اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران مردبیوگرافی بازیگران

سیر تا پیاز زندگی آتیلا پسیانی و خانواده هنرمندش

در این بخش بیوگرافی آتیلا پسیانی بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی آتیلا پسیانی از بازیگران مرد خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با سریال زیرتیغ به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او و همسرش فاطمه نقوی با عکس فرزندان و علت کم کاری او را میخوانیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی آتیلا پسیانی آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

آتیلا پسیانی چند سال سن دارد؟

آتیلا پسیانی زاده 10 اردیبهشت 1336 و 64 سال سن دارد.

آتیلا پسیانی مجرد است یا متاهل؟

آتیلا پسیانی متاهل است و همسر او فاطمه نقوی نام دارد.

تحصیلات آتیلا پسیانی چقدر است؟

آتیلا پسیانی لیسانس کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشگاه تهران را دارد.

آتیلا پسیانی فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

آتیلا پسیانی از سال 1356 تاکنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی آتیلا پسیانی

نام اصلیآتیلا پسیانی
تاریخ تولد10 اردیبهشت 1336
تحصیلاتلیسانس کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشگاه تهران
پیشهبازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون
سالهای فعالیت1356تاکنون
همسرفاطمه نقوی
فرزندانستاره پسیانی و خسرو پسیانی
قد176 سانتی متر

بیوگرافی آتیلا پسیانی

بیوگرافی آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی نام و چهره‌ای آشنا برای مردم ایران است. پسیانی بازیگر با سابقه سینما و تلویزیون ایران است که به اندازه سابقه و اعتبارش در سینما و تلویزیون، در تئاتر هم اعتبار دارد و به عنوان کارگردان و بازیگر کمک زیادی به روی صحنه رفتن نمایش‌های متعددی کرده است. آتیلا پسیانی همین‌طور در پرورش بازیگر هم فعالیت دارد و در آموزشگاه‌های بازیگری مختلفی فعالیت داشته و بسیاری از ستاره‌ها و چهره‌های امروز سینما و تلویزیون ایران رو، او اولین بار در برابر دوربین قرار داده است. او سال‌ها در کنار امین تارخ در برگزاری کلاس‌های بازیگری‌اش فعال بوده و خود نیز کلاس‌های بازیگری زیادی برگزار کرده است.
پسیانی در حدود 120 فیلم، سریال، تله‌تئاتر و تئاتر نقش‌آفرینی کرده و از پرکارترین بازیگران تاریخ سینما و تلویزیون ایران است، او همچنین بیش از 30 نمایش تئاتری را کارگردانی کرده و علاوه بر این‌ها تجربه‌هایی در بازیگردانی، دستیاری کارگردان، طراحی صحنه و لباس، انتخاب بازیگر و … داشته است. آتیلا پسیانی با کارگردان‌های مطرحی مثل بهرام بیضایی، ابراهیم حاتمی‌کیا، بهروز افخمی، رسول ملاقلی‌پور و … همکاری داشته است.در ادامه بیشتر با بیوگرافی آتیلا پسیانی آشنا خواهیم شد.

در بیوگرافی آتیلا پسیانی آمده است : او متولد 10 اردیبهشت 1336 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است

معرفی فیلم نارگیل 2 پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم برای کودکان و نوجوانان
عکس دوران کودکی آتیلا پسیانی
عکس دوران کودکی آتیلا پسیانی

در بیوگرافی آتیلا پسیانی لازم به ذکر است او فارغ‌التحصیل سال 61 رشته کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است.

قد آتیلا پسیانی

در بیوگرافی آتیلا پسیانی آمده است قد او 176 سانتی متر است.

بیوگرافی خانواده آتیلا پسیانی

دربیوگرافی آتیلا پسیانی درباره ی خانواده اش آمده است : در خانواده اهل هنری متولد می‌شود آتیلا فرزند بزرگ حلال پسیانی و مرحوم جمیله شیخی است که از با سابقه‌ترین و مشهورترین بازیگران سینما،تئاتر و تلویزیون ایران بوده است و از 10 سالگی به تشویق پدر و مادر هنرمند و فرهنگ دوست اش با تئاتر بروی صحنه رفت

آتیلا پسیانی و مادرش جمیله شیخی
آتیلا پسیانی و مادرش جمیله شیخی

ازدواج و وضعیت تاهل آتیلا پسیانی

بیشترین جستجوها در بیوگرافی آتیلا پسیانی درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

آتیلا پسیانی صاحب همسر و فرزندانی می‌شود که همه فعالیت‌های هنری دارند. همسر آتیلا پسیانی، فاطمه تقوی است که او هم بازیگر سینما و تلویزیون است.

آتیلا پسیانی و همسرش فاطمه تقوی
آتیلا پسیانی و همسرش فاطمه تقوی

در بیوگرافی آتیلا پسیانی میخوانیم حاصل ازدواج پسیانی با فاطمه تقوی هم که آشنایی‌شان پس از هم‌بازی شدن در فیلم «عفریت» در سال 1360 شکل می‌گیرد، دختری به نام ستاره و پسری به نام خسرو است که هر دو در تئاتر فعالیت دارند؛ اما ستاره پسیانی به خاطر حضور در سینما و تلویزیون شهرت بیشتری نسبت به برادرش دارد و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن سال تئاتر را هم در سال 88 در کارنامه خود می‌بیند.

عکس دوران جوانی آتیلا پسیانی به همراه دخترش
عکس دوران جوانی آتیلا پسیانی به همراه دخترش
آتیلا پسیانی و دخترش
آتیلا پسیانی و دخترش

پسیانی همچنین مؤسس گروه تئاتری به نام «بازی»، متشکل از اعضای خانواده‌اش است.

خانواده آتیلا پسیانی
خانواده آتیلا پسیانی

بیوگرافی فاطمه نقوی همسر آتیلا پسیانی

فاطمه نقوی متولد سال 1333 در تهران ، فارغ التحصیل لیسانس روان‌ شناسی کودک از مدرسه عالی شمیران است که از سال 1356 با تئاتر بروی صحنه رفت

در سال 1357 در فیلم کوتاه سکوت و سلام با آتیلا پسیانی همکار بود و حالا هر از گاهی جلوی دروبین می رود

آتیلا پسیانی و همسر و دخترش
آتیلا پسیانی و همسر و دخترش

علایق و حقایقی درباره آتیلا پسیانی

در ادامه بیوگرافی آتیلا پسیانی مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

شغل و علت کم کاری آتیلا پسیانی

من حرفه دیگری هم دارم ، کار طراحی داخلی می‌ کنم و بخشی از نیاز‌های مادی‌ ام از آن راه تأمین می‌ شود بنابراین لازم نیست هر نقشی را بپذیرم

او به دلیل اینکه مدتی کم کار شده بود و مجموعه تئاتر شهر و تماشاخانه ایرانشهر با او همکاری نمی کرد تصمیم گرفت که یک مغازه باز کند.

او همچنین گفت:

تماشاخانه ایرانشهر اعلام کرده سال 93 نمی تواند به من سالن بدهد و باید تا اوایل سال 94 منتظر بمانم. در برنامه نیم سال اول تئاتر شهر هم که جایی نداشتیم، به همین دلیل فکر می کنم سال 93 خیلی برای من سال تئاتر نباشد و من هم این موضوع را به فال نیک گرفتم و می خواهم مغازه باز کنم!

تلاش آتیلا پسیانی برای آرزوهایش

توانايی اين را دارم كه خوشی های زيادی را با هر چيز دم‌ دستی ايجاد كنم

همه چیز در مورد بابک حمیدیان بازیگر چپ دست سینمای ایران

اگر آرزويی داشته باشم برای به دست آوردن آن به طور باور نكردنی ای سعی و تلاش می كنم و به محض اينكه آن را  به دست بياورم دنبال آرزويی جديد می روم

فعالیت های صنفی آتیلا پسیانی

چهار دوره عضو هیأت‌ مدیره خانه تئاتر بوده‌ ام؛ چند دوره هم عضو شورای مرکزی انجمن بازیگران خانه سینما ، بنابراین همواره در فعالیت‌ های صنفی بوده‌ ام

آتیلا پسیانی سخنوری لایق

اعتماد به‌ نفس بسيار و شخصيتی كاملا غيرمتعصب دارد ، سخنوری لايق و رويايی است

چشم‌ انداز شخصيتش از موفقيت و پيشرفتش مهم‌ ترين محرک او در كارهايش است از آنجا كه فردی بيقرار است تغييرات اساسی در كار و زندگی شخصی او پی درپی به وجود می آيد

آتیلا پسیانی بیزار از یکنواختی

در بیوگرافی آتیلا پسیانی بهتر است بدانید مهم‌ترين خصوصيتش بيزاری از يكنواختی است كه گاهی موجب رفتار تهاجمی او نيز می شود از زندگی و كارهای معمولی و عادی متنفر است و هيجان چاشنی روزانه زندگی اوست

درک و ذوق هنری بالايی دارد ، مغرور است و به شدت در جست‌ و جوی ايده‌ آل‌ های خود اما كاملا خودبينی و غرور خود را پنهان می كند

خيلي تلاش می كند تا هم به خود و هم به ديگران ثابت كند كه چقدر فوق‌ العاده است

آتیلا پسیانی سفیر انجمن خیریه

در بیوگرافی آتیلا پسیانی میخوانیم انجمن خیریه حامیان کودکان نقص ایمنی در هفته جهانی نقص ایمنی آتیلا پسیانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون را به عنوان سفیر این انجمن معرفی کرد

شروع فعالیت هنری آتیلا پسیانی

مقطع دبیرستان در جلسان انجمن های ادبی و اجرای نمایش شرکت می کرد تا اینکه بعد از کارآموزی نزد اساتید این هنر به استخدام اداره تئاتر پهلوی درآمد

ناگفته های زندگی شخصی و هنری مجتبی پیرزاده بازیگر نقش منصور در پوست شیر

آتیلا پسیانی در جلوی دوربین

 آتیلا پسیانی که از نوجوانی در گروه‌های مختلف تئاتری تجربه بازیگری اندوخته بود، در سال 56 برای اولین بار در مقابل دوربین قرار می‌گیرد و در سریال «لحظه» به کارگردانی محمدصالح علاء با مادرش همبازی می‌شود و پس از آن اولین تجربه سینمایی‌اش را در سال 60 با فیلم «عفریت» ساخته فرشید فلک‌نازی پشت سر می‌گذارد؛ پسیانی در جریان بازی در این فیلم با فاطمه تقوی همسرش همبازی می‌شود و آشنایی‌اش با او از همین‌جا شکل می‌گیرد.

او ضمنا در برنامه چهل تیکه به گفته خودش در فیلمی که گم شده است در سال 1348به مدت ۴۰ثانیه نقش داشته است

شهرت آتیلا پسیانی با «محله برو بیا»

در بیوگرافی آتیلا پسیانی آمده است «محله برو بیا» از موفق‌ترین مجموعه‌های تلویزیون بعد از انقلاب اسلامی است که هرچند برای کودکان ساخته شده بود، مورد توجه همه مخاطبان تلویزیون قرار می‌گیرد و بازیگران زیادی از جمله اکبر عبدی، حمید جبلی و … را معرفی می‌کند. آتیلا پسیانی هم با بازی در نقش «پسر باهوش یونانی» در همین سریال برای اولین بار دیده می‌شود و به چهره‌ای آشنا برای مردم تبدیل می‌شود.

آتیلا پسیانی در محله برو بیا
آتیلا پسیانی در محله برو بیا

حمله آتیلا پسیانی به سیمرغ

آتیلا پسیانی بعد از دیده شدن در سریال «محله برو بیا»، تجربه‌های سینمایی و تلویزیونی‌اش را ادامه می‌دهد و در سال 63 کار دیگری را در تلویزیون با داریوش مودبیان تجربه می‌کند و در سریال «محله بهداشت» او حضور می‌یابد.

آتیلا پسیانی در محله بهداشت
آتیلا پسیانی در محله بهداشت

پس از آن در سال 67 آتیلا پسیانی در فیلم «طلسم» به کارگردانی داریوش فرهنگ بازی می‌کند و در کنار جمشید مشایخی و سوسن تسلیمی تجربه ارزنده‌ای می‌اندوزد و به خاطر بازی در این فیلم کاندیدای دریافت جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر می‌شود.

موفقیت آتیلا پسیانی در تلویزیون و تئاتر، تجربه‌های جدید در سینما

در بیوگرافی آتیلا پسیانی میخوانیم : پسیانی در سال 71 بازی در سریال پرطرفدار و موفق «آپارتمان» به کارگردانی اصغر هاشمی را تجربه می‌کند و در کنار بازیگرانی مثل پرویز پرستویی، حمیده خیرآبادی، امین تارخ، رضا کیانیان و … در ساخت این سریال ماندگار نقش ایفا می‌کند.

آتیلا پسیانی در سریال آپارتمان
آتیلا پسیانی در سریال آپارتمان

در همین دوران و در سال 72 پسیانی کار با کارگردان بزرگ دیگری را هم تجربه می‌کند و در مقابل دوربین ابراهیم حاتمی کیا برای فیلم «خاکستر سبز» قرار می‌گیرد و یکی از بهترین بازی‌های سینمایی‌اش را در این فیلم تجربه می‌کند.

رابطه ی حامد کمیلی و تینا آخوندتبار و عکس جنجالی که از آنها پخش شد
آتیلا پسیانی در فیلم خاکستر سبز
آتیلا پسیانی در فیلم خاکستر سبز

همکاری او با حاتمی کیا در فیلم بعدی این کارگردان نیز ادامه می‌یابد و این‌بار پسیانی در سال 74 و با فیلم «بوی پیراهن یوسف» به عنوان بازیگردان، انتخاب‌کننده بازیگر و دستیار کارگردان در کنار حاتمی کیا قرار می‌گیرد؛ همچنین آتیلا پسیانی در مشهورترین فیلم حاتمی کیا یعنی «آژانس شیشه‌ای 1376» هم به عنوان انتخاب‌کننده بازیگران نقش داشته است.

آتیلا پسیانی در فیلم بوی پیراهن یوسف
آتیلا پسیانی در فیلم بوی پیراهن یوسف

آتیلا پسیانی در سال 73 در فیلم «در کمال خونسردی» به کارگردانی سیامک شایقی بازی می‌کند و برای این نقش کاندیدای دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول از سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر می‌شود.

آتیلا پسیانی در فیلم در کمال خونسردی
آتیلا پسیانی در فیلم در کمال خونسردی

موفقیت‌های پسیانی در این سال در تئاتر هم ادامه می‌یابد و او نمایش «بودن یا نبودن» را که در سال 72 مورد توجه قرار می‌گیرد، در سال 73 مجددا روی صحنه می‌برد.

سال‌های درخشش آتیلا پسیانی در سینما

از اواخر دهه 70 تا اواسط دهه 80، پسیانی بازی‌های درخشانی را در سینما به نمایش می‌گذارد.
او در سال 78 با بازی در فیلم «دوزن»  اثر برجسته تهمینه میلانی  به عنوان دومین بازیگر نقش مکمل مرد از نگاه انجمن منتقدین و نویسندگان ایران دست می‌یابد، در سال 79 به خاطر بازی در «نسل سوخته» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل از جشن منتقدین و نویسندگان سینمای ایران می‌شود و در جشن خانه سینما جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آن خود می‌کند، برای «آب و آتش» ساخته فریدون جیرانی در سال 80 به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جشن خانه سینما شناخته می‌شود و از نگاه انجمن منتقدین و نویسندگان سینمای ایران عنوان سومین بازیگر نقش مکمل مرد را به خود اختصاص می‌دهد و برای «شام آخر» فریدون جیرانی در سال 81 باز هم تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به خانه می‌برد.

پسیانی در سال 82 پنج نمایش از جمله «کالیگولا شاعر خشونت» را به روی صحنه می‌برد، اما با درخشش در سینما و پرکاری‌اش در این زمینه، مدتی از تئاتر دور می‌شود و تا سال 87 که نمایش موفق «متابولیک» را به صحنه می‌برد، به عنوان کارگردان تئاتر فعالیتی نمی‌کند.

پسیانی در سال‌های دوری‌اش از تئاتر در فیلم‌های سینمایی زیادی ایفای نقش می‌کند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به «گاوخونی-1381» و «فرزند صبح 1387» هر دو به کارگردانی بهروز افخمی، «گاهی به آسمان نگاه کن-1381» به کارگردانی کمال تبریزی و «آتش‌بس 1384» به کارگردانی تهمینه میلانی اشاره کرد

معرفی فیلم های چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر + اخبار، حواشی و تصاویر

او همچنین در سال 85 برای بازی در فیلم «چه کسی امیر را کشت» ساخته مهدی کرم‌پور برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشن خانه سینما می‌شود.

او در این سال‌ها در تلویزیون هم  نقش ایفا می‌کند که سریال‌های «رانت‌خوار کوچک»، «زیر تیغ»  «اولین شب آرامش» و چندین تله‌تئاتر از مهم‌ترین تجربه‌های او در این سال‌ها هستند.

آتیلا پسیانی در فیلم رانت‌خوار کوچک
آتیلا پسیانی در فیلم رانت‌خوار کوچک
آتیلا پسیانی در سریال زیر تیغ
آتیلا پسیانی در سریال زیر تیغ

بازگشت آتیلا پسیانی به تئاتر، بازی در تلویزیون

هرچند پسیانی از شروع فعالیتش به عنوان بازیگر و کارگردان از پرکارترین بازیگران تاریخ سینما، تلویزیون و تئاتر ایران بوده است و تا به امروز تقریباً هیچ‌گاه بی کار نبوده است؛ اما از اواخر دهه 80 تمرکزش را روی بازی در سریال‌های تلویزیونی قرار می‌دهد و نقش‌های تلویزیونی‌اش بیشتر از کارهای سینمایی او دیده می‌شود.

از مهم‌ترین سریال‌های تلویزیونی او در این سال‌ها می‌توان به «خداحافظ بچه -1390»، «دیوار 1391»، «مادرانه 1392» «مدینه 1393»، «پرده نشین 1393» و «زیر پای مادر 1396» اشاره کرد و از بازی‌های سینمایی‌اش هم می‌توان از «پل چوبی 1390»، «هیچ‌کجا هیچکس 1391»، «سیانور 1394»، «دلبری 1394» و «جاده قدیم 1396» نام برد.

آتیلا پسیانی و کامبیز دیرباز در نمایی از فیلم زیرپای مادر
آتیلا پسیانی و کامبیز دیرباز در نمایی از فیلم زیرپای مادر
هنگامه قاضیانی و آتیلا پسیانی در فیلم دلبری
هنگامه قاضیانی و آتیلا پسیانی در فیلم دلبری

سال‌های پر حاشیه تئاتری آتیلا پسیانی

پسیانی که چند سالی به دلیل پرکاری‌اش در تلویزیون و سینما از نمایش فاصله می‌گیرد، با نمایش «متابولیک» در سال 87 به تئاتر برمی‌گردد و پس از آن نمایش‌های «کشتی و شیطان» (نویسنده و کارگردان)، «پروفسور بوبوس» (بازیگر و کارگردان) و «مخمل آبی» را به روی صحنه می‌برد تا نوبت به نمایش «عرق خورشید، اشک سرما» در سال 92 برسد.

پسیانی در این نمایش و در اقدامی عجیب، اسب به روی صحنه می‌آورد و همین قضیه حواشی زیادی را به همراه می‌آورد و با شایعه شدن مطالبی درباره بیماری اسبی که پسیانی در نمایشش از آن استفاده کرده بود، کار تا تعطیلی کامل همه اجراها بالا می‌گیرد تا پسیانی یکی از پر حاشیه‌ترین کارهایش را تجربه کرده باشد.

آتیلا پسیانی کارگردانی و بازیگری تئاتر را با نمایش‌های «گنگ خواب دیده»، «باغ آلبالو» و «دیابولیک: رومئو و ژولیت» ادامه می‌دهد و در سال 96 با بازی در نمایش موزیکال و پر زرق‌وبرق «اولیور توییست»، باز هم بر سر زبان‌های اهالی تئاتر افتاد.

فعالیت های دیگر آتیلا پسیانی

کارگردانی تئاتر آتیلا پسیانی

در بیوگرافی آتیلا پسیانی آمده است:او از سال 63 و با کارگردانی نمایش «هفت‌خوان رستم» فعالیت خود را به عنوان کارگردان تئاتر آغاز می‌کند. پسیانی تا به امروز در کنار بازی‌های بسیار تئاتری‌اش بیش از 30 نمایش تئاتر را کارگردانی کرده است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به «ارکستر زنان آشوویتس 1368»، «آئورا 1372»، «قهوه قجری 1379»، «کالیگولا شاعر خشونت 1382»، «متابولیک 1387»، «عرق خورشید، اشک ماه 1392» و «باغ آلبالو 1394» اشاره کرد. پسیانی از مطرح‌ترین بازیگران و کارگردانان تئاتر ایران است.

آرزوی معصومه کریمی که بعد از 26 سال محقق شد!

دستیاری و بازیگری آتیلا پسیانی

پسیانی پس از تجربه فیلم «طلسم» و بازی در چند سریال و چند فیلم دیگر از جمله فیلم سینمایی «کشتی آنجلیکا 1367» به کارگردانی محمد بزرگ‌نیا، در سال 70 همکاری با بهرام بیضایی را تجربه می‌کند و در فیلم برجسته او یعنی «مسافران» به عنوان دستیار کارگردان و بازیگر نقش ایفا می‌کند.
پسیانی در همین سال به عنوان کارگردان نمایش «آئورا» را بر اساس نمایشنامه‌ای به همین نام و نوشته کارلوس فوئنتس به روی صحنه می‌برد که با استقبال چشمگیری مواجه می‌شود، به صورتی که دو سال بعد مجدداً این نمایش به روی صحنه می‌رود.

لیست آثار هنری آتیلا پسیانی

در ادامه بیوگرافی آتیلا پسیانی بازیگر آتش بس باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

تئاترهای آتیلا پسیانی

پسیانی از دهه شصت خورشیدی به بعد حضور فعالی در عرصه تئاتر ایران داشته که شامل اجراهای جشنواره‌ای و آزاد می‌شود. او با آثارش در چندین دوره جشنواره تئاتر فجر حضور داشته که از این میان می‌توان به جشنواره فجر سال ۱۳۷۰ اشاره کرد. پسیانی در این دوره واقعه‌خوانی جهاز جادو نوشته محمد چرمشیر را کارگردانی کرد و در کنار آثاری نظیر سایه ماه به کارگردانی انوشیروان ارجمند، مرگ یزدگرد به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی گلاب آدینه، دلدار به نویسندگی و کارگردانی حسین نوری و مال‌کنون به نویسندگی و کارگردانی مریم معترف و عزت‌الله مهرآوران به روی صحنه برد.

  1. جنایت و مکافات (رضا ثروتی)، تالار وحدت، (۱۳۹۸)، (بازیگر)
  2. نام بُرده (علی اصغر دشتی)، ۱۳۹۷
  3. نمی‌تونم راجع بهش حرف بزنیم ۱۳۹۷
  4. طناب (بازیگر) ۱۳۹۷
  5. دیابولیک: رومئو و ژولیت ۱۳۹۵
  6. «باغ آلبالو»؛ ۱۳۹۴(بعلاوه بازیگری)
  7. سوراخ ۲۰۱۴
  8. گنگ خواب دیده ۱۳۹۳
  9. «عرق خورشید ٬اشک ماه»؛ ۱۳۹۲
  10. «مخمل آبی»؛ ۱۳۹۲
  11. پروفسور بوبوس (بازیگر و کارگردان) ۱۳۸۹
  12. کشتی شیطان (نویسنده و کارگردان) ۱۳۸۸
  13. «متابولیک»؛ ۱۳۸۷
  14. نمایشنامه‌خوانی «کلاغ و دوچرخه»؛ ۱۳۸۳
  15. نمایشنامه‌خوانی «غلیظ مثل عسل»؛ ۱۳۸۲
  16. «نجوای خاک»؛ ۱۳۸۲
  17. «کالیگولا شاعر خشونت»؛ ۱۳۸۲
  18. «بحرالغرایب»؛ ۱۳۸۲
  19. «بازی در گالری»؛ ۱۳۸۱
  20. «بسه دیگه خفه شو»؛ ۱۳۸۱
  21. گنگ خواب دیده ۱۳۸۰
  22. «قهوهٔ قجری»؛ ۱۳۷۹
  23. «درد دل با سگ»؛ ۱۳۷۹
  24. «رستخیز»؛ ۱۳۷۸
  25. «تبار خون»؛ ۱۳۷۷
  26. «برف سبز»؛ ۱۳۷۷
  27. «اینم از این»؛ ۱۳۷۶
  28. «آبی که مار می‌خورد، زهر می‌شود»؛ ۱۳۷۵
  29. «آبی که گاو می‌خورد، شیر می‌شود»؛ ۱۳۷۵
  30. «بودن یا نبودن»؛ ۱۳۷۳
  31. «فاطمه عنبر»؛ ۱۳۷۳
  32. «بودن یا نبودن»؛ ۱۳۷۲
  33. «آئورا»؛ ۱۳۷۲
  34. «آئورا»؛ ۱۳۷۰
  35. «مجلس تقلید هفت‌خوان»؛ ۱۳۶۹
  36. «ارکستر زنان آشویتس»؛ ۱۳۶۸
  37. نمایشنامه‌خوانی «هرامسا» ۷۰۹/۷۰۵؛ ۱۳۶۸
  38. چهار تک پرده ۱۳۶۷
  39. هفت خوان رستم ۱۳۶۳
پشت پرده ازدواج متین ستوده چه بود؟

آثار سینمایی آتیلا پسیانی

  1. سیاه باز (۱۳۹۹، حمید همتی)
  2. سلفی با دموکراسی (۱۳۹۸، علی عطشانی)
  3. سرخ‌پوست (۱۳۹۷، نیما جاویدی)
  4. غلامرضا تختی (۱۳۹۷، بهرام توکلی)
  5. جاده قدیم (۱۳۹۶، منیژه حکمت)
  6. میلیونر میامی (۱۳۹۵، مصطفی احمدی)
  7. آشوب (۱۳۹۴، کاظم راست گفتار)
  8. نگار (۱۳۹۴، رامبد جوان)
  9. کارگر ساده نیازمندیم (۱۳۹۴، منوچهر هادی)
  10. نقش نگار (۱۳۹۴، علی عطشانی)
  11. آخرین بار کی سحر را دیدی؟ (۱۳۹۴، فرزاد موتمن)
  12. دلبری (۱۳۹۴، سید جلال دهقانی اشکذری)
  13. سیانور (۱۳۹۴، بهروز شعیبی)
  14. نیمه شب اتفاق افتاد (۱۳۹۴، تینا پاکروان)
  15. آتش‌بس ۲ (۱۳۹۳، تهمینه میلانی)
  16. مستانه (۱۳۹۳، محمدحسین فرح بخش)
  17. نازنین (۱۳۹۲، مهدی گلستانه)
  18. هیچ‌کجا هیچ‌کس (۱۳۹۱، ابراهیم شیبانی)
  19. زندگی خصوصی (۱۳۹۰، محمدحسین فرح بخش) (حضور افتخاری)
  20. خودزنی (۱۳۹۰، احمد کاوری)
  21. پل چوبی (۱۳۹۰، مهدی کرم پور)
  22. تلفن همراه رئیس‌جمهور (۱۳۹۰، علی عطشانی)
  23. یک عاشقانه ساده (۱۳۹۰، سامان مقدم)
  24. در امتداد شهر (۱۳۸۹، علی عطشانی)
  25. سوت پایان (۱۳۸۹، نیکی کریمی)
  26. پیتزا مخلوط (۱۳۸۹، حسین قاسمی جامی)
  27. نقطه بی‌بازگشت (۱۳۸۸، سیروس رنجبر)
  28. تهرون (۱۳۸۸، نادر تکمیل همایون)
  29. سلام بر عشق (۱۳۸۷، اصغر نعیمی)
  30. از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید (۱۳۸۷، کمال تبریزی)
  31. دوزخ، برزخ، بهشت (۱۳۸۷، بیژن میرباقری)
  32. سفر مرگ (۱۳۸۷، حسن آقاکریمی)
  33. صداها (۱۳۸۷، فرزاد موتمن)
  34. فرزند صبح (۱۳۸۷، بهروز افخمی)
  35. یک وجب از آسمان (۱۳۸۷، علی وزیریان)
  36. موش (۱۳۸۶، شاهد احمدلو)
  37. سه زن (۱۳۸۵، منیژه حکمت)
  38. حس پنهان (۱۳۸۵، مصطفی رزاق کریمی)
  39. سایه (۱۳۸۵)
  40. پاداش سکوت (۱۳۸۵، مازیار میری)
  41. آتش‌بس (۱۳۸۴، تهمینه میلانی)
  42. چه کسی امیر را کشت؟ (۱۳۸۴، مهدی کرم پور)
  43. شبانه (۱۳۸۴، کیوان علیمحمدی، امید بنکدار)
  44. عروسک فرنگی (۱۳۸۴، فرهاد صبا)
  45. کارگران مشغول کارند (۱۳۸۴، مانی حقیقی)
  46. اسپاگتی در هشت دقیقه (۱۳۸۳، رامبد جوان)
  47. جایی برای زندگی (۱۳۸۳، محمد بزرگ نیا)
  48. مجردها (۱۳۸۳، اصغر هاشمی)
  49. برگ برنده (۱۳۸۲، سیروس الوند)
  50. کما (۱۳۸۲، آرش معیریان)
  51. گاهی به آسمان نگاه کن (۱۳۸۱، کمال تبریزی)
  52. گاوخونی (۱۳۸۱، بهروز افخمی)
  53. سفر به فردا (۱۳۸۰، محمدحسین حقیقی)
  54. شام آخر (۱۳۸۰، فریدون جیرانی)
  55. نیمه پنهان (۱۳۸۰، تهمینه میلانی)
  56. آب و آتش (۱۳۷۹، فریدون جیرانی)
  57. آواز قو (۱۳۷۹، سعید اسدی)
  58. ابر و خورشید (۱۳۷۹، محمدحسین حقیقی)
  59. نسل سوخته (۱۳۷۸، رسول ملاقلی پور)
  60. دو زن (۱۳۷۷، تهمینه میلانی)
  61. هیوا (۱۳۷۷، رسول ملاقلی پور)
  62. هفت سنگ (۱۳۷۶، سید عبدالرضا نواب صفوی)
  63. عقرب (۱۳۷۵، گروه کارگردانان)
  64. دیپلمات (۱۳۷۴، داریوش فرهنگ)
  65. شیخ مفید (۱۳۷۴، فریبرز صالح، سیروس مقدم)
  66. در کمال خونسردی (فیلم ۱۳۷۳) (۱۳۷۳، سیامک شایقی)
  67. روز شیطان (۱۳۷۳، بهروز افخمی)
  68. خاکستر سبز (۱۳۷۲، ابراهیم حاتمی کیا)
  69. مسافران (۱۳۷۰، بهرام بیضایی)
  70. دو فیلم با یک بلیت (۱۳۶۹، داریوش فرهنگ)
  71. راز خنجر (۱۳۶۹، محمدحسین حقیقی)
  72. پرواز پنجم ژوئن (۱۳۶۸، علیرضا سمیع آذر)
  73. کشتی آنجلیکا (۱۳۶۷، محمد بزرگ نیا)
  74. طلسم (۱۳۶۵، داریوش فرهنگ)
  75. مرگ سفید (۱۳۶۲، حسین زندباف)
  76. عفریت (۱۳۶۰، فرشید فلک نازی)
بیوگرافی فحریه اوجن از زیباترین زنان جهان و ماجرای تلخ آتش زدن خانه اش در کودکی
سحر قریشی و آتیلا پسیانی در فیلم کارگر ساده نیازمندیم
سحر قریشی و آتیلا پسیانی در فیلم کارگر ساده نیازمندیم
آتیلا پسیانی و نیکی کریمی در فیلم سه زن
آتیلا پسیانی و نیکی کریمی در فیلم سه زن

آثار تلویزیونی آتیلا پسیانی

سالنام مجموعهسمتکارگردانتوضیحات
۱۴۰۰برف بی صدا می باردبازیگرپوریا آذربایجانیشبکه۳
١۴٠٠هم بازیبازیگرسروش محمدزادهشبکه ٢
١٣٩٩با خانمانبازیگربرزو نیک نژادشبکه ۳
١٣٩٩بوم و بانوبازیگرسعید سلطانیمحرم ٩٩ شبکه ٢
۱۳۹۸مرضیهبازیگرفلورا سامشبکه ۲
۱۳۹۶زیر پای مادربازیگربهرنگ توفیقیشبکه ۱
۱۳۹۶خندوانهداوررامبد جوانشبکه نسیم
۱۳۹۵آرام می‌گیریمبازیگرروح اله سهرابیشبکه ۲
۱۳۹۵کشیک قلببازیگرحسین مهکامشبکه ۱
۱۳۹۴آسمان منبازیگرمحمدرضا آهنجشبکه ۳
۱۳۹۳بزم آخربازیگرسجاد شهریاریمحرم ۹۳ – شبکه ۲
۱۳۹۳خندوانهمهمانرامبد جوانشبکه نسیم
۱۳۹۳پرده‌نشینبازیگربهروز شعیبیشبکه ۱
۱۳۹۳انقلاب زیبابازیگربهرنگ توفیقیشبکه ۱
۱۳۹۳مدینهبازیگرسیروس مقدمماه رمضان ۹۳ – شبکه ۱
۱۳۹۳بین خومون بمونهبازیگرعلی عطشانیشبکه ۲
۱۳۹۲مادرانهبازیگرجواد افشارماه رمضان ۹۲ – شبکه ۳
۱۳۹۱یه تیکه زمینبازیگرمهدی کرم پورشبکه ۲
۱۳۹۱دیواربازیگرسیروس مقدمشبکه ۱
۱۳۹۱خداحافظ بچهبازیگرمنوچهر هادیماه رمضان ۹۱ – شبکه ۳
۱۳۹۰–۱۳۹۱راستش را بگوبازیگرمحمدرضا آهنجشبکه ۱
۱۳۹۰سه، پنج، دوبازیگرحسین سهیلی زادهشبکه تهران
۱۳۸۹تله فیلم اوباشبازیگرمحمد خراط زاده
۱۳۸۹تله فیلم عاشقانه‌ای برای سرباز رحمتبازیگرپوریا آذربایجانیشبکه ۳
۱۳۸۹تله فیلم زمانی برای شخم زدنبازیگرسیروس مقدمشبکه ۱
۱۳۸۸–۱۳۸۹زیر هشتبازیگرسیروس مقدمشبکه ۱
۱۳۸۸تله فیلم گام‌های معلقبازیگرشاهرخ دولکوشبکه ۲
۱۳۸۸چاردیواریبازیگرسیروس مقدمنوروز ۸۹ – شبکه ۱
۱۳۸۸عملیات ۱۲۵ – سری دومبازیگرمحمدرضا آهنجشبکه تهران
۱۳۸۸رستگارانبازیگرسیروس مقدمشبکه ۳
۱۳۸۷تله فیلم حول حالنابازیگرابراهیم شیبانینوروز ۸۸ – شبکه ۲
۱۳۸۷تله فیلم آماده باشبازیگربهرنگ توفیقیشبکه ۱
۱۳۸۷تله فیلم تخت جمشید،سر روزولتبازیگرسعید ابراهیمی فرشبکه ۱
۱۳۸۷تله فیلم بازگشتبازیگرعلی غفاریشبکه ۱
۱۳۸۶–۱۳۸۷گل‌های گرمسیریبازیگرمحمدمهدی عسگرپورشبکه ۱
۱۳۸۶تله‌فیلم «اخراجی»بازیگرمهدی کرم پورشبکه ۲
۱۳۸۶بیداری (مجموعه تلویزیونی)بازیگربهرام عظیم پورشبکه ۳
۱۳۸۵–۱۳۸۶راه بی‌پایانبازیگرهمایون اسعدیانشبکه ۳
۱۳۸۵زیر تیغبازیگرمحمدرضا هنرمندشبکه ۱
۱۳۸۵آخرین گناهبازیگرحسین سهیلی زادهماه رمضان ۸۵ – شبکه ۲
۱۳۸۴–۱۳۸۵اولین شب آرامشبازیگراحمد امینیشبکه ۳
۱۳۸۴تله فیلم مادر صدایم را می‌شنویبازیگرکامبیز کاشفیشبکه یک
۱۳۸۲–۱۳۸۳عشق گمشدهبازیگرحسین سهیلی زادهشبکه ۳
۱۳۸۲رانت خوار کوچکبازیگرحسین سهیلی زادهماه رمضان ۸۲ – شبکه تهران
۱۳۸۱–۱۳۸۲باغ بلوربازیگررامبد جوانپخش نشد.
۱۳۸۰گم‌گشتهبازیگررامبد جوانماه رمضان ۱۳۸۰ – شبکه یک
۱۳۷۸–۱۳۷۹مرگ در سکوتبازیگرشهریار بحرانیشبکه ۱
۱۳۷۷–۱۳۷۸شرکتبازیگرعبدالله باکیدهشبکه ۲
۱۳۷۷–۱۳۷۶هفت‌سنگبازیگرعبدالرضا نواب صفوی
۱۳۷۶تله‌تئاتر دست های آلودهبازیگرصادق هاتفی
۱۳۷۵سیمرغبازیگرحسین قاسمی جامیشبکه ۱
۱۳۷۵–۱۳۷۴خانواده رضایتبازیگرحمید امجدمازیار میریشبکه تهران
۱۳۷۲–۱۳۷۱آپارتمانبازیگراصغر هاشمیشبکه ۱
۱۳۷۰فراموشخانه (فراماسونری)بازیگرعبدالرضا نواب صفوی
۱۳۶۴تله‌تئاتر «مبارزان کازبا»بازیگرجمشید جهان زاده
۱۳۶۳محله بهداشتبازیگرداریوش مودیانشبکه ۲
۱۳۶۳–۱۳۶۲عالیجناب ببری، طوفان عظیم جنگلبازیگراسماعیل پوررضا
۱۳۶۲تله تئاتر ماه‌پنهان استبازیگرخسرو شایسته
۱۳۶۲تله‌فیلم «شب‌گروهبان»بازیگر
۱۳۶۱محله برو بیابازیگرداریوش مودیان
۱۳۵۷سکوت و سلامبازیگرشاهرخ غیاثیفیلم کوتاه
۱۳۵۶لحظهبازیگرمحمد صالح علاء
سیر تا پیاز زندگی شیرین بینا و علت کم کاری او
امیر جعفری و آتیلا پسیانی در فیلم زیر هشت
امیر جعفری و آتیلا پسیانی در فیلم زیر هشت

آتیلا پسیانی در شبکه نمایش خانگی

سالنام مجموعهنقشکارگردان
١۴٠٠مردم معمولیایرج جاویدرامبد جوان
١٣٩٧ممنوعهیحیی کریمیامیر پورکیان
١٣٩۶آشوبکاظم راست گفتار

برنامه‌ریز

  1. بهترین بابای دنیا (۱۳۷۰)

دستیار کارگردان

  1. بوی پیراهن یوسف (۱۳۷۴)
  2. بهترین بابای دنیا (۱۳۷۰)
  3. دو فیلم با یک بلیت (۱۳۶۹)

بازیگردان

  1. سفر به فردا (۱۳۸۰)
  2. هیوا (۱۳۷۷)
  3. بوی پیراهن یوسف (۱۳۷۴)
  4. مسافران (۱۳۷۰)

انتخاب بازیگر

  1. مزرعه پدری (۱۳۸۲)
  2. سفر به فردا (۱۳۸۰)
  3. آژانس شیشه‌ای (۱۳۷۶)
  4. بوی پیراهن یوسف (۱۳۷۴)

دستیار صحنه و لباس

  1. دیپلمات (۱۳۷۴)

جوایز و افتخارات آتیلا پسیانی

سالنتیجهبخاطر فیلم
۱۳۸۵کاندیدتندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرددوره ۱۰ جشن خانه سینما (مسابقه)چه کسی امیر را کشت؟
۱۳۸۲سومین بازیگر نقش مکمل مرد سالدوره ۱۸ منتخب نویسندگان و منتقدان (بهترین‌های سال)گاهی به آسمان نگاه کن
۱۳۸۱کاندیدتندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرددوره ۶ جشن خانه سینما (مسابقه)شام آخر
۱۳۸۱کاندیدلوح زرین بهترین بازیگر مرددوره ۲ منتخب سایت ایران اکتور (بهترین‌های سال)آب و آتش
۱۳۸۱سومین بازیگر نقش مکمل مرد سالدوره ۱۷ منتخب نویسندگان و منتقدان (بهترین‌های سال)شام آخر
۱۳۸۰برندهتندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرددوره ۵ جشن خانه سینما (مسابقه)آب و آتش
۱۳۸۰سومین بازیگر نقش مکمل مرد سالدوره ۱۶ منتخب نویسندگان و منتقدان (بهترین‌های سال)آب و آتش
۱۳۸۰کاندیدلوح زرین بهترین بازیگر مرددوره ۱ منتخب سایت ایران اکتور (بهترین‌های سال)نسل سوخته
۱۳۷۹دومین بازیگر نقش مکمل مرد سالدوره ۱۵ منتخب نویسندگان و منتقدان (بهترین‌های سال)نسل سوخته
۱۳۷۹سومین بازیگر نقش مکمل مرد سالدوره ۱۵ منتخب نویسندگان و منتقدان (بهترین‌های سال)هیوا
۱۳۷۹کاندیدتندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرددوره ۴ جشن خانه سینما (مسابقه)نسل سوخته
۱۳۷۸دومین بازیگر نقش مکمل مرددوره ۱۴ منتخب نویسندگان و منتقدان (بهترین‌های سال)دو زن
۱۳۷۸کاندیدتندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرددوره ۳ جشن خانه سینما (مسابقه)دو زن
۱۳۷۳کاندیدسیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرددوره ۱۳ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران)در کمال خونسردی
۱۳۶۵کاندیدلوح زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرددوره ۵ جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران)طلسم
معرفی فیلم تاریخی بهشت تبهکاران اثر جدیدی از کارگردان سریال در چشم باد

صفحه اینستاگرام آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 772 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی آتیلا پسیانی و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی آتیلا پسیانی و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی آتیلا پسیانی ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام آتیلا پسیانی @attilapessyani میباشد و 456 هزار دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام آتیلا پسیانی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا