اخبار دیگران

ماهی چلابی یا کفشک در کجا یافت میشود

ماهی چلابی یا کفشک یکی از لذیذترین ماهیان جنوب است. ماهی کفشک دارای بدنی یک طرفه است و به همین دلیل است که این ماهی کف زی است و از املاح دریا و پلانکتون‌ها و سخت پوستان و اغلب موجودات کف زی تغذیه می کند. گوشت ماهی چلابی به دلیل تغذیه‌ای که دارد بسیار لذیذ است. به همین دلیل خرید ماهی چلابی یا کفشک یک حرکت عاقلانه است.

به جرات می‌توان گفت یکی از لذیذترین ماهی‌های جنوب همین ماهی چلابی یا کفشک است . چون تمام خصوصیات یک ماهی با ارزش را دارد. همچنین قیمت ماهی چلابی یا کفشک نسبت به ویژگی‌هایی که دارد کاملا منصفانه است.

ماهی کفشک پروتئین بسیار بالایی دارد. دارای املاح معدنی مفیدی نیز است، از جمله آهن، پتاسیم و سدیم که می‌‌تواند سلامتی و عملکرد بدن را بهبود ببخشد. به دلیل دارا بودن مقادیر بالای اسیدهای چرب مفید از جمله امگا 3 است و وجود اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی چلابی یا کفشک موجب کاهش سطح کلسترول و در نتیجه باعث کاهش خطر سکته قلبی می شود.

ماهی چلابی یا کفشک در کجا یافت میشود

ماهی چلابی یا کفشک بدنی تیره دارد (اصولا قهوه ای هستند) و جالب است بدانید ماهی‌های کفشک در بدو تولد چشمانشان، مانند سایر ماهی‌ها در دو طرف سرشان قرار دارد اما با گذشت زمان چشم‌هایشان به یک طرف مایل می‌شوند و به این ترتیب یکی از چشم‌ها به طرف چشم دیگر مایل م‌یشود و هر دو چشم در یک سمت بدن با میدان دید 70 درجه به بالا قرار می‌گیرند که البته اکثرا این دو چشم در سمت چپ قرار دارند به همین دلیل گفته می‌شود که ماهی‌های کفشک دارای ظاهری عجیب و هیجان‌انگیز هستند.

تزریقات شبانه روزی در منزل در مشهد با مجوز از وزات بهداشت

ماهی کفشک به دلیل شکل بدن خاصی که دارد در بخش‌هایی از دریا زندگی می‌کند که بتواند به پلانکتون‌ها و دیگر موجودات دریا دسترسی داشته و از آن‌ها تغذیه کند. نحوه صید این ماهی با ترال کف است. برخی از این ماهی‌های کفشک خاصیت استتاری دارند و می‌تواند در کف دریا پنهان شوند و اینگونه از صید نجات پیدا کنند.

ماهی چلابی یا کفشک ماهی بیشتر بر روی بسترهای گلی و شنی تا عمق ۲۵ متری یافت می‌شود و در شب‌های مهتابی در بخش‌های میانی آب شنا می‌کند. ماهی چلابی ماهی دریای جنوب است که البته بسیاری معتقدند این ماهی، آبزی آب‌های شیرین است.

اگر بخواهید برای خرید ماهی چلابی یا کفشک ماهی اقدام کنید خوب است که بدانید این ماهی را می‌توانید در فروشگاه‌های آنلاین فروش ماهی بیابید. جایی که یا ماهی را به صورت درسته و دست نخورده یا به صورت پاک شده در اختیار شما قرار می‌دهند.

اگر بخواهیم از مشخصات ظاهری ماهی چلابی سخن بگوییم خوب است که بدانید این ماهی دارای بدنی یک طرفه است. رنگ پوست ماهی کفشک قهوه‌ای و خاکستری است. هر دو چشم ماهی کفشک در یک سمت بدن با میدان دید 70 درجه به بالا قرار می‌گیرند و همچنین ماهی کفشک دارای ظاهر قشنگی نیست، جز زشت‌ترین ماهی‌های جنوب است.

از نظر ارزش غذایی حدود 80 درصد آب، بیشتر بافت بدن ماهی کفشک را تشکیل داده است. همین عامل سبب می‌شود که محتوای مواد غذایی در ماهی کفشک چگالی بالایی نداشته باشد. شایان ذکر است میزان پروتئین موجود در این ماهی به گونه‌ای است که با خوردن آن حدود 50 درصد از پروتئین مورد نیاز روزانه بدن تان تامین می‌شود. برای مثال 200 گرم گوشت پخته شده این ماهی حاوی 24 گرم پروتئین است.

یک آرایشگر زنانه موفق چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که می‌بینید خواص فوق‌العاده ماهی چلابی یا کفشک صید روز باعث شده است که بسیار معروف باشد و میزان خرید ماهی چلابی معمولا در سطح بالایی تعیین شود. اگر در شهرهای جنوبی کشور زندگی می‌کنید قطعا برای  خرید ماهی چلابی چالش زیاد نخواهید داشت همچنین قیمت ماهی چلابی نیز بسیار پایین خواهد بود اما معمولا کسانی که در بخش‌های دیگر کشور زندگی می‌کنند با خرید این ماهی خوشمزه و با خاصیت چالش دارند. پیشنهاد ما این است که یک فروشگاه اصیل و مطمئن فروش ماهی چلابی به صورت آنلاین را پیدا کنید که بتواند به صورت محلی و مستقیم از صیادان محلی این ماهی را برای شما تهیه کند. خرید ماهی چلابی از این فروشگاه‌های بسیار به صرفه است چرا که قیمت ماهی چلابی به گونه‌ای تعیین می‌شود که نه تنها مصرف کنندگان که فروشندگان نیز بسیار راضی خواهند بود. ضمن اینکه کیفیت ماهی در این فروشگاه‌های به دلیل صید روز بودن، بسیار بالاست.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا