اخبار دیگران

راهنمای خرید کوادکوپتر حرفه ای

کوادکوپترها به سه دسته ی اصلی تقسیم می‌شوند. دسته ی اول کوادکوپترهای تفریحی، دسته ی دوم کوادکوپترهای نیمه‌حرفه‌ای و دسته ی سوم کوادکوپترهای حرفه‌ای.

در این مقاله قصد داریم یک سری نکات را به‌منظور راهنمایی افرادی که قصد خرید کوادکوپترهای حرفه‌ای را دارند، در مورد کوادکوپتر حرفه‌ای بازگو کنیم.

تمام کوادکوپتر هایی مثل کوادکوپتر دوربین دار ، کوادکوپتر بدون دوربین یا هلی شات ها بخشی از خانواده کوادکوپتر حرفه ای هستند

سایما آرسی بهترین مرجع خرید و فروش کوادکوپتر حرفه ای در ایران می باشد

دوربین‌ها مهم‌ترین نکته در مورد کوادکوپترهای حرفه‌ای

در دسته ی سوم یا همان کوادکوپترهای حرفه‌ای، دوربین‌ها و کیفیت بالای آنها حرف اول را می‌زند. هلی‌شات یا کوادکوپتر حرفه‌ای به این دلیل نام‌گذاری شده‌اند که توانایی بالای در ثبت تصاویر باکیفیت دارند. به عبارتی دیگر این دسته از کوادکوپترها باید بتوانند از رزولوشن‌های بالا و در حد 4K و یا حتی بیشتر پشتیبانی کنند. برای آن که متوجه رزولوشن دوربین شوید، به برچسبی که مشخصات کوادکوپتر را بازگو کرده است، مراجعه کنید.

در چه صورتی می‌توان یک کوادکوپتر را حرفه‌ای دانست؟

هلی‌شات‌ها یا کوادکوپترهای حرفه‌ای این روزها بازار داغی دارند و هر کاربری تمام تلاشش این است که به حدی از مهارت برسد که بتواند با خیال راحت یکی از این دسته را خریداری کند و با آن کار کند.

 

هر فردی با یک هدفی کوادکوپتر حرفه ای را تهیه می‌کند. اما بیشترین کاربرد آنها در ساخت فیلم و عکس، مستند، کلیپ مراسم‌های مختلف، صنعت کشاورزی و امداد و نجات است.

 

برای یک کوادکوپتر حرفه ای معیارهای مختلفی لازم است. برای مثال می‌توان گفت:

استفاده از پارتیشن شیشه ای در حمام های شیشه ای

 

یک کوادکوپتر به شرطی حرفه‌ای است که بتواند بردی بیش از ۵۰۰ متر داشته باشد و بدون هیچ اختلال در سیگنال و یا از دست روی کنترل، به‌راحتی به مسیر حرکت خود ادامه دهد.

به‌روزترین مدل‌های موتور که در کوادکوپتر به کار می‌روند، نوع براشلس یا بدون برس آن است که از نویز و سرو صدای بسیار کمتر نسبت به دو مدل قبلی برخوردارند و در کنار آن قدرت بیشتری هم دارند. یک کوادکوپتر حرفه ای باید این‌چنین موتوری را داشته باشد تا بتواند یک پرواز حرفه‌ای از خود به نمایش بگذارد.

زمانی که نوع موتور به‌کاررفته از نوع براشلس باشد، قاعدتاً بازدهی و توان باتری بالا می‌رود و این به معنای زمان بیشتر برای انجام کارهای لازم است. علاوه‌برآن در یک کوادکوپتر حرفه ای باید از یک باتری با ظرفیت بالا استفاده شود تا بتواند پروازهای بالای ۱۵ دقیق را تجربه کند و کاربر بدون استرس نسبت به اتمام شارژ، بر روی هدف خود تمرکز کند.

دوربین‌های حرفه‌ای یکی از مهم‌ترین نقاط قوت هلی‌شات‌ها هستند. کیفیت این دوربین‌ها به طور معمول ۴ برابر از کیفیت فول‌اچ‌دی است و نتیجة آن واقعی‌تر و بادقت‌تر بودن عکس و فیلم است؛ بنابراین یکی از معیارهای مهم یک کوادکوپتر حرفه ای، وضوح بالای دوربین‌های آن است.

مدیریت یک پرواز و کنترل آن یک مهارت اکتسابی است و باید برای رسیدن به آن تمرینات زیادی انجام داد. اما یک کوادکوپتر حرفه ای باید این توانایی را داشته باشد که گاهی اوقات بدون کنترل از طرف کاربر، خود به پرواز ادامه دهد. به عبارتی دیگر هلی‌شات شما باید بتواند حالت خلبان خودکار را پشتیبانی کند.

ماهی چلابی یا کفشک در کجا یافت میشود

مسیریابی توسط کوادکوپتر، دیگر معیاری است که برای هلی‌شات‌ها در نظر گرفته می‌شود. این نوع سیستم‌ها نه‌تنها در مسیریابی و بازگشت به مبدأ کمک‌کننده هستند، بلکه می‌توانند پایداری و ثبات بیشتری برای کوادکوپتر به ارمغان بیاورند.

مدت‌زمان پرواز بالا در کوادکوپتر حرفه‌ای

پرواز هم‌زمان و گرفتن عکس و فیلم نیازمند آن است که کوادکوپتر، یک باتری فوق‌العاده قوی داشته باشد که بتواند مدت‌زمان طولانی را در هوا باقی بماند. معمولاً در مورد کوادکوپترهای حرفه‌ای، شرط این که جزو برترین‌ها به‌حساب آید این است که بدون آن که مشکلی برایش پیش آید، بالای 15 دقیقه در هوا پرواز کند. در واقع حداقل زمان برای یک کوادکوپتر حرفه‌ای باید بالای 15 دقیقه باشد.

سیستم‌های موقعیت‌یابی یا  GPS

زمانی که یک کوادکوپتر به‌عنوان حرفه‌ای دسته‌بندی شود، باید بتواند به‌خوبی در هوا شناور باقی بماند. شناوری پایدار کوادکوپتر به این نکته وابسته است که بتواند محیط اطراف خود را به‌خوبی شناسایی کند و موقعیت خود را دقیق بشناسد. این تنها زمانی ممکن است که یک کوادکوپتر به GPS دسترسی داشته باشد. علاوه‌برآن داشتن این سیستم کمک می‌کند در شرایط اضطراری مسیر خانه را به‌خوبی شناسایی کند.

خلبان خودکار شرط حرفه‌ای بودن

در شرط قبلی گفتیم که کوادکوپتر باید بتواند خود مسیر خانه را شناسایی و به خانه بازگردد. این زمانی برای یک کوادکوپتر ممکن است که هوشمند طراحی شده باشد و بتواند موقعیت‌های خطرناک را تشخیص دهد و در این شرایط، کنترل را خود به دست گیرد. در کوادکوپتر حرفه‌ای، زمانی که باتری کم شارژ باشد یا در سیگنال‌دهی ریموت کنترل مشکلی پیش آید، خلبان خودکار فعال می‌شود و گم‌شدنی برای کوادکوپتر وجود ندارد.

آشنایی با جدیدترین روش های کاشت مو مخصوص بازیگران

تصاویر باکیفیت با شرط حضور گیمبال ممکن است

گیمبال یک از قطعاتی است که در کوادکوپترهای حرفه‌ای به کار می‌رود. هدف از به‌کارگیری آن این است که در حین عکاسی یا فیلم‌برداری، لنز دوربین و خود دوربین را ثابت نگه دارد و لرزش‌های احتمالی را از آنها حذف کند. با حضور این قطعه، دیگر تصاویر دچار تاری نخواهند شد؛ بنابراین گیمبال داشتن برای کوادکوپتر حرف‌های جزو الزامات است.

 از نسل‌های جدید موتور استفاده شده باشد

تقریباً 20 سال از ظهور کوادکوپترها می‌گذرد و تا الان 3 دسته موتور برای آنها به‌کاررفته است. دسته ی سوم که قدمت کمتری هم دارند، بسیار قوی هستند و به‌عنوان موتورهای براشلس شناخته شده‌اند. این موتورها باید در کوادکوپتر حرفه‌ای به‌کاررفته باشند تا میزان اتلاف انرژی در آن را به حداقل برسانند و بتوانند مدت‌زمان بیشتری پرواز کنند.

توانایی پرواز در بردهای بالا

برای یک کوادکوپتر حرفه‌ای این ضروری است که بتواند در مسافت‌های طولانی‌تر از ریموت کنترل خود پرواز کند و عکس و فیلم بگیرد. معمولاً به‌عنوان یک حداقل مقدار که یک کوادکوپتر حرفه‌ای باید بتواند بدون رخ‌دادن هرگونه مشکل در آنتن‌دهی، به پرواز خود ادامه دهد، می‌گویند که برد بالای 500 متر لازم است. این مقدار در دسته‌های مختلف فرق می‌کند. برخی از آنها تا 100 متر و برخی دیگر حتی برد بالای 5000 متر را هم دارند.

برای ساخت آن بهترین مواد به‌کاررفته است

جنس بدنه ی کوادکوپتر باید به نحوی باشد که درعین‌حال که وزن کمی دارد، بتواند مقاومت زیادی را هم در مقابل ضربات احتمالی که به آن وارد می‌شود از خود نشان دهد. مواد و متریال‌های مختلفی در ساخت بدنه ی کوادکوپتر به کار می‌روند که هرکدام خاصیت‌های خاص خود را دارند

دلیل ازدواج نکردن مهراوه شریفی نیا و ماجرای لو رفتن عکس های او

نتیجه‌گیری

همه ی مواردی که در بالا مطرح شدند، به‌عنوان نکاتی هستند که باید در حین خرید کوادکوپتر به آنها توجه کرد. برای شناسایی هر یک از خصوصیات می‌توانید به جدول مشخصات کالا در سایت مراجعه کنید و یا اگر به‌صورت حضوری خرید را انجام می‌دهید، از کارشناسان نکات لازم را بپرسید. علاوه‌برآن برچسبی که بر روی بدنه کوادکوپتر وجود دارد، می‌تواند به‌صورت خلاصه موارد لازم را برای شما مشخص کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا