اخبار دیگران

برای خرید مودم چه باید کرد؟

یکی از سوالات مهم خریداران مودم این است که “برای خرید مودم چه باید کرد؟” از کجا می توانیم با خیال راحت خریداری کنیم؟ کدام مدل برای مناسب تر است؟ و هزاران سوال که ممکن است در ذهن شما نقش بسته باشد و به دنبال پاسخ برای آن ها باشید. در این مقاله تلاش می کنیم به بخشی از ابهامات مهم پاسخ دهیم، همراه داتیس نتورک باشید.

برای خرید مودم چه باید کرد؟

برای خرید مودم چه باید کرد؟

مودم یک دستگاه و قطعه سخت افزاری است که امکان اتصال شما به اینترنت و فضای مجازی را فراهم می کند. مودم ها انواع مختلفی دارند که بر اساس فناوری پشتیبانی شده وقابلیت هایی که دارند با یکدیگر تفاوت دارند. مودم (modem) مخفف شده عبارت modulator demodulator به معنی دستگاهی که سیگنال ها را پیمانه ای می کند. به عبارت دیگر modem دستگاهی است که از آن برای ورود به دنیای اینترنت استفاده می کنند. در واقع مودمها با تبدیل پی در پی سیگنال های آنالوگ به دیجیتال و بلعکس، رایانه ها را قادر می سازد از اینترنت اطلاعات را دریافت و ارسال کنند. اگر تصمیم گرفته اید که یک دستگاه مودم خریداری کنید لازم است قبل از اقدام به سفارش نیاز های خود را شناسایی کنید زیرا اگر انتخاب درستی نداشته باشید مجبور به هزینه مجدد می شوید. مثلا اگر در منطقه شما پورت خالی مخابرات یا سایر ISP ها وجود نداشته باشد نمی توانید سرویس ADSL را تهیه کنید، بنابراین خرید مودم ADSL/VDSL در این مناطق کاربردی ندارد.

Modem واژه کوتاه شده عبارت Modulator-Demodulator است.

آموزش تکنیک های خاص خیاطی برای درآمد بیشتر

برندهای مختلفی اقدام به تولید Modem های اینترنت می‌کنند که هرکدام بسته به نیازهای کاربران در شرایط مختلف طراحی شده است و وظیفه شما این است که با توجه به شرایط خودتان اقدام به انتخاب مدل‌های مناسب کنید.

این کامپوننت سخت افزاری است که به یک کامپیوتر یا دستگاه دیگری مانند روتر یا سوئیچ اجازه می‌دهد تا به اینترنت متصل شود.

مودم سیگنال آنالوگ را از طریق تلفن یا سیم کابل به داده‌های دیجیتالی (۱ و ۰ ثانیه) تبدیل می‌کند یا آن را اصطلاحاً modulates می‌کند که یک کامپیوتر می‌تواند آن را تشخیص دهد.

به زبان ساده مودم سخت افزاری است که با استفاده از آن می‌توانیم به اینترنت متصل شویم. مودم‌ها بسته به شرایط انواع مختلفی دارند.

اینترنت و فضای مجازی بخشی از زندگی روزمره افراد در سراسر جهان شده است و بخش مهمی از فعالیت‌های ما در بستر اینترنت انجام می‌شود و فعالیت‌های روزمره ما را تسهیل کرده است. اگر بخواهیم به اینترنت متصل شویم لازم است یک دستگاه سخت افزاری به نام مودم را خریداری کنیم و تنظیم کنیم. شرکت‌های مختلف با در نظر گرفتن فناوری‌های مختلف ارتباطی مثل ADSL و VDSL و ۴G و ۵G و … اقدام به تولید مودم کرده اند. لازم به ذکر است اول قدم برای ارتباط با دنیای Internet خرید مودم است.

مودم یک دستگاه سخت افزاری است که وظیفه‌اش تبدیل سیگنال‌های دیجیتال به آنالوگ و برعکس است. بخش Modulator در مودم اطلاعات دیجیتال خروجی از یک کامپیوتر (صداهای قابل شنود) را به سیگنال آنالوگ تبدیل می‌سازد تا امکان ارسال آنها از طریق خط تلفن، DSL یا کابل به وجود آید. بخش دمدولاتور Demodulator در مودم، سیگنال‌های ورودی آنالوگ را به سیگنال دیجیتال تبدیل می‌کند تا توسط کامپیوتر قابل استفاده باشد. در واقع مودم کامپیوترها و روترها را قادر به ارسال و دریافت اطلاعات، از شبکه‌ای مانند اینترنت می‌کند. پیشنهاد می کنیم درباره رادیو های وایرلس میکروتیک نیز مطالعه کنید.

14 کتاب پرفروش سایت کتاب‌­وب در سال 1400

در انتخاب یک مودم چه فاکتورهایی را باید بررسی کرد؟

به طور خلاصه باید مودم را از جوانب زیر بررسی کنید تا بتوانید گزینه مناسب خود را انتخاب کنید:

۱. نوع فناوری ارتباطی : پشتیبانی از ADSL یا VDSL یا هردو، مثلا دی لینک 224 از هر دو پشتیبانی می کند.

۲. تعداد پورت Ethernet یا اتصال کابلی : معمولا همه مودم‌ها پشتیبانی می‌کنند اما در تعداد تفاوت است.

۳. پشتیبانی از فناوری وای فای یا ارتباط بی سیم

۴. امنیت و سرعت مودم

۵. پهنای باند مودم

۶. برند تولید کننده مودم

۷. تعداد آنتن وای فای

۸. قابلیت‌ها و امکانات جانبی

هنگام خرید یک مودم اینترنت باید اطمینان حاصل کنید که نکات زیر با شرایط شما همخوانی داشته باشد.

  1. ثابت یا قابل حمل بودن: این مورد بستگی به نیاز شما دارد که باید حتما هنگام خرید در نظر بگیرید.
  2. پشتیبانی از فناوری های ارتباطی به روز مثل ADSL/VDSL/۴G/۵G (لازم نیست همه این فناوری ها پشتیبانی شود، تنها آن موردی که شما نیاز دارید کفایت می کند)
  3. برند سازنده شناخته شده و تایید شده باشد مثلا (تی پی لینک، دی لینک، هواوی و … که هم مودم و هم خرید روتر میکروتیک تولید میکنند)
  4. پشتیبانی از فناوری ارتباطی وای فای و اتصال بی سیم کلاینت ها (در صورتی که بخواهید با گوشی و لپ تاپ از اینترنت استفاده کنید این مورد الزامی است)
  5. پشتیبانی از پروتکل های امنیتی مثل WPA۲ و WPA۳
  6. تعداد پورت شبکه: دقت کنید به تعداد کامپیوتر هایی که قصد دارید به صورت کابلی به مودم متصل کنید پورت تعبیه شده باشد.
  7. گارانتی: آخرین نکته ای که حتما باید بررسی شود بحث گارانتی است زیرا اگر مشکلی برای مودم شما بلافاصله پس از خرید به وجود آید گارانتی ارزش خود را نشان خواهد داد.
  8. قیمت: حتما مدل های مختلف را از نظر قیمت باهم مقایسه کنید و مدلی که امکانات بیشتر را در عین قیمت مناسب تر دارد را انتخاب کنید. البته هیچگاه نباید فریب قیمت های غیر واقعی و غیرمنطقی را بخورید.
خون تازه، عنوانی جدید برای علاقمندان سریال دکستر

از کجا مودم بخریم؟

در گذشته عادت کرده بودیم برای خرید تمامی تجهیزاتی که لازم داشتیم به بازار یا مراکز خرید مربوطه مراجعه می کردیم اما امروزه با گسترش فناوری اطلاعات و فروشگاه های آنلاین شاید مراجعه و خرید حضوری چندان مناسب نباشد.

حتما این سوال در ذهن شما پیش می آید که از کجا اقدام به خرید مودم وای فای خانگی یا همراه جیبی کنیم، بهترین پیشنهاد به شما استفاده از فروشگاه آنلاین داتیس نتورک (Datisnetwork.com) است زیرا علاوه بر تنوع، مدل های مختلف و متنوع را با درنظر گرفتن بالاترین قدرت کارایی و کیفیت و رضایتمندی به شما عزیزان ارائه می کند.

هم اکنون می توانید به آدرس www.datisnetwork.com مراجعه کنید و مدل مودم مد نظر را جستجو و خریداری کنید.

اگر در زمینه خرید مودم نیاز به مشاوره داشتید می توانید به صورت رایگان با کارشناسان داتیس نتورک به شماره 02165361915 ارتباط برقرار کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا