اخبار دیگران

فرصت بی نظیر تحصیل در ترکیه !

چرا تحصیل در ترکیه

امروزه تحصیل در ترکیه بنا به دلایل متعدد همچون امکانات آموزشی و رفاهی عالی با هزینه‌های پایین فرصتی بی‌نظیر به حساب می‌آید، اصلی‌ترین روش پذیرش در دانشگاه‌های ترکیه آزمون یوس ترکیه است. بر اساس آمار منتشر شده هر ساله تعداد شرکت‌کنندگان این آزمون در حال افزایش است. در گزارش حاضر بنابراعلام نبولا آکادمی، به بررسی شرایط تحصیل در ترکیه و تحصیل پزشکی در ترکیه که محبوب‌ترین رشته برای ادامه تحصیل در این کشور است، می‌پردازیم.

شرایط تحصیل در ترکیه

شما می‌توانید در مقاطع مختلف تحصیلی اقدام به اخذ اقامت تحصیلی در کشور ترکیه کنید. یکی از محبوب‌ترین مقاطع و همچنین با نرخ پذیرش بالا جهت ادامه تحصیل در کشور ترکیه، مقطع کارشناسی است. در این مقطع شما با چهار سال تحصیل مدرک خود را به دست می‌آورید. برای پذیرش در این مقطع شرکت در آزمون و قبولی در آن و همچنان سوابق تحصیلی شما از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چه شما سن پایین‌تر، رزومه تحصیلی قوی‌تر و نمره آزمون بالاتری داشته باشید، احتمال دریافت بورسیه تحصیلی نیز افزایش می‌یابد.

براساس آمار رسمی وزارت علوم ترکیه در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۶۵۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی برای تحصیل در این کشور حضور دارند و البته آمار دانشجویان بین‌المللی متقاضی تحصیل در کشور ترکیه هر ساله افزایش می‌یابد. همچنین آمار نشان می‌دهد که نسبت جنسیتی دانشجویان تقریبا برابر است، تعداد دانشجویان زن در دانشگاه‌های ترکیه ۴۰۴۹۸۵۸ و تعداد دانشجویان مرد در دانشگاه‌های ترکیه برابر با ۴۱۹۱۸۹۵ است.

دانشگاه‌های ترکیه برای تحصیل دانشجویان تعداد کادر آموزشی بالایی دارند و همچنین نسبت جنسیتی آنها نزدیک است، تعداد ۸۱۴۶۹ زن و ۹۸۲۱۸ مرد در کادر آموزشی ترکیه هستند، که نسبت جنسیتی در نمودارهای پایین آورده شده است.

تکنیک خرید و فروش ضایعات در تهران

آمار دانشجویان
تعداد کادر آموزشی

 

شرایط پذیرش تحصیلی در ترکیه

برای تحصیل در ترکیه شما نیاز به یک سری مدارک دارید، که در پایین فهرست‌وار آورده شده است:

  • مدارک تحصیلی دوره‌های قبلی خود به همراه ریز نمرات
  • مدرک زبان انگلیسی معتبر (در صورت وجود)
  • مدرک زبان ترکی معتبر (در صورت وجود)
  • نامه وجود تمکن مالی
  • پرداخت هزینه‌های ثبت‌نام
  • پرداخت شهریه دانشگاه
  • دریافت ویزای تحصیلی
  • شرکت در آزمون ورودی (یوس، ست و… ) دانشگاه و اکتساب نمره حدنصاب قبولی در آن
  • ارائه انگیزه نامه و توصیه نامه

تحصیل پزشکی در ترکیه

محبوب‌ترین رشته برای تحصیل در ترکیه پزشکی است. کشور ترکیه با داشتن مدارک معتبر در سطح جهانی این امکان را برای علاقمندان به تحصیل این رشته در ترکیه فراهم کرده، تا بتوانند از فرصت کار و ادامه تحصیل در کشورهای مختلف پس از اتمام تحصیل بهره‌مند شوند. دوره تحصیلی پزشکی ۶ سال به طول می‌انجامد، سه سال اول تحصیل دانشجویان صرف کلاسهای تئوری می‌شود؛ دو سال بعدی را صرف تشخیص بیماری‌ها و ارائه راهکار می‌کنند و در سال آخر نیز در بیمارستان به کار عملی مشغول می‌شوند.

تحصیل پزشکی در ترکیه

شرایط سنی تحصیل در ترکیه

یکی از موارد قابل توجه برای علاقمندان به ادامه تحصیل در ترکیه شرایط سنی جهت ادامه تحصیل است. برای تحصیل در ترکیه شرط سنی خاصی وجود ندارد، اما در رشته‌های پرطرفدار برای مثال شرایط سنی تحصیل پزشکی در ترکیه به علت تقاضای بالا برای این رشته شامل یک سری محدودیت‌ها می‌باشد. همچنین برای کسب بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های ترکیه شرط سنی خاص برای مقاطع مختلف وجود دارد.

سوالات متداول:

 

تعداد دانشکده‌های پزشکی در ترکیه چقدر است؟

معرفی تور های منتخب لیانا پرواز، مجری معتبر تور های داخلی و خارجی

کشور ترکیه دارای ۴۷ دانشکده پزشکی است، که سه دانشکده آنکارا، پاموکاله و دوکوز ایلول به سیستم و روش‌های مدرن پزشکی را تدریس می‌کنند.

 

آیا امکان اشتغال در رشته پزشکی پس از اتمام تحصیل این رشته وجود دارد؟

بله، البته برای اشتغال پزشکی در ترکیه تسلط کامل به زبان ترکی الزامی است.

 

آیا امکان ادامه تحصیل به صورت رایگان در دانشگاه‌های ترکیه وجود دارد؟

بله، اکثریت دانشگاه‌های ترکیه برنامه‌های بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان بین‌المللی دارند، که در صورت دارا بودن تمامی شرایط لازم در برخی رشته‌ها امکان بورسیه صد در صدی وجود دارد.

 

آیا امکان تحصیل رشته پزشکی بدون آزمون در ترکیه وجود دارد؟

بله، شما می‌توانید در برخی دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ترکیه بدون آزمون در رشته پزشکی تحصیل نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا