اخبار دیگران

مهم ترین مشکلات زوجین بعد از ازدواج

مشکلات زوجین بعد از ازدواج بنا به دلایل متنوعی ایجاد می شوند. دلایلی که پایه و اساس همه آن ها عدم شناخت درست زن و مرد از همدیگر می باشند. همسرانی که درک درستی از خواسته ها و انتظارات خود ندارند و به زبانی ساده تر هنوز به خودشناسی کامل نرسیده اند قطعا نمی توانند طرف مقابل خود را نیز بشناسند و این عدم شناخت و آگاهی از همدیگر سبب‌ بروز مشکلات عدیده ای در زندگی آن ها می شوند که با خود افسردگی، پشیمانی و سرخوردگی را برای هر دو طرف به همراه خواهند داشت.

مهم ترین مشکلات زوجین بعد از ازدواج

اهمیت رفع مشکلات زوجین بعد از ازدواج در اولین سال زندگی مشترک

رفع مشکلات زوجین بعد از ازدواج در همان ماه های اول و حداکثر طی سال اول زندگی مشترک بسیار مهم و حائز اهمیت است. هر چند  به نظر عده زیادی از زوجین و حتی مشاورین خانواده این دوران، دوران تنش و بگو مگو ها و بحث های گاها جدی است اما بسیاری از این دوران به عنوان شیرین ترین دوران زندگی خود یاد می کنند. از این رو لازم است قبل از تبدیل شدن مشکلات ناچیز و پیش پا افتاده به معضلات و مسائل غیر قابل حل  نسبت به رفع آنها اقدام کرد. زیرا سال اول ازدواج می تواند پایه و اساس یک زندگی مشترک طولانی باشد که باید از همین حالا برای آن برنامه ریزی کرد. کنار زدن مشکلات زوجین بعد از ازدواج و رفع آن ها  در همان  سال اول زندگی مشترک سبب می شود تا زن و مرد از لحاظ روحی قوی شده و به عنوان یک تیم واحد و هم دل پایه ها و ستون های زندگی خود را بنا نهند. بهتر است تمامی مشکلات روحی ، جسمی و جنسی شناسایی شود و به درمان آن ها پرداخت. اگر فرد دچار مشکلات جنسی ناشی از عدم رضایت از اندام تناسلی خود باشد میتواند یک دکتر جراح زیبایی زنان خوب مراجعه کند.

برای خرید مودم چه باید کرد؟

مهم ترین مشکلات زوجین بعد از ازدواج

مشکلات زوجین بعد از ازدواج دقیقا زمانی آغاز می شوند که طرفین از روزهای پر هیجان و احساسی عروسی و زیر یک سقف رفتن دور می شوند. در این زمان است که کم کم آن روی دیگر  زندگی خود را به آنان نشان می دهد. پذیرش مسئولیت های جدید، ایجاد برخی محدودیت ها و پی بردن به تفاوت های عمده ای که از لحاظ فکری، عاطفی، فرهنگی، خانوادگی و بسیاری جهات دیگر با همدیگر دارند. از مهم ترین دلایل بروز مشکلات زوجین بعد از ازدواج به حساب می آیند. اختلافات ذکر شده در حالت ها و زمان های مختلفی بروز می کنند که مشکلات بزرگ تری با خود به همراه می آورند.

 

مهم ترین و اصلی ترین راه برای رفع مشکلات زوجین بعد از ازدواج کسب مهارت زندگی و بروز واکنش مثبت در زمان رویارویی با مشکلات است. زن و شوهر های جوانی که بتوانند احساسات مختلف خود را کنترل نمایند و آن ها را به بهترین شیوه ممکن بروز دهند یقینا در برخورد با مشکلات بهترین و مناسب ترین واکنش را از خود نشان می دهند.

مهم ترین مشکلات زوجین بعد از ازدواج

رایج ترین مشکلات زوجین بعد از ازدواج

 

به طور کلی عوامل ایجاد مشکلات زوجین بعد از ازدواج عوامل روانشناختی، مادی و محیطی می باشند.  از لحاظ روانشناختی باید گفت که زوجین پیش از ازدواج اجازه شناخت متقابل و کافی را به همدیگر نمی دهند و بدون پی بردن به بسیاری مسائل روانشناختی وارد زندگی مشترک می شوند. در این زمان است که زوجین با تفاوت های بسیاری از لحاظ دیدگاه، فرهنگ، طرز فکر و توقعات روبه رو می شوند و در صورتی که مهارت های لازم برای برخورد با این تفاوت ها را کسب نکرده باشند یا واکنش درستی از خود بروز ندهند با مشکلات جدی روبه رو می شوند.

معرفی انواع سیستم تهویه هوا (داکت اسپلیت، وی آر اف، جت فن و .....) در مانا نوین ویرا (AVET )

درباره عوامل مادی باید گفت که بدون شک مسائل مادی یکی از بزرگترین عوامل ایجاد کننده اختلاف زوجین بعد از ازدواج می باشند. روند زندگی های امروزی به نحوی است که بدون داشتن سرمایه و توانایی مالی مناسب نمی توان یک زندگی بی دغدغه و مطلوب را آغاز کرد.

راجع به عواملی محیطی باید گفت  عوامل و مسائل مختلفی از جمله مشکلات جسمی و جنسی، پیشامد ها و اتفاقات ناگوار و غیر مترقبه زندگی، بیماری، دخالت های والدین و خانواده های زوجین و بسیاری موارد دیگر جزء عوامل محیطی تاثیر گذار در زندگی زن و شوهرهای جوان می باشند که هر کدام به نوبه خود مشکلات و معضلات مهم و پیچیده ای با خود به همراه می آورند. خانم ها ممکن است با گذشت چندین سال از ازدواح دچار مشکلاتی مانند گشاید واژن شوند که با جراحی هایی مانند عمل تنگی واژن قابل درمان است.

 تاثیر عدم رضایت از رابطه جنسی بر مشکلات زوجین بعد از ازدواج

زوج های جوانی که بنا به دلایل خاص از برقراری رابطه جنسی خود با همسرشان راضی نیستند، کم کم نسبت به طرف مقابل  سرد می شوند و تمایل خود را برای برقراری چنین ارتباطی با همسر و شریک زندگی  از دست میدهند. به جرات میتوان گفت که عدم رضایت از رابطه جنسی با همسر می توان پایه گذار بسیاری از مشکلات زوجین بعد از ازدواج باشد.

بنابراین لازم است زوجین در صورت نارضایتی جنسی این مسئله مهم و حیاتی را با همدیگر در میان گذاشته و در جهت رفع آن اقدام نمایند.

تاثیر عدم رضایت از رابطه جنسی بر مشکلات زوجین بعد از ازدواج

دلایل زیادی برای عدم رضایت جنسی از همسر وجود دارد که باید شناسایی و رفع شوند. یکی از دلایلی که می توان از آن نام برد ظاهر نازیبای ناحیه تناسلی است که موجب خجالت فرد حین برقراری رابطه می شود. به طور حتم احساس خجالت از اندام و بدن خود بخصوص ناحیه تناسلی سبب می شود تا زوجین نتوانند آن طور که باید جوابگوی نیاز جنسی طرف مقابل خود باشند. بنابراین این نارضایتی به اشکال گوناگون و در ابعاد مختلف زندگی مشترک بروز خواهد کرد. به این افراد پیشنهاد میشود از روش های مختلف جوانسازی واژن مانند تکنیک لابیاپلاستی استفاده کنند.

 دوچرخه ثابت در مقابل اسپینینگ ، چه تفاوت هایی دارند؟

تاثیر والدین بر ایجاد مشکلات زوجین بعد از ازدواج

وارد شدن پدر و مادر ها در مشکلات و مسائل و جنبه های مختلف زندگی زوج ها باعث دامن زدن به مشکلات زوجین بعد از ازدواج می شود. به طور کلی اظهار نظر و دخالت در زندگی زن و شوهر های جوان کاری اشتباه و غیر قابل تحمل است که بهتر است والدین این مسئله را به طور جدی مد نظر قرار دهند مگر در شرایطی که وارد شدن اجتناب ناپذیر بوده که آن هم باید به صورت بی طرف و تنها به خاطر حل مشکلات آن ها باشد.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت دکتر میترا بهمن پور به آدرس  www.drbahmanpour.com  مطرح کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا