اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران مردبیوگرافی بازیگران

داستان آشنایی سروش جمشیدی با مهران مدیری و محبوبیتش چه بود؟

در این بخش بیوگرافی سروش جمشیدی بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی سروش جمشیدی از بازیگران مرد خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با نقش قیمت در دورهمی به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او و همسرش به همراه داستان زندگی از یزد تا تهران را میخوانیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی سروش جمشیدی آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

سروش جمشیدی چند سال سن دارد؟

سروش جمشیدی زاده 20 اسفند 1358 است و 42 سال سن دارد.

سروش جمشیدی مجرد است یا متاهل؟

سروش جمشیدی متاهل است ولی اطلاعاتی از همسر او منتشر نشده است.

تحصیلات سروش جمشیدی چقدر است؟

سروش جمشیدی دانشجوی انصرافی رشته برق است.

سروش جمشیدی فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

سروش جمشیدی از سال 1377 تاکنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی سروش جمشیدی

نام اصلیسروش جمشیدی
تاریخ تولد20 اسفند 1358
تحصیلاتدانشجوی انصرافی رشته برق
پیشهبازیگر و منشی صحنه
سالهای فعالیت1377 تاکنون
وضعیت تاهلمتاهل
فرزندیک پسر به نام سیاوش
قد175 سانتی متر

بیوگرافی سروش جمشیدی

بیوگرافی سروش جمشیدی

در بیوگرافی سروش جمشیدی میخوانیم: او در 20 اسفند 1358 در تهران متولد شد.

کودکی سروش جمشیدی

در بیوگرافی سروش جمشیدی جالب است بدانید او اصالتاً یزدی است و گفته می‌شود از توابع دین زرتشت می‌باشد. جمشیدی فعالیت هنری‌اش را از کودکی با بازی در نمایش‌های پدرش آغاز کرد و در جوانی تبدیل به چهره‌ای مشهور و محبوب در یزد تبدیل شد. باوجود علاقه‌اش به هنر و تئاتر، ریاضی-فیزیک خواند و با رتبه 9 وارد دانشگاه آزاد یزد برای تحصیل در رشته برق شد. اما پس از گذرندان دو ترم به این نتیجه رسید که روحیه فنی ندارد. درنهایت هم با اخذ مدرک فوق‌دیپلم برق درس و دانشگاه را رها کرد.

من کنکور با رتبه 9 وارد دانشگاه آزاد یزد شدم. اتفاقاً در رشته برق که انتخاب اولم بود، پذیرفته شدم، یک ترم را با درس‌ های عمومی طی کردم تا این‌که در ترم 2 متوجه شدم روحیم فنی نیست . در نهایت با پاس کردن 90 واحد و گرفتن فوق دیپلم دانشگاه را رها کردم

ازدواج و وضعیت تاهل سروش جمشیدی

بیشترین جستجوها در بیوگرافی سروش جمشیدی درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

نسبت پرستو گلستانی با مهدی اخوان ثالث شاعر معاصر چیست ؟

این کمدین محبوب و دوست‌داشتنی متأهل است و یک فرزند پسر به نام سیاوش دارد. او در مورد همسرش می‌گوید: «از همسرم تشکر می‌کنم و عاشق او هستم. به خاطر این که وقتی هنوز برای من اتفاقی نیفتاده بود، همه‌جوره من رو تحمل کرد. او سال‌ها سرکار می‌رفت و من در خانه بودم. اما همیشه به من انگیزه و انرژی می‌داد و باعث می‌شد تا ماه‌ها و روزهای بیکاری‌ام رو به‌خوبی سپری کنم و حالا هم که شرایط تغییر کرده باز هم به من انرژی می‌دهد.»

سروش جمشیدی و پسرش سیاوش
سروش جمشیدی و پسرش سیاوش

علایق و حقایقی درباره سروش جمشیدی

در ادامه بیوگرافی سروش جمشیدی مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

بازیگران مورد علاقه سروش جمشیدی

از قدیمی ها آقای علی نصیریان که به دور از کار، اخلاق و مرام حرفه ای ایشان برایم تحسین برانگیز است با استاد مشایخی همکاری کرده ام و معتقدم اگر در سینمای ایران به جایگاه بالایی رسیدند، درست کار و رفتار کرده اند

تیم مورد علاقه سروش جمشیدی

پرسپولیسی هستم و دوست نداشتم فوتبالیست شوم اما فوتبالیست ها رو دوست دارم

اشک ها و لبخندهای سروش جمشیدی

 اشک‌ها و صحبت‌های سروش جمشیدی در برنامه «حالا خورشید» نشان داد که آدم فوق‌العاده احساسی است. او در آن برنامه به ستایش مهران مدیری پرداخت و خود را مدیون وی دانست. او گفت: «مهران مدیری یک مرد به معنای واقعی کلمه است. من تا آخر عمر کاری خود مدیون او هستم. او تنها کسی است که من را باور کرد. خیلی‌های بازی من را می‌دیدند و می‌گفتند خیلی خوبی ولی او به من اعتماد کرد و من را باور کرد… برخی هم می‌گویند آشنای آقای مدیری است یا پول داده به اینجا رسیده که این قضاوت‌ها به‌شدت آزارم می‌دهد.»

همه چیز درمورد زندگی نیوشا ضیغمی و همسرش
سروش جمشیدی در برنامه حالا خورشید
سروش جمشیدی در برنامه حالا خورشید

اتفاقی بازیگر نشدم

معتقدم اگر قرار باشد نقش خوبی به من پیشنهاد شود باید در نوبت بمانم و همیشه از خدا می‌ خواهم که حواسش به من باشد که در نوبتم و اگر قرار است اتفاق خوبی برایم رخ دهد، زیاد دیر نشود ! ‌

معتقدم اگر قرار باشد اتفاقی در زندگی‌ ما رخ دهد، حتما می‌ افتد اما به شانس اعتقاد چندانی ندارم چون در حرفه‌‌ ام هیچ وقت شانس در خانه‌ ام را نزده و اتفاقی بازیگر نشده‌ ام

شروع فعالیت هنری سروش جمشیدی

اولین حضور سروش جمشیدی روی صحنه

 سروش جمشیدی تنها 6 سال داشت که برای اولین بار به روی صحنه نمایش رفت. کارگردان آن نمایش پدرش بود که از تئاتری‌های قدیمی شهر یزد به‌حساب می‌آید.

عکس پدر مرحوم ، سروش جمشیدی
عکس پدر مرحوم ، سروش جمشیدی

علاقه‌اش به بازیگری از همان روزها آغاز شد. او حتی دو سال بعد نمایشنامه‌هایی چند دقیقه نوشت و در مدرسه با دوستانش اجرا می‌کرد. در دوران راهنمایی هم‌گروهی که برای انتخاب بازیگر نوجوان به مدرسه‌شان آمده بودند، پس گرفتن تست او را انتخاب کردند. به این ترتیب سروش جمشیدی اولین بار برای بازی در فیلم «فرشته سلامتی» جلوی دوربین رفت.

فعالیت حرفه‌ای سروش جمشیدی

همان یکی دو ترم حضور در دانشگاه دستاوردهایی هم برایش داشت. یکی از تهیه‌کنندگان تلویزیون یزد نقش‌آفرینی‌های سروش در نمایش‌های دانشجویی را دیده بود و از وی برای حضور در یک برنامه ترکیبی تلویزیون دعوت کرد. جمشیدی در سال 1377 فعالیت رسمی و حرفه‌ای‌اش در تلویزیون را با بازی در چند آیتم نمایشی آغاز کرد. هم‌زمان وارد رادیو هم شد و نمایش‌هایی رو نویسندگی و اجرا کرد. او کمکم تبدیل به صدا و چهره‌ای آشنا در میان مردم شهرش تبدیل شد و با ایفای نقش آقای پیله به شهرت رسید. بسیاری هنوز او را به نام آقای پیله در یزد می‌شناسند.

بازگشت رضا رشیدپور به تلویزیون با ساعت صفر

ماجرت به تهران و شروع زندگی جدید سروش جمشیدی

سروش جمشیدی پس از مدتی احساس درجا زدگی در صداوسیمای یزد کرد و برای پیشرفت و گسترده‌تر کردن فعالیتش راهی پایتخت شد. چند سالی را به دور از خانواده و در کنار مادربزرگش در تهران زندگی کرد. اوایل شرایط برای فعالیت حرفه‌ای آن‌چنان مساعد نبود. او 3-4 سالی روزگار خود را از طریق اجرای نمایش‌های کودک در مدارس می‌گذراند. در سال 84 بالاخره اولین جرقه‌های اقبالش زده شد و در مجموعه تلویزیونی «تعطیلات دوست‌داشتنی» حضور پیدا کرد.

سروش جمشیدی در مجموعه تعطیلات دوست داشتنی
سروش جمشیدی در مجموعه تعطیلات دوست داشتنی

زمانی که من به تهران آمدم، مادر بزرگم کسالت داشت و من باید علاوه‌ بر کارهای خودم به او هم می‌ رسیدم آن زمان من کار و بار درست حسابی نداشتم و برای آنکه بتوانم امرار معاش کنم نزدیک 3 – 4 سال در مدارس نمایش کودک کار می‌ کردم

بعد از آن به سریال «عاروس» پیوست و چند سکانسی در مجموعه محبوب «متهم گریخت» بازیگر رضا عطاران شد.

او همچنین بعنوان صداپیشه عروسکی بنام میدونه در مجموعه شادونه در سرزمین دونه ها و صداپیشه کلاغ در شادونه در سرزمین پرندگان فعالیت می کرد

او تجربه فعالیت به‌عنوان تدوینگر و منشی صحنه را نیز در آن سال‌ها پیدا کرد. اما این شروع خوب دوامی نداشت. جمشیدی نزدیک به 10 سال با پیشنهاد آن‌چنانی مواجه نشد.

آن زمان منشی صحنه مرد خیلی کم پیدا می‌شد و خیلی از کار من استقبال هم کردند سعی می‌کردم کارم را درست انجام بدهم و به همین خاطر، خیلی پر کار شده بودم

از میان سال‌های 84 تا 94 تنها در دو سریال «خروس» ساخته جواد رضویان و «زیر نیم‌کاسه» سید وحید حسینی نقش‌آفرینی کرد. در چند مجموعه و برنامه تلویزیونی هم صداپیشگی کرد.

رازهای خودکشی مریلین مونرو به همراه یادداشت های او

اما آشنایی با مهران مدیری در سال 94 درهای موفقیت را به‌سوی او گشود. خود جمشیدی فعالیتش در آن سال‌ها را مثمر ثمر می‌داند و می‌گوید: «بازی من در یزد موفق بود و حتی هنوز هم بعضی از مردم یزد مرا با نقشی که در یک سریال داشتم، می‌شناسند. بااین‌حال با وجود اینکه حدود 18 سال کار هنری کردم اکثر مردم مرا با سریال در حاشیه 1 و 2 شناختند و من در مجموعه‌های مهران مدیری دیده شدم و خیلی مدیون و ممنون او هستم. قبل از آن هم موفق بودم اما معروف نه»

سروش جمشیدی در مجموعه درحاشیه
سروش جمشیدی در مجموعه درحاشیه

آشنایی سروش جمشیدی با مهران مدیری

جمشیدی توسط یکی از همکاران مهران مدیری به پشت‌صحنه اثر جدید او فراخوانده شد تا شانس خود برای حضور در نقشی کوتاه را محک بزند. اوایل رغبت آن‌چنانی به این کار نداشت. اما پافشاری دوستان او را مجاب کرد.

در تله فیلم وحید حسینی دستیار خانم درخشان بودم که چون کار کمدی وروجک ها را از من دیده بود، به من گفت که آقای مدیری می خواهد یک کار تلویزیونی به نام در حاشیه بسازد و برای یک سری از نقش های جدید آن به بازیگر جدید احتیاج دارد، اگر مایل باشی من می توانم تو را به دستیار آقای مدیری معرفی کنم، چندان انگیزه ای نداشتم اما صحبت های خانم درخشان باعث شد که این کار را انجام دهم

سروش برای بازی در سریال «در حاشیه 1» تست داد و پذیرفته شد.

«اولین سکانسی که جلوی دوربین آقای مدیری رفتم، سکانس شلوغی بود که در حضور خبرنگاران بود و این کارم را سخت‌تر می‌کرد و خوشحالم که چک اول را خوب زدم. مطمئناً خدا در آن روز همراهم بود.»

ماجرای تغییر رنگ چشمان مازیار لرستانی چیست ؟

ابتدا قرار بود تنها در یک قسمت حضوری کوتاه داشته باشد. اما بعد از فیلم‌برداری آن قسمت، خبر رسید مهران مدیری قصد دارد قراردادی برای 90 قسمت با او ببندد. جمشیدی حضوری نسبتاً پررنگ در «در حاشیه 2» و «عطسه» داشت. اما آن اتفاق ویژه‌ای که سال‌ها انتظار را می‌کشید، با «دورهمی» افتاد.

شهرت سروش جمشیدی با دورهمی

 سروش با بازی درخشانش در آیتم‌های نمایشی برنامه تلویزیونی «دورهمی» به اوج شهرت خود رسد. «دورهمی» تبدیل به یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های تلویزیون شد و قیمت با بازی سروش جمشیدی یکی محبوب‌ترین شخصیت‌های تلویزیونی. قیمت با تکه کلام گل من، بیان و ژست‌های خاص و بانمکش خیلی زود در دل مردم جا باز کرد.

سروش جمشیدی بازیگر نقش قیمت در دورهمی
سروش جمشیدی بازیگر نقش قیمت در دورهمی

وی بعد از آن در مجموعه «در قصه‌ها زندگی می‌کنند» به ایفای نقش پرداخت.همچنین بازی در سریال مرز خوشبختی در نقش مجد به کارگردانی حسین سهیلی زاده را که نوروز 96 پخش گردید درکارنامه اش دارد.

سریال مرز خوشبختی (پوریا پورسرخ - سروش جمشیدی)
سریال مرز خوشبختی (پوریا پورسرخ – سروش جمشیدی)

او حالا تبدیل به چهره‌ای مشهور در ایران تبدیل شده و در پیشنهادهای زیادی در سال‌های اخیر دریافت کرده است.

جمشیدی در خصوص مشهور شدنش گفت :شهرت خیلی خانواده های ما را اذیت میکند و شرایط را برای ما سخت تر می کند.خیلی دوست دارم از لحاظ کاری بزرگ شوم نه از لحاظ شهرت بلکه از لحاظ کاری و انسانیت.

لیست آثار هنری سروش جمشیدی

در ادامه بیوگرافی سروش جمشیدی بازیگر تعطیلات دوست داشتنی باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

 
نام اثرگونهکارگردانسال تولید
تعطیلات دوست داشتنیمجموعه تلویزیونیسید وحید حسینی۱۳۸۰
عاروسسید محمد حسینی‌خواه
متهم گریخترضا عطاران۱۳۸۴
خروسمجموعه تلویزیونیسعید آقاخانی۱۳۹۱
زیر نیم‌کاسهفیلم تلویزیونیسید وحید حسینی
عطسهمجموعه نمایش خانگیمهران مدیری۱۳۹۴
در حاشیهمجموعه تلویزیونی۱۳۹۴
دورهمی۱۳۹۷–۱۳۹۴
سه شومحسن غضنفری۱۳۹۴
در قصه‌ها زندگی می‌کنندداوود بیدل۱۳۹۵
مرز خوشبختیمجموعه تلویزیونیحسین سهیلی زاده۱۳۹۶
شب عیدمجموعه تلویزیونیسعید آقاخانی۱۳۹۷
بچه محلمجموعه تلویزیونیاحمد درویشعلی پور۱۳۹۹
صفر بیست و یکمجموعه تلویزیونیسیامک انصاری و جواد رضویان۵ آبان ۱۳۹۹
زن زندگی مرد زندگیمجموعه تلویزیونیغلامرضا رمضانی و مسعود شامحمدی١۴٠٠
ماجرای سیگار کشیدن مهران مدیری در یک مصاحبه

تئاترهای سروش جمشیدی

  • شب (به نویسندگی و کارگردانی صحرا فتحی و تهیه کنندگی محمد قدس)، (۱۳۹۸)

سروش جمشیدی در سینما

  • فیلم سینمایی کفش
  • 50کیلو آلبالو (۱۳۹۴)
  • زیر نظر (۱۳۹۷)
  • دوچ (1397)
  • زیر نظر(1397)
سروش جمشیدی در فیلم کفش
سروش جمشیدی در فیلم کفش
فیلم سینمایی دوچ با بازی سروش جمشیدی
فیلم سینمایی دوچ با بازی سروش جمشیدی
سروش جمشیدی در فیلم زیرنظر
سروش جمشیدی در فیلم زیرنظر

صفحه اینستاگرام سروش جمشیدی

سروش جمشیدی ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 567 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی سروش جمشیدی و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی سروش جمشیدی و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی سروش جمشیدی ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام سروش جمشیدی @soroush.jamshidy میباشد و 2میلیون و 300 هزار دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام سروش جمشیدی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا