اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبیوگرافی بازیگران

علت پیری و سفیدی موهای پانته آ پناهی ها چیست؟

در این بخش بیوگرافی پانته‌آ پناهی‌ها بازیگر سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی پانته‌آ پناهی‌ها که بیشتر او را با فیلم بانوی عمارت به یاد می آوریم . امروز مروری داریم بر 0 تا 100 بیوگرافی پانته‌آ پناهی‌ها از بازیگران زن معروف با عکس شخصی تا همسرش و ماجرای شروع فعالیت تا خجالت و ترس او. برای مطالعه بیوگرافی پانته‌آ پناهی‌ها با ما همراه باشید.

پانته‌آ پناهی‌ها متولد چه سالی است ؟

پانته‌آ پناهی‌ها زادهٔ 9 آذر 1356 در تهران است.

پانته‌آ پناهی‌ها مجرد است یا متاهل ؟

پانته‌آ پناهی‌ها در حال حاضر مجرد است.

پانته‌آ پناهی‌ها فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد ؟

پانته‌آ پناهی‌ها فعالیت خود را از سال 1380 آغاز کرد.

مدرک تحصیلی پانته‌آ پناهی‌ها چیست؟

پانته‌آ پناهی‌ها لیسانس رشته کارگردانی سینما را دارد.

خلاصه بیوگرافی پانته‌آ پناهی‌ها

نام اصلیپانته‌آ پناهی‌ها
تاریخ تولد9 آذر 1356
تحصیلاتلیسانس رشته کارگردانی سینما
پیشهبازیگر تئاتر و سینما، منشی صحنه
زمینه فعالیتتئاتر، سینما و تلویزیون
سالهای فعالیت۱۳۸۰-اکنون
وضعیت تاهلمجرد

بیوگرافی پانته‌آ پناهی‌ها

بیوگرافی پانته‌آ پناهی‌ها

پانته‌آ پناهی‌ها یکی از بهترین‌های سینمای ایران در چندساله اخیر است. او با بازی در فیلم سینمایی «خانوم» توانایی خود را به رخ همگان کشید. بعدازآن هم آن‌قدر خوب از پس نقش‌های متفاوت و جذاب درآمد که اسمش بیش‌ازپیش بر سر زبان‌ها افتاد. حتماً ننه آقای «نفس» یا شربت را در مجموعه «شهرزاد» به یاد دارید. پانته‌آ پناهی‌ها ازجمله کسانی بود که فعالیت هنری‌اش را از سینما شروع کرد و بعد به تئاتر کشانیده شد. اولین بار حسین کیانی از او برای بازی در یک نمایش استفاده کرد. تجربه و مهارتی که در تئاتر به دست آورد باعث شد در سال 1392 با قدرت به سینما برگردد. پانته‌آ پناهی‌ها ازجمله بازیگران دغدغه‌مند سینمای ایران است که در انتخاب نقش‌ها حساسیت بالایی به خرج می‌دهد و کیفیت فیلم‌نامه برایش حرف اول را میزند.در ادامه بیشتر با بیوگرافی پانته‌آ پناهی‌ها آشنا خواهیم شد

در بیوگرافی پانته‌آ پناهی‌ها آمده است: او متولد 9 آذر 1356 در تهران ، بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون و منشی صحنه و انتخاب بازیگر است

کودکی پانته‌آ پناهی‌ها و پدرش
کودکی پانته‌آ پناهی‌ها و پدرش

در ادامه بیوگرافی پانته‌آ پناهی‌ها میخوانیم:وی دانش‌آموخته رشته کارگردانی سینما از موسسه آموزش عالی سوره در مقطع لیسانس می‌باشد.

ماجرای گانگستر بازی شبنم قلی خانی چه بود ؟
پانته‌آ پناهی‌ها سال سوم دبیرستان
پانته‌آ پناهی‌ها سال سوم دبیرستان

ازدواج و وضعیت تاهل پانته‌آ پناهی‌ها

بیشترین جستجوها در بیوگرافی پانته‌آ پناهی‌ها درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

تاکنون صحبتی از ازدواج پانته‌آ پناهی‌ها در رسانه به میان نیامده و خانم بازیگر در آستانه پنجمین دهه زندگی‌اش، به‌احتمال‌قوی همچنان مجرد است.

علایق و حقایقی درباره پانته‌آ پناهی‌ها

در ادامه بیوگرافی پانته‌آ پناهی‌ها مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

او عضو تیم اسکواش هنرمندان است و به ورزش علاقه دارد.

پانته‌آ پناهی‌ها و تیم اسکواش هنرمندان
پانته‌آ پناهی‌ها و تیم اسکواش هنرمندان

در بیوگرافی پانته‌آ پناهی‌ها جالب است بدانید او حامی حقوق حیوانات است و در صفحه شخصی‌اش بارها این موضوع را ابراز کرده است.

حمایت پانته‌آ پناهی‌ها از حیوانات
حمایت پانته‌آ پناهی‌ها از حیوانات

در بیوگرافی پانته‌آ پناهی‌ها بهتر است او در آلبوم در شعله با تو رقصان به همراه صابر ابر با مهیار علیزاده همکاری داشته‌است.

پانته‌آ پناهی‌ها یک سگ کوچولو و بامزه به نام «رام رام» دارد که گاهی عکس‌های او را در صفحه شخصی اش به اشتراک می‌گذارد.

رام رام سگ خانگی پانته‌ آ پناهی‌ها
رام رام سگ خانگی پانته‌ آ پناهی‌ها

خجالتی ام و از همه بدتر

من همیشه از نقشی که بازی می کنم ، خجالت می کشم و وقتی بازی خودم را می بینم بنظرم از همه بدتر هستم

به این معروفم که بعد از تئاترهایم همیشه گم می شوم ، مگر اتفاق خاصی بیفتد و مثلا 30 اجرا رفته باشم تا من کم کم پیدا شوم

در سینما هم اساسا با شنیدن صدا و تصویر خودم اذیت می شوم ، حال عجیبی است وقتی خودم را روی پرده می بینم ، از خجالت در صندلی فرو می روم

ترجیحم تئاتر است

تئاتر را برای زندگی کردن و لذت بردن ترجیح می دهم ، در موقعیتی هستم که بخاطر سابقه ام ، هر تئاتری را نمی توانم کار کنم که من را راضی نگه دارد

چرا موهای پانته‌آ پناهی‌ها سفید است ؟

در یکی از مصاحبه ها خانم پانته‌آ پناهی‌ها به سوال مجری در مورد خصوصیات ظاهری اش اینگونه پاسخ داد که این مورد هست و در سنین پایین تر باعث اذیت وی نیز می شده است اما اکنون با آن راحت است و مشکلی ندارد. بنظر می رسد رنگ مو های ایشان بصورت مادرزادی سفید بوده است.

موهای سفید پانته‌آ پناهی‌ها
موهای سفید پانته‌آ پناهی‌ها

شروع فعالیت هنری پانته‌آ پناهی‌ها

معمولاً این تئاتری‌ها هستند که در تئاتر نامی برای خودشان دست‌وپا می‌کنند و بعد از مدتی به سینما روی می‌آورند. اما برای پانته‌آ پناهی‌ها این روند تا حدودی برعکس اتفاق افتاد. پانته‌آ پناهی‌ها از ابتدا رشته کارگردانی سینما را برای تحصیل انتخاب کرد و دغدغه اصلی‌اش فیلم‌سازی بود و ولا غیر. دست تقدیر بوده یا چیز دیگری که او در مقابل حسین کیانی قرار می‌گیرد.

زندگی خصوصی لیلا برخورداری بازیگر نقش کبری در خواب و بیدار + عکس های دیدنی او

حسین کیانی صدای پانته‌آ پناهی‌ها را وقتی داشته یکی از دوستانش را صدا می‌زده، شنیده است. کیانی هم یک دل نه صد دل، البته تحت تأثیر صدای خاص او قرار می‌گیرد و برای حضور در تمرین نمایششان از او دعوت به‌عمل‌می‌آورد. شنیدن صدا در یک‌لحظه همانا و کشف یک استعداد همانا. پانته‌آ پناهی‌ها می‌گوید:«یک روز در دانشگاه تهران فردی را صدا می زدم و آقای حسین کیانی صدای من را شنید و آنقدر خجالتی بود که از یک نفر خواست تا از من بپرسد کار تئاتر می کنم یا نه؟ من هم گفتم نه. من تئاتر بلد نیستم! آن زمان سینما می خواندم اما دوستانم در دانشگاه تهران درس می خواندند و به همین دلیل به دانشگاه هنرهای زیبا رفت و آمد داشتم. از من پرسیدند دوست داری تئاتر بازی کنی؟ من هم گفتم بدم نمی آید تجربه کنم، اما هنوز آشنایی با تئاتر نداشتم.

آقای کیانی من را سر تمرین های تئاتر بردند و تازه در پروسه تمرین فهمیدم چه اتفاقی در تئاتر می افتد و تا چه حد می تواند حس و حال خوبی به زندگی من بدهد.» و به‌این‌گونه بود که پانته‌آ پناهی‌ها هنرپیشه شد.

پانته‌آ پناهی‌ها حرفه ای با تئاتر

در بیوگرافی پانته‌آ پناهی‌ها میخوانیم: وی در سال 1376 وقتی 20 ساله بود با گروه همسرا در نمایش «دژ هوش ربا» حرفه ای به روی صحنه رفت همچنین در نمایش «سیاها» حضور موفقی پیدا کرد. او با همان نمایش به خارج از کشور هم رفت و محبوبیت و شهرت قابل‌توجهی پیدا کرد.

پناهی ها آن روزها احساس کرد به تمام چیزی که از این عرصه می‌خواهد رسیده است. به قول خودش:«همین برای من در عرصه تئاتر کافی بود.»  به همین دلیل منشی صحنه شد تا هیجانات و تجربیات جدیدی را در این کار کسب کند.

آن مقطع مشکلاتی در زندگی داشتم و از حضور روی صحنه تئاتر به آرامش می رسیدم. آن زمان کم سن و سال بودم و تئاتر «سیاها» را بازی می کردم و با خودم می گفتم؛ چه چیز بیشتری از بازیگری می خواهم؟ در تئاتر مهم بازی کرده ام، با این تئاتر به خارج رفته ام، خودم و گروه مان معروف و مشهور شدیم، پس همین برای من در عرصه تئاتر کافی است و باید دنبال کار دیگری بگردم که من را خوشحال کند. به همین دلیل منشی صحنه شدم.

اما این پایان کار پانته‌آ پناهی‌ها در عرصه تئاتر نبود. او در سال‌های اخیر همچنان این حیطه را دنبال می‌کند. حتی اولویت اصلی‌اش بازی در تئاتر است تا سینما.

کدام بازیگران به طرح صیانت اعتراض کردند؟

پانته‌آ پناهی‌ها تجربه بازی در نمایش‌هایی همچون «نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه» کیومرث مرادی، «کالیگولا» به کارگردانی همایون غنی زاده، «هملت» و … را دارد. پناهی در یکی از نمایش‌های فرمیک رضا ثروتی به نام «اشرف مخلوقات» حضور داشت و بازی کاملاً متفاوتی از خود ارائه داد.

بازی پانته‌آ پناهی‌ها جلوی دوربین

در بیوگرافی پانته‌آ پناهی‌ها آمده است: پانته‌آ پناهی‌ها فعالیت سینمایی‌اش را در سال 1381 به‌عنوان منشی صحنه آغاز کرد.

در بین سال‌های 81 تا 83 در پشت‌صحنه 4-5 فیلم سینمایی حضور داشت و در فیلم‌هایی مثل «آن مرد را نکشید»، «مواجهه»، «بوی بهشت» و «به رنگ ارغوان» خیلی کوتاه در حد یک یا دو پلان بازی کرد. بازی‌های کوتاهی که هیچ‌گاه دیده نشد.

او می‌گوید: «اولین بار که تصویر خودم را در فیلم «آن مرد را نکشید» محمد اربابیان دیدم، گفتم که دیگر در سینما بازی نمی‌کنم. درواقع در پروسه فیلم‌برداری به این نتیجه رسیدم که دیگر این کار را نمی‌کنم. چون از کات‌های مداوم و به هم ریختن حس‌ها و … اذیت شدم.» و این دلیل غیبت چندین ساله پانته‌آ پناهی در سینما بود.اما در سال 91 پانته‌آ پناهی با کوله باری از تجربه و شهرت مختصری که در تئاتر به دست آورده بود، پس از 8 سال به سینما آمد.

پانته‌آ پناهی‌هادر فیلم «گس» بازی قابل‌توجهی داشت. در سال 92 هم برای بازی در فیلم سینمایی«خانوم» موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر بخش نگاه نو از سی و دومین جشنواره فیلم فجر شد. «خانوم» را می‌توان نقطه عطفی در سینما برای او دانست.

پانته‌آ پناهی‌ها در فیلم گس
پانته‌آ پناهی‌ها در فیلم گس
پانته‌آ پناهی‌ها در فیلم خانوم
پانته‌آ پناهی‌ها در فیلم خانوم

شهرت پانته‌آ پناهی‌ها از شهرزاد تا بانوی عمارت

در بیوگرافی پانته‌آ پناهی‌ها عمده شهرت او به سال 94 و بازی در دو فیلم محبوب برمی‌گردد.

ماجرای سیلی ای که مارگو رابی به لئوناردو دی‌کاپریو زد چه بود؟

اولی در سینما بود و «نفس». ننه‌آقا نقشی بود که شاید تنها پانته‌آ پناهی‌ها از پس ایفای آن برمی‌آمد و بس. پانته‌آ پناهی‌ها برای آن فیلم به‌عنوان بهترین بازیگر زن در سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر شد.

پانته‌آ پناهی‌ها در فیلم نفس
پانته‌آ پناهی‌ها در فیلم نفس

دومی هم ‌در نقش شربت در سریال پرطرفدار «شهرزاد» که برای نمایش خانگی بود جلوی دوربین رفت و محبوبیت زیادی در بین بینندگان این سریال دست پیدا کرد. بعد از شهرزاد دیگر کمتر کسی پیدا می‌شد که با نام پانته‌آ پناهی‌ها ناآشنا باشد. بازی در سریال حسن فتحی و در کنار بازیگرانی مشهور یکی از نقاط قوت کارنامه هنری پانته‌آ پناهی‌ها محسوب میشود.

پانته آ پناهی ها با نقش شربت در سریال شهرزاد
پانته‌آ پناهی‌ها با نقش شربت در سریال شهرزاد
گلاره عباسی و پانته آ پناهی ها در سریال شهرزاد
گلاره عباسی و پانته‌آ پناهی‌ها در سریال شهرزاد

اظهارنظر پانته‌آ پناهی‌ها نسبت به نقش‌آفرینی‌های خودش: «ازلحاظ حسی نقش طوبی در فیلم «خانوم» برای من اولی بوده است. عجیب‌ترین و دور از ذهن‌ترین نقش هم ننه آقا در فیلم «نفس» بود و در عین خال ازنظر روانی کاراکتر اعظم در «لاک قرمز» برای من سخت‌ترین نقش به شمار می‌آید.»

در بیوگرافی پانته‌آ پناهی‌ها آمده است او در سال 1397 با سریال بانوی عمارت در نقش افسر الملوک اولین بار وارد قاب تلویزیون شد

پانته آ پناهی ها در سریال بانوی عمارت
پانته‌آ پناهی‌ها در سریال بانوی عمارت

در بیوگرافی پانته‌آ پناهی‌ها از دیگر فعالیت‌های مهم سینمایی او می‌توان به فیلم‌های «من دیگو مارادونا نیستم»، «لاک قرمز»، «آبجی»، «آااادت نمی‌کنیم»، «درخونگاه» و «جشن دلتنگی» اشاره کرد.

پانته‌آ پناهی‌ها در فیلم من دیگو مارادونا نیستم
پانته‌آ پناهی‌ها در فیلم من دیگو مارادونا نیستم
پانته‌ آ پناهی‌ها در فیلم لاک قرمز
پانته‌ آ پناهی‌ها در فیلم لاک قرمز
پانته‌آ پناهی‌ها در فیلم آبجی
پانته‌آ پناهی‌ها در فیلم آبجی
پانته‌آ پناهی‌ها در فیلم آااادت نمی‌کنیم
پانته‌آ پناهی‌ها در فیلم آااادت نمی‌کنیم
پانته‌آ پناهی‌ها در فیلم درخونگاه
پانته‌آ پناهی‌ها در فیلم درخونگاه
پانته‌آ پناهی‌ها در فیلم سینمایی جشن دلتنگی
پانته‌آ پناهی‌ها در فیلم سینمایی جشن دلتنگی

خاتون جدید ترین ساخته ی تینا پاکروان است که قرار بر این دارد که با نگاهی نو رشادت بانوان ایرانی را در سال های اشغال ایران توسط متفقین در جنگ جهانی دوم را به نمایش در آورد.

پانته‌آ پناهی‌ها در فیلم خاتون نیز با تینا پاکروان همکاری داشته و سریال خاتون دومین همکاری این دو هنرمند می باشد.

پانته‌آ پناهی‌ها در نقش گوهر در این سریال هم بازی های معروف و زیادی دارد که می توان از آن ها به نگار جواهریان، مهران مدیری، مهران غفوریان و محمدرضا شریفی نیا اشاره داشت.

پانته آ پناهی ها در سریال خاتون
پانته‌آ پناهی‌ها در سریال خاتون

شهرت را دوست ندارم

اصلا شهرت را دوست ندارم چون همیشه فکر می کردم آدم باید کار خودش را انجام بدهد و سرش به کار خودش باشد. حالا چه اهمیتی دارد که مورد توجه قرار بگیرید

ماجرای تغییر جنسیت شهره لرستانی و تغییر اسم او به مازیار

هر بار که در تئاتر جایزه گرفتم، واقعا خجالت کشیدم ، وقتی به خاطر سریال «شهرزاد» مردم در خیابان یک جور خاصی به من توجه می کنند، وظیفه و مسئولیت سنگینی برای من به وجود می آید

فیلم‌سازی پانته‌آ پناهی‌ها

سال‌ها از آغاز فعالیت هنری پانته‌آ پناهی‌ها می‌گذرد. اما هنوز موفق دستیابی به اولین دغدغه‌اش یعنی فیلم‌سازی نشده است. دلایل آن را از زبان خود پانته‌آ پناهی‌ها بشنویم: «مشکل اصلی من نداشتن فیلم‌نامه و قصه خوب است. چون در خودم دانش نوشتن را نمی‌بینم. ولی توانایی روتوش کردن را دارم و وقتی یک فیلم‌نامه می‌خوانم متوجه می‌شوم کجا کم‌وزیاد دارد. همیشه دغدغه من یک قصه خوب بوده و ایده‌ای در ذهنم دارم که دوست دارم درباره آن به شکل خاص یک فیلم بسازم. اما نمی‌دانم چه زمانی.»

گفتگوی مازیار میری (کارگردان) با پانته‌آ پناهی‌ها

مازیار میری: من تو را خوب می شناسم و می دانم کارت از پشت صحنه سینما شروع شد. منشی صحنه بودی، یک منشی صحنه خیلی خوب هم بودی؛ از آن ها که همیشه کارگردان ها دنبال کار کردن با آن ها هستند. همیشه هم جزو اولین انتخاب ها بودی، پس نه مسئله مالی داشتی، نه مسئله کاری. چه اتفاقی برای پانته‌آ پناهی‌ها افتاد که احساس کرد علاقه مند به بازیگری است؟

من علاقه مند به بازیگری در سینما نبودم.

خب با سینما کاری ندارم، بازیگری تئاتر.

بازیگری در تئاتر، حس و حال عجیبی دارد.

مازیار میری: قبل از اینکه منشی صحنه باشی، یک تئاتر، بازی کرده بودی.

چند تئاتر. ولی آن اتفاقی که باعث شد احساس کنم به نوعی به ته تئاتر رسیده ام و برایم کافی است، نمایش «سیاها» حامد محمدطاهری بود.

مازیار میری: تو به عنوان منشی صحنه، اولین فردی هستی که بازی بازیگران را می بینی. آیا هیچ وقت فکر کردی به اینکه اشتباهات بازیگران را به کارگردان گوشزد کنی یا خودت را جای آن ها قرار دهی؟

بسیار زیاد. چون آدمی به شدت حسی هستم، بیشتر بازیگرانی که تکنیکی کار می کردند توی ذوقم می زدند و حسشان به خصوص از طریق چشم منتقل نمی شد. همیشه این نکات را به کارگردان می گفتم.

داستان ازدواج هانیه غلامی و تصاویر او و همسرش

مازیار میری: من خودم همیشه اول نظر منشی صحنه و دستیارم را می پرسم حتی قبل از فیلمبردار. تو به عنوان بازیگری که خودت هم بازی می کنی، تا چه حد خودت را در آن بازیگران می دیدی و سعی می کردی نگاه یک منشی صحنه را به بازی خودت هم انتقال بدهی؟

هیچ وقت خودم را در آن ها نمی دیدم ولی به این دلیل که با اتفاقات جاری در صحنه همراه بودم، مثلا وقتی بازیگر گریه می کرد، من هم گریه می کردم یا وقتی از ته دل می خندید من هم نمی توانستم جلوی خنده هایم را بگیرم. حتی برای اینکه بازیگری بتواند راحت تر بازی کند و دیالوگ هایش را بگوید، پشت دوربین می ایستادم و دیالوگ های مقابل او را می گفتم.

مازیار میری: فکر می کنی تا به حال در سینما، درست انتخاب شده ای؟

نه، فکر می کنم برخی موارد درست انتخاب شده ام اما بعضی موارد هم درست انتخاب نشدم و خودم هم اشتباه انتخاب کردم.

مازیار میری: می خواهم درباره مراقبت از خودت در انتخاب هایت بپرسم. آیا تا به حال پیش آمده به یک کارگردان که نقشی را به تو پیشنهاد داده بگویی فلانی بهتر از من است؟

بله.

ممکن است دوباره سراغ کار منشی صحنه بروید تا چهره تان برای مخاطب عام کمرنگ شود؟

من برای منشی صحنه ها و این کار احترام بسیاری قائل هستم چون فکر میکنم به شدت زحمت می کشند؛ البته آن هایی که درست و حرفه ای کار می کنند، زحمت می کشند و بار سنگینی روی دوششان قرار دارد. به همین دلیل دیگر توان این کار را در خودم نمی بینم اما از وقتی دانشجوی کارگردانی بودم، ایده آل فیلم سازی در ذهن داشتم و برای پایان نامه ام هم یک کار هشت دقیقه ای با فضایی غیرعادی ساختم.

مازیار میری: ما کارگردانان با اولین کسی که حرف می زنیم و درباره بازیگران و… غر می زنیم، منشی صحنه است. چقدر رد و بدل شدن این حرف ها در بازیگری به تو کمک کرده و وقتی بازی می کنی, به این حرف ها فکر می کنی؟

همه چیز در مورد سپند امیرسلیمانی چپ دست

نمی توانم بگویم در تمام لحظات حواسم هست اما همیشه وقتی یک پلان تمام می شود به سرعت نگاهم, به سمت منشی صحنه و کارگردان می رود.

خانم پناهی ها در سریال «شهرزاد» هم نقش متفاوت و جذابی را ایفا کردید. نگران دیده نشدن , این نقش در کنار بازیگران حرفه ای و برجسته ای مثل آقای علی نصیریان، شهاب حسینی، ترانه علیدوستی و مصطفی زمانی نبودید که کاراکترهای ثابت سریال هستند؟

متفاوت کار کردن همیشه در تئاتر، دغدغه من بوه، در سینما هم همینطور. متاسفانه در سینما بیشتر نقش زنان, بدبخت و بیچاره را به من دادند. می دانستم به خاطر فرم چهره و چشم هایم این تمایل در کارگردانان , به وجود آمده و در حال تبدیل شدن به بازیگری بودم که فقط یک مدل نقش را بازی می کند.

اما در تئاتر به این شکل نیست چون روحیات و توانایی های فیزیکی مرا می شناسند و گستردگی و تنوع نقش, در تئاتر بیشتر است. در سینما چنین اتفاقی برای من افتاد اما سر شیطنت تورج اصلانی در فیلم «جینگو»، نقش فانتزی و متفاوتی را بازی کردم که خودم هم بسیار دوست داشتم.

وقتی آقای حسن فتحی هم پیشنهاد بازی در سریال «شهرزاد» را به من دادند، پرسیدم چه نقشی است؟ گفتند یک آدمکش! این نقش برای من جذاب و متفاوت بود و به همین دلیل بازی در سریال را قبول کردم.

آقای فتحی گفتند از قسمت ۱۳ وارد قصه می شوی. گفتم مهم نیست یعنی اندازه نقش برایم مهم نبود , بلکه سنت شکن بودن این کاراکتر برایم جذابیت داشت.

چنین نقشی هم در کارنامه شما، هم در سینمای ما سنت شکن است و در شبکه نمایش خانگی که خط قرمزها کمتر است، می تواند دیده شود!

بله، من تا به حال چنین نقشی بازی نکرده بودم و آقای فتحی که می دانستند تر و فرز هستم و این نقش کمی اکشن دارد، مرا انتخاب کردند و من هم استقبال کردم. وقتی شروع به بازی کردم، اصلا به این فکر نکردم که سریال، داستان فرهاد، شهرزاد و شیرین است یا حضورم تحت تاثیر استادی مثل آقای نصیریان قرار می گیرد که بسیار متمرکز هستند و کارکردن با ایشان بسیار سخت و لذتبخش است.

در صفحه اینستاگرام گلزار چه میگذرد؟

حتی یک لحظه هم فکر نکردم که نقش ام کوتاه است بلکه فقط کیف می کردم از این که نقشی متفاوت را بازی می کنم. بعد متوجه شدم که در تدوین ورود من به سریال به تعویق افتاده و در قسمت ۱۹ وارد سریال می شوم اما می دانستم به خاطر متفاوت بودن نقش شربت، مخاطبان متوجه اش می شوند.

حضور در این سریال در ارتباط شما با مخاطب عام هم نقش مهمی داشت. اتفاقی که در تئاتر و حتی سینما نمی افتد. ارتباط گسترده با مخاطب عام در روند کاری شما چه تاثیری داشته؟

واقعا هیچ وقت ارتباط من با مخاطب به این شکل نبوده چون همیشه تئاتر بازی کردم که مخاطب آن همواره کم بوده است. تنها در تئاتری که با رضا حداد کار کردم مخاطب مان زیاد شد و این اولین باری بود که مخاطب عام وارد خانواده کوچک تئاتر شد.

مازیار میری: کار سختی است چون معمولا بازیگران این کار را نمی کنند.

پانته‌آ پناهی‌ها : نه من اینطوری نیستم که نظر واقعی ام را نگویم. چون هنوز نقش ام در گروه کارگردانی را ادامه می دهم و حواسم به انتخاب گروه بازیگران است. به همین دلیل بسیار پیش آمده که بگویم من مناسب این نقش نیستم و بازیگر دیگری را پیشنهاد دهم. همین اواخر در کاری کارگردان را مجاب کردم که نقش، ویژگی هایی لازم دارد که در من نیست و یک بازیگر دیگر را پیشنهاد دادم.

مازیار میری: با توجه به جایگاهی که در تئاتر پیدا کرده ای فکر می کنی در سنیما هم به آن نقطه اوج رسیده ای؟

نه.

مازیار میری: خیلی مانده به آن نقطه برسی؟

خیلی.

لیست آثار هنری پانته‌آ پناهی‌ها

در ادامه بیوگرافی پانته‌آ پناهی‌ها بازیگر شهرزاد باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

آثار سینمایی پانته‌آ پناهی‌ها

سالعنواننقشکارگردان
۱۴۰۰غریزهسیاوش اسعدی
۱۹منیژه حکمت
۱۳۹۹دسته دخترانمنیر قیدی
جاده خاکیپناه پناهی
۱۳۹۸جوجه تیغیمستانه مهاجر
خروجمهربانوابراهیم حاتمی‌کیا
۱۳۹۷جمشیدیههمسر مقتولیلدا جبلی
ناگهان درختدکترصفی یزدانیان
۱۳۹۶جشن دلتنگیافسانهپوریا آذربایجانی
درخونگاهشهرزادسیاوش اسعدی
۱۳۹۵حکایت دریامهینبهمن فرمان‌آرا
۱۳۹۴آااادت نمی‌کنیمسمرابراهیم ابراهیمیان
آبجیمرجان اشرفی‌زاده
اروندمحبوبهپوریا آذربایجانی
در سکوتفیروزهژرژ هاشم‌زاده
دوئتسمیرانوید دانش
لاک قرمزاعظمسید جمال سید حاتمی
نفسننه آقانرگس آبیار
۱۳۹۳بوفالوتارا خادم‌بیگیکاوه سجادی حسینی
من دیه‌گو مارادونا هستملیلیبهرام توکلی
۱۳۹۲جینگوتورج اصلانی
خانومطوباتینا پاکروان
۱۳۹۱گسآذرکیارش اسدی‌زاده
۱۳۸۲مواجههسعید ابراهیمی فر
آن مرد را نکشیدمحمد اربابیان
ناگفته های حضور امیر نوری در سوریه و حواشی آن
پانته‌آ پناهی‌ها در فیلم سینمایی خروج
پانته‌آ پناهی‌ها در فیلم سینمایی خروج
پانته‌آ پناهی‌ها در فیلم سینمایی جمشیدیه
پانته‌آ پناهی‌ها در فیلم سینمایی جمشیدیه
پانته‌آ پناهی‌ها در فیلم سینمایی جوجه تیغی
پانته‌آ پناهی‌ها در فیلم سینمایی جوجه تیغی

پانته‌آ پناهی‌ها در نمایش خانگی

سالعنواننقشکارگردانشبکه
۱۴۰۰خاتونمسئولانتخاب بازیگرتینا پاکروانشبکه نمایش خانگی
۱۳۹۸کرگدنونوشه عظیمیکیارش اسدی زادهشبکه نمایش خانگی
۱۳۹۶شهرزاد (فصل دوم)شربتحسن فتحیشبکه نمایش خانگی
۱۳۹۴شهرزاد (فصل اول)شربتحسن فتحیشبکه نمایش خانگی
پانته‌آ پناهی‌ها در سریال کرگدن
پانته‌آ پناهی‌ها در سریال کرگدن

آثار تلویزیونی پانته‌آ پناهی‌ها

سالعنواننقشکارگردانشبکه
۱۳۹۷بانوی عمارتافسرالملوکعزیزالله حمیدنژادشبکه سه

منشی صحنه

  • وقتی همه خوابیم (۱۳۸۶) بهرام بیضایی
  • پاداش (۱۳۸۶) کمال تبریزی
  • کنعان (۱۳۸۶) مانی حقیقی
  • همیشه پای یک زن در میان است (۱۳۸۶) کمال تبریزی
  • شهریار (۱۳۸۴) کمال تبریزی
  • چند می‌گیری گریه کنی (۱۳۸۴) شاهد احمدلو
  • یه آسمون ستاره (۱۳۸۳) مازیار میری
  • نان و نمک (۱۳۸۳) رامبد جوان و مازیار میری
  • به رنگ ارغوان (۱۳۸۳) ابراهیم حاتمی کیا
  • مواجهه (۱۳۸۳) سعید ابراهیمی فر
  • کافه ترانزیت (۱۳۸۳) کامبوزیا پرتوی
  • مارمولک (۱۳۸۲)
  • آبادان (۱۳۸۱)
  • سکوت بین دو فکر (۱۳۸۱) بابک پیامی
  • وقت چیدن گردوها (۱۳۸۱) ایرج امامی
  • خانه ای روی آب (۱۳۸۰) بهمن فرمان آرا
  • بوی بهشت (۱۳۸۰) حمیدرضا محسنی
  • شام آخر (۱۳۸۰) فریدون جیرانی

تئاترهای پانته‌آ پناهی‌ها

  • جنایت و مکافات رضا ثروتی، تالار وحدت، (۱۳۹۸)
  • ملاقات، پارسا پیروزفر، تالار اصلی تئاتر شهر، (۱۳۹۷)
  • تن شوری، رضا ثروتی، تئاتر مستقل تهران، (۱۳۹۷)
  • نامبرده، علی اصغر دشتی، (۱۳۹۷)
  • هملت، آرش دادگر، تالار اصلی تئاتر شهر، (۱۳۹۶)
  • نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه، کیومرث مرادی، تئاتر مستقل تهران، مرداد و شهریور (۱۳۹۶)
  • پرتقال‌های کال، تماشاخانه ایرانشهر، (۱۳۹۵)
  • کالیگولا، همایون غنی‌زاده، تالار وحدت سالن هما، (۱۳۹۵)
  • عجایب مخلوقات، رضا ثروتی (۱۳۹۵)
  • خانه سربی، علی نرگس نژاد، تئاتر شهر (۱۳۹۲)
  • ویتسک، رضا ثروتی، تالار حافظ، (۱۳۹۱)
  • آمدیم نبودید رفتیم، محمد چرم‌شیر و رضا حداد (۱۳۹۱)
  • نامه‌هایی به تب، سیامک احصایی (۱۳۹۰)
  • شهر بدون آسمان، کیومرث مرادی (۱۳۸۹)
  • مکاشفه در باب یک مهمانی خاموش، آتیلا پسیانی (۱۳۸۸)
  • واقعیت اینه که خورشید دور ما می‌گرده، حسن برزگر و سیامک احصایی (۱۳۸۴)
معرفی فیلم ترسناک جدید «با من حرف بزن»

جوایز و افتخارات پانته‌آ پناهی‌ها

  • تندیس بهترین بازیگر زن درام جشن نوزدهم دنیای تصویر برای بازی در بانوی عمارت در سال ۱۳۹۸
  • نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر برای درخونگاه (فیلم) در سال ۱۳۹۷
  • نامزد تندیس شایستگی بهترین بازیگر نقش مکمل زن بیستمین جشن سینمای ایران برای فیلم جشن دلتنگی در سال ۱۳۹۶
  • تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن نوزدهمین جشن خانه سینما برای فیلم لاک قرمز در سال ۱۳۹۶
  • سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای فیلم نفس در سال ۱۳۹۵
  • تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن هفدهمین جشن خانه سینما برای فیلم گس در سال ۱۳۹۴
  • نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم من دیه گو مارادونا هستم در سال ۱۳۹۳
  • نامزد دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برای فیلم من دیه گو مارادونا هستم در سال ۱۳۹۴
  • دیپلم افتخار بهترین بازیگر برای بازی در فیلم خانوم در بخش نگاه نو (فیلم اول) سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر – ۱۳۹۲

صفحه اینستاگرام پانته‌آ پناهی‌ها

پانته‌آ پناهی‌ها ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بود و ظرف چند سال اخیر903 پست به اشتراک گذاشت که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی پانته‌آ پناهی‌ها و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی پانته‌آ پناهی‌ها و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده و بیوگرافی پانته‌آ پناهی‌ها ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام پانته‌آ پناهی‌ها @panipana می باشد و 235 هزار دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام پانته آ پناهی ها

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا