اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران مردبیوگرافی بازیگران

امیر جدیدی از مربیگری تنیس تا حضور در جشنواره کن

در این بخش بیوگرافی امیر جدیدی بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی امیر جدیدی از بازیگران مرد خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با فیلم تنگه ابوقریب به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او از تنیس تا بازیگری حرفه ای با عکس شخصی و ناگفته های ازدواج و همسرش تا تدریس و علایق او را میخوانیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی امیر جدیدی آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

امیر جدیدی چند سال سن دارد؟

امیر جدیدی زاده ۳۱ خرداد ۱۳۶۳ ‏و 37 سال سن دارد.

امیر جدیدی مجرد است یا متاهل؟

امیر جدیدی در حال حاضر مجرد است.

تحصیلات امیر جدیدی چقدر است؟

امیر جدیدی کارشناسی مهندسی صنایع و کارشناسی ارشد MBA دارد.

امیر جدیدی فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

امیر جدیدی از سال 1389 تاکنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی امیر جدیدی

نام اصلیامیر جدیدی
تاریخ تولد۳۱ خرداد ۱۳۶۳
تحصیلاتکارشناسی مهندسی صنایع و کارشناسی ارشد MBA
پیشهبازیگر سینما و تئاتر، مربی و بازیکن تنیس
سالهای فعالیت۱۳۸۹-اکنون
وضعیت تاهلمجرد
قد180 سانتی متر

بیوگرافی امیر جدیدی

بیوگرافی امیر جدیدی

ستاره‌ای که شاید تا 25 سالگی هرگز حتی فکر بازیگر شدن هم به ذهنش خطور نمی‌کرد. امیر جدیدی که ربع قرن اول زندگی‌اش در ورزش و رشته‌های مهندسی و به‌طورکلی بدون هیچ دغدغه هنری گذشت، اکنون تبدیل به یکی از ستاره‌های سینما ایران شده است. امیر خیلی تصادفی وارد دنیای هنر شد. شاید اگر هومن سیدی گذرش به گذار او نمی‌افتاد، هرگز به هنرپیشگی فکر هم نمی‌کرد. اما امیر جدیدی این تصادف را جدی گرفت. از همان سکانس اول تمام نیروی خود را به کار گرفت. برای تک‌تک نقش‌هایش تلاش بسیار کرد و تا سر حد توان مایه گذاشت. به‌طوری‌که هر کس اولین بازی‌هایش را می‌بیند شاید سخت باور کند که او هیچ آموزش آکادمیک ندیده است. او به گفته خودش فعلاً از تکنیک فرورفتن در جلد شخصیت استفاده می‌کند. تکنیکی که تاکنون خوب هم جواب داده. امیر سودای سوپراستار شدن در سر ندارد اما تیپ و سیما و صدای تربیت‌شده‌اش جان می‌دهد برای ستاره شدن.در ادامه بیشتر با بیوگرافی امیر جدیدی آشنا خواهیم شد.

معرفی سریال های عاشقانه ترکی که ارزش تماشا کردن دارند

در بیوگرافی امیر جدیدی آمده است :وی متولد 31 خرداد 1363 در تهران است.

کودکی امیر جدیدی

عکس قدیمی از امیر جدیدی و پدرش
عکس قدیمی از امیر جدیدی و پدرش

در بیوگرافی امیر جدیدی جالب است بدانید اصالتاً تهرانی است و نسبی از ترک‌ها ندارد. تأکیدم به این خاطر است که خیلی‌ها بعد از تماشای فیلم «پایان خدمت» گمان می‌کنند او تباری ترک دارد. لهجه ترکی او در آن فیلم آن‌قدر طبیعی شده بود که به زبان مادری‌اش می‌ماند. بگذریم. امیر بزرگ‌شده منطقه اکباتان است. منطقه‌ای که قسمت‌هایی از اولین فیلمش «آفریقا»هم در همان‌جا می‌گذشت. به قول خود او سرزمینش.

عشق اول آخرش ورزش بوده و هست. جدیدی ورزش‌های مختلف را تجربه کرده و در رشته تنیس به درجه استادی رسیده است.

عشق و علاقه یک‌طرف، تحصیلات هم به یک‌طرف.جدیدی به درس خواندن علاقه‌مند بود. او همیشه نمرات خوبی را کسب می‌کرد. کتاب زیاد می‌خواند و دنبال بازی‌هایی که همسن و سالانش انجام می‌دادند، نبود. جدیدی تحصیل‌کرده کارشناسی رشته صنایع و کارشناسی ارشد ام.بی.ای در دانشگاه آزاد است. حالا عشق و علاقه و تحصیلات هم یک‌طرف، حرفه‌ای که هم‌اکنون ما او را به‌واسطه آن می‌شناسیم یعنی هنرپیشگی هم یک‌طرف.او به طور آکادمیک در بازیگری تحصیل نکرد، اما به گفته بزرگان زیادی استعداد درخشانی در این زمینه دارد.

در بیوگرافی امیر جدیدی لازم به ذکر است او به دلیل شخصیت آرامش اهل مصاحبه و حرف زدن نیست. به همین دلیل از پدر و مادر و خواهر برادرش اطلاعاتی پخش نشده است ولی ظاهرا وی یک برادر به نام مهرداد دارد

قد امیر جدیدی

در بیوگرافی امیر جدیدی آمده است قد او 180 سانتی متر است.

ازدواج و وضعیت تاهل امیر جدیدی

در بیوگرافی امیر جدیدی باید بدانید که او تا کنون ازدواج نکرده و مجرد است. شایعاتی مبنی بر ازدواج او چندی پیش پخش شد، اما به دلیل اهمیت ندادن آقای جدیدی به آن‌ها از تیتر اول رسانه‌ها و فضای مجازی بیرون آمد.

نظر نرگس محمدی در مورد چادر

امیر جدیدی و دخترش حنا

در بیوگرافی امیرجدیدی گفتیم که او ازدواج نکرده و مجرد است. اما سایت‌های زیادی با تیتر «آقای بازیگر و دخترش حنا» جنجال به پا کردند. در صورتی که آن عکس متعلق به حنا دختر ترانه علیدوستی بود. آقای بازیگر با در آغوش گرفتن حنا این شبهه را ایجاد کرد که دارای فرزند است.

علایق و حقایقی درباره امیر جدیدی

در ادامه بیوگرافی امیر جدیدی مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

شغل دوم امیر جدیدی

در بیوگرافی امیر جدیدی به گفته خودش گزیده کار می‌کند و حضورش در سینما آن‌طوری نیست که همه مخارج زندگی‌اش را تأمین کند. به همین دلیل همچنان تدریس تنیس و شغل قبلی‌اش در تجارت را ادامه می‌دهد. کم و کیف فعالیت تجاری‌اش مشخص نیست. او فقط در مصاحبه گفته که در نوعی بیزینس فعالیت دارد. به‌هرحال هنرپیشگی را برای هنرپیشگی می‌خواهد و نه دیدن شدن و شهرت و … .

امیر جدیدی از خوانندگی تا مربیگری

در بیوگرافی امیر جدیدی گفتیم که او از کودکی به‌طور حرفه‌ای تنیس را دنبال می‌کرد. جدیدی تنیس را بسیار خوب می‌فهمید. او توانست در این رشته ورزشی تا حد مربی‌گری بالا برود.او عاشق راجر فدرر اسطوره معاصر دنیای تنیس است.

نه اینکه به خواندن علاقه نداشته باشم ولی به اندازه علاقه ورزشی ام نبوده ، اخبار مربوط به تنیس را خیلی دنبال می کنم و مربی حرفه ای این رشته هستم.

تنیس بازی امیر جدیدی

دعوت امیر جدیدی به تیم ملی

16 فروردین 1400 اکبر طاهری سرمربی تیم ملی تنیس برای مسابقات دیویس کاپ از 51 بازیکن به اردو دعوت کرد که از نکات قابل توجه نام امیر جدید در این لیست بود

با این حال خود امیر جدیدی با حواشی ایجاد شد ترجیح داد انصراف بدهد

دبیر فدراسیون تنیس پس از مدتی اعلام کرد دعوت جدیدی جنبه تشریفاتی داشت تا توجه ها را به این رشته جلب کنیم ولی با این حال او بازیکن قابلی هم می باشد

پس از ده سال طلسم سریال سرزمین مادری می‌شکند

فرو رفتن امیر جدیدی در حس بازیگری

امیر جدیدی فیلم‌بین حرفه‌ای نیست و اعتقاد دارد بازیگر نباید فیلم بین حرفه‌ای باشد.

جدیدی طوری در نقش‌هایش فرو می‌رود که با رفتارش در خانه، اهل خانواده می‌توانند حدس بزنند نقش جدیدش چجور شخصیتی است.

اصولا وقتی یک نقشی را قبول می کنم در خانه هم همان طور هستم.مثلا یک وقت هایی که در خانه آرام هستم مامانم می گوید مثل اینکه نقش آدم حسابی بهت داده اند ! مامانم عشق می کند. یا مثلا اگر نقش یک آدم لات را داشته باشم، در خانه هم با آن لحن صحبت می کنم ، مامانم می گوید چرا قاتی می کنی ؟ مثل لات ها حرف می زنی ؟ این جوری نبوده ای ، همه اش در ذهنم است

روابط اجتماعی امیر جدیدی

ارتباط با آدم ها را خیلی دوست دارم ، مثلا اگر در خیابان در ترافیک گیر کرده باشم ممکن است با راننده های دیگر حرف بزنم و ارتباط برقرار کنم

این وجه های مختلف آدم ها و شناخت شان در بازیگری هم به دردم می خورد

اوقات فراغت امیر جدیدی

جدیدی می‌گوید تمام زندگی‌اش جدای از سینما، به تنیس و دو و بدنسازی می‌گذرد. طوری که شب‌ها جنازه‌اش به خانه می‌رود. البته جسارت نباشد لفظ  جنازه را خود او عنوان کرده است. بخشی از اوقات فراغتش را هم با دوستان سینمایی و غیر سینمایی می‌گذراند.

اوقات فراغتم را هم با دوستان سینمایی و غیرسینمایی ام می گذرانم

سیگار کشیدن امیر جدیدی

سیگار نمی کشم مگر سر فیلمبرداری باشد ، اگر جزو نقش باشد و بگویند باید سیگار بکشی مشکلی ندارم و می کشم اما سیگاری نیستم ، خودم نمی کشم

شوخ طبعی امیر جدیدی

من خیلی آدم شوخی هستم ، امکان ندارد وارد آسانسور بشوم و چیزی نگویم حتی اگر طرف را نشناسم ، نهایت می گویم امروز هوا خیلی گرم است

سریالی معمایی و جنایی شریک جرم به خط پایان رسید

جدایی امیر جدیدی از فیلم سینمایی تختی

امیر جدیدی که قرار بود در فیلم سینمایی تختی نقش تختی را داشته باشد، به مدت شش ماه تمام تمرین کشتی و آمادگی جسمانی را به انجام رساند اما به دلیل طولانی شدن آماده سازی دکورها و تغییر در زمان بندی پروژه و نیاز به مواد اولیه تهیه شده از خارج از کشور برای گریم ، تست گریم به روزهای پایانی موکول شد.

پس از تست گریم هم گروه تولید و هم امیر جدیدی متوجه این نکته شدند که امکان فیلمبرداری مبارزات کشتی جهان پهلوان تختی با این گریم سنگین کار عملی نیست اما امکان حذف این صحنه ها از فیلم هم وجود ندارد و نیاز به زمان بیشتر می باشد که با توجه به تعهد امیر جدیدی در پروژه های دیگر، با توافق دو طرف این بازیگر جوان از عوامل ساخت فیلم جدا شد.

شروع فعالیت هنری امیر جدیدی از تنیس تا جلوی دوربین

در بیوگرافی امیر جدیدی همان‌طور که گفته شد وی یک تنیسور حرفه ایست و این رشته را تدریس می‌کند. دست سرنوشت او را در مسیر هومن سیدی یا هومن سیدی را در مسیر او قرارداد.

هومن سیدی و امیر جدیدی

امیر مربی تنیس هومن سیدی بود. سیدی آن روزها سودای ساخت اولین ساخته بلند سینمای‌اش را در سر داشت. او که خود هنوز استعدادی نوپا و کشف نشده بود، استعداد دیگری را کشف  و به دنیا سینما معرفی کرد. امیر جدیدی به پیشنهاد شاگرد هنرمندش ابتدا وارد تئاتر و سپس وارد دنیای سینما شد.

اولین ساخته بلند هومن سیدی تبدیل به اولین فعالیت هنری امیر جدیدی شد. «آفریقا» در سال 1389 با بازی امیر جدیدی، شهاب حسینی، جواد عزتی، آزاده صمدی و مینا ساداتی با سبکی و سیاقی شبیه به نوآر اکران شد. شروع موفقیت‌آمیزی برای استاد و شاگرد بود.

این فیلم به جای اکران در سینما در نمایش خانگی توزیع شد. او در این فیلم که روایتگر داستان پرفراز و نشیب سه خرده فروش مواد مخدر بود در نقش کسری جلوی دوربین رفت

معرفی رابین ویلیامز بازیگر و کمدین از کودکی تا معروفیت و ماجرای خودکشی
امیر جدیدی در فیلم آفریقا
امیر جدیدی در فیلم آفریقا

بازی امیر جدیدی در نقش یک تورک

جدیدی دو سالی در عرصه تصویر دیده نشد. به روایتی مشغول خودسازی بود. مدتی را برای فراگیری لهجه ترکی در میان هموطنان ترک گذراند. مدتی مشغول بازی در تئاتر شد که درباره آن صحبت خواهیم کرد. بالاخره در سال 92 با دست‌پر به پرده‌های سینما برگشت. در فیلم تحسین‌شده‌ی «سیزده» بازهم با هومن سیدی همکاری کرد و در «پایان خدمت» بازیگر حمید زرگرنژاد شد. امیر جدیدی در هر دو فیلم خوش درخشید و برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگری بخش نگاه نو از سی و دومین جشنواره فیلم فجر شد.

بعد از بازی در فیلم آفریقا ، سال 92 فیلم «پایان خدمت» پیشنهاد شد که نقش یک سرباز ترک ماکویی بود و با اینکه خودم هم ترک نبودم خیلی با این نقش حال کردم.خیلی هم برایش وقت گذاشتم رفتم ، تبریز و روزها با ترک ها زندگی کردم و روی نشستن، برخاستن، حرف زدن و … آنها دقت کردم.در این حد که از آن موقع به بعد یک نفر را ببینم که هیچ لهجه ای هم نداشته باشد، می فهمم ترک است

امیر جدیدی در پایان خدمت
امیر جدیدی در پایان خدمت

امیر جدیدی در فیلم سیزده نشان داد هومن سیدی انتخاب درست و غیر احساسی داشته است.او در فیلم سیزده در نقش آرش جوانی خلافکار و بزهکار که دلبسته دختری است و تلاش می کند توجه او را جلب کند، جلوی دوربین رفت و با امیر جعفری، ویشکا آسایش، نوید محمدزاده، مهران احمدی و آزاده صمدی همبازی بود.

امیر جدیدی در سیزده
امیر جدیدی در سیزده

در سال 93 با«رخ دیوانه» و «خنده‌های آتوسا» به سینما آمد. «رخ دیوانه» دستاورد خوبی برای او و البته برای همه عوامل آن فیلم شد.امیر جدیدی در آن فیلم هم تجربه بازی برای کارگردان مطرحی مثل ابوالحسن داوودی را کسب کرده و هم موفقیت آن فیلم در بخش مسابقه کمک شایانی به بیشتر دیده شدن او کرد.

امیر جدیدی در رخ دیوانه
امیر جدیدی در رخ دیوانه

سال 94 هم آمد و امیر جدیدی باز در دو فیلم سینمایی دیده می‌شد.

مهناز افشار کی از ایران رفت ؟

حضور در دو فیلم در هرسال تبدیل به یک الگو برای امیر جدیدی شده بود. او برای بازی در فیلم سینمای «من» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد شد. امیر جدیدی در «من» همبازی مانی حقیقی  و همان سال در «اژدها وارد میشود»  بازیگر فیلم مانی حقیقی بود.

امیر جدیدی در فیلم من
امیر جدیدی در فیلم من

امیر جدیدی در فیلم اژدها واد می شود ، ساخته حقیقی ، نقش یک پلیس باهوش و جسور را بازی کرد که ترکیب متنوعی از جسارت، حیرت، درماندگی و پرسشگری را القا می کرد و در جایگاه کارآگاهی دقیق و جست وجوگر به رغم تمام سختی ها ایستاد و پروژه را به انتها رساند.

امیر جدیدی در اژدها وارد می شود
امیر جدیدی در اژدها وارد می شود

الگو ادامه پیدا کرد امیر جدیدی سال95 هم با دو فیلم سینمایی آمد. یکی «پدیده» و دیگری ساخته پرحاشیه و جنجالی مسعود کیمیایی «قاتل اهلی» بود. بازی امیر جدیدی در نقش بزن‌بهادر فیلم مسعود کیمیایی همه را یاد بهروز وثوقی در قیصر می‌انداخت. البته مقصود، مقایسه بازی جدیدی با بهروز وثوقی نیست اما فرم و استایل بازی و هم کل فیلم بی‌شباهت نبود.

امیر جدیدی در فیلم پدیده
امیر جدیدی در فیلم پدیده

امیر جدیدی در فیلم قاتل اهلی ایفاگر نقش سیاوش مطلق است ، جوانی از طبقه پایین جامعه که تلاش می کند در مناسبات عجیب و غریب اجتماعی سهم خود را پیدا کند. او در این فیلم با بازیگرانی، چون پرویز پرستویی، پولاد کیمیایی، پگاه آهنگرانی و پرویز پورحسینی همبازی بود.

امیر جدیدی در قاتل اهلی
امیر جدیدی در قاتل اهلی

در سال 1396 امیر جدیدی الگو 2 در 1 خود را شکست و با حضور در 3 فیلم سینمایی پرکارترین دوران هنری‌اش را رقم زد. «تنگه ابوغریب» بهرام توکلی، «عرق سرد» سهیل بیرقی و «هت ریک» ساخته رامتین لوافی 3 حضور سینمایی او در سال 96 است.

امیر جدیدی در فیلم هت تریک
امیر جدیدی در فیلم هت تریک

سهیل بیرقی بعد از تجربه موفق امیر جدیدی در فیلم من، برای بازی در فیلم عرق سرد باز هم از او دعوت به همکاری کرد. او در این فیلم نقش یاسر به عنوان مجری حیله گر، خشن، ضد زن و ریاکار تلویزیون را ایفا نمود. امیر جدیدی با حضور در این فیلم سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را کسب نمود. او در این فیلم با بازیگرانی، چون باران کوثری، لیلی رشیدی، سحر دولتشاهی و هدی زین العابدین همبازی بود.

زندگی نسرین نکیسا ؛ از شهرت در آژانس شیشه ای تا بازی دیدنی او جیران
امیر جدیدی در عرق سرد
امیر جدیدی در عرق سرد

امیر جدیدی با بازی در «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی توانایی بازیگریش را به رخ کشید.بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر را در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برای او به ارمغان آورد.

امیر جدیدی در فیلم تنگه ابوقریب ایفاگر نقش حسن یک جنگجوی میهن پرست بود که می خواهد از مرزهای کشورش دفاع کند. او در این فیلم با بازیگرانی، چون مهدی پاکدل، جواد عزتی، حمیدرضا آذرنگ و علی سلیمانی همبازی بود.

امیر جدیدی در تنگه ابوقریب
امیر جدیدی در تنگه ابوقریب

امیر جدیدی در روز صفر

امیر جدیدی در فیلم «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان، به عنوان یک قهرمان واقعی سینما ظاهر شد. او در این فیلم نقش یک مامور امنیتی را دارد که طراحی و اجرای عملیات دستگیری عبدالمالک ریگی را در سال 1388 به عهده دارد.

بار اصلی جذابیت فیلم بر دوش امیر جدیدی است چرا که او شباهتی به ماموران امنیتی کلیشه ای ندارد و خیلی ساده و صمیمی وارد داستان می شود و به خاطر ویژگی های منحصربه فردش مخاطب را وادار می کند که تا پایان او را همراهی کند.

امیر جدیدی در روز صفر 
امیر جدیدی در روز صفر

امیر جدیدی در قانون مورفی

امیر جدیدی از بازیگران انعطاف پذیر و هزار چهره سینمای ایران است که فیلم کمدی “قانون مورفی” رامبد جوان نیز ایفای نقش نموده و به خوبی توانسته از پس نقش های متفاوت بر بیاید.

امیر جدیدی در قانون مورفی
امیر جدیدی در قانون مورفی

امیر جدیدی در قهرمان

امیرجدیدی به تازگی در فیلمی از اصغر فرهادی با نام قهرمان بازی کرده است.

یکی از افتخارات بزرگ در بیوگرافی امیر جدیدی همراهی او با اصغر فرهادی در «جشنواره کن» خواهد بود. او اکنون برای بازی در فیلم سینمایی «قهرمان» تازه‌ترین اثر «اصغر فرهادی» راهی هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن شده است. در این جشنواره منتقدین زیادی شانس جدیدی را برای دریافت «نخل طلا» بهترین بازیگر مرد بالا می‌دانستند، اما این فرصت به او نرسید. با این حال حضور او در جشنواره و تحسین منتقدین تجربه دل‌انگیزی در کارنامه کاری او محسوب می‌شود.

بیوگرافی کامل ترانه علیدوستی و بیماری عجیب او و ماجرای حکم زندانش

قهرمان توانست جایزه بزرگ هیات داوران را از آن خود کند.

در خلاصه فیلم سینمایی آمده که فردی به نام رحیم به زندان می‌افتد. او به بهرام بدهی زیادی دارد. از طرفی درگیر رابطه احساسی با مربی دخترش است. در این بین کیفی حاوی سکه طلا پیدا می‌شود. رحیم ابتدا در فکر فروش آن و پرداخت بدهی‌اش بود، اما پشیمان شده و در تلاش است تا صاحب آن را پیدا کند. این کار رحیم در بین مردم و فضای مجازی پخش شده و او در بین مردم قهرمان شناخته می‌شود.

امیر جدیدی در قهرمان
امیر جدیدی در قهرمان

تئاتر امیر جدیدی

در همان سال‌های ابتدایی ورود به هنر، امیر جدیدی تجربه‌هایی هم در تئاتر به دست آورد. در اولین کار روی صحنه‌اش «روایت ناتمام یک فصل معلق» همچنان بازیگر هومن سیدی بود. سیدی و حبیب رضایی کارگردانان آن نمایش بودند. «کالیگولا» و «آوازه خوان» دیگر فعالیت‌های امیر جدیدی در صحنه‌های تئاتر است. امیر جدیدی  تاکنون در آثار تلویزیونی دیده نشده و فعالیت هنری‌اش فعلاً به سینما و همین 3 کار نمایشی محدود می‌شود.

کسب سیمرغ توسط امیر جدیدی

جدیدی در سال 1394 برای فیلم آریا به کارگردانی سهیل بیرقی در نقش آریا (زلزله) نامزد دریافت سیمرغ نقش مکمل مرد شد که این جایزه به نوید محمدزاده رسید

در نهایت سال 1396 امیر برای بازی در فیلم های «عرق سرد» و «تنگه ابوقریب» برنده سیمرغ بلورین بهترین نقش اول مرد شد

لیست آثار هنری امیر جدیدی

در ادامه بیوگرافی امیر جدیدی بازیگر قهرمان باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

آثار سینمایی امیر جدیدی

 
سال ساختنام فیلمنقشکارگردانتوضیحات
۱۳۸۹آفریقاکسریهومن سیدیاولین حضور سینمایی
۱۳۹۲سیزدهآرشهومن سیدیبرندهٔ دیپلم افتخار بازیگری
۱۳۹۲پایان خدمتپوریا قزلباشحمید زرگر نژادبرندهٔ دیپلم افتخار بازیگری
۱۳۹۳رخ دیوانهپیروز کیان‌پورابوالحسن داوودیاز فیلم‌های پر فروش سال ۱۳۹۴
۱۳۹۳خنده‌های آتوسابهزادعلیرضا فرید
۱۳۹۴منآریا (زلزله)سهیل بیرقینامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد
۱۳۹۴اژدها وارد می‌شود!سرگرد بابک حفیظیمانی حقیقیشرکت در جشنواره برلین
۱۳۹۵قاتل اهلیسیاوش مطلقمسعود کیمیاییکاندید بهترین بازیگر نقش مرد در جشن حافظ
۱۳۹۵پدیدهعلی احمدزادهتوقیف شد.
۱۳۹۵هت‌تریکفرزاد کنعانیرامتین لوافینامزد دریافت جایزهٔ بهترین نقش اول مرد از جشنوارهٔ گلدن گلوبال مالزی
۱۳۹۶عرق سردیاسر شاه‌حسینیسهیل بیرقیبرندهٔ سیمرغ بلورین بهترین نقش اول مرد
۱۳۹۶تنگه ابوقریبحسنبهرام توکلیبرندهٔ سیمرغ بلورین بهترین نقش اول مرد
۱۳۹۶قانون مورفیفرخ فرخندهرامبد جواناولین فیلم کمدی
۱۳۹۷لتیانطاهاعلی تیموریبه دلیل شرایط کرونا، فیلم اکران آنلاین شد
۱۳۹۸روز صفرمأمور ارشد وزارت اطلاعات (سیاوش)(رضا)سعید ملکاننامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین نقش اول مرد
۱۳۹۹قهرمانرحیماصغر فرهادیاکران در جشنواره کن ۲۰۲۱
عکس هایی از مرحوم ماهچهره خلیلی با چادر
امیر جدیدی در فیلم لتیان
امیر جدیدی در فیلم لتیان

فیلم کوتاه های امیر جدیدی

  • پیش از طلوع (۱۳۹۱)
  • کوشک (اکران نشد)
امیر جدیدی در فیلم کوتاه کوشک
امیر جدیدی در فیلم کوتاه کوشک

تله فیلم های امیر جدیدی

  • انگشتر (۱۳۹۱) کارگردان سیدجمال سیدحاتمی

تئاترهای امیر جدیدی

  • روایت ناتمام یک فصل معلق (بازیگر) – ۱۳۹۱
  • کالیگولا (بازیگر) – ۱۳۹۴
  • آوازه خوان (بازیگر) – ۱۳۹۵
  • شاه ماهی (بازیگر و تهیه‌کننده) – برندهٔ تندیس بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر ۱۳۹۸
امیر جدیدی در نمایش شاه ماهی
امیر جدیدی در نمایش شاه ماهی

موزیک ویدیو امیر جدیدی

  • چرا رفتی – همایون شجریان

جوایز و نامزدی‌های امیر جدیدی

  • برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای دو فیلم سینمایی سیزده و پایان خدمت در سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در بخش فیلم‌های اول،۱۳۹۲
  • نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی و چهارمین جشنوارهٔ فیلم فجر برای فیلم من،۱۳۹۴
  • نامزد دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در دهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برای فیلم من،۱۳۹۵
  • نامزد دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد از هفدهمین جشن دنیای تصویر برای فیلم من، ۱۳۹۶
  • نامزد دریافت جایزهٔ گلدن گلوبال مالزی برای فیلم هت تریک ،۱۳۹۸
  • نامزد دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد از هجدهمین جشن دنیای تصویر برای فیلم قاتل اهلی،۱۳۹۷
  • برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی و ششمین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم فجر برای فیلم‌های تنگهٔ ابوقریب و عرق سرد،۱۳۹۶
  • نامزد دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد از دوازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برای فیلم عرق سرد،۱۳۹۷
  • نامزد دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از دوازدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برای فیلم تنگهٔ ابوقریب ،۱۳۹۷
  • نامزد دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم عرق سرد از نوزدهمین جشن دنیای تصویر، ۱۳۹۸
  • نامزد دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم عرق سرد از بیست و یکمین جشن خانهٔ سینما، ۱۳۹۸
  • نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی و هشتمین جشنوارهٔ فیلم فجر برای فیلم روز صفر، ۱۳۹۸
  • برندهٔ تندیس و لوح تقدیر بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر برای نمایش شاه ماهی،۱۳۹۸
  • نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از چهاردهمين دوره جوایز آسیا پاسیفیک برای فیلم قهرمان،(۲۰۲۱،۱۴۰۰)
  • برنده تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد برای فیلم قهرمان از بیست و یکمین دوره جشن دنیای تصویر،۱۴۰۰
معرفی فیلم جنگ جهانی سوم نماینده ی ایران در اسکار

صفحه اینستاگرام امیر جدیدی

امیر جدیدی ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 775 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی امیر جدیدی و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی امیر جدیدی و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی امیر جدیدی ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام امیر جدیدی @amirjadidi میباشد و 703 هزار دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام امیر جدیدی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا