اخبار دیگران

روغن آرگان یا ماکادمیا؟ کدام بهتر است؟ بررسی دقیق و علمی

ممکن است انتخاب از میان روغن آرگان یا ماکادمیا کمی گیج کننده به نظر برسد. وقتی نوبت به روتین مراقبت از مو می‌رسد، روغن طبیعی و یا اصطلاحاً، روغن گیاهی عملکردی به مثابه یک ناجی نشان می‌دهد. در حقیقت، استعمال روغن گیاهی در راستای آبرسانی پوست سر، تقویت مو و بعلاوه، حفظ زیبایی و درخشش ظاهر کلی موثر می‌باشد.

علیرغم آنکه انواع متعددی از روغن گیاهی در بازار موجود و قابل دسترس بوده، ولیکن، روغن آرگان یا ماکادمیا به عنوان روغن‌های گیاهی متداول مطرح شده است. احتمالاً از روغن آرگان و ماکادمیا آنچنان ستایش نشده باشد. این در حالی است که نقش دو روغن مذکور در آبرسانی پوست سر و همچنین، بهبود ظاهر کلی مو غیرقابل انکار می‌باشد.

ضروری است بدانید که روغن آرگان و روغن ماکادمیا از شباهت بسیاری برخوردار هستند. در مقابل، نمی‌توان تفاوت میان این دو روغن گیاهی را انکار کرد. به عنوان مثال، یکی از انواع روغن فوق ممکن است یک خاصیت را نداشته باشد. در حالی که روغن دیگر آن خاصیت را چند برابر بیشتر داشته باشد.

به طور کلی، روغن آرگان و روغن ماکادمیا سرشار از انواع آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی هستند. بنابراین، استعمال هر یک از این‌ها با هدف آبرسانی و محافظت از پوست حساس و خشک و بعلاوه، موی آسیب دیده مفید و موثر است.

روغن آرگان یا ماکادمیا

روغن آرگان یا ماکادمیا

پیش از آنکه به شباهت‌ها و تفاوت‌های روغن آرگان یا ماکادمیا بپردازیم، ضروری است به تعریف هریک از این‌ها بپردازیم.

معرفی روغن آرگان

از دیرباز تاکنون، استخراج روغن آرگان از میوه‌های آجیلی درخت آرگان منبع درآمد زنان مراکشی بوده است. به طور معمول، این روغن از درختان آرگان بومی مراکش استخراج می‌شود. زنان اهل مراکش از طریق فرآیند مالش دو سنگ بزرگ به یکدیگر میوه درخت آرگان را شکسته تا به هسته برسند. سپس، هسته این میوه با دست شکسته شده تا زنان مراکشی به روغن طبیعی دست یابند. زنان مراکشی قسم می‌خورند که هیچ روغن دیگری در مقام مقایسه با روغن آرگان نیست.

دستورالعمل تعمیر مبل

روغن آرگان غنی از ویتامین E است. ویتامین E به عنوان یک ویتامین ضروری باعث بهبود خاصیت ارتجاعی، تقویت و درخشندگی مو می‌شود. علاوه بر این، روغن آرگان حاوی برخی از انواع اسیدهای چرب نظیر اسید لینولئیک و اولئیک می‌باشد. این اسیدهای چرب به راحتی باعث هیدراتاسیون مو می‌شوند. این در حالی است که خواص آنتی اکسیدانی روغن آرگان به محافظت از مو در برابر عوامل محیطی می‌پردازد.

فرق روغن آرگان یا ماکادمیا این است که روغن آرگان بیشتر برای موهای وز مورد استفاده قرار می‌گیرد. استعمال این روغن از وزی مو پیشگیری کرده و به لطافت مو کمک می‌کند.

معرفی روغن ماکادمیا

روغن ماکادمیا به روغن استخراج شده از دانه‌های آجیلی ماکادمیا اطلاق می‌گردد. این روغن از میوه‌های آجیلی مغزدار درختان بومی استرالیا استخراج می‌شود. مصرف روغن ماکادمیا تنها به صنعت آرایشی و زیبایی محدود نمی‌شود. این روغن مصارف خوراکی نیز دارد. به همین دلیل، از آن در سالاد و سوپ نیز استفاده می‌شود.

روغن آرگان و روغن ماکادمیا هر دو روغن سبک مو به شمار می‌روند. به همین علت، تارهای مو به راحتی روغن ماکادمیا را جذب می‌کنند. روغن ماکادمیا همانند روغن آرگان غنی از اسیدهای چرب می‌باشد. اسیدهای چرب این روغن برای آبرسانی و تقویت مو فوق العاده است. در واقع، چربی‌های سالم قادر به تقویت فولیکول‌های مو بوده و از شکنندگی و ریزش مو جلوگیری می‌کنند.

روغن ماکادمیا بیشتر شبیه به روغن نارگیل است. با این تفاوت که روغن ماکادمیا بسیار سبک‌تر از روغن نارگیل برآورد می‌شود. بنابراین، مصرف کننده با استعمال آن روی سر احساس سنگینی نمی‌کند. استعمال این روغن موها را براق و شاداب جلوه می‌دهد.

آفر ویژه تور وان لحظه آخر ویژه تابستان 1401

فرق روغن آرگان یا ماکادمیا این است که روغن ماکادمیا قادر به نفوذ عمیق در مو می‌باشد. این روغن می‌تواند عمیقاً به ساقه مو نفوذ کند تا موها را از داخل تقویت نماید.

علاوه بر این، روغن ماکادمیا غنی از آنتی اکسیدان اسکوآلن می‌باشد. خواص آنتی اکسیدانی این روغن باعث شده تا از موها در برابر استرس اکسیداتیو، آلودگی هوا و سایر عوامل محیطی محافظت شود.

روغن ماکادمیا به دلیل دارا بودن مقادیر بالای پالمیتولئیک اسید، موجب شده تا به گزینه مناسبی برای درمان آسیب های سطح پوست از جمله آفتاب سوختگی های شدید باشد. استفاده از این روغن به صورت موضعی بر روی پوست صورت موجب درمان و از بین بردن التهاب، قرمزی و خارش ناشی از آفتاب سوختگی خواهد شد.

فرق روغن آرگان یا ماکادمیا در چیست؟

حال، با دارا بودن اطلاعات اولیه و مختصر می‌توانیم به بررسی خصوصیات و تفاوت‌های روغن آرگان یا ماکادمیا با یکدیگر بپردازیم.

فرق روغن آرگان یا ماکادمیا در چیست؟

به طور اساسی، روغن آرگان تحت عنوان بهترین روغن مو شناخته شده است. این روغن از خواص سلامتی متعدد برخوردار می‌باشد. از این رو، عملکرد روغن آرگان به هیچ عنوان با روغن دیگری قابل قیاس نیست. در واقع، روغن آرگان بیشتر به عنوان یک محصول تکمیل کننده برای حالت دهندگی مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین، پس از آنکه فرآیند حالت دادن مو را به پایان رساندید، از این روغن برای افزایش انعطاف پذیری، لطافت و از همه مهم‌تر، حفظ حالت مو بهره ببرید.

استعمال روغن آرگان باعث حفظ حالت و لطافت مو می‌شود. با این حال، شما می‌توانید به طور روزانه از این روغن بهره ببرید تا موهایتان را نرم و خوش حالت نگه دارید.

بدلیجات + فروشگاه اینترنتی زیورآلات و بدلیجات لوکس

در مقابل، روغن ماکادمیا به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از اسیدهای چرب می‌تواند با سرعت بیشتری جذب مو شود. علاوه بر این، روغن ماکادمیا می‌تواند به عنوان بهترین روغن گیاهی برای پوست سر مطرح گردد. در واقع، روغن ماکادمیا با آبرسانی پوست سر بستری ایده آل برای رشد موی سالم فراهم می‌کند.

استعمال روغن ماکادمیا باعث تسریع و تقویت رشد مو می‌شود.

این پرسش که روغن آرگان یا ماکادمیا بخریم، تا حدود زیادی متاثر از هدف مصرفی مصرف کننده می‌باشد. به طور خلاصه، روغن آرگان و روغن ماکادمیا هر یک به نوع خود از فواید متعددی برخوردار هستند. مصرف کنندگان فارغ از جنس و نوع مو قادرند از این روغن‌ها بهره ببرند. استفاده از روغن آرگان یا ماکادمیا به عنوان مهم‌ترین بخش روتین مراقبت از مو انتخابی هوشمندانه خواهد بود.

طبق تحقیقات منتشر شده در ژورنال اروپایی پیشگیری از سرطان، روغن آرگان مملو از آنتی اکسیدان ها و تری پنتوئیدها است که می تواند به کاهش رشد سلول های سرطانی در بدن کمک کند.

ژورنال تشخیص و پیشگیری از سرطان، مطالعه ای را منتشر کرده است که نشان می دهد روغن آرگان قادر است با کمک پلی فنول ها و استرول های ضد گلومرولونفریت پرولیفراتیو (نوعی بیماری که باعث ادرار خونی، دفع پروتئین و فشار خون بالا به طور ناگهانی می شود) و با داشتن آپوپتوتیک، رشد سلول های سرطانی پروستات را مهار می کند.

شباهت روغن آرگان و روغن ماکادمیا

شباهت روغن آرگان و روغن ماکادمیا

روغن آرگان و روغن ماکادمیا، هر دو به نحوی جزء انواع روغن سبک مو دسته بندی می‌شوند. این دو روغن بدون باقی گذاشتن آثار چربی روی مو به آبرسانی می‌پردازند. روغن آرگان و روغن ماکادمیا در راستای تسکین و تقویت پوست سر، افزایش استحکام و تسریع رشد مو عملکردی مثبت نشان می‌دهند.

مدت اعتبار ویزای اسکیل ورکر استرالیا

علاوه بر موارد فوق، روغن آرگان یا ماکادمیا غنی از خواص آنتی اکسیدانی هستند. بنابراین، این دو روغن به راحتی از مو در برابر استرس اکسیداتیو، رادیکال‌های آزاد و سایر عوامل خارجی محافظت می‌کنند.

ضروری است بدانید که این دو روغن قادرند از مو در برابر تابش اشعه ماوراء بنفش حفاظت کنند.

منابع:

https://hairexplainer.com/macadamia-oil-vs-argan-oil-for-hair

https://bekrina.com/macadamia-oil

https://bekrina.com/argan-oil

https://beautygab.com/macadamia-oil-vs-argan-oil-hair

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا