اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبیوگرافی بازیگران

فریده سپاه منصور و آموزش زبان ایتالیایی در ۷۴ سالگی!

در این بخش بیوگرافی فریده سپاه منصور بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی فریده سپاه منصور از بازیگران زن خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با سریال مارمولک به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و همسرش هوشنگ توکلی را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی فریده سپاه‌ منصور آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

فریده سپاه منصور چند سال سن دارد؟

فریده سپاه منصور زاده 15 فروردین 1326 است و75 سال سن دارد.

فریده سپاه منصور مجرد است یا متاهل؟

همسر فریده سپاه منصور هوشنگ توکلی است.

تحصیلات فریده سپاه منصور چقدر است؟

فریده سپاه منصور دیپلم نقاشی دارد و دانشجوی انصرافی است.

فریده سپاه منصور فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

فریده سپاه منصور از سال 1348 تاکنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی فریده سپاه منصور

نام اصلیفریده سپاه‌ منصور
تاریخ تولد15 فروردین 1326
تحصیلاتدیپلم نقاشی
پیشهبازیگر
سالهای فعالیت1348 تاکنون
همسرهوشنگ توکلی
فرزنددو فرزند یک دختر و یک پسر

بیوگرافی فریده سپاه منصور

بیوگرافی فریده سپاه منصور

مردم او را به نام‌های مختلفی می‌شناسند از جمله مه‌لقا‌ خانم سریال “نون‌خ”، مادرشوهرِ با اقتدار سریال “دردسرهای عظیم”، مش‌مریم فیلم “مهمان مامان”، همسر ابوذر در سریال امام علی(ع)، نقش مادر در فیلم “ساحره” و سوفیا در سریال “معصومیت از دست رفته”.در ادامه بازیگرآنلاین را دنبال کنید تا نگاهی به بیوگرافی فریده سپاه منصور داشته باشیم.

در بیوگرافی فریده سپاه منصور آمده است: وی متولد 15 فروردین 1326 در تهران، بازیگر است

فریده سپاه منصور قبل از انقلاب
فریده سپاه منصور قبل از انقلاب

دانش آموخته مقطع دیپلم نقاشی از دانشکده هنرهای دراماتیک تهران است، در مورد کارهایش می گوید : سعی کردم اشتباه کمتر داشته باشم که احساس پشیمانی نکنم.

ازدواج و وضعیت تاهل فریده سپاه‌ منصور

بیشترین جستجوها در بیوگرافی فریده سپاه منصور درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

معرفی کامل سریال داوینچیز با بازی سام درخشانی

فریده سپاه‌ منصور شهریور سال ۵۰ با هوشنگ توکلی ازدواج کرد.

فریده سپاه منصور و همسرش
فریده سپاه منصور و همسرش

بیوگرافی هوشنگ توکلی همسر فریده سپاه‌ منصور

هوشنگ توکلی یا هوشنگ گلدوز متولد ۱۳۲۷ درتهران؛ بازیگر و کارگردان است

بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۶ و همچنین حضور در مقابل دوربین را از سال ۱۳۵۵ با فیلم کوتاه زنده به گور کاری از سیامک بیات تجربه کرد. بازی در سینما را از سال ۱۳۶۴ با خانه ابری به کارگردانی اکبر خواجویی آغاز کرد وی همچنین مدتی مدیر اداره هنرهای دراماتیک بود

فریده سپاه منصور و همسرش
فریده سپاه منصور و همسرش

راز موفقیت فریده سپاه‌ منصور در ازدواج

یکی از آموزه های نسل ما صبوری بود. صبوری و تحمل در برابر مشکلاتی که در زندگی هر کسی می تواند پیش بیاید. در زندگی مشترک ما هم اتفاقات زیادی افتاده و گاهی با چالش های بزرگی هم روبه رو شدیم اما همه تلاش خود را کردیم که زندگی مشترک را حفظ کنیم. جاهایی که تصور می کردیم نمی توانیم حرف یکدیگر را بپذیریم، سکوت و صبر کردیم تا از آن مرحله عبور کنیم.
این را هم بگویم که صبر و تحمل خانم سپاه منصور خیلی بیشتر از من است و با صبوری مشکلات زندگی را از سرگذرانده است

فرزندان فریده سپاه منصور

در بیوگرافی فریده سپاه منصور این بازیگر درباره زندگی اش با همسر و فرزندانش گفت: ما زندگی شلوغی داریم. قدیم‌ها که فرزندانم کوچک‌تر بودند، دور هم جمع می‌شدیم و حافظ می‌خواندیم. وقتی بچه‌ها کوچک‌تر هستند، آدم برایشان تلاش زیادی می‌کند اما وقتی بزرگ‌تر می‌شوند، این مسئولیت کمتر می‌شود و ما هم به عنوان بازیگر سر پروژه‌های بیشتری می‌رویم.

من بیش از پنج سال به خاطر خانواده‌ام و تربیت فرزندانم کاری را نپذیرفتم چون به شدت اعتقاد دارم که فرزند باید در دامن پدر و مادر و خانواده پرورش پیدا کند. البته ماجرا به همین راحتی هم نبود چرا که ما در این مدت برای ایجاد چنین فضایی بسیاری از مشکلات مالی را سپری کردیم ولی آن چیزی که به نظر من از همه چیز بیشتر اهمیت دارد، محبت پدر و مادر است.

توقف تولید فصل هفتم پایتخت

آنقدر که محبت با بچه‌ها، آنها را رشد می‌دهد مسائل مالی موثر نیستند. از سوی دیگر وقتی برای فرزندت وقت می‌گذاری و با او دائم در ارتباط هستی، فرزند که به مرور بزرگ‌تر و فهمیده‌تر می‌شود، مسئولیت‌های پدر و مادر هم سبک‌تر می‌شود زیرا شما یک فرزند فهمیده را پرورش دادید که نتیجه تربیت و توجه زیاد شما به او بوده است.

علایق و حقایقی درباره فریده سپاه‌ منصور

در ادامه بیوگرافی فریده سپاه منصور مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

علاقه فریده سپاه‌ منصور به نگهداری گل و گیاه

من در آب دادن به گل‌ ها تنبلم به همین دلیل نمی‌ توانم در خانه گل داشته باشم، به نظرم مهم نیست می‌توانیم چند گل و گیاه داشته باشیم اما همین که با یک عدد گلدان حرف بزنیم و از بودنش لذت ببریم کفایت می‌ کند

علاقه فریده سپاه‌ منصور به آشپزی

من عاشق آشپزی هستم.

البته از تمیز کردن و جارو کردن متنفرم، ولی عاشقانه آشپزی را دوست دارم. خودم غیر از رشته پلو و هویج پلو همه غذاها را دوست دارم و برای خوب درست کردن آن‌ ها هم نهایت تلاشم را انجام می‌ دهم

فکر میکنم ممنوع التصویرم

در بیوگرافی فریده سپاه منصور این بازیگر درباره حضور کمرنگ خود در تلویزیون نیز گفت :

باید این سوال را از دوستان مسئول در تلویزیون بپرسید نه از من ! الان حدود ۲ سال و نیم است که من در تلویزیون بازی نکردم و در این مدت هم از سمت تلویزیون هیچ پیشنهادی نداشتم تا جایی که فکر می کنم ممنوع التصویر شدم که به من پیشنهادی نمی دهند !

آموزش زبان ایتالیایی در ۷۴ سالگی!

از او می‌پرسم که با چه چیزی سرگرم می‌شود، پاسخ می‌دهد: «من بازیگرم و باید متن‌های بلند فیلم نامه‌ها را به حافظه‌ام بسپارم. مدتی می‌شنیدم که اگر می‌خواهید حافظه‌تان قوی باشد باید جدول حل کنید، کتاب و شعر بخوانید یا یک زبان دیگر یاد بگیرید. تا مدتی پیش حدود
۷۰-۸۰ شعر از حافظ را حفظ کردم. مدتی هم جدول حل می‌کردم، اما از چند سال پیش به این فکر افتادم که یک زبان دیگر یاد بگیرم. الان پنج سال است که زبان ایتالیایی کار می‌کنم. روزانه ۲-۳ ساعتی را تمرین می‌کنم و آموزش می‌بینم. این به من کمک کرده سر کار و موقع خوش‌وبش با دیگران از جوان‌ها کم نیاورم. تمرین‌های هرروزه باعث شده که قرنطینه هم راحت‌تر بگذرد. در یکی دو سال کرونایی من فقط چندبار و آن هم در خیابان دخترم را دیده‌ام. با همین ترفند‌ها خودم را سرگرم می‌کنم.»

همه چیز در باره کرونا پانته آ بهرام

تکنولوزی و بازهای کامپیوتری

تلفن همراه که فقط در حد پیامک دادن و تلفن زدن استفاده می‌ کنم

کامپیوتر را هم دوست دارم و بعضی وقت‌ ها داستان‌ های کوتاه را از اینترنت پیدا می‌ کردم و می‌ خواندم اما حالا هرچقدر می‌ خواهم به اینترنت بروم نمی‌ شود، دور اینترنت را خط کشیده‌ ام. گاهی زبان می‌ خوانم، با کامپیوتر بازی می‌ کنم، بالاخره باید زمان را گذراند

انتقاد فریده سپاه‌منصور از وضعیت بازیگری

گاهی نقشی نوشته می‌شود که وجودش زائد بوده و با حذفش هیچ اتفاقی نمی‌افتد و متاسفانه آن نقش‌ها را برای سن‌های بالا می‌نویسند.

برخی مواقع کاری به من پیشنهاد شده که بعد از رد کردن، آن را به یک هنرور داده‌اند تا بازی کند. کاری که یک هنرور هم می‌تواند بازی کند را چطور می‌توان به یک بازیگر پیشنهاد داد. اینها بین هنرور و بازیگر هیچ فرقی قائل نمی‌شوند. نباید انتظار داشت که چنین تفکراتی برای نسل پیشکسوت سینما نقش بنویسند.

وقتی بازیگری برای مدت‌ طولانی بیکار می‌ماند قطعاً به مشکلات حاد مالی بر‌می‌خورد. خود من اکثر کارها در سینما و تلویزیون را قبول می‌کردم و در سال یک کار تئاتر هم انجام می‌دادم زیرا در تئاتر هیچ پولی نیست اما متاسفانه این روزها کار تصویر هم کم شده است. البته من حاضرم در مضیغه مالی باشم اما هر کاری را به هر قیمتی انجام ندهم و خودم را به هر نقشی نفروشم.

درآمد فریده سپاه منصور چقدر است؟

این بازیگر در رابطه با حمایت نکردن از بازیگران پیشکسوت گفت: وقتی همه می گویند که کرونا برای سنین بالا خطر دارد وقتی به هنرمندان پیشکسوت کمکی نمی شود آنها مجبور به قبول نقش های کم و پروژه های ضعیف می شوند تا بالاخره درآمدی داشته باشند، همین عاملی است تا در معرض کرونا قرار گرفته و بیمار شوند، کم نبودند عزیزانی که طی یکسال گذشته به دلیل بیماری کرونا از دست داده ایم.

معرفی سریال خاندان اژدها و دیگر اسپین آف های سریال بازی تاج و تخت

وی در همین رابطه تصریح کرد: آنچه مشخص است اینکه عوامل پشت صحنه سینما و تلویزیون از بازیگران دستمزد بسیار کمتری می گیرند، دستمزدی که با آن می‌توانند به سختی زندگی خود را سپری کنند، دستمزدی که در بسیاری از مواقع از حقوق کارگری هم کمتر است. حال تصور کنید همین حقوق و دستمزد کم نزدیک به یکسال قطع شده است و این عزیزان زحمتکش پشت صحنه خجالت زده خانواده خود شده اند.

شروع فعالیت هنری فریده سپاه‌ منصور

در بیوگرافی فریده سپاه منصور آمده است وی فعاليت خود را در تئاتر را با بازی در نمایش «پرومته در زنجیر» در سال ۱۳۴۸ آغاز کرد.وی قبل از انقلاب فیلمی بازی نکرده است.

در سال 1349 وارد دانشكده هنرهاي دراماتيك شد سپس تحصيلات خود را بصورت ناتمام رها كرد و بعد از ازدواج دوباره در سال 1356 دوباره به دانشكده رفت و مجدداً نیز ترك تحصيل نمود.

از سال 1349 تا سال 1361 به فعاليت در تئاتر پرداخت و پس از آن به ايفاي نقش در سينما و تلويزيون مشغول شد.

شروع فعالیت سینمایی‌اش بازی در «ردپایی بر شن» (۱۳۶۶) ساختهٔ محمدرضا هنرمند بوده‌است.

فریده سپاه منصور در ردپایی بر شن
فریده سپاه منصور در ردپایی بر شن

فریده سپاه‌ منصور در کلاس های سمندریان

من دانشکده هنرهای دراماتیک می‌ رفتم و هر وقت استاد نداشتیم، به کلاس سمندریان می‌ رفتم و می‌ پریدم وسط صحنه، خدا رحمتش کند او هم اجازه می‌ داد من تمرین کنم او معلم اول و آخر بازیگران ما است و ۸۰ درصد بازیگران فعلی شاگردهای او بود ه‌اند

کارهای معروف فریده سپاه‌ منصور

از مهم‌ترین فیلم‌هایی که وی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته می‌توان به ساحره، مارمولک، مهمان مامان، کتاب قانون و مجموعهٔ تلویزیونی عقیق اشاره کرد.

سریال درمانگر؛ روانپزشکی که کارآگاه می‌شود!
فریده سپاه منصور در نمایی از سریال عقیق
فریده سپاه منصور در نمایی از سریال عقیق

او نقشش در عقیق را از این بابت خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی می‌داند که این سریال سازنده بوده و اثرات خوبی را در جامعه بر جای گذاشته است. این بازیگر می‌گوید که پس از پخش سریال عقیق مراجعات به جهاد سازندگی برای دریافت مجوز دامپروری و مرغداری افزایش قابل چشمگیری داشته است.

همچنین اکثر مردم باور نداشتند که او نقش بازی می‌کرده و می‌پنداشته‌اند که واقعاً یک زن دامدار است. او در این سریال نقش ربابه دهقان را ایفا کرد و 31 سال از ساخت سریال عقیق می‌گذرد و او درباره این نقش و یادگاری‌هایش چنین تصریح کرد: امکان ندارد اثرات خوب سریال عقیق را فراموشش کنم.

فریده سپاه منصور فیلم ساحره
فریده سپاه منصور فیلم ساحره

فریده سپاه‌ منصور در فیلم مهمان مامان

مهمان مامان یک فیلم کمدی خانوادگی به کارگردانی داریوش مهرجویی محصول سال ۱۳۸۲ است. این فیلم بر اساس کتاب مهمان مامان نوشتهٔ هوشنگ مرادی کرمانی و توسط سیمافیلم تولید شده‌است. از فیلم استقبال خوبی شد و در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین فیلم را دریافت کرد.

در بیوگرافی فریده سپاه منصور بهتر است بدانید او در فیلم مهمان مامان در نقش مش مریم هنرنمایی کرده است.

فریده سپاه منصور در نقش مش مریم فیلم مهمان مامان
فریده سپاه منصور در نقش مش مریم فیلم مهمان مامان

فریده سپاه‌ منصور در فیلم کتاب قانون

کتاب قانون فیلمی کمدی و عاشقانه به کارگردانی مازیار میری و نویسندگی محمد رحمانیان محصول ۱۳۸۷ است. موضوع این فیلم اجتماعی و مذهبی می‌باشد که در آن یک زن تازه مسلمان شاهد تناقض رفتاری مسلمانان ایرانی با اصول دین اسلام است. در نقش‌های اصلی این فیلم پرویز پرستویی و دارین حمزه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در بیوگرافی فریده سپاه منصور بهتر است بدانید او در فیلم کتاب قانون در نقش مادر رحمان هنرنمایی کرده است.

ماجرای عشق و عاشقی مینا وحید
فریده سپاه منصور در فیلم کتاب قانون
فریده سپاه منصور در فیلم کتاب قانون

فریده سپاه‌ منصور در فیلم کلمبوس

کلمبوس فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی هاتف علیمردانی ساختهٔ سال ۱۳۹۷ است. این فیلم در تاریخ ۱۴ آذر ۱۳۹۷ در سینماهای ایران اکران شده‌است.

در بیوگرافی فریده سپاه منصور بهتر است بدانید او در فیلم کلمبوس در نقش ننه صغری هنرنمایی کرده است.

فریده سپاه منصور در پشت صحنه فیلم کلمبوس
فریده سپاه منصور در پشت صحنه فیلم کلمبوس

ماجرای حذف فریده سپاه منصور از نون خ

در بیوگرافی فریده سپاه منصور، این بازیگر پیشکسوت تاکید می کند که از همبازی شدن با بازیگران جوان و کمتر شناخته شده سریال لذت برده و اصولاً یکی از دلایل بازی اش در «نون خ» هم حضور همین هنرپیشه ها بوده است. سپاه‌منصور خاطرنشان می‌ کند لهجه کردی اش در فیلم «مهمان مامان» به کارگردانی داریوش مهرجویی کمک قابل توجهی برایش بوده در ایفای نقش مه ‌لقا در سریال «نون خ» و گرفتن دوباره لهجه کردی.وی میگوید برای حضور در فصل دوم و سوم سریال «نون خ»دعوت نشدم. البته سری دوم و سوم سریال در کرمانشاه تصویربرداری شد و آنجا هم منطقه سردسیر است. برای خود من هم مشکل بود.

نمایی از فریده سپاه منصور در سریال نون.خ
نمایی از فریده سپاه منصور در سریال نون.خ

در بیوگرافی فریده سپاه منصور دیدیم که او بیش از نیمی از سالهای عمرش را صرف بازیگری کرده است، گرچه کارنامه او آنقدر با وسواس و دقت شکل گرفته که به نظر نمی رسد او 44 سال است در سینما، تلویزیون و تئاتر ایران مشغول فعالیت است.سپاه منصور بد بازی کردن را خیانت به مردم می‌داند و به همین دلیل در انتخاب نقش‌ها بسیار سختگیر و پروسواس است.

او البته با داود میرباقری در “گرگ‌ها” و “شاهگوش” تجربه همکاری داشته است. در سریال شهید مدرس، “نیمه پنهان ماه” و “خانه‌ای در تاریکی” هم رنگین‌کمانی از بازی‌های خاطرانگیز به جای گذاشته است. سپاه‌منصور در میانِ صحبت‌هایش این نکته را هم خاطرنشان کرد که اعصابم خُِرد می‌شود وقتی می‌بینم نقش‌هایشان را زندگی نمی‌کنند؛ برخی انگار فقط دیالوگ می‌گویند به جای اینکه نقش بازی کنند. زندگی در میانِ این همه ساخت سریال جایی ندارد؛ حالا اینکه می‌گویند سفارشی می‌آیند من اعتقاد دارم سفارشی هم می‌آیند حداقل نقش‌شان را زندگی کنند. می‌گویم کارگردان مقصر است، چون می‌تواند جلوی اشتباهات بازیگری را بگیرد.

نگاهی به فیلم پایان بازی جدیدترین فیلم احمد عبداللهیان بلوچی

این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون اعتقاد دارد کارهای بزن‌ و برویی ماندگاری نمی‌آورد و باعث می‌شود مخاطب تلویزیون نبیند. در سینما مخاطب بلیت می‌خرد و بهای آن را می‌پردازد؛ به خاطر پولی که خرج کرده تا انتها آن فیلم را دنبال می‌کند. اما به محض مطلوب نبودن سریالی یک کانال دیگری را انتخاب می‌کند و یا به سراغ شبکه‌های ماهواره‌ای می‌رود. اتفاقی که در سال‌های اخیر بسیار پررنگ شده است.

سپاه منصور درباره بازی در کارهای مذهبی تأکید کرد: من همیشه می‌ترسم در کارهای مذهبی ایفای نقش کنم؛ چون مردم درباره هر شخصیت مذهبی ذهنیتی دارند که اگر درست ساخته نشوند آن ذهنیت و تصاویرِ در ذهن مخاطب را مخدوش می‌کنند.  کما اینکه چند کارِ ما در این حوزه موفق شدند و چند کار هم مورد انتقاد بوده‌اند.

آخرین فعالیت هنری فریده سپاه منصور در تلویزیون در سریال شاهرگ به کارگردانی سید جلال دهقانی اشکذری است.

نمایی از سریال شاهرگ فریده سپاه منصور در کنار مرحوم سیروس گرجستانی
نمایی از سریال شاهرگ فریده سپاه منصور در کنار مرحوم سیروس گرجستانی

شما در حال مطالعه بیوگرافی فریده سپاه منصور در بازیگرآنلاین هستید.برای اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

لیست آثار هنری فریده سپاه‌ منصور

در ادامه بیوگرافی فریده سپاه منصور بازیگر نون خ باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

آثار سینمایی فریده سپاه‌ منصور

  • کلمبوس (۱۳۹۷)
  • پدر آن دیگری (۱۳۹۳)
  • آسمان محبوب (۱۳۸۸)
  • به روح پدرم (۱۳۸۸)
  • ده‌رقمی (۱۳۸۷)
  • کتاب قانون (۱۳۸۷)
  • طهران تهران (۱۳۸۷)
  • قاعدهٔ بازی (۱۳۸۵)
  • شوریده (۱۳۸۳)
  • گل یخ (۱۳۸۳)
  • مارمولک (۱۳۸۲)
  • مهمان مامان (۱۳۸۲)
  • زمانه (۱۳۸۰)
  • مسافر ری (۱۳۷۹)
  • تابلویی برای عشق (۱۳۷۶)
  • ساحره (۱۳۷۶)
  • فصل پنجم (۱۳۷۵)
  • آهوی وحشی (۱۳۶۹)
  • تابستان ۵۸ (۱۳۶۸)
  • دخترک کنار مرداب (۱۳۶۸)
  • صنوبرهای سوزان (۱۳۶۸)
  • ردپایی بر شن (۱۳۶۶)
ماجرای کرونا گرفتن یکتا ناصر چه بود؟

مجموعه های تلویزیونی فریده سپاه‌ منصور

سالنامسمتکارگردانتوضیحات
۱۳۹٩شاهرگبازیگرسید جلال دهقانی اشکذریشبکه ۲پخش در تابستان ۹۹
۱۳۹٩آخر خطبازیگرعلیرضا مسعودیشبکه ۳پخش در تابستان ۹۹
۱۳۹٨نون خ ۱بازیگرسعید آقاخانیپخش در نوروز ۱۳۹۸ از شبکه ۱نقش:مه‌لقا خانم
۱۳۹۶هیئت مدیرهبازیگرمازیار میریپخش در عید نوروز ۱۳۹۷ از شبکه تهران
۱۳۹۵برنابازیگرعباس رنجبرپخش در زمستان ۱۳۹۷ از شبکه ۳
۱۳۹۴دردسرهای عظیم ۲بازیگربرزو نیک نژادپخش در ماه رمضان ۱۳۹۴ از شبکه ۳
۱۳۹۱–۱۳۹۳جلال‌الدینبازیگرشهرام اسدی
آرش معیریان
پخش از دی ماه ۱۳۹۳ از شبکه ۱
۱۳۹۱–۱۳۹۲همه خانواده منبازیگرداریوش فرهنگدر نوروز ۱۳۹۲ پخش شد.
۱۳۹۱–۱۳۹۲بیا از گذشته حرف بزنیم
(سری دوم)
بازیگرحمید نعمت‌الله
۱۳۸۹تله فیلم بی‌قراربازیگربهمن گودرزی
۱۳۸۸تله‌تئاتر «خانم سوئیچ عزیز»بازیگرمحمود یعقوبیکارگردان تلویزیونی: «مسعود فروتن»
نویسنده: «جان پاتریک شنلی» / شبکه ۴
۱۳۸۸تله‌تئاتر «هتل پلازا»بازیگرکوروش نریمانینویسنده: «نیل سایمون»
۱۳۸۸تله‌فیلم «به روح پدرم»بازیگرسیدجواد رضویانشبکه ۱
۱۳۸۸تله‌فیلم «بانو»بازیگرنادر مقدسشبکه ۱
۱۳۸۸تله‌فیلم «پشت در خبری نیست»بازیگرشبنم عرفی‌نژادنویسنده و تهیه‌کننده: «کیانوش عیاری»
۱۳۸۸تله‌فیلم «شب‌های خرمشهر»بازیگرحسین تبریزی
۱۳۸۷تله‌فیلم «دردسر»بازیگرحسن آقاکریمیاین تله‌فیلم در آغاز، «کلاهبرداری» نام داشت.
۱۳۸۶–۱۳۸۷مرگ تدریجی یک رؤیابازیگرفریدون جیرانیشبکه ۲
۱۳۸۶اغمابازیگرسیروس مقدمشبکه ۱
۱۳۸۵–۱۳۸۶سفر به تاریکیبازیگرفریدون جیرانی
۱۳۸۵–۱۳۸۶تله‌فیلم «زیارت»بازیگرصادق کرمیار
۱۳۸۵–۱۳۸۶تله‌فیلم «با هم در خانه»بازیگربهمن زرین‌پورشبکه ۲
۱۳۸۳–۱۳۸۴پیله‌های پروازبازیگرحسین سهیلی‌زاده
۱۳۸۳دوباره زندگیبازیگرنادر مقدسشبکه تهران
۱۳۸۲–۱۳۸۳خانه‌ای در تاریکیبازیگرسعید سلطانیشبکه ۳
۱۳۸۱معصومیت از دست رفتهبازیگرداود میرباقریدر نقش «سوفیا»
۱۳۸۱دوران سرکشیبازیگرکمال تبریزیشبکه تهران
۱۳۸۰این قافله عمربازیگرمهدی علی‌احمدی
۱۳۷۹–۱۳۸۰دوستانهبازیگرمحمد رحمانیانبازی در اپیزود «الفبای ۲۰۰۰ ساله»
از برنامه کودک و نوجوان شبکه ۲ پخش می‌شد.
۱۳۷۹این یک دادگاه نیستبازیگراصغر توسلیشبکه تهران
۱۳۷۹کلبه سپیدبازیگرمهرداد رایانی مخصوص
رحمان سیفی آزاد
۱۳۷۹گل سرخی برای داوودبازیگرمحمد رحمانیانبرنامه کودک و نوجوان شبکه ۲
۱۳۷۸داستان یک شهر (سری اول)بازیگر مهماناصغر فرهادیشبکه تهران
۱۳۷۷–۱۳۷۸مجتمع مسکونی فرج و فرخبازیگراصغر فرهادیدر نوروز ۱۳۷۸ از شبکه ۲ پخش شد.
۱۳۷۷روزگار جوانیبازیگر مهماناصغر توسلی
شاپور قریب
فیلمنامه: «اصغر فرهادی»
۱۳۷۶تله‌تئاتر «خواستگاری»بازیگرمحمد رحمانیان
۱۳۷۵–۱۳۷۶تهران ۱۱- ۵۹۵ ج ۴۸بازیگر مهمانمرضیه برومندبازی در اپیزود «سرانجام» / شبکه تهران
۱۳۷۵تله‌فیلم «پیرمرد و زمین»بازیگرعطاءالله سلیمانیان
۱۳۷۵ماه مهربانکارگردانبهروز بقایینویسنده: «اصغر فرهادی»
این سریال، اولین سریالی بود که از شبکه تهران
پخش شد.
۱۳۷۴راننده تاکسیبازیگررسول نجفیاناز برنامه «سیمای خانواده» پخش می‌شد.
۱۳۷۴بی‌بی‌یونبازیگرحسین پناهیشبکه ۱
۱۳۷۴حباببازیگرابوالقاسم معارفی
۱۳۷۳نیمهٔ پنهان ماهبازیگرمجید جعفریدر ماه رمضان، هر شب از شبکه ۱ پخش می‌شد.
۱۳۷۲تله‌فیلم «دیدار در غبار»بازیگرسید ضیاءالدین دری
۱۳۷۱نقطهٔ اوجبازیگرمحمدمهدی عسگرپورشبکه ۱
۱۳۷۱چشمه زندگیبازیگرحمید خیرالدینشبکه ۲
۱۳۷۵امام علیبازیگرداود میرباقریدر نقش «ام ذر» (همسر ابوذر)
۱۳۶۸عقیقبازیگرحمید تمجیدیدر نقش «خانم دهقان» / شبکه ۲
۱۳۶۷بخش چهار جراحیبازیگرمسعود فروتن
۱۳۶۷تهران ۵۳بازیگرهوشنگ توکلیشبکه ۱
۱۳۶۵–۱۳۶۶گرگهابازیگرداود میرباقریشبکه ۱
۱۳۶۵مدرسبازیگرهوشنگ توکلیشبکه ۱
۱۳۶۲تله‌تئاتر «لومومبا»بازیگرهوشنگ توکلیکارگردان تلویزیونی: «علی‌اصغر اوجانی»
نویسنده: «امه سزر»
زندگینامه پرستو صالحی | از بازگویی اعتیاد پدرش در برنامه زنده تا مهاجرت به ترکیه

فریده سپاه‌ منصور در شبکه خانگی

سالنامسمتکارگردانتوضیحات
۱۳۹۲–۱۳۹۳شاهگوشبازیگرداود میرباقریدر نقش «عزیز»، مادر اسد خفته
پخش در شبکه خانگی

تئاترهای فریده سپاه‌ منصور

سپاه منصور کار خود در تئاتر را از تئاترهای دانشجویی دهه چهل آغاز کرده و تاکنون در نمایشهای متعددی ایفای نقش کرده‌است:

  • تراس (۱۳۹۸)
  • ترن (۱۳۹۵)
  • پپرونی برای دیکتاتور (۱۳۹۴)
  • دن کامیلو (۱۳۹۳)

جوایز و افتخارات فریده سپاه‌ منصور

این بازیگر جوایز زیادی دارد، یکی از جوایز او با بازی در فیلم در همین سال او با بازی در فیلم سینمایی مهمان مامان به کارگردانی داریوش مهرجویی پرداخت و توانست در ۲۲مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش دوم زن نامزد شود.

او همچنین در سال ۱۳۸۹ در ۶۳ سالگی برای فیلم آسمان محبوب به کارگردانی داریوش مهرجویی توانست در ۲۹مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش دوم زن نامزد شد.

صفحه اینستاگرام فریده سپاه‌ منصور

فریده سپاه منصور، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 52 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی فریده سپاه منصور و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی فریده سپاه منصور و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی فریده سپاه منصور ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام فریده سپاه منصور @faridehsepahmansour2 میباشد و قریب به 4هزار و 500 دنبال کننده دارد.

لیست بازیگران سریال بی عاطفه به کارگردانی کمال تبریزی

صفحه اینستاگرام فریده سپاه‌ منصور

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا