اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبیوگرافی بازیگران

افشاگری های پروانه معصومی از وضعیت پشت صحنه سینمای ایران!

در این بخش بیوگرافی پروانه معصومی بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی پروانه معصومی از بازیگران زن خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با سریال امام علی به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی پروانه معصومی آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

پروانه معصومی چند سال سن دارد؟

پروانه معصومی زاده 11 اسفند 1323 ‏است و 77 سال سن دارد.

پروانه معصومی مجرد است یا متاهل؟

همسر پروانه معصومی مسعود معصومی عکاس معروف بود.

تحصیلات پروانه معصومی چقدر است؟

پروانه معصومی فارغ التحصیل زبان های خارجی است.

پروانه معصومی فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

پروانه معصومی از سال 1350 تاکنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی پروانه معصومی

نام اصلیسکینه کبودرآهنگی
نام هنریپروانه معصومی
تاریخ تولد11 اسفند 1323
محل تولدتهران
محل زندگیصومعه سرا
تحصیلاتفارغ التحصیل زبان های خارجی
پیشهبازیگر
سالهای فعالیت۱۳۵۰–اکنون
همسرمسعود معصومی
فرزندانیک پسر بنام نیما
قد166سانتی متر
بیوگرافی پروانه معصومی
بیوگرافی پروانه معصومی

بیوگرافی پروانه معصومی

در بیوگرافی پروانه معصومی با نام اصلی سکینه کبودرآهنگی آمده است:وی متولد 11 اسفند 1323 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است.

عکس جوانی پروانه معصومی
عکس جوانی پروانه معصومی

در بیوگرافی پروانه معصومی لازم به ذکر است او فارغ التحصیل زبان های خارجی از دانشگاه ملی ایران می باشد که قبل انقلاب بدون حجاب جلوی دوربین رفت و تجربه دیدار با «فرح پهلوی» را هم دارد.

بعد انقلاب حجاب به سر کرد و می گوید حالا عضو «بسیج هنرمندان» است.

بیوگرافی کامل همراز اکبری

دیپلم پروانه معصومی و مهاجرت او به آلمان

در سال 1342 وقتی 19 ساله بود توانست در رشته «منابع طبیعی» دیپلم بگیرد و بعد از سه سال در 22 سالگی برای ادامه تحصیل راهی آلمان شد

ایشان در سه زنان انگلیسی و فرانسه و آلمانی تحصیل کرده است.

زندگی پروانه معصومی در صومعه سرا

دربیوگرافی پروانه معصومی جالب است بدانید: او یکی از هنرمندانی است که از زندگی در شلوغی و هیاهوی تهران و آلودگی هایش دست کشیده و از حدود سال 76 به روستایی در صومعه سرای گیلان مهاجرت کرده است و آنجا در دل طبیعت خوش آب و هوای شمال ایران زندگی آرامی دارد و مشغول پرورش گل و گیاه است.

این بانوی هنرمند کشورمان در سالهای ابتدایی فعالیتش در صومعه سرا نقشی بازی کرده بود و همیشه آرزو داشت که آنجا زندگی کند و بالاخره پسرش نیما خانه ای را در آنجا برای مادرش ساخت و خانم بازیگر برای ادامه زندگی راهی گیلان شد و معتقد است یکی از درست ترین تصمیمات زندگی اش را گرفته است و خودش را از هیاهوی تهران خلاص کرده است.

پروانه معصومی علت مهاجرتش به روستا را چنین گفت:
من خودم سال‌ها در تهران اجاره‌نشین بودم و این افزایش سالانه اجاره‌بها معضل بزرگی برایم بود. به همین جهت از تهران فرار کردم و به شمال پناهنده شدم و رفتم و با پولی که داشتم در شهر کوچکی یک خانه در روستای صومعه سرای گیلان ساختم و در آنجا مشغول پرورش گل و گیاه هستم.

قد پروانه معصومی

در بیوگرافی پروانه معصومی بهتر است بدانید قد او 166 سانتی متر است.

عکس و نقش 100 نفر از بازیگران مختارنامه با گریم

بیوگرافی خانواده پروانه معصومی

پروانه معصومی در یک خانواده مذهبی در محله «دانشگاه تهران» به دنیا آمد و شش خواهر و برادر دیگر هم دارد

ازدواج و وضعیت تاهل پروانه معصومی

بیشترین جستجوها در بیوگرافی پروانه معصومی درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

سال 1349 وقتی 26 ساله بود در کشور آلمان با «مسعود معصومی» عکاس متولد 1316 آشنا و بعنوان مدل با وی مشغول به همکاری شد

در نهایت این ارتباط به ازدواج ختم شد و تنها صاحب یک پسر بنام «نیما» شدند و خانم کبودرآهنگی از فامیلی «معصومی» شوهرش برای بازیگری خود استفاده کرد

همسر و پسر پروانه معصومی
همسر و پسر پروانه معصومی

آقای معصومی در سال 1379 در سن 79 سالگی در ایران درگذشت

عکس پروانه معصومی و همسرش
عکس پروانه معصومی و همسرش

علایق و حقایقی درباره پروانه معصومی

در ادامه بیوگرافی پروانه معصومی مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

عضو بسیج هنرمندانم

عضو بسیج هنرمندانم و خط مشی خاصی را در کار هنری دنبال می کنم و سعی می کنم از آن خارج نشوم، حضورم در بسیج هنرمندان نیز در جهت همین راستاست

من همیشه احترام ویژه ای برای بسیجی ها قائل هستم و معتقدم که آنها یاور مردم هستند به ویژه بسیجیان جهادگر که قابل تحسین هستند

تیپ پروانه معصومی با چادر
تیپ پروانه معصومی با چادر

برای دیدار با فرح مجبور شدم

خانم بازیگر با اشاره به عکسی از دیدارش با فرح پهلوی می گوید باید به صراحت اعلام کنم من با فرح پهلوی دیداری نداشتم !

فقط یکبار در جشنواره «فیلم تهران» ما را تهدید کردند زمان بازدید فرح باید حضور داشته باشیم در غیر اینصور برایمان گران تمام می شود به همین دلیل مجبور شدم

معرفی کامل و نقد فیلم پرستاره بابیلون (Babylon )
پروانه معصومی در دیدار فرح پهلوی
پروانه معصومی در دیدار فرح پهلوی

دیدار رهبری با علاقه

بنده دیدارهای متعددی با رهبر انقلاب داشتم و واقعا با میل و علاقه شخصی با ایشان دیدار می کنم

حتی به من گفتند الزامی ندارید با چادر به نزد ایشان بروید اما خودم خواستم با چادر نزد ایشان بروم و من علاقمند رهبرم هستم

در روز ۱۲ تیر ۱۳۸۹ در دیدار جمعی از بازیگران و سازندگان سریال‌های تلویزیونی صدا و سیمای ایران با آیت الله سید علی خامنه‌ای، یکی از سخن‌رانان جلسه بود و گفت:

«من می دانم فردا اگر مردم من‌را ببینند نوع دیگری مرا نگاه می‌کنند، برای این که خدمت شما بودم، برای این که من هم نیم ساعت، یک ساعت زیر آن سقفی نفس کشیدم که شما نفس کشیدید.»

عکس پروانه معصومی در بیت رهبری
عکس پروانه معصومی در بیت رهبری

ساعت خواب و بیدار پروانه معصومی

زمستان ها ساعت 9 شب می خوابم و تابستان ها که هوا دیرتر تاریک می شود شاید بیشتر بیدار بماند

یکبار ساعت ده و نیم شب به خواهرم زنگ زدم که تعجب کرد و گفت: مثل اینکه ماشالله بزرگ شدی ! در عوض صبح ها خیلی زود بیدار می شوم

آدم با حجابی نیستم

من خیلی هم آدم با حجابی نیستم ، نه قبل انقلاب حجاب داشتم و نه الان خودم را می پیچانم ، معتقدم حجاب آدم باید ذاتی باشد

احساس می کنم آدمی که وقیح است و حجاب درونی ندارد هزار مدل هم خودش را بپوشاند فایده ندارد و مشخص می شود حجابش واقعی نیست

تیپ پروانه معصومی

گوگوش ستاره بود

قبل انقلاب آرایش گوگوش برای دختران خیلی مهم بود و دوست داشتند شبیه او خود را بیارند ، او یک ستاره واقعی برای مردم بود ، یک ستاره آنچنانی …

معرفی بازیگران زن گیلانی + عکس و بیوگرافی
پروانه معصومی و گوگوش
پروانه معصومی و گوگوش

افشاگری پروانه معصومی

بازیگر پیشکسوت قبل از انقلاب در یکی از مصاحبه های خود گفت : من اعتراف می کنم که پشت‌ صحنه فیلم‌ هایی که قبل از انقلاب ساخته می‌ شد خیلی به مراتب بهتر و پاکتر از پشت‌ صحنه‌های فیلم‌های امروز بوده است.

من بسیار متاسف هستم که باید بگویم امروزه در سینمای ما مسأله ای بنام عفاف و حجاب وجود ندارد. قبل از انقلاب بسیاری از بازیگران برای گذراندن زندگی شان و علیرغم میل باطنی شون ، بدون حجاب جلوی دوربین می رفتند اما با وقوع انقلاب اسلامی ، سینمای ما سینمایی شد که قرار بود در آن مبانی اسلامی مد نظر قرار بگیرد و رعایت شود.

در این سال ها خوشبختانه تلویزیون عملکرد بسیار خوبی داشته و خلوط قرمز ها را رعایت کرده است اما متاسفانه امروزه ما نشانی از عفاف و حجاب در آثار سینمایی نمی بینیم و این وظیفه سینما و مسئولان سینما می باشد که حجاب را تبلیغ و ترویج کنند. به هر حال امیدوارم روزی را ببینیم که سینمای ما هم در راستای اسلام حرکت می کند و جامعه ما را به سوی اسلامیت و انسانیت هدایت کند.

اظهارات پروانه معصومی درباره لیلا حاتمی

وی در واکنش به حرف های لیلا حاتمی در برلین گفت: خانم لیلا حاتمی! مگر در کشورهای دیگر اعتراض را با بوسه جواب می دهند؟ اینجا که در اعتراضات ۴ نفر از نیروی انتظامی را شهید کردند، این چه اعتراضی است؟ جاهای دیگر وقتی که مردم اعتراض می کنند خیلی به مردمشان احترام می گذارند؟ آنها که مردم را به مسلسل می بندند. خانم حاتمی عجب حرفی زده اند. من که از این کار ایشان خوشم نیامد. کاش هرگز از این کارشان با خبر نمی شدم. خواهش می کنم کسانی که حرفی می خواهند بزنند و خارج از ایران هستند، بدانند که در ایران زندگی می کنند و ایرانی هستند. کوچک کردن ایران به این شکل که این خانم گفتند باعث کوچک کردن خودشان است. اگر دوست ندارند بروند جای دیگر زندگی کنند.

همه چیز در مورد انوشیروان ارجمند و پسرش

این حرف و کامنت وی باعث جنجال در فضای مجازی شده و تعدادی از هنرمندان حرف های وی محکوم و از لیلا حاتمی حمایت کردند.

علت کم کاری پروانه معصومی

معصومی در پاسخ به این سؤال که چرا در چند سال اخیر کم‌کار شده است میگوید: پیشنهادات خوبی نمی‌شود. فیلمنامه‌ها آن قدر جذاب نیستند که نظرم را جلب کنند. در این شرایط ترجیح می‌دهم کار نکنم. کیفیت فیلمنامه‌ها در سال‌های اخیر خیلی افت کرده است.

شروع فعالیت هنری پروانه معصومی

در بیوگرافی پروانه معصومی آمده است: او اولین بار سال 1350 وقتی 27 ساله بود در فیلم «بیتا» در کنار گوگوش و عزت الله انتظامی جلوی دوربین رفت

پروانه معصومی و گوگوش در فیلم بیتا
پروانه معصومی و گوگوش در فیلم بیتا

او پس از فارغ التحصیل شدن در رشته مترجمی به ایران برگشت و در شرکت تجاری در زمینه مدیریت و مترجمی مشغول به کار شد. ولی به دلیل افکاری که مردم آن زمان داشتند و می گفتند زن نبایدبیرون از خانه کار کند و در ادارات جایی برای خانم ها وجود ندارد تصمیم گرفت که دیگر کار نکند و خانه نشین شد.

او در مورد کارش می گوید :

در آن زمان یادمه پیش از اینکه من نگران این وضعیت خودم باشم همسرم نگرانم بود که مبادا من به این خاطر افسردگی بگیرم. تا اینکه یک روز که من مغشولم کارای خونه بودم همسرم با من تماس گرفت و از من خواست به دفترش که نزدیک خونه مون بود بروم و من وقتی رفتم دیدم آقای احمدرضا احمدی و بهرام بیضایی در دفتر کار همسرم حضور دارند.

و همان روز آقای احمدی پیشنهاد بازی در فیلم رگبار را به من دادند. البته من قبلا در فیلم بی تا در یک نقش خیلی کوتاه بازی کرده بودم ولی چون نقشم خیلی کوتاه بود نمی شد جزو کارهایم حساب کنم. در آن زمان من علاقه ای به بازیگری نداشتم و دوست هم نداشتم بازی کنم اما بخاطر همسرم که خیلی نگرانم بود بازی در این فیلم را قبول کردم.

بعد از بازی در فیلم رگبار من احساس کردم که می توان این کار را ادامه داد و بازیگر خوب شد بازیگری که کسی از حضورش احساس سرافکندگی نکند. البته در آن زمان هم خانواده پدرم که کرد بود نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند و به پدرم نامه ای نوشتند که اگر نمی توانی جلوی دخترت را بگیری خودمان بیاییم و این کار را انجام دهیم اما پدرم خیلی قاطعانه بهشون گفته بود که دخترم دیگر بزرگ شده و شوهرش برای او تصمیم می گیرد و به من گفت اصلا از این موضوع ناراحت نشده و تو کارت را با جدیت تمام ادامه بده فقط تمام سعی ات را بکن که هیچ وقت مرا سرافکنده نکنی.

در بیوگرافی پروانه معصومی میخوانیم: او سال 1351 در فیلم «رگبار» به کارگردانی بهرام بیضایی در نقش اول بازی کرد. اولین بازی وی مورد توجه قرار گرفت و در فیلم ها و سریال های دیگری نیز دعوت به همکاری شد.

داستان زندگی آناهیتا افشار بازیگر زن جوان ایرانی
پروانه معصومی در فیلم رگبار
پروانه معصومی در فیلم رگبار

فعالیت های پروانه معصومی قبل انقلاب

خانم بازیگر قبل انقلاب اسلامی از سال 1351 تا 1356 به مدت پنج سال در پنج فیلم بنام «مینا» ، «رگبار» ، «شهر قصه» ، «غریبه و مه» و «کلاه» بازی کرد

او با این فیلم ها در فستیوال های مختلف دربار شاهنشاهی هم حضور داشت.

پروانه معصومی در فیلم شهر قصه
پروانه معصومی در فیلم شهر قصه
پروانه معصومی در کنار خسرو شجاع زاده در فیلم غریبه و مه
پروانه معصومی در کنار خسرو شجاع زاده در فیلم غریبه و مه

پروانه معصومی بعد انقلاب با حجاب

وی از بازیگران زنی است که علاوه بر حضور در سینمای قبل از انقلاب بعد پیروزی انقلاب نیز در سینمای ایران ماند و بازی کرد.

سال 62 فیلم راه دوم برای اولین بار به پروانه معصومی پیشنهاد شد و بعد از انقلاب برای اولین زن در سینما دیده شد اما کل فیلم خیلی مورد توجه قرار نگرفت.

پروانه معصومی در فیلم راه دوم
پروانه معصومی در فیلم راه دوم

پروانه معصومی سال 1363 بعد از گذشت پنج سال از وقوع انقلاب اینبار با ظاهری متفاوت با فیلم «گل های داوودی» به کارگردانی رسول صدرعاملی به بازی بازگشت

پروانه معصومی در فیلم گلهای داوودی ایفاگر نقش عصمت بود و با بازیگرانی چون داوود رشیدی،جمشید مشایخی، بیژن امکانیان و… همبازی بود.

پروانه معصومی در فیلم گلهای داوودی
پروانه معصومی در فیلم گلهای داوودی

ایشان سپس سال 1366 با فیلم «جهیزیه برای ارباب» موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر شد

پروانه معصومی در فیلم جهیزیه برای ارباب
پروانه معصومی در فیلم جهیزیه برای ارباب

اولین سریال پروانه معصومی

سریال کوچک جنگلی به کارگردانی بهروز افخمی در سال 66 اولین تجربه بازیگر پروانه معصومی در دنیای تلویزیون است که در نقش جواهر در این سریال ایفای نقش کرد اما بازی در سریال امام علی (ع) نقطه عطفی در کارنامه بازیگری او بود.

پروانه معصومی در سریال امام علی
پروانه معصومی در سریال امام علی

پروانه معصومی در سریال یوسف پیامبر

او در این سریال ساخته مرحوم سلحشور نقش همسر فرعون وقت مصر، آمن‌هوتپ سوم را بازی می‌کند، نقشی که در کارنامه او نقطه تمایزی به شمار می‌رود. پروانه معصومی اعتقاد دارد که کاراکتر “بانو تیه” نسبت به سایر شخصیت‌هایی که ایفاگر نقش‌شان بوده است، بسیار متفاوت و خاص به نظر می‌رسد.

اکران فیلم چرا گریه نمیکنی؟ با بازی باران کوثری و هانیه توسلی

یوسف پیامبر یک مجموعه تلویزیونی بر پایهٔ داستان زندگی یوسف مطابق با روایت قرآن به نویسندگی و کارگردانی فرج‌الله سلحشور است.

بازی پروانه معصومی در سریال یوسف پیامبر
بازی پروانه معصومی در سریال یوسف پیامبر

آخرین نقش آفرینی او در سریال در کنار پروانه ها به کارگردانی داریوش یاری و تهیه‌کنندگی بهروز مفید است.پخش این مجموعه از ۶ شهریور ۱۴۰۰ از شبکه دو سیما آغاز شده است.

داستان سریال «در کنار پروانه‌ها» از آن‌جا شروع می‌شود که مشکلاتی پی در پی، «رهی» را که از بیماری حاد قلبی در رنج است، به جوانی ناامید تبدیل کرده است. او برای نجات تنها دلخوشی زندگی خود یعنی خواهرش، طعمه نقشه‌ای می‌شود.

پروانه معصومی در این سریال در نقش گیلسو هنرنمایی کرده است.

پروانه معصومی در فیلم در کنار پروانه‌ها
پروانه معصومی در فیلم در کنار پروانه‌ها

لیست آثار هنری پروانه معصومی

در ادامه بیوگرافی پروانه معصومی بازیگر یوسف پیامبر باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

آثار سینمایی پروانه معصومی

سالنام فیلمکارگردانتوضیحات
۱۳۹۷معکوسپولاد کیمیایی
۱۳۹۷جانانکامران قدکچیان
۱۳۹۲ترانه شرقیاحسان صدیقی
۱۳۹۱ساکن خانه چوبیحسینعلی لیالستانی
۱۳۸۴سفر به هیدالومجتبی راعیبه دلیل انتشار فیلم نامناسب یکی از بازیگران این فیلم،

«زهرا امیرابراهیمی»، اکران نشد.

۱۳۸۴شاهزاده ایرانیمحمد نوری‌زاداز مجموعه تلویزیونی «چهل سرباز»
۱۳۸۲وعده دیدارجمال شورجهاز مجموعه تلویزیونی «پرده عشق»
۱۳۷۹مسافر ریداوود میرباقری هار مجموعه تلویزیونی «مسافر ری»
۱۳۷۴تنگناعلی درخشی
۱۳۷۰ناصرالدین‌شاه آکتور سینمامحسن مخملباف
۱۳۶۸تماسخسرو ملکانهمچنین به عنوان طراح صحنه و لباس
۱۳۶۷سال‌های خاکسترمهدی صباغ‌زاده
۱۳۶۷طوبیخسرو ملکان
۱۳۶۶تحفه‌هاابراهیم وحیدزاده
۱۳۶۶جهیزیه‌ای برای ربابسیامک شایقی
۱۳۶۶خارج از محدودهرخشان بنی اعتماد
۱۳۶۶شکوه زندگیحسن محمدزاده
۱۳۶۶شناساییمحمدرضا اعلامی
۱۳۶۵ترنجمجتبی راعی
۱۳۶۵چمدانجلال مقدم
۱۳۶۵ملاقاتخسرو معصومی
۱۳۶۵ناخدا خورشیدناصر تقوایی
۱۳۶۴جستجو در شهرحجت‌الله سیفی
۱۳۶۳آشیانه مهرجلال مقدم
۱۳۶۳تاتورهکیومرث پوراحمد
۱۳۶۳راه دومحمید رخشانی
۱۳۶۳گل‌های داوودیرسول صدر عاملی
۱۳۵۶کلاغبهرام بیضایی
۱۳۵۳غریبه و مهبهرام بیضایی
۱۳۵۲شهر قصهمنوچهر انور
۱۳۵۱رگباربهرام بیضایی
۱۳۵۱بی‌تاهژیر داریوش
پروانه معصومی، امین حیایی و مژگان بیات در فیلم جانان
پروانه معصومی، امین حیایی و مژگان بیات در فیلم جانان
عکسی از پروانه معصومی در فیلم طوبی
عکسی از پروانه معصومی در فیلم طوبی
عکسی از پروانه معصومی و کمند امیرسلیمانی در فیلم ترنج
عکسی از پروانه معصومی و کمند امیرسلیمانی در فیلم ترنج

آثار تلویزیونی پروانه معصومی

سالعنوانکارگردانتوضیحات
۱۴۰۰در کنار پروانه‌ هاداریوش یاریشبکه ۲
۱۳۹٨شرایط خاصوحید امیرخانیشبکه ۳
۱۳۹۷مینوامیر پور وزیریشبکه یک
۱۳۹۱راز پنهانفلورا سامشبکه ۱ پخش در ماه رمضان
۱۳۸۹ملکوتمحمدرضا آهنجشبکه دو پخش در ماه رمضان
۱۳۸۸ماه عسلشاهد احمدلوشبکه ۲
۱۳۸۷نشانیرامبد جوانشبکه ۲

پخش در ایام نوروز

۱۳۸۷مثل هیچ‌کسعبدالحسن برزیدهشبکه ۲

پخش در ماه رمضان

۱۳۸۷یوسف پیامبرفرج‌الله سلحشورشبکه ۱
۱۳۸۵تا صبحمجید جوانمرد

محمدعلی باشه آهنگر

شبکه تهران
۱۳۸۴مسافر سحرفرزین مهدی پورشبکه ۲
۱۳۸۲چهل سربازمحمد نوری‌زادشبکه ۲

نسخه سینمایی آن با نام «شاهزاده ایرانی» در سینما اکران شد

۱۳۸۱پرده عشقجمال شورجهشبکه ۲

نسخه سینمایی آن با نام «وعده دیدار» در سینما اکران شد

۱۳۸۱باران عشقاحمد امینی

فریدون حسن پور

شبکه تهران
۱۳۸۱دریایی‌هاسیروس مقدمشبکه ۵
۱۳۸۰پلیس جوانسیروس مقدمشبکه ۳
۱۳۷۹مسافر ریداوود میرباقریشبکه ۱

نسخه سینمایی آن با همین نام در سینما اکران شد

۱۳۷۸ایستگاهمنوچهر عسگری نسبشبکه ۲
۱۳۷۷همشاگردی‌هامسعود شاه محمدی

احمد نجیب‌زاده

شبکه ۱
۱۳۷۴سوخته‌دلانبهروز طاهریشبکه ۲
۱۳۷۰امام علیداوود میرباقریشبکه ۱

۲۲ قسمت

۱۳۶۳کوچک جنگلیبهروز افخمیشبکه ۱
پروانه معصومی،فریبا متخصص و نیما شاهرخ شاهی در سریال ملکوت
پروانه معصومی،فریبا متخصص و نیما شاهرخ شاهی در سریال ملکوت
پانته آ بهرام،مریلا زارعی و پروانه معصومی در سریال پلیس جوان
پانته آ بهرام،مریلا زارعی و پروانه معصومی در سریال پلیس جوان
پروانه معصومی و محمود پاک نیت در سریال آشوب
پروانه معصومی و محمود پاک نیت در سریال آشوب
پروانه معصومی و مریم سعادت در سریال شرایط خاص
پروانه معصومی و مریم سعادت در سریال شرایط خاص

فیلم کوتاه پروانه معصومی

سالنام فیلمکارگردان
۱۳۵۱سفربهرام بیضایی
۱۳۹۳اشک مادر

جوایز و افتخارات پروانه معصومی

  • برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم گلهای داوودی از سومین جشنواره فیلم فجر
  • برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم جهیزیه برای رباب از ششمین جشنواره فیلم فجر
  • 27 تیرماه سال 98 هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر در پردیس سینمایی ملت برگزار شد و در این جشنواره از پروانه معصومی هنرمند پیشکسوت به پاس سالها فعالیت در وادی هنر تقدیر شد.
  • دی ماه سال 93 پنجمین جشنواره فیلم عمار برگزار شد و در شب اختتامیه این جشنواره از پروانه معصومی برای بازی در فیلم اشک مادر تقدیر به عمل آمد.
  • پروانه معصومی در این جشنواره عنوان کرد که این جایزه بیشتر از دو جایزه جشنواره فجر او را خوشحال کرده است.
تقدیر از پروانه معصومی در هفتمین جشنواره فیلم شهر
تقدیر از پروانه معصومی در هفتمین جشنواره فیلم شهر
تجلیل از پروانه معصومی در جشنواره عمار
تجلیل از پروانه معصومی در جشنواره عمار
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا