اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران مردبیوگرافی بازیگران

ماجرای رابطه ی شهرام حقیقت دوست با خاطره اسدی چه بود؟

در این بخش بیوگرافی شهرام حقیقت دوست بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی شهرام حقیقت دوست از بازیگران مرد خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با سریال خط قرمز به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی و ماجرای رابطه ی او با خاطره اسدی را میخوانیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی شهرام حقیقت دوست آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

شهرام حقیقت دوست چند سال سن دارد؟

شهرام حقیقت دوست زاده 27 اسفند 1351‏و 49 سال سن دارد.

شهرام حقیقت دوست مجرد است یا متاهل؟

شهرام حقیقت دوست در حال حاضر مجرد است.

تحصیلات شهرام حقیقت دوست چقدر است؟

شهرام حقیقت دوست فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه آزاد است.

شهرام حقیقت دوست فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

شهرام حقیقت دوست از سال 1374 تاکنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی شهرام حقیقت دوست

نام اصلیشهرام حقیقت دوست
تاریخ تولد27 اسفند 1351
محل تولدرشت
محل زندگیتهران
تحصیلاتفارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه آزاد
پیشهبازیگر
سالهای فعالیت1374تاکنون
وضعیت تاهلمجرد

بیوگرافی شهرام حقیقت دوست

بیوگرافی شهرام حقیقت دوست

یک بازیگر تماماً حرفه‌ای که جز کارش به هیچ دیگر فکر نمی‌کند. باور کردن کردنش سخت است که اکنون 26 سال از عمر بازیگری شهرام حقیقت دوست می‌گذرد. کمتر دیده شده اما زیاد کار می‌کند. بدون اضافه‌کاری و حاشیه. تئاتر دوستان پایتخت شاید او را زیاد روی صحنه‌های تئاتر دیده باشند. اما سریال دوستان هیچ‌وقت شهرام حقیقت دوست را در نقش پسر شرور «خط قرمز» فراموش نمی‌کنند. در سینما هم با فیلم‌هایی نظیر «موش»، «تردست»، «زرد» و … بروی پرده آمده است.در ادامه بیشتر با بیوگرافی شهرام حقیقت دوست آشنا خواهیم شد.

در بیوگرافی شهرام حقیقت دوست آمده است: وی متولد 27 اسفند 1351 در رشت است. اصلاً 49 ساله به نظر نمی‌رسد. او در مصاحبه‌ای که با مهران مدیری در برنامه دورهمی داشت، شاد زیستن و پرهیز از حواشی را مسبب اصلی جوان ماندنش می‌داند.

کودکی شهرام حقیقت دوست

تحصیلات شهرام حقیقت دوست

در بیوگرافی شهرام حقیقت دوست لازم به ذکر است دانش‌آموخته کارشناسی رشته تئاتر در دانشگاه آزاد اسلامی است.

شهرام ابتدا برای رشته موسیقی قبول شده بود که نتوانست مصاحبه ورودی آن را با موفقیت پشت سر بگذراند. به هر ترتیب تقدیر او را به سمت نمایش و بازیگری سوق داد. او دوره‌های بازیگری استاد سمندریان را گذرانده و اصول اولیه درام را آنجا آموخته است. شهاب حسینی یکی از همکلاسی‌های شهرام حقیقت دوست در دوره‌های استاد سمندریان بود. دو جوان جویای نام که بعدها تبدیل به قهرمانان «شوق پرواز» شدند.

سلبریتی های مشهوری که دورگه هستند | از نازنین و یارا تا نوید و کاترین + تصاویر

ازدواج و وضعیت تاهل شهرام حقیقت دوست

بیشترین جستجوها در بیوگرافی شهرام حقیقت دوست درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

شهرام حقیقت دوست هنوز مجرد است و ازدواج نکرده است. در مورد ازدواج او بسیار شایعه به وجود آمده است. مدتی شایعه شده بود که با خاطره اسدی و الناز شاکردوست رابطه دارد ولی همه شایعه بودند.

شهرام حقیقت دوست و خاطره اسدی
شهرام حقیقت دوست و خاطره اسدی
شهرام حقیقت دوست و خاطره اسدی
شهرام حقیقت دوست و خاطره اسدی
شهرام حقیقت دوست و خاطره اسدی
شهرام حقیقت دوست و خاطره اسدی
شهرام حقیقت دوست و خاطره اسدی
شهرام حقیقت دوست و خاطره اسدی
شهرام حقیقت دوست و خاطره اسدی
شهرام حقیقت دوست و خاطره اسدی

علایق و حقایقی درباره شهرام حقیقت دوست

در ادامه بیوگرافی شهرام حقیقت دوست مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

تفریحات شهرام حقیقت دوست

در بیوگرافی شهرام حقیقت دوست هرچه مجریان در مصاحبات مختلف خواستند کمی از علایق دیگر شهرام حقیقت دوست بشنوند، چیزی به‌جز هنر، تئاتر و بازیگری دستشان را نگفت. حقیقت دوست در اوقات فراغتش هم یا فیلم می‌بیند، یا کتاب می‌خواند و یا به تماشای تئاتر می‌رود. حتی وقتی در مورد رفیق فابریکش از او سؤال کرده‌اند با این جواب مواج شدند: تئاتر رفیق فابریکم است.

کتاب می خوانم

معمولا بیشتر اوقاتی که سرکار نیستم ، کتاب می خوانم ، اصولا آدمی نیستم که بریز و بپاش داشته باشم ، معمولا خانه ام کتاب می خوانم

آشپزی نمی کنم

اهل کافه نشینی و رستوران گردی نیستم با این حال آشپزی هم نمی کنم، اغلب از بیرون سفارش می دهم یا غذای خانگی که مادرم آن را پخته می خورم

علاقه شهرام حقیقت دوست به سفر

سفر را خیلی زیاد دوست دارم و معمولا هم هر فرصتی که پیش بیاید به سفر می روم، علاقمندم با آدم های جدید در ارتباط باشم و جاهای تازه را ببینم

علاقه شهرام حقیقت دوست به عکاسی

من عکاسی را خیلی دوست دارم، یک زمانی سر فیلم هایی که می رفتم دوربین می بردم و در زمانی که خودم خیلی کار نداشتم عکس های پشت صحنه می گرفتم

الان هم بیرون یا سفر می روم عکاسی از منظره می کنم

تابحال استادیوم نرفتم

در بیوگرافی شهرام حقیقت دوست بهتر است بدانید او  که یک پرسپولیسی دو آتیشه است ، می گوید تابحال به استادیوم فوتبال نرفتم و فضای آنرا نمی شناسم اما برای تماشای والیبال چند باری رفتم

دوست دارم در شرایط ایده آل بازی ها را از تلویزیون تماشا کنم

شهرام حقیقت دوست پرسپولیسی

شهرام حقیقت طبق بعضی روایات یک پرسپولیسی دو آتیشه است.

نحوه قبول نقش

اولویت انتخابم همیشه متن خوب است ، در تئاتر نمایشنامه خوب و در حوزه تصویر و سینما فیلمنامه خوب ، خیلی برایم مرزبندی وجود ندارد

با تمام شرایطی که برای خودم قائل هستم در این انتخاب ها ، الان چند سالیست که در حوزه تلویزیونی کمی با شک و تردید نقش انتخاب می کنم چون در حاضر فضای سریال سازی تلویزیون را خیلی دوست ندارم

ناگفته های ازدواج بابک حمیدیان و مینا ساداتی

علاقه شهرام حقیقت دوست به نقش هملت

همه دوستانم در حوزه تئاتر می دانند که من عاشق نقش هملت هستم ، یکی از بزرگترین آرزوهایم است که یک هملت بسیار خوب بازی کنم

دو سه بار پیش آمده و تا نزدیک های اچرای کار هم رفتم ولی هر بار به دلایلی نشده است

شروع فعالیت هنری شهرام حقیقت دوست

بازیگری شهرام حقیقت دوست در سال 1373 با نمایش «پسر کارون» به کارگردانی امیر دژاکام شروع شد.

74 با سریال «مهر خوبان» سید یوسف مهدوی به تلویزیون آمد.

در بیوگرافی شهرام حقیقت دوست میخوانیم:دو سال بعد هم نقش کوتاهی در «درخت گلابی» ساخته داریوش مهرجویی ایفا کرد و برای اولین روی پرده‌های سینما دیده شد.

البته خودش از نمایش «چیزی شبیه زندگی» زنده‌یاد حسین پناهی در سال 1376 به‌عنوان آغاز بازیگری‌اش به‌طورجدی یاد می‌کند. شهرام حقیقت دوست تجربیات و خاطرات شیرینی از دوره همکاری‌اش با حسن پناهی دارد و بسیاری از آموزه‌هایش را مدیون ایشان می‌داند.

شهرام حقیقت دوست در تئاتر

در بیوگرافی شهرام حقیقت دوست همان‌طور که گفته شد، فعالیت حقیقت دوست در تئاتر با «پسر کارون» شروع و در سال 76 با «چیزی شبیه زندگی» جدیت یافت.از آن سال به بعد شهرام حقیقت دوست تقریباً هرسال در یک یا دو تئاتر حضور داشته است. همین میل شدید به صحنه‌های نمایش باعث شده در این سال‌ها کمتر در سینما و تلویزیون دیده شود. اما هر بار آمده باقدرت و مؤثر بوده است.

شهرام حقیقت دوست پای ثابت نمایش‌های حسین کیانی، کارگردان و نمایشنامه‌نویس مشهور کشور است. او تقریباً در 10-12 نمایش با حسین کیانی و همسرش رؤیا میرعلمی همکاری کرده است.

«حمیدرضا آذرنگ»، «کوروش نریمانی»، «زهرا صبری» و … از دیگر کارگردانانی هستند که شهرام حقیقت دوست برای آن‌ها به ایفای نقش پرداخته.

شاید اگر چندی از بازی‌های حقیقت دوست را بر روی صحنه ببینید، او را چیزی کاملاً متفاوت با سینما و تلویزیون بیابید. او بارها در نقش‌های تیپی کال و کمدی در نمایش‌های مختلف دیده‌شده است. درصورتی‌که سریال دوستان بیش از همه او را با کاراکترهای شرور و اخمو به یاد می‌آورند. البته به‌جز معدود تجربه‌های کمدی که در سال‌های اخیر در سینما و تلویزیون داشته و استعداد خود در طنز را هم به رخ کشیده است.

نمایش «کلنل» به کارگردانی خیرالله تقیانی پور یکی از جنجالی‌ترین نمایش‌های سال 96 بود که شهرام حقیقت دوست هم یکی از بازیگران آن بود.

تئاتر برای من یک مقدار رفیق تر است گرچه با سینما و تلویزیون هم رابطه خوبی دارم اما تئاتر رفیق فابریک و برایم صمیمی تر می باشد

شهرام حقیقت دوست در صحنه تئاتر
شهرام حقیقت دوست در صحنه تئاتر

شهرت شهرام حقیقت دوست با خط قرمز

شهرام حقیقت دوست بعد از «مهر خوبان» در سال 74، سه سالی در تلویزیون دیده نشد.در بیوگرافی شهرام حقیقت دوست آمده است: سه سال بعد با بازی در سه سریال پشت سرهم در سه سال متوالی، همگی هم به کارگردانی قاسم جعفری، غیبتش در تلویزیون را جبران کرد.

علت طلاق علی دهکردی از همسرش و ماجرای دستگیری او به جرم سیاسی!

ابتدا سال 78 به‌عنوان بازیگر مهمان در مجموعه «همسفر» حضور پیدا کرد.

سال 79 برای عده‌ای از بازیگران جوان، شروعی بسیار جنجالی و ناب بود. بازیگرانی که با بازی در سریال «خط قرمز» قاسم جعفری یک از محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیونی ایرانی را خلق کردند.

شهرام حقیقت دوست، پویا امینی، شهرام عبدلی و … اکنون شاید مشهورترین آن جمع جوان و بااستعداد باشند. شهرام حقیقت دوست در نقش یک پسر رستورانی و جسور در مدت خیلی کوتاهی تبدیل به یک چهره شناخته‌شده و محبوب شد. البته محبوب که چه عرض کنم. به هر ترتیب می‌توان «خط قرمز» را به‌نوعی اولین نقطه عطف دوران هنری شهرام حقیقت دوست دانست. در مورد جمله قبلی هم در ادامه توضیح خواهیم داد.

شهرام حقیقت دوست در سریال خط قرمز
شهرام حقیقت دوست در سریال خط قرمز

در بیوگرافی شهرام حقیقت دوست لازم به ذکر است «شب آفتابی» آخرین همکاری شهرام حقیقت دوست با قاسم جعفری بود که تولید آن مربوط به سال 1380 می‌باشد.

شهرام حقیقت دوست در شب آفتابی
شهرام حقیقت دوست در شب آفتابی

درخشش حقیقت دوست در «خط قرمز» باعث شد اصغر فرهادی برای یکی از اپیزودهای سریالش «داستان یک شهر» از او دعوت به عمل بیاورد.

بعد از آن‌هم در سریال‌های «ثارالله» و «طلسم شدگان» با شهریار بحرانی و داریوش فرهنگ کارکرد.

شهرام حقیقت دوست در طلسم شدگان
شهرام حقیقت دوست در طلسم شدگان

در بیوگرافی شهرام حقیقت دوست بهتر است بدانید:او در سال 1381 بازی متفاوتی در فیلم سینمایی عطش از خود به نمایش گذاشت ولی به دلیل ضعف در شخصیت پردازی به چشمها نیامد.

شهرام حقیقت دوست در فیلم سینمایی عطش
شهرام حقیقت دوست در فیلم سینمایی عطش

سپس سال 1383 و باز غیبتی چندساله در تلویزیون. غیبتی که حدود 6 سال به طول انجامید.

محبوب که چه عرض کنم:

شهرام حقیقت دوست بعد سریال «خط قرمز» شهرت و محبوبیت بالایی در میان هنردوستان پیدا کرد. اما کاراکتر پلیدش در آن فیلم عواقبی را برای زندگی خصوصی او به همراه داشت. اجازه دهید ماجراهای بعدازآن سریال را از زبان خود او نقل کنیم. شهرام حقیقت دوست می‌گوید: «بعدازاین سریال اتفاقات بسیار خوبی رخ داد. اما اتفاقات بد بعدازآن بیشتر بود و من خیلی اذیت شدم. در آن زمان مردم آدرس و شماره تلفن منزل من را پیداکرده بودند و مدام من را آزار می‌دادند. تا جایی که مادرم که چند روز از شهرستان به دیدن من آمده بود، از ترس خیلی زود برگشت و من حتی مجبور شدم خانه‌ام را عوض کنم.» او همچنین اضافه کرد: «من پیش از آن ماجرا شهرت را دوست داشتم اما با اتفاقاتی که بعد از سریال خط قرمز برایم رخ داد، از شهرت و دیده شدن فاصله گرفتم و سعی می‌کنم کمتر مصاحبه کنم، کمتر مهمانی بروم و کمتر حاشیه‌ساز بشوم.

آیا میدانستید که کمند امیرسلیمانی چپ دست است؟

شهرام حقیقت دوست در سینما

دوره 6 سال غیبت پسر جسور رشتی، تقریباً پررنگ‌ترین دوره حضور او در سینما بود.

در بیوگرافی شهرام حقیقت دوست امده است: حقیقت دوست میان‌سال‌های 83 تا 89 در 10 فیلم سینمایی ایفای نقش کرد. البته قبل از آن‌هم تجربه بازی در 2-3 فیلم سینمایی بین سال‌های 76 تا 81 را پیداکرده بود.

حضور تأثیرگذار او در فیلم سینمای «جنایت» در کنار فریبرز عرب نیا و بهرام رادان، یکی از ماندگارترین تصاویرش در سینما بود.

«جنایت» اقتباسی بود از رمان جنایت و مکافات که در سال 1382 به کارگردانی محمدعلی سجادی ساخته شد. فیلمی که جایزه بهترین بازیگر نقش اول جشن خانه سینما را برای شهرام حقیقت دوست به ارمغان آورد.

شهرام حقیقت دوست در فیلم جنایت
شهرام حقیقت دوست در فیلم جنایت

حقیقت دوست بار دیگر در «تردست» با محمدعلی سجادی همکاری کرد. نقش کمدی او در فیلم «تردست» یکی از متفاوت‌ترین نقش‌هایش در سینما و تلویزیون بود.

شهرام حقیقت دوست در تردست
شهرام حقیقت دوست در تردست

«چند می‌گیری گریه کنی»، «سنگ، کاغذ، قیچی»، «موش»، «کلاشینکف» شاید از دیگر فعالیت‌های سینمایی مهم شهرام حقیقت دوست باشد.

شهرام حقیقت دوست در چند میگیری گریه کنی
شهرام حقیقت دوست در چند میگیری گریه کنی
شهرام حقیقت دوست در سنگ کاغذ قیچی
شهرام حقیقت دوست در سنگ کاغذ قیچی
شهرام حقیقت دوست در موش
شهرام حقیقت دوست در موش
شهرام حقیقت دوست در کلاشینکف
شهرام حقیقت دوست در کلاشینکف

شهرام حقیقت دوست در مدت 20 ساله حضورش در سینما با کارگردانانی مثل سعید سهیلی (3 بار)، شاهد احمدلو، آرش معیریان، پوران درخشنده و … همکاری داشته است.

حقیقت دوست در سال‌های 95-96 با سه فیلم سینمایی «زیر سقف دودی»، «لابی» و «زرد» به سینما آمد.

شهرام حقیقت دوست در زیر سقف دودی
شهرام حقیقت دوست در زیر سقف دودی
شهرام حقیقت دوست در فیلم لابی
شهرام حقیقت دوست در فیلم لابی
شهرام حقیقت دوست در فیلم زرد
شهرام حقیقت دوست در فیلم زرد

بازگشت غرورآمیز شهرام حقیقت دوست به تلویزیون

و اما شهرام حقیقت دوست در آن مدت 6 ساله آن‌چنان هم از تلویزیون به دور نبود. حقیقت دوست یکی از در آن سال‌ها مشغول ایفای نقش در پروژه باشکوه و پرهزینه «مختارنامه» بود. پروژه‌ای که 6 سال به طول انجامید. همان 6 سال که حقیقت دوست در هیچ سریال تلویزیونی دیده نشد. سریال «مختارنامه» به کارگردانی داود میرباقری، سرانجام در سال 1389 در تلویزیون پخش و تبدیل به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های صداوسیما شد. شهرام حقیقت دوست در آن مجموعه تاریخی نقش ابن حر یکی از دشمان مختار را بازی می‌کرد. حقیقت دوست این بار با قدرتمند از قبل آمده بود.

شهرام حقیقت دوست در سریال مختارنامه
شهرام حقیقت دوست در سریال مختارنامه

بعد از «مختارنامه» بازهم در یک سریال حماسی و محبوب حضور پیدا کرد. مجموعه «شوق پرواز» سرگذشت شهید غیور عباس بابایی بود که توسط یدالله صمدی به تصویر کشیده شد. شهرام حقیقت دوست عنوان می‌کند که نقش در آن سریال یک شخصیت خیالی بود که تنها در جهت کمک به درماتیزه کردن به روایت اضافه شد.

شهرام حقیقت دوست در سریال شوق پرواز
شهرام حقیقت دوست در سریال شوق پرواز

سال بعد هم در سریال «خداحافظ بچه» منوچهر هادی ایفای نقش کرد. «خداحافظ بچه» سریال کمدی-ملودرام تقریباً محبوبی بود که حقیقت دوست و مهراوه شریفی‌نیا نقش‌های اصلی آن را بازی می‌کردند.

علت کناره گیری مایکل کین از بازیگری چه بود؟
شهرام حقیقت دوست در خداحافظ بچه
شهرام حقیقت دوست در خداحافظ بچه

بعدازآن هم باز یک کاراکتر کمدی در مجموعه «جاده قدیم». «جاده قدیم» آخرین حضور شهرام حقیقت دوست در تلویزیون بود که مربوط به سال 1393 می‌باشد.

شهرام حقیقت دوست در سریال جاده قدیم
شهرام حقیقت دوست در سریال جاده قدیم

بعدازآن، او بازیگری را در سریال‌های شبکه نمایش خانگی دنبال کرد.

شهرام حقیقت دوست تاکنون در مجموعه‌های «شاهگوش»، «عشق تعطیل نیست» و «ماه تی تی» که همگی محصول شبکه نمایش خانگی می‌باشند ایفای نقش کرده است.

شهرام حقیقت دوست در سریال شاهگوش
شهرام حقیقت دوست در سریال شاهگوش

گفتگوی خواندنی با شهرام حقیقت دوست

دلمان نیامد در ادامه بیوگرافی شهرام حقیقت دوست مصاحبه ای که با ایشان انجام شده است را برایتان درج نکنیم ، با بازیگرآنلاین همراه باشید

شما از آن دست بازیگران هستی که به رغم فعالیت تصویری‌ات در سینما و تلویزیون، هرازگاهی سری به تئاتر هم می‌زنی و در واقع فاصله‌ای نمی‌افتد…

ـ بله، من معمولاً سالی یکی ـ دو تئاتر کار می‌کنم.

شرایط خاصی امروز بر تئاتر و اوضاع و احوالش به لحاظ اقتصادی حاکم است. چه انگیزه‌ای بسیاری از همکاران شما و خودتان را به این سمت می‌برد که هر ازگاهی سری به دنیای نمایش بزنید؟

ـ من فارغ التحصیل تئاترم و سالهاست با همین گروه‌هایی که مشغول هستیم کار کرده و می‌کنم. فضا بسیار خوب است و من فضای تئاتر را به دلیل آموزش و یادگیری که در آن اتفاق می‌افتد ترجیح می‌دهم.

با کدام کار به صورت جدی وارد عرصه بازیگری شدید؟

اولین کاری که جدی بود در سال های دانشجویی کار مرحوم حسین پناهی بود که در سالن اصلی تئاتر شهر آن را اجرا می کردیم، در سال 1376 با نام چیزی شبیه زندگی.

بین کارهایی که تاکنون در آنها بازی کرده اید کدام را نقطه عطف می دانید؟

خودم واقعا نمی توانم کارها را به این صورت مرزبندی کنم، چون این گونه مرزبندی ها را خودم ندارم، یکسری زا کارهای تئاتر و تلویزیونی و سینمایی ام است که آنها را دوست دارم، اما نقطه عطف را نمی دانم.

در میان کارهایی که بازی کرده اید کدام را بیشتر دوست دارید و به دلتان بیشتر از سایر نقش هایتان چسبیده است؟

کارهایی که با حسین کیانی در حوزه تئاتر کرده ام که در این سال ها حدود 8، 9 اجرا بوده است و در طول این اجراها خیلی چیزها یاد گرفته ام و خیلی تجربه ها کسب کرده ام، در حوزه سینما هم کارهایی که با آقای سجادی انجام داده ام.
من در طول مدتی که کارکرده ام کار خوب داشته ام، کار متوسط داشته ام اما همیشه همه کارها را با انرژی کامل انجام داده ام و کارهایی هم که بازخوردهای آنچنانی نداشته برای خودم به شخصه تجربه های خوبی بوده است.

پشت پرده طلاق سحر قریشی از همسرش چه بود؟

با توجه به اینکه تجربه بازی در سه حوزه تلویزیون و نمایش و سینما را دارید، برای انتخاب نقش میان این سه حوزه برای خودتان اولویتی دارید؟

اولویت انتخابم همیشه متن خوب است، در تئاتر نمایشنامه خوب، در حوزه تصویر و سینما هم فیلمنامه خوب، خیلی برایم مرزبندی وجود ندارد. کما اینکه با تمام شرایطی که برای خودم قائل هستم در این انتخاب ها الان دو، سه سالی است که در حوزه تلویزیون کمی با شک و تردید سعی می کنم نقش انتخاب کنم، چون در حال حاضر فضای سریال سازی تلویزیون را خیلی دوست ندارم.

چقدر اهل سینما رفتن و تئاتر دیدن هستید؟

تئاتر که خیلی، معمولا همه کارهای دوستانم را می بینم، چون چندین سال است به هر حال تئاتر کار می کنم و گروه ها را می شناسم و کارهای شان را می بینم و دنبال می کنم. سینما هم می روم اما معمولا در جشنواره فیلم فجر، فیلم هایی را که در طول سال اکران می شود حدود هشتاد درصدش را می بینیم و آنهایی را هم که در جشنواره ندیده ام در طول سال وقت می کنم و در سینما می بینم.

آخرین فیلمی که دیدید؟

عصر یخبندان بوده است.

کارگردانی بوده است که دوست داشته باشید با او همکاری کنید؟

الان آنقدر کارگردان های جوان و خوش ذوقی آمده اند که خیلی از آنها را ما نمی شناسیم و الان دیگر نمی توان گفت که دوست دارم با فلان آدم کار کنم و من انتظارم این است که یک فیلمنامه خوب و یک گروه پرانگیزه معمولا در کنارم باشند. من خودم آدمی هستم که خیلی انگیزه دارم برای کار و تمام توانم را می گذارم. دوست دارم آدم هایی هم که دور و برم هستند، مثل خودم باشند و علاقه دارم با این گروه های کار کنم و اسم خاصی را نمی توانم بیاورم.

جایگاه کتاب در زندگی تان کجاست؟

معمولا کتاب می خوانم، چون اوقاتی که سر کار نیستم، اصولا آدمی نیستم که بریز و بپاش داشته باشم، معمولا خانه ام کتاب می خوانم، فیلم می بینم، به تئاتر می روم.

برای خواندن به ما چه کتابی پیشنهاد می کنید؟

الان یک کتابی در دستم هست به نام «خیابان گاندی» نوشته خانم سید ساناز اصفهانی؛ خیلی نویسنده شناخته شده ای برای عموم مردن نیست اما ما سال ها می شناسیمش، در حوزه تئاتر نقد می نویسد و هم چنین متن های بسیار زیبایی. یک کتابی نوشته به نام «خیابان گاندی» که کتابی اپیزودی است و بسیار خوب و این کتاب را به دوستان پیشنهاد می کنم.

تجربیات زندگی سام قریبیان از زندگی در آمریکا

اگر بازیگر نمی شدید دوست داشتید چه کاره می شدید؟

اگر این سوال در سه، چهار سال اول کارم از من پرسیده می شد چون هیجان کار داشتم جوابم قطعا این بود که هیچ و من همیشه بازیگر می ماندم اما الان چون شرایط ما شرایط ویژه ای است در کار هنری در ایران به خصوص در این دو، سه سال اخیر که شرایط به شدت برای کسانی که دارند کار می کنند، دارد اذیت کننده می شود من الان جوابم این است که هم چنان دوست داشتم بازیگر بودم اما در شرایط بهتری در کشور.

چقدر اهل سفر کردن هستید؟

خیلی زیاد، سفر را بسیار دوست دارم، دوست دارم با آدم های جدید در ارتباط باشم، جاهای تازه را ببینم، معمولا هم هر فرصتی که پیش بیاید می روم.

شما در حال مطالعهبیوگرافی شهرام حقیقت دوست در بازیگرآنلاین هستید.برای اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.آخرین سفری که رفته اید به کجا بوده؟

آخری سفری که رفته ام، همین چند وقت پیش به ترکیه بوده است.

سفر داخلی چطور؟

سفر داخلی هم چون به واسطه کار خودش پیش می آید، دیگر خودم برای سفر داخلی دورخیز نمی کنم، معمولا به بهانه کارهایی که داریم، می رویم به این سو و آن سو، حتی به جاهایی که تصمیم نداشتی بروی می روی و می بینی و لذت می بری از آن.

برای سفر رفتن اگر بخواهید نقطه ای را انتخاب کنید کجاست؟

واقعا نمی توانم الان بگویم چون معمولا اتفاقی است که پیش می آید به بهانه های مختلف و جای خاصی الان مد نظرم نیست.

در میان سفرهای مختلفی که رفته اید کجا برای شما جذاب تر بوده است؟

تقریبا همه آنها چون جایی است که فضای آن متفاوت تر است نسبت به جایی که در آن زندگی می کنی و با آدم های جدیدی برخورد می کنی و جاهای جدید را می بینی و فرهنگ های تازه را کشف می کنی به همین دلیل همه جا به من خوش می گذرد و جای خاصی نیست که بگویم که آن جا بیشتر به من خوش گذشته، شاید اگر جایی با دوستانم به من بیشتر خوش گذشته و برایم جذاب تر بوده است اما این قطعا یک انتخاب دلی است و انتخاب منطقی ای نبوده است.

اهل کافه گردی و رستوران گردی هم هستید؟

نه، اهل کافه نشینی و رستوران گردی نیست.

آشپزی خودتان چطور است؟

نه، اهل آشپزی نیستم، یا از بیرون سفارش می دهم یا غذای خانگی است که مادرم آن را پخته.

ورزش خاصی انجام می دهید؟

الان نه، چون درگیر کار می شوم و تمام وقت و زمانم گرفته می شود. معمولا خودم خانه ورزش های سبک انجام می دهم در حد نرمش و…

نوید محمدزاده تهیه کنندگی را تجربه میکند

در فضاهای مجازی خیلی عکس از شما دیده اند که در استادیوم بوده اید، استادیوم رفتن از علاقه های تان است؟

استادیوم نه خیلی، شاید به خاطر اینکه یک دوره ای عکس های ما در استادیوم به خاطر بازی های والیبال با دوستانم در صفحه های اجتماعی دیده شد، اینگونه برداشت می شود، اتفاقا ترجیح می دهم که در خانه و شرایط ایده آل بازی ها را از تلویزیون تماشا کنم.

فوتبال را که به استادیوم تا حالا نرفته ام و نمی روم و فضای آن را نمی شناسم اما والیبال را چون با دوستان آشنایی داشتم، دوست داشتم به استادیوم بروم و فضای آن را تجربه کنم و وقتی بازی های ایران بود می رفتم و دنبال می کردم.

سرگرمی و تفریح خاصی دارید؟

سرگرمی هایم در حوزه کاری خودم است، تئاتر بروم و دوره تمرینی که دارم تئاتر کار می کنم واقعا سرگرمی من است، همچنین کتابی که می خوانم و فیلمی که می بینم و بیشتر فیلم می بینم و سرگرمی هایم همین ها هستند.

آدمی هستید که اهل هیجان و خطر باشید؟

ما اینقدر در حوزه کاری مان درگیر هیجان و خطر و استرس و… هستیم، فکر می کنم تمام ماهایی که داریم در این شرایط کار هنری می کنیم مدام در معرض هیجان و خطر هستیم و بیشتر از این هیجان و خطر را دوست ندارم تجربه کنم. واقعا خطرناک ترین کار زندگی من است که دارم در این شرایط کار بازیگری انجام می دهم.

خیلی وقت ها شما را دوربین به دست دیده اند، آیا کار عکاسی هم انجام می دهید؟

من عکاسی را خیلی دوست دارم، یک زمانی سر فیلم هایی که می رفتم دوربین می بردم و در زمانی که خودم خیلی کار نداشتم عکس های پشت صحنه می گرفتم و خیلی به عکاسی علاقه مندم، سوژه خاصی مدنظرم نیست. بیرون می روم و سفر که می روم عکاسی از منظره می کنم یا سر کار از پشت صحنه عکس می گیرم.

قصد برپایی نمایشگاه عکس هم دارید؟

در حال حاضر نه. اما شاید روزی تعدادی از عکس ها را انتخاب و یک نمایشگاه کوچک برگزار کردم، اما الان انگیزه اش را ندارم.

و حرف آخر…

امیدوارم واقعا در شرایط بهتری در حوزه فرهنگ و هنر بتوانیم کار کنیم. این سال ها سال هایی است که همه چیزمان رنگ و بوی سیاسی گرفته است و همه یکجورهایی سیاست زده شده ایم، دوست دارم حوزه فرهنگ و هنر را جدی بگیرند کسانی که در راس مدیریت اتفاق ها قرار دارند که می تواند بسیار بسیار برای سلامت جامعه مفید و کمک کننده باشد.

4 عکس نیوشا ضیغمی پرسپولیسی دو آتیشه

لیست آثار هنری شهرام حقیقت دوست

در ادامه بیوگرافی شهرام حقیقت دوست بازیگر جاده قدیم باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

فیلم‌های سینمایی شهرام حقیقت دوست

  •  ۱۳۹۸-قاتل و وحشی (حمید نعمت الله)
  •  ۱۳۹۷-آنجا همان ساعت (سیروس الوند)
  •  ۱۳۹۷-معکوس (پولاد کیمیایی)
  •  ۱۳۹۶- سرو زیر آب (محمدعلی باشه آهنگر)
  •  ۱۳۹۶-عطر داغ (علی ابراهیمی)
  •  ۱۳۹۶-شب چره (مهدی محمد نژادیان)
  •  ۱۳۹۵-زیر سقف دودی (پوران درخشنده)
  •  ۱۳۹۵-لابی (محمد پرویزی)
  •  ۱۳۹۵-زرد (مصطفی تقی زاده)
  •  ۱۳۹۲-هیلانه (شهرام مسلخی)
  •  ۱۳۹۲-کلاشینکف (سعید سهیلی)
  •  ۱۳۸۸-پشت در خبری نیست (شبنم عرفی نژاد)
  •  ۱۳۸۷-پریش (کاظم معصومی) (تله فیلم)
  •  ۱۳۸۷-صبح روز هفتم (مسعود اطیابی)
  •  ۱۳۸۶-موش (شاهد احمدلو)
  •  ۱۳۸۶-احضارشدگان (آرش معیریان)
  •  ۱۳۸۶-مخمصه (محمدعلی سجادی)
  •  ۱۳۸۶-ملودی (جهانگیر جهانگیری)
  •  ۱۳۸۵-سنگ کاغذ قیچی (سعید سهیلی)
  •  ۱۳۸۴-چند میگیری گریه کنی (شاهد احمدلو)
  •  ۱۳۸۳-تردست (محمدعلی سجادی)
  •  ۱۳۸۲-جنایت (محمدعلی سجادی)
  •  ۱۳۸۱-عطش (محمدحسین فرح بخش)
  •  ۱۳۸۱-غوغا (فیلم) (سعید سهیلی)
  •  ۱۳۷۶-درخت گلابی (داریوش مهرجویی)
شهرام حقیقت دوست در صبح روز هفتم
شهرام حقیقت دوست در صبح روز هفتم
شهرام حقیقت دوست در احضارشدگان
شهرام حقیقت دوست در احضارشدگان
شهرام حقیقت دوست در مخمصه
شهرام حقیقت دوست در مخمصه
شهرام حقیقت دوست در ملودی
شهرام حقیقت دوست در ملودی
شهرام حقیقت دوست در غوغا
شهرام حقیقت دوست در غوغا

مجموعه‌های تلویزیونی شهرام حقیقت دوست

سالنامکارگرداننقش
۱۳۹۴جاده قدیمبهرام بهرامیانطینت
۱۳۹۱خداحافظ بچهمنوچهر هادیمرتضی
۱۳۹۰شوق پروازیدالله صمدیسعید
۱۳۸۹–۱۳۸۳مختارنامهداود میرباقریابن حر
۱۳۸۳طلسم‌شدگانداریوش فرهنگکامران
۱۳۸۱ثاراللهشهریار بحرانییزید
۱۳۸۰داستان یک شهراصغر فرهادی
۱۳۸۰شب آفتابیقاسم جعفریمنصور
۱۳۷۹خط قرمزقاسم جعفریناصر
۱۳۷۸همسفرقاسم جعفری
۱۳۷۴مهر خوبانسید یوسف مهدوی

شهرام حقیقت دوست  در شبکه نمایش خانگی

سالنامکارگردانتوضیحات
۱۳۹۵ماه تی تیداوود میرباقریدر نقش جنگجوی ایرانی
۱۳۹۳عشق تعطیل نیستبیژن بیرنگیک مجموعهٔ ۲۶ قسمتی که از ۶ بهمن ۱۳۹۳
در شبکه نمایش خانگی انتشار یافت.
۱۳۹۲شاهگوشداود میرباقریدر نقش «هومن آب‌پرور»

نمایش‌های شهرام حقیقت دوست

بازی در نمایشبه کارگردانیمحل اجرازمان
“کلنل”خیرالله تقیانی پورتهران، تئاترشهر، تالار اصلی۱۳۹۶
«مشروطه بانو» یا مجلس شبیه حصرنامه کارگاه بکاءحسین کیانیتهران، تئاترشهر، تالار اصلی۱۳۹۰
دن کامیلوکورش نریمانیتهران، تئاتر شهر، تالار چهارسو۱۳۸۴
تکیه ملتحسین کیانیتهران، تئاترشهر، تالار قشقایی۱۳۸۴
روزی روزگاری آبادانحمیدرضا آذرنگتهران، تئاترشهر، تالار قشقایی۱۳۸۴
تئاتر اجباریحسین کیانیتهران، تئاترشهر، تالار قشقایی۱۳۸۳
داستان خرس‌های پانداتینوش نظم‌جوتهران، تئاترشهر، تالار قشقایی۱۳۸۲
برای آخرین بارعلی روئین‌تنتهران، فرهنگسرای نیاوران۱۳۸۱
ره بانوزهرا صبریتهران، تئاترشهر، تالار قشقایی۱۳۷۹
خیابانی صندوق جادوزهرا صبری۱۳۷۸
دو نیم پرده عشقعبدالخالق مصدقتهران، تالار مولوی۱۳۷۷
چیزی شبیه زندگیحسین پناهیتهران، تئاترشهر، تالار اصلی۱۳۷۶
ابتدا با عشق انتها از عشق (تئاتر خیابانی)۱۳۷۶
همسایه آقاحسین کیانی(تالار شهر – تالار چهارسو)۱۳۸۵
سکوت میراث تبار من است(تالار شهر-تالار کوچک)۱۳۸۵
بیداری خانه نسوانحسین کیانی(تالار شهر – تالار چهارسو)۱۳۸۷
مادر مانده(تالار شهر-تالار چهار سو)۱۳۸۸
اهل قبورحسین کیانی(تئاتر شهر – تالار چهارسو)۱۳۸۸
خداحافظی نکردی با نجمه سورچی(تئاتر شهر-تالار چهارسو)۱۳۸۹
همه فرزندان خانم آغاحسین کیانی(تئاتر شهر-تالار چهارسو)۱۳۸۹
ابرهای پشت حنجره(تئاتر شهر)۱۳۸۹
خاموشی دریا(تئاتر شهر – تالار سایه)۱۳۹۰
ویتسک(تالار حافظ)۱۳۹۱
دو لیتر در دو لیتر صلححمیدرضا آذرنگ(تالار شمس اقدسیه)۱۳۹۲
تو دهنتو می‌بندی یا من؟(فرهنگسرای نیاوران – سالن گوشه)۱۳۹۳
سعادت لرزان مردمان تیره‌روزمحسن علیخانیتئاتر بارانمرداد و شهریور ۱۳۹۴
مضحکه شبیه قتلحسین کیانی(تئاتر شهر دوره اول)شهریور و مهر ۱۳۹۴
مضحکه شبیه قتلحسین کیانی(دوره دوم تئاتر باران)بهمن و اسفند ۹۴ فروردین ۱۳۹۵
همسایهٔ آقاحسین کیانیتماشاخانه بارانمرداد و شهریور ۱۳۹۵
تئاتر سعدی تابستان هزار و سیصد و سی و دوحسین کیانیسالن اصلی تئاتر شهرآذر و دی ۱۳۹۵
ناگفته های زندگی عاشقانه ی محسن قاضی مرادی و مهوش وقاری

جوایز و افتخارات شهرام حقیقت دوست

  • دریافت جایزه سوم بازیگری از جشنواره پانزدهم بین‌المللی تئاتر فجر برای خیابانی «ابتدا با عشق انتها از عشق»
  • جایزه بهترین بازیگر نقش اول از دید مخاطبین-سریال خط قرمز
  • کاندیدای تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول (جنایت)
  • دوره۷ جشن خانه سینما-مسابقه ۱۳۸۲ کاندید لوح زرین بهترین بازیگر
  • دوره ۴ منتخب سایت ایران اکتور (بهترین‌های سال) سال ۱۳۸۳
  • کاندیدای بهترین بازیگر مرد برای تئاتر بیداری خانه نسوان
  • کاندیدای بهترین بازیگر تئاتر ابرهای پشت حنجره در پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر فجر و نیز کاندیدا در مراسم شب بازیگر ۱۳۸۹
  • بازیگر برگزیده مرد در جشنواره تئاتر مقاومت برای تئاتر خاموشی دریا ۱۳۹۰
  • دریافت جایزه بهترین بازیگر مراسم جشن بازیگر برای تئاتر خاموشی دریا ۱۳۹۱
  • نامزد دریافت تندیس حافظ برای بهترین بازیگر مرد درام (برای سریال خداحافظ بچه)

صفحه اینستاگرام شهرام حقیقت دوست

شهرام حقیقت دوست ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 183پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی شهرام حقیقت دوست و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی شهرام حقیقت دوست و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی شهرام حقیقت دوست ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام شهرام حقیقت دوست @shahram.haghighatdoust میباشد و 554هزار دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام شهرام حقیقت دوست

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا