اخبار دیگران

سردرد ترک کافئین چرا اتفاق می افتد

سردرد ترک کافئین چرا اتفاق می افتد و چه کاری می توان انجام دهید اگرچه بسیاری از مردم ترک کافئین را با مصرف زیاد مرتبط می‌دانند، اما طبق گفته‌های جان هاپکینز، وابستگی می‌تواند پس از نوشیدن یک فنجان کوچک قهوه – حدود 100 میلی‌گرم کافئین – در روز شکل بگیرد.

سردرد ترک کافئین چرا اتفاق می افتد و چه کاری می توان انجام دهید در ادامه بخوانید تا بیاموزید که چگونه نعناع، ​​یخ و سایر روش‌های درمانی می‌توانند به کاهش سردرد و کاهش اتکای شما به کافئین کمک کنند.

چرا سردرد اتفاق می افتد

کافئین رگ های خونی مغز شما را باریک می کند. بدون آن، رگ های خونی شما گشاد می شوند. افزایش جریان خون منجر به سردرد یا علائم دیگر ترک می شود.

1. مسکن های بدون نسخه مصرف کنید

چندین مسکن می توانند به تسکین سردرد کمک کنند، از جمله:

  • ایبوپروفن (ادویل، میدول)
  • استامینوفن (تیلنول)
  • آسپرین (بایر، بافرین)
    این داروها معمولاً هر چهار تا شش ساعت یک بار مصرف می شوند تا زمانی که درد شما کاهش یابد. دوز مصرفی شما به نوع و قدرت مسکن بستگی دارد.

یکی از راه‌های کاهش سردرد ترک کافئین – و همچنین سایر سردردها – مصرف مسکن‌هایی است که شامل کافئین به عنوان یک ماده است.

کافئین نه تنها به بدن شما کمک می کند دارو را سریعتر جذب کند، بلکه این داروها را 40 درصد موثرتر می کند.

مهم است که به یاد داشته باشید که مصرف کافئین از هر نوعی به وابستگی بدن شما کمک می کند. این که اجازه دهید برداشت به پایان برسد یا مصرف را از سر بگیرد، به شما بستگی دارد.

ادکلن بازیگران معروف چیست؟

اگر مسکن مصرف می کنید، مصرف خود را به دو بار در هفته محدود کنید. مصرف بیش از حد این داروها می تواند منجر به سردردهای برگشتی شود.

اکنون آن را امتحان کنید: ایبوپروفن، استامینوفن یا آسپرین بخرید.

سردرد ترک کافئین چرا اتفاق می افتد و چه کاری می توان انجام دهید

1. مسکن های بدون نسخه مصرف کنید

2. روغن نعناع را به صورت موضعی بمالید

برخی تحقیقات نشان می دهد که منتول موضعی – ماده فعال نعناع – ممکن است با کاهش التهاب و شل کردن عضلات سفت به تسکین سردرد کمک کند.

در واقع، یک مطالعه در سال 2016 ادعا می کند که روغن موضعی نعناع ممکن است به اندازه استامینوفن در تسکین سردردهای تنشی موثر باشد.

اگر می خواهید آن را امتحان کنید، دو تا سه قطره روغن نعناع را به آرامی روی پیشانی یا شقیقه های خود ماساژ دهید. این روغن را می توان با خیال راحت و بدون رقیق شدن استفاده کرد، اگرچه می توانید آن را با روغن حامل (مانند روغن نارگیل) مخلوط کنید.

اکنون آن را امتحان کنید: روغن نعناع و روغن حامل بخرید.

3. هیدراته بمانید

اگر به طور منظم قهوه یا سایر نوشیدنی های کافئین دار می نوشید، افزایش مصرف آب می تواند به کاهش خطر ابتلا به سردردهای مرتبط کمک کند.

کافئین می تواند باعث ادرار بیشتر شما شود و میزان مایعی که از دست می دهید را افزایش دهد. مایعات بسیار کم در بدن یا کم آبی بدن می تواند حجم مغز شما را کوچک کند.

وقتی مغز شما کوچک می شود، از جمجمه شما دور می شود. این باعث ایجاد گیرنده های درد در غشای محافظ اطراف مغز می شود که می تواند باعث سردرد شود.

بنر استندی

مقدار مایعاتی که هر فرد برای هیدراته ماندن نیاز دارد می تواند متفاوت باشد. یک قانون خوب این است که روزانه هشت لیوان آب بنوشید.

سردرد ترک کافئین چرا اتفاق می افتد و چه کاری می توان انجام دهید

4. یک کیسه یخ بزنید

یخ برای بسیاری از افرادی که به میگرن مبتلا می شوند، راه حلی است. قرار دادن کیسه یخ روی سر می تواند با تغییر جریان خون یا بی حس کردن ناحیه به کاهش سردرد کمک کند.

گزینه دیگر قرار دادن یخ است

بسته را در پشت گردن خود ببندید. در یک مطالعه کوچک، محققان یک بسته سرد را روی شریان کاروتید در گردن شرکت‌کنندگان قرار دادند. درمان سرماخوردگی درد میگرن را حدود یک سوم کاهش داد.

اکنون آن را امتحان کنید: یک کیسه یخ بخرید.

5. نقاط فشار خود را تحریک کنید

نقاط مختلف اطراف بدن شما با سلامتی شما مرتبط است. به این نقاط فشار یا نقاط تیز می گویند.

فشار دادن برخی نقاط فشار ممکن است به تسکین سردرد کمک کند، تا حدی با کاهش تنش عضلانی. محققان در یک مطالعه در سال 2010 دریافتند که یک ماه درمان با طب فشاری سردردهای مزمن را بهتر از شل کننده های عضلانی تسکین می دهد.

می توانید طب فشاری را در خانه امتحان کنید. نقطه ای که با سردرد مرتبط است، بین پایه شست و انگشت اشاره شما قرار دارد. هنگامی که سردرد دارید، سعی کنید این نقطه را به مدت پنج دقیقه محکم فشار دهید. مطمئن شوید که این تکنیک را در سمت مقابل تکرار می کنید.

تقدیر از حسامی فر اولین بانوی پزشک ایرانی و فاتح قله اورست

سردرد ترک کافئین چرا اتفاق می افتد و چه کاری می توان انجام دهید

6. کمی استراحت کنید

برخی افراد متوجه می شوند که چرت زدن یا زدن زودهنگام یونجه می تواند به تسکین سردرد کمک کند.

در یک مطالعه کوچک در سال 2009، 81 درصد از شرکت کنندگان با سردرد تنشی مداوم، خواب را موثرترین راه برای یافتن تسکین ذکر کردند. ارتباط بین خواب و تسکین میگرن نیز مورد توجه قرار گرفته است.

گفته می شود، خواب ارتباط عجیبی با سردرد دارد. برای برخی افراد، خواب یک محرک سردرد است و برای برخی دیگر، یک درمان موثر است. شما بدن خود را بهتر می شناسید.

7. میل به کافئین خود را ارضا کنید

اگر اقدامات دیگر تسکین نمی دهد، ممکن است به میل خود به کافئین تسلیم شوید. اگرچه این یک راه مطمئن برای تسکین علائم شما است، انجام این کار به وابستگی شما کمک می کند.

تنها راه برای شکستن این چرخه این است که کافئین را به طور کامل کاهش دهید یا به طور کامل کنار بگذارید.

سایر علائم ترک کافئین

علائم ترک کافئین ممکن است در عرض 24 ساعت از آخرین مصرف شما شروع شود. اگر بوقلمون سرد را ترک کنید، علائم ممکن است تا یک هفته ادامه داشته باشد.

همراه با سردرد، علائم ترک می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • خستگی
  • خواب آلودگی
  • انرژی کم
  • احساس ناخوشی
  • مشکل در تمرکز

سردرد ترک کافئین چرا اتفاق می افتد و چه کاری می توان انجام دهید

 

لینک فروشگاه

لینک وب سایت 

موفق باشید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا