اخبار بازیگران

کدام سلبریتی های مشهور بلند قد هستند؟

در این مقاله بازیگران قد بلند سینمای ایران را معرفی میکنیم. با تماشای بازیگران سینما در صفحه تلویزیون نمی توان نسبت به بلندی یا کوتاهی قد آنها مطمئن شویم. چه بسا آنها در تلویزیون با قد متوسط و ایده آل حاضر شوند ولی در اصل از قد بسیار بلندی برخوردار باشند.

قد ریحانه پارسا چقدر است؟

قد ریحانه پارسا 178 سانتیمتر است.

قد آتش تقی پور چقدر است ؟

قد آتش تقی پور 184 سانتیمتر است.

قد بهنوش طباطبایی چقدر است ؟

قد بهنوش طباطبایی 172 سانتیمتر است.

قد پوریا پورسرخ چقدر است؟

قد پوریا پورسرخ 182 سانتیمتر است.

پیش از این بازیگران و ستارگان کوتاه قد را معرفی کرده ایم و در این گزارش سعی بر این شده تا بازیگران قد بلند را بشناسیم.

لیستی از اسامی بازیگران قد بلند سینمای ایران

قد بهرام افشاری(198 سانتی متر)

بهرام افشاری از بازیگران قد بلند سینمای ایران در 6 خرداد سال 1366 در همدان متولد شد ؛ او تاکنون ازدواج نکرده و مجرد است.

بهرام افشاری حدود 2 متر (198 سانتی متر ) قد داردو از اینرو در ابتدای ورود به عرصه بازیگری به خاطر قد بلند خود دچار عدم اعتماد به نفس شده بود و بخاطر همین حالت بازدارندگی از سوی خودش برایش ایجاد شده بود.

از طرفی اطرافیان و اهل سینما و تئاتر همیشه این مشکل بلندی قد او را مانعی برای پیشرفت وی میدیدند و روی این موضوع تاکید داشتند.

اما جالب است بدانید که برخی از کارگردانها از جمله منوچهر هادی که در ابتدا نظر مثبتی بر فعالیت بهرام افشاری در سینما را نداشتند بعد ها از وی در آثار خود در سینما استفاده کردند.

قد بلند بهرام افشاری در کنار دیگر بازیگران با لباس سفید و کلاه

قد آرش تاج تهرانی (182 سانتیمتر)

فتح‌الله (آرش)تاج تهرانی از بازیگران قد بلند سینمای ایران در سال ۱۳۱۸ در تهران متولد شد و در سال ۱۳۴۳ به دانشکده هنرهای دراماتیک راه یافت. در سال ۴۷–۴۸ در دو رشتهٔ بازیگری و کارگردانی فارغ‌التحصیل شد و فعالیت تلویزیونی و سینمایی را آغاز نمود. او در سریال‌های پهلوانان، داستان‌های جاوید ادب ایران، سرداران استقلال، سرزمین من و نقابداران، بسوی افتخار، دل‌های شاد، آنتونی شرلی، همسفران، روز بیادماندنی و مسیح منجی و به دنبال آن‌ها در چندین فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی ایفای نقش نمود. وی هم چنین در چندین سریال از جمله سریال سال‌های بی‌پناهی به عنوان کارگردان هنری به ایفای نقش پرداخت.

آرش تاج تهرانی از بازیگران قد بلند سینمای ایران با پیرهن طوسی و تیشرت آبی

قد آتش تقی پور (184 سانتیمتر )

تقی‌پور از بازیگران قد بلند سینمای ایران دیپلم ادبی را در ارومیه گرفت و در سال ۱۳۴۵ وارد دانشکدهٔ هنرهای دراماتیک شد. در سال ۱۳۴۹ در رشتهٔ بازیگری و کارگردانی دانش‌آموخته شد و به عنوان بازیگر با کارگاه نمایش در چندین اجرا همکاری کرد. اولین کار حرفه‌ای او بازی در نمایش حکومت زمانخان به کارگردانی رکن الدین خسروی بود که در سال ۱۳۴۶–۱۳۴۵ در تالار سنگلج به اجرا درآمد.

آتش تقی پور از بازیگران قد بلند سینمای ایران

قد احمد ایراندوست (210 سانتیمتر)

احمد ایراندوست از بازیگران قد بلند سینمای ایران (زاده ۲۶ خرداد ۱۳۴۹ در آبادان) خواننده و بادیگارد ایرانی است.

احمد ایراندوست قبلاً بوکسور بوده که در سال ۱۳۶۸ به دلیل شکستگی فک دیگر نتوانسته این رشته را ادامه دهد. پدرش شهاب ایراندوست نیز از کشتی گیران هم دوره غلامرضا تختی بوده‌است.

او از سن ۹ سالگی به خارج از ایران مهاجرت می‌کند و بعد از گذشت ۷ سال زندگی در خارج در سن ۱۶ سالگی دوباره تصمیم به بازگشت به ایران می‌کند. سپس، برای انجام خدمت سربازی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فعالیت می‌پردازند و بعد از اتمام دوره سربازی به امارات سفر می‌کند. احمد ایراندوست مدعیست که در دوبی بادیگارد شیخ محمد حاکم امارات بوده‌است. او همچنین، بدون وجود هیچ گونه مدرک یا اثباتی، ادعا می‌کند که در هالیوود محافظ شخصی افرادی چون جنیفر لوپز،نیکلاس کیج، ماریا کری و ویتنی هوستون برن ادامز ملتون جون بوده‌است.وی علت بازگشتش به ایران را اینگونه بیان می‌کند که پس از ازدواج با همسرش که خواهر دو شهید است، به این نتیجه رسیده‌است که زندگی در شرایط آنجا با روحیات و عقایدشان سازگار نیست، این بود که تصمیم گرفت به ایران بازگردد.وی همچنین ادعا می‌کند که در دو فیلم در بالیوود نیز به ایفای نقش پرداخته‌است. ایراندوست در زمان تولید سریال شب‌های برره از طریق حسن شکوهی و محسن چگینی به مهران مدیری معرفی شد و مدیری هم نقش غول برره را با توجه به جثه اش به او داد.

تیپ مجلسی احمد ایراندوست با کت مشکی و پاپیون قرمز

قد احمد نجفی (182 سانتیمتر)

سید احمد نجفی شوشتری از بازیگران قد بلند سینمای ایران (زاده ۲ فروردین ۱۳۲۷ در خرمشهر) و مجری برنامه تلویزیونی است. خاندان وی (از سادات مرعشی) از شوشتر به خرمشهر کوچ کردند و وی در سال ۱۳۲۷ در این شهر به دنیا آمد. نجفی در سال ۱۳۵۲ پس از اخذ دیپلم راهی آمریکا شد. وی در رشته طراحی صحنه تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان رساند.احمد نجفی در سال ۱۳۵۹ معاون شبکه دو سیما شد.

ماجرای ازدواج مینا جعفرزاده و بهمن زرین پور و مهریه ی عجیب او!

چهره ی معترض احمد نجفی با لباس آبی

قد آرش مجیدی (184 سانتیمتر)

آرش مجیدی (زاده ۷ اردیبهشت ۱۳۵٣ در آباده) از بازیگران قد بلند سینمای ایران است.

مدرک تحصیلی وی کارشناسی ادبیات نمایشی است.

از فعالیت‌های وی می‌توان به بازی در سریال‌های زیر هشت، ارمغان تاریکی،رستگاران و دلدادگان و فیلم سینمایی شوکران اشاره نمود. آرش مجیدی با بازی در مجموعۀ ” ارمغان تاریکی ” برندۀ جایزۀ بهترین بازیگر نقش اول مرد از سومین جشنواره جام جم سیما شد.

آرش مجیدی در صحنه ای از فیلم با کت چرم

قد افسانه ناصری(170 سانتیمتر)

افسانه ناصری متولد 1339 در تهران، از بازیگران قد بلند سینمای ایران است. دانشجوی انصرافی رشته زبان انگلیسی و تحصیلات مقدماتی خود را در شهر پدری اش دامغان به پایان رساند بجز بازیگری گویندگی کرده و تجربه چندین اجرا در تلویزیون را نیز دارد.

افسانه ناصری از سال 1374 با سریال گروه نجات همکاری کرد. سپس از سال 1376 به گویندگی در شبکه فرهنگ رادیو اشتغال یافت.

گویندگی در فیلم های مستند، اجرای برنامه های تلویزیونی بازیگری در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی از دیگر فعالیت های اوست.

افسانه ناصری در سالهای اخیر در اکثر سریال ها و فیلم های تلوزیونی او را در نقش مادر، در خانواده های ثروت مند دیده ایم، البته او در نقش های متفاوتی نیز ظاهر شده که در آنها بازی های درخشانی نیز داشته ولی گویا کارگردانها و کسانی که در انتخاب بازیگر نقش دارند او را بیشتر برای نقش مادر در خانواده های غنی مناسب می دانند.

افسانه ناصری از بازیگران قد بلند سینمای ایران

قد الهام غفوری (178 سانتیمتر)

الهام غفوری از بازیگران قد بلند سینمای ایران (زادۀ ۵ آبان ۱۳۴۵ در تهران)، تهیه‌کنندهٔ سینما و تلویزیون ایران است. او همسر سیروس مقدم کارگردان ایرانی است و بیشتر سریال‌های وی را تهیه‌کنندگی کرده‌است.او علاوه بر این به عنوان دستیار کارگردان و برنامه‌ریز در بیشتر سریال‌های سیروس مقدم همکاری نموده‌است.

سریال «پایتخت» از معروف‌ترین آثار او به‌شمار می‌رود که با کارگردانی همسرش سیروس مقدم و با طراحی و بازی محسن تنابنده در شش فصل ساخته شده‌است.

الهام غفوری در جشنواره فیلم فجر با روسری قهوه ای و مانتو مشکی

قد امیر جعفری (190 سانتیمتر)

امیر جعفری از بازیگران قد بلند سینمای ایران در شهریور ۱۳۵۳ در تهران به دنیا آمد. وی دارای لیسانس مدیریت از دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه است. جعفری بازیگری را در یک دوره دو ساله زیر نظر حمید سمندریان آموخت. او تا به حال پنج بار از جشنواره تئاتر فجر برنده جایزه شده‌است. وی بازیگری در سینما را در سال ۱۳۸۰ و با بازی در فیلم «نان، عشق و موتور ۱۰۰۰» آغاز کرد و با بازی در قارچ سمی ادامه داد. بازی او در مجموعه بدون شرح (مهدی مظلومی، ۱۳۸۰) اولین حضور او در تلویزیون بود. زوج او و فتحعلی اویسی در دو مجموعه بدون شرح و کمربندها را ببندیم (مهدی مظلومی، ۱۳۸۳) با استقبال فراوان مخاطبین مواجه شد.علیرضا جعفری برادرزادهٔ اوست.

تیپ مشکی امیر جعفری از بازیگران قد بلند سینمای ایران

قد ایرج نوذری (182 سانتیمتر)

ایرج نوذری (زادهٔ ۷ اسفند ۱۳۴۲ تهران) از بازیگران قد بلند سینمای ایران و قهرمان کونگ‌فو اهل ایران است. ایرج نوذری فرزند منوچهر نوذری می‌باشد. او مدرک کارشناسی ارشد رشتهٔ زبان‌شناسی دارد. او با زبان‌های سانسکریت، هندی، اردو، اسپانیایی، فرانسوی و انگلیسی تسلط دارد و هم‌اکنون ریاست امور بین‌الملل کونگ‌فوی ایران را برعهده دارد.

او در ۲۱ مهر ۱۳۹۴ در یک مسابقهٔ اسب‌دوانی دچار سانحه شد.

ایرج نوذری با لباس مشکی از بازیگران قد بلند سینمای ایران

قد بهنوش طباطبایی (172 سانتیمتر )

بهنوش طباطبایی (زاده ۲۷ اردیبهشت ۱۳۶۰ در تهران) از بازیگران قد بلند سینمای ایران است. تحصیلات وی لیسانس مهندسی کامپیوتر است و یک دورهٔ بازیگری در دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران گذرانده است.

بهنوش طباطبایی در ۱۱ اسفند سال ۱۳۸۹ با مهدی پاکدل، بازیگر سینما و تلویزیون، ازدواج کرد. و در سال ۱۳۹۵ از یکدیگر جدا شدند.

عکس پرتره بهنوش طباطبایی با شال مشکی

قد بیژن بنفشه خواه (180 سانتیمتر)

بیژن بنفشه‌خواه (زاده ۱ فروردین ۱۳۵۲) از بازیگران قد بلند سینمای ایران است.

او در مجموعه‌های طنز «این چند نفر»، «بدون شرح»، «مرد دوهزارچهره»، «قهوه تلخ»، «ساختمان پزشکان»، «خانه اجاره‌ای» و «راه طولانی» به ایفای نقش پرداخته‌است. رضا بنفشه‌خواه پدر او است و محمود بنفشه‌خواه عموی او بود.

وی دو فرزند بنام امیر علی و یاسمین دارد.

بیژن بنفشه‌خواه فارغ‌التحصیل در رشتهٔ نقاشی – نقاشی عمومی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز می‌باشد.

بیژن بنفشه خواه از بازیگران قد بلند سینمای ایران

قد پوریا پورسرخ (182 سانتیمتر)

پوریا پورسرخ از بازیگران قد بلند سینمای ایران در محله جردن تهران متولد شده و فرزند اول خانواده است. او دو خواهر و یک برادر کوچکتر از خود دارد. مادرش معلم زبان است و پدرش بازنشسته شرکت نفت می باشد. پوریا پورسرخ همزمان با ورودش به مقطع دکتری پیشنهاد بازی در سریال تلویزیونی «فرار بزرگ» را پذیرفت و با این کار وارد حرفه بازیگری شد.پوریا پورسرخ در سال ۱۳۸۵ با بازی در سریال وفا به کارگردانی محمدحسین لطیفی به‌عنوان چهره‌ای جدید مطرح شد و پس از آن این مسیر را با ایفای نقش‌های متنوع و متعدد دیگری ادامه داد.وی در همین سال با حضور در فیلم روز سوم نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر شد.پورسرخ مسیر بازیگری را با بازی در فیلم‌هایی نظیر آناهیتا ساخته عزیزالله حمیدنژاد، عیار ۱۴ ساخته پرویز شهبازی، روز رستاخیز ساخته احمدرضا درویش ادامه داد. وی در اولین فیلم سه‌بُعدی تاریخ سینمای ایران آقای الف علی عطشانی در نقش آقای الف ایفای نقش کرد و بازی در طولانی‌ترین سریال ایرانی(کیمیا) را در کارنامه دارد.

سفری شگفت‌انگیز به آینده ایران با «اسپینجر»

عکس پرتره پوریا پورسرخ با کت طوسی

قد تینا آخوندتبار (170 سانتیمتر)

وی اصالتا مازندرانی اهل روستای سراسب از توابع توابع بخش بلده شهرستان نور در استان مازندران می باشد. تینا آخوندتبار از بازیگران قد بلند سینمای ایران مدرک کارشناسی خود را در رشته حسابداری از دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب دریافت نمود و پس از آن یک دوره ۶ ماهه در کلاس‌های بازیگری حمید سمندریان تعلیم دید. آخوندتبار بازیگری را با فیلم طلاق به سبک ایرانی در سال ۱۳۸۸ آغاز کرد و پس از آن با ایفای نقش در فیلم سینمایی هر چی خدا بخواد به کارگردانی نوید میهن‌دوست در سال ۱۳۸۹ به سینما راه یافت و با ایفای نقش در فیلم‌های سینمایی رسوایی در سال ۱۳۹۱ به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و متل قو به کارگردانی مسعود نوابی به شهرت رسید. وی مدتی است که از بازیگری فاصله گرفته و به ورزش بوکس تایلندی / موای تای می‌پردازد.

تینا آخوندتبار در صحنه ای از فیلم با چادر و محجبه

قد جمشید هاشم پور (184 سانتیمتر)

جمشید هاشم‌پور از بازیگران قد بلند سینمای ایران در سال ۱۳۲۳ در تهران به دنیا آمد و تحصیلات خود را تا دیپلم ریاضی ادامه داد. او در جوانی در ورزشهای رزمی چون ووشو فعالیت می‌کرد. وی اولین فیلم سینمایی خود را با معرفی یکی از دوستانش به ساموئل خاچیکیان، کارگردان ایرانیِ ارمنی‌تبار، در سال ۱۳۴۷ و با بازی در نقش کوتاهی در فیلم جهنم سفید آغاز کرد.

جمشید هاشم پور در صحنه ای از اقازاده با کت طوسی

قد حامد کمیلی (182 سانتیمتر)

سیّد حامد کمیلی از بازیگران قد بلند سینمای ایران در ۱۴ تیر سال ۱۳۶۱ در اصفهان به دنیا آمد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، کاردانی کامپیوتر و دارای ۱۰ سال فعّالیّت تئاتر است. کارش را با تئاتر در اصفهان شروع کرد و آن را در تهران ادامه داد. در رشتهٔ تئاتر از شاگردان فریدون خسروی و گلاب آدینه بوده‌است. او برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر از جشنوارهٔ تئاتر فجر است، که جایزه‌اش را از دست علی نصیریان دریافت نموده‌است. کمیلی پیانو و تار نیز می‌نوازد. اطرافیانش از او به عنوان انسانی پاک، ساده و صمیمی یاد می‌کنند. در زمینهٔ روانشناسی مطالعات زیادی دارد. بسکتبال هم بازی می‌کند. از خوانندگان کلاسیک ایرانی به شهرام ناظری و به موسیقی الکترونیک Loveech علاقه‌مند است. از بازیگران خارجی آل پاچینو، شون پن و از بازیگران ایرانی علی نصیریان و پرویز پرستویی و رضا کیانیان را دوست دارد، وی می‌گوید: حامد بهداد در زندگی هنری او تأثیر فراوانی داشته و امیدوار است که بتواند با توجّه به تأثیراتی که از او می‌گیرد در بازیگری سینما به شیوه‌ای اختصاصی و تازه دست یابد.بازی او در فیلم پایان‌نامه که در آنچه که برخی آن را تحریف وقایع انتخابات ۱۳۸۸ می‌نامند، مورد انتقاد طیفی از جامعهٔ ایرانی قرار گرفت.

حامد کمیلی با کت طوسی و پیرهن آبی

قد حسام الدین نواب صفوی (186 سانتیمتر)

حسام نواب صفوی از بازیگران قد بلند سینمای ایران در سال 1353 در تهران متولد شد.او تحصیلات دانشگاهی خود را ادامه داد و موفق به اخذ مدرک لیسانس حقوق شد. حسام نواب صفوی بزرگ شده محله میرداماد تهران است و در بیمارستان پارس به دنیا آمده… هنوز هم ساکن همان خانه پدری هست و با پدر و مادرش زندگی می کند، دوران دبستان و راهنمایی را در مدرسه سلمان فارسی و در دبیرستان منتظری قلهک تحصیل کرد، در دانشگاه هنر و معماری، تئاتر خواندو لیسانسش را گرفت و سپس در دانشکده حقوق هم مشغول تحصیل شد… از کودکی به پیانو علاقه داشت و به آموزش این ساز پرداخت، اما زمانی که می خواست به دانشگاه برود، کمی مردد بوده واحساس می کرد اگر موسیقی را به شکل آکادمیک ادامه بدهدموفق تر باشد، به همین دلیل به سمت تئاتر رفت… اما میل و علاقه پدرش این بود که همیشه به سوی حقوق برود و سرانجام همین هم شد.

حسام الدین نواب صفوی در یک مراسم رسمی با تیپ مشکی

قد حمید فرخ نژاد (188 سانتیمتر)

وی تحصیل‌کرده رشته کارگردانی تئاتر در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. فرخ‌نژاد از بازیگران قد بلند سینمای ایران فعالیت خود را در سینما به عنوان دستیار کارگردان آغاز کرد. در سال ۱۳۶۹ با بازی در فیلم در کوچه‌های عشق ساخته خسرو سینایی بازیگری را در سینما آغاز کرد. در سال ۱۳۷۸ بازی در فیلم عروس آتش که دومین فیلم کارنامه سینمایی‌اش بود، درخشید و آغاز درخشش او در سینما به حساب می‌آید. این دومین همکاری وی با خسرو سینایی محسوب می‌شد. بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در هجدهمین جشنواره فیلم فجر برایش به همراه آورد. فیلم‌نامه این فیلم که توسط فرخ‌نژاد و سینایی نوشته شده بود نیز سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه را نیز دریافت کرد. بازی وی در این فیلم مورد توجه منتقدان قرار گرفت و گوی بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کارلووی واری ۲۰۰۰ را به دست آورد. ارتفاع پست و به رنگ ارغوان دو همکاری قابل توجه و موفق وی با ابراهیم حاتمی کیا بود. طبل بزرگ زیر پای چپ فیلمی بعدی وی محسوب می‌شد که بازی قابل توجه او بار دیگر مورد توجه منتقدان قرار گرفت و جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو ۲۰۰۶ دریافت نمود.

عشق و حال برزو ارجمند و همسرش لب دریا

وی همچنین برای بازی در فیلم‌های گشت ۲ و خوب بد جلف نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

چهارشنبه‌سوری اولین همکاری وی با اصغر فرهادی بود که وی در کنار هدیه تهرانی قرار گرفت. آتشکار اثر محسن امیریوسفی اثر متفاوت وی در کارنامه اوست. فرخ‌نژاد در شب واقعه بازی قابل توجه دیگری از خود ارائه نمود. فرخ‌نژاد در سال ۱۳۹۰ استرداد را بازی کرد. اثر بزرگی که برای وی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را به همراه آورد. دموکراسی تو روز روشن، زندگی خصوصی آقا و خانم میم، زندگی مشترک آقای محمودی و بانو، گشت ارشاد و حریم از دیگر اثرهای قابل توجه او در دهه نود بوده‌اند. وی همچنین تهیه‌کننده فیلم گشت ارشاد ۲ می‌باشد.

تیپ مشکی حمید فرخ نژاد از بازیگران قد بلند سینمای ایران

قد حمیدرضا پگاه (184 سانتیمتر)

حمیدرضا پگاه از بازیگران قد بلند سینمای ایران (زادهٔ ۱۳۵۰) است. سه خواهر و یک برادر دارد و خود فرزند دوم خانواده است. او صاحب یک فرزند به نام حنا پگاه است. وی فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۷۲ با بازی در مجموعه ضلع ششم به کارگردانی مسعود فروتن آغاز کرد. او در تلویزیون با سریالهای تفنگ سرپر (در نقش غیبیش) و آخرین گناه و در سینما با بازی در فیلم این زن حرف نمی‌زند، مورد توجه قرار گرفت.

حمیدرضا پگاه با پیرهن لی

قد داریوش ارجمند (185 سانتیمتر)

داریوش ارجمند (متولد ۵ مرداد ۱۳۲۳ در مشهد) از بازیگران قد بلند سینمای ایران است. ارجمند در آثار فیلم‌سازان برجسته‌ای چون بهرام بیضایی، ناصر تقوایی، مسعود کیمیایی و داوود میرباقری به ایفای نقش پرداخته‌است.

تیپ مشکی داریوش ارجمند از بازیگران قد بلند سینمای ایران

قد دانیال عبادی (180 سانتیمتر)

دانیال عبادی از بازیگران قد بلند سینمای ایران (زاده ۱۳۶۱) است. او دانشجوی رشته مدیریت اجرایی (MBA) در مقطع کارشناسی ارشد بود. وی اکنون دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی است.دانیال عبادی با بازی در فیلم غیرمنتظره به شهرت رسید. وی در مصاحبه ای شهاب حسینی را عامل معرفی اش به عرصه هنر هفتم و بازی در فیلم یکی از ما دو نفر اعلام کرده‌است.

دانیال عبادی با پیرهن سفید و عینک طبی

قد روزبه حصاری (186 سانتیمتر)

روزبه حصاری از بازیگران قد بلند سینمای ایران ، سال ۱۳۶۶ در تهران متولد شد و اصالتا اذری است. دانش‌آموخته مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد است. آموزش بازیگری را از سال ۱۳۹۰ و در آموزشگاه کارنامه آغاز کرد. در نوجوانی و سن ۱۳ سالگی رتبه ۱۵ آزمون آینده‌سازان را به دست آورد و در ۱۴ سالگی وارد مدرسه تیزهوشان شد. پس از اتمام دوره دبیرستان مدتی به تدریس عربی و شیمی کنکور پرداخت.حصاری به دلیل مخالفت خانواده تا ۲۰ سالگی غیر از نواختن سازهای کوبه‌ای فعالیت هنری دیگری نداشت. او فعالیت موسیقی خود را از نوازندگی خیابانی و همراهی با گروه‌های زیرزمینی آغاز کرد و پس از پذیرفته شدن در دانشگاه در سن ۱۸ سالگی تصمیم گرفت در دوره‌های بازیگری آموزشگاه «کارنامه» شرکت کند تا مقدمات حضور حرفه‌ای او در عرصه بازیگری فراهم شود.

روزبه حصاری با عینک دودی و کت طوسی و تیشرت مشکی

قد ریحانه پارسا (178 سانتیمتر)

ریحانه پارسا از بازیگران قد بلند سینمای ایران فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه سوره در سال 94 است و بجز بازیگری در عکاسی نیز فعالیت تخصصی دارد.

ریحانه پارسا فعالیت حرفه ای خود را از تئاتر و کارهای دانشجویی دانشگاه سوره شروع کرد، می گوید اینقد بلند پرواز بودم که یک روزی می دانستم موقعیتی برای دیده شدنم پیش خواهد آمد.

اولین و حرفه ای ترین تجربه رسمی ریحانه پارسا در تلویزیون با سریال پدر نقش لیلا شروع شده است، این سریال در سال 97 از شبکه دو پخش شد.

عکس پرتره ریحانه پارسا با شال مشکی

قد سام درخشانی (183 سانتیمتر)

سام درخشانی از بازیگران قد بلند سینمای ایران دارای مدرک تحصیلی علوم تجربی و دانشجوی انصرافی تئاتر است. او در آموزشگاه بازیگری سمندریان یک دوره بازیگری گذرانده است و با مجموعه شب زدگان به دنیای بازیگری پا گذاشت. پس از آن با بهشت آبی، مجموعه همسفر، خانه پدری، دلباخته و اخیراً هم در سریال سالهای برف و بنفشه و ما چند نفر و روزهای زیبا و نابرده رنج و دارا و ندار و مجموعه پژمان، رؤیای گنجشکها، آوای باران، پشت بام تهران، همه چیز آنجاست و خوب بد جلف (۱ و ۲) نقش آفرینی کرده‌است و او اکنون مجری مسابقه تلویزیونی ایران است.

فریده سپاه منصور و آموزش زبان ایتالیایی در ۷۴ سالگی!

پرتره سام درخشانی به همراه دخترش با لباس قرمز

قد شهاب حسینی (180 سانتیمتر)

سید شهاب حسینی (زادهٔ ۱۴ بهمن ۱۳۵۲ در تهران) از بازیگران قد بلند سینمای ایران مجری، کارگردان، تهیه کننده و گوینده ایرانی است.
شهاب حسینی در سال ۱۳۸۷ با بازی در فیلم سوپر استار، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت نمود. وی در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ با ایفای نقش در فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی، توانست جایزهٔ بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص بدهد.همچنین او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد.

شهاب حسینی با پیرهن قهوه ای

قد شبنم قلی خانی (174 سانتیمتر)

شبنم قلی خانی از بازیگران قد بلند سینمای ایران در 19 آبان 1356 در تهران متولد شد.او دارای دیپلم ریاضی فیزیک است و در دانشگاه در رشتهٔ تئاتر قبول شد و گرایش طراحی صحنه را برگزید.پس از آن ، در کنکور کارشناسی ارشد در گرایش کارگردانی تئاتر مشغول به تحصیل شد و هم اکنون فارغ التحصیل شده است. او از سال 2114 عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد ایران بود و به آموزش بازیگری و تئاتر می پرداخت.شبنم قلی خانی هم چنین بازیگری به کودکان را برای چندین سال در یک مؤسسهٔ فرهنگی تدریس می کرد. او استاد کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی تهران است و لیسانس طراحی صحنه را در سال 2111 از دانشگاه آزاد اسلامی تهران دریافت کرد.

پرتره شبنم قلی خانی با مانتو سبز و روسری گلدار

قد فاطمه گودرزی (170 سانتیمتر)

فاطمه گودرزی از بازیگران قد بلند سینمای ایران در ١٩ تیر ماه سال ۱۳۴۲ در تهران زاده شد اما پدر و مادرش بروجردی هستند. وی همچنین دارای مدرک دیپلم اقتصاد است. گودرزی همسر عبدالرضا گنجی کارگردان سینما است. پسر وی، پویان گنجی، نیز بازیگر است. وی از سال ۱۳۶۱ دورهٔ دوسالهٔ تئاتر را در ادارهٔ بازیگری گذراند. نخستین بازی او در تلویزیون در مجموعه تلویزیونی آئینه بود و اولین حضور خود در سینما را با بازی در فیلم به خاطر همه چیز در سال ۱۳۶۹ تجربه کرد. او در جریان برگزاری بیست و هشتمین دوره جشنوراه فیلم فجر، همانند اصغر فرهادی و عزت‌الله انتظامی، از پذیرش داوری جشنواره خودداری کرد.

فاطمه گودرزی در یک مراسم رسمی با شال مشکی

قد فتحعلی اویسی (188 سانتیمتر)

فتحعلی اویسی از بازیگران قد بلند سینمای ایران (زاده ۲۱ دی۱۳۲۴ در فردو) کارگردان بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و خواننده ایرانی است. او فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس آمریکا در سال ۱۳۵۳ است. وی در همان سال به ایران بازگشت و آغازِ فعالیت سینمایی‌اش، بازی در فیلم قدغن از علیرضا داوودنژاد در سال ۱۳۵۷ بود.

پس از اتمام تحصیل عضو سیمای جمهوری اسلامی ایران شد و در دهه شصت در فیلم‌های بسیاری بازی کرد چند فیلم هم کارگردانی کرد. در اوایل دهه هفتاد دوباره به کارگردانی روی آورد و سومین فیلم بلندش مریم و میتیل ساخت که فیلم موفقی بود. اما در چهارمین فیلمش سربلند انچنان موفق نبود. فتحعلی اویسی در نیمه دوم دهه هفتاد در تلویزیون بسیار فعال بود. در سینما هم بازی ماندگار او در فیلم‌های ناخدا خورشید (ناصر تقوایی، ۱۳۶۵)، سرب (مسعود کیمیایی، ۱۳۶۷)، هی جو (منوچهر عسگری نسب، ۱۳۶۷)، بانو (داریوش مهرجویی، ۱۳۷۰)، جهان پهلوان تختی (علی حاتمی و بهروز افخمی، ۱۳۷۶) و مومیایی ۳ (محمدرضا هنرمند، ۱۳۷۸) در یادها مانده‌است.

فتحعلی اویسی با پیرهن کرمی

قد کامبیز دیرباز (181 سانتیمتر)

کامبیز دیرباز از بازیگران قد بلند سینمای ایران (زاده ۱۲ شهریور ۱۳۵۴ در تنکابن) است. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ بازیگری از دانشکده هنرهای دانشگاه آزاد اسلامی است. دیرباز فعالیت هنری را از سال ۱۳۷۶ در تئاتر سیاوش خوانی شروع کرد. فعالیت سینمایی او از سال ۱۳۷۸ با حضور در فیلم دختران انتظار آغاز شد. او سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۲ برای بازی در فیلم دوئل احمدرضا درویش به دست آورد. همچنین در فیلم اخراجی‌ها نقش مجید سوزوکی را داشت. کامبیز دیرباز فارغ‌التحصیل در رشتهٔ نمایش – بازیگری دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز می‌باشد.

تیپ چریکی کامبیز دیرباز در جشنواره

قد لاله اسکندری (173 سانتیمتر)

لاله اسکندری از بازیگران قد بلند سینمای ایران زاده آذر ماه سال ۱۳۵۴ در تربت حیدریه است. او دانش‌آموخته رشته طراحی گرافیک از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است. آغاز کار وی در سینما با بازی در فیلم «متولد ماه مهر» به کارگردانی احمدرضا درویش در سال ۱۳۷۸ بود. او همچنین در زمینه هنرهای تجسمی فعالیت‌های بی‌شماری داشته‌است که شامل چندین نمایشگاه عکس، نقاشی و موزاییک در داخل و خارج از کشور می‌باشد. لازم است ذکر شود ایشان از سال ۱۳۸۷ تا کنون با شهرداری تهران جهت زیباسازی شهری فعالیت خود را ادامه داده‌است.وی خواهر ستاره اسکندری است.

لاله اسکندری با شال آبی

قد معصومه کریمی (178 سانتیمتر)

معصومه کریمی (زاده ۲۷ آذر ۱۳۵۳) از بازیگران قد بلند سینمای ایران است. او با ایفای نقش سارا (همسر بهروز پیرپکاجکی) در سریال تلویزیونی زیر آسمان شهر به شهرت رسید و با بازی در نمایش و چند داستان دیگر جایزهٔ بهترین بازیگر نقش اول زن را از سی‌وششمین جشنواره تئاتر فجر گرفت.

معرفی کامل سریال آمریکایی پوکر فیس (Poker Face)

عکس پرتره معصومه کریمی با عینک طبی مشکی و شال کرم

قد مهتاب کرامتی (177 سانتیمتر)

مهتاب کرامتی از بازیگران قد بلند سینمای ایران میباشد که در بیست و پنجمین روز از مهرماه سال 1349 در شهر ملایر به دنیا آمده است. او علاوه بر بازیگری در زمینه تهیه کنندگی نیز فعالیت دارد، وی همچنین سفیر حسن نیت و صلح یونیسف میباشد. خانم کرامتی فارغ التحصیل رشته میکروبیولوژی و از شاگردان استاد امین تارخ میباشد. وی در سال 1375 در کلاس های استاد تارخ شرکت کرد و در سال 1376 برای بازی در سریال مردان آنجلس معرفی شد.

پرتره مهتاب کرامتی با شال قرمز رنگ

قد مجید واشقانی (180 سانتیمتر)

مجید واشقانی متولد ۶ خرداد ۱۳۵۹ در تهران، از بازیگران قد بلند سینمای ایران است. فارغ‌التحصیل لیسانس رشته مهندسی متالورژی است، علاقه زیادی به بازی در ژانر کمدی دارد. مجید واشقانی بازیگری را از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۸ با حضور در کلاس‌های آزاد بازیگری امین تارخ شروع کرد سپس از همین کلاس‌ها وارد بازار کار حرفه‌ای شد و با بازی در سریال مسیر انحرافی به شهرت رسید.

وی با پوریا پور سرخ در دوره‌های تکمیلی بازیگری در سال ۸۰ همکلاسی بود. واشقانی با سریال مسیر انحرافی در سال ۱۳۹۰ چهره‌اش شناخته شد و بعد در مجموعه‌های مختلف زیر هشت، هوش سیاه، ماتادور در نقش‌های پلیسی به شهرت رسید.

مجید واشقانی با کت چرم مشکی و پیرهن مشکی

قد مصطفی زمانی (182 سانتیمتر)

مصطفی زمانی از بازیگران قد بلند سینمای ایران ساکن فریدون‌کنار، مازندران، در ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۱ در املش، گیلان، به دنیا آمد. پدر وی مازندرانی و مادرش گیلانی است. او دارای ۳ برادر و ۱ خواهر می‌باشد و خودش فرزند سوم خانواده است. او تا هفت سالگی در استان گیلان زندگی کرد و از هفت سالگی به بعد در شهرستان فریدون‌کنار بزرگ شد.
از سال ۱۳۸۵ پا به عرصهٔ تلویزیون و سینما گذاشت و با سریال یوسف پیامبر به مردم معرفی شد. او در میان کاندیداهای زیاد برای نقش یوسف، توسط فرج‌الله سلحشور انتخاب شد.

وی هم‌اکنون در تهران زندگی می‌کند و مجرد است.

مصطفی زمانی با پیرهن سفید و کت آبی

قد مهدی صبایی (180 سانتیمتر)

مهدی صبایی از بازیگران قد بلند سینمای ایران ۲۲ مرداد ۱۳۴۵ در کرمانشاه به دنیا آمد. او کار خود را در سینما با فیلم سلطان اثر مسعود کیمیایی در سال ۱۳۷۵ آغاز کرد. ولی شاید اکثریت مردم او را با نقش رامین رحمتی در سریال بدون شرح به یاد داشته باشند

پیرهن جذب مهدی صبایی در جشنواره فیلم فجر

قد منوچهر وثوق (184 سانتیمتر)

عباس رضایی وثوق (زاده ۱۳۲۲ در تهران) از بازیگران قد بلند سینمای ایران قبل از انقلاب است.

وی با نام مستعار منوچهر وثوق و با فیلم جاهل‌ها و ژیگول‌ها ساختهٔ حسین مدنی به سینما آمد.

عکس اتلیه ای منوچهر وثوق با پیرهن طوسی

قد منوچهر هادی (191 سانتیمتر)

وی درسال ۱۳۶۳ در جنگ ایران و عراق پدرش را از دست داد و پس از دریافت دیپلم در رشتهٔ الکتروتکنیک پا به عرصه هنر گذاشت و تجربه‌هایی چون بازیگری، دستیاری کارگردان و مسئول تدارکات را از سر گذراند.

در سال ۱۳۸۵، نخستین فیلمش، «تلاطم» را ساخت و در همین سال موفق شد ۴ تله‌فیلم دیگر با نام‌های «آخرین روز ماه»، «تصادف»، «فرصت‌های فردا» و «کوچهٔ محجوب» را بسازد که افزون‌بر کارگردانی، نویسندگی آن‌ها را نیز عهده‌دار بوده‌است.

از جمله پیشینهٔ هنری وی می‌توان به کارگردانی فیلم‌هایی نظیر «قرنطینه»، «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه»، «زندگی جای دیگری‌ست»، «کارگر ساده نیازمندیم» و همچنین سریال‌هایی نظیر «خداحافظ بچه»، «خوب، بد، زشت» و «دل» اشاره کرد.

تیپ مشکی منوچهر هادی در جشنواره

قد میلاد کی مرام (186 سانتیمتر)

با این‌که میلاد کی‌مرام، زادهٔ ۱۳۶۴ است امّا تاریخ تولّد او در شناسنامه ۱۳۶۵ است. او یک خواهر و یک برادر بزرگ‌تر از خود دارد و آخرین فرزند خانواده است.

میلاد کی‌مرام در کودکی به فوتبال علاقه داشت. اما در ۱۶ سالگی فوتبال را رها کرد و به دنبال تئاتر رفت. برای ادامه کار هنرپیشگی به تهران رفت و در کلاس‌های بازیگری مسعود کیمیایی شرکت کرد. میلاد کی‌مرام در تهران به علت نداشتن جای خواب، مدتی در موتورخانه خانه مدرسه کیمیایی زندگی می کرد. سپس در یک رستوران مشغول به کار شد. میلاد کی‌مرام با رتبه نخست از کلاس‌های بازیگری مسعود کیمیایی، فارغ‌التحصیل شد. او در سال ۱۳۸۵ سالگی دستیار کارگردان در فیلم رئیس بود.

یکی از مشتریان رستورانی که میلاد کی‌مرام در آن کار می کرد گلاب آدینه بود. میلاد کی‌مرام با او در مورد علاقه به بازیگری صحبت کرد و گلاب آدینه نیز پذیرفت که او برای بازی در سریال خواستگاران، تست بدهد. پذیرفته شدن در این تست، راه زندگی میلاد کی‌مرام را عوض کرد.

میلاد کی‌مرام در کنار حرفه بازیگری به فیلمنامه‌نویسی و داستان‌نویسی نیز می‌پردازد.

میلاد کی مرام با لباس سفید

قد فاطمه گودرزی (170 سانتیمتر)

فاطمه گودرزی از بازیگران قد بلند سینمای ایران در ١٩ تیر ماه سال ۱۳۴۲ در تهران زاده شد اما پدر و مادرش بروجردی هستند. وی همچنین دارای مدرک دیپلم اقتصاد است. گودرزی همسر عبدالرضا گنجی کارگردان سینما است. پسر وی، پویان گنجی، نیز بازیگر است. وی از سال ۱۳۶۱ دورهٔ دوسالهٔ تئاتر را در ادارهٔ بازیگری گذراند. نخستین بازی او در تلویزیون در مجموعه تلویزیونی آئینه بود و اولین حضور خود در سینما را با بازی در فیلم به خاطر همه چیز در سال ۱۳۶۹ تجربه کرد. او در جریان برگزاری بیست و هشتمین دوره جشنوراه فیلم فجر، همانند اصغر فرهادی و عزت‌الله انتظامی، از پذیرش داوری جشنواره خودداری کرد.

همسر احمد مهرانفر کیست؟

فاطمه گودرزی در یک مراسم رسمی با شال مشکی

قد مریم مومن (177 سانتیمتر)

مریم مومن متولد 6 مرداد 1377 در مشکین شهر اردبیل بازیگر ایران است.

تک فرزند خانواده است و دوران کودکی اش را در مشکین شهر اردبیل سپری کرده است.

گرچه پدر نی نواز و هنرمند و مادرش اسب سوار است اما به شدت مخالف ورود وی به عرصه بازیگری و انجام کار هنری بودند.

تنها کسی که از او حمایت کرد خاله اش بود که باعث ورود مریم به بازیگری شد.

دانشجوی رشته بازیگری است ، او فعالیت خود را از تئاتر شروع کرده و حالا بعنوان بازیگر وارد تلویزیون شده است ، وی از جمله چهره های جدید الورود به عرصه بازیگریست.

مریم مومن با شال مشکی و مانتو قرمز

قد مریم معصومی (170 سانتیمتر)

مریم معصومی متولد ۲۴ اسفند ۱۳۶۵ در تهران است. او دانش‌آموخته دوره بازیگری و کارگردانی در آکادمی حمید سمندریان می‌باشد و همچنین دوره دیده رشته عکاسی و فیلم‌نامه‌نویسی است.

مریم معصومی با شال و مانتوی بنفش

قد منوچهر والی زاده (180 سانتیمتر)

منوچهر والی زاده در ۴ تیرماه سال ۱۳۱۹ در محلهٔ لاله زار تهران متولد شد. او در سال‌های ۱۳۳۸–۱۳۳۷ یعنی از دوران دبیرستان بعد از چند تئاتر آماتوری به تئاتر تهران راه یافت و در یک نمایشنامه به کارگردانی خانم مورین نقش کوتاهی به عهده گرفت و پس از آشنایی با منصور متین که از هنرمندان تئاتر و دوبلاژ فیلم بودند به استودیوی شاهین فیلم (در خیابان بهار) برای دوبله دعوت شد و پس از همکاری در چند فیلم کوتاه نزد ایشان به استاد علی کسمایی معرفی شد و چندین سال در خدمت ایشان کارآموز بود و بعد از مدتی در فیلم «دختر بنفشه فروش» نقش اول فیلم «هل فرر» را به عهده گرفت. در سال ۱۳۴۰ از طریق خانم تاجی احمدی به امین امینی معرفی شد، (استودیو عصر طلائی) و اولین بازیگری او در سینما بازی در فیلم «خداداد» بوده‌است و تا سال ۱۳۵۷–۱۳۵۶ نزدیک به ۱۸ فیلم سینمایی بازی کرد.

پرتره منوچهر والی زاده با کت اسپرت کرمی

قد مینا وحید (175 سانتیمتر)

مینا وحید (زاده ۱۷ مرداد ۱۳۶۶ در رشت) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است.

شهرت او در سینما با فیلم دوران عاشقی به کارگردانی علیرضا رئیسیان رقم خورد فیلمی که کاندیدای ده سیمرغ بلورین از جشنواره فجر شد. او در سریال شهرزاد هم بازی کرده‌است.دیگر نقش‌های مینا وحید در فیلم‌هایی مثل کفشهایم کو؟ (کیومرث پوراحمد) و هایلایت شکل گرفت.وی همچنین برای بازی در فیلم کوتاه کرمچاله، بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره بین‌المللی فیلم مادرید شد.

تیپ طوسی مینا وحید با کیف قرمز در جشن حافظ

قد ناصر ملک مطیعی (186 سانتیمتر)

ناصر ملک‌مطیعی (زادهٔ ۸ فروردین ۱۳۰۹ در تهران – درگذشتهٔ ۴ خرداد ۱۳۹۷ در تهران) بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون ایرانی پیش از انقلاب ۱۳۵۷ بود. پس از انقلاب ادامهٔ کار هنریش، همچون همتایانش محمدعلی فردین و بهروز وثوقی، ممکن نشد و تنها در دو فیلم بازی کرد. ملک‌مطیعی پس از انقلاب و تا زمان مرگش در مشاغلی همچون شیرینی‌فروشی و مشاور املاک فعالیت داشت. غیر از فیلم‌های عامّه‌پسند ایرانی (اصطلاحاً «فیلمفارسی»)، ملک‌مطیعی در بعضی فیلم‌های فیلم‌سازان متفاوت‌تری چون علی حاتمی و زکریا هاشمی و مسعود کیمیایی و رضا میرلوحی و هوشنگ کاووسی نیز بازی کرد.

ناصر ملک مطیعی با عینک گرد و تیپ قهوهای

قد ندا حبیبی (178 سانتیمتر)

ندا حبیبی متولد 18 بهمن 1357 در اهواز ، بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون است.

فارغ التحصیل لیسانس رشته روابط عمومی می باشد ، با تشویق مادرش وارد عرصه هنری شد و علاوه بر بازیگری در نویسندگی و کارگردانی نیز فعالیت دارد.

خانوم حبیبی علاوه بر هنری بازی ، توانسته است در مقام کارگردان نیز نمایش های موفقی را در جشنواره های مختلف به اجرا برساند.

ندا حبیبی در سریال بازی نقابها که در پاییز 97 از شبکه دو سیما پخش شد در نقش حوا ایفای نقش کرد.

سلفی ندا حبیبی با شال مشکی

قد هومن برق نورد (181 سانتیمتر)

هومن برق نورد متولد پنجم دی ماه 1348 است و دارای دیپلم برق می باشد.هومن برق نورد از جمله افرادی است که رؤیای بازیگری اش خیلی زود به حقیقت تبدیل شد. برق نورد در ابتدای سالهای جوانی اش با تئاتر و بازیگری آشنا شد و خیلی زود به جمع بازیگران تئاتر پیوست.

اولین کار تئاتری اش را در سال 1367 انجام داد و آقای جعفری او را به این عرصه وارد کرد. او با تلاش مداومش حدود بیست سال صحنه های تئاتر کشور را در نوردید تا آنکه با مجموعه بیداری به کارگردانی بهرام عظیمپور راهی تلویزیون شد. او با بازی در سریال ساختمان پزشکان به شهرت رسید و محبوبیتش با بازی در سریال دودکش بیشتر شد.

بیوگرافی کریستین بیل و تغییر وزن او در فیلم های سینمایی مختلف

تیپ آبی هومن برق نورد

قد بهنام تشکر ( 187 سانتی متر)

او ۴ بهمن ۱۳۵۵ در بندر انزلی، در یک خانواده آذری‌تبار اردبیلی به دنیا آمدو دوران کودکی‌اش را در شهر هشتپر گذراند. تشکر در دوران نوجوانی، ورزش را با فوتبال آغاز کرد، سپس به شطرنج و بیلیارد رو آورد.

او از سال ۱۳۷۵ فعالیت در تئاتر را با بازی در نمایش کمدی میرزا فرفره در ساری آغاز کرد. تشکر دارای مدرک کارشناسی اقتصاد بازرگانی از دانشگاه آزاد فیروزکوه است.

تیپ رسمی بهنام تشکر با کت و پیرهن طوسی

قد هدیه تهرانی( ١٧١ سانتی متر)

هدیه تهرانی در ۴ تیر ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. اولین بار وی برای بازی در فیلم روز واقعه انتخاب شد، اما بعدها لادن مستوفی جای او را گرفت. کیانوش عیاری هم او را برای بازی در بودن یا نبودن انتخاب کرد که بعدها عسل بدیعی به جای او برگزیده شد. اما سرانجام مسعود کیمیایی او را برای فیلم سلطان انتخاب کرد و هدیه تهرانی وارد سینمای حرفه‌ای شد. بازی‌های راحت و روان او در فیلم‌های غریبانه و به خصوص شوکران تحسین منتقدان را برانگیخت. یکی از بهترین نقش آفرینی‌اش که منجر به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و تندیس زرین جشن خانهٔ سینما شد و تحسین نویسندگان و منتقدان را در پی داشت، بازی بیاد ماندنی او در چهارشنبه سوری بود. مجله همشهری جوان، بعد از مهناز افشار وی را به عنوان دومین بازیگر زن پول‌ساز دهه هشتاد خورشیدی انتخاب کرد.

هدیه تهرانی با شال کرم قهوه ای در حال صحبت

قد سحر قریشی( ١٧٠ سانتی متر)

سحر قریشی (زادهٔ ۶ آذر ۱۳۶۶ در تهران) بازیگر سینما و تلویزیون ایران، و مدل ایرانی است. قریشی کار بازیگری را از سال ۱۳۸۸ با بازی در فیلم سینمایی لج و لج بازی به کارگردانی سید مهدی برقعی آغاز کرد و بعد از ایفای نقش یلدا در مجموعه تلویزیونی دلنوازان به شهرت رسید.

سحر قریشی با ارایش ملیح و شال طوسی و حلقه ی ازدواج در انگشتش

قد ویشکا آسایش (١٧٦ سانتی متر)

وی خواهرزاده مازیار پرتو (فیلمساز ایرانی)، و نوه شین پرتو (نویسنده و شاعر) است. او دارای مدرک طراحی صحنه از کشور انگلستان است. نخستین فعالیت هنری او بازی در سریال «امام علی» به کارگردانی داوود میرباقری می‌باشد. او موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم ورود آقایان ممنوع شد.

موهای فر ویشکا آسایش با شال سفید

قد میترا حجار (١٧٠سانتی متر)

حجار بازیگری را از سال ۱۳۷۶ با حضور در نقشی کوتاه در فیلم غریبانه ساخته احمد امینی آغاز کرد. او بلافاصله همکاری با کارگردان‌های بزرگی همچون مسعود کیمیایی، احمدرضا درویش و بهرام بیضایی را تجربه کرد. اولین تجربه حضور تلویزیونی او بازی در مجموعه پلیس جوان به کارگردانی سیروس مقدم است. از دیگر کارهای او بازی در نمایش‌هایی چون هملت و دایی وانیا است که دومی در فرانسه روی صحنه رفت. همچنین در زمینه موسیقی نیز در حال فعالیت است. وی با پدرام پوراکبری خواننده و بازیگر نوجوان همکاری داشته‌است. حجار در سال ۱۳۸۲ ایران را به قصد فرانسه ترک کرد و سپس برای تحصیل در رشته کارگردانی به آمریکا سفر نمود. میترا حجار در حال حاضر در ایران است و به نظر می‌رسد خواهان ادامه فعالیت هنری خود در ایران باشد.

او پیش از ترک ایران در فیلم‌های فریاد، متولد ماه مهر، اعتراض، سگ کشی، رخساره، شب‌های تهران، قارچ سمی، ملاقات با طوطی، بازنده، رازها، جنایت، صورتی، فراری، مزاحم، این ترانه عاشقانه نیست و زمستان است حضور داشت.

وی در مصاحبه خود با ماهنامه فیلم گفت:
چیزی که من در این مدت متوجه‌اش شده‌ام این است که سطح فیلم‌ها نسبت به زمانی که من از این‌جا رفتم خیلی نزول پیدا کرده‌است.

وی در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم خداحافظی طولانی به کارگردانی فرزاد مؤتمن نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

شال یاسی میترا حجار و مانتو گل گلی

قد مهدی سلوکی (١٨١ سانتی متر)

مهدی سلوکی 14 خرداد ماه 1361 در اصفهان متولد شد. او با برنامه ی تلویزیونی نیم رخ وارد تلویزیون شد و با سریال نرگس به شهرت رسید.

در هنرستان رشته ی گرافیک را برگزید و در همین مقطع بود که جذب کار تلویزیونی شد. او در سال 1379 دیپلم خود را از هنرستان مالک اشتر تهران دریافت کرد. او برادر کوچکتر محمدسلوکی مجری تلویزیون می باشد.

تیپ مشکی مهدی سلوکی و گردنبند بلندش

قد سیاوش خیرابی (١٨٠ سانتی متر)

سیاوش خیرابی (زاده ٢٩ آذر ۱۳۶۳ در تهران) بازیگر سینما و تلویزیون درایران است.او با بازی در سریال ترانه مادری به شهرت رسید.

وی از سن ۱۹ سالگی در کلاس‌های آموزش بازیگری کانون سینماگران جوان شرکت کرد. در سال ۱۳۸۶ در تله‌فیلم تلخون بازی کرد و در بازی در سریال ترانه مادری در سال ۱۳۸۷ به شهرت رسید. وی دارای لیسانس کامپیوتر از دانشگاه آزاد تهران می‌باشد.اصالت سیاوش خیرابی تبریزی است.

کت چرم سیاوش خیرابی و شالی دور گردنش

قد الهام پاوه نژاد( ١٧١ سانتی متر)

پاوه‌نژاد دارای دیپلم علوم طبیعی از دبیرستان نوشیروان و کاردانی بازیگری و کارگردانی از دانشگاه نیاوران (دانشکده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) در سال ۱۳۷۱ (خورشیدی) است. از سال ۱۳۶۹ به صورت حرفه‌ای وارد حرفه بازیگری شد و فعالیتش را با تئاتر آغاز کرد. نخستین کار صحنه وی در سال ۱۳۷۰ به کارگردانی اکبر زنجانپور با عنوان «ساحره سوزان» و نخستین بازی کار تصویری او در سال ۱۳۷۳ سریال همسران بود که خیلی مورد استقبال قرار گرفت.

معرفی فیلم مایسترو (Maestro) یکی از جذاب ترین آثار هالیوود

شال قرمز و کت مشکی الهام پاوه نژاد

قد مهدی پاکدل( ١٨٠ سانتی متر)

مهدی پاکدل (زاده ۱۰ تیر ۱۳۵۹ در اصفهان) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است. مهدی پاکدل برادر کوچکتر حسین پاکدل نویسنده، مجری و کارگردان ایرانی، مسعود پاکدل، عکاس و برنامه‌ساز ایرانی است. او علاوه بر سینما و تلویزیون، در عرصه موسیقی نیز یک آلبوم به نام «در انعکاس کوچه‌های خیس» منتشر کرده‌است.

وی هم چنین در سال ۱۳۹۲ نخستین کارگردانی و نویسندگی و طرح اولیه داستان را در فردا بر عهده داشته‌است.

تیپ رسمی مهدی پاکدل با کت طوسی

قد مریم امیرجلالی( ١٧٠ سانتی متر)

مریم امیرجلالی (زاده ۲۹ آذر ۱۳۲۶) هنرپیشه سینما و تلویزیون ایران است. شهرت وی بیشتر به خاطر بازی در مجموعه‌های طنز سال‌های دهه ۸۰ خورشیدی می‌باشد. وی به عنوان خواننده با گروه موسیقی «بیان» نیز همکاری داشته‌ا ست.

شال مشکی و مانتو گلدار مشکی سفید مریم امیرجلالی در جشن حافظ

قد الیکا عبدالرزاقی( ١٧٣ سانتی متر)

الیکا عبدالرزاقی (متولد ۱۳۵۸ در رامسر) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی است. او فارغ‌التحصیل آموزشگاه هنری سمندریان و دارای مدرک لیسانس ادبیات نمایشی است. او همچنین همسر امین زندگانی است.

روسری آبی و مانتو سنتی الیکا عبدالرزاقی

قد مهرانه مهین ترابی( ١٧٣ سانتی متر)

مهین‌ترابی دارای کارشناسی بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. نخستین تجربه بازیگری او در تئاتر تله نوشته محسن یلفانی و به کارگردانی دیانا در سال ۱۳۵۶ بود.

وی با فیلم گلبهار به کارگردانی تهمینه اردکانی در سال ۱۳۶۵ به سینما آمد و با مجموعه تلویزیونی مش خیرالله صندوقچه اسرار در سال ۱۳۷۰ وارد تلویزیون شد و با نقش آفرینی در مجموعۀ همسران و خانۀ سبز به اوج محبوبیت رسید.

تیپ آبی مهرانه مهین ترابی

قد فریبا نادری (١٧٠ سانتی متر)

فریبا نادری در تهران به دنیا آمد و یک برادر دارد. نادری که در اوج جوانی با مسعود رسام که خیلی از او بزرگ‌تر بود ازدواج کرد، گفت که این ازدواج به تشخیص خودش انجام شده‌است. او پس از مرگ همسرش در سال ۱۳۸۸ در مصاحبه‌ای با ایسنا اعلام کرد هرگز با بازیگران تلویزیون یا سینما ازدواج نخواهد کرد. او در مورد همسرش می‌گوید: «در کنار مسعود رسام زندگی عاشقانه‌ای داشتم و با وجود بیست و هفت سال تفاوت سنی هیچ وقت در زندگی با او خلائی حس نکردم. حتی کوچکترین سخنان او برای من آموزنده بود و این بهترین خاطره‌ام از اوست که هنوز هم حرف‌های پر محتوایش در خاطرم هست.»

آرایش غلیظ فریبا نادری با شال بنفش

قد فریبا کوثری( ١٧٢ سانتی متر)

فریبا کوثری (متولد ۱ آذر ۱۳۴۵ در زاهدان) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر و نمایشهای رادیویی در ایران است. وی دارای مدرک تحصیلی دیپلم اقتصاد می‌باشد.

تیپ کرمی سفید فریبا کوثری

قد لیلا بلوکات (١٧١ سانتی متر)

لیلا بلوکات (زاده ۴ آذر ۱۳٦٢ تهران)، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است. از کارهای لیلا بلوکات می‌توان به نقش نفرتیتی در سریال یوسف پیامبر اشاره کرد. لیلا بلوکات مؤسس خیریه مهر لیلا می‌باشد.

او در اواخر خرداد ۱۳۹۹ در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که به ویروس کرونا مبتلا شده و کاربران را به جدی گرفتن ویروس کرونا تاکید کرد.

تیپ مشکی لیلا بلوکات

قد فلامک جنیدی( ١٧٢ سانتی متر)

فلامک جنیدی (زاده ۱۴ بهمن ۱۳۵۱، مشهد) یک هنرپیشه سینما و تلویزیون و تئاتر اهل ایران است. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ نمایشنامه‌نویسی است. او کار خود را با بازی در سریال‌های مهران مدیری آغاز کرد. نخستین کتاب وی با عنوان «جایی به نام تاماساکو» توسط نشر چشمه در سال ۹۰ به چاپ رسید و همان سال کاندید بهترین کتاب سال جایزهٔ گلشیری شد. دومین کتاب او را نیز با عنوان «چرک» که یک رمان است، نشر چشمه در سال ۱۳۹۵ منتشر کرده‌است.

فلامک جنیدی با شال سفید و عینک دودی در دستش

قد مهرداد صدیقیان (١٨٥ سانتی متر)

مهرداد صدیقیان از بازیگران قد بلند سینمای ایران متولد بهمن ماه 1367 در تهران است.

از کودکی کار تئاتر را به صورت غیر حرفه ای در مدرسه انجام می داده. اولین موفقیتش این بود که سرپرست یک گروه تئاتر در مدرسه شده و در مسابقات بین مدارس مقام اول را کسب کرده است.

مهرداد صدیقیان مطالعه زیادی درباره سینما دارد و به تنهایی و بدون هیچ پشتوانه ای وارد سینما شده است. ساعتها برای تست دادن پشت در دفاتر سینمایی معطل می مانده و در کل آدم سمجی است ! از فیلم های محبوب او سینما پارادیزو می باشد و از بازیگران محبوبش مارلون براندو و خسرو شکیبایی و کیت بلانت شت. اهل مصاحبه نیست.

وی که جوانی مستعد و باهوش در امر بازیگری است گوی سبقت را از هم سالان خود ربود و در تست فیلم عصر جمعه برگزیده شد و با یک بازی خوب شروع به فعالیت کرد.

شیلا خداداد کیست؟ بیوگرافی کامل شیلا خداداد و ماجرای ازدواج او با جراح بینی اش

بعد چند بار دادن تست بازیگری ، در سال 84 برای فیلم عصر جمعه مونا زندی تست می دهد و قبول می شود، ورودش به سینما آسان بوده و این را به حساب شانس خوبش می گذاردمهرداد صدیقیان بازیگر سینمای ایران فعالیت خود را با بازی در فیلم عصر جمعه مونا زندی آغاز کرد.

اما بخت با او یار بود و بار دیگر توانست در میان ٣٠٠ نفر خودی نشان دهد و برای بازی در فیلم اتوبوس شب کیومرث پوراحمد انتخاب شد. اتوبوس شب که سکوی پرتابی برای وی محسوب می شد جایزه ی بازیگر نقش اول مرد جشن خانه ی سینما را در سال ١٣٨5 برای او به ارمغان آورد و او توانست استعداد و نبوغ خود را به همگان ثابت کند و نظر خیلی از بزرگان سینما را به خود جلب کند.

تیپ مشکی مهرداد صدیقیان

قد مونا فرجاد (١٧٠ سانتی متر)

مونا فرجاد (زاده ۲۵ فروردین۱۳۶۳ تهران) از بازیگران قد بلند سینمای ایران است.وی دختر جلیل فرجاد و خواهر مارال فرجاد بازیگر ایرانی می‌باشد.

فرجاد فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد نظری است و فعالیت سینمایی خود را در مقام بازیگری از سال ۱۳۸۲ با سریال مزرعهٔ آفتابگردان آغاز کرد. وی که علاوه بر بازیگری در کار دوبله نیز فعالیت دارد از دو سالگی با بازی در مجموعه بهاران (۱۳۶۵) به همراه پدرش بازیگری را شروع نمود و سپس در چندین فیلم و سریال نقش کودک را ایفا نمود.

شال آبی و پالتوی قرمز مونا فرجاد

قد پریناز ایزدیار (١٧٢ سانتی متر)

پریناز ایزدیار از بازیگران قد بلند سینمای ایران در سال ۱۳۶۴ در بابل زاده شد و پدرش اهل ساری و مادرش اهل بابل بوده و به گفته خودش به زبان مازندرانی تسلط کامل دارد. وی دارای تحصیلات لیسانس گرافیک می‌باشد. در سال ۱۳۸۵ برای بازی در فیلم سینمایی یک مرد، یک شهر تست بازیگری داد و قبول شد. وی با ایفای نقش در تله‌فیلم «ماه در سایه» (۱۳۸۸) به کارگردانی سعید ابراهیمی‌فر، قدم به عرصهٔ تلویزیون گذاشت. ایزدیار در تله فیلمهای زیادی بازی کرده و با کارگردان‌هایی همچون فرزاد مؤتمن، مسعود آب‌پرور و علیرضا امینی همکاری داشته‌است. پنج کیلومتر تا بهشت، اولین سریال او بود که در ماه رمضان پخش شد. وی در این سریال موفقیت زیادی کسب کرد. او همچنین در فیلم ورود آقایان ممنوع در چند سکانس بازی کرد ولی نسبت به بازی در سریال پنج کیلومتر تا بهشت موفقیت چشمگیری کسب نکرد.

او همراه با کامران تفتی و فرزاد حسنی در نمایشنامه خوانی سفر به نهایت دور به نویسندگی و کارگردانی محمد میرعلی اکبری برای کمک به مؤسسهٔ محک که مخصوص کودکان سرطانی است برنامه‌ای اجرا کردند. آنها تمام پول بدست آمده را به آن مؤسسه واگذار کردند.

تیپ مشکی پریناز ایزدیار

قد محمد نادری (١٩٤ سانتی متر)

محمد نادری از بازیگران قد بلند سینمای ایران اصالتاً اهل اردبیل و پسرعموی اتابک نادری است. او با بازی در نقش اول مجموعهٔ شمعدونی به عنوان اولین کار تلویزیونی‌اش و همچنین ایفای نقش در مجموعهٔ دورهمی مشهور شد. نادری یکی از خالقان شخصیت محبوب «جناب‌خان» به‌شمار می‌رود.

محمد نادری در یک سوپرمارکت با کت مشکی و پیراهن آبی

قد رامبد شکرابی (١٨٢ سانتی متر)

شکرآبی از بازیگران قد بلند سینمای ایران متولد سال ۱۳۵۱ در ساری است. او بازیگری را از سال ۱۳۷۳ با فیلم ترانزیت ساختهٔ علی سجادی حسینی آغاز کرد. شکرآبی در این سال‌ها در تلویزیون هم فعالیت داشته‌است. او بازیگری در تلویزیون را از سال ۱۳۷۵ با مجموعهٔ تلویزیونی تنگنا شروع کرد. وی در سال ۱۳۸۹ با حدیث فولادوند ازدواج کرد.

رامبدشکرابی میکروفن در دست با کت چرم

قد امیر حسین آرمان (182 سانتی متر)

امیرحسین آرمان (زاده ۱۴ آبان ۱۳۶۱ – تهران) از بازیگران قد بلند سینمای ایران است.

اولین تجربه بازیگری او به‌طور رسمی فیلم سینمایی ازدواج به سبک ایرانی به کارگردانی حسن فتحی در سال ۱۳۸۳ بود. امیرحسین آرمان پس از این تجربه در چندین فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت که از این بین در سینمایی صد سال به این سال‌ها درخشش خود را بیش از پیش به نمایش گذاشت. پس از آن نیز فعالیتش در سینما با فیلم‌هایی همچون نازنین، در امتداد شهر، شیفت شب، یک حبه قند و … ادامه یافت و سرانجام با حضور در سریال‌های تلویزیونی کیمیا (مجموعه تلویزیونی) به کارگردانی جواد افشار و پریا کاری از حسین سهیلی‌زاده شناخته شد.

تیپ مشکی امیر حسین آرمان در ماشین لوکسش

قد متین ستوده (174سانتی متر)

متین ستوده از بازیگران قد بلند سینمای ایران متولد 22 اردیبهشت 1364 در تهران است. وی مجرد است و در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل کرده و دوره‌های بازیگری را در کلاس‌های بازیگری امین تارخ گذرانده است.

متین ستوده فرزند سوم خانواده است و یک خواهر بزرگتر به اسم مریم و یک برادر بزرگتر به اسم مانی دارد. مادرش معلم و پدرش کارمند صداوسیما بود و وی به خاطر حضور پدرش در صداسیما به عنوان مدیر تصویربرداری در سریال های «بازنشستگی» در نقش نوه مرحوم هادی اسلامی و در سریال «این خانه دور است» در نقش نوه مرحوم حمیده خیرآبادی بازیگری را در نوجوانی تجربه کرد اما بعد از آن به علت دور شدن از درس تا سال ۸۷ که به کلاس های آزاد بازیگری امین تارخ رفت و بازی در تله فیلم«روز برمی خیزد» رضا درستکار در فیلمی به عنوان بازیگر حضور نداشت.

«بامداد خمار» سریال جدید شبکه نمایش خانگی شد

متین ستوده در مورد انتخاب شدنش برای بازی در سریال لیسانسه‌ها این‌گونه تعریف می‌کند که: « با معرفی آقای جودی برای مصاحبه پیش آقای صحت رفتم ولی سروش گفت فیزیکت به کار ما نمی‌خورد و اگر روزی خواستم فیلم سینمایی کارکنم و دختر قدبلند خواستم از شما دعوت می‌کنم. ولی هم من و هم آقای جودی پیگیر بودیم. چون آقای جودی کار من را دیده بود و ازنظر ایشون من به درد این کار می‌خوردم ولی سروش چون کاری از من ندیده بود معتقد بود من برای این کار مناسب نیستم تا اینکه نهایتاً قرار شد از من تست بگیرن و من سکانسی را با امیرحسین رستمی خوندم. سروش خوشش اومد ولی باز گفت که یه نفر دیگه ام هست اجازه بده او را هم ببینم و خداروشکر اون یه نفر مورد قبول واقع نشد.»

او در مورد معضلات قدبلند بودن در سینما و تلویزیون ایران گفت: «خوشبختانه قدم در تصویر خیلی بلند به نظر نمی‌رسد اما اوایل خیلی از کارگردان‌ها می‌گفتند که نمی‌توانی کارکنی چون پارتنر نداریم که با قد تو قدش تناسب داشته باشد. اوایل با خودم می‌گفتم کاش قدم ده سانت کوتاه‌تر بود چون از اکثر بازیگرهای آقا نیز بلندتر هستم ولی بعد که کارم روی غلتک افتاد مشکلی در این زمینه ندارم و یک‌چیزهایی ناخودآگاه جا افتاد.»

متین ستوده با شال نارنجی در کنار محسن یگانه

قد سپیده خداوردی (١٧٤ سانتی متر)

سپیده خداوردی (زاده ۶ اردیبهشت ۱۳۶۰ در تهران) از بازیگران قد بلند سینمای ایران ، موسیقی‌دان و شاعر ایرانی است. او بازیگری را به طور حرفه‌ای با مجموعه بچه‌های خیابان ساخته همایون اسعدیان در سال ۱۳۸۲ آغاز کرد و ایستگاه بهشت، قهوه اسپرسو، یک گوشه پاک و پرنور و گیلعاد از جمله اولین آثاری هستند که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخت. خداوردی همچنین سال‌ها سابقه فعالیت حرفه‌ای در زمینه موسیقی دارد.
او نوازنده گروه‌های موسیقی مختلف مانند ارکستر ملل و ارکستر ملی بوده و در گروه شهناز به همراه محمدرضا شجریان نیز فعالیت کرده‌است.

تیپ مشکی سپیده خداوردی

قد علیرام نورایی (190 سانتی متر)

علی‌رام نورایی (زاده ۱۸ فروردین ۱۳۵۶، تهران) از بازیگران قد بلند سینمای ایران و مجری مسابقه شهروند و مافیا در ایران است.

کت چرم علیرام نورایی

قد هادی کاظمی (185سانتی متر)

هادی کاظمی در هنگام تحصیل و از همان سال‌های نوجوانی به روی صحنه رفت. بعدها وارد دانشگاه شد و در رشته بازیگری تحصیلاتش را ادامه داد، دوره‌ای که خودش معتقد است که هیچ کمکی به او و پیشرفتش در بازیگری نکرده‌است: «من در دانشگاه هیچ چیز یاد نگرفتم اما یک استادی داشتم به اسم آقای دامود که خیلی چیزها به من یاد داد ولی متأسفانه وقتی وارد دانشگاه شدم حس اینکه چیزی در آنجا یادگرفتم را نداشتم. دانشگاه بیشتر برای من محیطی بود برای ارتباط بیشتر، همین».

او از سال ۱۳۷۵ وارد تلویزیون شد اما با بازی در نقش «نظام دوبرره» در سریال شبهای برره برای عامه مردم شناخته شد و از همان کار به نوعی تبدیل به یکی از اعضای ثابت گروه مدیری شد و تقریباً در همه کارهای بعد از «پاورچین» مدیری حضور داشت. وی در تله‌فیلم‌ها و سریال‌های دیگری هم بازی کرده که از آن کارها می‌توان به سریال «در چشم باد» در نقش عباس پذیرش هتل نام برد. کاظمی با «قهوه تلخ» در نقش باباشاه جایگاه خود در طنز را محکم‌تر کرد. وی در سریال علی‌البدل که در نوروز ۱۳۹۶ پخش شد، نیز ایفای نقش کرد.

هادی کاظمی با کت طوسی رنگ

قد نیما شاهرخ شاهی(184سانتی متر)

نیما شاهرخ شاهی (زادهٔ ۱۷ مرداد ۱۳۶۰) از بازیگران قد بلند سینمای ایران است. نیما شاهرخ شاهی در سال ۱۳۸۲ با بازی در فیلم سینمایی مکس به کارگردانی سامان مقدم وارد سینما شد. او در رشته مهندسی عمران درس خوانده‌است و یک خواهر دارد که در سوئد زندگی می‌کند.

نیما شاهرخ شاهی تا کنون در بیش از ۱۳۰ فیلم و سریال تلویزیونی و نمایش خانگی ایفای نقش کرده‌است. وی در سال‌های اخیر در کلاس‌های کارگردانی پیشرفته اصغر فرهادی شرکت‌کرد و به‌تازگی دو فیلم کوتاه نیز ساخته‌است، که پخش جهانی آن‌ها به‌وسیله کمپانی بین‌المللی American Bright Light Movies شروع شده‌است.

موهای شلخته نیما شاهرخ شاهی با کاپشن آبی

البته این‌ها تمامی بازیگران بلند قد دنیای سینما نیستند و اسامی دیگری را هم می‌توان به این لیست اضافه‌ کرد. به نظر شما جای کدام بازیگر در این لیست خالی است؟ آیا شما بلند قدترین یا کوتاه قدترین بازیگران ایرانی را نیز می‌شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا