اخبار بازیگران

معرفی سریال سرقت پول (Money Heist)

در سریال سرقت پول شخصی به نام “پروفسور” ۸ نفر را برای سرقت از کارخانه چاپ اسکناس انتخاب می‌کند. این ۸ نفر برای اینکه هویتشان حتی برای همدیگر هم ناشناس بماند اسم شهرهای مختلف را برای خودشان انتخاب می‌کنند.در ادامه به معرفی این سریال و بیوگرافی بازیگران سریال سرقت پول در دنیای واقعی می پردازیم.

سریال سرقت پول در چه سالی ساخته شد و محصول کدام کشور است؟

سریال سرقت پول محصول کشور اسپانیا و در سال 2017ساخته شد.

نام دیگر سریال سرقت پول چیست؟

نام دیگر سریال سرقت پول خانه ی کاغذی است.

در حال حاضر چند فصل از سریال سرقت پول منتشر شده است؟

در حال حاضر 4 فصل از سریال سرقت پول منتشر شده است.

پروفسور در سریال سرقت پول چه نقشی دارد؟

پروفسور در نقش مغز متفکر گروه که توسط او جمع شده و برادر برلین است.

سریال سرقت پول (Money Heist) یکی از سریال های محبوب تولید شده در اسپانیا در سال 2017 بود. سریالی که پتانسیل بالایی برای جلب نظر مخاطب جهانی داشت و به همین دلیل هم بود که نتفلیکس پس از ساخته شدن 3 فصل از این سریال، پخش جهانی آن را برعهده گرفت و توانست فصل های بعدی آن را به پرطرفدارترین سریال غیر انگلیسی زبان این شبکه تبدیل کند. لازم به ذکر است که برگردان نام انگلیسی این سریال تفاوت زیادی با نسخه اصلی دارد. نام اصلی سریال در زبان اسپانیایی، « La casa de papel » به معنای « خانه کاغذی » است که در انتشار نسخه جهانی با نام « سرقت پول » عرضه شده است.این مجموعه تلویزیونی سبک سرقت جنایی اسپانیایی است که توسط آلکس پینا ساخته شده‌است. این سریال دو گروه سرقت آماده را به رهبری پروفسور (آلوارو مورته)، یکی در ضرابخانه سلطنتی اسپانیا و دیگری در بانک اسپانیا به نمایش درمی‌آورد.

خلاصه داستان سریال شاید بی اهمیت ترین بخش ممکن باشد چراکه با گذشت مدت زمان کمی متوجه خواهید شد که ماجرای ابتدایی سریال فاصله زیادی با پیش زمینه ذهنی شما دارد. داستان سریال درباره گروهی از افراد است که تحت سرپرستی فردی که او را با نام ” پروفسور ” می شناسیم، قصد یک سرقت بزرگ را دارند و احتمالاً می دانید که این قضیه قرار نیست درست پیش برود و مشکلاتی بوجود می آید. در نگاه اول، « Money Heist » داستانی شبیه به سریال های پلیسی دارد که تقابل خیر و شر در آن مطرح می شود. اما هدف سازندگان سریال چیزی بیش از این اشارات است که بارها نمونه آن را در فیلمها و سریالهای دیگر شاهد بوده ایم.

ماجرای استعفای جنجالی اتابک نادری از مدیریت مجموعه تئاتر شهر

در فیلمنامه « La casa de papel » تلاش زیادی صورت گرفته تا شخصیت های سریال به چالش کشیده شوند و عواطف و اقدامات و تصمیمات شان از لحاظ روانشناسی مورد بررسی قرار بگیرد. شخصیت هایی که هیچکدام از آنها علی رغم ظاهرا ابتدایی شان که نشان از تمرین و آماده شدن برای قرار گرفتن در موقعیت دارد، در لحظات گوناگون، تصمیمات دیگری می گیرند که تبعات مختلفی به همراه دارد. نکته ستایش برانگیز در خصوص سریال اینجاست که در شخصیت پردازی ها، هیچکدام از آدمها به عنوان شخصیت خوب یا بد معرفی نمی شوند. اهمیتی ندارد که آنها پلیس باشند یا خلافکار، بلکه تقابل آنها با یکدیگر و موقعیتی که در آن قرار گرفته اند باعث می شود تصمیمات گاهاً خاص و عجیبی اتخاذ نمایند که باعث ایجاد حس همدردی برای مخاطب درباره شخصیت های هر دو گروه خلافکار و پلیس در سریال می شود.

یکی از بهترین ویژگی هایی که باعث موفقیت سریال در سطح جهانی شده، هوشمندی سریال در بررسی حالات مختلف رفتار انسان و بررسی آن است. سریال « Money Heist» به گروه خلافکاران و پلیس ها به یک اندازه توجه نشان داده به طوریکه تقابل این دو کمتر به جدالی برای نشان دادن بدی و خوبی تبدیل شده است. این ویژگی باعث شده فیلمنامه سریال « Money Heist» یک منبع غنی از اتفاقات گوناگون باشد که در هر اپیزود به میزان کافی به آن پرداخته می شود و کمتر مجالی به بیننده برای توجه نکردن به سریال می دهد.

علی رغم نکات مثبت بسیاری که درباره این سریال اسپانیایی وجود دارد، اما ایراداتی هم وجود دارد که گاهی به چشم می آیند از جمله اینکه فرمول جذابِ بکار گرفته شده توسط سازندگان برای روایت داستانشان، گاهی به اضافه گویی منجر شده و به چالشی مصنوعی تبدیل می شود که از مسیر منطقی خود خارج می شود تا صرفاً هیجان و تعلیق برای مخاطب ایجاد نماید. برخی از خرده روایت ها کشش لازم برای پرداخته شدن در سریال را ندارند و نمی توانند در سطح دیگر ماجراهای مطرح شده در طول داستان باشند. به این ضعف ها می توان برخی سهل انگاری ها در پیشبرد داستان را نیز اضافه کرد که علی رغم هوشمندی سازندگان در توجه به جزئیات سریال، از دید آنها پنهان مانده است.

بازی متفاوت لادن مستوفی در کنار بازیگران مرد جذاب سینمای ایران در سریال گناه فرشته

با اینحال تمام این موارد باعث نمی شوند که بتوانیم از سرقت پول (Money Heist) به عنوان سریالی جذاب یاد نکنیم. این سریال همین حالا نیز به محبوب ترین سریال غیر انگلیسی زبان نتفلیکس تبدیل شده و میزان بالای رضات مخاطبین از پخش این سریال که منجر به ساخت فصل پنجم سریال تا زمان نوشتن این مقاله نیز شده، نشان می دهد که « Money Heist» توانسته سریال کاملاً موفق باشد.

این سریال در ابتدا به عنوان یک سری محدود در نظر گرفته شده‌بود که در دو بخش باید پخش می‌شد. اجرای اصلی آن در ۱۵ قسمت در شبکه اسپانیایی آنتنا ۳ از ۲ مه ۲۰۱۷ تا ۲۳ نوامبر ۲۰۱۷ بود. نتفلیکس در اواخر سال ۲۰۱۷ حق پخش جهانی سریال را بدست آورد. این سریال را دوباره در ۲۲ قسمت کوتاه‌تر بارگذاری کرد و آن‌ها را در سراسر جهان منتشر کرد، با اولین فصل در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۷، به دنبال آن فصل دوم در ۶ آوریل ۲۰۱۸. در آوریل ۲۰۱۸، نتفلیکس این سریال را با بودجه قابل توجهی افزایش یافته برای ۱۶ قسمت جدید از سر گرفت. فصل سوم، با هشت قسمت، در تاریخ ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۹ منتشر شد. فصل ۴، همچنین با هشت قسمت، در ۳ آوریل ۲۰۲۰ منتشر شد. مستندی با حضور تهیه‌کنندگان و بازیگران برتر در همان روز در نتفلیکس با عنوان خانه کاغذی: پدیده (اسپانیایی: La casa de papel: El Fenómeno‎) منتشر شد.

« سرقت پول » در حال حاضر یکی از سرگرم کننده ترین سریالهای نتفلیکس محسوب می شود که علی رغم افت و خیز، می توان آن را با لذت دید و به دیگران هم پیشنهاد کرد.

نمایی از 11 بازیگر اصلی فیلم Money Heist

این سریال در مادرید اسپانیا فیلم‌برداری شده‌است. بخش‌های قابل توجهی از فصل ۳ و ۴ نیز در پاناما، تایلند و ایتالیا (فلورانس) جلوی دوربین رفت. این روایت به روشی شبیه به زمان واقعی گفته می‌شود و به پیچیدگی‌ها متکی به فلاش‌بک، پرش‌های زمانی، انگیزه‌های شخصیت پنهان و راوی غیرقابل اعتماد است. این سریال با گفتن از منظر یک زن، توکیو (اورسولا کوربیرو) و داشتن یک هویت قدرتمند اسپانیایی، ژانر سرقت را برمی‌اندازد، جایی که دینامیک عاطفی جرم و جنایت استراتژیک کامل را جبران می‌کند.

شباهت باورنکردنی رضا کیانیان و آل پاچینو

این سریال جوایز مختلفی از جمله بهترین سریال‌های درام را در ۴۶مین دوره جوایز بین‌المللی امی و همچنین تحسین منتقدان برای طرح پیچیده آن، درام‌های بین فردی، کارگردانی و تلاش برای نوآوری تلویزیون اسپانیا دریافت کرد. آهنگ ضد فاشیستی ایتالیایی «بلا چاو» که چندین بار در طول این سریال پخش می‌شود، در سال ۲۰۱۸ به یک سریال تابستانی در سراسر اروپا بدل شد. تا سال ۲۰۱۸، این سریال پربیننده‌ترین سریال غیر انگلیسی و یکی از پرتماشاگرترین آن‌ها در نتفلیکس،با طنین خاصی از بینندگان اروپای مدیترانه و جهان لاتین بود.

بررسی خلاصه داستان

شخصی به نام «پروفسور» 8 نفر را برای سرقت از کارخانه چاپ اسکناس انتخاب می کند.این 8 نفر برای اینکه هویتشان حتی برای خودشان ناشناس بماند اسم شهر های مختلف را برای خودشان انتخاب میکنند.«برلین» , «مسکو», «دنور», «توکیو», «هلسینکی», «اوسلو», «ریو», «نایروبی» نام این 8 نفر هست .پس از چند ماه تمرین در همان اپیزود اول موفق می شوند وارد ساختمان شده و 67 نفر را هم گروگان می گیرند ولی فقط برای سرقت پول های موجود نیامدند بلکه هدفشان دزدیدن 2400میلیون یورو پول غیر قابل تعقیب هست که برای اینکار باید 11 روز را در ساختمان بمانند و پس از چاپ این مقدار پول فرار کنند.حالا باید 67 گروگان و پلیس و کلی اتفاق غیر منتظره را مدیریت کنند تا زمان کافی برای چاپ اسکناس تمام شود و «پروفسور» هم بیرون از ساختمان آنها را رهبری و کمک می کند.باید دید که نقشه های پروفسور می تواند در نهایت این 8 نفر را با پول از ساختمان خارج کند …

اسم مخفی پروفسور

یکی از جنبه‌های بسیار جالب در مورد سریال Money Heist این است که شخصیت‌ها با اسم شهر‌های معروفی مثل توکیو و … شناخته می‌شوند اما در مورد “پروفسور” اینطور نیست. بهتر است بدانید در واقع پروفسور هم اسمی مرتبط با یک شهر دارد، بازیگر این نقش Alvaro Morte که در نقش پروفسور بازی می‌کند در سریال Money Heist در کنار اسم مستعار پروفسور، با اسم Vatican city نیز شناخته می‌شود. بهتر است بدانید که این اسم بسیار مرتبط با شخصیت و کارکتر پروفسور است، واتیکان شهری است رمزآلود و محافظت‌شده و همینطور پر از دانایی به همین دلیل بسیار مناسب شخصیت پروفسور است. یکی دیگر از فکت‌های جالب در مورد پروفسور این است که او در اصل هیچ مشکل بینایی ندارد و تنها به خاطر شخصیت پروفسور عینک میزند که عادت به اینکار یکی از چالش‌های این بازیگر در سریال Money Heist بود.

معرفی فیلم جاده خاکی ؛ اولین فیلم پناه پناهی

نمایی از فیلم Money Heist با بازیگران ماسک زده

پیش بینی ها و چالش هایی از فصل 5 money heist

اول از همه باید اتفاقات فصل چهارم را مرور کنیم تا ببنیم کجای کاریم. تا به اینجا لیسبون را دیدیم که به باقی گروه دزدها اضافه شده است.

بزرگترین چالشی که دزدهای داستان ما با آن رو به رو هستند دستگیر شدن پروفسور است. بلا سایو تفنگ را سمت پروفسور گرفته و حالا همه منتظرند ببینند چه می شود.

از سوی دیگر الیشیا داغ کرده. بعضی ها می گویند او واقعا باردار نیست. بعضی دیگر هم می گویند او همسر قبلی برلین است که در فصل چهارم بازی می کرد.

برگردیم به بانک. همه سخت در حال برنامه ریزی برای مراحل آخر دزدی هستند و البته چیدن نقشه ی فرار. تا به اینجا می دانیم که نقشه ی آنها آب کردن طلا و تبدیلشان به گلوله های طلایی است.

سوال بزرگی که برای ما پیش آمده این است که آیا این گروه بالاخره موفق به فرار می شود؟ کاری که در فصل قبل عملی نشد!

زمان انتشار فصل خانه کاغذی

کرونا باعث تاخیر در فیلم برداری شده است و با این اوصاف احتمالا باید در سال 2021 منتظر فصل بعدی باشیم.

اما مثل بقیه ی سریال های نت فلیکس تاریخ اکران به تمام شدن کرونا بستگی دارد. پس تا زمان پایان همه گیری این ویروس نمی توانیم در مورد تاریخ دقیقش چیزی بگوییم.

به محض اینکه تاریخ دقیق اکران در یکی از منابع موثق خبری پخش شد به شما اطلاع می دهیم.

دلیل نقاب سارقین

اول از همه درباره رنگ قرمز یکدست لباس صحبت کنیم. رنگ قرمز کاملا از مفهوم کلی داستان که قیام و نبرد باشد پشتیبانی میکند. قرمز رنگ خون هم هست و خشونت پشت کار سارقین را نشان میدهد. قیام ها چه در دنیای واقعی و چه در ادبیات داستانی، پر شده اند از پرچم های سرخ؛ نمونه بارز آن هم در رمان محبوب بینوایان (Les Misérables)، شاهکار ویکتور هوگو!

نوید محمدزاده و فرشته حسینی ازدواج کردند

پروفسور در پشت صحنه حتما این نکته را مد نظر داشته و بعید است که فقط به خاطر آن داستان «رنگ قرمز رو پوشیدم تا اگه تیر خوردم رفیقام نفهمن» لباس های این رنگی را انتخاب کرده باشد! از همان اول هم پروفسور به باقی سارقان فهمانده بود که شما در حال دزدی نیستید و پول کسی را هم نمیگیرید، هر کس پول خودش را چاپ میکند و این عملیات بیشتر شبیه یک قیام علیه سیستم و یا عملیات مقاومت است.

البته رنگ قرمز به اسپانیایی ها هم مربوط میشود! یکی از نکات جذابی که سریال مانی هیست را از باقی سریال ها جدا میکند، جریان داشتن آن در یک فرهنگ کاملا متفاوت است که میتواند ما را از آمریکا و انگلستان جدا کند. رنگ سرخ به دلایل زیادی با کشور اسپانیا پیوند خورده است؛ اولین و شفاف ترین آن هم این است که رنگ قرمز یکی از دو رنگ اصلی پرچم ملی اسپانیاست و در کنار زرد طلایی در پرچم این کشور خودنمایی میکند. احتمالا این رنگ قرمز هم ریشه در ورزش ملی اسپانیا، یعنی گاوبازی دارد که هنوز هم در بین اسپانیایی ها از طرفداران زیادی برخوردار است.

نمایی از بازیگران اصلی فیلم Money Heist

نقاب سالوادور دالی هم در سریال Money Heist به عنوان سمبل مقاوت غرور ملی عمل میکند. سالوادور دالی یکی از مهم ترین چهره های جنبش سورئالیسم در اوایل قرن بیستم بود که اگرچه خود این جنبش بیشتر با فرانسه در ارتباط بود، اما خود دالی اسپانیایی تبار بوده و طبیعیست که اسپانیایی ها هم روی آن غیرت داشته باشند. خود سورئالیسم ایجاد یک اختلال یا ناهنجاری درون سیستم طبیعیست که با عملیات دار و دسته پروفسور کاملا همخوانی دارد. پس سالوادور دالی به خوبی میتواند نماد یک انقلاب علیه سیستم باشد!

عنوان سریال

یکی از جنبه‌های ساخت سریال پیدا کردن اسمی درخور سریال است، اسمی که تلفظ راحتی داشته باشد و در ذهن باقی بماند. عوامل ساخت این سریال در ابتدا اسم سرقت پول یا Money Heist را برای این سریال در نظر نداشتند بلکه اسم Los Desahuciados به معنی رانده‌شده‌ها را انتخاب کرده بودند. از آنجایی که شخصیت‌های سریال از نظر اجتماعی طرد شده اند به نظر میرسید که بهترین اسم برای این سریال باشد. اما در ادامه عوامل سازنده سریال Money Heist تصمیم گرفتند که اسم La Casa de Papel یا Money Heist را برای این سریال در نظر بگیرند.

معرفی سریال اکشن زنانه عملیات ویژه: شیرزن (Special Ops: Lioness)

Money Heist تا قبل از اینکه توسط سرویس نتفلیکس پذیرفته شود در آستانه کنسل شدن قرار داشت!

وقتی که اولین فصل سریال La Casa de Papel در اسپانیا پخش شد، نتایج امیدوار کننده بود. اولین اپیزود آن را بیش از ۴٫۵ میلیون نفر از شبکه Antena ۳ اسپانیا تماشا کردند، اما با جلوتر رفتن فصل اول همواره از تعداد بینندگان آن کاسته می‌شد. خالقان و اعضای تیم تولید La Casa de Papel شکست آن را پذیرفته بودند تا اینکه نتفلیکس وارد شد.

این سرویس سریال مذکور را با نام Money Heist به فهرست سریال‌های خود در ایالات متحده افزود و در کتابخانه خود با تبلیغات بسیار اندک قرار داد. بدین ترتیب مشترکان این سرویس رفته رفته آن را کشف کرده و شیفته آن شدند؛ و این درام غیرقابل پیش بینی در مورد سرقت از بانک به یکی از هوشمندانه‌ترین قمار‌های سرویس نتفلیکس تبدیل شد.

فصل اول سریال Money Heist هیچگاه از مادرید، اسپانیا خارج نشد

علیرغم اینکه Money Heist همواره یک سریال با تمرکز بر فضایی بین المللی بوده، اما در فصل اول هیچگاه اسپانیا را ترک نکرد. ایفای نقش تمام ساکنان خارجی به نمایش در آمده در فصل اول سریال توسط تیم تولید سریال و جلوه‌های ویژه کامپیوتری صورت گرفت.

اکنون که Money Heist به یکی از موفق‌ترین و پربیننده‌ترین سریال‌های نتفلیکس تبدیل شده، بودجه تولید آن نیز افزایش قابل توجهی یافته است.

استفن کینگ و نیمار از جمله طرفداران مشهور این سریال هستند

با محبوبیت بیش از پیش سریال Money Heist، سلبریتی‌های بیشتری نیز با پوشیدن لباس‌های قرمز رنگ و ماسک‌های سالوادور دالی دیده شده اند، اما دو نفر از نام‌های بزرگی که از طرفداران پروپاقرص سریال به شمار می‌آیند، استفن کینگ نویسنده مشهور داستان‌های ترسناک و نیمار داسیلوا سانتوس جونیور بازیکن برزیلی مشهور دنیای فوتبال هستند.

حضور نیمار در فیلم مانی هیست در نقش راهب

جالب اینکه نیمار در بخش سوم از فصل دوم سریال نیز حضوری کوتاه در نقش یک راهب داشت.

سکانس‌های غواصی اسکوبا و پرت کردن پول پیچیده‌ترین سکانس‌های کل سریال بوده اند

دو سکانس در سریال Money Heist وجود دارد که بر اساس آنچه در مستند ساخته شده در مورد سریال آمده، پیچیده‌تر از تمامی سکانس‌های آن بوده اند: سکانس به سرقت بردن طلا‌های موجود بانک مرکزی اسپانیا توسط دنور (خایمه لورنته) در حالی که زیر آب است و سکانسی که در آن تیم سارقان در یک میدان شلوغ پول‌ها را به هوا پرتاب می‌کنند. برای به تصویر کشیدن محل نگهداری طلا‌ها در زیر آب، تیم سازنده مجبور شد که لوکیشن مورد نظر را در درون یک تانکر فیلمبرداری مخصوص در بریتانیا بازسازی کند. اما مشکلی در مورد شمش‌های طلا که از اسفنج ساخته شده بودند وجود داشت. نخست اینکه این این شمش‌ها به سطح آب رفته و باید به درون آب بازگردانده می‌شدند.

معرفی سریال فوبار fubar 2023 | آخرین مأموریت آرنولد شوارتزنگر پیش از بازنشستگی

سکانس‌های غواصی اسکوبا در فیلم مانی هیست

در ادامه آن‌ها تحت فشار آب شروع به از بین رفتن کردند. گرفتن این صحنه‌ها به وقت، تفکر و اصلاحات زیادی نیاز داشت. اما سکانس مربوط به پرتاب اسکناس‌ها به هوا برای قال گذاشتن نیرو‌های پلیس کابوس واقعی این فصل بود. نه تنها پرتاب اسکناس‌های یورو آنطور که کارگردان می‌خواست غیرممکن بود بلکه هوا نیز دائماً در حال تغییر بود. گرفتن این سکانس به چندین برداشت و صد‌ها سیاهی لشکر نیاز داشت، اما در پایان به یکی از مهم‌ترین سکانس‌های کل سریال تبدیل شد.

اگر فکر می‌کنید شخصیت پروفسور یک نابغه است درست فکر کرده اید

به گفته سازندگان سریال، شخصیت پروفسور که رهبر و مغر متفکر نقشه سرقت از بانک مرکزی اسپانیاست قرار بوده یک بازنده باشد. مخاطب قرار است فکر کند که او یک شخصیت آکادمیک حراف است که تدریس در کلاس برایش آسان‌تر از صحبت کردن با یک زن باشد.

عکسی از پروفسور و همراهانش در فیلم Money Heist

اما این رهبر غیرمنتظره و متفاوت است که باعث شده Money Heist تا به این اندازه جذاب باشد و همچنین تعهد بی مانند شخصیت پروفسور به دقت نقشه است که باعث شده سرقت هایش تا به این اندازه قابل باور باشند.

در بخش‌های سوم و چهارم سریال Money Heist ورود به بانک مرکزی اسپانیا بسیار واقعی است

از ورود به یک گاوصندوق پر شده از آب تا گروگانگیری، نفوذ تیم سارقان سریال به بانک مرکزی اسپانیا تنها برای دوربین‌ها صورت نگرفت. تیم پشت دوربین نیز برای واقعی جلوه دادن سرقت، تا جایی که ممکن بود تحقیقات انجام داد.

صحنه ای از شادی بازیگران فیلم Money Heist

این تحقیقات شامل استخدام یک مهندس دریایی برای کمک در طراحی اتاق پذیرش بانک و همچنین چندین متخصص فلزات برای پیدا کردن ساده‌ترین راه به منظور ذوب کردن طلا و خارج کردن آن از بانک بود.

ناگفته های زندگی شخصی مریم سعادت و شهرت او با زی زی گولو

آهنگ «بلا چاو» مدت‌ها قبل از Money Heist یک آهنگ اعتراضی بوده است

یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین لحظات سریال ارتباطی با شکست دادن نیرو‌های پلیس یا جان به در بردن از تیراندازی‌ها ندارد بلکه مربوط به یک آهنگ معروف است. در فصل اول سریال در سکانس سرقت از ضرابخانه بانک اسپانیا، تیم سارقان شروع به خواندن آهنگ ایتالیایی بلا چاو (Ciao Bella) می‌کنند. گل و لای پیدا شده در ضرابخانه اولین امید تیم سارقان برای فرار محسوب می‌شود. بعد‌ها نیز پروفسور این آهنگ را همراه با بردارش برلین (پدرو آلونسو) همخوانی می‌کند.

بعد از آن است که این آهنگ به نماد پیروزی در بحبوحه شورش تبدیل می‌شود. مدت‌ها پیش از این که این آهنگ الهام بخش سارقان سریال Money Heist شود الهام بخش معترضان و شورشیان واقعی بود. در جریان جنگ جهانی دوم، آهنگ بلا چاو نماد مقاوت ضد فاشیستی در ایتالیا بود.

نماد‌های بکار رفته در سریال الهام بخش جریان‌های اعتراضی و سرقت‌های متعددی شده است

آهنگ بلا چاو که دهه‌ها قبل توسط معترضان واقعی استفاده شده و توسط معترضان داستانی سریال Money Heist مورد استفاده قرار گرفت، به فریاد تظاهرات واقعی در سراسر جهان تبدیل شده است.

بازیگران فیلم Money Heist با ماسک های معروفشان

همانطور که مورته گریان به یاد می‌آورد، وقتی یک سازمان غیردولتی قایق مهاجران را نجات داد اولین کاری که اعضای تیم کردند خوانده آهنگ بلا چاو بود. این ترانه در کنار لباس‌های قرمز رنگ خاص سریال و ماسک‌های سالوادور دالی در اعتراضات مردمی در لبنان، عراق و شیلی دیده شده است. نماد‌های سریال Money Heist در سرقت‌هایی واقعی نیز کپی برداری شده اند.


اگر از تماشای فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی خارجی پیش از هر چیزی به تقویت زبان انگلیسی فکر می‌کنید، «سرقت پول» اصلا گزینه خوبی برای شما نیست. زبان اصلی این سریال اسپانیایی است. بنابراین همه دیالوگ‌های سریال به زبان اسپانیایی نقل می‌شوند. اگر به یادگیری زبان اسپانیایی علاقه‌مند هستید، این سریال تنها در صورتی به شما کمک می‌کند که شناخت خوبی از این زبان داشته باشید. در غیر این صورت، داستان هیجان‌انگیز پروفسور و دوستانش برای یادگیری زبان خوب نیست و صرفا تماشای آن برای سرگرم‌شدن مناسب است.

با این حال زبان اسپانیایی، دلیل اصلی منتقدان سریال برای تماشانکردن آن نیست. گروه بزرگی از منتقدان سریال «سرقت پول» باور دارند پس از خرید حق پخش و تولید این عنوان توسط نتفلیکس، داستان سریال تغییرات بسیاری را تجربه کرد. به نظر آن‌ها دلیلی برای طولانی‌کردن سریال وجود نداشت و شاید «سرقت پول» می‌توانست در همان فصل دوم به پایان برسد. بنابراین بخش عظیمی از تماشاگران سریال پس از تماشای فصل سوم آن را فراموش کردند و ترجیح دادند اتفاقات سریال را تا پایان فصل دوم به یاد داشته باشند.

دلیل وجود نام مشرقی در شخصیت های آثار فریدون جیرانی

به نظر می‌رسد آن‌چه فصل‌های اخیر این سریال را ناامیدکننده می‌کند، فیلم‌نامه غیرقابل‌باور آن باشد. انگار از یک جایی به بعد هیجان به اصل اول سریال تبدیل می‌شود و عوامل «سرقت پول» برای روایت داستانشان منطق و ذهن تماشاگرانشان را فراموش می‌کنند. این رفتار که به نظر تماشاگران حرفه‌ای سریال‌های تلویزیونی توهین‌آمیز می‌آمد، باعث اختلاف میان بینندگان سریال شده است. با این حال اگر حساسیت زیادی به داستان سریال‌های تلویزیونی ندارید و آن‌ها را برای سرگرم‌شدن تماشا می‌کنید، بعید به نظر می‌رسد سریال «سرقت پول» شما را ناراحت کند.

اسامی بازیگران سریال سرقت پول

  • آلوارو مورته از بازیگران مرد سریال به عنوان سرخیو مارکینا (پروفسور / سالوادور «سالوا» مارتین): مغز متفکر گروه که توسط او جمع شده و برادر برلین.
  • اورسولا کوربیرو به عنوان سیلن اولیویرا (توکیو): یک دزد فراری تا زمانی که پروفسور نتوانسته در برنامه خود شرکت کند، مورد تعقیب قرار گرفت. او همچنین به عنوان یک راوی غیرقابل اعتماد عمل می‌کند.
  • ایتسیار ایتانیو به عنوان راکل موریلو (لیسبون): بازرس نیروی انتظامی ملی که مسئولیت این پرونده را بر عهده دارد تا زمانی که در فصل ۳ به گروه بپیوندد.
  • پدرو آلنسو به عنوان آندرس د فونویوزا (برلین): یک دزد جواهر مبتلا به بیماری و شخص دوم و برادر پروفسور و معشوق مارتین بروته (پالرمو).
  • پاکو توس به عنوان آگستین راموس (مسکو؛ فصل ۱–۲؛ فصل ویژه ۳–۴): یک معدن‌کار پیشین جنایتکار و پدر دنور.
  • آلبا فلورس به عنوان آگاتا خیمنز (نایروبی؛ فصل ۱–۴): یک متخصص جعل مسئول چاپ پول برای این گروه.
  • میگل هران به عنوان آنیبال کورتس (ریو): یک هکر جوان.
  • هایمه لورنته به عنوان ریکاردو / دنیل راموس (دنور): پسر مسکو که در دزدی به او می‌پیوندد.
  • استر آسبو به عنوان مونیکا گزتامبیده (استکهلم): یکی از گروگان‌هایی که دبیر و معشوقه آرتورو رومن است، فرزند خود را از راه ازدواج بیرون آورده‌است. در طول سرقت، او عاشق دنور می‌شود و به یک همدست گروه تبدیل می‌شود.
  • انریکه آرسه به عنوان آرتورو رومن: یک گروگان و مدیر سابق ضرابخانه سلطنتی اسپانیا.
    ماریا پدراسا به عنوان آلیسون پارکر (فصل ۱–۲): یک گروگان و دختر سفیر انگلیس در اسپانیا.
  • دارکو پریچ به عنوان میرکو دراگیج (هلسینکی): یک سرباز کهنه سرباز صرب و پسر عموی اوسلو.
  • کیتی مانبر به عنوان ماریوی فوئنتس (فصل ۱–۲; فصل ویژه ۳–۴): مادر راکل.
  • هویک کوچکریان به عنوان بوگوتا (فصل ۳–۴): متخصص متالورژی که به سرقت بانک اسپانیا پیوسته‌است.
  • رودریگو د لا سرنا به عنوان مارتین بروته (پالرمو / مهندس؛ فصل ۳–۴): یکی از دوستان قدیمی آرژانتینی برلین که سرقت بانک اسپانیا را با او برنامه‌ریزی کرده بود و جای خود را به عنوان فرمانده به عهده گرفت. او سالیان سال عاشق اندرس د فونویوزا (برلین) بود
  • نجوا نیمری به عنوان آلیسیا سیرا (فصل ۳–۴): یک بازرس باردار از نیروی انتظامی ملی پس از عزیمت راکل از نیرو، مسئولیت این پرونده را برعهده گرفت.
  • لوکا پروش به عنوان مارسی (فصل ۴؛ فصل ویژه ۳): عضو باندی که به سرقت‌های بانک اسپانیا پیوسته‌است.
  • بلن کوئستا به عنوان هولیا (مانیل; فصل ۴; فصل ویژه ۳): فرزندخوانده مسکو و دوست دوران کودکی دنور. او یک ترازن است که به این باند می‌پیوندد و در جریان سرقت از بانک اسپانیا یکی از گروگان‌ها قرار می‌گیرد.
  • فرناندو کایو به عنوان سرهنگ لوییس تمایو (فصل ۴; فصل ویژه ۳): عضو اطلاعاتی اسپانیا که نظارت بر کار آلیسیا در این پرونده است.
حقایقی جالب از زندگی هانده ارچل Hande Erçel بازیگر جذاب ترک

این سریال از اواخر مهر ۱۳۹۸ از شبکه پنج سیما در ۲۲ قسمت به نمایش درآمده است.

۲۲ قسمت از سریال از تاریخ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ تا ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ از شبکه تماشا به نمایش درآمده است.

فصل ۵ سریال سرقت پول به گفته کارگردان سریال الکس پینا، فصل ۵ آخرین فصل این سریال هست. تولید فصل جدید از دوشنبه (۱۳ مرداد) در کشور دانمارک شروع شد و ادامه آن در اسپانیا هست. همچنین میگل آنخل سیلوستره و پاتریک کریادو نیز ستاره‌های جدید سریال هستند. آلکس پینا فصل پنجم حماسی‌ترین فصل سریال سرقت پول است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا