اخبار دیگران

استایل (Style) چیست؟ انواع استایل و ویژگی های باورنکردنی آن ها

واژه سبک یا استایل (Style) به بخشی جدایی ناپذیر از واژگان مورد استفاده برای توصیف هنر، موسیقی، نقاشی، مجسمه سازی، دکوراسیون خانه و مهم تر از همه نوع پوشیدن لباس تبدیل شده است. به عنوان مثال میتوان خانه را به سبک یا استایل های مختلفی مبله کرد و یا نقاشی ها در  سبک های مختلف مدرن و … کشیده میشوند. در مورد پوشش یا استایل (style) باید بگوییم، زمانی که شما لباس موردعلاقه و متناسب شخصیت خود را میپوشید و با آن خوشحال هستید، استایل مخصوص به خود را دارید. استایل به شما احساس اعتماد به نفس، قدرت، توانایی و مهم تر از همه اینها، احساس خوشحالی خواهد داد.

زمانی که شما لباس مورد علاقه و مختص خود را میپوشید، دوپامین در مغز ترشح میشود و تاثیر آن همانند خوردن یک داروی آرام بخش است. بنابراین پوشیدن لباسی که شما را شاد کند و انرژی مثبت به شما القا نماید، قطعا مهم خواهد بود. استایل در حیطه پوشش در انواع مختلفی وجود دارد که شما هر یک از آنها را انتخاب میکنید. اگر دوست دارید، بیشتر با این واژه و انواع سبک های پوشش آشنا شوید، در ادامه این مقاله مرجع از مجله تخصصی مد و استایل vaghtemod.ir با ما همراه باشید. در این جا به بسیاری از سوالات شما در این زمینه پاسخ داده ایم.

سبک یا استایل چیست؟ مفهوم کامل استایل

واژه لغوی استایل (Style) را اگر در دیکشنری جستجو کنید، معانی مختلفی از جمله سبک، تیپ، فرم، شکل، استیل و شیوه را برای شما می آورد. ما در این قسمت قصد داریم معنی واضح و روشنی از کلمه سبک یا استایل را ارائه دهیم. در واقع استایل؛ توانایی ارزیابی صحیح از شخصیت خود و بر این اساس، انتخاب از طیف گسترده ای از مد است که بر شخصیت فرد تاکید میکند.

همچنین استایل، با ارزش ها و اعتقادات یک شخص (زن یا مرد)،  مرتبط است که در ظاهر، پوشش و رفتار او، خود را نشان میدهد. به گونه ای که اطرافیان، با اولین ملاقات و نوع پوششی که شخص دارد، تقریبا او را ارزیابی میکنند و درباره شخصیت کلی وی نظر خواهند داد.

معرفی گرانترین و جدیدترین تلویزیون 8K سامسونگ 2022 QNED مدل QN900B

کوکو شانل، طراح برند شانل (chanel)، میگوید: مد ، ممکن است متزلزل شود اما استایل هرگز! “. از طرفی دیگر، تیپ یا استیل میتواند، نوعی سلیقه خوب در تصمیم گیری برای پوشش باشد. لزوما، معنای سبک یا استایل فقط مختص به لباس پوشیدن نیست. بلکه نوع رفتار مخصوص به خود و یا حتی زبانی که برای نوشتن به کار میگیرید، نشانه داشتن سبک یا استایل می باشد.

بنابراین توجه داشته باشید که داشتن یک استایل مختص به خود، علاوه بر پوشش، نیازمند داشتن رفتار و نشست و برخاست مخصوص میباشد.

تفاوت استایل با مد چیست؟

بین استایل و مد (Fashion) همپوشانی وجود دارد. با این تفاوت که سبک به فرد مربوط میشود، در حالی که مد، بیشتر جنبه جمعی و همگانی خواهد داشت. مد با روندهای جدید پیش میرود و به شیوه های رایج لباس پوشیدن در یک دوره خاص اشاره دارد. صنعت مد به سبک های غالبی که در حال حاضر مرسوم است، اشاره میکند.

بلاگرها، اینفلوئنسرها و اینستاگرم با ایده های خود به ارائه مد میپردازند و فروشنده ها با توجه به این اطلاعات، به فروش لباس برای مردم اقدام میکنند. به طور کلی مد (Fashion) روشی است که آخرین روندها از طریق رسانه های اجتماعی و مجلات مد منتشر میشود و برخی از مردم طبق آن پیش میروند.

انواع استایل ایرانی کدام است؟

معمولا مد و استایل به صورت بسیار سریع در تمام دنیا ترند میشود. ایرانی ها نیز مانند همه جای دنیا، با انتخاب یک ترند روز مانند رنگ سال ۱۴۰۱، فورا آن را در تمام سبک ها و مد خود اجرا میکنند. آپدیت و بروز بودن و حس همدلی در کنار نیاز به زیبایی، باعث شده استایلی که در در اروپا ترند شده است همزمان در ایران نیز توسط دنبال کننده های مد و فشن، اجرا شود. هیچ محدودیتی در کار نیست. شما میتوانید به هر یک از انواع استایل های زیر که علاقه مندید را در تیپ خود عملی کنید.

اکس اونیکس چیست؟ + مزایا و کاربردهای آن

استایل وینتیج

برای داشتن این سبک پوشش، پیشنهاد ما این است که حتما به فروشگاهای بسیار قدیمی و حتی دست دوم فروشی، مراجعه کنید. همان طور که در مقاله های قبلی در مجله وقت مد بیان کردیم، استایل وینتیج (Vintage style) به لباس های بسیار قدیمی، برای مثال، مد دهه های ۴۰و۵۰و۶۰ اشاره دارد. به این صورت که شما با الهام گرفتن و یا نوستالژی یک دهه قدیمی، پوشاک آن دوران را میپوشید و با آنها هم پنداری میکنید.

استایل هنری

سبکی که در آن مجموعه ای از خلاقیت و ایده جدید را مشاهده خواهید کرد، استایل هنری (Artistic style) نامیده میشود. برای مثال لباس ها و اکسسوری هایی با رنگهای بسیار برجسته و روشن و چاپ های اغراق آمیز از این جمله هستند. لباس ها و استایل، شکلی منحصر به فرد و عجیب و غریب با ایده های هنری خواهند داشت.

استایل کژوال

اگر میخواهید یک استایل رسمی و یا معمولی برای محیط کار و یا روزمرگی خود داشته باشید، مد و استایل کژوال (Casual style) عالی خواهد بود. به عنوان مثال بانوان عزیز با پیروی از این استایل، میتوانند یک شلوار و یا دامن معمولی را با بلوز یا شومیز ساده ست کنند. مردان نیز یک کت و شلوار به همراه یک پیراهن رسمی و گاهی کراوات را بپوشند.

سبک گرانچ

این نوع لباس پوشیدن برگرفته از موسیقی گرانچ در دهه ۱۹۸۰ است. سبک گرانچ (Granch style) بیشتر تاکید بر روی لباس های چند لایه ای دارد. به عنوان مثال پوشاکی از قبیل کت های چرمی، شلوار جین پاره پاره، بوت های بلند رزمی و ژاکت های شلخته از این موارد هستند.

چه تلویزیون شهری مناسب سالن‌های نمایش و کنسرت‌ها هستند؟

توصیه میکنیم برای آشنای با انواع مدل شلوار زنانه، مقاله ۲۱ مورد از انواع استایل و مدل شلوار زنانه را مطالعه بفرمایید.

سبک مد شیک

اگر به دنبال یک استایل مرتب و بی نقص برای خود هستید، مد شیک (chic) قطعا گزینه مناسبی خواهد بود. این نوع پوشش شامل ترکیبی از ظرافت و کلاس است. همچنین، هیچ گونه زیاده روی در رنگ و چاپ لباس های این سبک وجود ندارد.

استایل بوهو یا بوهمیان

در گذشته به آن، سبک هیپی گفته میشد که در قرن ۱۹ بسیار محبوب شد. در مد و استایل بوهو (boho) از لباس های دست دوز ساخته شده از مواد طبیعی بهره گرفته میشود. این استایل به خاطر طبیعت آزاد و آرام خود معروف است. در عین حال این سبک، تحت تاثیر مولفه های هنری و برخی از عناصر سنتی و قومی میباشد. لباس هایی از جنس توری، قلاب بافی، جیر و همچنین حصیری از ویژگی های بارز این سبک است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع مد و استایل میتوانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://vaghtemod.ir/

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا