اخبار دیگران

مواد غذایی رژیم‌های 10 بازیگر معروف توسط دورمون آشکار شد

مواد غذایی سالم با زندگی سالم رابطه مستقیم دارد و بدون داشتن رژیم سالم، داشتن جسم سالم ممکن نیست. برای داشتن یک زندگی خوب باید سبک زندگی مناسبی داشت و یکی از مهم‌ترین عامل‌های این امر داشتن رژیم غذایی مناسب است. اما سوالی که برای بسیاری از مردم همچنان مبهم باقی مانده این است که آیا رعایت کردن رژیم غذایی به تنهایی برای داشتن اندام خوب و درنتیجه داشتن زندگی شاد کافی است؟ در ادامه عوامل حیاتی برای زندگی سالم را بررسی می‌کنیم.

رژیم‌های بازیگران معروف

اکثر بازیگرهای معروف برای رسیدن به وزن و هیکل ایده‌آل خود از بهترین مشاوران و متخصص‌های تغذیه کمک می‌گیرند. شاید شما هم زیاد شنیده باشید که بازیگرهای معروف در طی زمان نسبتا کوتاهی موفق به کاهش وزن یا افزایش حجم چشم‌گیری شده‌اند. اکثر مردم معتقدند این کار به وسیله‌ ورزش زیاد و کنترل شدید مواد غذایی صورت می‌گیرد؛ در صورتی که اصلا چنین نیست و در علم تغذیه با توجه به وضعیت بدنی هر شخص رژیم مناسبی برای کاهش یا افزایش وزن آن شخص وجود دارد.

به طور کلی هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که مصرف یا عدم مصرف برخی از مواد غذایی و یک برنامه تمرینی خاص ورزشی می‌تواند برای همه تاثیرگذار باشد. برای کاهش یا افزایش وزن به صورت طبیعی، راه‌های زیادی وجود دارد که مهم‌ترین عوامل آن ورزش و تغذیه است؛ اما باید توجه داشت که میزان این دو مورد با توجه به شرایط بدنی آن شخص تعیین می‌شود. در ادامه مواردی را بررسی می‌کنیم که اکثر افراد موفق در ساخت اندام ایده‌آل خود از آن‌ها بهره برده‌اند.

کمپ ترک اعتیاد نگین

رژیم 10 بازیگر معروف

تام کروز (Tom Cruise)

تام کروز، بازیگر مشهور هالیوود که به واسطه مجموعه فیلم‌های ماموریت غیرممکن از شهرت جهانی برخوردار است، به خوردن غذاهای دریایی علاقه زیادی دارد. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید او اکثر صحنه‌های اکشن فیلم‌هایش را خود بازی می‌کند و از بدل استفاده نمی‌کند. تام کروز علاقه‌ای به وزن کم کردن ندارد و در عوض فیبر نقش اساسی در برنامه غدایی او دارد.

جانی دپ (Johnny Depp)

بدون شک جانی دپ یکی از خوش تیپ‌ترین بازیگرهای هالیوود است. او علاوه بر استفاده از برنامه ورزشی منظم از برنامه غذایی خاصی پیروی می‌کند. جانی دپ در رژیم غذایی خود مقدار کالری مصرفی را کنترل می‌کند و استفاده از میوه‌ها و مواد غذایی تازه پای ثابت برنامه غذایی او است.

لئوناردو دی کاپریو (Leonardo Di Caprio)

این ستاره نام آشنا برای حفظ سلامتی و استایل خود علاوه بر ورزش، از رژیم غذایی سالم و سبکی استفاده می‌کند که اکثر غذاهای آن را مواد غذایی ارگانیک تشکیل می‌‌دهند. همچنین برنامه ورزشی او متعادل بوده و بیشتر روی حرکات استقامتی تمرکز دارد.

آنجلینا جولی (Angelina Jolie)

بازیگر خوش‌چهره سینمای جهان یعنی آنجلینا جولی برای حفظ استایل خود از رژیم غذایی جالبی استفاده می‌کند. او به شدت طرفدار ماهی سالمون است و در وعده غذایی صبحانه نیز از سالمون استفاده می‌کند. همچنین طرفدار ترکیب سبزی‌های گریل شده همراه پنیر کم چرب است.

اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson)

طرفداران اسکارت جوهانسون می‌دانند که او به شدت به فست فود علاقه دارد. اسکارلت برای ایفای نقش در فیلم آیرون من 2، به دلیل صحنه‌های اکشن فیلم ناچار به کاهش وزن شد. برای همین موضوع طبق مشاوره‌هایی که دریافت کرد استفاده از غذاهای چرب را کنار گذاشت و با کمک غذاهای چینی متشکل از برنج سفید، مرغ پخته، تخم مرغ ، سوپ و… وزن خود را کنترل کرد.

بهترین شرکت‌های خدمات و تعمیرات کرکره برقی در غرب و شرق تهران

جنیفر آنیستون (Jennifer Aniston)

جنیفر آنیسون با این که وارد میان‌سالی شده، اما همچنان استایل خود راه به خوبی حفظ کرده است؛ به طوری که از سن واقعی خود جوان‌تر مانده است. او برای حفظ سلامتی خود از رژیم غذایی استفاده می‌کند که شامل 40 درصد کربوهیدرات، 30 درصد پروتئین و 30 درصد چربی است.

جنیفر لوپز (Jennifer Lopez)

جنیفر لوپز به داشتن رژیم غذایی کم قند مشهور است. او در برنامه غذایی خود میزان استفاده از هرگونه مواد قندی را به حداقل رسانده است؛ به طوری که میزان مصرف کالری او در طول روز فراتر از 1400 کالری نمی‌رود. همچنین در رژیم غذایی او خبری از مصرف شکلات، انواع شیرینی‌ها یا میوه‌های خشک یا مواد غذایی با قند بالا نیست.

گوینت پالترو (Gwyneth Paltrow)

کوینت پالترو پس از پشت سر گذاشتن دوران بارداری برای بازگشت به استایل اولیه خود از رژیم غذایی ماکروبیوتیک استفاده کرد. این رژیم غذایی شامل غذاهای سالم و بدون استفاده از هیچ گونه غذای فراوری شده است. همچنین کوییت پالترو علاقه زیادی به سم زدایی بدن خود دارد و چند نوبت در سال این کار را انجام می‌دهد.

هیو جکمن (Hugh Jackman)

بازیگر نقش اول سری فیلم‌های مردان ایکس نه تنها مانند ورزشکارهای حرفه‌ای به ورزش کردن می‌پردازد، بلکه مثل آن‌ها از رژیم غذایی پر از انواع پروتئین استفاده می‌کند. او به طور منظم و 5 روز در هفته ورزش می‌کند که بیشتر مواد غذایی بعد از ورزش او از سفیده تخم مرغ تشکیل شده است.

دانیل کریگ (Daniel Craig)

دانیل کریگ با پا گذاشتن به میان‌سالی، همچنان از فیزیک  بدنی جوان و شاداب برخوردار است. او این مسئله را با آخرین بازی خود در فیلم مامور 007 ثابت کرد. او روزانه 2 لیتر آب مصرف می‌کند و به شدت طرفدار استفاده از انواع میوه‌ها در برنامه غذایی خود است. استفاده از گوشت و ماهی پخته شده برای ناهار و شام و همچنین استفاده از تخم مرغ برای صبحانه پایه ثابت رژیم غذایی او است.

هنر پیشه های پر طرفداری که مدل شده اند

ورزش

یکی از مهم‌ترین عوامل برای داشتن جسمی سالم و روانی شاد بدون شک ورزش کردن است. به طور کلی متخصصان ورزش معتقدند یک انسان به طور متوسط در طول روز باید 30 الی 60 دقیقه ورزش متوسط داشته باشد. البته نوع و مدت زمان ورزش کردن برای هر شخص می‌تواند متفاوت باشد؛ برای مثال شدت و مدت زمان شخصی که می‌خواهد فقط برای حفظ سلامتی ورزش کند با کسی که برای کاهش وزن ورزش می‌کند متفاوت است. برای حفظ انرژی لازم در ورزش باید از مواد غذایی استفاده کنید که سطح انرژی بدن را بالا نگهدارند. با استفاده از doremon انواع نوشیدنی‌های انرژی‌زا را به راحتی تهیه کنید.

رژیم غذایی

سال‌هاست که بسیاری از مردم به اشتباه مفهوم رژیم غذایی را کاهش حجم غذا می‌دانند و متاسفانه همین باور غلط، بسیاری را با مشکلات گوارشی و انواع بیماری‌ها رو‌به‌رو کرده است. از نظر متخصصین تغذیه، رژیم غذایی شامل نوع مواد غذایی، مقدار و زمان مصرف آن است. داشتن رژیم غذایی مناسب برای عملکرد صحیح اندام‌ها و بافت‌های بدن ضروری است. رژیم غذایی نادرست منجر به خستگی، عفونت، احساس ضعف بدنی و دچار شدن به انواع بیماری‌ها می‌شود. همچنین نتیجه داشتن الگوی غذایی ناسالم منجر به چاقی یا لاغری بیش از حد، دیابت، بیماری‌های قلبی و حتی سرطان می‌شود.

اما به نظر شما رژیم غذایی سالم چیست؟ از نظر بسیاری رژیم غذایی سالم یعنی حذف بسیاری از مواد غذایی و جایگزین کردن آن با مواد دیگر که این باور به کلی اشتباه است. از نظر علمی رژیم غذایی سالم یعنی انتخاب مواد غذایی سالم‌تر، استفاده از حجم متناسب با شرایط بدنی خود و بالاخره زمان‌بندی درست برای مصرف غذا.

تفاوت کورک با کیست چیست؟ + روشهای درمان

مواد غذایی سالم

به راستی غذا چیست؟ از نظر مردم غذا یعنی گوشت، سبزیجات، حبوبات، غلات و…؛ اما از نظر یک متخصص تغذیه غذا عبارت است از 5 عنصر اصلی که در دو دسته قرار دارند. دسته اول شامل درشت مغذی‌ها می‌شوند که شامل پروتئین، چربی و کربوهیدرات است. دسته دوم را نیز، ریز مغذی‌ها تشکیل می‌دهند که شامل ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌شود.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که هیچ کدام از این 5 عنصر به تنهایی خوب یا بد نیستند. زمانی می‌توان به درک درستی از رژیم غذایی درست رسید که مقدار هرکدام از این عناصر را متناسب با وزن و شرایط بدنی خود بدانید. از آب غافل نشوید؛ آب بیش از 60 درصد از وزن بدن ما را تشکیل می‌دهد. تمام سلول‌های بدن ما برای کارکرد صحیح به آب نیاز دارند. رفع مواد زائد بدن از طریق ادرار و مدفوع، حفاطت از غضروف‌ها و مفاصل، تنظیم حرارت بدن از جمله مواردی هستند که آب در بدن انجام می‌دهد. همچنین مصرف صحیح آب یکی از اصول رژیم سالم غذایی است و با تنظیم مقدار مصرف آب در طول روز می‌توان وزن را به راحتی کنترل کرد.

پروتئین

پروتئین (protein) بزرگترین درشت مولکول بدن است که نقش حیاتی در ساخت و رشد مغز و عضلات بدن دارد. پروتئین در انواع مواد غذایی مختلفی مثل انواع گوشت‌ها، انواع غذاهای دریایی، حبوبات، دانه‌ها، لبنیات، تخم مرغ و آجل یافت می‌شود. باید توجه داشت برای مصرف پروتئین بهتر است از غذاهای سالم و تازه استفاده کرد. برای خرید گوشت و خرید مرغ باید از جایی خرید کنید که به کیفیت مواد غذایی آن اطمینان داتشه باشید. یکی از بهترین مراکز خرید مواد پروتئینی، سوپرمارکت اینترنتی doremon است.

سایت ثبت نام لاتاری 2024 گرین کارت آمریکا

چربی

معمولا بسیاری از مردم تصور درستی از چربی‌ها ندارند و گمان می‌کنند مواد غذایی دارای چربی برای بدن مضر هستند. درحالی که چربی‌‍‌ها نه تنها مضر نیستند، بلکه وجود برخی از آن‌ها برای بدن لازم و استفاده‌ درست از آن‌ها برای بدن مفید است. چربی‌ها وظایف مختلفی از جمله محافظت از اندام‌های مختلف بدن، تولید انرژی، عایق‌بندی و شرکت در ساختار غشای بدن را دارند. همچنین چربی به بدن کمک می‌کند تا ویتامین‌های A ، D  و E جذب بدن شوند؛ درواقع بدون چربی جذب این ویتامین‌ها ممکن نیست، چون این ویتامین‌ها محلول در چربی هستند.

کربوهیدرات

کربوهیدرات‌ها جزو درشت مغذی‌های مورد نیاز بدن هستند که حجم قابل توجهی از مواد غذایی مورد استفاده ما را تشکیل می‌دهند. در واقع کربوهیدرات‌ها همان فیبر، قند و نشاسته هستند که در انواع میوه‌ها، حبوبات و سبزیجات یافت می‌شوند.

ویتامین‌ها

مصرف انواع ویتامین‌ها برای رشد و حفظ سلامتی بدن ضروری هستند. ویتامین‌ها در دسته‌های کوچیک‌تری طبقه‌بندی می‌شوند که عبارتند از انواع ویتامین‎‌های B ویتامین A، C، E، F و K. کمبود هر دسته از این ویتامین‌ها در بدن منجر به مشکلات اساسی می‌شود؛ اما باید در نظر داشت که با مصرف بیش از اندازه آن‌ها نیز بدن دچار مسمویت می‌شود. بهترین راه برای تامین ویتامین‌های مورد نیاز روزانه بدن، تنوع در رژیم غذایی است. در مرحله اول شناخت انواع مواد غذایی دارای ویتامین‌های مختلف و در گام بعدی استفاده درست و به اندازه از آن‌ها می‌تواند نیاز روزانه بدن به انواع ویتامین‎‌ها را تامین کند.

مواد معدنی

مواد معدنی تقریبا برای تمام کارهای حیاتی بدن مورد نیاز است. مواد معدنی برای تولید انرژی، تولید هورمون‌ها، آنزیم‌ها و به طور کلی عملکرد صحیح تمام بخش‌های بدن نقش اساسی دارند. مواد معدنی انواع مختلفی دارند و انواع آن‌ها در بدن نقش‌های مختلفی نیر دارند. از عملکرد صحیح سیستم عصبی گرفته تا حفاظت از استخوان‌ها، بدن نیازمند وجود مقادیر مناسبی از مواد غدایی دارای مواد معدنی است.

ترفند های جذاب ویندوز برای کاربران ایرانی

نگاهی به مواد غذایی سالم

باتوجه به نکاتی که بالا به آن‌ها اشاره کردیم، نتیجه می‌گیریم که استفاده درست از مواد غذایی فقط با یک الگوی صحیح امکان پذیر است. این الگو شامل استفاده از غذاهای سالم، تعیین میزان درست و زمان‌بندی صحیح است.

  • میوه و سبزیجات تازه
  • غلات کامل
  • حبوبات
  • آجل‌ها
  • پروتئین بدون چربی

برای خرید هرکدام از این مواد غذایی اصلی می‌توانید از سوپرمارکت اینترنتی doremon استفاده کنید. با خرید از فروشگاه دورمون خیال‌تان از بابت کیفیت و تازه بودن مواد غذایی آسوده خواهد بود. با این فروشگاه دیگر نیازی برای خرید حضوری در مراکز فروش برای خرید مرغ و گوشت یا هر مواد غذایی دیگر نخواهید داشت؛ چون پس از ثبت سفارش در کوتاه ترین فرصت، سفارش شما به دستتان خواهد رسید.

مواردی که باید حذف کنیم

با مواردی که یک زندگی سالم را برای ما ممکن می‌کنند آشنا شدیم و حالا باید نگاهی به نقطه مقابل بیندازیم. در واقع با رعایت تمام نکات گفته شده، مواردی هستند که باید از آن‌ها بپرهیزیم، مانند عادت‌های غذایی بد، استفاده از فست فودها، کنترل نکردن کالری، بی تحرکی، پرخوری و… .

توصیه برای رژیم صحیح

برای داشتن رژیم غذایی سالم در درجه اول باید از مواد غذایی سالم استفاده کنیم.  بی‌تحرکی اولین عاملی است که رژیم غذایی سالم را خنثی می‌کند. برای داشتن بدنی سالم باید میزان کالری ورودی به بدن با کالری مورد استفاده تناسب داشته باشد. درغیر این صورت با کالری زیاد یا کم دچار اضافه وزن یا کاهش وزن می‌شوید. در آخر باید توجه کنید تا می‌توانید از مواد غذایی فراوری شده و دارای مواد نگهدارنده استفاده نکنید. همچنین استفاده از الکل، کافئین زیاد، توصیه نمی‌شود.

10 فیلم سینمایی بازسازی شده که در سال 2022 اکران می‌شوند.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا