اخبار دیگران

شبکه استریم ویدئو چیست؟ معرفی دو سرویس ایرانی

اولین وب سایت ها صفحات متنی ساده ای بودند که شاید یک یا دو تصویر داشتند. با این حال، امروزه، هرکسی که اتصال اینترنتی به اندازه کافی سریع داشته باشد، می‌تواند فیلم‌های با کیفیت بالا را تماشا کند یا از طریق اینترنت تماس ویدیویی برقرار کند. این به دلیل فناوری به نام استریم امکان پذیر است.

Streaming  عبارت است از انتقال مداوم فایل های صوتی یا تصویری از یک سرور به یک کلاینت. به عبارت ساده تر، پخش جریانی زمانی است که مصرف کنندگان تلویزیون تماشا می کنند یا به پادکست ها در دستگاه های متصل به اینترنت گوش می دهند. با پخش جریانی، فایل رسانه ای که در دستگاه مشتری پخش می شود از راه دور ذخیره می شود و هر بار چند ثانیه از طریق اینترنت منتقل می شود.

تفاوت بین پخش و دانلود چیست؟

پخش جریانی بلادرنگ است و کارآمدتر از دانلود فایل های رسانه ای است. اگر یک فایل ویدیویی دانلود شود، یک کپی از کل فایل در هارد دیسک دستگاه ذخیره می شود و تا زمانی که دانلود کل فایل تمام نشود، ویدیو پخش نمی شود. اگر به جای آن پخش شود، مرورگر ویدیو را بدون کپی کردن و ذخیره کردن آن پخش می کند. ویدیو به ‌جای بارگیری کل فایل در یک زمان، کمی بارگیری می‌شود و اطلاعاتی که مرورگر بارگیری می‌کند به صورت محلی ذخیره نمی‌شود.

به تفاوت بین دریاچه و رودخانه فکر کنید: هر دو دارای آب هستند، و یک نهر ممکن است به اندازه یک دریاچه آب داشته باشد. یک فایل ویدیویی دانلود شده بیشتر شبیه یک دریاچه است، زیرا فضای هارد دیسک زیادی را اشغال می کند (و زمان زیادی طول می کشد تا یک دریاچه جابجا شود). پخش جریانی ویدیو بیشتر شبیه یک جریان یا رودخانه است، زیرا داده های ویدیو به طور مداوم و به سرعت به سمت مرورگر کاربر جریان می یابد.

دلیل ازدواج نکردن مهراوه شریفی نیا و ماجرای لو رفتن عکس های او

پخش جریانی چگونه کار می کند؟

درست مانند سایر داده هایی که از طریق اینترنت ارسال می شوند، داده های صوتی و تصویری به بسته های داده تقسیم می شوند. هر بسته حاوی یک قطعه کوچک از فایل است و یک پخش کننده صوتی یا تصویری در مرورگر دستگاه مشتری جریان بسته های داده را گرفته و آنها را به صورت تصویری یا صوتی تفسیر می کند.

 

 

اما امروزه استریمینگ یک کاربرد اساسی پیدا کرده است و آن چیزی نیست جز VOD که برای شما فیلم و سریال پخش می کنند.به عنوان مثال بزرگترین شبکه استریم فیلم و سریال دنیا ، نت فلیکس می باشد که روزانه میلیون ها نفر ساعت ها به تماشای برنامه های این شبکه می نشینند.

VOD مخفف Video on Demand است. این به هر سرویس ویدیویی اطلاق می‌شود که فیلم‌ها، تلویزیون‌ها یا فیلم‌هایی را در اختیار بیننده قرار می‌دهد. با VOD، بینندگان می توانند انتخاب کنند که چه چیزی را در زمانی که می خواهند تماشا کنند. نمونه‌های محبوب کسب‌وکارهای ویدیوی درخواستی شامل Netflix، Disney+، Hulu و بسیاری دیگر از خدمات پخش آنلاین است.

اما در ایران نیز دو شبکه استریم خانگی وجود دارد که در این مقاله با آنها بیشتر آشنا خواهیم شد و به شما روش خرید اشتراک ارزان تر و با تخفیف را نیز آموزش خواهیم داد.

فیلیمو

بر اساس گزارشی از موپن ، فیلیمو زیر مجموعه شرکت صبا ایده است که یکی از شرکت های خلاق و متفکر ایرانی محسوب می شود. برای اولین بار تماشای فیلم بصورت آنلاین توسط VOD از آپارات شکل گرفت. در بهمن سال 1393 آپارات فیلیمو برای اولین بار به دست تماشاگران رسید و سپس در سال 1394 برای جذب مخاطب بیشتر، اپلیکیشن اندروید آن با نام فیلیمو عرضه شد.

بهترین روش ها برای لایه برداری پوست | لایه برداری صورت در منزل

در اصل این سامانه علاوه‌بر امکانات رایج دیگر سرویس‌های رایج  VOD، امکان تماشای فیلم تحت قوانین کپی رایت را فراهم نموده است. از همین رو با قوانین و مجوزهای لازمی که فیلیمو در دست دارد، بسیاری از سایت‌هایی که امکان دانلود رایگان فیلم و سریال‌های ایرانی و خارجی را فراهم می‌کردند، در سال 98 از دور خارج شدند.

فیلیمو پس از پشت سر گذاشتن کش و قوص‌های فراوان و جنجال‌های جور واجور با صدا و سیما، در حال حاضر 20 هزار اثر ویدیویی را در آرشیو خود دارد و آن را در اختیار کاربرانش گذاشته است. همچنین در سال 1397 برای اولین بار با سرمایه‌گذاری مستقیم این سامانه، اولین سریال اختصاصی این وب سرویس با نام نهنگ آبی تولید و از طریق پلتفرم VOD فیلیمو و به صورت فیزیکی عرضه شد.

اما تماشای فیلم و سریال در این شبکه خانگی نیاز به پرداخت هزینه دارد. شما با تهیه اشتراک ویژه فیلیمو می توانید به منبع بی نهایتی از این فیلم و سریال ها درسترسی پیدا کنید. اما راهکار خرید ارزان تر اشتراک ویژه چیست؟ شرکت فیلیمو با انتشار کد تخفیف فیلیمو سعی دارد تا برای کاربران زمینه ای را فراهم کند تا بتوانند با پرداخت مبلغی ارزان تر اشتراک خود را تهیه کنند.

نماوا

نماوا زیر مجموعه گروه شرکت های شاتل می باشد.سرزمین شاتل فعالیت خود را از سال 1393 و با شاتل لند آغاز نمود که هدف آن تامین نیاز های کاربران اینترنتی بود.

سرزمین شاتل دریچه ای برای ورود کاربران به دنیای دیجیتالی و پر کردن سالم اوقات فراغت کاربران بود. سرزمین شاتل در سایت نماوا امکان پخش آنلاین فیلم‌ها و سریال‌های محبوب شما به همراه قابلیت تنظیم هوشمندانه سرعت نمایش با سرعت اینترنت را در اختیار شما کاربران گرامی قرار می‌دهد.

معرفی فیلم‌های 42 مین جشنواره فیلم فجر + جزئیات

مشاهده پیش نمایشی از فیلم و سریال‌ها ، جستجوی سریع مجموعه انتخابی ، آرشیوی کامل از پرطرفدار ترین فیلم ‌ها وسریال ‌ها از جمله قابلیت‌ های سایت اشتراک ویدیو نماوا است. نماوا این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است در سریع‌ترین زمان ممکن و تنها با چند کلیک سریال‌ها و فیلم‌های مورد علاقه خود را به صورت آنلاین مشاهده نمایند.

بخش عمده‌ای از محتوای نماوا به صورت کاملا رایگان در اختیار علاقه‌مندان به این سایت قرار گرفته است و سایر محتوا با پرداخت آنلاین هزینه مربوط به خرید اشتراک ماهیانه نماوا قابل نمایش است. کاربران می‌بایست پس از انتخاب سریال یا فیلم مورد نظر به صورت آنلاین مبلغ مورد نظر را پرداخت نمایند تا در مدت اشتراک خود به تمامی محتواهای موجود در نماوا دسترسی داشته باشند و به تماشای آنها بپردازند. در صورتی که می خواهید اشتراک ویژه نماوا را تهیه کنید پیشنهاد ما استفاده از بیشترین کد تخفیف نماوا می باشد.

کد تخفیف نماوا و فیلیمو را از کجا تهیه کنیم؟

پاسخ به این سوال در یک کلمه خلاصه می شود و آن هم موپن می باشد. وبسایت موپن مرجع اصلی و معتبر ترین منبع کدهای تخفیف فروشگاه های اینترنتی می باشد. برای دریافت کد تخفیف نماوا و فیلیمو وارد سایت موپن شوید. از نوار بالای سایت موسیقی ، تئاتر و سینما را انتخاب کنید. در این صفحه شما به بینهایت کد تخفیف دسترسی خواهید داشت و می توانید با توجه به نیاز خود بهترین کد تخفیف را بیابید.

نحوه استفاده از کد تخفیف فیلیمو و نماوا چگونه است؟

چه لباس هایی با کفش چرم طبیعی ست می شوند؟

برای این کار کافیست کد تخفیف مورد نظر خود را در وبسایت موپن پیدا کنید و بر روی مشاهده کلیک کنید. در این صفحه توضیحاتی در مورد کوپن ها را مشاهده می کنید. در نهایت کد تخفیف خود را کپی کرده و بر روی “خرید کنید” کلیک کرده و وارد سایت مقصد شوید. در هنگام خرید می توانید کوپنی که کپی کرده اید را وارد و خرید ارزان تری را تجربه نمایید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا