اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران مردبیوگرافی بازیگران

ماجرای مهاجرت و زندگی امیرحسین صدیق در روستا چه بود؟

در این بخش بیوگرافی امیرحسین صدیق بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی امیرحسین صدیق از بازیگران مرد خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با سریال قصه های تا به تا به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و همسرش و زندگی او در روستا تا جنجال ها و فشارها علیه او را میخوانیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی علیرام نورایی آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

امیرحسین صدیق چند سال سن دارد؟

امیرحسین صدیق زاده 8 آبان 1351 ‏و 49 سال سن دارد.

همسر امیرحسین صدیق چه کسی است؟

همسر امیرحسین صدیق باران خوش اندام شاعر و تصنیف سرا است.

تحصیلات امیرحسین صدیق چقدر است؟

امیرحسین صدیق فارغ التحصیل دیپلم بازیگری از مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما است.

امیرحسین صدیق فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

امیرحسین صدیق از سال 1373 تاکنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی امیرحسین صدیق

نام اصلیامیرحسین صدیق
تاریخ تولد8 آبان 1351
محل تولدتهران
محل زندگیروستای کمرد
تحصیلاتدیپلم بازیگری از مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما
پیشهبازیگر
سالهای فعالیت۱۳۷۳–اکنون
همسرباران خوش اندام
قد172سانتی متر

بیوگرافی امیرحسین صدیق

بیوگرافی امیرحسین صدیق

در بیوگرافی امیرحسین صدیق آمده است: وی متولد 8 آبان 1351 در تهران ، بازیگر و مجسمه ساز است

عکس کودکی امیرحسین صدیق در آغوش پدر
عکس کودکی امیرحسین صدیق در آغوش پدر

در بیوگرافی امیرحسین صدیق لازم به ذکر است او تحصیلکرده مقطع دبپلم از مدرسه فیلم و هنر صدا و سیما می باشد که فعالیت هنری اش را با تئاتر شروع کرد و در نقش پدر خانومی در زی زی گولو به شهرت رسید

قد امیرحسین صدیق

در بیوگرافی امیرحسین صدیق امده است قد او 172سانتی متر است.

بیوگرافی خانواده امیرحسین صدیق

در بیوگرافی امیرحسین صدیق درباره ی خانواده اش آمده است:در 1 مهر 1358 وقتی 7 ساله بود پدرش را در سانحه رانندگی از دست داد تا اینکه چند وقت بعد به عضویت کلاس تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درآمد. زهره دهسنگی مادرش می باشد.

عکس امیرحسین صدیقی و مادرش
عکس امیرحسین صدیقی و مادرش

مهاجرت امیرحسین صدیق به روستا

یکی از نکات جالب بیوگرافی امیرحسین صدیق زندگی او در روستا است. او در سن ۳۰ سالگی تصمیم گرفتم که وقتی ۴۰ ساله شدم دیگر تهران زندگی نکنم و خوشبختانه موفق شدم قبل از ۴۰ سالگی به این رویایم جامه عمل بپوشانم و با همه سختی‌ هایی که داشت عاقبت در روستای کمرد ساکن شدم (روستای کمرود واقع در بخش جاجرود از توابع شهرستان پردیس استان تهران است)

علت مهاجرت امیرحسین صدیق

چون تهران از همه نظر شهر غیرقابل‌تحملی شده است؛ شلوغی، ترافیک، آلودگی و…. به نظرم در دهه اخیر اوضاع بد‌تر هم شده است. از سوی دیگر ما هم خیلی از ارزش‌هایمان را از دست داده‌ایم و کم‌کم برخی ضد ارزش‌‌ها جای ارزش‌های واقعی انسانی ما را می‌گیرند.

بهنام تشکر از فوتبال حرفه ای تا بازیگری و شهرت
عکس امیرحسین صدیقی و مادرش
عکس امیرحسین صدیقی و مادرش

زندگی کردن در روستا سخت نیست؟

چرا خیلی سخت است. من در این سال‌ها متوجه شدم چرا بسیاری از روستاییان از سراسر ایران به شهر‌ها می‌آیند. متاسفانه به‌رغم تبلیغات و تشویق‌هایی که در مورد خروج مردم از شهرهای بزرگ و به‌ویژه تهران می‌شد در عمل هیچ‌گونه امکاناتی در این زمینه داده نشد. این در حالی است که روستای کمرد در نزدیکی تهران قرار دارد با این حال ما مشکلات زیادی داریم که یکی از ساده‌ترین آن‌ها نبود گازوئیل است. ما در اینجا گاز نداریم و باید از گازوئیل استفاده کنیم اما حتی به قیمت آزاد هم به سختی می‌توانم گازوئیل پیدا کنم.

یعنی فقط با نقل‌مکان از پایتخت موفق شدید به این آرامش برسید؟

آرامش درونی و فردی است و الزاما به مکان زندگی مربوط نیست. من آرامش را به صورت فردی پیدا کردم، آرامشی که از درون من نشات می‌گیرد و زندگی در روستا هم توانسته در این زمینه به من کمک کند. وقتی از زرق و برق و شلوغی و هیاهوی شهری دور هستم حس خوبی دارم. خیلی وقت‌ها که در تهران هستم حس یک روستایی را دارم و تعجب می‌کنم که چرا مردم این‌گونه با هم برخورد می‌کنند و گاهی بر سر هر مساله کوچکی دعوا و جر و بحث راه می‌اندازند.

ازدواج و وضعیت تاهل امیرحسین صدیق

بیشترین جستجوها در بیوگرافی امیرحسین صدیق درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

امیرحسین صدیق بالاخره بعد از سالهای زندگی با مادرش در نهایت بهمن 1397 در 46 سالگی با باران خوش اندام شاعر و تصنیف سرا ازدواج کرد.

عکس امیرحسین صدیق و همسرش
عکس امیرحسین صدیق و همسرش
عکس امیرحسین صدیق و همسرش
عکس امیرحسین صدیق و همسرش

علایق و حقایقی درباره امیرحسین صدیق

در ادامه بیوگرافی امیرحسین صدیق مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

امیرحسین صدیق عاشق سفر

من عاشق سفر هستم و هر زمانی شرایط مهیا باشد ترجیح می دهم سفر باشم همیشه دوست دارم اول مناطق مختلف ایران را بگردم و بعد سفرهای خارجی در برنامه ام باشد

امیرحسین صدیق در برزیل
امیرحسین صدیق در برزیل

ورزش کردن امیرحسین صدیق

بصورت دوره های ورزش های مختلفی را تجربه کردم اما بطور مستمر ادامه ندادم.با این حال سلامتی امروزم را مدیون همان ورزش های دوره هستم ولی خیلی اهل فوتبال نیستم و تابحال بازی نکردم و پیگیر آن هم نیستم.

یادم است برای بازی در یک فیلم باید سوارکاری یاد می‌گرفتم، بعد به مدت ۳ سال سوارکاری را ادامه دادم و حتی در مسابقات پرش اسب هم شرکت کردم. دوچرخه‌سواری کوهستان، دو ماراتن و شنا هم از دیگر ورزش‌هایی است که انجام داده‌ام.

ماجرای کشف حجاب و پخش عکس های خصوصی سولماز غنی چه بود؟

مجسمه سازی امیرحسین صدیق

یکی از دلایلی که از تهران به روستا آمدم این بود که بتوانم مجسمه سازی را تجربه کنم.

اینجا راحت تر می شود به این کارها پرداخت. من همیشه دوست داشتم در کارگاه های مجسمه سازی شرکت کنم اما فرصتی برای این کار پیدا نکردم. برای همین هفته ای یکی دو روز در همین کارگاه خانگی ام با حمید جبلی و شاهرخ فروتنیان دورهم جمع می شویم و با هم کار می کنیم

البته مدتی هم هست که با سمپوزیوم مجسمه سازی آشنا شده ام آنها به من اجازه می دهند که لباس کار بپوشم و در کنارشان غرق در لذت مجسمه سازی شوم.

مجسمه سازی امیرحسین صدیق
مجسمه سازی امیرحسین صدیق

درآمد امیرحسین صدیق

اگر کارهایم با سلیقه و ذائقه مردم هماهنگی داشته باشد شاید با فروش آنها سود خوبی به دست بیاید ، در این کار خلاقیت ، درایت و استعداد حرف اول را می زند اگر سلیقه مردم را به خوبی بشناسید و طبق آن کار کنید حتما درآمد خوبی هم خواهید داشت چرا که مواد اولیه این هنر ارزان است اما هنری که شما روی آن پیاده می کنید به آن ارزش و قیمت می دهد.

کار کردن امیرحسین صدیق با کارگردان های جوان

داریوش مهرجویی را تا سال 1378 تا هامون و آقای مسعود کیمیایی را تا دهه هفتاد به شدت دوست داشتم که بعدا این دوست داشتن کم شد

کیانوش عیاری را هم تا قبل اینکه در سریال هزار چشم بازی کنم دوست داشتم که البته بعد از همکاری پشیمان شدم ، در کل بیشتر دوست دارم که با فیلمسازان جوان کار کنم

به کلاس سینما اعتقاد ندارم

من به کلاس بازیگری و دانشگاه سینما رفتن اعتقاد زیادی ندارم به نظر من بخش اعظم بازیگری به جوشش هنری و استعداد ذاتی مربوط است

استعدادی که اگر وجود داشته باشد باید در راستای دانشگاه و کلاس و کار عملی و تئاتر هدفمند شود و در مسیر درست قرار گیرد

جنگ در جلو اعراب

من کلا به جنگ علاقه زیادی دارم ولی اگر روزی قرار باشد برای کشورم دفاع کنم حضورم به عوامل محتلفی بستگی دارد اگر در مقابل اعراب باشد حتما شرکت می کنم

علاقه امیرحسین صدیق به نقش منفی

من عاشق نقش منفی هستم اما نمی دانم چرا کم به من پیشنهاد می شود

به این دلیل نقش منفی را دوست دارم که معمولا در فیلم ها و سریال های ما نقش های مثبت خیلی یک وجهی و کلیشه ای در می آیند

نقش های منفی اینطور نیست و کسی نیست که سانسورشان کند و از آنها ایراد بگیرد

بیوگرافی مهدی هاشمی

آرامش در وجود خود

فرمول رسیدن به آرامش من متعلق به خودم است و شاید برای شما سودبخش نباشد به قول رضا مارمولک در فیلم مارمولک ساخته کمال تبریزی به تعداد آدم ها را رسیدن به خدا هست

بیشتر ما همیشه از دیگران و محیط انتظار داریم در حالی که آرامش را باید در وجود خودمان پیدا کنیم

امیرحسین صدیق اگر بازیگر نبود..

در نجاری ، نقاشی و مجسمه سازی استعداد داشتم و علاقه هم دارم و اگر بجای بازیگری در این حوزه ها ادامه می دادم شاید موفق تر از الان بودم

یک روز تعطیل امیرحسین صدیق در خانه

فیلم می بینم و به گل ها و گیاهانم می رسم. رسیدگی به گل ها خیلی به من آرامش می دهد. به نظر من یکی از مهم ترین دلایل بدحالی این روزهای خیلی ها دور شدنشان از طبیعت است.

بدترین فیلم و سریال از نظر امیرحسین صدیق

هر فیلمی که احمد پورمخبر و خاله قزی و علی صادقی و امثال آن در بازی کنند.

شما در حال مطالعه بیوگرافی امیرحسین صدیق در بازیگرآنلاین هستید.برای اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

حواشی امیرحسین صدیق

بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، مهرماه سال ۱۳۹۷ امیرحسین صدیق به همراه ستاره اسکندری از بازیگران سرشناس ایرانی پس از آزادی پوریا نوری، عکاس بازداشتی واقعه گلستان هفتم به دیدن او رفتند که این دیدار موجب انتقادات تند رسانه‌هایی چون روزنامه کیهان، روزنامه جوان و خبرگزاری فارس از این دو بازیگر سینما و تلویزیون شد.

نوروز ۱۳۹۸ که صدیق و همسرش مهمان برنامه تحویل سال نو در شبکه پنج بودند، او از تشریح نحوهٔ کشته شدن نیروهای نظامی ایران در سوریه در ساعات تحویل سال جدید انتقاد کرد. در بخشی از برنامه که حضور یک نیروی نظامی از تیپ فاطمیون با صدیق و همسرش هم‌زمان شده بود، آن شخص به بیان خاطراتی از مخاطرات خود در سوریه پرداخت و امیرحسین صدیق نسبت به صحبت‌های او دربارهٔ «نحوه مُردن» نظامیان ایرانی در جنگ سوریه انتقاد کرد و گفت که «صحبت از قتل و خشونت» در شب‌های منتهی به سال نو و عید نوروز جایز نیست و باید از «خوبی‌ها» حرف زد.

ماجرای ویژه برنامه نوروزی صداوسیما

۲۰ اسفندماه ۱۳۹۹ شبکه پنج صداوسیما جمهوری اسلامی اعلام کرد ویژه برنامه نوروزی‌اش با میزبانی و مجری‌گری امیرحسین صدیق و همسرش باران خوش‌اندام از ۲۶ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۰ به صورت زنده روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

این خبر با واکنش تند رسانه‌های حکومتی ایران همراه شد. خبرگزاری فارس، روزنامه جوان و خبرگزاری تسنیم با انتشار سرمقاله و یادداشت با یادآوری دیدار او با پوریا نوری، عکاس سینما بازداشت شده در اعتراضات پس از آزادی و انتقاد صدیق از حضور نیروهای نظامی ایران در جنگ سوریه، به عملکرد صداوسیما در انتخاب صدیق برای اجرای برنامه نوروزی اعتراض کردند.

مصاحبه ای با ارسلان قاسمی چپ دست

لغو ویژه برنامه شبکه پنج

۲۶ اسفند نهایتاً خبر لغو پخش این ویژه برنامه نوروزی با اجرای صدیق منتشر و علت آن فعالیت‌های سیاسی صدیق و دیدارش با محکومان امنیتی عنوان شد.

خبرگزاری تسنیم مدعی شد بسیاری مطالبه داشتند شبکه پنج سیما از حضور و اجرای امیرحسین صدیق و همسرش در ویژه برنامه نوروزی «نوروزترین نوروز» جلوگیری کند.

بیش از این خبرگزاری فارس یک کمپین با نام «نه به مجری‌گری «امیرحسین صدیق» در ویژه برنامه نوروز» راه اندازی کرده بود و با لغو برنامه نوشت بواسطه انتشار گزارشی در فارس این ویژه برنامه منتفی و امیرحسین صدیق حذف شد.

رضا صادقی، خواننده یک روز پس از کنار گذاشته شدن صدیق از اجرای برنامه در تاریخ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ مجری این ویژه برنامه شد.

شروع فعالیت هنری امیرحسین صدیق با تئاتر

در بیوگرافی امیرحسین صدیق آمده است: وی فعالیت حرفه ای خود را بعد از گرفتن دیپلم از سال 1370 وقتی 19 ساله بود با تئاتری بنام «پیروزی در شیکاگو» به کارگردانی مرحوم داوود رشیدی آغاز کرد.

امیرحسین صدیق در جلوی دوربین

سال 1371 در 20 سالگی با فیلم «قافله» اولین بار جلوی دوربین رفت و تا یکسال بعد چند تجربه موفق در سینما و تئاتر بدست آورد.

شهرت امیرحسین صدیق

در بیوگرافی امیرحسین صدیق لازم به ذکر است همکاری در چند ساخته کارگردان معروف، مرضیه برومند ، باعث شناخته شدن وی گردید.

امیرحسین صدیق و همسرش و مرضیه برومند
امیرحسین صدیق و همسرش و مرضیه برومند

از جمله خودرو تهران 11، هتل و مربای شیرین؛ به ویژه با نقش آفرینی در مجموعه «قصه های تا به تا» (زی زی گولو) در نقش آقای پدر به چهره محبوب بچه ها و حتی بزرگترها تبدیل شد.

امیرحسین صدیق و لیلی رشیدی در سریال زی زی گولو
امیرحسین صدیق و لیلی رشیدی در سریال زی زی گولو

صدیق که معمولا نقش های طنز را بازی می کند با حضور در سریال «دردسر های عظیم دو» در قالب کاراکتری جدی به ایفای نقش پرداخت، این بازیگر تلویزیون گفت و گویی درباره نقش خود عنوان کرد:«وقتی به این مجموعه آمدم احساس کردم که اشتباه نکردم و راضی بودم از اینکه این دفعه را اشتباه نکردم و کار را قبول کردم.»

امیرحسین صدیق در دردسرهای عظیم
امیرحسین صدیق در دردسرهای عظیم

امیرحسین صدیق در سریال مرضیه

مرضیه، یک مجموعه تلویزیونی ایرانی به نویسندگی و کارگردانی فلورا سام و تهیه‌کنندگی مجید اوجی، محصول سال ۱۳۹۸ است. این مجموعه نخستین بار در شهریور ۱۳۹۸، همزمان با ماه محرم،از شبکهٔ دو سیما پخش شد و در مرداد ۱۳۹۹ بازپخش شد.این سریال آخرین فعالیت مجید اوجی در حیطهٔ تهیه‌کنندگی و همچنین، آخرین حضور ماه‌چهره خلیلی در تلویزیون، پیش از درگذشتشان بود.

نکات جالب زندگی شخصی و هنری مت دیمون بازیگر سرشناس آمریکایی

داستان سریال دربارهٔ یک اختلاس و فساد اقتصادی بزرگ است که خانوادهٔ شاد مرضیه، (با بازی ماه‌چهره خلیلی) را تحت تأثیر قرار می‌دهد و او را در موقعیت‌هایی قرار می‌دهد که مجبور به انتخاب و تصمیم‌گیری می‌شود.«مرضیه در تعارض کار و مذهب مجبور به انتخاب می‌شود. انتخاب این مسیر اتفاقات جدیدی را برایش رقم می‌زند و …»

در بیوگرافی امیرحسین صدیق آمده است او در این سریال در نقش علی فروتن همسر مرضیه بود که یک خبرنگار است و افشای راز یک اختلاس زندگی اش را تحت تاثیر قرار میدهد و در نهایت به مرگ او منجر میشود.

امیرحسین صدیق و ماهچهره خلیلی در سریال مرضیه
امیرحسین صدیق و ماهچهره خلیلی در سریال مرضیه

امیرحسین صدیق در سریال معمای شاه

معمای شاه عنوان مجموعه تلویزیونی با ژانر تاریخی به کارگردانی محمدرضا ورزی است. این سریال داستان به قدرت رسیدن رضاشاه پهلوی و محمدرضاشاه پهلوی در ایران و جریانات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در دوره پادشاهی محمدرضا پهلوی، و دوران حکومت محمدرضا پهلوی را از زمان بازگشت او از مصر، پس از ازدواج با ملکه فوزیه تا انقلاب ۵۷ و پیروزی انقلاب اسلامی به تصویر می‌کشد. در این مجموعه ۱۲۰ بازیگر اصلی ۸۵۳ بازیگر فرعی حضور دارند. ۹۱۰ سکانس دارد و کل بازیگران سریال ۱۶۰۰ نَفَر هستند. مجموعه معمای شاه در ۹۵ قسمت ساخته شده‌است. این مجموعه با هزینه ۷۰ میلیارد تومان در پنج سال ساخته شده‌است

در بیوگرافی امیرحسین صدیق آمده است او در این سریال در نقش گاست هنرنمایی میکند.

امیرحسین صدیق در سریال معمای شاه
امیرحسین صدیق در سریال معمای شاه

امیرحسین صدیق در سریال کتابفروشی هدهد

امیرحسین صدیق سال 85 بار دیگر در یک سریال به کارگردانی مرضیه برومند مقابل دوربین رفت. کتابفروشی هدهد اثر دیگری از این بانوی کارگردان بود که امیرحسین صدیق در آن ایفای نقش کرد.

این هنرمند کشورمان در سریال کتابفروشی هدهد بازیگر نقش اصلی قصه بود و یکی از نقش های ماندگار او تلویزیون بازی در این سریال بود که متفاوت تر از نقش های قبلی این بازیگر بود.

امیرحسین صدیق در سریال کتابفروشی هدهد
امیرحسین صدیق در سریال کتابفروشی هدهد

امیرحسین صدیق در سریال روزگار قریب

در مجموعه تاریخی «روزگار قریب» کیانوش عیاری وقتی سریال به قسمت‌های عزیمت کاروان کربلا رسید، بازیگری در نقش طبیب به جمع بازیگران پیوست که زیر آن گریم سنگین، چهره و صدایی آشنا داشت. با کمی دقت و نه به‌سادگی می‌شد او را شناسایی کرد.
«امیرحسین صدیق» در نقش طبیبی بازی کرد که حضورش در میان کاروانیان بسیار غنیمت بود و این از نظر محمد قریب خردسال، دور نماند.
تماشای طبابت او، جرقه‌ای شد که روزی و روزگاری محمد قریب به‌عنوان اولین طبیب کودکان کشورمان شناخته شود.

امیرحسین صدیق در سریال روزگار قریب
امیرحسین صدیق در سریال روزگار قریب

امیرحسین صدیق در سریال این زمینی ها

سریال این زمینی ها به کارگردانی مسعود شاه محمدی سال 79 از شبکه پنج سیما پخش شد و امیرحسین صدیق یکی دیگر از نقش های متفاوتش را در این سریال ایفا کرد.

معرفی فیلم ها و سریال های انقلابی ایرانی

امیرحسین صدیق بعد از تجربه بازی در مجموعه قصه های تا به تا و تجربه یک کار ماورایی بار دیگر این تجربه را در سریال این زمینی ها تکرار کرد و به دلیل علاقه ای که به این نوع قصه ها داشت بازی در این سریال را پذیرفت و خاطره ای خوب از این نقش آفرینی را ثبت کرد.

امیرحسین صدیق در سریال این زمینی ها
امیرحسین صدیق در سریال این زمینی ها

مجری گری امیرحسین صدیق

او در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ اجرای برنامهٔ تلویزیونی کتاب‌باز را بر عهده داشت.

او درباره بازخورد مخاطبان و میزان استقبال از آن بیان کرد:بسیار خوشحالیم که این ارتباط برقرار شده است، البته طبقه روشنفکر نقدهایی می کنند و ایرادهایی می گیرند، چرا که عادت به دیدن برنامه های روتین در این حوزه کرده اند، اما مردم عادی بازخورد بسیار خوبی داشتند. کسانی که فرصتی برای کتاب و مطالعه در زندگی ندارند، ارتباط خوبی برقرار کردند. ولی اگر زمان برنامه بیشتر و مشکلات مالی آن نیز حل شود قطعاً بازخورد بهتری دریافت خواهیم کرد. متأسفانه این برنامه نیز مانند خود کتاب که در جامعه امروز به آن بی توجهی می شود با بودجه اندک در حال تولید است و تلاشمان این است که این حضور پررنگ تر شود.

صدیق درباره میزان تأثیر خود وی در دیده شدن این برنامه اظهار کرد:بهر حال علت اینکه من را انتخاب کردند یا از مهمانان چهره در این برنامه بهره می گیریم بیشتر به این دلیل است که مردم اول نگاه کنند و بعد از جذب آن ها اگر حتی یک کلام بتوانیم در ذهن مردم یادآوری کنیم، در این وانفسای کتاب و کتابخوانی به بزرگ ترین هدف خودمان رسیده ایم.

امیرحسین صدیق و آتنه فقیهه نصیری در برنامه کتاب باز
امیرحسین صدیق و آتنه فقیهه نصیری در برنامه کتاب باز

مصاحبه خواندنی با امیرحسین صدیق

دلمان نیامد در ادامه بیوگرافی امیرحسین صدیق مصاحبه ای که با ایشان انجام شده است را برایتان درج نکنیم ، با بازیگرآنلاین همراه باشید

«فرمول یک» میزبان امیرحسین صدیق بازیگر سینما و تلویزیون بود و با او از بی حاشیه بودنش گرفته تا شهرت احمد پورمخبر، حواشی «کتاب باز» و برنامه‌هایی چون «دورهمی»؛ «خندوانه» و «ماه عسل» گفت‌وگو کرد.

صدیق در پاسخ به این‌که قبول دارد بازیگر فراموش شده‌ای است که در لیست‌ها نیست، اظهار کرد: نمی‌دانم طبق چه این را دسته بندی می کنند. دو تا تعریف دارم که از خانم برومند یاد گرفتم که میگوید:

جایی را که ما داریم مردم به ما می دهند. با یک حکم حکومتی و نامه دولتی به ما نمی‌گویند تو همین حالا رییس بازیگران معروف فراموش نشده‌ای! مردم اگر کارت را دوست داشته باشند هستی و نداشته باشند نه.

وی افزود: من سال 1373 این شانس را داشتم که نقش آقای پدر را در “زی زی گولو” بازی کردم و در این 20 و چند سالی که کار حرفه‌ای‌ام بازیگری است گاهی اوقات پیشنهاداتی را که می‌شود سخت قبول میکنم.

شباهت باور نکردنی لیلا اوتادی و اسکارلت جوهانسون

چون بین مردم آبرویی جمع کرده‌ام و موظفم این آبرو را حفظ کنم و مردم را از خودم ناامید نکنم. البته کارهای بد هم داشتم. خیلی کارها را به خاطر پول کردم. داشتم خانه ای اطراف تهران می‌ساختم و پولم که تمام می شد به کارگرها می گفتم من می‎روم تهران کار میکنم و پول درمی‌آورم و دوباره خبرتان میکنم. بازیگر «بیست و یک روز بعد» یادآور شد: نمیتوانم از هیچ‌کدام نام ببرم.

چون مثلا درباره یکی از کارهایی که من از آن متنفر بودم فهمیدم که مردم چقدر دوستش دارند و سلیقه آنهاست. به هر حال در هر کاری که رفتم سعی کردم سلیقه‌ام را اعمال کنم. گاهی به من گفته‌اند خودخواهی اما من می‌خواستم سلیقه مردم را هم در نظر بگیرم. صدیق در این باره که آیا هیچ‌وقت به سوپراستار بودن فکر نکرده، تصریح کرد: زمان “زی زی گولو” من 22 ساله بودم و وقتی سربازی‌ام به اتمام رسید سر این کار آمدم.

سه چیز ظرفیت می‌خواهد؛ شهرت، ثروت و قدرت. اگر آدم ظرفیتش را نداشته باشد شبیه بادکنک قرمز بزرگی است که از دور خیلی چشمگیر است اما تمامش به یک سوزن بند است. بنابراین بنایی نیست که آدم بخواهد زندگی‌اش را بر مبنای ان بگذارد. وی ادامه داد: با علم به این‌که ما احتیاج داریم آدمهای خوشگل و جذاب بیایند هنرپیشه و خواننده شوند، خودم زندگی ام را بر این مبنا نگذاشتم.

زمانی که مرا به عنوان آقای پدر می شناختند در خیابان های غریبه از دست مردم فرار کردم و می‌ترسیدم که چطور در یک جای غریبه مرا می‌شناسند. من از تئاتر و کانون پرورش فکری شروع کردم و “زی زی گولو” که کار شد فکر نمیکردم بازیگری یک شغل است و فکر میکردم عشقی مثل تئاتر با حقوق کم بود. اما بعد دیدم مدام به من پیشنهاد میشود و از این راه زندگی میکنم.

در حالی‌که قبلاً این فکر را نمیکردم و آن را به عنوان شغل نگاه نمی‌کردم. بازیگر «میم مثل مادر» در خصوص گفت‌وگو‌ای که درباره احمد پورمخبر کرده بود، توضیح داد: خبرنگارها وقتی ضبط نمی‌کنند می گویند داریم یادداشت می‌کنیم اما ان چیزی که دوست دارند به رشته تحریر در می‌آورند! ما در تلویزیون و سینما موظفیم قدری سطح سلیقه مردم را رعایت کنیم.

در دوره ای که از چند سال پیش شروع شد به برنامه‌های تلویزیونی و فیلم های سینمایی سخیف نگاه شد. با ورود برخی دوستان این اتفاق افتاد. آقای پورمخبر هم جزو همین ها بود. شغل من بازیگری است و اگر خودم به شغلم احترام نگذارم نمیتوانم از بقیه انتظار داشته باشم. استفاده نابجا از این دوستان باعث شد سطح برخی کارها پایین بیاید. صدیق تاکید کرد:

فرشته حسینی بازیگر افغان سینمای ایران از کارگری تا بازیگری و شهرت

انتخاب پورمخبر توسط رضا عطاران درست و در جایگاه درستی بود اما حضورهای بعدی که در امتداد ان اتفاق افتاد غلط بود و من اگر او در فیلمی باشد در ان بازی نمی کنم. خانمی هم بود که لهجه ترکی داشت و اسمش را بلد نیستم. وی در پاسخ به سوال برنامه که آیا تیم ملی قهرمان میشود، بیان کرد: اگر حواشی برای تیم ملی نسازند و امکان تمرکز و تمرین داشته باشند و مربی‌ها کارشان را درست انجام دهند می توانند موفق شوند.

اسم بازیکنان را نمیدانم فقط میدانم بیرانوند دروازه‌بان‌مان است. رامین رضاییان را هم بخاطر موهایش که عجیب بود و مثل شیر شده بود یادم می‌آید. مجری سری اول «کتاب باز» درباره تجربه اجرا گفت: قبل از این هم با رامبد جوان برنامه‌ای به نام امشب را در شبکه دو داشتم و او از همان زمان درباره «خندوانه» و فرهنگ خندیدن ایده برنامه در ذهن داشت. سال‌ها قبل از کتاب باز آن را اجرا کرده بودم.

هم چنین برنامه‌ای به نام «آفتابگردان» را هم در شبکه دو داشتم. ماجرای «کتاب باز» هم این بود که کرمی مدیر شبکه نسیم به دلیل کارهای فرهنگی که من کرده بودم از جمله «کتابفروشی هدهد» که با خانم برومند داشتم می خواستند من برنامه را اجرا کنم. صدیق ادامه داد: من هم رفتم و سعی کردم با تهیه‌کننده جوانی که آنجا بود به همفکری برسیم. فصل اول را کار کردم و به نظرم تا اندازه ای به ایده‌آل‌هایم نزدیک شدم.

گذشت تا این‌که زمان ساخت فصل دوم رسید و سروش صحت به من زنگ زد و گفت من برای کتاب باز قرارداد بسته‌ام. عیبی ندارد؟ گفتم حالا که قرارداد بسته‌ای نه! دوست داشتم با تهیه‌کننده حرف بزنم و بدانم چرا؟ همین حالا که گاهی برنامه را دنبال میکنم می بینم چه خوب است که من نبودم چون در ذهنم این بود که میخواهیم برنامه‌ای را بسازیم که عامه مردم را در روستا و شهر های‌ دورافتاده به کتاب خواندن ترغیب کنم.

اما همین حالا شکلی نیست که بتواند این کار را انجام بدهد. وی درباره برنامه خندوانه این‌طور اظهارنظر کرد: رامبد پنج سال قبل از آن خندوانه را در ذهنش داشت که قابل تقدیر و کار درستی بود. حالا هم هرکسی انتقاد میکند به او این را می‌گویم. به دلایل شرایط و سیاست‌های تلویزیون و مشکلات کشور شکل برنامه تغییر میکند و… بازیگر «همه ی ي بچه‌های من» درباره «دورهمی» گفت:

رابطه ی حامد کمیلی و تینا آخوندتبار و عکس جنجالی که از آنها پخش شد

این برنامه را تک و توک و تکه پاره دیده‌ام. طرح ان از مهران مهام و برداشتی از یک مسابقه هندی بود. به من هم برای اجرا پیشنهاد دادند که گفتم مردم فحشم می‌دهند و نرفتم. گاهی نگاه میکردم بخاطر این‌که دوستانم در بخش‌های نمایشی ان کار میکردند و مهران مدیری را به عنوان بازیگر می‌شناسم. اما جزو کسانی نبودم که ساعت کوک کنم و هر شب آن را نگاه کنم.

صدیق درباره «ماه عسل» هم این چنین نظر داد: با این‌که یک شب میهمان احسان علیخانی بودم تقریباً هیچ قسمتی را ندیدم. وی در پایان گفت: دو سه ماه است برای یک مستند در شهرستان‌های مختلف هستم و تهران نبودم. دیشب که بعد از چند ماه برای خرید رفته بودم و یک شیشه آبلیمو و روغن کنجد خریدم، پول زیادی شد. ان زمان احساس اصحاب کهف به من دست داد.

لیست آثار هنری امیرحسین صدیق

در ادامه بیوگرافی امیرحسین صدیق بازیگر کتابخوانه هد هد باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

بازیگری امیرحسین صدیق

تئاترهای امیرحسین صدیق

  • ۱۳۷۰ – پیروزی در شیکاگو (داوود رشیدی)
  • ۱۳۷۲ – چایخانه باغ پریان (هرمز هدایت)
  • ۱۳۷۸ – ریچارد سوم (داوود رشیدی)

آثار سینمایی امیرحسین صدیق

سالنامسمتکارگردان
۱۳۹۸نیروانابازیگرمرتضی آتش زمزم
۱۳۹۸سلفی با رستمبازیگرحسین قناعت
۱۳۹۶داش آکلبازیگرمحمد عرب
۱۳۹۶خالتوربازیگرآرش معیریان
۱۳۹۵بیست و یک روز بعدبازیگرسید محمدرضا خردمندان
۱۳۸۷بیداریبازیگرفرزاد مؤتمن
۱۳۸۵میم مثل مادربازیگررسول ملاقلی‌پور
۱۳۸۴–۱۳۸۵تلهبازیگرسیروس الوند
۱۳۸۴نوک برجبازیگرکیومرث پوراحمد
۱۳۸۳دربه‌درهاکارگردانامیرحسین صدیق
۱۳۸۳شبانهبازیگرامید بنکدار
کیوان علی‌محمدی
۱۳۸۰مربای شیرینبازیگرمرضیه برومند
۱۳۷۹دختری بنام تندربازیگرمحمدرضا آشتیانی‌پور
۱۳۷۷نسل سوختهبازیگررسول ملاقلی‌پور
۱۳۷۵–۱۳۷۶شب روباهبازیگرهمایون اسعدیان
۱۳۷۵در سرزمینی دیگربازیگرمجید جوانمرد
۱۳۷۱قافلهبازیگرمجید جوانمرد
امیرحسین صدیق در فیلم بیست و یک روز بعد
امیرحسین صدیق در فیلم بیست و یک روز بعد
امیرحسین صدیق در فیلم سینمایی خالتور
امیرحسین صدیق در فیلم سینمایی خالتور
امیرحسین صدیق در فیلم سینمایی گیله وا
امیرحسین صدیق در فیلم سینمایی گیله وا
امیرحسین صدیق در فیلم طبقه دوم
امیرحسین صدیق در فیلم طبقه دوم
امیرحسین صدیق در فیلم نیروانا
امیرحسین صدیق در فیلم نیروانا

آثار تلویزیونی امیرحسین صدیق

سالنامسمتکارگردانتوضیحات
۱۴۰۰پلاک ۱۳بازیگرآرش معیریانشبکه ۳
۱۳۹۸گیله‌وابازیگراردلان عاشوریشبکه ۳
۱۳۹۸مرضیهبازیگرفلورا سامشبکه ۲
۱۳۹۴–۱۳۹۵معمای شاهبازیگرمحمدرضا ورزیشبکه ۱
۱۳۹۴دردسرهای عظیم ۲بازیگربرزو نیک‌نژادشبکه ۳
۱۳۹۲تله‌فیلم «گوشی قرمز»بازیگرصادق پروین آشتیانی
۱۳۹۱–۱۳۹۲عصر پاییزیبازیگراصغر نعیمیشبکه ۱
۱۳۹۱تله‌فیلم «جزر و مد»بازیگرمحمدحسن غضنفریشبکه ۱
۱۳۹۱آب‌پریابازیگرمرضیه برومندنوروز ۱۳۹۲ شبکه ۲
۱۳۹۱تله‌فیلم «برگشت‌ناپذیر»بازیگرامیراحمد انصاری
۱۳۹۱تله‌فیلم «لبخند در مراسم ترحیم»بازیگرحسین قناعتشبکه ۳
۱۳۹۱تله‌فیلم «بهترین همسایه دنیا»بازیگرعباس مرادیان
۱۳۹۰مهمانان ویژهبازیگرسیدجواد رضویانخرداد ۱۳۹۱ از شبکه تهران
۱۳۹۰تله‌فیلم «خدا تو را دوست دارد؟»بازیگرسیدمحسن میرحسینی
۱۳۹۰تله‌فیلم «قصه سیمین»بازیگررضا کمالیشبکه ۴
۱۳۸۹تله‌فیلم «غلط‌انداز»بازیگرمحمدتقی راوندی
۱۳۸۸تله‌فیلم «آخرین چک برگشتی»بازیگرامیراحمد انصاری
۱۳۸۸تله‌فیلم «مژدگانی برای ایلیا»بازیگرعلی عطشانی
۱۳۸۸ماه عسلبازیگرشاهد احمدلو
۱۳۸۷–۱۳۸۸همه بچه‌های منبازیگرمرضیه برومند
۱۳۸۶–۱۳۸۷نشانیبازیگررامبد جوان
۱۳۸۶–۱۳۸۷تله‌فیلم «کسوف»بازیگرحجت قاسم‌زاده اصلنوروز ۱۳۸۷ شبکه ۲[۱۵]
۱۳۸۶تله‌فیلم «دهخدا»بازیگرمحمدرضا ورزی۱۳۸۷ از شبکه ۲[۱۵]
۱۳۸۵کتاب‌فروشی هدهدبازیگرمرضیه برومند
۱۳۸۴رقص پروازبازیگراحمد مرادپور
۱۳۸۳دربه‌درهاکارگردانامیرحسین صدیق
۱۳۸۲روزگار قریببازیگرکیانوش عیاری
۱۳۸۲تله‌فیلم «آسفالت»بازیگررامبد جوان
۱۳۸۲–۱۳۸۱باغ بلوربازیگررامبد جوان
۱۳۸۱در کنار همبازیگرفتحعلی اویسی
۱۳۸۱باران عشقبازیگرفریدون حسن‌پور
احمد امینی
شبکه تهران
۱۳۸۱بدون شرحبازیگرمهدی مظلومی
۱۳۸۱هزاران چشمبازیگرکیانوش عیاریبازی در اپیزود «مالیات»
۱۳۸۰کارآگاه شمسی و دستیارش مادامبازیگرمرضیه برومندشبکه تهران
۱۳۷۹داستان‌های نوروزبازیگرمرضیه برومندشبکه ۱
۱۳۷۸شب روباهبازیگرهمایون اسعدیاننسخه سینمایی آن در سال ۱۳۷۵ ساخته
شد و در سال ۱۳۷۶ در سینماها اکران شد.
۱۳۷۸ورثه آقای نیکبختبازیگرمرضیه برومند
۱۳۷۸تله‌فیلم «دیروز، امروز، فردا»بازیگرایرج کریمی
۱۳۷۸کاشانهبازیگرقاسم جعفریشبکه ۳
۱۳۷۸داستان یک شهربازیگراصغر فرهادیشبکه تهران
۱۳۷۷–۱۳۷۸هتلبازیگرمرضیه برومندشبکه تهران
۱۳۷۶این زمینی‌هابازیگرمسعود شاه‌محمدیشبکه تهران
۱۳۷۵–۱۳۷۶تهران ۱۱–۵۹۵ ج ۴۸بازیگر، برنامه‌ریز
دستیار کارگردان
مرضیه برومندبازی در اپیزود «نامزدی»
۱۳۷۳–۱۳۷۵برگی از زندگیبازیگرهرمز هدایتشبکه ۲
۱۳۷۵کودکی غلامحسین‌خانمجریمرضیه برومندشبکه تهران
۱۳۷۴ماجراهای من و آقای اصل تهرانیبازیگرمرضیه برومند
۱۳۷۳–۱۳۷۴قصه‌های تابه‌تابازیگرمرضیه برومنداز برنامه کودک و نوجوان شبکه ۲ پخش می‌شد.
ناگفته های زندگی شخصی ایرج نوذری تا تسلط او به 7 زبان زنده دنیا!
امیر حسین صدیق در سریال محکومین
امیرحسین صدیق در سریال محکومین

صفحه اینستاگرام امیرحسین صدیق

امیرحسین صدیق ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 169پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی امیرحسین صدیق و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی امیرحسین صدیق و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی امیرحسین صدیق ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام امیرحسین صدیق @amirhoseinsedigh میباشد و 112 هزار دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام امیرحسین صدیق
صفحه اینستاگرام امیرحسین صدیق
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا