اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبیوگرافی بازیگران

ماجرای جالب ورود افسانه ناصری به عرصه بازیگری

در این بخش بیوگرافی افسانه ناصری بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی افسانه ناصری از بازیگران زن خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با سریال دلدادگان به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او و ورود اتفاقی اش به بازیگری را میخوانیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی افسانه ناصری آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

افسانه ناصری چند سال سن دارد؟

افسانه ناصری متولد 1339 است و 61 سال سن دارد.

افسانه ناصری مجرد است یا متاهل؟

افسانه ناصری متاهل است ولی اطلاعاتی از همسر او در دسترس نیست.

تحصیلات افسانه ناصری چقدر است؟

افسانه ناصری دانشجوی انصرافی رشته زبان انگلیسی است.

افسانه ناصری فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

افسانه ناصری از سال 1374 تاکنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی افسانه ناصری

نام اصلیافسانه ناصری
تاریخ تولد1339
تحصیلاتدانشجوی انصرافی رشته زبان انگلیسی
پیشهبازیگر
سالهای فعالیت1374 تاکنون
وضعیت تاهلمتاهل
فرزندانیک دختر و یک پسر
قد170 سانتی متر

بیوگرافی افسانه ناصری

بیوگرافی افسانه ناصری

در بیوگرافی افسانه ناصری آمده است: وی متولد ۱۳۳۹ در تهران بازیگر سینما و تلویزیونی ایرانی است. در سالهای اخیر در اکثر سریال ها و فیلم های تلوزیونی او را در نقش مادر، در خانواده های ثروتمند را داشته است.
جوانی افسانه ناصری
جوانی افسانه ناصری
در بیوگرافی افسانه ناصری لازم به ذکر است او دانشجوی انصرافی رشته زبان انگلیسی است، تحصیلات مقدماتی خود را در شهر پدری اش دامغان به پایان رساند بجز بازیگری گویندگی کرده و تجربه چندین اجرا در تلویزیون را نیز دارد.

من رشته زبان انگلیسی را نیمه رها کردم و ترجیح دادم به طور آزاد مطالعاتم را ادامه بدهم. چون فکر می‌کنم درست است که دانشگاه جای خوبی است، ولی در نهایت خود آدم باید برای آموختن تلاش کند

قد افسانه ناصری

در بیوگرافی افسانه ناصری آمده است قد او 170 سانتی متر است.

ماجرای آشنایی و ازدواج برزو ارجمند و همسرش

ازدواج و وضعیت تاهل افسانه ناصری

افسانه ناصری دهه شصت شمسی ازدواج کرده است و صاحب دوفرزند یکی دختر به نام اطلس و یکی پسر به نام کیارش می باشد.

علایق و حقایقی درباره افسانه ناصری

در ادامه بیوگرافی افسانه ناصری مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

شعر می گویم

بازیگری چندان برایم جذاب نیست و صرفا یك شغل است، در صورتی كه نوشتن و شعر گفتن برایم یك كار دلی است و حس خوبی برایم به دنبال دارد

همکاران اساتید افسانه ناصری

كیانوش عیاری و ایرج طهماسب; این عزیزان حق بزرگی بر گردن من دارند

علاقه افسانه ناصری به موسیقی

همیشه دوست داشتم موسیقی و خوانندگی را به طور حرفه‌ای ادامه دهم اتفاقا مادرم هم صدای قشنگی دارند و به آواز هم علاقه‌ مند بودند من هم به موسیقی علاقه داشته‌ است

افتادن افسانه ناصری از اسب

یک بار بعد از فیلمبرداری، من با اسب داشتم به سمت اصطبل می‌رفتم تا اسب را همان‌ جا ببندم ناگهان یکی از بچه‌ های گروه با اسبش با سرعت از کنار من گذشت؛ اسب من رم کرد، به طوری که نتوانستم آن را کنترل کنم

از اسب آویزان ‌شدم در حالی‌که یک پایم در رکاب ‌گیر کرده بود. با دست لگام را گرفته بودم که کاملا سرنگون نشوم چند دقیقه‌ ای روی زمین کشیده ‌شدم تا اینکه ‌آمدند و نجاتم ‌دادند

سرم شکست و بخیه خورد.

شروع فعالیت هنری افسانه ناصری به صورت اتفاقی

برای بستن قرارداد پسرم سیاوش که آن زمان 9 ساله بود برای بازی در سریال گروه نجات در سال 1374 رفته بودم كه به پیشنهاد یكی از عوامل آن كار قرار شد نقش مادر را ایفا كنم

معرفی سریال کره ای وکیل چوسان محصول 2023

آن موقع هیچ ذهنیتی در مورد بازی و فضای آن نداشتم. البته همیشه به كارهای هنری فكر می‌كردم بخصوص گویندگی؛ اما بازیگری برایم خیلی دور از ذهن بود. به هر حال بازیگری از همان جا برایم آغاز شد

در بیوگرافی افسانه ناصری آمده است او سپس از سال 1376 به گویندگی در شبکه فرهنگ رادیو اشتغال یافت.گویندگی در فیلم های مستند، اجرای برنامه های تلویزیونی بازیگری در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی از دیگر فعالیت های اوست

افسانه ناصری در سالهای اخیر در اکثر سریال ها و فیلم های تلوزیونی او را در نقش مادر، در خانواده های ثروت مند دیده ایم، البته او در نقش های متفاوتی نیز ظاهر شده که در آنها بازی های درخشانی نیز داشته ولی گویا کارگردانها و کسانی که در انتخاب بازیگر نقش دارند او را بیشتر برای نقش مادر در خانواده های غنی مناسب می دانند.افسانه ناصری

پرکارترین دوره افسانه ناصری

پر کار ترین دوره وی در عرصه بازیگری مربوط به سال 1396 است. که توانست در سریال هایی همچون:دلدادگان ،سارق روح، در جستجوی آرامش ،سه شنبه شب و شکوه یک زندگی به ایفای نقش بپردازد.

افسانه ناصری و عوامل سریال دلدادگان
افسانه ناصری و عوامل سریال دلدادگان

او همچنین در سال 79 در فیلم های آتش و شبنم ، دختران ، خانه نیکو، سایه‌ها، خورشید و ماه ، صدایم کن و همسفر به ایفای نقش پرداخت.

اولین تجربه سینمایی افسانه ناصری

افسانه ناصری نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۷۵ در فیلم سجده بر آب به کارگردانی حمید خیرالدین بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال دردسرهای عظیم، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای افسانه ناصری محسوب می شود و همکاری با هنرمندانی همچون علی دهکردی، پریوش نظریه، غلامرضا علی اکبری و محمدعلی سلیمان تاش را تجربه کرد

زندگینامه رویا میرعلمی و ماجرای جالب ازدواج او

افسانه ناصری سال 1394 در فیلم بادیگارد نیز بازی کرده است. افسانه ناصری این‌بار با ابراهیم حاتمی‌کیا یعنی کارگردان فیلم بادیگارد و هنرمندانی چون پرویز پرستویی، بابک حمیدیان، مریلا زارعی و محمود عزیزی همکاری داشت.

او در سال 1398 با فیلم همگناه به شبکه نمایش خانگی آمد.

افسانه ناصری در فیلم همگناه
افسانه ناصری در فیلم همگناه

گفتگوی خواندنی با افسانه ناصری

دلمان نیامد در ادامه بیوگرافی افسانه ناصری مصاحبه ای که با ایشان انجام شده است را برایتان درج نکنیم ، با بازیگرآنلاین همراه باشید

فکر می کنم سال پر کاری را تجربه می‌کنید؛ از بازی در سر دلبران و شب عید گرفته تا دلدادگان.

من معمولاً کار می کنم. ۴، ۵ سالی بود که همه کم کار بودیم و خدا را شکر مدتی است سازمان تولیداتی دارد اما باز هم کم است و همکاران از بیکاری می نالند. چندی پیش با یک سریال ۲۶ قسمتی تاریخی قرارداد بستم که بعد از تمرین و دورخوانی سریال خوابید. دو بار کارگردان عوض شد. خیلی وقت ها با وجود بستن قرارداد کار می خوابد.

آیا قراردادهای تان را بر اساس نرخ روز و بر مبنای بالا رفتن نرخ تورم و دلار می بندید؟

خیر می گویند کار کم است و نیست. حرفه ما بازیگری است و شغل دیگری نداریم و از این طریق امرار معاش می کنیم و مجبور هستیم کار کنیم.  برای بعضی از کارها هم به توافق نمی رسیم و فکر می کنم دارند زور می گویند.

با توجه به سابقه کاری تان وقتی نقشی پیشنهاد داده می شود معیارهای ذهنی تان با توجه به محدودیت نقش برای بازیگران زن چیست؟

دهه هفتادی های جذاب سینمای ایران چه کسانی هستند؟

فیلم نامه و دیالوگ های خوب عنصر مهمی است و خودش بازیگر را برای نقش راهنمایی می کند، مانند همین نقش مادر در «دلدادگان». درگذشته نقش این گونه مادران را در فیلم های تلویزیونی بازی کرده بودم و دیده نشده بود اما یک سریال که دیده شود بازی بازیگر هم به چشم می آید. برای بازی در «دلدادگان» بازتاب های خیلی خوبی گرفتم در حالی که نقش خیلی عجیب و پیچیده ای نبود؛ مادر سرپرست خانواده ای بود که در موقعیت های بحرانی زیادی قرار می گرفت به همین دلیل در روند داستان موثر بود.

ما به ازای این گونه مادرها در جامعه بسیار است  و خودم هم سرپرست خانواده هستم. معتقدم کارگردانی و فیلم نامه خوب سبب می شود مردم سریال را ببینند و بازی من هم دیده شود. به عنوان یک بازیگر می گویم کار عجیبی انجام ندادم و نقش مادری را که در شرایط بحرانی زندگی می کند بازی کردم.

کدام قسمت نقش برای تان جذاب بود؟

علاوه بر حس همذات پنداری، کارگردانی «منوچهر هادی» خیلی موثر بود. او کارگردانی باهوش و دقیق است و از همکاری با او لذت می برم.  او به نکاتی اشاره می کند و کدهایی را به من بازیگر می دهد که به شناخت وجوه مختلف نقش کمک می کند.

سختگیری تان سبب شده با کارگردان های خوب کار کنید. آیا در کارنامه تان اثری هست که از بازی در آن پشیمان شده باشید؟

تعدادی از کارهایم را دوست نداشتم  که خیلی طبیعی است و برای هر بازیگری پیش می آید. بعد از ۲۴ سال کار در این حرفه برخی مواقع مجبورم به خاطر بحث مالی بازی در کاری را بپذیرم و راضی هم نیستم و همان جا هم می گویم که به خاطر پول بازی می کنم(می خندد).

دانلود رایگان سریال آنتن ؛ حضوری دیگر از پژمان جمشیدی در شبکه نمایش خانگی

اگر به ۲۴ سال پیش برگردید باز هم بازیگری را به عنوان شغل اصلی انتخاب می کنید؟

شغل دیگری را انتخاب می کنم. اگر در شغل دیگری ۲۴ سال کار می کردم اکنون حداقل یک منزل داشتم در حالی که منزلی ندارم.

یکی از همکاران تان بازیگری را همچون شهربازی توصیف می کرد و می گفت از دور قشنگ است. به بازیگران جوان علاقه مند که به خیال کسب ثروت و شهرت، قصد ورود به این حرفه را دارند چه توصیه ای دارید؟

باید جوانان در رشته مورد علاقه شان تحصیل کنند چون خواسته قلبی شان است و نمی توان جلوی شان را گرفت.اگر مانع شان شویم می گویند ما می خواستیم بازیگر معروفی شویم و شما نگذاشتید. اگر جوانی دوست دارد و علاقه مند است وارد این حرفه شود بیاید و خودش را محک بزند. اکنون شرایط ورود خیلی راحت نیست. متاسفانه افرادی که پول دارند وارد این حرفه می شوند و نقش می خرند. بزرگی می گوید: بازیگری یاد گرفتنی نیست و مربی هم تنها یک محرک است و آن چه در آدم وجود دارد تهییج می کند. آن جوان باید جوهره داشته باشد سپس راهنمایی ها و کلاس های بازیگری موثر است.

تحمل سختی‌های شغل بازیگری برای بازیگران زن دشوارتر است؟

صددرصد این گونه است. در تلویزیون محدودیت هایی وجود دارد. نوع نگاه ها و نوع خنده را نمی توانیم آن گونه که در واقعیت وجود دارد نشان دهیم. نقش ها برای همین بُعد پیدا نمی کنند و خیلی خشک و خطی می شوند.

آیا قبول دارید که بازیگر در کنار فیلم نامه و هدایت درست و تجربیاتش با گریم و طراحی لباس کامل می شود و در ارائه درست نقشش موثر است؟

ماجرای ازدواج نگار عابدی و محمد نادری چه بود ؟

موافق هستم. وقتی گریم می شوم ناخودآگاه لحن و نوع حرف زدنم با توجه به نقش تغییر می کند و به آن نقش نزدیک می شوم. در سریال «دلدادگان» نقش مادری را که ناراحتی قلبی داشت ایفا کردم بنابراین گریمم به همان سو بود و در بازی ام رخوتی داشتم که نشان می داد این آدم زیاد سلامت و سر پا نیست. گریم و لباس خیلی روی نقش تاثیر دارد.

آن چه که به شما سر صحنه انرژی می دهد چیست؟

نظم و ترتیب خیلی برایم اهمیت دارد. معتقدم بی نظمی خیلی روی کارمان تاثیر می گذارد.

اکنون وقتی جلوی دوربین می روید همچون سال های ورودتان استرس دارید؟

در ابتدای کارم برعکس دیگر همکارانم اصلاً اضطراب نداشتم ولی خیلی سال است که به محض این که جلوی دوربین می روم دچار اضطراب می شوم که آن چه را که  طراحی کردم به درستی انجام دهم و این مشکل من است. البته می گویند اندکی اضطراب خوب است و نشان می دهد کار برایت اهمیت دارد. برای من کیفیت کار اهمیت دارد و دقتم را بالا می برم.

علاقه‌مندی‌های‌تان شامل چه چیزهایی می‌شود؛ مثلاً چه سبک موسیقی، فیلم یا کتابی را دوست دارید؟

حضور فرزندانم برایم جذاب است. دیدن فیلم و خواندن کتاب جزو لاینفک زندگی ما هنرمندان است. نسل ما اهل کتاب بود.  قهوه هم جزو علاقه مندی هایم است.

لیست آثار هنری افسانه ناصری

در ادامه بیوگرافی افسانه ناصری بازیگر همگناه باید بگوییم در لیست های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

عکس هایی از شباهت سحر دولتشاهی و کلر دانس

آثار سینمایی افسانه ناصری

  • تهران لندن (۱۳۹۷)
  • کروکودیل (۱۳۹۶)
  • آن‌ها (۱۳۹۶)
  • بازگشت به آینده (۱۳۹۰)
  • تلفن همراه رئیس‌جمهور (۱۳۹۰)
  • گیرنده (۱۳۹۰)
  • خاک و آتش (۱۳۸۹)
  • خاله سوسکه (۱۳۸۸)
  • بیداری (۱۳۸۷)
  • دلخون (۱۳۸۷)
  • زن بدلی (۱۳۸۵)
  • گناه من (۱۳۸۵)
  • پیشنهاد ۵۰ میلیونی (۱۳۸۴)
  • چپ دست (۱۳۸۴)
  • خوابگاه دختران (۱۳۸۳)
  • هم‌نفس (۱۳۸۲)
  • رؤیای جوانی (۱۳۸۱)
  • اثیری (۱۳۸۰)
  • آواز قو (۱۳۷۹)
  • مریم مقدس (۱۳۷۹)
  • سهراب (۱۳۷۸)
  • طوطیا (۱۳۷۷)
  • مردی از جنس بلور (۱۳۷۷)
  • آخرین نبرد (۱۳۷۶)
  • سجده بر آب (۱۳۷۵)

مجموعه های تلویزیونی افسانه ناصری

سالمجموعه تلویزیونیکارگردانتوضیحات
١۴٠٠صبح آخرین روزحسین تبریزیشبکه ٢
١٣٩٩بوم و بانوسعید سلطانیشبکه ٢ – ۴١ قسمت – پخش در ماه محرم
۱۳۹٨زندگی شگفت‌انگیز استمجتبی چراغعلیشبکه ۲ – ۷ قسمت
١٣٩٨هم‌گناهمصطفی کیاییشبکه نمایش خانگی – ٢۴ قسمت
۱۳۹۸ملکاواناحمد معظمیشبکه آی فیلم – ۳۰ قسمت
۱۳۹۸سرگذشتفصل دوم سریال محکومینسید جمال سید حاتمیشبکه ۱ -۳۵ قسمت
۱۳۹۷شب عیدسعید آقاخانیشبکه ۱ – ۶ قسمت
۱۳۹۷سر دلبرانمحمدحسین لطیفیشبکه ۱ – ۳۰ قسمت – پخش در ماه رمضان
۱۳۹۶دلدادگانمنوچهر هادیشبکه ۳ – ۶۰ قسمت
۱۳۹۶سارق روحاحمد معظمیشبکه ۵ – ۲۰ قسمت
۱۳۹۶در جستجوی آرامشسعید سلطانیشبکه ۵ – ۴۴ قسمت
۱۳۹۶سه شنبه شبصادق پروین آشتیانیشبکه ۱ – ۷ قسمت
۱۳۹۶شکوه یک زندگیرضا بهشتیشبکه ۲ – ۱۸ قسمت
۱۳۹۴معمای شاهمحمدرضا ورزیشبکه ۱ – ۹۵ قسمت
۱۳۹۴بیمار استاندرادسعید آقاخانیشبکه ۱ – ۱۴ قسمت – پخش در نوروز ۹۵
۱۳۹۴آمینبهرنگ توفیقیشبکه ۳ – ۱۸ قسمت
۱۳۹۳سر به راهسعید سلطانیشبکه ۵ – ۱۵ قسمت – پخش در نوروز ۹۴
۱۳۹۳رخصتقدرت‌الله صلح‌میرزاییشبکه ۳ – ۱۴ قسمت
۱۳۹۳هشت بهشتسعید عالم‌زادهشبکه شما – ۲۶ قسمت
۱۳۹۳سی و نه هفتهمرتضی احمدی هرندیشبکه ۵ – ۷ قسمت
۱۳۹۲همه خانواده منداریوش فرهنگشبکه ۳ – ۱۳ قسمت – پخش در نوروز ۹۲
۱۳۹۱تکیه بر بادمحمود معظمیشبکه ۵ – ۳۰ قسمت
۱۳۹۰زمین انسان‌هاابوالحسن داوودیشبکه ۵ – ۲۶ قسمت
۱۳۹۰نقطه سر خطسعید آقاخانیشبکه ۳ – ۳۰ قسمت
۱۳۸۹آسمان همیشه ابری نیستسعید عالم‌زادهشبکه ۱ – ۳۱ قسمت
۱۳۸۸شاید برای شما هم اتفاق بیفتداحمد معظمیشبکه ۵ – ۲۵۴ قسمت
۱۳۸۷ّخانه اجاره‌ایایرج رضایی – پرویز حسن‌پورشبکه ۳ – پخش در نوروز ۸۸
۱۳۸۷یلدامسعود رشیدیشبکه ۱ – ۱۳ قسمت
۱۳۸۶سرنوشتمحمدرضا زهتابیشبکه ۱ – ۱۹ قسمت
۱۳۸۵ما چند نفرفیاض موسویشبکه ۱ – ۲۶ قسمت
۱۳۸۴کلانتر ۲محسن شاه‌محمدیشبکه ۱ – ۱۷ قسمت – بازی در اپیزود مسافر خوشبختی
۱۳۸۴راه شبداریوش فرهنگشبکه ۳ – ۲۶ قسمت
۱۳۸۴کلانتری ۹۹سعید عالم‌زادهشبکه تهران (۵) – ۶۰ قسمت
۱۳۸۳عشق گمشدهحسین سهیلی‌زادهشبکه ۳ – ۱۶ قسمت
۱۳۸۲هم‌نفسمهدی فخیم‌زادهشبکه ۱ – ۵ قسمت
۱۳۸۲سایه سکوتجواد افشارشبکه ۱ – ۱۴ قسمت
۱۳۸۱هفت گنجمسعود رشیدیشبکه ۲ – ۱۲ قسمت
۱۳۸۱سرزمین رؤیاهامسعود رشیدی

حمید قدکچیان

مسعود آب‌پرور

شبکه ۲ – گروه کودک و نوجوان
۱۳۸۱خاتونفیاض موسویشبکه ۱ – ۳۰ قسمت
۱۳۸۰هزاران چشمکیانوش عیاریشبکه ۳ – ۱۲ قسمت
۱۳۷۹آتش و شبنممحمدابراهیم سلطانی‌فرشبکه ۱ – ۲۰ قسمت
۱۳۷۹دختراناصغر توسلیشبکه تهران (۵) – ۳۸ قسمت – بازیگر مهمان
۱۳۷۹خانه نیکومسعود کرامتیشبکه ۲
۱۳۷۹سایه‌هاغلامرضا رمضانیشبکه ۱ – ۵۲ قسمت
۱۳۷۹خورشید و ماهمهدی حسینی‌وند
۱۳۷۹صدایم کنمسعود نوابی
۱۳۷۹همسفرقاسم جعفریشبکه ۳ – ۲۶ قسمت
۱۳۷۸مریم مقدسشهریار بحرانیشبکه ۱ – ۱۲ قسمت
۱۳۷۸تلفن مشترکخسرو ملکانشبکه ۱ – پخش در نوروز ۷۹
۱۳۷۷روزگار جوانیاصغر توسلیشبکه تهران (۵) – ۴۵ قسمت
۱۳۷۷گوهر کمالعباس رنجبرشبکه ۱ – ۲۴ قسمت
۱۳۷۷به‌سوی افتخارسیروس مقدمشبکه ۳ – ۲۷ قسمت
۱۳۷۶سرزمین سبزبیژن بیرنگ

مسعود رسام

شبکه ۲ – ۱۳ قسمت – پخش در سال ۷۶
۱۳۷۶گردن‌بندهاشم میرطالبیشبکه ۳ – پخش در ماه رمضان
۱۳۷۴گروه نجاتعلی عبدالعلی‌زادهشبکه ۲
۱۳۷۳ردپای دوستعباس رنجبرشبکه ۲

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا