اخبار دیگران

چگونه با وسایل بازیافتی دکوراسیون خانه را زیباتر کنیم؟

سرنوشت همه وسایل نباید آشغال دانی باشد!

کمی تامل در جمله بالا نشان می دهد که همه چیز آن طور که در نگاه اول به نظر می رسد نیست و باید متفاوت نگاه کردن را در زندگی و روزمره مان بگنجانیم.

در زندگی های مکانیکی و کاغذی امروز که مبنای همه چیز راحتی مصرف کننده است، اقلامی مانند پلاستیک و وسایل یک بار مصرف به وفور جای خود را به لوازمی با ماندگاری بیشتر داده اند.

وسایلی که می شود سه سرنوشت برای شان در نظر گرفت. نخست آنکه آن ها را آگاهانه وارد چرخه ی بازیافت کنیم،  دوم آنکه بی هیچ توجهی آن ها را بدون تفکیک به دل سیاره مان رها کنیم و آخر هم آنکه با مخلوط خلاقیت و ذوق از آن ها استفاده های دو ، سه یا چند باره کنیم.

اگر فکر می کنیم که تمام ذوق و استعداد مان به یک باره ته کشیده ، کافی است برای خودمان یادآور شویم که در سنین کودکی و مهدکودک و مدرسه چقدر از این کار ها انجام داده ایم و با اتکا بر همین مطلب دل به ماجرا بسپاریم.

طبیعتا در آن ایام هیچ وقت برای درست کردن کاردستی به سراغ وسایل عجیب و غریب و گران و دور از دسترس نمی رفتیم.

سرنوشت همه وسایل نباید آشغال دانی باشد!

پس الان هم با پیش گرفتن همین راه، وسایل دور ریختنی خانه مان را از شانه ی تخم مرغ گرفته تا بطری های آب و آبمیوه و حتی قاشق های یک بار مصرف را جدا میکنیم تا به ساده ترین و زیباترین نتیجه برسیم. بله، تعجب نکنید. گاهی اوقات زیبایی و سادگی به طرز عجیبی با هم عجین می شوند.

هزینه سفر به دبی با تور لحظه آخر

ما دیگر الان کودک هفت یا هشت ساله نیستیم که بخواهیم کاردستی هایمان را تحویل معلم بدهیم تا نمره بگیریم. پس احتمالا باید به دنبال انگیزه ای بالاتر از نمره بگردیم!

از نظر من ، هیچ هدفی بالاتر از کیف کردن و اوقات خوبی را داشتن نیست اما در مرحله های دوم و سوم می توانیم به بازیافت پیش از مقصد وسایل دورریختنی و بعد از آن هم به تزیین دکوراسیون خانه مان با آن ها فکر کنیم.

از تکه چوب های بریده شده و ناقص که اندازه ها و فرم های مناسبی برای استفاده ندارند و کوچک و یا خرد شده هستند می توان یک ساعت ساده و زیبا و دیوارکوب های شیک تهیه کرد.

با استفاده از  بطری های سبز رنگ می شود گلدون های سنتی و  زیبا پدید آورد یا با تیکه های کاغذ و مقواهای دور ریختنی می شود ریسه های زیبا و رنگی برای تزئین ورودی اتاق کودک  یا بالای تخت ش تهیه کرد. همچنین بهتر است وسایل اضافه را دور نریزید!

انجام همه ی این کار ها باعث می شود که همیشه صرفا مصرف کننده نباشیم و بتوانیم سلیقه ی شخصی مان را بر محیط زندگی تا حدی غالب کنیم.

احتمالا شما هم با من موافق باشید که وجود چندین و چند گلدان در بالکن به فضای درون و حتی بیرون خانه حس مثبتی می دهد. با استفاده از بلوک های سیمانی که به راحتی در هر ساختمان مخروبه یا در حال ساختی پیدا می شود، میتوان این فضا را مهیا کرد.

وسایل اضافه را دور نریزید

به این ترتیب که درون حفره های آن را پر از خاک کرد و گل های مد نظر را در آن کاشت.

تکنیک خرید و فروش ضایعات در تهران

در نهایت هم به هر ترتیب و چینشی که مد نظر بود  آن ها را چید و در صورت تمایل هم آن ها را رنگ آمیزی کرد. از این ترفند در باغ های شهری و ساختمان سازی هم زیاد استفاده می شود.

همیشه برداشتن قدم اول سخت است. هیچ کس از ابتدا در دیزاین کردن و طراحی دکوراسیون و حتی وسایل تزیینی درست کردن علامه ی دهر نبوده.

اما مطمئنا از یکجا ترس را رها کرده و مانند یک شناگر ماهر به وسط آب پریده.

از طرف دیگر هم باید اضافه کرد، که این جنس کار ها را دست کم نگیرید! افراد زیادی هستند که مثل شما نیستند و جسارت شروع را ندارند.

همین که شما شروع به خواندن این مطلب آموزشی کردید یعنی استارت کار را زدید و جاده شما را صدا می زند! و صد البته که فراموش نکنید  که گوگل همیشه همدم و یاور شما در این مسیر است! روی این رفیق حسابی حساب کنید!

به امید روزی که نه تنها خانه ی خودتان را با وسایل دست ساز تان بیارایید بلکه از هنرتان به دوستان و اطرافیانتان هم هدیه بدهید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا