اخبار بازیگران

بازیگران سریال نجلا | داستان و بازیگران

نجلا مجموعهٔ تلویزیونی مناسبتی است به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی سعید سعدیکه در آبادان،شادگان و تهران ساخته شده است.نخستین قسمت از این مجموعه روز پنجشنبه ۱۷ مهر ماه سال ۱۳۹۹، مصادف با اربعین حسینی ۲۰ صفر، ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن شبکهٔ سه سیما رفت.در آستانهٔ پخش، از نخستین تیزر این مجموعه که توسط محمد واحد ساخته شده نیز رونمایی شد.بیوگرافی بازیگران سریال نجلا و داستان سریال نجلا را در ادامه مرور میکنیم.

کارگردان سریال نجلا کیست؟

کارگردان سریال نجلا خیرالله تقیانی پور است.

سریال نجلا چند قسمت است؟

سریال نجلا یک سریال ۱۵ قسمتی است.

داستان سریال نجلا چیست؟

داستان سریال نجلا به اربعین سرخ سال ۱۳۵۸ برمیگردد.

تهیه کننده سریال نجلا کیست؟

سریال نجلا به تهیه‌کنندگی سعید سعدی است.

سریال نجلا به کارگردانی خیرالله تقیانی پور و تهیه کنندگی سعید سعدی به عنوان سریال جدید شبکه سه از پنجشنبه 29 خردادماه 99 مقابل دوربین رفت.در این مطلب معرفی سریال نجلا را می‌خوانید.

پخش سریال نجوا در ایام اربعین

سریال نجلا به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی در ۱۵ قسمت برای پخش در ایام اربعین حسینی از شبکه سه سیما آماده می‌شود.

عوامل سریال نجوا

کارگردانخیرالله تقیانی پور، سعید سعدی
مدیر فیلمبرداریسیروس عبدلی
مشاور و مدیر هنریمحمدرضا شجاعی
ناظر کیفیامیر ابیلی
طراح صحنه و لباسامیر ملک‌پور
طراح چهره‌پردازیسیدجلال موسوی
مدیر صدابرداریمحمد شیوندی
تدوینمهدی سعدی
صداگذارمهرداد جلوخانی
موسیقیمسعود سخاوت‌دوست
دستیار اول کارگردانمحمدرضا اصلی
مدیر برنامه‌ریزیمحمدجواد سعدی
مشاور رسانه‌ایامین اعتمادی‌مجد
سرپرست اجرای گریمجمال بیات
مجری آقایانامیرمحمد دوستی
مجری بانواننسترن ربیعی، نسیم رضازاده
دستیاران صدارسول هادی، شهاب موسی
فیلمبردارسیدهادی حسینی‌پویا
دستیار اول فیلمبردارحمید داس‌دار
دستیاران فیلمبردارعلیرضا فتحی، میثم سخایی، ایمان سرلک، مسعود حبیبی، متین محمدی
مدیر مجری طرحموسسه سینمایی فدک فیلم
پرده برداری فریبا نادری از راز بزرگش

داستان و بازیگران سریال نجلا

کارگردان “نجلا” درباره قصه‌ی این سریال گفته “ماجرای “نجلا” به اربعین سرخی برمی‌گردد که در سال ۱۳۵۸ می‌گذرد. زمانی که رژیم بعث برای اینکه جلوی جلسات مذهبی شیعیان را بگیرد، در یکی از همین اربعین‌ها (اربعین سرخ) کلی از زائران را قتل عام کرد و آن سال به اربعین سرخ معروف شد”

تقیانی پور در ادامه گفته ” داستان این سریال حول آن محور و اتفاق می‌چرخد. از عشق زمینی به عشقی عرفانی و آسمانی می‌کشاند؛ همان عاقبت بخیری که پدران و مادرانمان می‌گویند ختم می‌کند. سیر و سلوکی رخ می‌دهد معنی و مفهوم عشق از منظر دیگری به رخ کشیده می‌شود که باید منتظر ماند و تا آخر این سریال را دید. ”

او بر این باور است که “این سریال مضمون عاشقانه‌ای دارد و در وهله بعدی حسّ میهن‌پرستی را در ذهن‌ها زنده می‌کند، البته هدف چیز دیگری است، اما هدف ناخواسته تغییر می‌کند و همه به سمت عشق امام حسین (ع) می‌رود و با نگاه حضرت گره می‌خورد. ”

خیرالله تقیانی کارگردانی تئاتر در اولین تجربه تلویزیونی سریال نجلا را در بوستان ولایت تهران مقابل دوربین برد.

وی از کارگردانان جوان و شناخته شده حوزه تئاتر است که بعد از ساخت فیلم ” تونل “، اولین تجربه سریال‌ سازی خود را نیز با نجلا تجربه خواهد کرد.

حضور حسام منظور در سریال نجلا

حسام منظور بازیگری با سابقه تئاتر را همه مخاطبان تلویزیون با نقش ارسلان میرزای سریال بانوی عمارت به خوبی می شناسند و این بازیگر کشورمان به زودی و با تجربه ای جدید با سریال نجلا به آنتن تلویزیون بازمیگردد.

نگاهی به فیلم قاتل آخرین ساخته دیوید فینچر

حسام منظور در صحنه ای از فیلم نجلا

داستان سریال نجلا درباره خانواده و جوانان است این سریال در سال ۵۸ روایت می ‌شود که البته ربط خاصی به انقلاب اسلامی و یا دفاع مقدس ندارد، بلکه عاشقانه ‌ای است که حول امام حسین (ع) روایت می ‌شود. عوامل این سریال بعد از ضبط سکانس هایی در تهران برای تصویربرداری مراسم پیاده روی اربعین راهی جنوب کشور میشوند.

حسام منظور که پیش از این در سریال های بانوی عمارت و برادر جان نقش آفرینی کرده بود، در این سریال یکی از نقش های اصلی به نام ” عبد ” را به عهده دارد و سارا رسول زاده نیز نقش ” نجلا ” را بازی می کند. عبد ، عاشق دختری به نام نجلا می شود که اصالت ایرانی عراقی دارد و شرط او برای ازدواج با عبد ، بردن او به کربلا در اربعین است.

لیست اسامی بازیگران سریال نجلا

  • آزیتا حاجیان
  • حسام منظور
  • سارا رسول ‌زاده
  • ملیکا شریفی‌نیا
  • هدایت هاشمی
  • سیدمهرداد ضیایی
  • مصطفی ساسانی
  • سوگل طهماسبی
  • جواد پورزند
  • علی غابشی
  • مرتضی شاه‌کرم
  • وحید نفر
  • بدرالسادات برنجانی
  • محسن پوشانی
  • محسن سلیمانی
  • سجاد دیرمینا
  • ابراهیم گله‌دارزاده

بد نیست بدانید سید حسین امیرجهانی نگارش فیلمنامه سریال‌ های ” پدر ” ، ” حکایت ‌های کمال ” ، ” بر سر دوراهی ” ، ” چرخ فلک ” و ” پیکسل ” را در کارنامه کاری خود دارد و مهدی حمزه نیز پیش از این سریال های ” پرده نشین ” ، ” دلدار ” ، ” زیرهمکف ” و ” غیرعلنی ” را کار کرده است.

سارا رسول زاده با لباس پرستاری در صحنه ای از فیلم نجلا

«مسعود سخاوت‌دوست» هم‌زمان با تصویربرداری نجلا در حال ساخت موسیقی آن است.

عکس سعید راد قبل از انقلاب به همراه بیوگرافی

سعدی به این پرسش که آیا ویروس کرونا تولید و پخش سریال آن‌ها را به تاخیر انداخته است؟ پاسخ منفی داد و گفت: از همان ابتدا قاعده‌ بر پخش سریال نجلا در ایام اربعین بوده و پخش این سریال به تاخیر نیفتاده است. «نجلا» ویژه اربعین است.

لازم به بیان است از ابتدا قرار بود تا این سریال به واسطه قصه ای که دارد در تهران و هم در یکی از شهرهای جنوبی کشور مقابل دوربین برود اما به خاطر مشکلاتی که شیوع کرونا برای گروه های تولیدی ایجاد کرده است، بخش های مربوط به آبادان در تهران و در بوستان ولایت و شهرک سینمایی دکورسازی شده است!

اغلب کاراکترهای نجلا به خاطر حضور در آبادان با لهجه جنوبی صحبت می کنند.

او افزود: حدود سه ماهی می‌شود که کار تصویربرداری سریال را شروع کرده‌ایم و به خاطر کرونا توقفی در کار نداشتیم.

زمان پخش سریال نجلا

به گفته سعدی تاکنون همه بازیگران این سریال مقابل دوربین رفته‌اند و همچنان مشغول کارند.سریال «نجلا» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی در ۱۵ قسمت برای پخش در ایام اربعین حسینی از شبکه سه سیما آماده می شود.

کارگردان این سریال گفت: قسمت های پایانی نجلا در کربلا رخ می دهد و تصویربرداری ما در عراق بستگی به شرایط فعلی آن زمان به دلیل بیماری کرونا دارد و اگر هم نتوانیم به عراق برویم بخش های مربوطه را در تهران دکورسازی می کنیم.

خیرالله تقیانی پور کارگردان و نویسنده با اشاره به ساخت سریال «نجلا» گفت: از زمانی که طرح این سریال به من پیشنهاد شد تا الان و با گفت و گوهایی که با نویسنده ها داشتیم، تغییراتی در طرح اولیه مان صورت گرفته است. قهرمان هایمان همان قهرمان های طرح قبلی هستند، اما از لحاظ جغرافیایی و تاریخی و زمانی و همچنین تعداد کاراکترها و قصه ها تغییراتی داشتیم. طرح اولیه «نجلا» در زمان جنگ رخ می داد.

هومن حاجی عبداللهی عزادار پدر شد

تقیانی پور همچنین با اشاره به دکورسازی سریال نجلا در تهران افزود: باید بخشی از خرمشهر و آبادان در زمان قبل از جنگ را دکورسازی کنیم. بسیاری از سکانس هایمان در تهران ضبط می شوند، اما سکانس های خارجی، کوچه، خیابان، سمبل های خرمشهر و آبادان، پالایشگاه، رود کارون و … را باید در خرمشهر تصویربرداری کنیم. همچنین بوستان ولایت و هشتگرد از جمله مکان هایی هستند که در آنها دکورسازی شده است.

خلاصه داستان سریال نجلا

در داستان این سریال آمده است: «هر روز با عطر گل‌های باغ‌های شهریار از خواب بلند می‌شدم، مادرم خدابیامرز یک باغچه خوشگل داشت که همیشه سرش گرم بود؛ بنده خدا اکثر مواقع تنها بود؛ بابام که راننده بیابون بود صبح تا شب پشت نفتکش دنده عوض و بنزین جابه‌جا می‌کرد. راه نزدیکش چهار پنج ساعت ترافیک انبار ری تا پمپ بنزینای جنوب و مرکز تهران بود. صبح‌ها زودتر می‌رفت تا بار بهتر بهش بخوره؛ اگه هوا سرد بود و مشکلی برای مناطق سردسیر پیش نمی‌اومد، بارش رو عوض می‌کردن و می‌فرستادنش سمت همدان، آذربایجان، کردستان، چه می‌دونم استان‌های سردسیر و برف‌گیر؛ این آخریا زیاد حالش میزون نبود، خودش چیزی نمی‌گفت، ولی ما‌ها که می‌فهمیدیم. توی خونه‌ای که پدر مادر توش نباشه هیچی نمی‌تونه جاشونو پر کن

واکنش مخاطبان به سریال “نجلا”

طی پخش این سریال گلایه‌ها و انتقادات بسیاری نسبت به ادا نشدن لهجه و گویش آبادانی و زیر سؤال رفتن فرهنگ آبادان به وجود آمده است.

کارگردان سریال نجلا در پاسخ به گلایه‌ها و انتقادات گفته ” نقد به ادا نشدن لهجه وگویش در برخی از دیالوگ را می‌پذیرم، چون طبیعی است و قبلاً هم سراغ داشته‌ایم، اما عدم تحقیق و پژوهش را نمی‌پذیرم. ”

نکات خواندنی بیوگرافی محسن افشانی و ماجرای ازدواج اول و دومش+حواشی اخیر

تقیانی پور همچنین گفته “اگر در تیتراژ پایانی سریال توجه کنید و دقت داشته باشید نزدیک به ۶۰ درصد بازیگران‌مان جنوبی‌اند و اگر جایی دیالوگی گفته شده که لهجه و گویش در آن به خوبی ادا نشده، اتفاقِ طبیعی است که صرفاً به “نجلا” هم برنمی‌گردد، اما بدانید سهوی بوده و قصد و غرضی در آن نبوده است. ”

کارگردان “نجلا” در جواب برخی از این گلایه‌ها گفته ” فکر می‌کنم کسانی که به آن‌ها مشورت داده‌اند ناآگاه بودند. بازیگران خوبِ جنوبی در این کار هنرنمایی کردند. با دیدن یک قسمت و دو قسمت نمی‌توان درباره سریالی اظهارنظر کرد. ”

خیرالله تقیانی پور در ادامه گفته سریال “نجلا” جسارت این را داشته، دوربینش را به جنوب کشور ببرد، میان مردمانی که غیرت و دلاوری‌شان مثال‌زدنی است. ما هیچ‌وقت فرهنگِ آبادان را زیرسؤال نبردیم بلکه آداب و رسوم زیبایشان را در دلِ ماجرای عاشقانه و معنوی سریال به نمایش درآوردیم.

او در پایان سخنانش تاکید کرده” اگر مخاطبین، منتقدین و صاحبان اندیشه قدری سعه صدر داشته باشند سیرِ تحولات شخصیت‌ها و اتفاقات را خواهند دید و آن‌وقت بهتر می‌توانند قضاوت کنند. ”

ملیکا شریفی نیا و آزیتا حاجیان با گریم زنان خوزستانی در سریال نجلا

سوگل طهماسبی عکسی با عوامل سریال نجلا در صفحه رسمی اینستاگرامش منتشر کرده است.

سلفی سوگل طهماسبی در پشت صحنه فیلم نجلا

بازیگر آبادانی تئاتر، سینما و تلویزیون در سریال تلویزیونی نجلا که با موضوع محرم و صفر به سفارش شبکه سه سینما به کارگردانی خیرالله تقیانی تولید شده است به ایفای نقش پرداخته است.

عکس بازیگر آبادانی سریال نجلا با کلاه شاپوری

تیپ مشکی سارا رسول زاده و حسام منظور در سریال نجلا

حسام منظور در صحنه ای از فیلم نجلا در یک رستوران

بازیگران سریال نجلا

صحنه ای از فیلم نجلا با حضور آزیتا حاجیان در بین نیزار های آبادان - سریال نجلا

نگاهی بر بیوگرافی بازیگران سریال

حسام منظور

حسام منظور بازیگر نقش “عبد”، ۱۸ آذر ۱۳۵۹ در تهران به دنیا آمد؛ او فارغ التحصیل کارگردانی مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تربیت مدرس و از بازیگران صاحب نام تئاتر که علاوه بر کارگردانی، مدرس تئاتر در دانشکده هنر ومعماری دانشگاه آزاد است.
منظور فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ در سن ۲۳ سالگی، به صورت جدی از نمایش “خوان هشتم” به کارگردانی محمد مسعود طیبی در کانون مفتح آغاز کرد. او برای اولین بار در فیلم سینمایی “تلفن همراه آقای رئیس جمهور” و “ربوده شده” جلوی دوربین رفت. حسام منظور سال ۹۶ اولین تجربه خود در سریال تلویزیونی را بدست آورد.

سیر تا پیاز زندگی مصطفی زمانی و ماجرای انتخاب او در سریال یوسف پیامبر

او کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد سال ۱۳۸۸ برای نمایش “مکبث” و جایزه بهترین بازیگر مرد سال ۱۳۹۵ برای نمایش “اودیسه” را برنده شده است. منظور سال ۱۳۹۷ با ایفای نقش در سریال تلویزیونی “بانوی عمارت” به عنوان بازیگر تلویزیون مورد توجه قرار گرفت، او تندیس بهترین بازیگر سال تلویزیون را در پنجمین جشنواره “جام جم” از آن خود کرد.

سارا رسول زاده

سارا رسول زاده ۱۷ شهریور ۱۳۶۸ در تهران به دنیا آمد؛ او بازیگر سینما و تلویزیون، همچنین فارغ التحصیل رشته مدیریت صنعتی در مقطع کارشناسی و اصالتا تبریزی است، او تجربه مجری گری نیز دارد، رسول زاده از بین ۳۱۱ نفر برای این کار انتخاب شد و اولین تجربه وی در شبکه دو سیما بود.

سارا رسول زاده سال ۹۳ با بازی در سریال پرده نشین در نقش هاجر همسر یک طلبه به نام براتعلی با بازی “محسن کیایی” شناخته شد، او در سریال عاشقانه که از شبکه خانگی پخش شد، حضور داشته است. رسول زاده هم اکنون در سریال “نجلا” نقش “نجلا” را بر عهده دارد.

آزیتا حاجیان

آزیتا حاجیان بازیگر نقش “سلیمه”، سال ۱۳۳۶ در تهران به دنیا آمد؛ او فارغ التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنر‌های دراماتیک دانشگاه هنر است. حاجیان فعالیت هنری خود را از ۱۳۵۴ با نمایش «خورشید خانم آفتاب کن» آغاز کرد.

اولین تجربه سینمایی او در سال ۱۳۶۸ به نام “دزد عروسک ها” ساخته محمدرضا هنرمند بود. حاجیان سال ۱۳۷۷ در هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن، برای بازی در فیلم “روبان قرمز” به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در بخش بین‌الملل شد.

علت طلاق علی دهکردی از همسرش و ماجرای دستگیری او به جرم سیاسی!

ملیکا شریفی نیا

ملیکا شریفی نیا بازیگر نقش شیرین، متولد ۲۱ آبان ۱۳۶۵ به دنیا آمد. او فرزند “آزیتا حاجیان” و “محمدرضا شریفی نیا” بازیگران سینما و تلویزیون و خواهر “مهراوه شریفی نیا” می‌باشد. ملیکا شریفی نیا علاوه بر بازیگری، فارغ التحصیل رشتهٔ گرافیک و در زمینه‌های گرافیک، عکاسی، تصویرسازی کتاب و ساخت آثار حجمی بطور جدی فعالیت می‌کند.
او سال ۱۳۷۱ با فیلمی به نام «اوینار» به کارگردانی «شهرام اسدی» بازی در سینما را آغاز کرد. شریفی نیا در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی ایفای نقش کرده، اما با بازی در سریال “شمس العماره” به کارگردانی سامان مقدم مورد توجه قرار گرفت. او در سریال “آشپزباشی” برای اولین بار با خواهر بزرگش “مهراوه شریفی نیا” هم بازی شد.

سید مهرداد ضیایی

سید مهرداد ضیایی بازیگر نقش “شیخ ابراهیم” متولد ۱۰ تیر ۱۳۴۸ در تهران، اما اصالتا اهل گیلان؛ او فارغ التحصیل رشته‌های مهندسی منابع طبیعی و روزنامه نگاری است. همچنین در سال ۱۳۹۶یک کتاب مجموعه شعر با عنوان “مرا به پیراهنت بسپار” از وی منتشر شد.

ضیایی کار بازیگری را از سال ۱۳۶۹ وقتی ۲۱ ساله بود، با تئاتر و نمایشی بنام “آی! کی اونجاست” آغاز کرد. او سال ۱۳۷۱ با بازی در فیلم “شب دهم” به کارگردانی جمال شورجه وارد عرصه سینما شد، ضیایی سال ۷۳ با مجموعه‌های تلویزیونی “شیخ مفید”، “کلاه قرمزی و پسرخاله” تجربه بازی در قاب تلویزیون را نیز پیدا کرد.

سوگل طهماسبی

سوگل طهماسبی بازیگر نقش “ثریا دشتی” ۲۵ بهمن ۱۳۶۴ در اصفهان به دنیا آمد. او بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و فارغ التحصیل رشته گرافیک در مقطع کاردانی، همچنین دارای اصالتی بختیاری و بزرگ شده ی اهواز است. سال اول دبیرستان او موفق به دریافت جایزه از جشنوارهٔ تئاتر استان اهواز می‌شود.
داور این جشنواره مریم معترف بود، کیانوش عیاری نیز در این جشنواره حضور داشت که سوگل طهماسبی برای بازی در سریال روزگار قریب، به‌عنوان نخستین تجربهٔ حرفه‌ایِ بازیگری‌اش، انتخاب می کند. طهماسبی در ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، با بازی در فیلم “هنگامه” موفق به کسب دیپلم افتخار بازیگری شد.

معرفی فیلم ها و سریال های انقلابی ایرانی

مصطفی ساسانی

مصطفی ساسانی بازیگر نقش عطا سال ۱۳۵۹ در شهر کرج به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل رشته‌ی نمایش با گرایش بازیگری، مقطع کارشناسی از دانشکده‌ی “هنر و معماری” دانشگاه “آزاد است. ساسانی نخستین بار سال ۱۳۸۵ در سن ۲۶ سالگی با بازی در سریال ما “چند نفر” به کارگردانی سیدفیاض موسوی، در تلویزیون حضور یافته است.
او سال ۱۳۸۹ با بازی در سریال قهوه تلخ توانست خود را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او جوایز بسیاری را برای بازیگری و کارگردانی کسب کرده است.

تیزر منتشر شده سریال نجلا

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا