اخبار دیگران

قبل از تبلیغات چه کارهایی انجام بدیم؟

یکی از عواملی که باعث میشه تبلیغات موثری داشته باشیم و به هدف تبلیغاتی خودمون برسیم ، اقداماتی هست که پیش از تبلیغات باید انجام بدیم. ما سعی کردیم این نکات رو در حد وسعمون در این مقاله بیان کنیم. اگه این مقاله رو به دقت مطالعه کنید میتونید جذب بالاتری از تبلیغات محیطی و تبلیغات مجازی خودتون داشته باشید.

بدون هدف تبلیغ نکنید!

خیلی ها اصلا نمیدونن ، هدف تبلیغاتی چی هست! زمانی که ما هدفمون از تبلیغات رو مشخص نکردیم ، قطعا توقع های معقولی هم نمی تونیم از تبلیغات داشته باشیم. اهداف تبلیغاتی کسب و کار ها معمولا می تونه یکی از موارد زیر باشه.

جذب مشتری و فروش مستقیم

برندسازی و نام آشنا کردن برند تجاری

یادآوری برند

اطلاع رسانی کمپین تخفیف و حراج و فروش ویژه

اطلاع رسانی محصول جدید از یه شرکت

آدرس دادن ( تلفن ، سایت ، لوکیشن )

آموزش نحوه استفاده از یک خدمات یا یک کالای جدید ( کالاهای نوآورانه که قبلا اختراع نشده بودن )

رقباتون رو بررسی کنید!

در دوره ای از تاریخ زندگی می کنیم که احتمالا وارد هر بازاری که بشیم قبل از ما افرادی واردش شدن. بنابراین پیش از اینکه کمپین تبلیغاتی طراحی کنید، لازم هست که رقیبای خودتون رو زیر نظر بگیرید و ببینید نسبت به شما چه مزایایی دارن و دارای چه معایبی هستن . بررسی کردن رقبا ، بر اساس مزایا و معایب باعث میشه ، شما نقاط خالی رو شناسایی کنید و در تبلیغات خودتون به رفع اون ها تکیه کنید. به این ترتیب میتونید مشتری های ناراضی رقبا رو به سمت خودتون جلب کنید.

لیلا حاتمی با برند «جواهری حسن‌زاده» روی فرش قرمز جشنواره ونیز

دلیل دوم اینه که ماباید قبول کنیم ، رقبای ما به خصوص رقبای قدیمی ما دارای تجربه های متفاوت و تجربه های بیشتری هستن و بررسی شیوه های تبلیغاتی ای که اون ها اتخاذ کردن میتونه راهنمای مناسبی برای ما باشه.

چقدر بودجه دارید!

خیلی مهمه که بررسی های لازم رو انجام بدید و ببینید که چقدر بودجه دارید و کمپین تبلیغاتی تون رو براساس بودجه ای که دارید طراحی کنید. بی حساب و کتاب خرج کردن در تبلیغات میتونه شما رو به ورشکستگی هم برسونه. درسته که هر چقدر از ابزار قدرتمند بیشتری استفاده کنید و میزان تبلیغاتتون بیشتر باشه نتیجه بهتری میگیرید. اما این حجم از تبلیغات ممکنه مناسب شرایط کنونی شما نباشه و یا آورده ای که براتون داره ، بسیار ناچیز تر از میزان توقع شما باشه.

آیا زیر ساخت قوی ای داری !

یه آژانس مجری تبلیغات محیطی رو در نظر بگیرید که تعداد 5 تا کارمند داره ، این آژانس برای اینکه پروژه های جدیدی بگیره ، اقدام به تبلیغات گسترده میکنه و از قضا چند مشتری هم زمان به این آژانس تبلیغاتی کار میدن. در این زمان شرکت مذکور با کمبود نیرو مواجه میشه و مجبور میشه ، پروژه ها رو سر هم بندی کنه ! حالا چه اتفاقی میفته ، مشتری های جدید میشن یه مشتری موقتی و دیگه بر نمیگردن و به هر شرکتی هم که میرسن از آژانس شما بدگویی میکنن . این طوریه که به جای اینکه تبلیغات برای کسب و کار شما موثر باشه ، باعث افت و بدنامی کسب و کارتون میشه.

فرش ماشینی ساویز بافت، فیلم و بازیگری را جذاب تر می سازد

شخصیت مخاطبتون رو بررسی کنید!

شخصیت مخاطب یا پرسونا بسیار مهمه ، شناختن پرسونای مخاطب به شما این امکان رو میده که یه تبلیغات هدفمند با بازدهی بالا داشته باشین. برای نوشتن پرسونا لازمه که موارد مختلفی رو بر اساس نوع محصولتون بررسی کنید که ما به یه سری هاش اینجا اشاره می کنیم.

  • رده سنتی مخاطب
  • جنسیت مخاطب
  • شغل
  • میزان درآمد
  • محل سکونت
  • مکان هایی که معمولا مخاطب شما حضور داره
  • علائق سلیقه
  • جهان بینی و مذهب
  • تاهل و تجرد مخاطب هدف
  • آرزوها ، حسرت ها
  • و غیره

وقتی شما اطلاعات بالا و سایر اطلاعات رو در مورد شخصیت مخاطبتون به دست میارید. متوجه خیلی از چیزها میشید. مثلا دونستن جنسیت و رده سنی مشتری به شما کمک می کنه تا طرح و رنگ مناسبی رو جهت طراحی انتخاب کنید.
یا مثلا دونستن مکان هایی که مخاطب شما حضور داره ، باعث میشه بفهمید در کدوم مکان ها تبلیغات، بهتر جواب میده. این مکان ها میتونه شامل محیط های حقیقی و فضاهای مجازی باشه.

آنالیز کمپین های تبلیغاتی قبلی!

آنالیز نکردن کمپین های تبلیغاتی قبلی مثل راه رفتن تو تاریکی هست. به این معنی که زمانی که شما کمپین تبلیغاتی تون رو بررسی نمیکنید از کجا میخواید متوجه تاثیر گذاریش بشید . مثلا از کجا میخواید بفهمید که اجاره استرابورد برای شما بهتر بوده یا تبلیغات بنری داخل سایت ها.

بنابراین اگه چندمین کمپین تبلیغاتی تون هست که دارید اجرا می کنید ، توصیه من اینه که یه نگاهی به عقب بندازید. کمپین های تبلیغاتی که در گذشته داشتید رو بر اساس زمان اجرا ،نوع ابزار تبلیغاتی ، شکل بنر تبلیغاتی ، مکان قرار گیری ابزار تبلیغاتی بررسی کنید . این بررسی، به شما در طراحی کمپین جدید کمک میکنه و نقاط قوت و ضعف کمپین های قبلی رو به شما یادآوری میکنه تا اشتباهات رو تکرار نکنید و نقاط قوت رو مجددا به کار بگیرید.

بزرگترین مرکز پخش تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک در کشور

طراحی بنر تبلیغاتی!

شاید بشه گفت مهم ترین قسمت تبلیغات ، طراحی یه بنر تبلیغاتی خوب و موثر هست. همه مواردی که در مورد رقبا و پرسونا و غیره گفتیم در طراحی بنر تبلیغاتی، باید در نظر بگیریم. در طراحی بنر تبلیغاتی ، خیلی مهمه که مجددا اهدافی که داشتید رو مرور کنید. اما به صورت کلی میشه گفت که با رعایت نکات زیر میتونید یه بنر تبلیغاتی خوب طراحی کنید.

  • بنر تبلیغاتی تون رو جوری طراحی کنید که در بیننده حسی مثل ، کنجکاوی ، خنده ، تعجب و غیره رو ایجادکنه . زمانی که تبلیغات با حس افراد گره میخورن باعث میشن تا بهتر در یادها بمونن
  • در طراحی بنر تبلیغاتی تون از پرگویی و اشاره به جزئیات بپرهیزید
  • یک شعار تبلیغاتی برای کسب و کارتون داشته باشید و اون رو در تمام تبلیغاتتون استفاده کنید
  • داشتن رنگ و لوگو سازمانی و استفاده از اون ها در طراحی بنر تبلیغاتی میتونه بسیار تاثیر گذار باشه.
  • سعی کنید از عکس به جای نوشته و از نوشته کوتاه یا شعار گونه به جای نوشته های بلند استفاده کنید
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا