اخبار دیگران

دلیل دیر روشن شدن شعله اجاق گاز چیست؟

دیر روشن شدن شعله اجاق گاز یکی از رایج ترین مشکلاتی است که معمولا کاربران این دستگاه با آن مواجه خواهند شد. مشکل دیر روشن شدن شعله از جمله مسائلی است که باید هریچه سریع تر اقدام به عیب یابی و رفع آن نمایید تا دستگاه دچار مشکلات بیشتری نشود. در صورتی که برای شما نیز این پرسش پیش آمده که چرا شعله اجاق گاز دیر روشن می شود، باید به این موضوع اشاره کنیم که علت بروز این مشکل می تواند مربوط به خراب شدن ترموکوپل یا بوبین که از جمله قطعات اصلی این دستگاه به حساب می آیند، باشد. از این رو در ادامه این مطلب قصد داریم هریک از این دلایل را به صورت کامل برای شما شرح دهیم.

 

فهرست

  • عوامل موثر در مشکل دیر روشن شدن شعله اجاق گاز
  • خرابی ترموکوپل علت دیر روشن شدن شعله اجاق گاز
  • معیوب شدن بوبین دلیل دیر روشن شدن اجاق گاز
  • نحوه تعمیر ترموکوپل جهت رفع مشکل دیر روشن شدن شعله اجاق گاز
  • تعمیرات بوبین برای برطرف کردن مشکل دیر روشن شدن اجاق گاز
  • نتیجه گیری از دلیل دیر روشن شدن شعله اجاق گاز چیست؟

 

عوامل موثر در مشکل دیر روشن شدن شعله اجاق گاز

 

مشکل دیر روشن شدن شعله اجاق گاز را می توان یکی از مشکلات اصلی این دستگاه محسوب نمود که در صورت بی توجهی به آن ممکن است مشکلات بیشتری برای دستگاه شما ایجاد شود. از این رو در ادامه این بخش به بررسی موثرترین عواملی که می توانند موجب دیر روشن شدن شعله گاز شما شوند، می پردازیم.

آهنگ فیلم و سریال چه اهمیتی در موفقیت آثار هنری دارد؟

توجه: اگر از اجاق گاز سینجر استفاده مینمایید برای نحوه تعمیر و عیب یابی آن روی لینک زیر کلیک کنید تا از کلی دانستنی مهم بهره مند شوید:

https://ipemdad.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D9%82-%DA%AF%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%DB%8C%D9%86%D8%AC/

 

خرابی ترموکوپل از دلایل دیر روشن شدن شعله اجاق گاز

 

یکی از عواملی که می تواند علت دیر روشن شدن شعله اجاق گاز باشد، بروز خرابی یا ایراد در قطعه ترموکوپل است. ترموکوپل یکی از اصلی ترین قطعات اجاق گاز است که می تواند آن را به عنوان مولد الکتریکی در نظر گرفت. این دستگاه موجب افزایش سطح ایمنی دستگاه شده و هنگامی که یکی از قطعات دستگاه کارکرد درستی نداشته باشد، این قطعه وارد عمل می شود. از این رو در صورت وجود مشکل، ترموکوپل از روشن شدن شعله اجاق گاز جلوگیری می نماید تا ایمنی افراد و دستگاه به درستی حفظ شود. در نتیجه می توان گفت در صورت خرابی سایر قطعات اجاق گاز، ترموکوپل به عنوان مولد جریان الکتریکی قادر به فعالیت نبوده و شعله اجاق گاز دیر روشن می شود.

خرابی ترموکوپل از دلایل دیر روشن شدن شعله اجاق گاز

 

 

معیوب شدن بوبین علت دیر روشن شدن اجاق گاز

 

یکی دیگر از دلایل دیر روشن شدن شعله اجاق گاز مربوط به معیوب شدن بوبین دستگاه است. چنانچه بوبین دچار خرابی یا اختلال در کارکرد خود شود، موجب بروز مشکل در کارکرد دستگاه خواهد شد. بوبین یکی از قطعاتی است که به ترموکوپل متصل بوده و موجب می شود تا جریان گاز جهت روشن شدن شعله باز شود. همچنین این قطعه سطح ایمنی اجاق گاز را به میزان زیادی افزایش خواهد داد. به طور کلی عوامل مختلفی مانند ضربه، انسداد و … می تواند منجر به خراب شدن بوبین و دیر روشن شدن شعله اجاق گاز شود. از این رو در صورتی که پس از بررسی قطعات داخلی اجاق گاز خود متوجه شدید که بوبین دچار خرابی شده است، باید اقدام به رفع ایراد آن نمایید.

پرستاران کودک و سالمند در کدام مراکز می‌توانند مشغول به کار شوند؟

 

معیوب شدن بوبین علت دیر روشن شدن اجاق گاز

 

نحوه رفع مشکل دیر روشن شدن شعله اجاق گاز با تعمیر ترموکوپل

 

برای اینکه بتوانید جهت رفع مشکل دیر روشن شدن شعله اجاق گاز اقدام به تعمیر ترموکوپل دستگاه خود نمایید، ابتدا باید آن را عیب یابی کرده و مشکلات آن را شناسایی کنید. برای عیب یابی ترموکوپل باید ابتدا اقدام به باز کردن صفحه اجاق گاز نمایید تا به این قطعه در دستگاه خود دسترسی پیدا کنید. چنانچه پس از بررسی این قطعه متوجه شدید که مرکز اتصال دو میله ترموکوپل دچار سوختگی یا خرابی شده است، به معنای خرابی این قطعه بوده و باید اقدام به تعویض آن نمایید.

توجه: کاربران گرامی بر روی لینک زیر کلیک نمایید و از طریق منو با کلی دانستنی در حوزه تعمیرات اجاق گاز بهره  مند شوید:

https://ipemdad.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D9%84%D9%88%D9%85%D8%A8%D8%B1%DA%AF/

 

روش برطرف کردن مشکل دیر روشن شدن شعله اجاق گاز با تعمیر بوبین

 

برای اینکه بتوانید مشکل دیر روشن شدن شعله اجاق گاز خود را برطرف کنید، باید قطعه بوبین را نیز به دقت مورد بررسی قرار داده و مشکلات آن را رفع کنید. برای انجام این کار لازم است بوبین را به یک ترموکوپل یا یک باتری سالم متصل نمایید. در ادامه باید به مدت 20 ثانیه هسته بوبین را فشار دهید تا سپس آن را نگه دارید. چنانچه پس برداشته شدن دست، واشر همچنان در جای خود قرار گرفته باشد، به معنای سالم بودن بوبین بوده و در غیر اینصورت نیاز به تعمیر یا تعویض خواهد داشت.

 

نتیجه گیری از دلیل دیر روشن شدن شعله اجاق گاز چیست؟

 

در مقاله بالا به صورت کامل تمامی عواملی که موجب دیر روشن شدن شعله اجاق گاز می شوند را مورد بررسی قرار دادیم. به طور کلی عواملی مختلفی چون خراب شدن ترموکوپل، معیوب شدن بوبین و … می توانند موجب دیر روشن شدن شعله و بروز اختلال در کارکرد اصلی دستگاه شوند. از این رو چنانچه شما نیز با این مشکل در دستگاه خود مواجه شده اید، باید هرچه سریع تر اقدام به بررسی و رفع ایرادات اجاق گاز خود نمایید تا از بروز خرابی های بیشتر در دستگاه جلوگیری گردد.

منبع: وبسایت تعمیرات اجاق گاز در آی پی امداد

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. سلام. تشکر میکنم بابت این مقاله. طبق راهنمایی های شما بررسی کردم و متوجه شدم ترموکوپل اجاق گازم مشکل داره و تقریبا از بین رفته. کاش نحوه تعویض ترموکوپل رو هم آموزش بدین.

  2. گاهی وقت ها ایراد روشن نشدن یا دیر روشن شدن اجاق گاز اونقدرها هم فنی نیست. مدتی بود اجاق گاز ما بعد از روشن شدن به سرعت خاموش میشد، همه میگفتن از ترموکوپله اما متوجه شدم هنگام تمیز کردن صفحه شعله پخش کن کمی بد در جای خودش قرار گرفته و باعث میشه شعله روشن نمونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا