اخبار دیگران

استخراج بیت کوین در بستر بلاک چین چگونه انجام می‌شود؟

امروزه بحث خرید و فروش بیت کوین و حتی استخراج آن آنقدر داغ شده که از پیر تا جوان در رابطه با آن صحبت می‌کنند. پای صحبت هرکسی که بنشینید شخصی را سراغ دارند که سال پیش دستگاه ماینر خریده و وضعش از این رو به آن رو شده است! و همین باعث شده تا شما به گوگل بروید و عبارت آموزش استخراج بیت کوین را سرچ کنید و این مقاله را بخوانید.

در این مقاله قرار است سیر تا پیاز استخراج بیت کوین را به شما عزیزان آموزش دهیم لذا توصیه می‌کنیم تا انتهای آن با ما همراه باشید.

بیت کوین؛ طلای نسل جدید

بیت کوین؛ طلای نسل جدید

بیت کوین ارز دیجیتالی است که در سال 2009 توسط شخصی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو خلق شد. ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را با هدف بوجود آوردن سیستم پولی غیرمتمرکز ساخت و تصمیم داشت کنترل پول مردم را از چنگ دولت درآورد. حتما مقاله ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟ را مشاهده کنید.

بیت کوین نوعی پول الکترونیکی است که به وسیله آن می‌توان به هر نقطه دنیا پول فرستاد و از آن برای خرید کالا و خدمات استفاده کرد. البته به مرور با توجه به شلوغی شبکه و کارمزدهای بالا، سرمایه‌گذاران تصمیم گرفتند تا به جای خرید و فروش با بیت کوین، همان بیت کوین را خرید و فروش کنند و مانند طلا یا اوراق بهادار در آن سرمایه‌گذاری نمایند.

چه کسی بیت کوین را کنترل می‌کند؟

همانطور که گفتیم شبکه بیت کوین شبکه‌ای غیرمتمرکز است و هیچ کسی مالک آن نیست و به هیچ نهاد یا کشوری وابستگی ندارد. به طور کلی، کنترل شبکه بیت کوین به دست کاربرانش است و هر کس در هر نقطه‌ای از دنیا می‌تواند با اتصال به آن جزئی از شبکه باشد. به بیان خیلی ساده‌تر، شبکه بیت کوین به شخص یا نهاد خاصی وابسته نیست بلکه برای فعالیت به کاربرانش وابسته است و همه در کنار هم آن را اداره می‌کنند. همین موضوع مفهومی به نام «اجماع» را برای ما مطرح می‌کند.

همه چیز درباره کاشت ایمپلنت دندان

اما اجماع چیه؟ حتما مافیا بازی کردید. در مافیا افراد تصمیم می‌گیرند یک نفر مافیاست و در نهایت با تصمیم جمعی وی را از بازی بیرون می‌کنند. به این تصمیم جمعی اجماع گفته می‌شود. همین اجماع در شبکه بیت کوین هم وجود دارد، البته نه برای بیرون انداختن کاربران!

بالاتر گفتیم که بیت کوین شبکه‌ای غیرمتمرکز است. پس برقراری امنیت آن و همچنین تایید تراکنش‌ها به عهده خود کاربران است، اما نه همه کاربران. در حقیقت داوطلبانی به نام ماینر یا به فارسی استخراج کننده وظیفه حفظ امنیت و تایید تراکنش‌ها را بر عهده دارند.

هیچ گربه‌ای محض رضای خدا موش نمی‌گیرد و بدون شک ماینرها هم بدون هدف مالی این کار را انجام نمی‌دهند. به پاس تامین امنیت شبکه بیت کوین و تایید تراکنش‌ها، شبکه به ماینرها پاداش می‌دهد. این پاداش همان بیت کوینی است که می‌گوییم از طریق فرآیند استخراج تولید می‌شود.

ماینرها چگونه امنیت شبکه بیت کوین را تامین می‌کنند؟

ماینرها یا استخراج کنندگان با تخصیص قدرت پردازشی دستگاه‌های سخت‌افزاری خود به شبکه کمک می‌کنند تا شبکه ایمن بماند و تراکنش‌ها به درستی تایید شود. به این فرآیند اثبات کار گفته می‌شود. الگوریتم اثبات کار در حقیقت الگوریتم اجماع شبکه بیت کوین است و بر اساس آن ماینرها برای حل معمایی با هم رقابت می‌کنند و به محض دریافت جواب، بیت کوین دریافت خواهند کرد.

حالا همین که ماینرها قدرت پردازشی خودشان را برای دریافت جایزه در اختیار شبکه می‌گذارند باعث می‌شود تا مجموع توان پردازشی شبکه یا به اصطلاح «هش ریت» بالاتر برود و امنیت شبکه افزایش یابد.

مزایای ایجاد سایت برای کسب و کار ها

ماینرها چگونه امنیت شبکه بیت کوین را تامین می‌کنند؟

چه چیزی استخراج بیت کوین را محدود می‌کند؟

تا اینجا فهمیدیم استخراج بیت کوین با بیل و کلنگ انجام نمی‌شود و دستگاه مخصوص به خود را دارد. تعداد واحدهای بیت کوین محدود به 21 میلیون واحد است و تاکنون حدود 19 میلیون واحد آن استخراج شده است. با یک دو دوتا چارتای ساده می‌توان به این نتیجه رسید که تمامی بیت کوین‌ها نهایتاً تا سال آینده استخراج شده و بساط استخراج بیت کوین برچیده خواهد شد! اما این نتیجه‌گیری غلط است. بگذارید توضیح دهیم.

دو عامل در شبکه بیت کوین بر استخراج تاثیر می‌گذارند:

سختی استخراج

هر دستگاه ماینر یک هش ریت خاص دارد و هرچه این عدد بالاتر باشد، احتمال پیروزی در مسابقه با سایر ماینرها بیشتر و در نتیجه سود بیشتری کسب خواهد شد.

کد بلاکچین بیت کوین به نحوی طراحی شده تا با این عامل مخالفت کند. بلاکچین به معنای لغوی یعنی زنجیره‌ای از بلاک‌ها. این بلاک‌ها پس از تولید به یکدیگر متصل می‌شوند و این زنجیره بزرگتر و بزرگتر می‌شود. این بلاک‌ها در اصل محتوی تراکنش‌های بیت کوین هستند و ماینرها سعی می‌کنند عددی به نام نانس را حدس بزنند و بلاک را از آن خود کنند و در نتیجه بیت کوین بگیرند. برای اطلاعات بیشتر بهترین تعریف برای بلاک چین چیست؟ را بخوانید.

در بلاکچین بیت کوین بلاک‌ها هر ده دقیقه یک بار تولید می‌شود. حالا پای سختی استخراج به میان می‌آید. سختی استخراج در اصل با هر عاملی که این ده دقیقه را مختل کند مقابله می‌کند. اگر هش ریت بالاتر برود، سختی استخراج هم افزایش پیدا می‌کند تا از اینکه هر بلاک راس ده دقیقه تولید می‌شود اطمینان حاصل شود. در سمت مقابل اگر هش ریت کاهش یابد، سختی استخراج هم کاهش پیدا می‌کند.

نصاب دوربین مداربسته

هاوینگ بیت کوین

اگر در یک سال اخیر اخبار مرتبط با بیت کوین را دنبال کرده باشید بدون شک با عبارت هاوینگ مواجه شده‌اید. اما هاوینگ بیت کوین چیست؟

هاوینگ رویدادی است که هر چهارسال یک بار یا به عبارتی هر 200000 بلاک یک بار در بلاکچین بیت کوین اتفاق می‌افتد و میزان بیت کوین استخراجی را به نصف کاهش می‌دهد.

هاوینگ بیت کوین

در حال حاضر هر ده دقیقه 6.25 واحد بیت کوین استخراج می‌شود. هاوینگ بعدی در ماه مه 2024 رخ خواهد داد و طی آن میزان بیت کوین استخراجی به 3.125 واحد کاهش خواهد یافت. به همین خاطر پیش‌بینی می‌شود استخراج تمامی بیت کوین را تا سال 2140 به طول بیانجامد.

استخراج بیت کوین چگونه انجام می‌شود؟

برای استخراج بیت کوین شما به موارد زیر احتیاج دارید:

  • دستگاه مخصوص استخراج یا همان ایسیک به همراه فن
  • برق
  • کیف پول بیت کوین
  • اینترنت

در روزهای ابتدایی کار بیت کوین استخراج با سی پی یو‌های معمولی انجام می‌شد. به عبارت دیگر یک شخص می‌توانست با کامپیوتر معمولی خود بیت کوین استخراج کند. اما آن روزها تمام شد و با افزایش ماینرهای شبکه و قوی‌تر شدن دستگاه‌های استخراج، استخراج بیت کوین با گوشی موبایل و یا کامپیوتر به تاریخ پیوست.

استخراج بیت کوین چگونه انجام می‌شود

بدون شک خرید دستگاه استخراج مناسب مهم‌ترین گام در استخراج بیت کوین است. پس از آن بایستی به یک سری ریزکاری‌ها توجه کرد تا استخراج شما سودآور شود. ما این ریزکاری‌ها را به همراه صدها موضوع جذاب و سودآور دیگر در داموندمگ برای شما فراهم کرده‌ایم.

صرافی امن خرید و فروش ارز های دیجیتال داموند Damond.ir علاوه بر مجله و دانشنامه، پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال برای کاربران ایرانی را هم توسعه داده است. ترید در صرافی داموند ساده‌ترین راهی است که می‌توانید برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

آیا آنزیم پودرهای لباسشویی موجب حساسیت پوستی می‌شود؟

داموند، دامنه آگاهی ارز دیجیتال است و در این صرافی ما هم پیمان شده‌ایم تا در کنار یکدیگر، بهترین فضا را چه برای یادگیری حوزه ارز دیجیتال و چه برای خرید و فروش آن فراهم نماییم. این تازه آغاز مسیر داموند است…

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا