ششمین فیلم سینمایی بهروز شعیبی در مقام کارگردان است که فیلمنامه آن توسط فرهاد توحیدی و مهدی تراب‌بیگی با نگاهی به یکی از داستان‌های مصطفی مستور نوشته شده‌است.

الهام کردا در فیلم بدون قرار قبلی
الهام کردا در فیلم بدون قرار قبلی

گفتگوی خواندنی با الهام کردا

دلمان نیامد در ادامه بیوگرافی الهام کردا مصاحبه ی کوتاهی که با ایشان انجام شده است را برایتان درج نکنیم ، با بازیگرآنلاین همراه باشید

یک سری عوامل برای پیشرفت هر انسانی در حرفه خود وجود دارد که خارج از فاکتورهای اولیه است، اما به شدت در مسیر حرفه ای تأثیر گذار است. شما چه اقداماتی برای رسیدن به جایگاه مطلوب خود در بازیگری و حفظ آن انجام می دهید؟

به عنوان یک بازیگر در تئاتر و در سال های اخیر در سینما همیشه تلاش کردم برای خودم اعتبار کسب کنم. در این راه باید از لحاظ اطلاعات بروز باشی، که به صورت مطلق این اتفاق نمی افتد، چون باید مدام در سفر باشی و از طرفی ما کمبود منابع ترجمه شده داریم و از لحاظ زبان هم در سطح مطلوبی نیستیم که از منابع معتبر دنیا استفاده کنیم. طبیعی است که چند قدم از دانش روز بازیگری در دنیا عقب تر هستیم، اما باید تلاش کرد و با مطالعه و تحقیق و تماشای فیلم و تئاتر خود را رساند به سطحی که جهانی است. من این کار را در حد توان انجام می دهم.

از دیدگاه شما و به طور مشخص مطالعه و کسب دانش و آگاهی در چه سطحی و با چه دیدگاهی باید دنبال شود؟

ماجرای جالب ازدواج رویا نونهالی با همسرش

هر چیزی که به ارتقاء دانش و روشنفکری هنرمند کمک کند به کار می آید. روشنفکر از این منظر که به دنبال حواشی و جایگاه کاذب و عکس روی بیلبورد و از این دست مسائل به اصطلاح زرد نباشد و در کنار این مسائل ضمن آگاهی از موضوعات مختلفی مانند تاریخ و ادبیات جهان بینی خاص خود را داشته باشد. این مربوط به تمام آرتیست ها می شود که در نهایت به استقلال فکری برسند و در یک مورد خاص نظر خودشان را داشته باشند. این امتیاز با یک سفر، کتاب و یا هر طریق دیگری هم به دست می آید و در کنار این ها اگر شخص با هوش خود کاربرد صحیح این دانش و اطلاعات را بداند نتیجه بهتری به دست می آید.

برای هر انسانی شهرت یک عامل جذب کننده و خوشایند است. شما زمانی که وارد این حرفه شدید چقدر به جنبه شهرت در این حرفه توجه داشتید؟

شهرت با خودش چیزی به همراه دارد و آن اینکه در هر جا و مکانی آدم ها تو را می شناسند که این جریان به شخصه از جایی به بعد جوابگوی درونیات من نیست و روح من را ارضاء نمی کند. من اعتقاد دارم که باید در این عرصه به جایگاه اجتماعی و فرهنگی خود بیاندیشی و اینکه در مراودات روزمره انسان ها چگونه با تو رفتار می کنند و حضور تو چقدر برای آن ها مهم است. در صورتی که شاید در حال حاضر چنین افرادی کم باشند و شهرتی که امروز با آن مواجه هستیم سبب شده انسان ها به خودشان اجازه ورود به حریم شخصی تو را بدهند و در مورد همه مسائل تو نظر بدهند که این صحیح نیست. اگر این طور پیش بروی جایگاهت حفظ نخواهد شد و لااقل باید ضمن توجه به حریم ها بدانند چطور وارد این مسائل شوند.

معرفی فیلم دسته دختران تازه‌ترین ساخته منیر قیدی

برای انتخاب نقش ها و آثاری که به شما پیشنهاد می شود ، با کسی مشورت هم می کنید؟

خیلی زیاد مشورت می کنم و اولین نفر همسرم «سعید چنگیزیان» است که در بسیاری از کارها و انتخاب ها وقتی دچار تردید می شوم به من کمک می کند. از آنجایی که در مسیر فعالیت من پیشنهادهای کاری از طرف دوستان جوان و ناآشنا برای من می شود، دوستانی دارم که با لطف و با حال خوب اطلاعاتی را در مورد این هنرمندان به من می دهند و فکر می کنم بدون مشورت نمی شود کار کرد و باید از فکر و تجربه اطرافیان استفاده کرد.

 در مورد بازی سعید چنگیزیان فارغ از اینکه همسر شماست به عنوان یک بازیگر چه نظری دارید؟

به جرأت باید بگویم که سعید یکی از بهترین پارتنرهایی بوده که من تا به حال در مقابلش بازی کردم. در نمایش های زیادی خوشبختانه این تجربه را داشته ام.

لیست آثار هنری الهام کردا

در ادامه بیوگرافی الهام کردا بازیگر همگناه باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

آثار سینمایی الهام کردا

سالعنواننقشکارگردان(ها)
۱۴۰۰بدون قرار قبلیبهروز شعیبی
۱۳۹۷سرکوب (فیلم)پریسارضا گوران
۱۳۹۶همچنان که می‌مردممصطفی سیاری
آندرانیکسونیاحسین مهکام
۱۳۹۵موج اف ام ردیف ۴۸کیارش اسدی زاده
۱۳۹۴بیست هفتهمسعود قراگزلو
رگ خوابآیلاحمید نعمت‌الله
به دنیا آمدنپری پاکرومحسن عبدالوهاب
۱۳۹۳ارغوانخواهر افروزامید بنکدارکیوان علی‌محمدی
۱۳۹۲فرشته‌ها با هم می‌آیندهدیهحامد محمدی
بلوک۹ خروجی۲بهنازعلیرضا امینی
ملبورنپرستار بچهنیما جاویدی
۱۳۹۱حوض نقاشیدکتر روانپزشکمازیار میری
۱۳۹۰برف روی کاج‌هانازیپیمان معادی
هفتممسفود قراگوزلو
رنگ چشمان خاص محمدرضا فروتن
الهام کردا در فیلم سینمایی ارغوان
الهام کردا در فیلم سینمایی ارغوان
الهام کردا و هدایت هاشمی در فیلم به دنیا آمدن
الهام کردا و هدایت هاشمی در فیلم به دنیا آمدن
الهام کردا در فیلم سرکوب
الهام کردا در فیلم سرکوب

مجموعه های تلویزیونی الهام کردا

سالعنوانکارگردان
۱۳۹۴تعبیر وارونه یک رؤیافریدون جیرانی
۱۳۹۲مهرآبادفرید سجادی حسینی
۱۳۹۲داوراناحمد امینی

بیژن میرباقری

۱۳۹۱حیرانیکیوان علی محمدی
امید بنکدار
۱۳۹۰رازهای یک خانهحمید لبخنده
۱۳۸۰با من بمانحمید لبخنده

الهام کردا در شبکه نمایش خانگی

سالعنواننقشکارگردان
۱۴۰۱_۱۴۰۰ساخت ایران ۳بهمن گودرزی
۱۳۹۹ملکه گدایانمهناز (سهیلا)حسین سهیلی‌زاده
۱۳۹۸کرگدنکیانا مرادی (سیمین)کیارش اسدی‌زاده
۱۳۹۷نهنگ آبیسارا آژندفریدون جیرانی
۱۳۹۲شاهگوشخجسته چمانیداوود میرباقری
الهام کردا در فیلم کرگدن
الهام کردا در فیلم کرگدن

تئاترهای الهام کردا

بازیگری الهام کردا در تئاتر

  • شنیدن
  • بداهه
  • آهواره به کارگردانی احسان گودرزی
  • مالی سویینی
  • خنکای ختم خاطره
  • تماشاچی محکوم به اعدام
  • آنفلوانزای خوکی
  • زنی از گذشته
  • خاموشی دریا (به کارگردانی نیما دهقان و بازنویسی رضا گوران)
  • ۱۷ دی کجا بودی؟
  • پالتوی پشمی قرمز (به کارگردانی افسانه ماهیان)
  • دو لیتر در دو لیتر صلح (به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ)
  • هم هوایی
  • سه جلسه تراپی
  • تن‌تن و راز قصر مونداس
  • از زیرزمین تا پشت بام
  • زبان تمشک‌های وحشی
  • نفر دوم (به کارگردانی مهین صدری)
  • بداهه

کارگردانی الهام کردا در تئاتر

  • پرشین کت؛ ۱۳۹۰
  • چهار دقیقه ؛۱۳۹۸ (طراح و کارگردان)
  • این یک تیتر زرد نیست ؛۱۳۹۸

جوایز و افتخارات الهام کردا

  • نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم به دنیا آمدن
  • نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و یکمین جشن سینمای ایران برای فیلم به دنیا آمدن
  • نامزد تندیس حافظ بهترین بازیگر زن درام در پانزدهمین دوره جشن حافظ برای سریال تعبیر وارونه یک رؤیا
  • نامزد تندیس حافظ بهترین بازیگر زن در بیستمین دوره جشن حافظ برای فیلم به دنیا آمدن

صفحه اینستاگرام الهام کردا

الهام کردا ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 908 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی الهام کردا و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی الهام کردا و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی الهام کردا ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام الهام کردا @elhamkorda میباشد و 183 هزار دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام الهام کردا

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا