اخبار دیگران

علت روشن نشدن آبمیوه گیری چیست؟

روشن نشدن آبمیوه گیری، می تواند به علت وجود مشکلات داخلی دستگاه و یا خارجی مثل برق ساختمان باشد. از علت روشن نشدن آبمیوه گیری می توان به وجود اشکال در قطعات موتور آبمیوه گیری، سوختن موتور، اشکال در سیم برق و نرسیدن جریان برق به دستگاه، اشکال در پریز برق یا دوشاخه و ... اشاره کرد.

روشن نشدن آبمیوه گیری، می تواند به علت وجود مشکلات داخلی دستگاه و یا خارجی مثل برق ساختمان باشد. از علت روشن نشدن آبمیوه گیری می توان به وجود اشکال در قطعات موتور آبمیوه گیری، سوختن موتور، اشکال در سیم برق و نرسیدن جریان برق به دستگاه، اشکال در پریز برق یا دوشاخه و … اشاره کرد.

اصلی ترین علت روشن نشدن آبمیوه گیری به شرح زیر است:

  1. عدم وجود جریان برق در پریز
  2. اشکال در دوشاخه ی آبمیوه گیری و یا سیم اتصالی آن
  3. سوختن موتور آبمیوه گیری و یا اشکال در یکی از قطعات داخلی
  4. اشکال در کلید استارت

علت روشن نشدن آبمیوه گیری چیست؟

عدم وجود جریان برق در پریز

گاهی اوقات علت روشن نشدن آبمیوه گیری می تواند به نظر خیلی ساده و پیش پا افتاده باشد. اما در بسیاری از موارد با رفع همین ایراد ساده، به راحتی می توانید از آبمیوه گیری خود استفاده کنید. اما چگونه این مشکل را تشخیص دهیم و به رفع آن بپردازیم.

در قدم اول می توانید از یک ولت متر استفاده کنید تا مطمئن شوید که در پریز، جریان برق وجود دارد. اگر در هنگام اتصال ولت متر به پریز، عقربه های ولت متر به سمت پریز حرکت کنند، یعنی جریان برق در پریز وجود داشته و اشکال از سیم و یا دستگاه آبمیوه گیری است.

اما اگر وسیله ی ولت متر در دسترس نبود باید چه کاری انجام دهیم؟ ساده ترین راه این است که یک دستگاه را که از سالم بودن آن اطمینان داریم، به پریز برق متصل کنیم.

اشکال در دوشاخه ی آبمیوه گیری

گاهی علت روشن نشدن آبمیوه گیری، قطعی سیم در یک نقطه و یا در نزدیکی اتصال به دوشاخه است. برای رفع این مشکل باید سیم اتصال و دوشاخه ی دستگاه آبمیوه گیری را تعویض کنید.

معرفی و بررسی فنی بهترین مدل‌های کولر گازی موجود در بازار

سوختن موتور

همانطور که گفته شد، علت روشن نشدن آبمیوه گیری می تواند در اکثر مواقع خارجی باشد و با جابجایی پریز برق و یا تعویض سیم و دوشاخه، قابل رفع باشد. اما هر وسیله ی برقی، دارای موتور و قطعات داخلی می باشد که اشکال در یک قطعه می تواند منجر به عدم کارکرد دستگاه آبمیوه گیری شود.

سوختن موتور، جزو اصلی ترین دلایلی است که باید آن را بررسی کنید. تعمیر موتور و یا قطعات داخلی آن در منزل امکان پذیر نیست. بنابراین باید تعمیر آن را به نمایندگی و افراد متخصص در این زمینه بسپارید.

خرابی کلید اتصال

از دیگر دلایل روشن نشدن آبمیوه گیری، خرابی کلید اتصال است. اگر کمی در تعمیر وسایل برقی مهارت و دانش داشته باشید می توانید خودتان کلید اتصال را تعمیر کنید.

برای تعمیر کلید اتصال اول باید سیم های اتصالی به کلید را جدا کرده و وضعیت آن ها را با اهم متر بررسی کنید. با اتصال آوومتر به کلید، در حالت خاموش بودن کلید اتصال، عقربه ها به سمت بی نهایت و در صورت روشن بودن کلید اتصال، عقربه ها به سمت صفر متمایل می شود. در صورتی که این موارد را مشاهده نکردید، علت روشن نشدن آبمیوه گیری، کلید اتصال است.

از دیگر مواردی که باید آن را بررسی کنید، سیم های مدار است. برای بررسی این مورد باید بدنه ی آبمیوه گیری را باز کنید و با دقت اتصالات را بررسی کنید. گاهی سیم از جای اصلی خود خارج می شود بنابراین به راحتی می توانید سیم را دوباره متصل کرده و از آبمیوه گیری استفاده کنید.

خرید بهترین محصولات زناشویی و کاندوم بدون رودرواسی

اورلود چیست و چگونه باعث خاموش شدن دستگاه می شود؟

در بعضی موارد، علت روشن نشدن آبمیوه گیری، خرابی اورلود است. اورلود از قطعات اصلی آبمیوه گیری بوده و در موتور دستگاه قرار دارد. وظیفه ی اورلود، محافظت از آبمیوه گیری است و در اکثر لوازم برقی وجود دارد. همانطور که می دانید آبمیوه گیری ها با گنجایش های مختلفی وارد بازار شده اند و در حد گنجایش خود، قابل استفاده هستند. استفاده از آبمیوه گیری بیش از گنجایش آن باعث خراب شدن اورلود، در نتیجه خاموشی آبمیوه گیری می شود. بنابراین بهتر است در هنگام خرید انواع آبمیوه گیری و استفاده از آنها به گنجایش دستگاه اهمیت دهید تا عمر دستگاه آبمیوه گیری بیشتر شود. از دیگر دلایل خرابی اورلود، وجود گرد و غبار و عدم کارکرد پروانه ی موتور است.

فن پروانه، وظیفه ی خنک کردن دستگاه آبمیوه گیری، موتور و دیگر قطعات را بر عهده دارد. اگر دستگاه آبمیوه گیری بیش از زمان معمول روشن باشد و خنک کننده قادر به کاهش دمای دستگاه نباشد، آبمیوه گیری داغ کرده و ممکن است باعث بروز ایراد در یکی از قطعات شود. بنابراین دستگاه به طور ناگهانی خاموش شده و امکان دارد روشن نشود.

اگر دستگاه آبمیوه گیری شما قدیمی است، احتمالا این مشکل را بسیار تجربه کرده اید. گاها پیش آمده است که از میوه های سفت و یا یخ در داخل آبمیوه گیری استفاده کرده اید و با فشار مضاعفی که به دستگاه وارد شده است، باعث خرابی آن شده اید. فشار زیاد به قطعات آبمیوه گیری مثل آرمیچر، باعث فشار مضاعف به موتور آبمیوه گیری می شود. واضح است که یک وسیله ی برقی با موتور کار می کند و هرگونه اختلال و فشار به موتور، باعث خاموش شدن و خرابی موتور و در نتیجه دستگاه می شود.

حرف آخر ابتدایی (لاماس): آموزش متفاوت دروس ابتدایی با هیجان و کارتون

اورلود چیست و چگونه باعث خاموش شدن دستگاه می شود؟

اگر به صورت درست از آبمیوه گیری خود استفاده نکنید، عمر وسیله ی برقی خود را کاهش می دهید. بنابراین بهتر است به تمام مواردی که از نظرتان غیر عادی محسوب می شود توجه کنید تا از سوختن دستگاه جلوگیری کنید. یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید اندازه ی قطعات میوه است. برای جلوگیری از ایجاد لرزش در دستگاه، آبمیوه گیری را در یک سطح صاف مانند کانتر آشپزخانه قرار دهید و از گذاشتن آبمیوه گیری روی فرش و موکت به شدت خودداری کنید.

 

گاهی ممکن است در مخزن آبمیوه گیری، ترک و یا سوراخی بوجود آید که باعث نشت مایع به داخل دستگاه شود و به موتور آسیب برساند. بهتر است در هنگام استفاده از دستگاه، به مخزن و عدم نشت آن دقت کنید.

اگر محور شفت آبمیوه گیری از محل اصلی خود خارج شود، موتور دستگاه داغ می کند. داغ شدن موتور در ابتدا ممکن فقط نیم سوز شود و اگر به طور متوالی به موتور فشار مضاعف وارد شود، دیگر روشن نخواهد شد.

منبع : فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی بنان کالا

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

  1. با سلام
    مقاله خوبی بود اما پیشنهاد میکنم همیشه اولین مورد کابل برق بررسی بشه این مشکل برا خودمم پیش اومده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا