اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران مردبیوگرافی بازیگران

ماجرای ترور نافرجام علیرام نورایی چه بود؟

در این بخش بیوگرافی علیرام نورایی بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی علیرام نورایی از بازیگران مرد خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با سریال ماتادور به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی و ناگفته های ترور نافرجام و علاقه اش به فیلم های سیاسی را میخوانیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی علیرام نورایی آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

علیرام نورایی چند سال سن دارد؟

علیرام نورایی زاده 18 فروردین 1356 است و 44 سال سن دارد.

علیرام نورایی مجرد است یا متاهل؟

علیرام نورایی در حال حاضر متاهل است.

تحصیلات علیرام نورایی چقدر است؟

علیرام نورایی فوق دیپلم مهندسی کامپیوتر دارد.

علیرام نورایی فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

علیرام نورایی از سال 1375 تاکنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی علیرام نورایی

نام اصلیعلیرام نورایی
تاریخ تولد18 فروردین 1356
تحصیلاتفوق دیپلم مهندسی کامپیوتر
پیشهبازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون و راوی مسابقه شهروند و مافیا
سالهای فعالیت۱۳۷۵ تاکنون
همسرصبا تاجیک
فرزندنویان نورایی
قد190 سانتی متر

بیوگرافی علیرام نورایی

بیوگرافی علیرام نورایی

علیرام نورایی پایه ثابت اکثر فیلم‌های تریلر و اکشن ایرانی است. در سینما و تلویزیون بارها او را در نقش‌های منفی و خشن دیده‌ایم. مهارتش در ورزش‌های رزمی، فیزیک مناسب و علاقه‌اش به این‌گونه نقش‌هاست که او را در مسیری مشخص قرار می‌دهد. علیرام نورایی بیشتر از 25 سال است که در عرصه بازیگری فعالیت دارد. اولین حضورش تلویزیونی‌اش هم در مجموعه «شب‌ه آفتابی» بود و با «ماتادور» تبدیل به چهره‌ای شناخته‌شده‌تر شد. او کارش را با تئاتر آغاز کرد و خیلی دیر وارد سینما شد. در سینما نورایی بیشتر با آثاری مثل «قلاده‌های طلا» و «یتیم‌خانه ایران» شناخته می‌شود.در ادامه بیشتر با بیوگرافی علیرام نورایی آشنا خواهیم شد.

در بیوگرافی علیرام نورایی میخوانیم:او متولد 18 فروردین 1356 در تهران ، بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون و راوی مسابقه شهروند و مافیا در ایران است.

 علیرام نورایی در آغوش پدر بزرگش
کودکی علیرام نورایی در آغوش پدر بزرگش

در ادامه بیوگرافی علیرام نورایی آمده است: وی تحصیل کرده فوق دیپلم مهندسی کامپیوتر از جهاد دانشگاهی می باشد که بجز بازیگری رزمی کار و مربی پارکور است و یکبار از یک ترور جان سالم به در برده است

معنی اسم علیرام

در بیوگرافی علیرام نورایی درباره ی معنی اسمش میگوید:پدرم این نام را ابداع کرده ، یعنی در مرام حضرت علی و پرورش یافته به دست علی ، در دوران مدرسه چندان با این اسم راحت نبودم و اذیت می شدم

معرفی آستین باتلر (Austin Butler) بازیگر جوان نقش الویس پریسلی

وقتی بزرگ‌‌ تر شدم تازه فهمیدم والدینم چه اسم زیبایی برایم انتخاب کرده‌ اند

قد علیرام نورایی

در بیوگرافی علیرام نورایی آمده است قد او 190 سانتی متر است.

ازدواج و وضعیت تاهل علیرام نورایی

پر جستجوترین مسئله در بیوگرافی علیرام نورایی بحث ازدواج و همسرش است. علیرام متاهل است.

علیرام نورایی در سال 1389 وقتی 33 ساله بود با صبا تاجیک دختر مدل 22 ساله ازدواج کرد ، خانم تاجیک بعنوان آنجلینای ایرانی مدتی در فضای مجازی مشهور بود

علیرام نورایی و همسرش
علیرام نورایی و همسرش

چند سالی است که متاهل شده ام و زندگی خیلی خوبی دارم. امیدوارم چشم نخوریم. (می خندد) همسرم هنرمند نیستند اما هنر سینما را دوست دارند. در مورد پیشنهادهایم با ایشان صحبت می کنم و در قبول نقش ها از مشورت های ایشان استفاده می کنم.

ماجرای عاشق شدن علیرام نورایی

بله من عاشق شدم و یکبار عشق واقعی را تجربه کردم . من در برهه ای از زمان عاشق شدم که اصلا به ازدواج فکر هم نمیکردم و اصلا جزو برنامه های زندگی ام نبود. اما دیدن همسرم تمام معادلات من را به هم ریخت و مسیر زندگی ام را تغییر داد . ما حدود 11 سال است که ازدواج کرده ایم و خداروشکر زندگی آرام و خوبی داریم.

فرزند علیرام نورایی

علیرام نورایی برای اولین بار در برنامه دورهمی اعلام کرد که قرار است به زودی پدر شود و خانواده آنها به زودی سه نفره میشود.

در بیوگرافی علیرام نورایی جالب است بدانید پسر او نویان در تاریخ 31شهریور 1400 متولد شد.

پدر شدن علیرام نورایی

علایق و حقایقی درباره علیرام نورایی

در ادامه بیوگرافی علیرام نورایی مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

فعالیت ورزشی علیرام نورایی

 عمر ورزشکاری علیرام نورایی بیش از عمر بازیگربودنش است. او از دوران دبیرستان ورزش‌هایی همچون بدنسازی، بسکتبال و فنون رزمی را آغاز کرد. پس از مدتی به‌صورت حرفه‌ای ورزش پارکور را شروع کرد و اکنون مربی این رشته ورزشی است.در بیوگرافی علیرام نورایی جالب است بدانید مدتی هم اسکی آلپاین کار کرده که به دلیل آسیب‌دیدگی آن را کنار گذاشته است. علیرام نورایی بارها آمادگی بدنی‌اش را در فیلم‌های مختلف به رخ کشیده است. به همین دلیل در سال‌های اخیر هر کس فیلم می‌خواهد اکشن- حادثه‌ای بسازد احتمالاً در ابتدا سراغ علیرام نورایی می‌رود. او بارها اعلام کرده که بزرگ‌ترین دغدغه‌اش بازی در فیلم‌های اکشن است که متأسفانه در ایران جایگاه مناسبی ندارد.

معرفی رابرت دنیرو هنرپیشه معروف آمریکایی
علیرام نورایی در حال تمرین کیک بوکسینگ
علیرام نورایی در حال تمرین کیک بوکسینگ

حسادت علیرام نورایی

من آدم به شدت حسودی هستم ، اصلا مگر میشود فروردینی باشی اما حسود نباشی؟!

من زمانی که به دنیا آمدم نوه ارشد هر دو خانواده بودم و زمانی که برادرم پدرام به دنیا آمد درحالی که تنها 2 سال داشتم بند ناف برادرم را کندم و پدر و مادرم مجبور بودند برادرم را بالای کمد بگذارند…

کودکی علیرام نورایی
کودکی علیرام نورایی

ماجرای ترور نافرجام علیرام نورایی

عصر روز دوشنبه 28 اسفند 1391 علیرام نورایی در اطراف منزلش در شهرک اکباتان توسط یک خودروی لندکروزمورد سو قصد قرار گرفت. خوشبختانه به‌جز کوفتگی جزئی، آسیبی جدی در این اتفاق متوجه آقای بازیگر نشد. از هویت و انگیزه متهاجمان هم هیچ خبری در دست نیست.

علیرام نورایی عشق سفر

علاقه زیادی به سفر کردن دارم ، پدر و مادرم هم چندین سال است تهران را رها کرده اند و در نوشهر زندگی می کنند و من هر چند وقت به این شهر رفت و آمد دارم

جایزه علیرام نورایی از خانواده شهدا

هیئتی در جشنواره عمار به فیلم یتیم خانه ایران و بازی من جایزه دادند که آن جایزه ویژه از طرف خانواده شهدا به من اهدا شد که جذاب ترین اسکار زندگی ام است

جایزه علیرام نورایی از خانواده شهدا
جایزه علیرام نورایی از خانواده شهدا

حضور علیرام نورایی در سوریه

در بیوگرافی علیرام نورایی جالب است بدانید او برای بازی در فیلم سینمایی «جشن تولد» مدتی را در منطقه‌های نظامی سوریه به سر برد. او می‌گوید فیلم‌برداری در لوکیشن‌های کاملاً واقعی انجام می‌شد و دشمن (داعشی‌ها) به‌راحتی ازآنجا قابل‌رؤیت بودند. حضور در آن منطقه در کنار مدافعان حرم از افتخاراتی است که نورایی به آن خیلی می‌بالد. «جشن تولد» روایت زندگی خانواده سوری است که جشن تولد دخترشان با حمله داعش به شهر دمشق مصادف می‌شد.

حضور علیرام نورایی در سوریه
حضور علیرام نورایی در سوریه

آدم کاراکترهای گوگولی نیستم

من نمی توانم گیتار دستم بگیرم و کار عاشقانه بازی کنم ، اصلا ببینده ای که مرا می شناسد با دیدن چنین کاراکترهایی می خندد که من به یکباره تغییر مسیر بدهم

در فیلم کافی شاپی و عشق های مثلثی بازی نمی کنم مگر اینکه یک اکشنی باشد چون واقعا آدم کاراکترهای گوگولی نیستم

راه اندازی کمپین لطفا توهین نکنیم

توهین در فضای مجازی یکی از بزرگترین معضلات جامعه ما است و من حتی برای رفع این معضل در چند سال پیش کمپین لطفا توهین نکنیم را به راه انداختم و برای ترویج آن بساری تلاش کردم . متاسفانه اوضاع فضای اجتماعی ما بسیار نابسامان است.

دوستان هنرمند و فوتبالیست علیرام نورایی

من با خیلی از همکارانم دوست هستم. اما ارتباطی که در آن رفت و آمد باشد و صمیمی تر باشیم با سیاوش خیرابی و محسن افشانی است که ارتباط تلفنی دارم. از میان فوتبالیست ها با هیچ کدام دوست صمیمی نیستم.

معرفی سریال جاسوسی آمریکایی عضو جدید سی آی ای

علاقه‌ علیرام نورایی به نقش منفی

«شخصاً بیشتر آثار جدی را دوست دارم و نقش‌های جدی برایم جذاب‌تر است. بخصوص عاشق نقش‌های منفی هستم. این نقش‌ها خیلی جای کار دارند و بسیار چالش‌برانگیزند. می‌توانند تأثیرگذارتر از نقش‌های مثبت باشند. چون در سینمای ما نقش‌های مثبت خیلی کلیشه‌ای نوشته می‌شود و برای مخاطب جذابیت ندارد. اما نقش‌های منفی ابعاد پیچیده‌تری دارند و دست بازیگر را برای ایفای نقش باز می‌گذارند.»

اظهارات نورایی راجع به فیلم‌های ملودرام هم در نوع خودش جالب است. او می‌گوید: «خوشحالم که بیشتر آثاری در ژانرهای خاص به من پیشنهاد می‌شود. از این بابت خدا را شکر می‌کنم. من بازیگر کافی‌شاپی نیستم. جالب اینکه از این دست پیشنهادها خیلی کم می‌شود و خودم هم کار سخت را بیشتر می‌پسندم تا اینکه بنشینم در خانه یا کافی‌شاپ و دیالوگ‌های عاشقانه بگویم.»

شروع فعالیت هنری علیرام نورایی

در بیوگرافی علیرام نورایی آمده است: او اولین بار در سال 75 زمانی که دانشجو بود، به دعوت چند تن از دوستان هنرمندش، چنددقیقه‌ای در یک نمایش دانشجویی بازی کرد. بعد از همان چند دقیقه به‌شدت علاقه‌مند به فضای تئاتر شد. او پس‌ازاین کارش را ادامه داد و در چندین نمایش دانشجویی حضور پیدا کرد. به همین سادگی مسیر زندگی علیرام نورایی تغییر کرد. درس خواندن به حاشیه رفت و اولویت اولش بازی در پایان‌نامه‌های بچه‌های دانشکده هنر بود.

علیرام نورایی در جلوی دوربین

علیرام نورایی پس از 4 سال حضور در حیطه تئاتر با مجموعه «شب‌های آفتابی» قاسم جعفری در سال 1380 وقتی 24ساله بود در کنار چهره هایی چون فریبا متخصص ، شراره رخام و مجید مشیری وارد تلویزیون شد.

قبل از آن در تست بازیگری سریال خط قرمز حاضر شد اما می گوید قسمت نبود در آن کار بازی کنم در سال 83 نیز با فیلم بازنده اولین تجربه خود در سینما را بدست آورد

علیرام نورایی در تلویزیون

نورایی تاکنون در بیش از 30 تله‌فیلم و مجموعه تلویزیونی حضور داشته است. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به مجموعه‌های «قفسی برای پرواز»، «هوش سیاه»، «پول کثیف»، «کمکم کن»، «مسافری از هند» «ماتادور» و «آسپرین» اشاره کرد. علیرام نورایی در «ماتادور» و «آسپرین» بیشتر به فضای اکشن موردعلاقه‌اش نزدیک شد و نامش بیش‌ازپیش بر سر زبان‌ها افتاد.

سریال پر ستاره قطب شمال جایگزین گناه فرشته می شود
علیرام نورایی در پول کثیف
علیرام نورایی در پول کثیف
علیرام نورایی در ماتادور
علیرام نورایی در ماتادور

حضور علیرام نورایی در فیلم آسپرین

سریال آسپرین مجموعه‌اي نمایشی محصول سال ۱۳۹۵–۱۳۹۴ در ۱۷ قسمت ۵۰ دقیقه‌اي بـه کارگردانی و تهیه‌کنندگی فرهاد نجفی اسـت کـه از شبکهٔ خانگی پخش شد. آسپرین داستان یک دکتری اسـت کـه قصد دارد بر روی یکی از بیماران مرد خود آزمایش‌هاي عجیبی و غریبی انجام دهد.

اما نتایج آزمایش‌ها چیزی خارج از تصور دکتر روی میدهد و اوضاع بیمار از کنترلش خارج میشود و باعث می شود سریال بـه شرایط پیچیده و معمایی سوق پیدا کند. دراین سریال علیرام نورایی در نقش نیما، مجید صالحی در نقش آرمان، همایون ارشادی در نقش دکتر کیوان اردلان، هادی کاظمی در نقش فرهاد، شقایق فراهانی در نقش دکتر مریم حامد و … ایفای نقش کرده‌اند.

علیرام نورایی و زیبا بروفه در آسپرین
علیرام نورایی و زیبا بروفه در آسپرین

علیرام نورایی از گرگ‌ومیش تا قلاده‌های طلا

در سینما هم قاسم جعفری بود که برای اولین بار از نورایی جوان دعوت کرد. او ابتدا در سال 83 حضوری کوتاهی در فیلم سینمای «بازنده» داشت.

دو سال بعد قاسم جعفری بازهم از او برای فیلم «گرگ و میش» استفاده کرد. نقش او این بار پررنگ‌تر بود و بیش‌ازپیش دیده شد.

پس‌ازآن هم در آثاری همچون «نفوذی»، «قلاده‌های طلا»، «استرداد»، «یتیم‌خانه ایران»، «امپراطوری جهنم» و … نقش‌آفرینی کرد.

از این میان حضور در فیلم جنجالی «قلاده‌های طلا» تبعاتی ناخوشایندی را برای علیرام نورایی داشت.

جنجال علیرام نورایی با قلاده های طلا

علیرام نورایی بعد از «قلاده‌های طلا» برای مدتی توسط برخی مخاطبین و حتی همکاران خودش بایکوت شد. ملت همیشه درصحنه بازهم با ناسزاهایش در فضای مجازی برای او دردسر ایجاد کردند. حتی شایعاتی از درگیری لفظی نورایی با هنرمندی که جایز نیست نام ببریم منتشر شد. اما نورایی همچنان از «قلاده‌های طلا» و بازی‌اش در آن فیلم دفاع می‌کند. او می‌گوید: «قلاده‌های طلا فیلمی بود در جهت آشتی ملی، با استانداردهای هنری و کیفی جهانی و من همچنان به بازی در آن فیلم افتخار می‌کنم.»

 تبعات «قلاده‌های طلا» تا مدت‌ها دست از سر علیرام نورایی برنداشت. مدتی بعد از اکران فیلم، خبری درگیری او با یکی از بازیگران زن و دو تن از دستیاران سینما منتشر شد. نورایی می‌گوید: «آن‌ها به من گفتند پول گرفتی تا خون شهدای ما را پایمال کنی.»

ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود. نورایی همین چند وقت پیش عنوان کرد: «من هنوز هم درگیر این قضاوت‌ها، فحاشی‌ها و سرک کشیدن‌ها هستم. این اتفاق بسیار ناگوار است. حال انسان بد می‌شود. وقتی زندگی‌اش این‌قدر راحت وارد حاشیه می‌شود. این وضع در روزهای اخیر به حدی شدت یافته که تهوع آورد است.»

مهران غفوریان ، بازهم چالش نقش جدی اینار در فیلم بی سر و صدا
علیرام نورایی در قلاده های طلا
علیرام نورایی در قلاده های طلا

حضور علیرام نورایی در فیلم یتیم خانه ایران

فیلم سینمایی یتیم‌خانه ایران، فیلمی بـه کارگردانی و نویسندگی ابوالقاسم طالبی اسـت کـه درسال ۱۳۹۳ ساخته شد. این فیلم در تاریخ ۵ آبان ۱۳۹۵ در سینما هـای ایران اکران شده اسـت. داستان این فیلم درسال ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۰ می‌گذرد کـه در زمان احمدشاه قاجار، براثر قحطی ناشی از خیانت انگلیس‌ها، ۹ میلیون از مردم ایران جان باختند.

علیرام نوری دربارهٔ فیلمنامه فیلم «یتیم‌خانه ایران» گفت: “وقتی فیلمنامه «یتیم خانه ایران» را به من معرفی کردند بسیار متعجب شدم چرا که تاکنون راجع به این برهه از تاریخ معاصر ایران چیزی نشنیده بودم و حتی در کتابهای درسی هم اطلاعاتی از این واقعه که حدود ۴ تا ۱۰ میلیون در آن کشته شدند وجود نداشته‌است.

علیرام نورایی با گریمی عجیب در یتیم خانه ایران
علیرام نورایی با گریمی عجیب در یتیم خانه ایران

حضور علیرام نورایی در سریال از یادها رفته

علیرام نورایی در مجموعه «از یادها رفته» به نویسندگی عباس نعمتی، حامد افضلی، رویا خسرو نجدی و کارگردانی بهرام بهرامیان به ایفای نقش پرداخته است. پخش این سریال در رمضان 98 از شبکه یک سیما است.

مجموعه تلویزیونی «از یادها رفته» یک ملودرام تاریخی است. علیرام نورایی در این سریال نقش شخصیتی به نام ابراهیم گوهرشاد را که خان دایی یک خانواده است ایفا می‌کند که انسان عدالت طلبی است که علیه ظلم مبارزه می‌کند و به دلیل همین مبارزه به زندان افتاده است و بعد از ازادی از زندان برای پیگیری وضعیت خواهرزاده‌اش به تهران می‌آید.

نورایی در این مجموعه با بازیگرانی همچون حسین یاری، لیلا بلوکات، سیما تیرانداز، مهدی سلوکی، رضا یزدانی، هلیا امامی، رسول نجفیان، حبیب دهقان نسب همبازی شده است.

علیرام نورایی در سریال از یادها رفته
علیرام نورایی در سریال از یادها رفته

تجربه علیرام نورایی در اجرا

علاقه قلبی من نیست که بخواهم به اجرا ورود کنم و بعنوان مجری – بازیگر شناخته شوم چون دغدغه واقعی من بازیگری است

با این حال بهمن 1398 جایگزین بهنام تشکر برای اجرای مسابقه تلویزیونی مافیا شدم

حضور علیرام نورایی در مافیا
حضور علیرام نورایی در مافیا

گفتگوی خواندنی با علیرام نورایی

دلمان نیامد در ادامه بیوگرافی علیرام نورایی مصاحبه اختصاصی که با ایشان انجام شده است را برایتان درج نکنیم ، با بازیگرآنلاین همراه باشید

اهل فضای مجازی هستید؟ اگر فضای مجازی را از شما بگیرند چکار می کنید؟

اگر فضای مجازی را از من بگیرند، وقت برای زندگی کردن برایم بیشتر می شود . تکنولوژی بخش اعظمی از زندگی ما را گرفته است و اگر یک باره از مردم گرفته شود، یک خلاء بزرگی ایجاد می کند. فکر می کنم فضای مجازی برای ما که باید با مخاطبان خود ارتباط داشته باشیم و نظرات آنها را بدانیم، خیلی کمک کننده و اجتناب ناپذیر است، اما تاوان سنگینی دارد و آن دور شدن از یکدیگر است.

بیوگرافی رضا رویگری

الگوی علیرام نورایی در بازیگری کیست؟

من قبل از اینکه بازیگر شوم و حتی قبل از ورود به دانشگاه، شیفته مرحوم خسرو شکیبایی بودم. همبازی شدن با شکیبایی افتخاری است که هرگز نصیبم نشد و همین مسئله بزرگ ترین حسرت زندگی ام است.یادم می آید که آن زمان ضبط دو کاسته داشتیم باندهای آن را جدا می کردم وکنار گوش هایم می گذاشتم و با صدای آهسته دکلمه های خسرو شکیبایی را گوش می کردم و آرامش می گرفتم. هم صدا و هم بازیگری زیبای شکیبایی شیفته ام کرده بود. وقتی بعدها از کسانی که با ایشان همکاری داشتند اخلاق و رفتار حرفه ای او را شنیدم سعی کردم از ایشان الگو برداری کنم. البته من کجا و خسرو شکیبایی کجا؟

بهترین و بدترین انتقادی که به شما وارد شد چه بود؟

بعد از فیلم قلاده های طلا ، مسعود فراستی که همان طور که خودتان می دانید خیلی به ندرت پیش می آید که کار فیلم ساز یا بازیگری بپسندد، بازی مرا در این فیلم پسندید و تعریف کرد. حتی اسمی از من نبرد و گفت:اون پسر قد بلنده، که وقتی ابوالقاسم طالبی گفت علیرام نورایی، فراستی تأیید کرد. برای من خیلی خوشحال کننده بود چون من برای قلاده های طلا خیلی تلاش کردم و زحمت کشیدم تا دیده شوم و این موضوع که منتقدی در حد و اندازه فراستی از بازی ام تعریف کرد باعث شد این گونه خوشحال شوم. باید بگویم که نقد بد نیست چون باعث رشد و بالندگی هنرمند می شود. در حالت کلی نباید نقد موجب ناراحتی فرد شود ولی نقد نابجا و از طرف کسانی که علم نقد را ندارند پذیرفته نیست. چون گاهی اوقات به خودمان اجازه می دهیم در مورد دیگران بلند بلند فکر کنیم. در موردشان قضاوت کنیم و هرچه از دهانمان بیرون می آید در مورد افراد بر زبان بیاوریم. من به تمامی مشاغل احترام می گذارم اما آیا یک نانوا، راننده تاکسی یا فروشنده سوپرمارکت علم نقد را دارد؟ اگر علاقه به نقد دارد حداقل در موردش کسب دانش و آگاهی کند. نباید هر کسی از هر جایگاهی وبا هر وسیله ای منتقد سینما شود.

معرفی بازیگران زن گیلانی + عکس و بیوگرافی

بهترین و بدترین خاطره کودکی شما؟

تک تک لحظات کودکی ام بی نهایت بی نظیر و خوب بود که البته خیلی از آن دور شدم. بدترین اتفاق دوران کودکی ام از دست دادن پدربزرگم بود. چون واقعاً دوستش داشتم وقتی من 6،7 ساله بودم درگذشت. این مرگ به دنبال چند سال خانه نشینی و زمین گیر شدن ایشان اتفاق افتاد. من هیچ وقت جلوی دیگران گریه نمی کردم و با آنکه پسر بچه شش، هفت ساله ای بیش نبودم، وقتی همه می خوابیدند سوگواری می کردم. آن زمان خیلی مأخوذ به حیا بودم.

اهل موسیقی هستید؟ صدای کدام خواننده ها را می پسندید؟

بله و موسیقی گوش می دهم. یک خاطره جالب از این سؤال دارم. وقتی سال 80 سریال شب آفتابی و نقش بهنام را بازی کردم که اولین کار حرفه ای من بود به یک مجله وزین دعوت شدم و با من مصاحبه شد که البته در آن مجله چاپ نشد و در یک روزنامه زرد بدرنگ! منتشر شد. خبرنگار آن مجله وزین از من پرسیده بود که موسیقی بلد هستم یا خیر. من هم گفتم من فقط سوت می زنم. مصاحبه من در آن روزنامه زرد با این تیتر چاپ شد که،( بهنام شب آفتابی:فقط سوت زدن بلدم). این جمله با عکس من که برای اولین بار چاپ می شد، منتشر شد. به نظر شما این تیتر است؟!در مورد خوانندگان مورد علاقه، صدای بابک جهانبخش را دوست دارم.ضمن اینکه کنسرت امید حاجیلی فوق العاده پرانرژی بود.

در چه فیلم یا سریالی دوست داشتید بازی کنید که در آن نبودید؟

در سریال مختارنامه . چون من کار تاریخی را دوست دارم و این مجموعه هم از آثار مورد علاقه من بود و دوست داشتم در آن حضور داشته باشم، اما این افتخار نصیبم نشد.

تا به حال شده به خاطر پارتی بازی در فیلمی حضور پیدا کنید یا به همین دلیل از فهرست خط بخورید؟

بارها شده که شنیدم که اسمم در فهرست بازیگران یک پروژه بوده که چون برخی از آقایان دوست نداشتند من باشم، حذف شدم. ولی هیچ گاه یاد ندارم با پارتی در فیلمی بازی کرده باشم، این فرصتی بود که اتفاقاً انتظارش را داشتم اما خوشبختانه یا متأسفانه نصیبم نشد و هر قدم که برداشتم با تلاش و زحمت خودم بوده است.

تا به حال شده از حضور در فیلم یا سریالی پشیمان شوید؟

من از بازی در هیچ کاری پشیمان نشدم و همه کارهایم را دوست دارم. چون تمام لحظاتی که مقابل دوربین قرار گرفتم، برایم درس و تجربه بود که با هر نقش پرورش یافتم. من به تمام کارهایم در بازیگری افتخار می کنم چون هرکدامشان موجب رشد و یادگیری من شده است. من با تجربه هرنقش چیزهای جدید یاد می گیرم.

فیلم ساعت 6 صبح به کارگردانی مهران مدیری ساخته میشود

از اینکه مردم از شما استقبال نکنند چه حسی به شما دست می دهد؟

خیلی دفعات پیش آمده که با وجود اینکه مرا شناختند به طرفم نیامدند و استقبالی نکردند. هرچند که بر خلاف انتظارم بود و غافلگیر شدم. اما چند نفس عمیق کشیدم و با حفظ خونسردی آن مکان را ترک کردم.

اگر بازیگر نمی شدید، چه شغلی را انتخاب می کردید؟

رشته من مهندسی نرم افزار کامپیوتر است. مسلماً اگر بازیگر نمی شدم به سراغ شغلی در این رشته می رفتم چون درسم خوب بود. بازیگری ام یک اتفاق بود. در دانشگاهی که درس می خواندم، دپارتمان تئاتر هم بود. یادم می آید سال 75 بود که دو نفر از دوستان تئاتری به من پیشنهاد کردند برای تست بازیگری به آمفی تئاتر بروم. من که اصلاً در این فضاها نبودم و درک خاصی از بازیگری و تئاتر نداشتم و تا آن روز فقط یک نمایش تئاتر به نام «آن سوی آینه» را دیده بودم پیشنهادشان را قبول کردم و برای شیطنت و سر به سر گذاشتن بچه های تئاتر به سالن آمفی تئاتر رفتم.ولی رفتن همانا و از همان زمان 18 سال است که خط زندگی ام عوض شد. از همان اتد اول که برایم شوخی و خنده بود من به این سمت کشیده شدم و الان هجده سال است بازیگرم.

هنوز ورزش پارکور را دنبال می کنید؟

(نورایی دستی به سرش کشید) و گفت دیگر یک خرده سنم بالا رفته و شاید روزی 5-4 ساعت تمرین این ورزش دیگرجواب ندهد. اگر وقت داشته باشم حتماً ورزش می کنم ولی نه به شدت قبل چون بدنم از این ورزش دچار آسیب دیدگی هم شد. سال گذشته در دو پروژه تلویزیونی و سینمایی هم بازی کردم و زمانم برای ورزش کردن محدود شد اما سعی دارم از این به بعد ورزشم را دنبال کنم.

این ورزش را از چه زمانی شروع کردید؟

من در شهرک اکباتان بزرگ شدم. اکباتان شهرک عجیبی است که فکر می کنم مثل آن در دنیا وجود نداشته باشد. شهرک عجیبی که خیلی خواستنی است. در این شهرک هر اتفاق و چیزی به راحتی اپیدمی می شود. زمانی که ما، من و دوستانم ورزش پارکور را در شهرک شروع کردیم، متأسفانه اعتیاد به مواد مخدر در این شهرک بیداد می کرد که آن هم جریان همان اپیدمی است. این ورزش آن قدر برای جوانان جذاب بود که باور کنید مصرف مواد مخدر را کنار گذاشتند و به ما پیوستند. من خوشحالم و افتخار می کنم که به همراه دوستانم توانستم عده ای را از مصرف مواد مخدر و اعتیاد نجات دهم.

پر سر و صداترین طلاق‌های بازیگران ایرانی؛ کدام سلبریتی ها از هم جدا شده‌اند؟

برای خودتان، سینما و مردم چه آرزویی دارید؟

داشتن لحظات شاد خوب را برای خودم و مردم آرزو دارم. لحظات شاد همراه با سلامتی و برطرف شدن مشکلات اقتصادی که مردم را درگیر کرده است.امیدوارم مردم از لحظه لحظه زندگی شان لذت ببرند و مشکلاتشان حل شود.

شما در حال مطالعه بیوگرافی علیرام نورایی در بازیگرآنلاین هستید.برای اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

لیست آثار هنری علیرام نورایی

در ادامه بیوگرافی علیرام نورایی بازیگر گاندو باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

آثار سینمایی علیرام نورایی

سالعنوان فیلمکارگردان
۱۳۹۹هرماسمهدی صاحبی
۱۳۹۸گوهرشادبهرام بهرامیان
۱۳۹۵امپراتور جهنمپرویز شیخ طادی
۱۳۹۴جشن تولدعباس لاجوردی
۱۳۹۴بی خوابی اسب‌هاشهرام اسدزاده
۱۳۹۳یتیم‌خانه ایرانابوالقاسم طالبی
۱۳۹۰استردادعلی غفاری
۱۳۹۰هشتمین روز هفتهامیر سائلی
۱۳۹۰قلاده‌های طلاابوالقاسم طالبی
۱۳۸۹گلوگاه شیطانحمید بهمنی
۱۳۸۷نفوذیاحمد کاوری، مهدی فیوضی
۱۳۸۵گرگ و میشقاسم جعفری
۱۳۸۳بازندهقاسم جعفری

علیرام نورایی در شبکه نمایش خانگی

 
سالعنوانسمتکارگردانتوضیحات
۱۳۹۹سریال دادزنبازیگرسیامک خواجه وندهنوز منتشر نشده

آثار تلویزیونی علیرام نورایی

سالعنوان مجموعهکارگردانتوضیحات
۱۳۹۹روزهای ابدیجواد شمقدریشبکه ۱
۱۳۹۸–۱۴۰۰شهروند و مافیامحمد رجاییمجری فصل دوم تا یازدهم شبکه سلامتبیش از ۲۱۱ قسمت
۱۳۹۷گاندوجواد افشارشبکه ۳

۳۰ قسمت

۱۳۹۶از یادها رفتهبهرام بهرامیانشبکه ۱۲۵ قسمت
۱۳۹۶سارق روحاحمد معظمیشبکه ۵

۲۰ قسمت

۱۳۹۶محکومینسید جمال سید حاتمی

حسین قناعت

شبکه ۱

۳۰ قسمت

۹۵–۱۳۹۴آسپرینفرهاد نجفیشبکه نمایش خانگی

۱۷ قسمتدر نقش نیما

۱۳۹۳بزم آخرسجاد شهریاریشبکه ۲

۵ قسمت

پخش نوروز ۹۴

۱۳۹۳جاده چالوساحمد معظمیشبکه ۵

۲۶ قسمت

۱۳۹۲ماتادورفرهاد نجفیشبکه ۱

۱۲ قسمت

۱۳۹۲هوش سیاهمسعود آب پرورشبکه ۳

۱۵ قسمت

۱۳۹۱سریال اینترنتی نفوذآرش تیمورنژاداولین سریال اینترنتی
۱۳۸۹یک روز قبلصادق کرمیارشبکه ۱

۷ قسمت

۱۳۸۹قفسی برای پروازیوسف سیدمهدویشبکه ۱

۳۰ قسمت

۱۳۸۹عملیات ۱۲۵بهروز افخمیشبکه ۵

۱۸ قسمت

۱۳۸۸مردان تاریخ سازمحمود معظمیشبکه سحر

۲۸ قسمت

۱۳۸۷شاید برای شما هم اتفاق بیفتدمحمود معظمیشبکه ۵

اپیزودهای: شب شکار، گنجشک‌های شاهد، نور در تاریکی، بعضی آرزوها

۱۳۸۶شب مهتابشهرام باباپورشبکه ۲

۱۳ قسمت

۱۳۸۵ازنفس‌افتادهقاسم جعفریشبکه ۳

۱۳ قسمت

۱۳۸۵جابر بن حیانجواد افشارشبکه الکوثر و ۳

۱۴ قسمت

۱۳۸۵پول کثیفجواد افشارشبکه ۵

۲۶ قسمت

۱۳۸۳کمکم کنقاسم جعفریشبکه ۲

۳۰ قسمت

پخش در ماه رمضان

۱۳۸۲مسافری از هندقاسم جعفریشبکه ۳

۲۶ قسمت

۱۳۸۱آخرین آواز ققنوسمسعود تکاورشبکه ۳

۷ قسمت

۱۳۸۰شب آفتابیقاسم جعفریشبکه ۳

۱۵ قسمت

تله فیلم های علیرام نورایی

سالعنوان فیلمسمتکارگردانتوضیحات
فیلم نیمه بلند «فیلم نیمه بلند پله»بازیگرمحمد آهنگر
تله‌فیلم «ساعت به وقت صفر»بازیگراحمد معظمی
تله‌فیلم نامهبازیگرحسین حکمت جو
تله‌فیلم کارد و پنیربازیگرمحمود معظمی
تله‌فیلم یکی از میان مابازیگرحمید بهمنی
تله‌فیلم خط باریکبازیگرشفیع آقا محمدیان
تله‌فیلم گروگانبازیگرمحمدرضا آهنج
تله‌فیلم راهی عاشقبازیگراکبر منصور فلاح
تله‌فیلم خواب برفیبازیگرمحمدرضا کرمیار
تله‌فیلم حضوربازیگرمسعود تکاور
تله‌فیلم بی پایانبازیگرکاوه سجادی حسینی
تله‌فیلم شب مهتابیبازیگر
خواهران غمبازیگررضاعزیزی (سیمای همدان)
تله‌فیلم رفقای خوببازیگرآرش معیریان
راهی به ملکوتبازیگرکریم سربخش

جوایز و نامزدی‌های علیرام نورایی

نام اثرجایزهنتیجهسال
یتیم‌خانه ایرانبرنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر از چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومتبرنده۱۳۹۵

صفحه اینستاگرام علیرام نورایی

علیرام نورایی ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 1,402 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی علیرام نورایی و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی علیرام نورایی و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی علیرام نورایی ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام علیرام نورایی @alirum.nouraei میباشد و 348 هزار دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام علیرام نورایی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا