اخبار دیگران

استفاده از پارتیشن شیشه ای در حمام های شیشه ای

حمام شیشه ای یکی از مدرن ترین سازه های شیشه ای می باشد که امروزه در اکثر ساختمان های مسکونی ، هتل ها  ، ویلاهای شخصی ، کلینیک های زیبایی شاهد آن می باشیم. ساخت حمام مستر معمولا در بزرگترین اتاق خانه طراحی می شوند ، حمام مستر را با استفاده از پارتیشن بندی تفکیک می کنند بدین ترتیب می توان با استفاده از پارتیشن شیشه ای محل استحمام را از سایر نقاط در حمام جداسازی کرد. این کار باعث می شود که بعد از هر بار استحمام کل فضای حمام خیس و کثیف نشود و نیازی به نظافت کل حمام نمی باشد.

در معماری مدرن امروزی از شیشه های سکوریت شده برای تفکیک حمام های مستر استفاده می کنند ، این شیشه ها مقاومت بالایی در برابر ضربه ، فشار و تغییرات دمایی دارند و می توانند به صورت شفاف ، مات ، نیمه مات و یا سند بلاست باشند.در سبک جدید از حمام های شیشه ای به جای استفاده از سرامیک از شیشه دیوارپوش استفاده می کنند.دیوارپوش ها علاوه بر زیبایی مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند و در کنار دیواره های شیشه ای کابین دوش ها می توانند سبک جدید و منحصر به فردی ایجاد کنند ، همچنین قیمت دیوارپوش ها  از نظر اقتصادی مقرون به صرف تر از سایر مصالح ساختمانی می باشد. در ادامه ی مقاله به توصیف بیشتری در این زمینه می پردازیم.

حمام شیشه ای

با اینکه حمام مستر در اتاق بزرگ و در خانه های بزرگ طراحی می شوند اما پارتیشن بندی شیشه ای حمام و نصب حمام شیشه ای در حمام های کوچک نیز میسر می باشد. در واقع با روی آوردن افراد به زندگی آپارتمان نشینی و کوچک شدن فضای خانه ، استفاده از کابین دوش به صورت شیشه ای رواج بیشتری پیدا کرد.نصب کابین دوش شیشه ای در فضاهای کوچک نیز امکان پذیر می باشد.کابین دوش های شیشه ای در انواع مختلفی طراحی می شوند که می توان با توجه به ابعاد حمام از یکی از این مدل ها استفاده کرد.

ماهی چلابی یا کفشک در کجا یافت میشود

انواع کابین دوش شیشه ای

کابین دوش های شیشه ای به دو دسته ی کلی تقسیم بندی می شوند

  • کابین دوش شیشه ای فریم دار
  • کابین دوش شیشه ای فریم لس

 

کابین دوش شیشه ای فریم لس

این نوع کابین دوش به دلیل اینکه از یراق آلات کمتری استفاده شده است و به خوبی نمایشگر سرامیک ، کاشی و شیر آلات می باشد طرفداران بیشتری دارد.در کابین دوش فریم لس محلی برای تجمع میکروب ها وجود ندارد چرا که از فریم بین شیشه استفاده نشده است .دقت فرمایید که در این نوع کابین دوش از یک سکو باید جهت آب بندی استفاده شود.معمولا نصب درب کابین دوش در حمام شیشه ای فریم لس به دو صورت کشویی و لولایی امکان پذیر می باشد.البته در حمام هایی که فضای کمی دارند این امکان وجود دارد که از درب کابین دوش استفاده نشود . ایراد این مدل فقط صرف انرژی بیشتر برای گرم شدن کابین دوش می باشد ولی به هر حال گزینه ی مناسبی برای حمام ها کوچک می باشد.

کابین دوش شیشه ای فریم دار

کابین دوش شیشه ای می تواند به صورت هلالی ، گرد ، نیمه گرد ، مربع و یا مستطیل طراحی شود . در کابین دوش های شیشه ای فریم دار ، شیشه های سکوریت و یا لمینت درون فریم های آلومینیومی قرار می گیرند و توسط نوارهای درزگیر محکم می شوند.رنگ این فریم های فلزی می توانند متناسب با دکوراسیون حمام طراحی شوند . به دلیل استفاده از فریم فلزی استحکام این نوع کابین دوش بالاست ، همچنین نیازی به نصب سکو نمی باشد هرچند جهت آب بندی بیشتر توصیه به نصب سکو می کنیم

جنجالی‌ترین عطرهای بازیگران از لیلا حاتمی تا نوید محمد زاده

از مزایای این نوع کابین دوش می توانیم به استحکام بالا ، اب بندی بهتر و قیمت پایین تر اشاره کنیم ، ولی به دلیل تجمع آلودگی و مانعی که فریم ها در دید کاربر ایجاد می کنند نوع فریم لس طرفداران بیشتری دارد ، کابین دوش فریم لس فضای استحمام را بزرگتر و دلباز تر نشان می دهد و برای حمام های کوچک یک مزیت به شمار می رود.

درب کابین دوش فریم دار از نوع کشویی می باشد.درب های کشویی درون ریلی حرکت می کنند و همانند دربه ای لولایی فضایی را اشغال نمی کنند ، تنها نیاز مند یک فضا جهت قرار گیری درب روی آن می باشند . اگر حمام شما عرض مناسبی داشته باشد امکان نصب درب های کشویی وجود دارد.

کابین دوش ها با توجه به ابعاد حمام می توانند به صورت تک نفره ، دو نفره به بالا طراحی شوند. اغلب افراد از شیشه های رنگی و مات برای حمام های شیشه ای استفاده می کنند تا حریم خصوصی اشان به خوبی حفظ شود.به دلیل اینکه حمام یک محیط همیشه مرطوب می باشد ، جدیدا از دیوارپوش های شیشه ای به جای سرامیک استفاده می کنند. دیوارپوش های شیشه ای متریالی هستند که در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند ، مدرن وبه روز هستند و ماندگاری زیادی نسبت به متریال دیگر دارند.قیمت دیوارپوش شیشه ای نسبت به کاشی و سرامیک اقتصادی تر می باشد ، نصب راحتی دارد و در رنگ های مختلفی موجود می باشد.بسیاری از کاربران جهت هماهنگی در حمام های شیشه ای از شیشه های دیوار پوش استفاده می کنند ، همچنین افرادی که می خواهند از گزند رطوبت برای همیشه در امان باشند ترجیح می دهند از دیوارپوش شیشه ای استفاده کنند.دیوارپوش های شیشه ای از مقاومت بالایی برخوردارند و نمی شکنند و استحکام بالایی در برابر تغییرات دمایی دارند ، چرا که از این نوع دیوارپوش برای پشت اجاق گاز که همیشه تحت تاثیر دمای بالایی هست نیز استفاده می کنند.

امکانات تفریحی و ورزشی هتل هما 1 مشهد

استفاده از شیشه دیوارپوش در کنار نصب کابین دوش های شیشه ای می تواند فضای حمام را به یک فضای منحصر به فرد و لذت بخش بعد از یک روز سخت کاری تبدیل کند . حتی حمام هایی که فضای وسیع تری دارند می توانند از یک وان نیز استفاده کنند . کابین دوش وان دار ، حمام را به یک مکان مدرن و مجهز تبدیل می کند که از هرجهت می تواند ارامش بخش باشد.

 

کابین دوش

 

 

دیوایدر شیشه ای

یک نوع دیگر از انواع پارتیشن بندی در حمام به نام دیوایدر شیشه ای وجود دارد. معمولا افرادی که فقط مایل به تفکیک در سرویس بهداشتی خود باشند تنها از شیشه های جدا کننده استفاده می کنند با این کار نیز فضای استحمام از سایر نقاط جدا می شود ، ولی داشتن درب در چنین مکان هایی علاوه بر ایجاد ایمنی می تواند به گرم نگه داشتن محیط نیز کمک شایانی کند . تمام این موارد به ابعاد حمام ، سلیقه و بودجه ی کارفرما بستگی دارد ، در برخی از موارد فضای کافی برای ایجاد یک کابین دوش مجهز مهیا می باشد ولی کارفرما بودجه ی کافی در این زمینه را ندارد و در برخی دیگر از حمام ها ، کارفرما اصرار به طراحی یک کابین دوش مدرن دارد ولی ابعاد حمام اجازه ی طراحی چنین کاری را نمی دهد.تمام این موارد با بازدید حضوری کارشناسان متخصص و اندازه گیری توسط این افراد حاذق به کارفرمایان اطلاع داده می شود تا بتوانند بهترین تصمیم گیری را اتخاذ کنند.

 

پارتیشن بندی حمام | دیوایدر شیشه ای

کلام آخر

در این مقاله در مورد انواع کابین دوش و تلفیق آن با دیوارپوش های شیشه ای صحبت کردیم . کابین دوش ها به منظور تفکیک محل اسحمام از سایر نقاط حمام طراحی میشوند و نصب کابین دوش فقط مختص حمام هایی با سایز بزرگ نمی باشد بلکه با توجه به زندگی آپارتمان نشینی و کوچک شدن فضای زندگی امکان نصب کابین دوش های یک نفره و دونفره نیز در حمام هایی با ابعاد کوچک میسر می باشد.هم چنین در حمام هایی با سایز بزرگتر نیز می توان از وان و جکوزی برای لذت بخشی و آرامش بیشتر در کنار حمام شیشه ای استفاده کرد.

سردرد ترک کافئین چرا اتفاق می افتد

شرکت درتیس  یکی از معتبرترین شرکت های تولید کننده در زمینه ی انواع محصولات شیشه ای ، نظیر حمام شیشه ای ، کابین دوش شیشه ای ، پارتیشن شیشه ای ، نرده شیشه ای ، درب اتوماتیک شیشه ای و سقف و کف شیشه ای می باشد.این شرکت برای ساخت محصولات خود از تمامی مواد با کیفیت و اورجینال استفاده می کند با این حال تمام محصولات خود را بعد از فروش ضمانت کرده تا خیال کارفرمایان از هر نظر راحت باشد.شما مشتریان عزیز می توانید برای دریافت لیست قیمت و یا مشاوره در این زمینه با کارشناسان ما در ارتباط باشید ، همچنین جهت دیدن نمونه کارهای ما به وبسایت درتیس به نشانی doortis.ir مراجعه نمایید.راه های ارتباطی با ما

34 30 11 4 021

562 572 1 0912

منبع: doortis.ir

” درتیس ، جلوه ی ظرافت ، شفافیت و درخشش است”

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا