اخبار دیگران

چگونه بفهمیم گاز کولر گازی کم شده ؟ سایت تاپ فروش

در این مقاله از سایت تاپ فروش درباره علت کم شدن گاز کولر گازی صحبت خواهیم کرد. همانطور که می‌دانید گاز نقش اساسی در کولر گازی ایفا می کند و تبدیل گاز مبرد برای انجام عملیات خنک‌کننده استفاده می شود. در نتیجه اگر میزان گاز این دستگاه ناکافی باشد یا به هر دلیلی نشتی داشته باشد، سرمایش نامناسب خواهد بود همین امر باعث شده قیمت کولر گازی ال جی به میزان دو درصد از دیگر رقبا جهت کیفیت بهتر بالاتر باشد.

راهنمای تشخیص کمبود گاز کولرگازی اسپیلت

در این مقاله از سایت تاپ فروش درباره علت کم شدن گاز کولر گازی صحبت خواهیم کرد. همانطور که می‌دانید گاز نقش اساسی در کولر گازی ایفا می کند و تبدیل گاز مبرد برای انجام عملیات خنک‌کننده استفاده می شود. در نتیجه اگر میزان گاز این دستگاه ناکافی باشد یا به هر دلیلی نشتی داشته باشد، سرمایش نامناسب خواهد بود همین امر باعث شده قیمت کولر گازی ال جی به میزان دو درصد از دیگر رقبا جهت کیفیت بهتر بالاتر باشد.

راهنمای تشخیص کمبود گاز کولرگازی اسپیلت

در نتیجه این موضوع باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد. خنک نبودن هوای کولر گازی بارزترین علامت کمبود گاز است. یک تکنسین کولر گازی می تواند به راحتی سطوح پایین گاز را با استفاده از فشارسنج و وات متر برای بررسی فشار گاز و جریان ورودی تشخیص دهد. اما اگر می‌خواهید سطح پایین گاز کولر گازی خود را بدون استفاده از ابزار پیچیده و کمک تکنسین بررسی کنید، به مطالعه این مقاله ادامه دهید.

banilon.com
elecraservice

کمبود گاز در کولر گازی

اکثر کولرهای گازی از R22 برای خنک کردن جو استفاده می کنند. فرآیند سرد کردن هوای محیط به دلیل نشت این گاز و کمبود آن پیچیده است. با کاهش حجم گاز داخل کولر گازی فشار روی قطعات دستگاه بالا رفته و باعث گرم شدن کمپرسور می شود. در واقع کارکرد کولر گازی بدون گاز یا با گاز کم می تواند باعث ایجاد مشکل در کمپرسور شود. در صورت وجود ایراد ابتدا باید عیب یابی شود، سپس ایراد تعمیر شود و در آخر گاز کولر گازی شارژ شود.

چگونه در دانشگاه‌های قبرس شمالی درس بخوانیم؟

بیشتر بخوانید : قیمت کولر گازی گری در سایزهای مختلف در بازار ایران

علائم زیر نشان دهنده سطح پایین گاز کولر گازی است:

  • خنک‌کنندگی کم
  • تشکیل یخ روی کویل اواپراتور
  • تشکیل یخ روی لوله تخلیه
  • مقدار جریان ورودی کم
  • صدای خش خش یا حباب
  • افزایش قبوض برق

مبرد موجود در داخل کولر گازی 24000 مانند گاز در خودرو استفاده نمی شود. فقط از طریق کویل های داخلی و خارجی به گردش در می آید. نمی تواند به خودی خود خالی شود. باید مقداری نشتی در کویل وجود داشته باشد که باعث پایین آمدن سطح گاز می شود. بنابراین اگر نشتی وجود نداشته باشد، گاز برای چندین دهه دوام می آورد.

خنک‌کنندگی کم

اگر کولر گازی شما با سطوح پایین گاز مواجه باشد، بر قدرت خنک‌کنندگی آن تأثیر می گذارد. راندمان خنک‌کننده کاهش می یابد و دمنده واحد داخلی ممکن است به جای هوای سرد هوای گرم را پرتاب کند. اگر این مورد در کولر گازی شما موجود باشد، ممکن است نشت گاز داشته باشد. سرمایش کم در کولر گازی 30000 می تواند دلایل دیگری مانند گرفتگی فیلترها، کثیف بودن واحد داخلی یا خارجی، گرفتگی مویرگ ها و غیره داشته باشد. هوای گرم یکی از شایع ترین علل و علائم کم شدن گاز کولر گازی است. اگر به تازگی متوجه خروج هوای گرم از کولر خود شده اید، از یک متخصص بخواهید تا شارژ گاز کولر را بررسی کند.

تشکیل یخ روی کویل اواپراتور

کویل اواپراتور در یونیت داخلی و کویل کندانسور در یونیت خارجی قرار دارد. اگر گاز کولر گازی کم باشد، صفحات یخی روی کویل های تبخیر کننده شروع به تشکیل می کنند. این همچنین می تواند منجر به چکیدن آب از واحد داخلی شود. برای بررسی تشکیل یخ روی سیم پیچ باید پوشش را از یونیت داخلی جدا کنید. اگر سطح گاز کاملاً به صفر رسیده باشد، سیم پیچ های اواپراتور سرد نمی شوند.

banehsolin.com
ipserviceisfahan

تشکیل یخ روی لوله تخلیه

یخ همچنین می تواند روی لوله تخلیه نزدیک واحد خارجی ظاهر شود. دو لوله به یونیت خارجی متصل است که آن را به یونیت داخلی متصل می کند. یکی “لوله تخلیه” و دیگری “لوله مکش” نام دارد. هنگامی که کمپرسور کولر گازی راه‌اندازی می شود و اگر سطح گاز بهینه باشد، پس از مدتی لوله تخلیه و لوله مکش هر دو سرد می شوند و هیچ کدام یخ ایجاد نمی کنند. اما در مورد گاز کم، لوله تخلیه یخ ایجاد می کند و لوله مکش هرگز سرد نمی شود.

بواسیر چیست و چگونه درمان می‌شود؟

مقدار جریان ورودی کم

اگر سطح مبرد داخل کولر گازی 36000 پایین باشد، کولر گازی جریان آمپر کمتری مصرف می کند. بنابراین برای مثال اگر مقدار فعلی خیلی پایین از 5.72A باشد، مثلاً 4A، به وضوح نشان می دهد که گاز کم است. توجه داشته باشید که تغییرات جزئی مانند 5-6 A چیز مهمی نیست. اغلب یک تکنسین از یک وات متر برای بررسی مقدار جریان استفاده می کند، اما شما همچنین می توانید از تثبیت کننده ولتاژ خود برای بررسی جریان ورودی استفاده کنید. هنگام اندازه گیری مطمئن شوید که کمپرسور کار می کند.

صدای خش خش یا حباب

در هر موقعیتی اگر از کولر گازی خود صدای خش خش یا حباب را می شنوید. این نشان می دهد که گاز به دلیل وجود سوراخی در سیم پیچ نشت می کند. قبل از اینکه بتوانید گاز را دوباره پر کنید، ابتدا باید نقطه نشتی را برطرف کنید. برای این کار با یک تکنسین کولر گازی تماس بگیرید.

tvcity.shop
banehentekhab.com

نشت در سیستم کوچکتر نمی شود، در واقع، می تواند در طول زمان شدت آن افزایش یابد. عدم رسیدگی به مشکل ممکن است باعث تخلیه فریون از کولر شود. در نهایت ممکن است در حین کار کردن کولر، صداهای حباب یا خش خش را بشنوید. این بدان معنی است که برخی از حباب های هوا روی خطوط مبرد شروع به تشکیل شدن کردند. با یک تکنسین تماس بگیرید و در صورت شنیدن این صدا کولر گازی خود را خاموش کنید.

افزایش قبوض برق

هنگامی که گاز کولر گازی نشت می کند، کولر تحت فشار زیادی قرار می گیرد زیرا اگر گاز کولر گازی کم باشد، دستگاه باید بیشتر کار کند تا دما به حالت اولیه خود بازگردد. در این حالت فشار بیشتری به موتور وارد می شود. در نتیجه مصرف برق دستگاه نیز افزایش می یابد. در نتیجه میزان قبوض برق افزایش می یابد.

پروفایلو

تشخیص نشتی گاز کولر گازی

مبرد مورد استفاده در کولر گازی تنها در صورت نشتی قابل تخلیه است. در غیر این صورت، هرگز تخلیه نمی شود، بنابراین برای رفع مشکل باید نشتی در دستگاه بررسی شود. در این مشکل صدای نشت گاز از کولر شنیده می شود و یا با نگاه کردن به حباب های ایجاد شده، نشت آن را می توان دید. برای جدا کردن محفظه از کولر اسپلیت به یک آچار نیاز دارید. اگر نشتی قابل توجه باشد، می توانید متوجه نشت شوید. اگر خیلی فنی نیستید یا نمی دانید چه کاری انجام می دهید بهتر است کولر گازی اسپلیت را باز نکنید، زیرا ممکن است به سایر قسمت های کولر گازی آسیب برساند.

topfroosh
رخشاره

تجهیزاتی وجود دارد که می توان از آنها برای شناسایی نشتی محفظه در برخی از فروشگاه های لوازم برقی و مشاغل تعمیر استفاده کرد. توجه به این نکته ضروری است که این دستگاه فقط نشت را تشخیص می دهد. آنها را درست نمی کند باید تعمیر اتاقک را به تعمیرکار بسپارید.

خوشبختانه روش هایی برای تشخیص کمبود کولر گازی وجود دارد که می توانید به تنهایی انجام دهید. یخ زدن کولر گازی می تواند نشانه کمبود گاز باشد. شایان ذکر است که برخی از مدل های کولر گازی با نمایش کد خطا بر روی صفحه نمایش دستگاه نسبت به کمبود گاز هشدار می دهند.

سخن پایانی در مورد تشخیص کمبود گاز کولر

همه علائم و نشانه‌های بالا فقط نشان دهنده وجود مشکل در کولر گازی شما هستند. برای اطمینان 100% باید کولر گازی خود را از نظر سطح فشار گاز با استفاده از فشارسنج و جریان آمپراژ با استفاده از وات متر بررسی کنید. محفظه کولر اسپیلت نیز نسبت به سایر قطعات آن قیمت زیادی ندارد و در صورتی که موفق به تعمیر یا رفع نشتی این محفظه نشدید، باید یک محفظه دیگر خریداری کنید.  همه این ها توسط یک تکنسین خبره قابل انجام است.

چرا زمستان بهترین فصل سفر به کیش است؟
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا