اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران مردبیوگرافی بازیگران

اظهار نظرهای جنجالی داریوش ارجمند درباره ی زنان

در این بخش بیوگرافی داریوش ارجمند بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی داریوش ارجمند از بازیگران مرد خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با سریال ستایش به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او و همسرش فرشته یغمایی با عکس ها و ناگفته ها شهرت تا طرز فکرش را میخوانیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی داریوش ارجمند آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

داریوش ارجمند چند سال سن دارد؟

داریوش ارجمند زاده ۵ مرداد ۱۳۲۳ و ۷۷ سال سن دارد.

داریوش ارجمند مجرد است یا متاهل؟

داریوش ارجمند در حال حاضر متاهل است و همسر او فرشته یغمایی نام دارد.

تحصیلات داریوش ارجمند چقدر است؟

داریوش ارجمند کارشناسی تاریخ و جامعه‌شناسی و کارشناسی ارشد تئاتر و سینما دارد.

داریوش ارجمند فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

داریوش ارجمند از سال 1349 تاکنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی داریوش ارجمند

نام اصلیداریوش ارجمند
تاریخ تولد۵ مرداد ۱۳۲۳ ‏(۷۷ سال)
محل تولدبیرجند
تحصیلاتکارشناسی تاریخ و جامعه‌شناسی و کارشناسی ارشد تئاتر و سینما
پیشهبازیگر
سالهای فعالیت1349 تاکنون
همسرفرشته یغمایی (ا. ۱۳۵۲)
فرزندانامیرسام ، امیریل و یلدا
قد185سانتی متر

بیوگرافی داریوش ارجمند

بیوگرافی داریوش ارجمند

چه کسی است که حشمت فردوس را نشناسد؟؟ مگر چند نفر در ایران پیدا می‌شود که نقش رستم دستان برازنده‌شان باشد. داریوش ارجمند، هنرمند ارزشمند سینما و تلویزیون ایران، گاه ما را به کشتی آنجلیکا می‌برد و گاه به دربار ناصرالدین‌شاه. داریوش ارجمند پهلوان پهلوانان است. هنر به‌طورکلی در خون ارجمندها جاری است. به‌غیراز داریوش، انوشیروان، برزو و امیریل ارجمند نیز از هنرمندان نام آشنایی کشور هستند. در ادامه بیشتر با بیوگرافی داریوش ارجمند آشنا خواهیم شد.

در بیوگرافی داریوش ارجمند آمده است: 5 مرداد 1323 در خانواده‌ای اصیل و مرفه در شهر بیرجند خراسان جنوبی متولد شد.

جوانی داریوش ارجمند

تحصیلات داریوش ارجمند

در بیوگرافی داریوش ارجمند لازم به ذکر است او تحصیلات مقدماتی خود را سال 1347 در مشهد به پایان رساند و دیپلم ادبی گرفت. وقتی از خاطرات دوران دبیرستان می‌گوید، می‌بینیم که علاقه‌اش به سینما از همان زمان بود که آغاز شد. «هر بار با دوستان از مدرسه فرار می‌کردیم و به سینما مراد می‌رفتیم. بعدازظهر آقای طوسی ناظم مدرسه با چوب به سینما می‌آمد و ما را به مدرسه بازمی‌گرداند.»

ناگفته های زندگی کوروش تهامی از طلاق از شبنم طلوعی تا ازدواج دوم + بررسی فیلم ها

بعد از دبیرستان برای تحصیل در رشته تاریخ و جامعه‌شناسی وارد دانشگاه فردوسی مشهد شد. او در دانشگاه یکی از شاگردان دکتر علی شریعتی بوده و ایشان را یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌های زندگی‌اش می‌داند.

وی سپس برای ادامه تحصیل رهسپار پاریس شد. در پاریس مدرک کارشناسی ارشد تئاتر و سینما را از دانشگاه سوربن دریافت کرد

قد داریوش ارجمند

در ادامه بیوگرافی داریوش ارجمند آمده است قد او 185 سانتی متر است.

بیوگرافی خانواده داریوش ارجمند

در بیوگرافی داریوش ارجمند درباره ی خانواده اش میخوانیم اصالت خانوادگی او به روستای گل فریز برمی‌گردد. روستایی که به مرغوبیت زعفران‌هایش مشهور است. داریوش فرزند دوم خانواده است.

پدرش استوار نصرالهی نظامی ارتشی و شیفت درب جنوبی بیمارستان رضا شاه در مشهد و ماما رضا در بیرجند بود، مادرش خانم یغمایی فرزند یکی از ثروتمندهای مشهد و صاحب کارخانه‌های نوشابه سازی و خواهر کوروش یغمایی خواننده معروف ایران بود.

پدرمن فردی بسیار نرمخو و مهربان بود و خلق و خویش در منزل مانند محیط کار نبود. ایشان در مورد تربیت و تحصیل فرزندانش بسیار جدی بود، اما این جدیت را همواره با مهربانی تلفیق می‌کرد و به همین دلیل ما به او علاقه زیادی داشتیم.درجات رفیعی در ارتش داشت، اما بسیار فروتن بود. اعتقادات مذهبی قابل ملاحظه‌ای داشت به طورکلی یک پدر نمونه بود.

در بیوگرافی داریوش ارجمند بهتر است بدانید او در خانواده ای با سه برادر و دو خواهر، او فرزند دوم خانواده و برادر کوچکتر انوشیروان ارجمند است که از بازیگران فقید سینما و تلویزیون بود. او همچنین عموی برزو ارجمند و بهار ارجمند است.

معرفی کامل سریال دیو و ماه پیشونی سریال ویژه کودکان

در بین سه برادر و دو خواهر ، فرزند دوم می باشد که برادر کوچکترش مرحوم انوشیروان ارجمند نیز از چهره های شاخص بازیگری بود

داریوش ارجمند و برادرش انوشیروان ارجمند
داریوش ارجمند و برادرش انوشیروان ارجمند

داریوش ارجمند در کودکی به همراه خانواده‌اش عازم شهر مشهد شد. جایی که پدر او ریاست بیمارستان رضاشاه آن زمان را برعهده گرفته بود. کودکی داریوش خان در خیابان‌های امیریه و بعد امام حسین مشهد گذشت.

ازدواج و وضعیت تاهل داریوش ارجمند

بیشترین جستجوها در بیوگرافی داریوش ارجمند درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

داریوش ارجمند در سال 1352 وقتی 29 سال داشت با خانم فرشته یغمایی ازدواج کرد.

داریوش ارجمند و همسرش

خواستگاری داریوش ارجمند از همسرش

در بیوگرافی داریوش ارجمند ماجرای خواستگاری کردن او هم به نوع خودش جالب و شنیدنی است. از آن دست خواستگاری‌های مشتی و بی‌پروا، دقیقاً مثل چیزی که در فیلم‌ها از داریوش خان دیده‌ایم. این خاطره را از زبان خود او بشنویم.

«سال اول دانشگاه در کلاس دکتر شریعتی دخترخانمی را دیدم که در همان نگاه اول از او خوشم آمد. چهار سال در کنار هم درس خواندیم، بی‌آنکه حرفی ردوبدل شود. سال چهارم پس از امتحانات، من در حیاط دانشگاه منتظر ایشان ایستادم تا از پله‌ها پایین بیاید. او آمد. باهم سلام‌علیک کردیم و چند قدم بیرون از دانشگاه رفتیم. به من گفت: آقای ارجمند با من کجا میایید؟ گفتم: می‌خواهم شمارا به منزل برسانم. او متعجب گفت: بقیه ما را می‌بینند و من پاسخ دادم: هیچ اشکالی ندارد. هرکس ما را باهم دید، شما اسمش را بگویید تا من برایش کارت دعوت عروسی بفرستم. این‌گونه من از ایشان خواستگاری کردم.

دوسه شب بعد به همراه والدین به منزل ایشان رفتیم و خیلی ساده مراسم را برگزارکردیم. من در مدت چهارسال تحصیل شناخت کاملی از همسرم پیداکرده بودم و همچنین بین ما نوعی همترازی وجود داشت.در آن زمان تعداد دانشجوها به مراتب کمتر بود و به همین دلیل تشابه بیشتری بین دانشجویان وجود داشت.تحصیل دود چراغ خوردن می‌خواست و افرادی که واقعا قدر تحصیل را می‌دانستند وارد دانشگاه می‌شدند. ما در دانشکده در کنار دانشی که می‌آموختیم درس زندگی هم می‌گرفتیم.»

موقعیت مهدی در تلویزیون؛ پخش سریال عاشورا از جمعه 27 مرداد ماه

فرزندان داریوش ارجمند

در بیوگرافی داریوش ارجمند حاصل آن خواستگاری و پیوند داریوش ارجمند و فرشته یغمایی سه فرزند شد. پسر کوچکشان امیرسام، دانشجوی دانشگاه سلطنتی انگلیس در رشته سینما است. او پیش از رفتن به انگلیس، بازی هم کرده است. پسر بزرگ‌تر، امیریل در ایران ماندگار شد و کار بازیگر و موسیقی را در پیش گرفت. دختر داریوش ارجمند یلدا نام دارد. یلدا ارجمند، دندان‌پزشک، نقاش و معلم زبان انگلیسی است.

خانواده داریوش ارجمند
خانواده داریوش ارجمند

من دوست داشتم دو پسرو دو دختر داشتم تا فرزندان آنها خاله، عمه، عمو و دایی داشته باشند و همیشه ناراحت بودم که چرا یک دختر دیگر ندارم.تک فرزندی خوب نیست، اما با این حال همه اینها به نوع تربیت پدرومادر ربط دارد. پیامبر اسلام تنها یک فرزند داشت و همان را طوری تربیت کرد که خودش او را ام‌ابیها نامید.

داریوش ارجمند و همسر و پسرش امیریل
داریوش ارجمند و همسر و پسرش امیریل
داریوش ارجمند و پسرش امیریل ارجمند
داریوش ارجمند و پسرش امیریل ارجمند

علایق و حقایقی درباره داریوش ارجمند

در ادامه بیوگرافی داریوش ارجمند مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

شخصیت های تاثیرگذار بر زندگی داریوش ارجمند

بد نیست بدانیم شخصیت‌های تأثیرگذار بر روی این بازیگر تأثیرگذار سینمای ایرانی چه کسانی بوده‌اند. داریوش ارجمند می‌گوید: «در زندگی من خیلی‌ها تأثیر داشتند.

اول مادرم که یک نوازنده حیرت‌انگیز تار بود و من زمان کودکی با نوای ساز مادرم می‌خاییدم.

نفر دوم معلمم به نام آقای اقبال بود که دوره دبیرستان مرا تشویق می‌کرد.

همچنین دوستی به نام خسرو هوشیار که دانشجوی ادبیات بود و به خاطر حضورش ادبیات خواندم و بعد به خاطر علاقه خودم به سمت رشته تاریخ رفتم و آنجا دانشجوی دکتر شریعتی شدم.

دکترعلی شریعتی بزرگ‌ترین تاثیر را در دید و نحوه رفتار من داشت و من تنها شاگرد غیرسیاسی ایشان بودم.»

اخبار پخش فصل دوم سریال ترکی پرواز پرنده صحت دارد؟
داریوش ارجمند در کنار دکتر علی شریعتی
داریوش ارجمند در کنار دکتر علی شریعتی

فعالیت ورزشی داریوش ارجمند

در بیوگرافی داریوش ارجمند جالب است بدانید او در دبیرستان عضو تیم فوتبال بوده و دوره‌ای هم قهرمان دبیرستان‌ها شده است. تنیس روی میز هم‌ بازی می‌کرد و نفر سوم تنیس روی میز در دانشگاه مشهد بود.

داریوش ارجمند از طرفداران پروپاقرص تیم فوتبال استقلال است. به همین دلیل، دکتر افشار زاده مدیرعامل سابق باشگاه استقلال، وی را به‌عنوان مشاور فرهنگی این باشگاه انتخاب کرد. عنوانی که داریوش ارجمند به آن می‌بالد و عنوان می‌کند که به خاطر، پول، آبرو افتخار به ورزش نیامده است.

داریوش ارجمند همچنین در آذرماه 1391 طی حکمی از سوی محمد طالقانی به‌عنوان سخنگوی فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای منصوب شد.

عاشق ایرانم

همه جای ایران سرای من است ، من عاشق ذره ذره خاک این مملکتم از کویرش تا جنگلش ، از بندرش تا کوه‌ هایش ، اما بیش از همه عاشق کویرش هستم

من در شهر بم فیلم «جست‌ و جوگر» و «مسافر ری» را بازی کردم ، در آنجا دیدم که نخل و درخت پرتقال در کنار هم رشد کرده‌ اند ، در کجای دنیا این صحنه را می‌ بینی بجز ایران

علایق دیگر داریوش ارجمند

در بیوگرافی داریوش ارجمند میخوانیم او شاهنامه فردوسی را خیلی دوست دارد و به‌خوبی با آن آشناست. داریوش ارجمند به مدت بیست سال روی شاهنامه کارکرده و در دوران دانشجویی یک نمایشنامه در رابطه با مرگ رستم نیز نوشته است. نمایشنامه دیگری با نام «چغاد» نیز با بهره گیری از داستان‌ها شاهنامه دارد که مربوط به همین سال‌های اخیر است. داریوش خان به همین دلیل نقشش در سریال «چهل سرباز» را شاید بیش از تمام نقش‌های دیگر دوست دارد.

بهترین سریال‌های قدیمی ایرانی از نظر داریوش ارجمند

اول سریال دایی جان ناپلئون از آقای تقوایی و بعد از آن سریال هزاردستان از کارگردان ایرانی دوست ما شادروان آقای حاتمی. سربداران و ابن‌سینا هم مورد علاقه من بودند.

عکسهای دو نفره بازیگران زن با همسرانشان

در سریال‌های جدیدتر هم امام علی را بسیار دوست داشتم و اعتقاد دارم دومی ندارد. تبریز در مه هم منهای برخی ایراداتش مورد علاقه من است. فیلم ناخداخورشید را خیلی دوست داشتم، اما سریال‌های طنز جدید چندان باب پسندم نیست.

خواننده های مورد علاقه داریوش ارجمند

موسیقی را دوست دارم و به هر آهنگی در هر سبک خوب خوانده شود علاقه دارم اما تقلید را دوست ندارم و از آهنگ‌ هایی که برای فریبکاری خوانده شده ، بدم می‌ آید

صدای سالار عقیلی ، علیرضا قربانی و همایون شجریان را دوست دارم

مخالفت فراکسیون ترک زبان ها

این بازیگر که از هم فکران دولت محمود احمدی نژاد در پی تشکیل فراکسیون مناطق ترک نشین توسط 100 نماینده مجلس اظهار نمود نمی گذاریم تشکیل شود

ایرانه اینجا، ما خارجی نداریم ، ما آذری ایرانی داریم اینا همه ایرانین …

این اظهارات غیرمسئولانه و کوتاه فکرانه ، مورد انتقاد اهالی هنر و سیاست قرار گرفت و او را فاقد بینش و صلاحیت لازم در جهت صحبت در مورد این مسائل دانستند

نشان درجه یک هنر داریوش ارجمند

در بیوگرافی داریوش ارجمند لازم به ذکر است ایشان در سال 1391 از سوی محمدرضا طالقانی سرپرست فدارسیون پهلوانی و زورخانه ای بعنوان سخنگوی این رشته ورزشی انتخاب شد

یکسال بعد در تیر ماه 1392 هم نشان درجه یک فرهنگ و هنر را از دستان محمود احمدی نژاد گرفت اما در انتخابات 1396 از حسن روحانی حمایت کرد

بازی داریوش ارجمند در سریال مختارنامه

داریوش ارجمند با حضور در برنامه هفت در پاسخ به این پرسش افخمی که چرا در «مختارنامه» بازی نکرده‌است، گفت: «دوست نداشتم در این سریال بازی کنم، چون شخصیت مختار را اصلاً قبول ندارم و به نظرم او شخصیت درستی نداشته‌است».

ساده زیستی داریوش ارجمند

عاشق ساده‌ زیستی‌ ام ، چون به نظر من پیچیده‌‌ ترین چیزها در همین سادگی‌ ها نهفته است آب ساده است اما درعین حال پیچیده‌‌ ترین پدیده‌ ها محسوب می‌ شود

نگاهی به فیلم دختر میلر؛ هنرنمایی دیگری از جنا اورتگا

من اهل تشریفات نیستم و همه چیز را ساده برگزار می‌ کنم

نظر داریوش ارجمند در مورد سردار سلیمانی

من سردار سلیمانی را عاشقانه دوست داشتم زیرا نگاهش فراتر از نگاه انسان معمولی بود، در رفتار و نگاه او اسراری وجود داشت که درکش برای عقل ما خارج است

اتهام بی اخلاقی به داریوش ارجمند

بهروز افخمی (کارگردان) می گوید :

داریوش ارجمند ضعیف کش است و بازیگران را تحقیر می کند و اخلاق خوشی هم ندارد به همین دلیل او را از  سریال کوچک جنگلی سال 1366 کنار گذاشتم

او به محض اینکه در موقعیت غیرقابل جانشین قرار بگیرد و بفهمد نمی شود عوضش کرد کارهایی می کند که من تحملش را ندارم

داریوش ارجمند به این حرفا اینطور واکنش نشان داد: من به کارهایی که کردم افتخار نمی کنم، به کارهایی که نکردم افتخار می کنم، کارهایی را که انجام دادم همه دارند می بینند و نقد هم می کنند

اظهارنظر جنجالی داریوش ارجمند به وزنه‌برداری زنان

وی در گفت‌وگویی اظهارنظر جنجالی را نسبت به وزنه‌برداری زنان مطرح کرد که صحبت‌های او باعث انتقادات شدید مخاطبان در فضای مجازی و مسئولین فدراسیون وزنه‌برداری گردید.

او در این گفتگو عنوان کرده‌است وزنه زدن زنان باعث افتادگی رحم و از دست دادن قدرت باروری آن‌ها می‌شود. هم‌چنین عنوان کرد که حسین رضازاده ۲۷۷ کیلوگرم وزنه زده‌است و یک خانم باید ۲۵۰ کیلوگرم وزنه بزند تا به جای اینکه بهترین مادر دنیا شوند، بهترین وزنه‌بردار جهان شود.

انتقادات به اظهارات وی تا جایی پیش رفت که مریم منظمی نایب رئیس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری در واکنشی اظهار کرد:

«ترجیح می‌دهم نبینم، سکوت کنم و با برنامه ریزی به کارم ادامه دهم تا به اهداف مورد نظر برسم و از دخالت و اظهار نظر در خصوص اموری که تخصص ندارم اجتناب کنم. این می‌تواند مهمترین پیام به این گونه اتفاقات باشد. به نظرم خیلی وقت‌ها سکوت کردن و ندیدن بهتر از هر کاری است»

ماجرای طلاق کوروش تهامی از مجری شبکه منو تو

همچنین نایب رئیس و رئیس (کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری) در واکنش به صحبت اخیر داریوش ارجمند تأکید کرد که اظهار نظر در مورد موضوع غیرتخصصی کار عاقلانه‌ای نیست.

شروع فعالیت هنری داریوش ارجمند

ورود داریوش ارجمند به هنر در همان دوران نوجوانی رقم خورد.در بیوگرافی داریوش ارجمند آمده است او بازیگری را از صحنه تئاتر آغاز کرد. پس از ورود به دانشگاه در 1349 آن را به‌صورت جدی پی گرفت. ازجمله نمایش‌های او می‌توان به «امیرارسلان»، «آی باکلاه آی بی‌کلاه»، «بی‌کلاه»، «سگی در خرمن» و … اشاره نمود که به خاطر بازی در نمایش «سگی در خرمن» برنده مدال بازیگری دانشگاه‌ها شد.

داریوش ارجمند در همان 1349 در وزارت فرهنگ و هنر استخدام شد. او و مهرداد تدین از مؤسسین سینمای آزاد مشهد در اواخر دهه 40 بودند.

داریوش ارجمند قبل از انقلاب
داریوش ارجمند قبل از انقلاب

داریوش خان علاوه بر کارگردانی و بازیگری در تئاتر، به ساخت فیلم‌های کوتاه 8 میلی‌متری پرداخت که مهم‌ترین آن‌ها «هیس» بود.در بیوگرافی داریوش ارجمند بهتر است بدانید در سال 1352 به خاطر همان فیلم جایزه بهترین کارگردانی سینمای آزاد مشهد را گرفت. کارگردانی فیلم «گفت به زیر سلطه من آیید» نوشته دکتر علی پزشکی نیز، اولین تجربه سینمایی وی در قطع 16 میلی‌متری بود.

او همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم پس پایان دوره کارشناسی، برای ادامه تحصیل به فرانسه رفت و مدرک کارشناسی ارشد سینما و تئاتر را از دانشگاه سوربن دریافت کرد.

داریوش ارجمند در جلوی دوربین

داریوش ارجمند بازیگری سینما به‌صورت حرفه‌ای را برای اولین بار، سال 1365 در فیلم «ناخدا خورشید» ناصر تقوایی تجربه کرد. برای همان فیلم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شد.

داریوش ارجمند در فیلم ناخدا خورشید
داریوش ارجمند در فیلم ناخدا خورشید

در بیوگرافی داریوش ارجمند آمده است یک سال بعد در فیلم سینمایی «پاییزان» به کارگردانی رسول صدر عاملی بازی کرد.

داریوش ارجمند ، امین تارخ و کتایون ریاحی در فیلم پاییزان
داریوش ارجمند ، امین تارخ و کتایون ریاحی در فیلم پاییزان

کار بعدی، «کشتی آنجلیکا» یکی از به‌یادماندنی‌ترین فیلم‌های او و سینمای ایران شد. داریوش ارجمند در آن فیلم با عزت‌الله انتظامی و مجید مظفری همبازی بود.

دانلود سریال روزی روزگاری مریخ؛ اثر طنز تازه‌ای از پیمان قاسم خانی

او در طول 25 سال فعالیتش در سینما با برترین کارگردانان و بازیگران ایرانی همکاری کرده است، هرچند که خود یکی از آن‌هاست.

«ناصرالدین‌شاه آکتور سینما»، «آدم‌برفی»، «قاعده بازی»، «اعتراض»، «سگ‌کشی»، «راه آبی ابریشم»، «پایان‌نامه» و … دیگر فیلم‌های سینمایی است که داریوش ارجمند در آن‌ها ایفای نقش کرده است.

اکبر عبدی و داریوش ارجمند در نقش "اسی در به در" در فیلم سینمایی آدم برفی
داریوش ارجمند در نقش “اسی در به در” در فیلم سینمایی آدم برفی
داریوش ارجمند در فیلم اعتراض
داریوش ارجمند در فیلم اعتراض
داریوش ارجمند در نقش حاجی نقدی در "سگ کشی"
داریوش ارجمند در نقش حاجی نقدی در “سگ کشی”
داریوش ارجمند در فیلم راه آبی ابریشم
داریوش ارجمند در فیلم راه آبی ابریشم

بازی داریوش ارجمند در تلویزیون

فعالیت داریوش ارجمند در تلویزیون با سریال «امام علی (ع)» ساخته داوود میرباقری آغاز شد و با آن به محبوبیت رسید.

داریوش ارجمند در نقش مالک اشتر در سریال امام علی
داریوش ارجمند در نقش مالک اشتر در سریال امام علی

بازی در سریال‌های «روزهای زندگی»، «چهل سرباز»، «ستایش»، «راز پنهان»، «یه تیکه زمین»، «تعبیر وارونه یک رؤیا» و … ادامه حضور وی در تلویزیون است.

سریال «یاور» به کارگردانی سعید سلطانی و اصغر نعیمی، آخرین سریالی است که او در آن نقش‌آفرینی کرده است. این سریال رمضان ۱۴۰۰ روی آنتن شبکه سه سیما پخش شد و داریوش ارجمند در نقش یاور چلویی در آن فیلم به ایفای نقش پرداخت.نقد های بسیاری به این فیلم به علت زن ستیزی آن شده است.

شهرت داریوش ارجمند با فردوس حشمت

محبوبیت ایشان در سال 1388 وقتی 65 ساله بود با سری سریال ستایش در نقش حشمت فردوس دوباره جان گرفت.

داریوش ارجمند در سریال ستایش
داریوش ارجمند در سریال ستایش
داریوش ارجمند در سریال ستایش
داریوش ارجمند در سریال ستایش

داریوش ارجمند و آثار تاریخی

در اذهان مردم، داریوش ارجمند به‌عنوان بازیگری شناخته شده که بیشتر در آثار تاریخی حضور پیدا می‌کند. اما خود او معتقد است که چنین نیست. داریوش خان می‌گوید: «من در فیلم «امام علی» در نقش مالک اشتر و همچنین در شیخ مفید در نقش عضد الدوله بازی داشتم ر فیلم‌های «مسافر ری»، «راه آبی ابریشم» نقش‌های حضرت شاه عبدالعظیم و ناخدا سلیمان را بازی کردم. در سریال چهل سرباز هم‌ بازی داشتم و این پنج اثر جز کارهای تاریخی‌ام هستند. ولی چون مردم این کارها را دوست دارند فکر می‌کنند که من اغلب در کارهای تاریخی بازی می‌کنم.»

نقش‌های ماندگار داریوش ارجمند

داریوش ارجمند سه تا از نقش‌های خودش را بیشتر از بقیه دوست دارد. رستم، امیرکبیر و مالک اشتر، که اتفاقاً از ماندگارترین و به‌یادماندنی‌ترین نقش‌های وی نیز می‌باشند. بازی داریوش خان در سریال «ستایش» نیز تا مدت‌ها از یاد نمی‌رود. با حشمت فردوس بود که داریوش ارجمند در دهه 80 یک‌بار دیگر به دوران اوج خود بازگشت و تکیه‌کلام‌های آن شخصیت تا مدت‌ها بر سر زبان‌ها بود.

بیوگرافی کامل ساره بیات از ماجرای مخالفت خانواده با بازیگری تا ستاره شدن + تصاویر

دیگر فعالیت‌های هنری داریوش ارجمند

پهلوان سینمای ایران علاوه بر بازیگری و کارگردانی، فعالیت‌های دیگری را در عرصه هنر نیز تجربه کرده است. داریوش ارجمند از سال 1382 تا سال 1389 به‌عنوان مجری، با برنامه تلویزیونی «طلوع ماه» به تهیه‌کنندگی رضا خوشدل راد همکاری نمود.

داریوش خان اخیراً در زمینه تدریس هم مشغول است. وی از سال 1396 جز اساتید رشته سینمای دانشگاه پارش شد.

لیست آثار هنری داریوش ارجمند

در ادامه بیوگرافیداریوش ارجمند بازیگر ستایش باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

سینما و تلویزیون

  • روز بلوا (۱۳۹۸)
  • چراغ‌های ناتمام (۱۳۹۵)
  • ماهورا (۱۳۹۵)
  • اینجا شهر دیگری است (۱۳۹۰)
  • پایان‌نامه (حضور افتخاری)(۱۳۹۰)
  • بدون اجازه (۱۳۸۹)
  • گزارش یک جشن (۱۳۸۹)
  • راه آبی ابریشم (۱۳۸۹)
  • شکلات داغ (۱۳۸۸)
  • تردید (۱۳۸۷)
  • میزاک (۱۳۸۷)
  • استخوونای بابام (۱۳۸۶)
  • رئیس (۱۳۸۵)
  • قاعده بازی (۱۳۸۵)
  • از دوردست (۱۳۸۴)
  • شاهزاده ایرانی (۱۳۸۴)
  • ازدواج به سبک ایرانی (۱۳۸۳)
  • تب (۱۳۸۲)
  • سگ‌کشی (۱۳۷۹)
  • مسافر ری (۱۳۷۹)
  • اعتراض (۱۳۷۸)
  • افسانه پوپک طلائی (۱۳۷۷)
  • شور زندگی (۱۳۷۷)
  • قاعدهٔ بازی (۱۳۷۶)
  • هفت سنگ (۱۳۷۶)
  • شیخ مفید (۱۳۷۴)
  • فرار مرگبار (۱۳۷۴)
  • آدم‌برفی (۱۳۷۳)
  • زمین آسمانی (۱۳۷۳)
  • هبوط (۱۳۷۲)
  • قربانی (۱۳۷۱)
  • ناصرالدین شاه آکتور سینما (۱۳۷۰)
  • پرده آخر (۱۳۶۹)
  • تیغ آفتاب (۱۳۶۹)
  • جستجوگر (۱۳۶۸)
  • سفر عشق (۱۳۶۷)
  • کشتی آنجلیکا (۱۳۶۷)
  • پاییزان (۱۳۶۶)
  • ناخدا خورشید (۱۳۶۵)
  • گفت زیرسلطه من آیید (۱۳۶۲، کارگردان)
داریوش ارجمند در فیلم سینمایی ماهورا
داریوش ارجمند در فیلم سینمایی ماهورا
فیلم "ناصرالدین شاه اکتور سینما" در نقش امیر کبیر
داریوش جمشیدی در فیلم “ناصرالدین شاه اکتور سینما” در نقش امیر کبیر
داریوش ارجمند در نقش آدم و گلچهره سجادیه در فیلم سینمایی هبوط
داریوش ارجمند در نقش آدم و گلچهره سجادیه در فیلم سینمایی هبوط
داریوش ارجمند در نقش حاج نصرت در فیلم سینمایی قربانی
داریوش ارجمند در نقش حاج نصرت در فیلم سینمایی قربانی

مجموعه های تلویزیونی داریوش ارجمند

مجموعه‌های تلویزیونی
نامسال تولیدکارگردانتوضیحات
یاور۱۴۰۰سعید سلطانی
اصغر نعیمی
شبکه سه
مرضیه۱۳۹۸فلورا سامشبکه دو
ستایش ۳۱۳۹۸سعید سلطانیشبکه سه
ماه و پلنگ۱۳۹۵احمد امینیشبکه سه
تعبیر وارونه یک رؤیا۱۳۹۴فریدون جیرانیشبکه یک
ستایش ۲۱۳۹۲سعید سلطانیشبکه سه
یه تیکه زمین۱۳۹۱مهدی کرم‌پورشبکه دو
راز پنهان۱۳۹۱فلورا سامشبکه یک
ناز و نیاز۱۳۹۰فلورا سامشبکه یک
ستایش ۱۱۳۸۹سعید سلطانیشبکه سه
بانو۱۳۸۸فرید سجادی حسینیشبکه سه
پری دخت۱۳۸۶سامان مقدمشبکه دو
چهل سرباز۱۳۸۶محمد نوری زادشبکه دو
ساعت شنی۱۳۸۵–۱۳۸۶بهرام بهرامیانشبکه یک
قاب‌های خالی۱۳۸۵–۱۳۸۶مرتضی احمدی هرندیشبکه دو
دریایی‌ها۱۳۸۱سیروس مقدمشبکه پنج
سرزمین خاکستری۱۳۸۰مرتضی احمدی هرندیشبکه دو
پلیس جوان۱۳۸۰سیروس مقدمشبکه سه
روزهای زندگی۱۳۷۷–۱۳۷۸سیروس مقدمشبکه سه
به سوی افتخار۱۳۷۷سیروس مقدمشبکه سه
خورشید شب۱۳۷۲فریبرز صالح، سیروس مقدمشبکه دو
امام علی۱۳۷۰داوود میرباقریشبکه یک
ماجرای کشف حجاب ستاره اسکندری در ترکیه چه بود؟

تئاترهای داریوش ارجمند

  • آینه‌های روبرو، محمد رحمانیان، تالار وحدت (مرداد ۱۳۹۶)[۱۴]
  • دندون طلا، داوود میرباقری، سالن اصلی تئاتر شهر (۱۳۷۸)

جوایز و نامزدی‌های داریوش ارجمند

داریوش ارجمند در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

سالفیلمردهجایزهنتیجه
۱۳۶۵ناخدا خورشیدبهترین بازیگر نقش اول مردسیمرغ بلورینبرنده
۱۳۶۸جستجوگربهترین بازیگر نقش اول مردسیمرغ بلوریننامزد
۱۳۷۸اعتراضبهترین بازیگر نقش اول مردسیمرغ بلوریننامزد
۱۳۷۹سگ کشیبهترین بازیگر نقش مکمل مردسیمرغ بلورینبرنده

داریوش ارجمند در جشن بزرگ سینمای ایران

سالفیلمردهجایزهنتیجه
۱۳۸۰سگ کشیبهترین بازیگر نقش مکمل مردتندیس زریننامزد

داریوش ارجمند در جشن دنیای تصویر

سالسریالردهجایزهنتیجه
۱۳۹۴ستایش ۲بهترین بازیگر مرد تلویزیونتندیس حافظبرنده

جایزه هنری غدیر

سالسریالرده
۱۳۹۵امام علیچهره ماندگار
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا