اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران مردبیوگرافی بازیگران

سیر تا پیاز زندگی سعید آقاخانی و همسرش گلرخ حقیقی

در این بخش بیوگرافی سعید آقاخانی بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی سعید آقاخانی از بازیگران مرد خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با سریال نون خ به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او و همسرش گلرخ حقیقی با عکس های جدید و ماجرای شروع فعالیت و شهرت تا کارگردانی و نویسندگی او را می خوانید. امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی سعید آقاخانی آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

سعید آقاخانی چند سال سن دارد؟

سعید آقاخانی زاده ۴ اسفند ۱۳۵۰ است و 50 سال سن دارد.

سعید آقاخانی مجرد است یا متاهل؟

سعید آقاخانی در حال حاضر متاهل است.

تحصیلات سعید آقاخانی چقدر است؟

سعید آقاخانی لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه تهران را دارد.

سعید آقاخانی فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

سعید آقاخانی از سال 1372 تاکنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی سعید آقاخانی

نام اصلیسعید آقاخانی
تاریخ تولد۴ اسفند ۱۳۵۰
محل تولدبیجار
محل زندگیتهران
تحصیلاتلیسانس رشته تئاتر از دانشگاه تهران
پیشهبازیگر، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان
سالهای فعالیت1372 تاکنون
همسرگلرخ حقیقی
فرزندانخورشید و دریا آقاخانی
قد177 سانتی متر

بیوگرافی سعید آقاخانی

بیوگرافی سعید آقاخانی

سعید آقاخانی به عنوان بازیگر، از اوایل دهه 70 تا به امروز، چهره‌ای آشنا برای مخاطب ایرانی است. بازیگری که اغلب در فیلم‌های طنز بازی می‌کند و در سریال‌های زیادی که مورد توجه مردم قرار گرفته، نقش ایفا کرده است. اما در قامت کارگردان هم سعید آقاخانی به خصوص در سال‌های اخیر، با ساخت سریال‌های زیادی، بخش عمده‌ای از برنامه‌های طنز تلویزیون را تامین کرده است. آقاخانی که علاوه بر بازیگری و کارگردانی سریال، در سال‌های فعالیت خود نویسندگی و دستیاری کارگردانی را هم تجربه کرده است، از اواخر دهه 80 وارد سینما می‌شود و حتی نقش‌هایی جدی را بر عهده می‌گیرد؛ نقش‌هایی که حتی بیشتر از نقش‌های طنزش مورد توجه منتقدان قرار گرفته است.
او درباره کار در زمینه طنز و کمدی می‌گوید: «کار کمدی نه تنها در این‌جا بلکه در هیچ حای دنیا جدی گرفته نمی‌شود. طبیعت انسان‌ها این‌طور است که کمدی را جدی نمی‌گیرد، اما این واقعا برای من مهم نیست و من بیش از هر چیز دوست دارم مردم را بخندانم.»در ادامه بیشتر با بیوگرافی سعید آقاخانی آشنا خواهیم شد.

در بیوگرافی سعید آقاخانی میخوانیم:او متولد 4 اسفند 1350 در بیجار، بازیگر است.

امین حیایی و امیر جعفری با کمدی هاوایی به سینماها می‌آیند
کودکی سعید آقاخانی
کودکی سعید آقاخانی

قد سعید آقاخانی

در بیوگرافی سعید آقاخانی آمده است قد او 177 سانتی متر است.

بیوگرافی خانواده سعید آقاخانی و مهاجرت او به تهران

در بیوگرافی سعید آقاخانی درباره ی خانواده اش آمده است : او در خانواده‌ای پر جمعیت در بیجار استان کردستان به دنیا می‌آید و فرزند چهارم در بین شش خواهر و برادرش است.
آقاخانی از همان دوران نوجوانی به تئاتر و بازیگری علاقه‌مند می‌شود و کار خود را با بازی در تئاترهای آماتور آغاز می‌کند و به مرور به چهره‌ای حرفه‌ای در تئاتر بیجار تبدیل می‌شود. آقاخانی در سال 69 و پس از قبولی در دانشگاه به تهران می‌آید و فعالیت‌های حرفه‌ای خود را در حین تحصیل ادامه می‌دهد. سعید آقاخانی فارغ‌التحصیل رشته بازیگری تئاتر از دانشکده تئاتر دانشگاه تهران است.

ازدواج و وضعیت تاهل سعید آقاخانی

بیشترین جستجوها در بیوگرافی سعید آقاخانی درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

سعید آقاخانی بیش از دو دهه است با دختری از شیراز بنام گلرخ حقیقی ازدواج کرده که ثمره این زندگی دو دختر بنام خورشید و دریا متولد سال 74 و 80 می باشد

می گوید به علت علاقه زیادی به دخترانش نمی خواهد داماد دار شود

عکس های همسر سعید آقاخانی به همراه فرزندانش در هیچ جایی منتشر نشده است.

عکس هایی در کنار سعید آقاخانی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر کرده که صرفا با بازیگران و طرفداران بوده و تاکنون عکس تایید شده ای منتشر نشده است

سعید آقاخانی و همسرش
سعید آقاخانی و همسرش

علایق و حقایقی درباره سعید آقاخانی

در ادامه بیوگرافی سعید آقاخانی مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

دوستان صمیمی سعید آقاخانی

در سعید آقاخانی از دوستان خوب و صمیمی او میتوان به محسن تنابنده، امیرجعفری، علی شام بیاتی و امیر غفارمنش اشاره کرد که علاقه زیادی به آنها دارد

عکس قدیمی سعید آقاخانی در کنار دوستان بازیگرش
عکس قدیمی سعید آقاخانی در کنار دوستان بازیگرش

سعید آقاخانی همکلاسی رضا عطاران و فرهاد اصلانی

در سعید آقاخانی جالب است بدانید وی در دوران دانشجویی با رضا عطاران و فرهاد اصلانی هم اتاق بود و همین باعث شد که آنها رفاقت صمیمانه ای پیدا کنند. او در مورد خاطرات دوران دانشجویی در یک مصاحبه گفته است:

در دوران دانشجویی با فرهاد اصلانی هم اتاق بودم اما با رضا عطاران هم در خوابگاه خیلی دوست بودم و رفاقت داشتم. یک شب تعدادی از دانشجویان در را روی یکی از هم اتاقی‌هایشان قفل کرده بودند و او هم داد و بیداد می‌کرد.

آن‌ها معتقد بودند که هم‌اتاقی‌شان دیوانه شده و به همین خاطر به تیمارستان هم زنگ زده بودند تا کادر پزشکی برای بردن بیمار به خوابگاه بفرستد. این ماجرا حدود ۲۰ دقیقه طول کشید و ما هم هر کدام به اتاق‌هایمان برگشتیم تا این که آمبولانس آمد و پرستاران هم به داخل راهرو خوابگاه آمدند،

در همین حین رضا عطاران هم از دستشویی خوابگاه بیرون آمد و مسواک هم دستش بود، سر و وضع رضا عطاران طوری بود که یک هو پرستاران به او گفتند که آقا از جات تکان نخور. عطاران هم جواب داد که بابا من نیستم که یکی دیگه‌اس.

هم شوخ و هم زهرمارم

در زندگی شخصی ام شوخ هستم ولی سر کار نه؛ زهرمارم، به حساسیت کار و کیفیت آن خیلی اهمیت می دهم برای همین بد اخلاق می شوم

ماجرای بازداشت لاله اسکندری توسط گشت ارشاد چه بود ؟

کمپ ترک اعتیاد سعید آقاخانی

در سعید آقاخانی بهتر است بدانید بیش از 15 سال است که در زمینه ترک اعتیاد بصورت جدی فعالیت می کند و تابحال در قامت مجری، باعث ترک اعتیاد افراد زیادی شده است

علاقه سعید آقاخانی به نقش خوب

شخصا اگر نقشی خوبی به من پیشنهاد شود، ژانر آن برایم تفاوتی نمی کند، خیلی ها می گفتند حالا که سینما کار می کنی، به تلویزیون بازنگرد

ولی برایم مهم نیست، اگر نقشی را دوست داشته باشم و فکر می کنم می توانم با ان مردم را سرگرم کنم، حتما بازی می کنم

انصراف سعید آقاخانی از جشنواره فجر

بعد از سقوط هواپیمای مسافربری توسط پدافند سپاه در دی 98، آقاخانی با انتشار متن انتقاد زیر از حضور در جشنواره فیلم فجر انصراف داد

بی تردید هنرمند واقعی و اصیل، هیچگاه از خاستگاه و مردمش جدا نبوده و نیست، این روزها که حوادث مترقبه و غیرمترقبه گوناگونی جو روانی جامعه و مردم شریف میهنم را یک به یک با بی رحمی نشانه گرفته اند

صلاح دیدم ضمن بیان همدردی صمیمانه خودم و آرزوی شکیبایی برای خانواده های داغدار و تمنای مغفرت برای از دست رفتگان از پیشگاه پروردگار، انصراف خودم را از حضور در جشنواره فیلم فجر امسال اعلام کنم

شروع فعالیت هنری و شهرت سعید آقاخانی

در سعید آقاخانی آمده است: او در زمان دانشجویی تئاتر را شروع کرد تا اینکه اولین بار نفش کوتاهی را در سال 1371 در 21 سالگی در سریال محکمه عدالت ایفا کرد

او به طور حرفه ای کار خود را از تلویزیون و سال 72 در سریال طنز «پرواز 57» به کارگردانی مهران مدیری آغاز می‌کند.

زندگینامه سارا بهرامی و تصاویر جذاب و دیدنی او در کودکی
سعید آقاخانی در مجموعه پرواز 57
سعید آقاخانی در مجموعه پرواز 57

اما مجموعه‌ای که باعث دیده شدن سعید آقاخانی می‌شود، مجموعه طنز «ساعت خوش» در سال 73 و به کارگردانی مهران مدیری است. «ساعت خوش»، نه تنها سعید آقاخانی را، بلکه بسیاری از بازیگران و حتی کارگردانان و نویسندگان مطرحی را که امروز در فیلم‌ها و سریال‌های کمدی شناخته شده هستند، به مردم معرفی کرد.

سعید آقاخانی با بازی در آیتم «سعید و خان دایی جون» که بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت، به چهره‌ای مشهور و محبوب در میان مردم تبدیل شد. او سال بعد باز هم تجربه‌ای با مهران مدیری را پشت سر گذاشت و در مجموعه طنز «سال خوش» ایفای نقش کرد که به مناسبت عید نوروز از تلویزیون پخش می‌شد.

سعید آقاخانی و نادر سلیمانی در خان دایی جان و سعید
سعید آقاخانی و نادر سلیمانی در خان دایی جان و سعید
سعید آقاخانی در پشت صحنه ساعت خوش
سعید آقاخانی در پشت صحنه ساعت خوش

اولین بازی سعید آقاخانی در سینما

در سعید آقاخانی میخوانیم او اولین تجربه سینمایی اش در سال 76 با فیلم کلید ازدواج شروع شد سعید آقاخانی پس از 15 سال تجربه‌اندوزی در تلویزیون، در سال 88 برای بار دوم بازی سینمایی خود را در اولین فیلم سینمایی مصطفی کیایی، یعنی «بعد ظهر سگی سگی» پشت سر گذاشت.

سعید آقاخانی در فیلم کلید ازدواج
سعید آقاخانی در فیلم کلید ازدواج
سعید آقاخانی در فیلم بعد از ظهر سگی سگی
سعید آقاخانی در فیلم بعد از ظهر سگی سگی

همکاری سعید آقاخانی با اصغر فرهادی و همسرش

سعید آقاخانی پس از شناخته شدن به عنوان یک بازیگر طنز، با همکاری با اصغر فرهادی و همسرش «پریسا بخت‌آور» جایگاه خود به عنوان بازیگر را تثبیت کرد. او پس از همکاری با مهران مدیری، تا اواخر دهه 70 در سریال‌های دیگری از جمله «همه فرزندان من»، «گالری 9» و «کاشانه» ایفای نقش کرد تا این‌که در سال 80 در مقابل دوربین اصغر فرهادی برای سریال «داستان یک شهر» قرار گرفت و در فصل دوم این سریال بازی کرد.

سعید آقاخانی در سریال همه فرزندان من
سعید آقاخانی در سریال همه فرزندان من

پس از این تجربه، او در دو سریال موفق پریسا بخت‌آور یعنی «پشت کنکوری‌ها» و «من یک مستاجرم» در سال‌های 81 و 83 حضور پیدا کرد و جایگاه خود به عنوان بازیگر را تثبیت کرد.

سعید آقاخانی در سریال پشت کنکوری ها
سعید آقاخانی در سریال پشت کنکوری ها
سعید آقاخانی در سریال من یک مستاجرم
سعید آقاخانی در سریال من یک مستاجرم

او درهمین سال‌ها در سریال‌های طنز دیگری از جمله «پلیس آسمانی» و «کمربندها را ببندیم» هم حضور پیدا کرد.

سعید آقاخانی در سریال پلیس آسمانی
سعید آقاخانی در سریال پلیس آسمانی

همکاری سعید آقاخانی با رضا عطاران

سعید آقاخانی که از ابتدای کار حرفه‌ای‌اش در تلویزیون و از همان مجموعه «ساعت خوش» با رضا عطاران آشنا می‌شود، سال 84 در ساخت سریال «متهم گریخت» با عطاران همکاری می‌کند و علاوه بر بازی در این سریال، اولین تجربه نویسندگی‌اش را هم از سر می‌گذراند.در سعید آقاخانی آمده است:او پس از این سریال، به نوشتن ادامه می‌دهد و در سال بعد، در سریال «روزگار خوش حبیب آقا» به کارگردانی مهدی مظلومی هم علاوه بر بازیگری، نویسندگی هم می‌کند.

نگاهی به زندگی سخت شارلیز ترون ستاره هالیوود و ماجرای قتل پدرش
سعید آقاخانی در سریال متهم گریخت
سعید آقاخانی در سریال متهم گریخت
سعید آقاخانی در سریال روزگار خوش حبیب آقا
سعید آقاخانی در سریال روزگار خوش حبیب آقا

نویسندگی و کارگردانی سعید آقاخانی

در سعید آقاخانی میخوانیم: او در سال 86 اولین فیلمش را که در آن به عنوان بازیگر حضور ندارد، تجربه می‌کند. او نویسنده «پیامک از دیار باقی» به کارگردانی سیروس مقدم است و علاوه بر نویسندگی، برای اولین بار بازیگردانی را هم در کنار سیروس مقدم تجربه می‌کند و در سال 88 و باز هم در کنار سیروس مقدم، در سریال «چاردیواری» به عنوان بازیگر، نویسنده و بازیگردان ایفای نقش می‌کند.

امیر جعفری و سعید آقاخانی در سریال چاردیواری
امیر جعفری و سعید آقاخانی در سریال چاردیواری

از سال 88 است که سعید آقاخانی، در زمینه بازیگری تمرکز خود را روی سینما قرار می‌دهد و در تلویزیون به کارگردانی می‌پردازد. او اولین سریال تلویزیونی به عنوان کارگردان را در نوروز 88 و با فیلم «عید امسال» تجربه می‌کند که با توجه به استقبال از این سریال، در سال بعد هم تلویزیون سریال مناسبتی طنز نوروزی خود را به سعید آقاخانی می‌سپارد تا او دومین بار کارگردانی یک مجموعه طنز تلویزیونی را تجربه کند.

او در سال 89 دو سریال دیگر یعنی «راه در رو» و «خوش نشین‌ها» را هم کارگردانی می‌کند و پس از دو سال غیبت، در «راه در رو» به عنوان بازیگر هم ایفای نقش می‌کند.

او همزمان با کارگردانی در تلویزیون، به بازی در سینما ادامه می‌دهد و در همین سال‌ها دو فیلم «پیتزا مخلوط» و «هرچی خدا بخواد» را بازی می‌کند؛ اما بازی او در فیلم «ضد گلوله» به کارگردانی مصطفی کیایی بود که بیش از پیش توجه‌ها را به سعید آقاخانی به عنوان بازیگر سینما جلب کرد.

هنرنمایی علی صادقی و مجید صالحی و سعید آقاخانی در پیتزا مخلوط
هنرنمایی علی صادقی و مجید صالحی و سعید آقاخانی در پیتزا مخلوط
رضا عطاران ، حامد کمیلی و سعید آقاخانی در فیلم هرچی خدا بخواد
رضا عطاران ، حامد کمیلی و سعید آقاخانی در فیلم هرچی خدا بخواد
مهدی هاشمی و سعید آقاخانی در فیلم ضد گلوله
مهدی هاشمی و سعید آقاخانی در فیلم ضد گلوله

تمرکز سعید آقاخانی روی کارگردانی

در سعید آقاخانی آمده است او پس از بازی در «ضد گلوله» به مدت سه سال از سینما دور می‌شود و به کارگردانی سریال‌های طنز تلویزیونی می‌پردازد. او سریال‌های «نقطه سر خط»، «دزد و پلیس»، «خروس» و «روزهای بد به در» را در این سالها کارگردانی می‌کند که از این میان دو سریال «نقطه سر خط» و «دزد و پلیس» بسیار مورد توجه مردم قرار می‌گیرند.
در این سال‌ها سعید آقاخانی به یکی از مطرح‌ترین و پرکارترین سریال‌سازان تلویزیون تبدیل می‌شود.

زهره فکورصبور از بازیگری تا مدلینگ و عمل های زیبایی متعدد

اولین کارگردانی سینمایی سعید آقاخانی

سعید آقاخانی در سال 93 بعد از تجربه کارگردانی سریال‌ «روزهای بد به در» و بازگشتش به عنوان بازیگر پس از چهار سال و با سریال «دیگری» به تلویزیون، اولین کارگردانی سینمایی خود را با فیلمی به نام «لامپ 100» تجربه می‌کند که در کمال تعجب فیلمی جدی و تلخ درباره روزگار یک معتاد است. او درباره این فیلم می‌گوید: «اول می‌خواستم این فیلم را کمدی بسازم اما به نظرم رسید که در آن صورت تاثیر جدی‌ای نخواهد داشت. معمولا در این نوع پرداخت، لحظات سرخوشی یاد تماشاگر می‌ماند و موضوع آسیب‌شناسی نمی‌شود.»
سعید آقاخانی یک مجموعه چند اپیزودی با موضوع اعتیاد می‌نویسد که تلویزیون توانایی تامین مالی آن را نداشته است و فیلم «لامپ 100» اپیزودی از این مجموعه است. این فیلم در بخش نگاه نو (فیلم اولی‌ها) سی و سومین جشنواره فیلم فجر پذیرفته شد.

سال 93، سال شانس سعید آقاخانی

سعید آقاخانی سال 93 را سال شانس خود می‌داند. او در این سال در دو فیلم شاخص«خداحافظی طولانی» به کارگردانی فرزاد موتمن، و «من دیه‌گو مارادونا نیستم» به کارگردانی بهرام توکلی بازی کرد.

سعید آقاخانی در سینمایی خداحافظی طولانی
سعید آقاخانی در سینمایی خداحافظی طولانی

همکاری او با بهرام توکلی در سریال «بیمار استاندارد» که نویسنده‌اش بهرام توکلی است ادامه پیدا کرد و بازی او در «خداحافظی طولانی» اولین بازی سعید آقاخانی در یک نقش جدی بود: «برای خودم هم دور از ذهن بود که روزی چنین نقشی به من پیشنهاد شود، اما همیشه دوست داشتم که این اتفاق بیافتد چون فکر می‌کردم که در فرم‌های دیگر بازیگری هم توانایی‌هایی دارم. وقتی برای کار رفتم مدام فکر می‌کردم که الان زنگ می‌زنند و می‌گویند که تو به درد این نقش نمی‌خوری و خیلی ممنون و خداحافظ. خود عوامل هم به بازی من شک داشتند اما بعد از پلان دومی که بازی کردم دیدم حال آقای موتمن دارد خوب می‌شود.»

این دو فیلم از مهمترین فیلم‌های سال سینمای ایران بودند که «خداحافظی طولانی» با کاندیداتوری در هفت بخش و برنده شدن دو سیمرغ بلورین و «من دیه‌گو مارادونا هستم» با کاندیداتوری در ده بخش و بردن یک سیمرغ بلورین، توفیق جشنواره‌ای هم یافتند.

صابر ابر و سعید آقاخانی در فیلم من دیه گو مارادونا هستم
صابر ابر و سعید آقاخانی در فیلم من دیه گو مارادونا هستم

سعید آقاخانی برای بازی در این فیلم و بعد از اولین تجربه‌اش در یک نقش جدی، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر شود. نکته جالب آن بود که مجری اختتامیه آن دوره از جشنواره فیلم فجر، مهران مدیری بود و نام سعید آقاخانی را او به عنوان برگزیده بهترین بازیگر سال اعلام کرد، مدیری در آن جشن به شوخی ایم‌طور به زحمات چندین ساله سعید آقاخانی اشاره کرد: «سعید این‌قدر پیر نبود، سعید کچل نبود…»

بیوگرافی تام کروز و نکات خواندنی فیلم پرفروش او Top Gun2

سعید آقاخانی درباره این جایزه می‌گوید: «خیلی بابت این جایزه خوشحالم. حس خوبی داشتم که مهران را آن‌جا می‌بینم، من با مهران کارم را شروع کردم؛ به علاوه این‌که رضا عطاران هم آن‌جا بود و خلاصه فضای دلچسبی شده بود، مطمئن بودم که رضا به اندازه خودم یا شاید بیشتر بابت این جایزه خوشحال است.»

پس از موفقیت سعید آقاخانی در فیلم «خداحافظی طولانی»، پیشنهادهای زیادی برای بازی در نقش‌های جدی به او می‌شود که او در فیلم‌های «اروند» به کارگردانی پوریا آذربایجانی و در ژانر دفاع مقدس، «یک کیلو و بیست و یک گرم» به کارگردانی رحیم طوفان و «آباجان» اثر هاتف علیمردانی ایفای نقش می‌کند.

سعید آقاخانی در آباجان
سعید آقاخانی در آباجان

سعید آقاخانی در فیلم سینمایی رحمان 1400 بسیار درخشید و این فیلم با بازی وی به یکی از پرفروش ترین فیلم ها تبدیل شد.

سعید آقاخانی و یکتا ناصر در رحمان 1400
سعید آقاخانی و یکتا ناصر در رحمان 1400

بازگشت قدرتمند سعید آقاخانی با نون خ

جدیدترین کار سعید آقاخانی بازی و کارگردانی سریال “نون. خ” است که در نقش نورالدین خانزاده به ایفای نقش پرداخته است. او در این باره می گوید: در این سریال من هم کارگردان و هم بازیگر بودم و این کار را سخت می کرد ولی به خاطر آرام بودن فضا توانستم از عهده این کار بربیایم ولی هر چقدر که به نوروز نزدیک تر می شدیم استرس کاری بیشتری می گرفتم.

سعید آقاخانی که خودش اصالتا کرد است این سریال را از سال 98 کارگردانی میکند و خود نیز بازیگر نقش اصلی آن می باشد که بخاطر اقبال مردم فصل دوم آن نیز سال 99 و فصل سوم آن سال 1400 ساخته شد

حمیدرضا آذرنگ و سعید آقاخانی در سریال نون خ
حمیدرضا آذرنگ و سعید آقاخانی در سریال نون خ

گفتگوی کوتاه با سعید آقاخانی

دلمان نیامد در ادامه بیوگرافی سعید آقاخانی مصاحبه ای که با ایشان انجام شده است را برایتان درج نکنیم ، با بازیگرآنلاین همراه باشید

شرایط تلویزیون خوب نباشد باز هم کارمان را انجام می‌دهیم

سعید آقاخانی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تا به حال چگونه توانسته است با شرایط‌ خوب و بدی که در طول کار برایش به وجود آمده است، کنار بیاید و کار خود را در تلویزیون ادامه بدهد؟ پاسخ داد: یک زمانی است که شرایط خوب است و کار می‌کنیم، یک زمانی هم که شرایط خوب نباشد باز هم باید کارمان را انجام دهیم به جهت اینکه مردم بیرون از گود تلویزیون، از هیچ چیزی خبر ندارند، اینکه شرایط ما چگونه است. آن‌ها انتظار دارند ما برنامه‌ای داشته باشیم که آن‌ها را سرگرم کنیم و بخندانیم.

ماجرای تغییر جنسیت محمدرضا فروتن چه بود؟

کارگردان سریال «زن بابا» همچنین به این نکته اشاره کرد که ما در تلویزیون وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم حال شرایط تلویزیون خوب باشد و یا بد باشد. این مسئله فرقی برای ما نمی‌کند.

بیشتر دوست دارم مردم را بخندانم

آقاخانی همچنین گفت: کار کمدی نه تنها در اینجا بلکه در هیچ کجای دنیا جدی گرفته نمی‌شود. طبیعت ما اینگونه است. جدی گرفته نمی‌شود ولی واقعا برایم مهم نیست چون بیشتر دوست دارم مردم را بخندانم. زندگی‌های الان به خودی خود سخت شده است در نتیجه اگر بشود یک باری از روی دوش مردم برداشت حتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اندازه یک لحظه برایم خیلی مهم است و ما تلاش‌مان را می‌کنیم این اتفاق بیافتد. حال اینکه شرایط بد باشد و طنز را جدی بگیرند یا نگیرند؛ این برایم مهم نیست.

کار طنز سخت‌ترین نوع کار است

آقاخانی در این گفت‌وگو از شرایط سخت ساخت کار طنز نیز گفت و توضیح داد: خود من درگیر ساخت کار طنز هستم و تمام کسانی که این کار را انجام می‌دهند می‌دانند که سخت‌ترین نوع کار است و مطمئنم که کار سختی است اما جدی گرفته نمی‌شود و برایم مهم نیست.

اگر مهران مدیری و رضا عطاران برگردند عالی می‌شود

کارگردان سریال‌های طنز تلویزیون همچنین در خصوص بازگشت کارگردانان و هنرمندان طنز از جمله مهران مدیری و رضا عطاران به تلویزیون و اینکه آیا وقت آن فرا نرسیده که تلویزیون آن‌ها را برگرداند؟ پاسخ داد: حضور تعداد کسانی که طنز کار می‌کنند هر چقدر بیشتر باشد کیفیت کارها هم بالاتر می‌رود. آن‌ها اگر برگردند عالی می‌شود چون برای یک کارگردان فرصت این نیست که تمام سال را پوشش دهد. هر کسی نهایت می‌تواند دو سریال ۱۳ قسمتی را بسازد.

مهران مدیری در ساخت کارهای شبانه تخصص دارد

وی با اشاره به ویژگی کارهای مهران مدیری در ساخت سریال‌های شبانه نیز گفت: مهران مدیری در ساخت کارهای شبانه ۴۰، ۵۰ و ۹۰ قسمتی تخصص دارد و به نظر می‌رسد اگر به تلویزیون بیاید خیلی خوب می‌شود. البته نکته‌ای که وجود دارد این است که شرایطی که در شبکه نمایش خانگی برای آن‌ها مهیاست، شرایط خوبی است.

ناگفته هایی از زندگی لیلا حاتمی و ماجرای عاشقی او تا دردسرهای سیاسی اش

آقاخانی هم به شبکه نمایش خانگی می‌رود؟

آقاخانی در پاسخ به اینکه آیا قرار نیست در شبکه نمایش خانگی فعالیت داشته باشد؟ گفت: برایم پیش نیامده است؛ البته پیشنهادهایی داده شده است اما فیلمنامه‌ای که به درد شبکه نمایش خانگی بخورد نداشته‌ام.

فعلا بازی دوست ندارم

این کارگردان در خصوص حضورش در یک کار جدید به عنوان بازیگر نیز گفت: پیشنهادهایی داشته‌ام ولی فعلا بازی دوست ندارم.

لیست آثار هنری سعید آقاخانی

در ادامه بیوگرافی سعید آقاخانی بازیگر آباجان باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

آثار سینمایی سعید آقاخانی

فیلم سینماییسال تولیدنقشکارگرداننویسندهتهیه‌کننده
خون شد۱۳۹۸بازیگرمسعود کیمیاییمسعود کیمیاییجواد نوروزی
زنبور کارگر۱۳۹۸بازیگرافشین صادقیسعید نعمت‌اللهافشین صادقی
قسم۱۳۹۷بازیگرمحسن تنابندهمحسن تنابندهجلیل شعبانی، الهام غفوری
ماهی و برکه۱۳۹۷بازیگرعلی براتیعلی براتی، مهدی نامجو، محمد صادق باقریهادی انباردار
رحمان ۱۴۰۰۱۳۹۷بازیگرمنوچهر هادیبابک کایدانعلی سرتیپی
حمال طلا۱۳۹۷بازیگرتورج اصلانیتورج اصلانی، هادی نادریمنصور سهراب پور
بنفشه آفریقایی۱۳۹۶بازیگرمونا زندی حقیقیحمیدرضا بابابیگیعلیرضا شجاع نوری
کامیون۱۳۹۶بازیگرکامبوزیا پرتویکامبوزیا پرتویکامبوزیا پرتوی
پیلوت۱۳۹۶بازیگرابراهیم ابراهیمیانابراهیم ابراهیمیانمحمدرضا مصباح
یک کیلو و بیست و یک گرم۱۳۹۵بازیگررحیم طوفانلیلا نیکزادوحید نیکخواه آزاد
آباجان۱۳۹۵بازیگرهاتف علیمردانیهاتف علیمردانیهاتف علیمردانی
اروند۱۳۹۴بازیگرپوریا آذربایجانیپوریا آذربایجانیمهدی داوری
خداحافظی طولانی۱۳۹۳بازیگرفرزاد مؤتمناصغر عبداللهیعلی حضرتی
من دیه‌گو مارادونا هستم۱۳۹۳بازیگربهرام توکلیبهرام توکلیجواد نوروزبیگی
لامپ ۱۰۰۱۳۹۳سعیدآقاخانیسعید آقاخانیمحسن محسنی‌نسب
ضد گلوله۱۳۹۰بازیگرمصطفی کیاییمصطفی کیاییرضا رخشان
هرچی خدا بخواد۱۳۸۹بازیگرنوید میهن‌دوستپرویز شهبازیپرویز شهبازی
پیتزا مخلوط۱۳۸۹بازیگرحسین قاسمی‌جامیبرزو نیک‌نژادحسین حبیبی خلیفه‌لو
بعدازظهر سگی سگی۱۳۸۸بازیگرمصطفی کیاییمصطفی کیاییجوزان فیلم
کلید ازدواج۱۳۷۶بازیگرداود موثقیافشین سرفرازخسرو امیر صادقی
سعید آقاخانی در فیلم پیلوت
سعید آقاخانی در فیلم پیلوت
ستایش موسوی و سعید آقاخانی در فیلم زنبور کارگر
ستایش موسوی و سعید آقاخانی در فیلم زنبور کارگر
فاطمه معتمد آریا و سعید آقاخانی در فیلم بنفشه آفریقایی
فاطمه معتمد آریا و سعید آقاخانی در فیلم بنفشه آفریقایی
سعید آقاخانی در فیلم قسم
سعید آقاخانی در فیلم قسم
هومن برق نورد ، سیامک صفری و سعید آقاخانی در فیلم خون شد
هومن برق نورد ، سیامک صفری و سعید آقاخانی در فیلم خون شد

فیلم تلویزیونی، ویدیویی سعید آقاخانی

سال تولیدنام فیلمسمتکارگردان
۱۳۹۵مستند جهتمجری-نویسنده-کارگردانسعید آقاخانی
۱۳۹۲هفت خطنویسنده، بازیگر، کارگردانسعید آقاخانی
۱۳۹۱نیشنویسندهمجید صالحی
۱۳۸۹جوجه تیغی‌هابازیگرحسین تبریزی
۱۳۸۸میشبازیگرمجید صالحی
۱۳۸۷روز اردوبازیگرحسین قناعت
۱۳۸۷شاخ به شاخنویسنده و کارگردانسعید آقاخانی
۱۳۸۶هندوانهٔ شب یلدانویسنده، بازیگر، کارگردانسعید آقاخانی
۱۳۸۴خاطرات الاغ مهربانبازیگرمریم سعادت
ناگفته های زندگی مریم بوبانی از دوران جنگ تا مهاجرت به تهران
جوجه تیغی با بازی سعید آقاخانی
جوجه تیغی با بازی سعید آقاخانی

سریال تلویزیونی سعید آقاخانی

سریال هاسال تولیدنقشکارگرداننویسندهتهیه‌کنندهشبکه
نون خ ۳۱۴۰۰بازیگرسعیدآقاخانیامیر وفاییمهدی فرجی۱
نون خ ۲۱۳۹۹بازیگرسعیدآقاخانیامیر وفاییمهدی فرجی۱
نون خ ۱۱۳۹۸بازیگرسعیدآقاخانیامیر وفاییمهدی فرجی۱
شب عید۱۳۹۶سعیدآقاخانیامیر وفایی، پیمان عباسی، محمد صفاجوییسید کمال طباطبایی و جواد فرحانی۱
بیمار استاندارد۱۳۹۴-بازیگر مهمانسعیدآقاخانیبهرام توکلیمسعود ردایی۱
دیگری۱۳۹۳بازیگراحمد کاوریمرجان اشرفی‌زاده، بهرام علیان، معصومه قاسمی پور تهمینهاحمد زالی۳
روزهای بد، به‌در۱۳۹۳سعید آقاخانیبرزو نیک‌نژادایرج محمدی، مهران مهام۳
خروس۱۳۹۲-طراح فیلمنامهسعیدآقاخانیمصطفی کیاییعلیرضا ابراهیمی دلیجانی۲
دزد و پلیس۱۳۹۱سعیدآقاخانیمهراب قاسم‌خانی، پیمان قاسم‌خانیمحسن چگینی۳
نقطه سر خط۱۳۹۰سعیدآقاخانیمصطفی کیایی، سعید جلالیایرج محمدی، مهران مهام۳
دانی و من ۳۱۳۸۹بازیگرارژنگ امیرفضلیعلی عبدالعلی‌زاده۵
راه دررو۱۳۸۹بازیگرسعیدآقاخانیمصطفی کیاییایرج محمدی، مهران مهام۳
خوش‌نشین‌ها۱۳۸۹_سعیدآقاخانیعلی کاظمی‌پور، سعید جلالیایرج محمدی، مهران مهام۳
زن‌بابا۱۳۸۸سعیدآقاخانیعلی کاظمی‌پور، سعید جلالیایرج محمدی، مهران مهام۳
چاردیواری۱۳۸۸بازیگربازیگردانسیروس مقدمسعید آقاخانیالهام غفوری۱
عید امسال۱۳۸۷_سعید آقاخانیسعید فرهادیمحمود رضوی، محمدمهدی عسگر پور۵
ماجراهای تقی جان۱۳۸۶بازیگرمرضیه محبوبحسین مرتضاییان
پیامک از دیار باقی۱۳۸۶بازیگردانسیروس مقدم۱
روزگار خوش حبیب آقا۱۳۸۵بازیگرکارگردانی مشترک سعید آقاخانی مهدی مظلومیسعید آقاخانیعلی لدنی۱
زندگی به شرط خنده۱۳۸۴بازیگردانمهدی مظلومی۵
متهم گریخت۱۳۸۴بازیگررضا عطارانسعید آقاخانیایرج محمدی، مهران مهام۳
کمربندها را ببندیم۱۳۸۳بازیگرمهدی مظلومیریما رامین‌فر، خشایار الوند، پیمان قاسم‌خانی، مهراب قاسم‌خانی، امیر مهدی ژولهمحمدرضا مفیدی۳
خانه‌به‌دوش۱۳۸۳طراح فیلمنامهرضا عطارانرضا عطارانایرج محمدی،مهران مهام۳
من یک مستأجرم۱۳۸۲بازیگرپریسا بخت‌آورشادمهر راستینایرج محمدی، مهرام مهام۳
کلانتر
“اپیزود ستاره من”
۱۳۸۲بازیگرمحسن شاه محمدیمحسن شاه محمدیاصغر زائری۱
پشت کنکوری‌ها۱۳۸۱بازیگرپریسا بخت‌آوراصغر فرهادی، محمدرضا فاضلیحسین مروی۵
قصه‌های شبانه۱۳۸۱_سعید آقاخانی
پلیس آسمانی۱۳۸۱–۱۳۸۰بازیگرفرشته صدرعرفاییکامبوزیا پرتویسازمان سینمایی سبحان
خانه آرزوها۱۳۸۰بازیگرحسین سهیلی زاده
داستان یک شهر-فصل ۲۱۳۸۰بازیگراصغر فرهادیاصغر فرهادی، علیرضا بذر افشاناصغر فرهادی۵
داستان یک شهر-فصل ۱۱۳۷۸بازیگر مهماناصغر فرهادیاصغر فرهادیاصغر فرهادی۵
کاشانه۱۳۷۸بازیگرقاسم جعفریحمید نعمت‌الله، هادی مقدم دوستقاسم جعفری۳
چشم‌به‌راه۱۳۷۷بازیگراصغر فرهادیاصغر فرهادی_۵
مجتمع مسکونی فرخ و فرج۱۳۷۷بازیگراصغر فرهادی_۲
جادوی مهتاب۱۳۷۶بازیگربهمن زرین‌پور
گالری ۹۱۳۷۶بازیگرغلامرضا رمضانیپیمان قاسم‌خانیمسعود بهبهانی‌نیا۵
همه فرزندان من۱۳۷۶بازیگرمحمد دستگردیمحمد دستگردیمحمد دستگردی
سلام، سلام۱۳۷۵بازیگرسیدعلی سمنانیسیدعلی سمنانیسیدعلی سمنانی۵
خانه به خانه۱۳۷۵بازیگرکیانوش عیاریکیانوش عیاری
سال خوش۱۳۷۴بازیگرمهران مدیریرضا عطارانرضا عطاران۲
ساعت خوش۱۳۷۳بازیگرمهران مدیریارژنگ امیرفضلی، داود اسدی، رضا عطاران، مهدی فیروزیرضا نادری۲
پرواز ۵۷۱۳۷۲بازیگرمهران مدیریارژنگ امیرفضلی، داود اسدیمسعود رباعی۱
عکس بازیگران پدر پسری سینمای ایران + بیوگرافی

مجموعه نمایش خانگی سعید آقاخانی

سریال هاسال تولیدنقشکارگرداننویسندهتهیه‌کننده
عالیجناب۱۳۹۶بازیگرسام قریبیانسام قریبیانمسعود ردایی و علی حضرتی

جوایز و افتخارات سعید آقاخانی

جایزهنام اثربخشنتیجهسال
سیمرغ بلورین فجرخداحافظی طولانیبازیگر نقش اول مردبرنده۱۳۹۳
کامیونبازیگر نقش اول مردنامزدشده۱۳۹۶
حافظنون خبازیگر مرد کمدی تلویزیونینامزدشده۱۳۹۸

صفحه اینستاگرام سعید آقاخانی

سعید آقاخانی ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 45 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی سعید آقاخانی و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی سعید آقاخانی و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی سعید آقاخانی ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام سعید آقاخانی @saeed.aghakhani.51 میباشد و 297 هزار دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام سعید آقاخانی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا