اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران مردبیوگرافی بازیگران

ماجرای افشاگری یک روزنامه علیه بهرنگ علوی!

  • در این بخش بیوگرافی بهرنگ علوی بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی بهرنگ علوی از بازیگران مرد خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با سریال هشت و نیم دقیقه به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی بهرنگ علوی آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

    بهرنگ علوی چند سال سن دارد؟

    بهرنگ علوی متولد 1 فروردین 1359 است و 42 سال سن دارد.

    بهرنگ علوی با کدام نقش به شهرت رسید؟

    اوج شهرت بهرنگ علوی با سریال هشت و نیم دقیقه بود.

    بهرنگ علوی مجرد است یا متاهل؟

    بهرنگ علوی در حال حاضر مجرد است.

    بهرنگ علوی فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

    بهرنگ علوی از سال 1370 تاکنون فعالیت میکند.

    خلاصه بیوگرافی بهرنگ علوی

    نام اصلیبهرنگ علوی
    تاریخ تولد1 فروردین 1359
    تحصیلاتفوق دیپلم نقشه‌کشی با کامپیوتر
    پیشهبازیگر
    سالهای فعالیت۱۳۷۰–اکنون
    وضعیت تاهلمجرد
    قد175سانتی متر

    بیوگرافی بهرنگ علوی

    بیوگرافی بهرنگ علوی

    در بیوگرافی بهرنگ علوی آمده است:وی متولد 1 فروردین 1359 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است.

    کودکی بهرنگ علوی
    کودکی بهرنگ علوی

    در بیوگرافی بهرنگ علوی لازم به ذکر است او دارای مدرک فوق دیپلم نقشه‌کشی با کامپیوتر می‌باشد. همچنین فارغ‌التحصیل بازیگری از اولین دوره فارغ‌التحصیلان مؤسسه فرهنگی – هنری کارنامه است.

    کودکی بهرنگ علوی
    کودکی بهرنگ علوی

    قد بهرنگ علوی

    در بیوگرافی بهرنگ علوی بهتر است بدانید قد او 175 سانتی متر است.

    بیوگرافی خانواده بهرنگ علوی

    در بیوگرافی بهرنگ علوی درباره ی خانواده اش آمده است: بهرنگ تنها فرزند خانواده در بیمارستان آزادی تهران بدنیا آمد ، پدرش رضا علوی فرهنگی بازنشسته و از مدیران آموزش پرورش و مادرش ناهید جعفری مدیر شرکت مخابرات می باشد.

    بهرنگ علوی در کنار پدرش
    بهرنگ علوی در کنار پدرش

    ازدواج و وضعیت تاهل بهرنگ علوی

    در بیوگرافی بهرنگ علوی بهتر است بدانید او در حال حاضر ازدواج نکرده و مجرد است.

    او میگوید اگر من شغل آزاد داشتم و میخواستم عادی زندگی کنم الان دارای همسر و فرزند بودم و مثل همه زندگی می کردم اما همه اینها را بخاطر هدفم به تاخیر انداختم

    علایق و حقایقی درباره بهرنگ علوی

    در ادامه بیوگرافی بهرنگ علوی مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

    اعتماد کارگردانان

    همیشه دوست داشتم با کارهایم به شهرت برسم ، برخی از بازیگران دوست دارند که اول خودشان معروف شوند و بعد آثارشان، اما من از ابتدا هم دوست داشتم که به واسطه کارهایم به شهرت برسم و فقط تشنه اعتماد از سوی کارگردانان می باشم

    فعالیت مدلینگ تا سفیری بهرنگ علوی

    کنار بازیگری ، به عکاسی ، نویسندگی و طراحی لباس مشغول است و سفیر حمایت از کودکان کار و زنان بی سرپرست و برگزار کننده گالری و بازارچه های خیری هاست

    سبک خاص بهرنگ علوی در لباس پوشیدن

    بهرنگ علوی یکی از هنرمندانی است که به پوشیدن لباس های خاص علاقه مند است و گاهی این علاقه باعث ایجاد حواشی هم برای او شده است.

    این هنرمند کشورمان از طرفداران مد و طرح های جدید در لباس پوشیدن است و علاقه مند است که سبک لباس پوشیدن او با بقیه فرق داشته باشد.

    بهرنگ علوی با تیپی متفاوت
    بهرنگ علوی با تیپی متفاوت

    ورزش تخصصی بهرنگ علوی و مبتکر

    در بیوگرافی بهرنگ علوی جالب است بدانید او در ورزشهاى شنا ، اتومبیلرانى ، یوگا ، بیلیارد تبحر خاصى دارد ، تیم مورد علاقه او یوونتوس ایتالیاست و مبتکر مکتب بهیسم یا فرهنگ شاد زیستن است

    بهرنگ علوی با لباس تیم فوتبال هنرمندان
    بهرنگ علوی با لباس تیم فوتبال هنرمندان

    افشاگری روزنامه صبح نو علیه بهرنگ علوی

    در سال 95 روزنامه صبح نو در مطلبی عنوان کرد بهرنگ علوی برای مصاحبه با یکی از خبرنگاران پیش شرط عجیبی گذاشته است که در زیر این شروط را می خوانید:

    حجم مصاحبه باید بالای 4000 کلمه باشد ، یعنی چیزی در حدود دو صفحه ، انتشار عکس رو جلد ، چاپ مطلبی درباره کارنامه بازیگری و … از جمله شروط این بازیگر بود

    این روزنامه می نویسد این شرط و شروط های این بازیگری در حالی تعیین کرده که هنوز خیلی راه مانده تا بخواهد بخشی از صفحه یک رسانه را به خودش اختصاص بدهد چه برسد به دو صفحه و جلد !

    بهرنگ علوی پرسپولیسی سخت

    همه عوامل سینما و تلویزیون که با من کار کردند می دانند که من چقدر عاشقانه پرسپولیس و یوونتوس را دوست دارم

    به همین خاطر موقع عقد قرارداد پروژه ها بندی در قرارداد می گذارم که در صورت همزمانی فیلمبرداری با بازی های پرسپولیس و یوونتوس من کار نمی کنم

    بهرنگ در دیدار خداحافظی عابدزاده برابر بایرن مونیخ در روزهایی که کمتر شناخته شده بود، در ورزشگاه آزادی حضور داشت. او در حالی که تصویر عابدزاده را در اختیار داشت، در قاب دوربین نادر داوودی جا گرفت و با بازنشر این عکس بعد از یک دهه، تبدیل به سوژه جذابی شد.

    تصویر بهرنگ علوی در دیدار خداحافظی احمدرضا عابدزاده برابر بایرن مونیخ در قاب دوربین نادر داوودی
    تصویر بهرنگ علوی در دیدار خداحافظی احمدرضا عابدزاده برابر بایرن مونیخ در قاب دوربین نادر داوودی

    مشهد و امام رضا (ع)

    همیشه مشهد برایم جای دیگری است گویی وجود و برکت آقا امام رضا (ع) موجب نگاه ویژه خدواند متعال به این سرزمین شده است

    اعتقاد قلبی ام اینست که وجود حضرت رضا در خاک ایران ضامن اتفاقات خوبی برای مردم این سرزمین در طول اعصار گذشته و اکنون است …

    شروع فعالیت هنری بهرنگ علوی

    در بیوگرافی بهرنگ علوی آمده است: او از کودکی بسیار به بازیگری علاقه داشت و بازیگری را از تئاتر مدرسه آغاز کرد. در سنین نوجوانی با یک تئاتر مدرسه ای، بهترین بازیگر منطقه ۶ آموزش و پرورش و نیز استان تهران شد. پس از آن، در سال ۱۳۷۰ برای یک تئاتر «آدمک چوبی» به کارگردانی جهانگیر طاهری به صورت رسمی و حرفه‌ای انتخاب شد و بر روی صحنه تئاتر در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر رفت.

    بهرنگ علوی در کلاس بازیگری

    علوی اولین تجربه کار تصویری را با مجموعه برنامه‌های دوربین مخفی به کارگردانی امیرحسین قهرائی آغاز کرد. پس از چند سال وقفه به دلیل ادامه تحصیل، مجدداً فعالیت خود را با تئاتر از سر گرفت که در این بین، شاگرد اساتیدی همچون محمد رحمانیان، حمید امجد، مهتاب نصیرپور، پرویز پرستویی، آتیلا پسیانی، رؤیا تیموریان، پانته آ بهرام و حبیب رضایی بود.

    پس از آن، به انجمن سینمای فیلم کوتاه پیوست و تجربه چند فیلم کوتاه جشنواره ای داشت. به واسطه نقش آفرینی در فیلم‌های کوتاه، برای فیلم عیار ۱۴ به کارگردانی پرویز شهبازی انتخاب شد و با تک سکانسی که در فیلم داشت، به سینما معرفی شد.

    او با فیلم عیار 14 به کارگردانی پرویز شهبازی آن هم در یک سکانس نگاه ها را به سمت خود جلب کرد.

    سپس، شروع اتفاق‌های حرفه‌ای برای او رقم خورد.

    فیلم سینمایی دیشب باباتو دیدم آیدا به کارگردانی رسول صدرعاملی در سال 1383 اولین تجربه بازیگری بهرنگ علوی در دنیای سینما بود.بهرنگ علوی در اولین فیلم سینمایی اش با رسول صدرعاملی همکاری کرد و هرچند نقش کوچکی در این فیلم داشت اما همکاری با رسول صدرعاملی برای او افتخاری بزرگ بود.

    برای فیلم دربند (پرویز شهبازی) کاندیدای نقش مکمل مرد از سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر و برای بازی در تئاتر «زبان اصلی» (رسول کاهانی) برنده دیپلم افتخار بازیگری مرد از سی و چهارمین دوره جشنواره تئاتر فجر شد.

    شهرت بهرنگ علوی

    بهرنگ علوی در سریال نردبام آسمان به کارگردانی محمدحسین لطیفی در سال 1388 مقابل دوربین رفت.این فیلم به عنوان اولین سریال در کارنامه ی کاری او میباشد.

    نردبام آسمان روایتگر زندگی غیاث الدین جمشید کاشانی اخترشناس و ریاضی دان کشورمان بود که ماه رمضان سال 88 از شبکه سه سیما پخش شد و بهرنگ علوی در اولین تجربه بازیگری اش در یک سریال تلویزیون در کنار هنرمندان سرشناسی به ایفای نقش پرداخت.

    بهرنگ علوی در سریال نردبام آسمان در کنار بازیگرانی چون برزو ارجمند، وحید جلیلوند، انوشیروان ارجمند، رحیم نوروزی، ویشکا آسایش، داریوش کاردان، شبنم قلی خانی، سارا خوئینی ها، فرهاد قائمیان، حسن پورشیرازی و… به ایفای نقش پرداخت.

    سریال نردبام آسمان با بازی بهرنگ علوی
    سریال نردبام آسمان با بازی بهرنگ علوی

    بهرنگ علوی در هشت و نیم دقیقه

    سریال هشت و نیم دقیقه به کارگردانی شهرام شاه حسینی و تهیه کنندگی بهروز مفید سال 95 از شبکه دو سیما پخش شد و توانست نظرات مثبتی از سوی بیننده ها دریافت کند.

    بازی در این سریال را میتوان نقطه عطفی در کارنامه بازیگری بهرنگ علوی درنظر گرفته چرا که اغلب مردم او را با نقشش در این سریال شناختند.

    بهرنگ علوی در این سریال بازیگر نقش فرزین برادر فروغ با بازی آشا محرابی را ایفا کرد که برای انتقام گرفتن از خانواده همسر خواهرش دست به کشیدن نقشه های مختلفی زد که پشیمانی را در پی داشت.

    این هنرمند کشورمان در این سریال با بازیگرانی چون شبنم قلی خانی، سام درخشانی، پژمان بازغی، الهه حصاری، آشا محرابی، فرناز رهنما، محمد فیلی، سیامک اطلسی و… همبازی بود.

    بهرنگ علوی و الهه حصاری در سریال هشت و نیم دقیقه
    بهرنگ علوی و الهه حصاری در سریال هشت و نیم دقیقه

    بهرنگ علوی در معمای شاه

    سریال معمای شاه به کارگردانی محمدرضا ورزی سال 94 از شبکه یک پخش شد و بهرنگ علوی در این سریال به ایفای نقش پرداخت.

    در بیوگرافی بهرنگ علوی آمده است:او در سریال معمای شاه بازیگر نقش حسین فردوست بود که نقش میانسالی او را رضا فیاضی ایفا کرد.

    بازی در نقش حسین فردوست به دلیل جذابتی هایی که برای بهرنگ علوی داشت باعث قبول کردن این نقش شد و چهار سال بازی در این سریال زمان برد و به گفته خودش این سریال برایش به منزله سفر زمان بود که بهرنگ علوی را به این فکر انداخت که کتاب خاطراتش در این سریال را بنویسد.

    بازی بهرنگ علوی در سریال معمای شاه
    بازی بهرنگ علوی در سریال معمای شاه

    گفتگوی خواندنی با بهرنگ علوی

    دلمان نیامد در ادامه بیوگرافی بیوگرافی بهرنگ علوی مصاحبه ای که با ایشان انجام شده است را برایتان درج نکنیم ، با بازیگرآنلاین همراه باشید

    به دنبال قصه و نقش خوب هستم

    بهرنگ علوی در پاسخ به این پرسش که فعالیت در کدام یک از مدیوم های سینما، تئاتر و تلویزیون را ترجیح می دهد، با بیان اینکه کار در همه مدیوم ها دوست دارد، گفت:در گذشته شکل آثاری که به مخاطب ارائه می شد، تقریباً دسته بندی خاصی داشت؛ به عنوان مثال بسیاری از بزرگان و اساتید دو یا سه نسل قبل از ما هنوز معتقدند تئاتر بهترین مدیوم برای بازیگر است. برای آنکه آن زمان فضاهایی مثل کارگاه آزاد در تئاتر وجود داشت که توانست بازیگران بزرگی را به جامعه هنری تحویل دهد و با وجود اینکه در آن دوره امکانات تئاتر خیلی کمتر از امروز بود، اما بسیار قدرتمند بود.

    او ادامه داد:امروز دیگر فاصله میان سینما و تلویزیون خیلی کم شده است. زمانی بود که در سینما فیلم هایی با پروداکشن های بزرگ به اکران درمی آمد که تماشای آنها در تلویزیون خالی از لطف بود؛ اما از زمانی که دوربین ها به فضای داخلی خانه ها آمد و قصه ها در فضای بسته روایت شد، دیگر چندان فرقی میان فیلم و سریال وجود ندارد. امروز دیگر بسیاری از فیلمسازان بزرگ ما هم مثل آقای فرهادی و آقای شهبازی، اکثراً قصه هایشان را در فضاهای بسته روایت می کنند.

    بهرنگ علوی که معتقد است «در حال حاضر هر سه مدیوم سینما، تئاتر و تلویزیون برای بازیگر لازم است»، یادآور شد:بسیار از این بابت خوشحالم که سعی کرده ام در هر کدام از این مدیوم ها حتی برای یک بار هم که شده، به اندازه کافی جذب مخاطب داشته باشم. به طور کلی در پیشنهادهایی که در هر سه مدیوم سینما، تئاتر و تلویزیون دارم، اول از همه دنبال قصه و متن خوب و بعد نقش خوب هستم و گارد خاصی هم نسبت به هیچ کدام از این سه ندارم؛ چون به هر حال هر سه آن ها بازیگری است

    با «هشت ونیم دقیقه» مخاطبان سریال های ماهواره ای را جذب کردیم

    بهرنگ علوی با بیان اینکه «در حال حاضر جذب مخاطب در تلویزیون خیلی سخت شده است»، گفت:از بازخوردهای مخاطبان برای سریال «هشت ونیم دقیقه» متوجه شدیم که بسیاری از مخاطبان سریال های ماهواره ای جذب این سریال شده اند. کسانی که طرفدار جدی سریال های ترکیه ای هستند، بار دیگر با سریال «هشت ونیم دقیقه» مخاطب رسانه ملی شدند. این سریال توانست در قالب داستان های موازی به موضوعات مختلفی همچون بخشش، انتقام، ارث، عشق و قضاوت های زودهنگام را که به مسأله روز جامعه هم تبدیل شده است بپردازد که هر کدام پیام هایی هم برای مخاطبان داشتند.

    او درباره نحوه حضور خود در سریال «هشت ونیم دقیقه» یادآور شد:همیشه دوست داشتم با شهرام شاه حسینی (کارگردان مجموعه «هشت ونیم دقیقه») کار کنم و این اولین باری بود که او اعتماد کرد و به من پیشنهاد داد که خیلی از این بابت خوشحال هستم. چراکه شهرام شاه حسینی به خوبی مدیوم تلویزیون را می شناسد و اصولاً سریال های او در تلویزیون با استقبال مخاطبان مواجه بوده است. به نظرم سریال «هشت ونیم دقیقه» هم برای تلویزیون در بحث سریال سازی و هم برای شهرام شاه حسینی به لحاظ کارگردانی در تلویزیون، با بلوغ همراه بوده است.

    بهرنگ علوی با بیان اینکه «در حال حاضر اکثر مردم مخاطبان سریال های ماهواره ای هستند»، اظهار کرد:به طور کلی سریال های طنز می توانند به راحتی در قسمت های نخستین جذب مخاطب داشته باشند؛ اما برای یک سریال ملودرام خانوادگی آن هم در شبکه دو سخت است که به این میزان از جذب مخاطب برسد. خوشبختانه محتوای اولیه و پایه اولیه سریال «هشت ونیم دقیقه» درست بود که در مراحل بعدی هم به تکامل رسید.

    خوشبختانه محتوای اولیه و پایه اولیه سریال «هشت ونیم دقیقه» درست بود که در مراحل بعدی هم به تکامل رسید.بازیگر سریال «معمای شاه» ادامه داد:آقای شاه حسینی سرصحنه همه سکانس ها و بازی ها را بررسی می کرد و در نهایت با گپ و گفت به آن سکانس دلخواه می رسیدیم؛ حتی در برخی مواقع با توجه به محتوای هر سکانس و پیشنهاد شهرام شاه حسینی بداهه بازی می کردیم و به همین خاطر هم بود که برخی از سکانس ها واقعی و طبیعی از آب درمی آمدند. این هم موضوعی است که از بازخوردهای مخاطبان متوجه شدیم؛ بسیازی از مخاطبان با برخی از سکانس ها و شخصیت ها احساس هم ذات پنداری داشته اند. حتی با من پدری مطرح کرده بود که با دخترش که هم نسل «یلدا» است درباره واقعی بودن عشق «فرزین» بحث می کند.

    بهرنگ علوی با بیان اینکه «خیلی از بازخوردهای مخاطبان از ایرانیان خارج از کشور بود»، گفت:این موضوع برای همه ما بسیار جال توجه بود که ایرانیان مقیم خارج از کشور این سریال را دانلود می کنند؛ به شخصه در صفحه شخصی اینستاگرام خودم بازخوردهای زیادی از ایرانیان مقیم خارج دریافت می کردم. خیلی ها به ما می گفتند که بعد از مدت ها یک سریال «اجتماعی» در تلویزیون دیدیم که توانست جذبمان کند. همه این نظرات به نوعی برای همه ما قوت قلب بود.

    «فرزین» ضد قهرمانی بود که به قهرمان تبدیل شد

    بهرنگ علوی همچنین درباره شخصیت فرزین در سریال «هشت ونیم دقیقه» به بیان توضیحاتی پرداخت و گفت:به طور کلی ما را تا یک مرحله ای خانواده هایمان تربیت می کنند و از یک جایی به بعد ما محصول تربیت اجتماع هستیم و عقبه هایمان روی سرنوشت ما تأثیر می گذارند. «فرزین» هم شبیه آدم سوخته ای بود که به جای آنکه درمانش کنند، او را در جامعه رها کرده بودند و او هم فقط می خواست خودش را آرام کند. فرزین یک شخصیت منفی نبود، بلکه یک ضد قهرمان بود که در آخر سریال به قهرمان تبدیل شد. مهمترین ویژگی شخصیت «فرزین» این بود که مخاطب در چالش بود تا متوجه شود که بالاخره او عاشق بود یا قصد انتقام داشت. «فرزین» فقط می خواست به شیوه خودش قصاص کند و نه اینکه انتقام بگیرد.

    بهرنگ علوی در پاسخ به این پرسش که آیا این احتمال وجود دارد که فصل دوم سریال «هشت ونیم دقیقه» ساخته شود، اظهار کرد:پایان سریال هم به گونه ای بود که انگار «یلدا» هنوز منتظر «فرزین» است تا اگر روزی قرار شد فصل دوم «هشت ونیم دقیقه» ساخته شود، ادامه این مسیر به نوعی مشخص باشد. اگر مردم بخواهند که «هشت ونیم دقیقه» ادامه داشته باشد، این احتمال وجود دارد که برای سال آینده فصل دوم آن تولید شود.

    برخی سریال ها با حداکثر بودجه، حداقل جذب مخاطب را دارند

    بهرنگ علوی با بیان اینکه سریال «هشت ونیم دقیقه» توانست برای مخاطبان به یک چالش تبدیل شود، اظهار کرد:به نظرم در مرحله اول باید یک نظرسنجی صورت بگیرد که چرا این سریال توانست مخاطبان را جذب کند و در مرحله بعد این پرسش مطرح می شود که در طول سال چند بار باید سریالی همانند «هشت ونیم دقیقه» در تلویزیون تولید شود تا دیگر اصلاً مخاطب فرصت نکند سراغ شبکه های ماهواره ای برود. تلویزیون باید همانند یک پردیس سینمایی باشد که به مخاطب فرصت انتخاب میان شبکه های مختلف را بدهد.

    این بازیگر با بیان اینکه «فضای سازمان صداوسیما و نگاه مدیران مقداری بازتر شده است»، گفت:این موضوع باعث می شود تا گاردی برخی از بازیگران که معتقدند تلویزیون بسته است، کمتر شود؛ به شخصه خوشبین هستم و از مدیران خواهش می کنم که بودجه های کلان را میان سریال های مختلف و فیلمسازان جدید که جواب گرفته اند، تقسیم کنند. پروژه ای که بودجه کلان می گیرد و حداقل مخاطب را دارد، چرا باید پول بیت المال را صرف آن کنیم؟

    از مدیران خواهش می کنم که بودجه های کلان را میان سریال های مختلف و فیلمسازان جدید که جواب گرفته اند، تقسیم کنند. پروژه ای که بودجه کلان می گیرد و حداقل مخاطب را دارد، چرا باید پول بیت المال را صرف آن کنیم؟

    او در پاسخ به این پرسش که به نظر شما چه عواملی باعث شد تا سریال «هشت ونیم دقیقه» بتواند به نوعی مخاطبان را به تلویزیون بازگرداند، اظهار کرد:پاسخ این پرسش نیاز به نظرات کارشناسی شده دارد. اگر برای مسئول یا مدیری مهم است که شبکه های تلویزونی خودمان به عنوان رسانه ملی چطور می توانند جذب حداکثری مخاطب داشته باشند، باید به این مقوله بپردازند.

    بهرنگ علوی با بیان اینکه «ما با اندک بودجه ای سریال «هشت ونیم دقیقه» را در شبکه ای ساختیم که به نسبت شبکه های یک و سه، مخاطب کمتری دارد»، گفت:در واقع عملاً پیش از تولید می دانستیم که از لحاظ پخش سریال نزدیک به ۴۰ درصد، مخاطبان کمتری از شبکه های یک و سه خواهیم داشت. چراکه به خاطر سیاست های غلطی که به نوعی در دوره های قبلی سامان صداوسیما وجود داشت، سریال های خوب همیشه میان شبکه های یک و سه تقسیم می شدند. نکته دیگری در سریال های تلوزیونی جالب توجه است، این است که امکان دارد بودجه کلانی به پروژه ای تعلق بگیرد و حداقل مخاطب را جذب کند و از طرفی هم پروژه ای هم با کمترین بودجه می تواند جذب مخاطب بیشتری داشته باشد.

    با «معمای شاه» نزدیک به چهار سال در کاخ زندگی کردم

    بهرنگ علوی که در سریال «معمای شاه» نیز در نقش حسین فردوست حضور داشت، درباره تجربه حضور در یک سریال تاریخی گفت:قرارداد این سریال در سال ۹۰ یا ۹۱ بسته شد؛ در واقع پیش از آنکه در فیلم سینمایی «دربند» حضور داشته باشم؛ حضور در این پروژه فرصتی برایم بود که یک نقش مهم را در سریالی تاریخی ایفا کنم و شاید اگر نقشی به جز حسین فردوست بود، در این سریال حضور پیدا نمی کردم چون این کاراکتر برایم بسیار جالب بود و فکر می کنم که شاید حتی سریال زندگی فردوست می توانست جذاب تر از سریال زندگی شاه باشد.

    او ادامه داد:در سینما آثار تاریخی کم ساخته می شود و تلویزیون به بازیگرانی که دوست دارند ژانر تاریخی را تجربه کنند، این فرصت را می دهد. نقش حسین فردوست هم از جمله نقش هایی است که برای بسیاری از بازیگران جذاب است. قصد دارم کتابی از خاطراتم در سریال «معمای شاه» و تجربه خودم از تاریخ معاصر را منتشر کنم. تجربه ای که بیش از چهار سال است و شاید روزانه بیش از ۱۸ ساعت را عملاً در کاخ ها زندگی می کردیم و وقتی شب به خانه برمی گشتم احساس می کردم خانه ام برایم کوچک است. به نوعی تلاش کردم از این زاویه تمام تجربه های شخصی ام را در این کتاب نقل کنم.

    این بازیگر با بیان اینکه حضور در سریال «معمای شاه» به نوعی سفر در زمان بود، یادآور شد که برای من که نسل بعد از انقلاب محسوب می شوم و آن دوران را تجربه نکرده ام، حضور در یک سریال تاریخی سفر به زمان محسوب می شد که برای این نقش ۱۶ کیلو هم وزن اضافه کردم.

    بهرنگ علوی همچنین درباره بازخورد مخاطبان به سریال «معمای شاه» اظهار کرد:نتیجه کار را باید مردم به ما بگویند. به هر حال من برای همه نقش هایم زحمت می کشم و در نهایت آن بازی که ارائه می شود، همان چیزی است که کارگردان می خواهد.

    دوست دارم به واسطه کارهایم به شهرت برسم

    بهرنگ علوی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چه پیشنهادهایی از تلویزیون دارد، گفت:در حال حاضر چند پیشنهاد تلویزیونی دارم اما به احترام مردم صبر کردم که با یک نقش ماندنی همانند «فرزین» ادامه دهم. به هرحال توقع مردم بالا رفته و باید با حساسیت بیشتری انتخاب کنم.

    او ادامه داد:زودتر از این ها می توانستم به شهرت برسم، اما همیشه دوست داشتم با کارهایم به شهرت برسم. برخی از بازیگران دوست دارند که اول خودشان معروف شوند و بعد آثارشان، اما من از ابتدا هم دوست داشتم که به واسطه کارهایم به شهرت برسم و فقط تشنه اعتماد از سوی کارگردانانی هستم که به من نقشی را پیشنهاد می دهد. برای فیلم سینمایی «دربند» که کاندید نقش مکمل مرد شدم، آقای شهبازی به من اعتماد کرد و من هم تلاش کردم جواب اعتماد او را بدهم. سال گذشته با تئاتر «زبان اصلی» رسول کاهانی توانستم به اعتماد او پاسخ دهم و لوح تقدیر بازیگر مرد را برای آن تئاتر دریافت کردم و در تلویزیون هم در سریال «هشت ونیم دقیقه» موظف بودم جواب اعتماد شهرام شاه حسینی را بدهم که امیدوارم راضی بوده باشد.

    باید کاری کنیم که خود مردم دیش ها را از پشت بام بردارند

    بهرنگ علوی که معتقد است «در سینما و تلویزیون با فقر فیلمنامه مواجه هستیم»، در این باره گفت:مگر ما سالیانه چند فیلم نامه قوی در سینما داریم؟ یا چند ژانر متفاوت از فیلم های سینمایی تولید می شوند؟ ما هنوز در خیلی از ژانرها فقیر هستیم و به خاطر همین محدودیت ها، بازیگران خیلی زود برای مخاطب تکراری می شوند. جمشید هاشم پور که به نظرم یکی از بزرگترین بازیگران بعد از انقلاب و هنوز هم یک ستاره است، در دهه ۶۰ سینما از هر ۱۰ فیلمنامه ای که به دستش می رسید، ۹ تای آن ها جنگی بود. وقتی محدودیت در ژانر و فیلمنامه وجود دارد، تهیه کننده ها هم می ترسند که فیلم نمی فروشد و روی همین قصه های کلیشه ای کار می کنند.

    او ادامه داد:از طرفی هم فیلمنامه نویسی که احتمال می دهد که فیلمنامه اش رد می شود، خودسانسوری می کند. ما باید کاری کنیم که خود مردم دیش ها را از پشت بام بردارند و نه از طریق اقدامات ضربتی؛ وقتی مردم بدانند که تلویزیون ملی برنامه های خوب تولید می کند و تنوع برنامه ها زیاد باشد و در همه سبک ها برنامه ها تولید می شود، خودشان انتخاب می کنند که رسانه ملی را ببینند؛ البته این موضوع مستلزم این است که مدیران ما بخواهند نگاهشان را از کلوزآپ به لانگ شات تغییر دهند و مقداری وسیع تر نگاه کنند و پای کارهایشان بیاستند و دفاع کنند و نگران نباشند؛ چراکه مردم پشتوانه آن ها هستند.ما باید کاری کنیم که خود مردم دیش ها را از پشت بام بردارند و نه از طریق اقدامات ضربتی؛ وقتی مردم بدانند که تلویزیون ملی برنامه های خوب تولید می کند و تنوع برنامه ها زیاد باشد و در همه سبک ها برنامه ها تولید می شود، خودشان انتخاب می کنند که رسانه ملی را ببینند.

    این بازیگر در پاسخ به این پرسش که آیا تلویزیون می بیند، یادآور شد:شغل من است و حتی اگر برنامه ای را دوست نداشته باشم، آن را می بینم. باید ببینم که همکارانم چه کار می کنند تا کارهای خوب آنها را یاد بگیرم و ایرادات را تکرار نکنم. هر کاری نیاز به پژوهشی دارد و بازیگر هم باید در حرفه خود این کار را انجام دهم.

    بهرنگ علوی در پاسخ به این پرسش که سریال های سال های اخیر تلویزیون را چطور ارزیابی می کند، گفت:آخرین نقش سریال تلویزیونی که شاهکار بازی شد و به بازیگر و نقش آن غبطه خوردم، امیر جعفری در سریال های «میوه ممنوعه» و «زیر هشت» بود و الان نیز به جرأت می گویم اگر نقش فرزین را هر کس دیگری ایفا می کرد به او غبطه می خوردم. نقش فرزین خاص بود و نمونه یک شخصیت خشن عاشق پیشه در آثار تلویزیونی و حتی سینمایی کم است. آدمی که روحیات خشن دارد، اما ذات رمانتیک دارد و از ضدقهرمان به قهرمان تبدیل می شود.

    او اضافه کرد:بعد از تست گریم، دورخوانی و یک ماه تمرین فیلم سینمایی «سد معبر» آقای محسن قرایی با فیلمنامه سعید روستایی به جایی رسیدیم که با سریال «هشت ونیم دقیقه» به تداخل رسیدیم و باید انتخاب می کردم. برای آن گروه آرزوی موفقیت می کنم، ولی من «هشت ونیم دقیقه» را انتخاب کردم و امروز از انتخابم راضی هستم.

    سه گانه سیاسی متفاوتی بازی کردم

    بهرنگ علوی همچنین درباره نقش هایی که در سینما داشته است، گفت:وقتی فیلمنامه ای می خوانم دنبال نقشی می گردم که قلابم روی آن گیر کند. خیلی دوست دارم نقش های اصلی را هم ایفا کنم، اما هنوز این اعتماد بوجود نیامده است. اولین فیلم جدی که بازی کردم «دربند» بود و با این فیلم صاحب شناسنامه شدم و به دنبال آن تمام نقش هایم که پیشنهاد شد مشابه همان کاراکتر بهرنگ فیلم «دربند» بود و به همین خاطر هم کار نکردم و صبر کردم تا روح الله حجازی نقشی را در «مرگ ماهی» پیشنهاد کند که از «دربند» دور باشد و بعد هم فیلم های «لانتوری» و «امکان مینا».

    او یادآور شد:یکی از اتفاقات جالبی که سال گذشته برایم رخ داد، ایفای یک سه گانه نقش های سیاسی با سه تفکر مختلف درباری (سریال معمای شاه)، آقازاده (فیلم لانتوری) و یک مأمور اطلاعات نفوذی میان مجاهدین خلق (فیلم امکان مینا) بود که هیچ کدام شبیه هم نبودند. از وقتی که سیاستمدارها در جهان امروز سلبریتی شدند، من هم تصمیم گرفتم نقش های سیاسی را تجربه کنم که در این بین در طول یک سال گذشته سه گانه نقشهای سیاسی رو با سه کاراکتر و سه ایدئولژی مختلف تجربه کنم و حالا بعد از نقش حسین فردوست دوست دارم نقش ترامپ را هم بازی کنم.

    لیست آثار هنری بهرنگ علوی

    در ادامه بیوگرافی بهرنگ علوی بازیگر ساخت ایران3 باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

    آثار سینمایی بهرنگ علوی

    سال اکران فیلمنام فیلم سینماییکارگرداننقش(کارکتر)
    1401شادروانحسین نمازیدایی اسد
    ۱۳۹۹گیج گاهعادل تبریزی
    ۱۳۹۹شهربانومریم بحرالعلومیابراهیم
    ۱۳۹۸تا ابدامید امین نگارشیعباس
    1397مدیترانههادی حاجتمند
    ۱۳۹۷تگزاس ۲مسعود اطیابیسیروس
    ۱۳۹۷ژن خوکسعید سهیلیروزبه
    ۱۳۹۶دشمن زنکریم امینیمجید (اشکان)
    ۱۳۹۵رفتننوید محمودیموسی
    ۱۳۹۴امکان میناکمال تبریزیفریبرز
    ۱۳۹۴لانتوریرضا درمیشیانسعید
    ۱۳۹۳مرگ ماهیروح‌الله حجازیرضا
    ۱۳۹۲این یک رویاستمحمود غفاری
    ۱۳۹۱دربندپرویز شهبازیبهرنگ
    ۱۳۸۹گزارش یک جشنابراهیم حاتمی کیامحمود
    ۱۳۸۸ندارهامحمدرضا عربابی
    ۱۳۸۸زیگزاگمجید توکلیفریدون
    ۱۳۸۷عیار ۱۴پرویز شهبازی
    ۱۳۸۵چند روز بعدنیکی کریمی
    ۱۳۸۳دیشب باباتو دیدم آیدارسول صدرعاملی
    بهرنگ علوی در فیلم ژن خوک
    بهرنگ علوی در فیلم ژن خوک
    بهرنگ علوی در فیلم گیجگاه
    بهرنگ علوی در فیلم گیجگاه
    فرشته صدرعرفایی و بهرنگ علوی در فیلم شهربانو
    فرشته صدرعرفایی و بهرنگ علوی در فیلم شهربانو

    سریال های تلویزیونی بهرنگ علوی

    محصول سالنام سریال تلویزیونیکارگرداننقش(کارکتر)
    ۱۳۹۹سرزدهبهادر اسدیاصلان
    ۱۳۹۹پرگارشهرام شاه‌حسینیفراز
    ۱۳۹۸بر سر دوراهیبهرنگ توفیقیسینا
    ۱۳۹۵هشت و نیم دقیقهشهرام شاه‌حسینیفرزین رحیمی
    ۱۳۹۴معمای شاهمحمدرضا ورزیحسین فردوست
    ۱۳۸۹قفسی برای پروازیوسف سیدمهدویپرویز
    ۱۳۸۸نردبام آسمانمحمدحسین لطیفیقاضی زاده رومی
    بازی بهرنگ علوی در سریال سرزده
    بازی بهرنگ علوی در سریال سرزده
    بهرنگ علوی و نسرین مقانلو در سریال دادزن
    بهرنگ علوی و نسرین مقانلو در سریال دادزن

    بهرنگ علوی در شبکه نمایش خانگی

    محصول سالنام مجموعهکارگرداننقش(کارکتر)
    ۱۴۰۱_۱۴۰۰ساخت ایران ۳بهمن گودرزی
    ۱۳۹۹سریال دادزنسیامک خواجه وندشهرام
    ۱۳۹۹مجموعه تلویزیونی شبهای مافیاسعید ابوطالببهرنگ علوی
    بهرنگ علوی در ساخت ایران 3
    بهرنگ علوی در ساخت ایران 3

    تئاترهای بهرنگ علوی

    • آمدم… نبودی
    • نمایشی برای تو
    • قرمز و دیگران
    • زبان اصلی
    • دریازدگی
    • ترن
    • مو
    • دی‌روز
    • قاشق خالی

    جوایز و افتخارات بهرنگ علوی

    1. کاندیدای نقش مکمل بازیگری مرد در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم «دربند» به کارگردانی پرویز شهبازی، سال ۱۳۹۱
    2. دریافت دیپلم افتخار بازیگری مرد از سی و چهارمین دوره جشنواره تئاتر فجر برای نمایش «زبان اصلی» به کارگردانی رسول کاهانی، سال ۱۳۹۴
    3. کاندیدای بازیگری برای سریال هشت و نیم دقیقه به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی در جشن دنیای تصویر، سال ۱۳۹۵

    صفحه اینستاگرام بهرنگ علوی

    بهرنگ علوی ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 157 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی بهرنگ علوی و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی بهرنگ علوی و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی بهرنگ علوی ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام بهرنگ علوی @behrangalavi_official میباشد و 1میلیون دنبال کننده دارد.

    صفحه اینستاگرام بهرنگ علوی

    ۱
    ۲
    ۳
    ۴
    ۵
    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

    بازیگر انلاین

    آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دکمه بازگشت به بالا