اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران مردبیوگرافی بازیگران

ناگفته های عباس جمشیدی فر از سریال یاغی و نقش های کمدی

در این بخش بیوگرافی عباس جمشیدی فر بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی عباس جمشیدی فر از بازیگران مرد خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با سریال بچه مهندس به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش با علت طلاق از فریبا امینیان را میخوانیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی عباس جمشیدی فر آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

عباس جمشیدی فر چند سال سن دارد؟

عباس جمشیدی فر زاده ۱۷ شهریور ۱۳۵۹ است و ۴۱ سال سن دارد.

عباس جمشیدی فر با کدام نقش به شهرت رسید؟

اوج شهرت عباس جمشیدی فر با سریال سه دونگ سه دونگ بود.

تحصیلات عباس جمشیدی فر چقدر است؟

عباس جمشیدی فر لیسانس تئاتر و سینما را دارد.

عباس جمشیدی فر فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

عباس جمشیدی فر از سال 1377 تاکنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی عباس جمشیدی فر

نام اصلیعباس جمشیدی‌ فر
تاریخ تولد۱۷ شهریور ۱۳۵۹ ‏(۴۱ سال)
تحصیلاتکارشناسی تئاتر و سینما
پیشهبازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون
سالهای فعالیت1377 تاکنون
همسرفریبا امینیان (جدا شده)
قد165 سانتی متر
بیوگرافی عباس جمشیدی فر
بیوگرافی عباس جمشیدی فر

بیوگرافی عباس جمشیدی فر

«از کی این قدر بانمک بوده این ‎عباس جمشیدی فر؟!» این جمله را بیشتر کاربران فضای مجازی بعد از تماشای فصلی از برنامه جوکر توئیت کردند. جوکر توانست که برخی از کمدین های حاشیه ای را به متن بیاورد و از آن ها چهره تازه ای به نمایش بگذارد؛ البته فقط او نبود که با «جوکر» گل کرد؛ بلکه رضا نیکخواه را هم باید در همین دسته جا داد. کسانی که بعد از سال ها کار کردن انگار تازه کشف شده اند.

واکنشی که انگار پدیده در کمدی ایران کشف شده است و حالا همه برایش کف سوت می زنند؛ اما او از اواخر دهه هفتاد کارش را با تئاتر شروع و حتی جایزه بهترین بازی نقش اول تئاتر را هم دریافت کرد. بعد هم مثل همه بازیگران دیگر آرام آرام به سریال های تلویزیونی راه پیدا کرد. در چهل و یک سالگی گل کرد و به شهرت رسید. «روزگار خوش حبیب آقا» اولین سریال جمشیدی فر بود که با آن دیده شد؛ اما همچنان کسی او را جدی نمی گرفت و اغلب با نقش های حاشیه ای روزگار می گذراند.

سیر تا پیاز زندگی الهام کردا و ناگفته هایی از او

در واقع، او نتوانست مثل رفقای دیگرش به ویژه جواد عزتی از شر مناسبات منجمدشده سینما خلاص شود و نقش های متنوعی را بازی کند؛ البته در همه جای دنیا بازیگران کمدی برای بازی در نقش های غیرکمدی راه دشوارتری را نسبت به دیگران در پیش دارند و باید موانع طاقت فرسایی را پشت سر بگذارند. سال ها طول می کشد تا یک بازیگر کمدی خود را در نقش های غیرکمدی تثبیت کند. او باید قید نقش های اصلی را در کارهای کمدی بزند تا مگر یک نقش فرعی در کارهای غیرکمدی به دست بیاورد. گویی دوباره از نو می خواهد وارد سینما شود و از آن هم سخت تر.

خودِ جمشیدی فر با اینکه در گفت وگوهای مختلف گله می کرد که چرا مدام به او نقش های کلیشه ای و تکراری پیشنهاد می شود؛ اما بازهم ناچار بود بعد از مدتی سر از یک سریال کمدی دربیاورد تا اینکه دست آخر رفت روی سکوی پرش. محمد حسین مهدویان او را برای «زخم کاری» انتخاب کرد آن هم برای یکی از نقش های کلیدی. نقش وکیل شارلاتانی که آچمز می شود و ناچار می شود به تیم رقیب بپیوندد.او نقش «اخوان» وکیل نه چندان باکفایتی را ایفا کرد که شخصیتی ضعیف، ترسو و مطیع داشت.

پوسترهای اولیه سریال مهدویان نوید ظهور یک جمشیدی فرِ تازه را نشان می داد و راستش همین طور هم شد و او توانست در آخرین فیلم سینمایی مهدویان یعنی «شیشلیک» هم بازی کند.

عباس جمشیدی‌فر اکنون پس از موفقیت در «زخم کاری» و «جوکر»، کمتر از یک ماه است که با سریال یاغی به نمایش خانگی آمده و تجربه چالش‌برانگیز تازه‌ای را پشت سر گذاشته است. او در اولین همکاری خود با محمد کارت نقش مسئول یک مرکز ترک اعتیاد به نام «علی گرگین» را ایفا کرده. گرچه که این شخصیت هم از قماش لات‌های هم‌محله‌ای خودش است، اما قرار نیست مانند آن‌ها شرور جلوه کند. این نقش کمدی یا بامزه نیست، اما منفعت‌طلبی، دورویی و حیله‌گری‌اش او را از قالب شخصیتی کاملا جدی و تلخ خارج کرده. جمشیدی‌فر انتخاب مناسبی برای نقش «علی گرگین» بوده و بازی خوبی در «یاغی» داشته است. او از پس نمایش هر دو بُعد این شخصیت یعنی متظاهر تازه ‌به‌دوران‌رسیده و لات جنوب‌شهری برآمده. اکنون یک سال پس از «زخم کاری»، موفقیت تازه‌ای در کارنامه عباس جمشیدی‌فر ثبت شده است.

زندگی شخصی و هنری اشکان خطیبی و همسرش ؛ از موسیقی تا بازیگری

به بهانه ی حضور درخشان او در سریال یاغی نگاهی به بیوگرافی عباس جمشیدی فر داشته ایم.با ما همراه باشید.

عباس جمشیدی فر در سریال یاغی

در بیوگرافی عباس جمشیدی فر آمده است: وی متولد 17 شهریور 1359 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است.نام پدرش هادی است و از اصالت خانوادگی اش چیزی نگفته است.

عکس کودکی عباس جمشیدی فر
عکس کودکی عباس جمشیدی فر
عکس جوانی عباس جمشیدی فر در کنار جواد عزتی
عکس جوانی عباس جمشیدی فر در کنار جواد عزتی

در بیوگرافی عباس جمشیدی فر لازم به ذکر است: او فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر می باشد که فعالیت خود را از کلاس تئاتر شروع کرد سپس وارد قاب تلویزیون شد و در نواختن سنتور هم دستی بر آتش دارد

عباس جمشیدی در کنار مادرش
عباس جمشیدی فر در کنار مادرش
عباس جمشیدی در کنار پدر و مادرش
عباس جمشیدی فر در کنار پدر و مادرش

قد عباس جمشیدی‌ فر

در بیوگرافی عباس جمشیدی‌ فر آمده است قد او 165 سانتی متر است.

ازدواج و وضعیت تاهل عباس جمشیدی فر

بیشترین جستجوها در بیوگرافی عباس جمشیدی فر درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

عباس جمشیدی فر چند سال پیش با خانم فریبا امینیان از بازیگران تئاتر ازدواج کرد اما این زندگی بدون داشتن فرزندی در نهایت به طلاق ختم شد

عباس جمشیدی در کنار همسرش
عباس جمشیدی فر در کنار همسرش
عباس جمشیدی در کنار همسرش
عباس جمشیدی فر در کنار همسرش

علایق و حقایقی درباره عباس جمشیدی فر

در ادامه بیوگرافی عباس جمشیدی فر مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

گاهی اوقات خشمگین می شوم

به هر حال هرکسی یکسری نواقصاتی دارد ، منم بعضی اوقات خشمگین می شوم اما چند ساله دارم رو این قضیه کار میکنم که بیخود و بی جهت عصبانی نشوم

ولی اگر عصبانی بشم واقعا دیگه عصبانی میشم و متاسفانه دیگه از اون کنترل خودم خارج می شم

کمدی را مدیون پدرم هستم

فکر میکنم اگر الان هرچی از کمدی دارم به گذشته و به پدرم بر می گردد

ایشان همیشه برای موضوعات مختلف ری اکشن های عجیبی داشتند که در کل فامیل بعنوان یک شخص باحال ، جذاب و بگو بخند معروف بود

ماجرای تغییر جنسیت شهره لرستانی و تغییر اسم او به مازیار
عباس جمشیدی در کنار پدرش
عباس جمشیدی فر در کنار پدرش

عباس جمشیدی‌ فر از سنتور تا رهبری

یادمه اولین باری که این ساز و دیدم کلاس پنجم دبستان بودم. اصلا نمیدونستم چی هست. فقط به دلیل اینکه چند بار پدرم دیده بود با استکانهای خونه اهنگ میزنم ذوق کرد و این ساز و برام خرید. نمیدونم از کی تحقیق کرد که اون ساز سنتور باشه.

بابام بود که یادم داد از کودکی موسیقی سنتی ایرانی گوش بدم ، شاید اگر یکبار دیگه متولد بشم دوست دارم رهبر ارکستر بشم.

سنتور زدن عباس جمشیدی فر
سنتور زدن عباس جمشیدی فر

بزرگترین افتخار زندگی عباس جمشیدی‌ فر

بزرگترین افتخار زندگی ام در سال 1379 بود که در جشنواره تئاتر فجر مقام اول بازیگری را گرفتم و یکی از روزهایی بود که هیچ وقت فراموش نخواهم کرد

علاقه عباس جمشیدی‌ فر به نویسندگی

نوشتن را خیلی دوست دارم و یکی دو فیلمنامه هم نوشته ام ، بالاخره هر آدمی در یک برهه از زمان یک سری دغدغه هایی دارد که ما به زبان عامیانه اسمش را چاله چوله می گذارید و این چاله ها باید پر شده تا آرامشی نسبی حاکم شود تا فرد بتواند کار دیگری بکند

الان دارم تلاشم را می کنم برای نوشتن چون خیلی دوست دارم ، کمی از دوستان نویسنده یاد گرفتم و شاید چند فیلمنامه خیلی خوب بنویسم

ورود عباس جمشیدی‌ فر به رادیو

سال 91 – 92 از طریق همکار قدیمی ام میثم عبدی وارد رادیو شدم ، آدم وقتی پشت آن میکروفن حضور دارد احساس می کند تمام دنیا آن میکروفن است

دلخوری عباس جمشیدی‌ فر از فضای مجازی

اصلا فضای مجازی را دوست ندارم اما بر اساس یک سری فرهنگایی که تازه درست شده و من نمی دانم از کجا که مثلا می گویند بازیگر باید صفحه داشته باشد

با اینکه صفحه ام را حذف نکردم اما خیلی دوست دارم که کلا این فضا حذف شود و نباشد

علاقه عباس جمشیدی‌ فر به نقش جدی

بیشتر نقش هایی که در تئاتر داشتم جدی بوده اند اما ورودم به تلویزیون با سریال کمدی بود و در حال حاضر تقریبا همه کارهایم کمدی هستند

کدام سلبریتی های مشهور بلند قد هستند؟

بسیار علاقه دارم به کار کمدی و این را هم بگویم که کار طنز به شدت سخت است به نقش جدی هم علاقه مندم و دوست دارم که حتما نقش جدی را تجربه کنم

عباس جمشیدی‌ فر از تاریکی تا ترس آینده

قبلا از تاریکی و این چیزها می ترسیدم اما روی آنها کار کردم و خوب شدم

اما ترس هایی هست که آدم را اذیت می کند مثل ترس از آینده که بنظرم یک نقص است زیرا آدم حال را فراموش می کند

بعضی مواقع هم تر از دست دادن عزیزان هم هست که می تواند تلخ و عذاب آور باشد که هیچ وقت دوست ندارم این اتفاق بیفتد

نظر عباس جمشیدی فر درباره کارهای طنز

ابتدا این را باید گفت که طنز بیشتر در نوشتار به کار می‌رود و برای نویسنده‌ها است در بحث‌های نمایشی ما, فیلم نامه یا نمایش نامه کمدی داریم.

در کل کار‌های طنز ما به لحاظ کیفی در سال‌های اخیر افت کرده است. البته مشکلات مالی شاید یکی از, دلایل دوستانی باشد که نتوانسته‌اند در این سال‌ها کارهای خوبی بسازند. به نظر بنده عده‌ای آمدند, و کار را دست گرفته‌اند که نه کارگردان این عرصه هستند و نه نویسنده‌ای که کمدی را بشناسند, و این خود می‌تواند اولین ضربه را به کارهای تلویزیونی بزند.

وی در باره بازیگرانی که به تازگی در این عرصه فعالیت می‌کنند و کمدی را هم نمی‌شناسند گفت: این افراد, از بازیگرانی استفاده کردند که باز هم به عقیده من آنها کمدی را خوب نمی‌شناسند این افراد, کارهایی کردند که شاید باعث از دست دادن مخاطبانمان شود.

من نمی‌گویم این دوستان بازیگران بدی هستند ولی به نظرم در زمینه‌های دیگری غیر از کمدی بهتر می‌توانند, ظاهر شوند. هر فردی اگر نسبت به توانایی‌های خودش آگاهی کاملی داشته باشد می‌تواند تشخیص, دهد که در کجا قرار بگیرد که در روند کاری‌اش اثر بهتری داشته باشد.

گرچه به این معتقدم که هر بازیگری هر نقشی را که می‌خواهد باید بتواند بازی کند. به نظرم بازیگران باید اندازه خودشان را بدانند از‌‌ همان ابتدا در نقش‌های اصلی حضور پیدا نکنند , همه این‌ها برمی گردد به شناخت بازیگر از خودش.

مردی که تصور میکرد شوهر واقعی ژاله صامتی است

متاسفانه این اشتباهات هم از کارگردان‌ها سر می‌زند در همین ماه رمضان که گذشت سریالی از شبکه, پنج پخش شد که من نمی‌دانم این سریال کمدی بود یا قرار بود هجو باشد هیچ کس در جای خودش, قرار نداشت. من واقعاً متوجه نشدم که این فیلم در کدام دسته بندی قرار می‌گرفت.

کمدی ما در این سال‌ها به سمت هجو رفته است. این را بگویم که, در این بین کارهایی هم بودند که خوب بود اما تعدادشان انگشت شمار بود.

این وضعیت فکر می‌کنم که رو به بهبود است چون مردم هم دیگر این گونه کار‌ها را نمی‌پسندند کار‌هایی که, کمدی‌اش بیشتر در کلام است و کمدی کلامی هم نا‌خودا‌گاه به سمت هجو می‌رود و تماشاگر ما, دیگر با این نوع کمدی‌ها بیگانه است و او کمدی موقعیت را بیشتر دوست می دارد.

شوخی‌های اجتماعی و آن چیزی که مخاطب به طور عادی روزانه با آن سر و کار داد بیشتر توجه بیننده را , جلب می‌کند. این گونه همه چیز برای مخاطب واقعی و قابل باور است.

ما نیروی متخصص داریم اما از آن‌ها استفاده نمی‌شود و تعدادی از این نیروهای خوب هم که, در تلویزیون مشغول به کار هستند خیلی کم است.

رضا عطاران، سعید آقاخانی، سروش صحت و پیمان قاسم خوانی جزو این افراد هستند که برخی از آن ها دیگر , در تلویزیون حضور ندارند که جای تاسف هم دارد. به جز این افراد کسانی بودند که در این حوزه , فعالیت داشته‌اند و از شناخته شده‌ها هم هستند ,

اما کار‌هایشان به نسبت کار‌های گذشته‌شان کمی ضعیف‌تر شده است و متاسفانه این روند رو به جلو , برای آن‌ها اتفاق نیافتاده است.

شروع فعالیت هنری عباس جمشیدی فر

در 15 سالگی به بازیگری علاقمند شد تا اینکه به آموزشگاه استاد سمندریان رفت و در نهایت با تئاتر در سال 1377 وقتی 17 ساله بود بصورت جدی شروع کرد

علت کارگری امیر آقایی در یک تراشکاری در کودکی چه بود؟

عباس جمشیدی‌ فر در جلوی دوربین

بعد از نزدیک به هفت سال کار تئاتر در سال 1386 با سریال «روزگار خوش حبیب آقا» به کارگردانی مهدی مظلومی و نویسندگی سعید آقاخانی وارد قاب تلویزیون شد.

سیروس گرجستانی و عباس جمشیدی فر در سریال روزگار خوش حبیب آقا
سیروس گرجستانی و عباس جمشیدی فر در سریال روزگار خوش حبیب آقا

ایشان سپس در نوروز 87 در مجموعه «پیامک از دیار باقی» سیروس مقدم بازی کرد

شهرت عباس جمشیدی فر

او که در مجموعه تلویزیونی روزگار خوش حبیب آقا در سال 86 چهره خود را به مردم نشان داده بود ، در نهایت با حضور در مجموعه های «باغ شیشه ای» و «سه دونگ سه دونگ» که در ماه رمضان از شبکه تهران پخش شد به شهرت رسید.

جواد عزتی و عباس جمشیدی فر در سریال سه دونگ سه دونگ
جواد عزتی و عباس جمشیدی فر در سریال سه دونگ سه دونگ
عباس جمشیدی‌ فر در سریال بچه مهندس

شاید مهمترین حضور عباس جمشیدی فر در تلویزیون و علت شهرتش سریال بچه مهندس باشد.او در این سریال در نقش کریم فرجام که سرایدار پرورشگاه است بازی کرد.

عکس عباس جمشیدی فر در سریال بچه مهندس 1
عکس عباس جمشیدی فر در سریال بچه مهندس 1

او تاکنون در پنج کار سینمایی هم بازی کرده که اولین آن در سال 1386 بنام فیلم «دیوار» بود که گلیشفته فراهانی هم حضور داشت

عباس جمشیدی‌ فر متفاوت در زخم کاری

جمشیدی فر در سال 1400 با نقش متفات اخوان در سریال «زخم کاری» نشان داد در آستانه چهل سالگی به اوج قدرت و مهارت در بازیگری رسیده است

عباس جمشیدی فر در سریال زخم کاری
عباس جمشیدی فر در سریال زخم کاری

گفتگوی خواندنی با عباس جمشیدی فر درباره ی حضورش در سریال یاغی

حضور عباس جمشیدی فر در یک‌سریال جدی و ایفای نقش تازه به‌عنوان فردی که مسئول یک مرکز کمپ ترک اعتیاد است، جالب و متفاوت از قبل به‌نظر می‌رسد. همین ایفای نقش باعث شده تا توجه زیادی به این بازیگر جلب شود. به همین بهانه گفت‌وگویی با این بازیگر محبوب و شناخته شده درباره سریال یاغی و حضور متفاوتش در این سریال و همچنین درباره تفاوت‌های نقش‌های طنز و جدی و همچنین سریال‌های صداوسیما و کارهایی که در سینمای نمایش خانگی توزیع می‌شوند انجام داده‌ایم که می‌خوانید.

*از سریال یاغی شروع کنیم. به‌نظر شما این سریال که چند قسمت از آن در سینمای خانگی پخش شده تا همین‌جا توانسته مخاطبان خودش را پیدا کند و بازخورد و واکنش مردم نسبت به این سریال را چطور می‌بینید؟

زندگی ساقی زینتی از مخالفت خانواده اش با بازیگری تا شهرت او

سریال یاغی تا اینجا کاملاً موفق بوده است. اینگونه که من دیده و شنیده‌ام، توانسته مخاطبان بسیاری را جذب کند و خوشبختانه مردم این سریال را دوست دارند. به اعتقاد من این علاقه و استقبال مردم گویای این واقعیت است که می‌توان با کار خوب مخاطب را جذب و با مردم ارتباط برقرار کرد. فقط نیاز است که برای ساخت کارهای خوب که باب میل مردم و جامعه باشد تلاش بیشتری صورت بگیرد.

*درباره حضورتان در سریال یاغی بگویید و اینکه چطور شد بازی در نقش علی گرگین را پذیرفتید؟

خب، یکی از دلایل حضور من در این سریال کارگردان آن بود. محمد کارت، کارگردان کاربلدی است و قبل از اینکه پیشنهاد بازی در این سریال به دستم برسد علاقه داشتم با او کار کنم. در نتیجه وقتی آقای کارت، نقش علی گرگین در سریال یاغی را به من پیشنهاد کرد، بسیار خوشحال شدم و با اشتیاق آن را قبول کردم. هرچند نقش من در این سریال کوتاه است اما همین حضور کوتاه را هم به‌شدت دوست دارم و تمام تلاش خودم را کرده‌ام تا خواسته‌های کارگردان در مورد این نقش برآورده شود. در مجموع همکاری با محمد کارت برای من فوق‌العاده است چون او شخصیتی فهمیده و خلاق دارد و به خوبی کار را مدیریت می‌کند.

*درباره نقش‌تان در این سریال یعنی علی گرگین بگویید و اینکه چطور در قالب چنین شخصیت و کاراکتر متفاوتی فرو رفتید؟ منظورمان این است که تجربه قبلی در این زمینه داشته‌اید یا مطالعه‌ای و پژوهشی انجام داده‌اید تا بتوانید نقش را اجرایی کنید…

واقعیت این است که بازی در نقش علی گرگین برای من بسیار سخت بود چون هیچ شباهتی با شخصیت واقعی من نداشت.

*از چه روش‌هایی استفاده کرده‌اید تا بتوانید به این فضا نزدیک شوید؟

جالب است بدانید برای رسیدن به شخصیت علی گرگین در سریال یاغی و فرو ر فتن در چنین قالبی به چند کمپ ترک اعتیاد رفتم و با دقت فضا و آدم‌های آنجا را دیدم و رفتار و گفتارشان را به ذهن سپردم، با دقت به کلمات و لحن صحبت کردن‌شان گوش دادم و با آنها همکلام شدم تا به نتیجه دلخواهم برسم. البته هدایت درست کارگردان هم تأثیر زیادی در بهتر شدن کار داشت.

فیلم سینمایی کوزوو ؛ تازه ترین فیلم ژانر کمدی در سینماهای ایران

*همانطور که اشاره شد نقش شما در این سریال خانگی متفاوت از نقش‌های قبلی است و مردم شما را بیشتر در نقش‌های طنز دیده‌اند تا جدی مثل علی گرگین سریال یاغی! این موضوع تصادفی و ناخواسته پیش آمد یا خودتان تمایل دارید که بیشتر در نقش‌های طنز بازی کنید؟

خب، من نخستین کار خود را با بازی در سریال طنز «روزگار خوش حبیب آقا» شروع کردم و با این سریال به تلویزیون آمدم و فکر می‌کنم این موضوع باعث شد تا به نوعی بیشتر در کارهای طنز ایفای نقش کنم و در بین مردم و مخاطبان به‌عنوان بازیگر فیلم‌ها و سریال‌های طنز جا بیفتم. اینکه چرا اغلب در سریال‌های طنز بازی می‌کنم کمتر در فیلم‌ها و سریال‌های جدی مثل یاغی ایفای نقش کرده‌ام شاید یکی از دلایل اصلی آن این باشد که یکسری از کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌ها دوست ندارند و در واقع ریسک نمی‌کنند که از یک بازیگر جا افتاده در کارهای طنز در کارهای جدی استفاده کنند.

*چرا؟ می‌ترسند؟

تصورشان این است که تماشاگران این بازیگر را به‌عنوان طنز می‌شناسد، درصورتی که معتقدم این دیدگاه به هیچ عنوان درست نیست. وقتی یک فرد به‌عنوان بازیگر شناخته می‌شود آن بازیگر باید از عهده ایفای هر نقشی برآید، حال فرقی نمی‌کند آن کار جدی یا طنز باشد.

*خودتان بازی در سریال‌های طنز را می‌پسندید یا کارهای جدی را ترجیح می‌دهید؟

نمی‌توانم بگویم طنز را بیشتر دوست دارم یا کارهای جدی را بیشتر می‌پسندم و در واقع هر دو ژانر را دوست دارم. به‌نظر خودم در هر دو ژانر توانسته‌ام تقریباً موفق باشم.

*برگردیم به برند اصلی شما که طنز و کمدی است و در این‌باره کمی صحبت کنیم. به‌نظر شما این روزها که مردم با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند آیا خنداندن مردم سخت‌تر شده است؟

همه چیز در مورد سریال نوروزی نون خ ۳ و بیوگرافی خواندنی بازیگرانش

واقعیت این است که کلاً کار طنز و کمدی و خنداندن مردم و مخاطب اصلاً کار راحتی نیست. این موضوع هم فقط به سینمای ایران محدود نمی‌شود و در سینمای جهان هم به همین شکل است. حالا شاید ما مشکلات‌مان بیشتر باشد و کمی سخت‌تر بخندیم اما در مجموع خنداندن آدم‌ها در هر کجای دنیا کار سختی است و در نتیجه بازیگرانی که در نقش‌های طنز و آثار کمدی ایفای نقش می‌کنند به‌شدت کارشان سخت است. موفقیت یک کار طنز هم فقط به توانایی‌های بازیگران برنمی‌گردد و از کارگردان گرفته تا بازیگر و نویسنده و در مجموع تمام این عوامل تأثیرگذار است. ساخت یک کمدی خوب ابزار و عوامل خاص خودش را می‌طلبد، اما متأسفانه ما یکسری ابزارها را به‌خاطر شرایط جامعه و سلیقه‌های مدیریتی، در اختیار نداریم و در نتیجه کارمان برای خنداندن مردم سخت‌تر می‌شود.

*چند سالی می‌شود که ساخت فیلم برای شبکه‌های خانگی باب شده است و این سبک سریال‌ها اغلب توانسته‌اند در دل مخاطبان جا باز کنند. می‌شود ادعا کرد که در بحث تولید فیلم و سریال، شبکه‌های خانگی به رقیبی قدرتمند برای صدا و سیما تبدیل شده‌اند. از دیدگاه شما که تجربه بازی و کار در هردو مورد را دارید، ساخت فیلم یا سریال برای صداو سیما با شبکه‌های نمایش خانگی چه تفاوتی دارد و امروزه کدام را در جذب مخاطب موفق‌تر می‌بینید؟

راستش من نمی‌خواهم از واژه رقابت برای این موضوع استفاده کنم، اما صدا و سیما با توجه به گستردگی و تنوع مخاطبانش با علاقه و سلیقه‌های متفاوت، طبیعی است که نتواند رضایت کامل تمام مردم و مخاطبان را جلب و همه انتظارات جامعه را برآورده کند، اما پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی در این مدت توانسته‌اند آثاری تولید کنند که به دل مخاطب بنشیند. بنابراین هم این پلتفرم‌ها و تولیدات آنها وجود دارند و هم تلویزیون. هرشخصی می‌تواند از بین آنها برنامه‌های منتخب خودش که دوست دارد را انتخاب کرده و آن را دنبال کند. به‌نظر من در دنیای امروز، رسانه‌ای موفق‌تر است که به سلیقه مخاطبانش احترام می‌گذارد. با تمام وجود امیدوارم در تلویزیون هم این اتفاق‌های مثبت بیفتد و این رسانه نیز به سلائق مخاطبانش کمی احترام بگذارد تا بتواند بینندگان و مخاطبانش از امروز بیشتر و بیشتر شود.

همسر پانته آ بهرام کیست؟

لیست آثار هنری عباس جمشیدی فر

آثار سینمایی عباس جمشیدی‌ فر

  • شیشلیک(1399)
  • تورنادو(۱۳۹۷)
  • زیرنظر (۱۳۹۷)
  • دم‌سرخ‌ها (۱۳۹۶)
  • موقعیت خطرناک یک شهروند (۱۳۹۳)
  • شیپورچی(۱۳۹۳)
  • خروس جنگی (۱۳۸۶)
  • دیوار (۱۳۸۶)
عباس جمشیدی فر در فیلم شیشلیک
عباس جمشیدی فر در فیلم شیشلیک

آثار تلویزیونی عباس جمشیدی‌ فر

  • دوقلوها
  • پیامک از دیار باقی
  • بزنگاه
  • عید امسال
  • خانه اجاره‌ای
  • باغ شیشه‌ای
  • بیدار باش
  • پنج دری
  • آقا و خانم سنگی
  • سه دونگ، سه دونگ
  • شهرک جیم
  • آقای مدیر
  • هفت سنگ
  • بچه مهندس ١
  • بچه مهندس ٢
  • بچه مهندس ٣
  • آخر خط
  • بچه مهندس ۴
  • سریال خوشنام
هادی کاظمی و عباس جمشیدی فر در سریال بیدارباش
هادی کاظمی و عباس جمشیدی فر در سریال بیدارباش
علی صبوری و عباس جمشیدی فر در سریال آخر خط
علی صبوری و عباس جمشیدی فر در سریال آخر خط
هومن حاجی عبداللهی و عباس جمشیدی فر در سریال خوشنام
هومن حاجی عبداللهی و عباس جمشیدی فر در سریال خوشنام

عباس جمشیدی‌ فر در شبکه نمایش خانگی

  • یاغی (١۴٠١)
  • جوکر (١۴٠٠ – ۱۴۰۱)
  • شب‌های مافیا (١۴٠٠)
  • زخم کاری (١۴٠٠)
  • موچین (۱۳۹٩)
  • ریکاوری (۱۳۹٨)
مهران رجبی ، آشا محرابی و عباس جمشیدی فر در سریال موچین
مهران رجبی ، آشا محرابی و عباس جمشیدی فر در سریال موچین

جوایز و افتخارات عباس جمشیدی فر

دریافت جایزه اول بازیگری برای بازی در نمایش «چنان دل کندم» به کارگردانی «جواد عزتی» از جشنواره تئاتر فجر؛ ۱۳۷۹ دریافت جایزه دوم بازیگری برای بازی در نمایش «دختر انار» به کارگردانی «بابک توسلی» از جشنواره سراسری کودک؛ ۱۳۸۰ دریافت جایزه سوم بازیگری برای بازی در نمایش «دن کیشوت» به کارگردانی «عقیل تقی‌زاده» از جشنواره فجر؛ ۱۳۸۲ دریافت جایزه سوم بازیگری برای بازی در نمایش «آندورا» به کارگردانی «میثم عبدی» از جشنواره دانشجویی فجر

صفحه اینستاگرام عباس جمشیدی فر

عباس جمشیدی فر ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 182 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی عباس جمشیدی فر و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی عباس جمشیدی فر و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی عباس جمشیدی فر ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام عباس جمشیدی فر @abbas_jamshidifar میباشد و 264 هزار دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام عباس جمشیدی فر

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا