اخبار دیگران

5 نشانه هک شدن گوشی موبایل؛ از کجا بفهمیم گوشی ما هک شده است؟

این روزها گوشیهای هوشمند تبدیل به محلی برای نگه داری از اطلاعات شخصی و اطلاعات محرمانهای همانند کلمات عبور، اطلاعات کارتهای اعتباری و …. شدهاند و هیچ شکی نیست که تلفن همراه جزء جدایی ناپذیر و مهم زندگی بشر شده است؛ با این وجود آیا تا به حال به این فکر کردهاید که ممکن است اطلاعات گوشی شما مورد سوء استفاده قرار بگیرد؟

قیمت گوشی سامسونگ

 

هک شدن کامپیوتر ها یک مسئله کاملا جا افتاده است و همه ما می‌دانیم که افراد سودجو و هکر ها می‌توانند با استفاده از روش ها و ترفند های خاص و به شیوه های مختلف کامپیوتر های شخصی یا حتی سازمانی را هک کنند؛ اما تکنولوژی به حدی پیشرفت کرده است که هک شدن همه دستگاه‌ها از جمله گوشی موبایل نیز امکان‌پذیر است.

قیمت گوشی

 

 

با توجه به این که هک شدن گوشی موضوعی ترسناک و در عین حال دردسرساز می‌تواند باشد و هکر‌ها دائما در حال تیز کردن ابزار خود هستند، اما چگونه بفهمیم که گوشی ما هک شده است؟ با توجه به این که، برخی ها فکر می‌کنند هنگامی که گوشی آنها هک می‌شود، هیچ راهی برای فهمیدن هک شدن آن وجود ندارد، در حالی که به هیچ وجه این‌گونه نیست و با توجه به نشانه های خاصی می‌توان به راحتی پی برد که گوشی هک شده است.

 

در ادامه مطلب با گوشی‌ شاپ همراه شوید چون می‌خواهیم 5 نشانه از هک گوشی موبایل را به شما عزیزان معرفی کنیم.

انواع سوله کدامند؟

 

1- کند شدن بیش از اندازه گوشی

بد نیست بدانید که در حالت عادی، کند شدن گوشی های موبایل به مرور زمان رخ می‌دهد و امری طبیعی است اما اگر به صورت ناگهانی، دستگاه شما به شدت کند شده است، ویروس و یا هکری ممکن است با پردازش هایی که نمی‌توانید ببینید، سرعت دستگاه شما را کاهش دهند و از آن‌جایی‌که هکرها به‌صورت پنهانی در حال سواستفاده از تلفن همراه شما می‌باشند، مقداری از CPU و Ram تلفن یا تبلت شما را اشغال می‌کنند و بنابراین موجب کند شدن آن می‌شوند.

 

قیمت گوشی شیائومی

 

2- ارسال و دریافت پیامک‌های خودکار و عجیب!

ممکن اسـت در گوشی تلفن همراهی کـه در دسترس نفوذ قرار گرفته اسـت، تعدادی تماس و پیامک ارسال شده، مشاهده کنید کـه توسط شـما انجام نشده اسـت؛ در صورتی که گوشی شما به طور خودکار پیامکی به هر شماره ‌ای ارسال کرد، صد در صد این روند بسیار مشکوک است و ناشی از عاملی مخرب است و می‌تواند نشانه هک شدن گوشی باشد؛ دراین حالت باید شدیداً مراقب باشید چرا کـه بعضی عدد‌هایی کـه با آن تماس برقرار می‌شود، می‌تواند شـما رابه سمت فردی کـه گوشی شـما را هک کرده، هدایت کند.

قیمت گوشی a12

3- نصب خودکار اپلیکیشن‌های عجیب

فراموش نکنید که نصب شدن اپلیکیشن یا برنامه‌های عجیب و غریب به صورت خودکار بر روی گوشی، یکی از اصلی‌ترین نشانه‌هایی است که می‌تواند خبر از هک گوشی موبایل شما داشته باشد چراکه بعضی از هکرها، ممکن است با نصب بدافزارهایی در گوشی شما، به فایل های شما دسترسی پیدا کنند؛ با این وجود، در صورتی که نرم افزار های عجیب را مشاهده کردید که هیچکدام را تا به حال خودتان نصب نکرده‌اید، ممکن است گوشی شما هک شده باشد.

حقایق جالب درباره اندونزی که نمی دانید

4- افزایش بی از حد مصرف اینترنت

توجه داشته باشید که هکر ها برای این‌که بتوانند به گوشی شما دسترسی داشته باشند، و بتوانند فایل ها را دانلود و یا آپلود کنند، نیاز دارند که از اینترنت گوشی شما استفاده کنند؛ بنابراین در صورتی که مشاهده کردید مصرف اینترنت گوشی شما غیر طبیعی است و یا اگر احساس کردید مصرف اینترنت گوشی شما به شدت افزایش یافته، مطمئن باشید که یک نرم افزار مخرب در گوشی شما نصب شده است و یا عاملی منجر به بروز این مشکل شده است.

گوشی قسطی

 

5- کم شدن خودکار شارژ سیم کارت یا قبض‌های نجومی

در صورتی که اعتبار سیم کارت شما یا همان شارژ آن به صورت خودکار کم ‌شود، این امکان وجود دارد که گوشی موبایل شما هک شده است؛ بنابراین همیشه مسئله کم شدن خودکار شارژ سیم کارت را جدی بگیرید و توجه ویژه‌ای به آن داشته باش

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا