اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران مردبیوگرافی بازیگران

علت کارگری امیر آقایی در یک تراشکاری در کودکی چه بود؟

در این بخش بیوگرافی امیر آقایی بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی امیر آقایی از بازیگران مرد خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با فیلم اولین شب آرامش به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری و رازهایی درباره ی او .امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی امیر آقایی آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

امیر آقایی چند سال سن دارد؟

امیر آقایی زاده 10 مرداد 1349 در ارومیه است و 51 سال سن دارد.

تحصیلات امیر آقایی چقدر است؟

امیر آقایی لیسانس رشته کارگردانی را دارد.

امیر آقایی با کدام فیلم به شهرت رسید؟

امیر آقایی با فیلم اولین شب آرامش به شهرت رسید.

امیر آقایی فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

امیر آقایی از سال 1380 تاکنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی امیر آقایی

نام اصلیامیر آقایی
تاریخ تولد10 مرداد 1349
محل تولدارومیه
محل زندگیتهران
تحصیلاتلیسانس رشته کارگردانی
پیشهبازیگر، نویسنده و عکاس
سالهای فعالیت1380 تا کنون
وضعیت تاهلمجرد
قد175 سانتی متر

بیوگرافی امیر آقایی

بیوگرافی امیر آقایی

در بیوگرافی امیر آقایی بازیگر خوش‌پوش سینما و تلویزیون میخوانیم؛ او متولد 10 مرداد 1354 در ارومیه است.

کودکی امیر آقایی و خواهرش
کودکی امیر آقایی و خواهرش

یکبار برای شوخی تصمیم گرفتم سنم را در ویکی پدیا را تغییر بدم و رفتم سال تولدم را به 1349 تغییر دادم ولی دو روز بعد که خواستم درستش کنم پسوردم یادم رفت و در واقع من متولد 10 مرداد 1354 هستم.

در ادامه بیوگرافی امیر آقایی آمده است فارغ‌التحصیل لیسانس کارگردانی است و همچون بسیاری بازیگران دیگر از تئاتر به سینما کوچ کرده است. اوایل با سریال‌های احمد امینی بود که دیده شد. در نقش‌های مکمل و نه چندان کلیدی؛ اما توانایی خود را در همان کارهای اولیه نشان داد و اکنون یکی از ستاره‌های محبوب سینمای ایران است. امیر آقایی علاوه بر بازیگری، نویسندگی و عکاسی گه‌گاهی نقاشی هم می‌کند.

قد امیر آقایی

در بیوگرافی امیر آقایی جالب است بدانید قد او 175 سانتی متر است.

امیر آقایی از کار تا نوشتن

در تهران به مدرسه شبانه روزی رفت تا روزها بتواند در یک کارخانه تراشکاری نان آور خانه باشد و در کنار آن با حمایت دایی اش محمود آیدین شروع به نوشتن کرد

جراحی زیبایی های پر سر و صدا در بازیگران ایرانی + عکس قبل و بعد از عمل

بیوگرافی خانواده امیر آقایی

در بیوگرافی امیر آقایی درباره ی خانواده اش آمده است او یک خواهر به نام نرمین دارد و پدرش سال 1358 در 9 سالگی او در یک سانحه رانندگی فوت کرد ، گذشت تا اینکه به همراه خانواده به محله گلشن تهران نقل مکان کردند

ازدواج و وضعیت تاهل امیر آقایی

بیشترین جستجوها در بیوگرافی امیر آقایی درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

او مجرد است و درباره ازدواج می گوید : کی بدش میاد که وارد خونه ای بشه که چراغش روشنه و کی از تنهایی مفرط لذت میبره اما ازدواج به همین راحتی ها نیست و اتفاق بسیار بزرگی است که مسئولیت دیگری را هم برعهده بگیری و هر وقت این توانایی را در خودم دیدم حتما این کار را انجام میدهم و ملاک من تنها و تنها صداقت است.

ما در زندگی به هم عادت میکنیم و عشق قداست دارد و فرقی ندارد که همسر من بازیگر باشد یا نباشد و چیزهای مهم تری از شغل در ازدواج وجود دارد.

او چندی پیش در برنامه دور همی مهران مدیری گفت :تاکنون هیچ وقت به خواستگاری نرفته ام و به صورت جدی به ازدواج فکر نکردم اما حتما روزی ازدواج خواهم کرد.

علایق و حقایقی درباره امیر آقایی

در ادامه بیوگرافی امیر آقایی مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

امیر آقایی اهل سفر و موبایل

در بیوگرافی امیر آقایی جالب است بدانید او بسیار اهل سفر کردن است و برایش به مقصد رسیدن مفهومی ندارد ، مسیر سفر است که برایش مهم است و معتقد است که اولین جذابیت سفر اینست که موبایل را خاموش کنی و ارتباطت با تمام دنیا قطع شود

می گوید اولین نشانه های عرفان در هزاره سوم ، نداشتن موبایل است

علاقه به یادگیری زبان های خارجی

از نکات جالب بیوگرافی امیر آقایی تسلط او به زبان ترکی استامبولی است.امیر آقایی در دوران نوجوانی به یادگیری زبان‌های خارجی علاقه بسیاری داشت و معتقد بود که زبان خارجی روزی به دردش می‌خورد. به همین خاطر در زمان نوجوانی در کلاس‌های زبان انگلیسی شرکت می‌کرد. او برای شرکت در کلاس زبان باید تمام پولش را صرف شهریه ترم‌های مختلف می‌کرد و به همین دلیل از شرکت در کلاس‌های زبان انگلیسی انصراف داد. اما به جای انگلیسی در کلاس‌های آموزشی ترکی استانبولی که هزینه پایین‌تری داشت، شرکت کرد و بقیه پولش را برای سایر علایق خود مانند کتاب خواندن و فیلم دیدن صرف کرد.

معرفی فیلم کمدی دو روز دیرتر با هنرنمایی سینا مهراد و پردیس احمدیه

تنهایی امیر آقایی

اصولا آدم معاشرتی نیست، هر چند دوستان زیادی دارد اما تنها در همین حد که آنها را ببیند و برای تفریح کنارشان باشد ولی دوست واقعی نداشته است

ایده لوژی عجیب امیر آقایی

در بیوگرافی امیر آقایی آمده است: او برای خود قوانینی دارد که هیچ جا نوشته نشده است ، مثلا ربا به هر شکلش برایش حرام است حتی سودی که دولت برای بانک ها در نظر گرفته است

یا مثلا امکان ندارد نقشی را بپذیرد که قبل از او به شخص دیگری پیشنهاد شده و آن آدم به هر دلیلی شرایطش برای ایفای آن مهیا نشده است

چون معتقد است درباره چیزی که متعلق به او نیست حتی نباید فکر کند

پرخاشگری امیر آقایی

من خیلی آدم مسئولیت پذیری هستم و کاری که به من محول شود را به بهترین نحو انجام میدهم.

من در تایمی از زندگی متوجه شدم که خیلی پرخاشگر هستم سر صحنه و به مرور زمان متوجه شدم وقتی پرخاشگر هستم که کسی کارش را درست انجام ندهد و از آن به بعد سر پروژه هایی که کارشان را درست انجام نمیدادند نرفتم.

رویای نوبل

رویای من نوبل بود، خیلی غم انگیز است آدم از پشت کوه با رویای نوبل بیاید بعد دغدغه اش بشود سیمرغ بلورین !

نمی خواهم بگویم دغدغه ام سیمرغ بلورین است چون واقعا اینگونه نیست منظورم این است که حتما اتفاق بدی افتاده که اینقدر پیمانه هایمان کوچک شده است

نویسندگی امیر آقایی و ترجمه کتاب

در دولت خاتمی کتاب های من چاپ می شد اما در دولت بعدی (احمدی نژاد) کتاب هایم تجدید چاپ نشد ، به صراحت می گویم از کتاب هایم ارتزاق نکردم

معرفی سریال دامر - هیولا | روایت قتل های یک قاتل سریالی (بر اساس داستان واقعی)

کتاب دغدغه شخصی ام است ، نمی توانم که ننویسم ولی خوب مشکلات سد راهمان است

نقش برای نقش

تا امروز به خاطر پول فیلمی را بازی نکردم چون به نظرم به بی حرمتی به کاری است که انجام می‌دهم. اگر قرار بود برای پول فیلم بازی کنم کم پیشنهاد نداشتم.

به نظرم در ایران آخرین چیزی که یک بازیگر به آن فکر می‌کند نقشی است که قرار است بازی کند. خارج از ایران بازیگران در آرامش به نقشی که قرار است بازی کنند فکر می‌کنند، برایش تمرین می‌کنند، ورزش می‌کنند، به خودشان می‌رسند و بعد منجر می‌شود به خلق نقشی مثل دی کاپریو در «از گور برگشته». اما در ایران بازیگر اول می‌پرسد پول حقوق من از کجا آمده، نکند از جایی آمده باشد که فردا مجبور شویم جواب پس بدهیم، کارگردان کیه، فیلم‌های قبلی‌اش چیه، مبادا قبلا فیلمی ساخته باشد که مردم دوست نداشته‌اند. بازیگران مقابل من چه کسانی هستند، آن ها در کارنامه کاری شان چه فیلم هایی بازی کرده‌اند، دیالوگ‌هایی که می‌خواهم بگویم به کسی برنخورد، علیه صنفی نباشد، با قومیت‌ها مشکلی ایجاد نشود و… یعنی آخرین چیزی که یک بازیگر به آن قکر می‌کند نقشی است که قرار است ایفا کند.

راه اندازی مزون لباس امیر آقایی

در بیوگرافی امیر آقایی جالب است بدانید امیر آقایی در اوایل سال 1390 با همراهی خواهرش، مزون لباس «آوینو» را راه‌اندازی کردند و به صورت حرفه‌ای به طراحی و تولید لباس‌های مد روز پرداختند. نام این مزون نیز برگرفته از «آوین» نام خواهرزاده امیر آقایی است. طراحی تمام مانتوها و پالتوهای این مزون بر عهده نرمین آقایی است که یکی از مزون‌های پرطرفدار تهران محسوب می‌شود.

مزون لباس امیر آقایی

ورود امیر آقایی به عرصه مدلینگ

در بیوگرافی امیر آقایی آمده است: امیر آقایی هم یکی از بازیگرانی است که به‌تازگی وارد دنیای مد و طراحی‌ شده و یک برند هم به نام خودش ثبت کرده است. او همچنین مدل برند دولچه اند گابانا در ایران شده است. طرفدار پروپاقرص انگشتر و ساعت‌های گران‌بهاست و دوست دارد کت‌وشلوارهای چهارخانه را در این جا بیاندازد.

ناگفته های زندگی شخصی مهتاب کرامتی از بازیگری تا یونیسف

ورود امیر آقایی به عرصه مدلینگ

ورود امیر آقایی به عرصه مدلینگ
ورود امیر آقایی به عرصه مدلینگ

حواشی امیر آقایی

سؤال خبرنگار جوان از بهزاد فراهانی در مورد دخترش، بدجوری خون امیر آقایی را به جوش آورد. او در واکنش به این اتفاق، متن زیر را در صفحه خصوصی‌اش منتشر کرد: «پسرک نام خبرنگار را بی‌حرمت می‌کنی که چه؟ ما سال‌هاست با این بزرگواران هم‌نشینیم و همراه. هنرمند با خبرنگارش کامل می‌شود. نه در اینجا، بلکه همه‌جا همین است. می‌خواهی مشهور شوی؟ می‌خواهی در کوچه و خیابان بشناسندت؟ خب تو پیش‌ازاین هم مشهور بوده‌ای. از همان موقع که یادت دادند نانت را در خون برادرت بکنی و بخوری. خبرنگاری سوگندی نانوشته دارد. اگر نمی‌دانی برو و بیاموز.»

بازی امیر آقایی در سریال حریم سلطان

امیر آقایی از همان دوران نوجوانی و جوانی رویای رفتن به هالیوود و دیده شدن در سطح جهانی را در سر داشت. به همین دلیل در همان سنین کم در کلاس‌های یادگیری زبان ترکی استانبولی شرکت کرد و این زبان را به طور کامل فرا گرفت. پس از ورود به سینما تصمیم گرفت رویای نوجوانی خود را محقق سازد و علاوه بر ایران با کشورهای خارجی نیز همکاری داشته باشد. به همین منظور با کشورهای همسایه ایران مانند ترکیه شروع به مذاکره کرد و پیشنهادهای زیادی نیز از سوی فیلمسازان ترکی دریافت کرد، اما به دلیل مشغله کاری و ضعیف بودن فیلمنامه، آنها را نمی‌پذیرفت.

اما در نهایت برای بازی در سریال «حریم سلطان» به او پیشنهاد همکاری شد و امیر آقایی برای اولین بار تصمیم گرفت در یک پروژه خارجی فعالیت داشته باشد. علیرغم طی کردن مراحل پیش تولید، تست گریم و چندین روز فیلمبرداری، این همکاری از سوی امیر آقایی لغو شد. اما به چه دلیل؟ به گفته خودش از ایران با او تماس گرفتند و به او گفتند نباید در این سریال که قرار است از شبکه جم پخش شود به ایفای نقش بپردازد و باید سریعا به ایران بازگردد. امیر آقایی هم که به دنبال حاشیه نبود به ناچار مجبور شد از حضور در این سریال پرطرفدار کناره‌گیری کند.

همه چیز درباره مسابقه جذاب و دیدنی TNT

انصراف امیر آقایی از پایان نامه

در بیوگرافی امیر آقایی میخوانیم این بازیگر خوش‌پوش در سال 1389 قرار بود در فیلم «پایان‌نامه» به کارگردانی حامد کلاهداری بازی کند؛ اما به دلیل تغییر نسخه اولیه فیلم‌نامه از بازی در این فیلم انصراف داد. آقایی در برنامه هفت اعلام کرد که بابت انصراف از حضور در این فیلم، مبلغ 170 میلیون تومان جریمه شده است.

شروع فعالیت هنری امیر آقایی از تئاتر

از سال‌ها قبل به این حرفه علاقه‌مند بود، به شکل کاملاً تصادفی وارد این عرصه شد. دوره لیسانس را کارگردانی خواند. یکی دو کار را هم به اجرا برد اما درنهایت بازیگر شد. بهتر است بگوییم در بازیگری موفق‌تر شد.

او اواخر دبیرستان در مسیر محل کارش بیلبورد کلاس های آزادی بازیگری او را وارد آموزشگاه کرد تا دو ترم زیر نظر احمد آقالو و خسرو دهقان دوره های بازیگری را ببینید

از آنجا تئاتر را شروع کرد تا اینکه سال 74 وقتی 25 ساله بود بعنوان سیاهی لشگر در فیلم ضیافت مسعود کیمیایی حضور داشت.در اولین کار نمایشی‌اش، «آن‌سوی آیینه» در کنار آزیتا حاجیان به ایفای نقش پرداخت.

امیر آقایی در جلوی دوربین

سال 1379 نمایش «سه سال و یک‌دوم» به نویسندگی و کارگردانی امیر آقایی در تئاتر شهر به اجرا درآمد. همان‌جا بود که آقایی با بهرام عظیم پور آشنا شد و از طریق آن به ابراهیم حاتمی کیامعرفی شد.

حاتمی کیا آن زمان در حال تولید سریال «خاک سرخ» بود. آقایی بعد از دو ماه تمرین و تست وارد آن اثر شد. لهجه آذری امیر آقایی یکی از مشکلات انتخاب او برای سریال «خاک سرخ» بود. اما در نهایت آقایی پذیرفته شد و در نقش جوانی با لهجه جنوبی به خوبی ایفای نقش کرد.

امیر آقایی در سریال خاک سرخ
امیر آقایی در سریال خاک سرخ

آقایی در حالی که «خاک سرخ» هنوز به نمایش درنیامده بود، با ابراهیم حاتمی کیا به سینما هم‌ سفر کرد. فیلم سینمایی «ارتفاع پست» ساخته ابراهیم حاتمی کیا در سال 1380 اکران شد و امیر آقایی برای اولین بار در آن فیلم دیده شد.

ماجرای مهاجرت و زندگی امیرحسین صدیق در روستا چه بود؟
امیر آقایی در ارتفاع پست
امیر آقایی در ارتفاع پست

شهرت امیر آقایی

در بیوگرافی امیر آقایی میخوانیم: او بعد دو سال غیبت، در سال 1384 با سریال «اولین شب آرامش» ساخته احمد امینی به تلویزیون بازگشت. باقدرت هم بازگشت. زیرا که نقطه آغاز به شهرت رسیدن آقایی همان سریال بود. او همیشه «اولین شب آرامش» را نقطه عطفی در زندگی هنری اش میداند.

امیر آقایی در اولین شب آرامش
امیر آقایی در اولین شب آرامش

همکاری امیر آقایی با احمد امینی سه سال بعد در سریال «بی‌گناهان» ادامه پیدا کرد.

امیر آقایی در بی‌گناهان
امیر آقایی در بی‌گناهان

«ارمغان تاریکی» نیز یکی دیگر از سریال‌های محبوب با بازی امیر آقایی است که در سال 1389 به کارگردانی جلیل سامان ساخته شد. او در این فیلم به‌عنوان بدمن داستان، در نقش عضو رده‌بالا یک گروهک منافق ظاهر شد و خوش درخشید. آقایی را در تلویزیون بیشتر در نقش مأموران حکومتی، با آن استایل و خشونت خاص خودش دیده‌ایم.

امیر آقایی در ارمغان تاریکی
امیر آقایی در ارمغان تاریکی

«سرزمین کهن»، «یادآوری»، «آسمان من»، «چرخ‌وفلک» و «نوار زرد» دیگر سریال‌هایی است که امیر آقایی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است.

امیر آقایی در سرزمین کهن
امیر آقایی در سرزمین کهن
امیر آقایی در یادآوری
امیر آقایی در یادآوری
امیر آقایی در آسمان من
امیر آقایی در آسمان من
امیر آقایی در چرخ‌وفلک
امیر آقایی در چرخ‌وفلک
امیر آقایی در سریال «نوار زرد»
امیر آقایی در سریال «نوار زرد»

سریال سرزمین کهن یک سریال پربازیگر بود که البته به دلایلی با توقف پخس مواجه شد، در این سریال علاوه بر امیر آقایی، علی شادمان، شهاب حسینی، محسن تنابنده، محمدرضا فروتن و نیکی کریمی حضور داشتند. سرزمین کهن ساخته ی کمال تبریزی بود.

نقش جنجالی امیر آقایی در سریال آقازاده

امیر آقایی در سال 1398 متفاوت ترین کار خود یعنی سریال آقازاده به ایفای نقش پرداخت . وی در این سریال که به کارگردانی بهرنگ توفیقی و نویسندگی حامد عنقا می باشد نقش نیما بحری که یک آقازاده است و دچار فسادهایی می شود را ایفا می کند . نقشی که یکی از پر سر و صداترین نقش های امیر اقایی در طول دوران فعالیتش می باشد.

نیکی کریمی، امین حیایی و امیر آقایی در سریال «آقازاده»
نیکی کریمی، امین حیایی و امیر آقایی در سریال «آقازاده»

امیر آقایی در سینما

هرچند که بیشتر شهرت امیر آقایی به سریال‌های تلویزیونی بازمی‌گردد؛ اما او در سینما هم حرف‌هایی برای گفتن داشته است و کمتر نقشی بد از او به یاد داریم. علی‌الخصوص در این سال‌های اخیر که با حضورش در دنیای مد، مخاطبانی بیشتری را به خود جلب کرده و همین دلیلی است بر پررنگ‌تر شدن فعالیت امیر آقایی در سینما.

وصیت عجیب نیما رئیسی درباره ی محل دفن او بعد از مرگش!

غیبت دوساله‌ی امیر آقایی در سال 82 فقط مربوط به تلویزیون نبود. در سینما هم یکی دو سال نبود و سال 1384 در دومین حضورش با فیلم سینمایی «راه طی شده» به سینما بازگشت.

سپس «روز برمی‌آید» و سال 86 هم نقش متفاوتش در «زن دوم» سیروس الوند. خیلی‌ها همچنان هم «زن دوم» را متفاوت‌ترین حضور امیر آقایی در سینما می‌دانند.

امیر آقایی در روز برمی‌آید
امیر آقایی در روز برمی‌آید
امیر آقایی در زن دوم
امیر آقایی در زن دوم

سال 1393 سال پرکاری برای آقایی بود. او در این سال ابتدا در فیلم کوچه بی نام به ایفای نقش پرداخت. امیر آقایی در کوچه بی نام که روایت اتفاقات زندگی یک خانه بود با فرهاد اصلانی، باران کوثری و پانته آ بهرام هم بازی شد.

امیر آقایی در کوچه بی نام
امیر آقایی در کوچه بی نام

او پس از آن جلوی دوربین سام غریبیان رفت و به همکاری با میلاد کی مرام و پریناز ایزدیار در فیلم 360 درجه پرداخت. 360 درجه داستان به زندان افتادن و آزاد شدن یک مرد جوان را روایت کرد.

امیر آقایی در نمایی از فیلم 360 درجه
امیر آقایی در نمایی از فیلم 360 درجه

آقایی در کارنامه اش سابقه ی بازی جلوی دوربین نیکی کریمی را هم دارد و در فیلم شیفت شب به همراه محمدرضا فروتن و لیلا زارع به ایفای نقش پرداخت. امیر آقایی در سال 1394 یک بار دیگر با ابراهیم حاتمی کیا و این بار در فیلم بادیگارد همکاری کرد که در این فیلم هم بازی پروز پرستویی بود.

لیلا زارع و امیر آقایی در نمایی از فیلم شیفت شب
لیلا زارع و امیر آقایی در نمایی از فیلم شیفت شب
پرویز پرستویی و امیر آقایی در نمایی از فیلم «بادیگارد»
پرویز پرستویی و امیر آقایی در نمایی از فیلم «بادیگارد»

«سعادت‌آباد»، «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» و «چهارشنبه 19 اردیبهشت» دیگر فیلم‌های سینمایی مهمی است که امیر آقایی در آن‌ها بازی کرده است.

امیر آقایی در سعادت‌آباد
امیر آقایی در سعادت‌آباد
شهاب حسینی و امیر آقایی در فیلم «هیس دخترها فریاد نمی زنند»
شهاب حسینی و امیر آقایی در فیلم «هیس دخترها فریاد نمی زنند»
امیر آقایی در چهارشنبه 19 اردیبهشت ساخته وحید جلیلوند
امیر آقایی در چهارشنبه 19 اردیبهشت ساخته وحید جلیلوند

آقایی در مدت 16 سال حضورش روی پرده‌های سینما با کارگردانان مطرحی همچون «ابراهیم حاتمی کیا»، «مسعود کیمیایی»، «مازیار میری»، «پوران درخشنده»، «هاتف علیمردانی» و … همکاری کرده است.

فیلم سینمایی «بدون تاریخ بدون امضا» به کارگردانی وحید جلیلوند از نقش آفرینی های آقایی در سینما است که با آن به جشنواره فیلم ونیز و جشنواره بین‌المللی شیکاگو هم رفت.

امیر آقایی در «بدون تاریخ، بدون امضا»
امیر آقایی در «بدون تاریخ، بدون امضا»
نیکی کریمی و امیر آقایی و وحید جلیلوند در اختتامیه جشنواره فیلم ونیز 72
نیکی کریمی و امیر آقایی و وحید جلیلوند در اختتامیه جشنواره فیلم ونیز 72

آخرین حضور امیرآقایی در سینما با فیلم شنای پروانه است که با آن برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

امیر آقایی در پشت صحنه فیلم «شنای پروانه»
امیر آقایی در پشت صحنه فیلم «شنای پروانه»

فعالیت‌های هنری دیگر امیر آقایی

امیر آقایی برخلاف ظاهر جدی و خشنش، روحیه بسیاری لطیفی دارد. شعر می‌گوید، نقاشی می‌کشد و به‌طورکلی هنرش را در سینما و تئاتر خلاصه نمی‌کند. او مجموعه شعری با نام «بیدها در باد» سروده است که در سال 1389 توسط انتشارات حوض نقره منتشر شد. علاقه‌اش به بوم و قلم هم جدی است، به‌طوری که اظهار دارد نقاشی کردن بخشی از وجودش است. امیر آقایی هر بار با تمرکز بر روی یک موضوع چند تابلو می‌کشد و به این ترتیب است که بیشتر کارهای او مجموعه‌ای هستند. عکاسی را داشت یادمان می‌رفت. عرضم به خدمتتان که عکاسی هم از دل‌مشغولی‌های بسیار مهم اوست. مهدی پاکدل همپای همیشگی امیر آقایی در عکاسی است. می‌گوید: «همراه با مهدی پاکدل برای عکاسی بسیار سفر می‌کردیم. در هوای گرگ‌ومیش قدم می‌زدیم و در سکوت عکاسی می‌کردیم.»

دلیل وجود نام مشرقی در شخصیت های آثار فریدون جیرانی

سانسور و ممنوع التصویری امیر آقایی

تصویر امیر آقایی چندی است که بدون هیچگونه دلیل خاص و مشخصی از سوی صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران سانسور می‌شود. اولین سانسور او مربوط به سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر بود که صدا و سیما از پخش سخنان امیر آقایی پس از دریافت سیمرغ بلورین خودداری کرد.

سانسور بی‌دلیل دیگری که اخیرا درباره او اتفاق افتاده است مربوط به حضور امیر آقایی در برنامه دورهمی بود که بنا بر دلایل نامعلومی از کنداکتور صدا و سیما حذف شد. عده‌ای دلیل این سانسور را پخش سریال جنجالی آقازاده، جدیدترین اثر امیر آقایی می‌دانند. این سریال که اخیرا از شبکه نمایش خانگی در حال پخش است، تاکنون رکورد پربازدیدترین سریال را زده است و جز یکی از سریال‌های پرطرفدار نمایش خانگی محسوب می‌شود.

لیست آثار هنری امیر آقایی

در ادامه بیوگرافی امیر آقایی بازیگر آقازاده باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

آثار سینمایی امیر آقایی

سالنام فیلمکارگرداننقش
۱۴۰۰بی مادرمرتضی فاطمی
خط نجاتوحید موسائیان
شبگردفرزاد موتمن
خائن کشیمسعود کیمیایی
۱۳۹۹شب، داخلی، دیواروحید جلیلوند
۱۳۹۸شنای پروانهمحمد کارتهاشم
سم پاشیعلی یاور
گواهی امضاءشهرام اسدزادهفریبرز
۱۳۹۷دیدن این فیلم جرم است!رضا زهتابچیان
مردی بدون سایهعلیرضا رئیسیانفواد دشت آرا
۱۳۹۶روسیامیرحسین ثقفیتوماج
۱۳۹۵بدون تاریخ، بدون امضاءوحید جلیلوندکاوه نریمان
حریم شخصیاحمد معظمیبابک
لینارامین رسولی
۱۳۹۴فصل نرگسنگار آذربایجانیرضا فرجام
بادیگاردابراهیم حاتمی کیااشرفی
پری دریاییامیرمسعود آقا بابائیانیونس
۱۳۹۳شیفت شبنیکی کریمیرحیم
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشتوحید جلیلوندجلال آتشیانی
۳۶۰ درجهسام قریبیانپاترول
کوچه بی‌نامهاتف علیمردانیبابک
۱۳۹۲هیس! دخترها فریاد نمی‌زنندپوران درخشندهداریوش منزلتی
۱۳۹۱گهواره‌ای برای مادرپناه بر خدا رضاییمصطفی
۱۳۹۰زندگی خصوصیمحمدحسین فرح بخشسردار
۱۳۸۹سعادت آبادمازیار میریعلی
ما همه گناهکاریمحسن ناظرفرهاد طاهری
مرگ کسب و کار من استامیرحسین ثقفیعطا
اوباشمحمد خراط زادهسرهنگ
۱۳۸۸خواب بدمنوچهر هادیپوریا
۱۳۸۷دوزخ، برزخ، بهشتبیژن میرباقری
کیمیا و خاکعباس رافعیرضا
نیلوفرسابین ژمایلشیخ عباس
۱۳۸۶آخرین نقشرضا ضیایی دوستانآرشام سرکیسیان
زن دومسیروس الوندامیر
۱۳۸۵روز برمی آیدبیژن میرباقریجلال
۱۳۸۴راه طی شدهعباس رافعیقادر
۱۳۸۰ارتفاع پستابراهیم حاتمی کیاحسن
سپیده خداوردی بالاخره به شایعات طلاقش پایان داد
امیر آقایی در فیلم «بی مادر»
امیر آقایی در فیلم «بی مادر»
اولین تصویرر از امیر آقایی و پولاد کیمیایی در فیلم «خائن کشی»
اولین تصویرر از امیر آقایی و پولاد کیمیایی در فیلم «خائن کشی»
امیر آقایی در فیلم «شبگرد»
امیر آقایی در فیلم «شبگرد»
امیر آقایی در فیلم «دیدن این فیلم جرم است!»
امیر آقایی در فیلم «دیدن این فیلم جرم است!»
اولین تصویر از لیلا حاتمی و امیر آقایی در فیلم «مردی بدون سایه»
اولین تصویر از لیلا حاتمی و امیر آقایی در فیلم «مردی بدون سایه»
امیر آقایی در فیلم «سم پاشی»
امیر آقایی در فیلم «سم پاشی»
صابر ابر و امیر آقایی در فیلم «روسی»
صابر ابر و امیر آقایی در فیلم «روسی»
بازیگران «حریم شخصی»
بازیگران «حریم شخصی»
امیر آقایی در فیلم سینمایی «گواهی امضاء»
امیر آقایی در فیلم سینمایی «گواهی امضاء»
امیر آقایی و الهام حمیدی در فیلم «ما همه گناهکاریم»
امیر آقایی و الهام حمیدی در فیلم «ما همه گناهکاریم»
امیر آقایی و تورج فرامرزیان در فیلم «نیلوفر»
امیر آقایی و تورج فرامرزیان در فیلم «نیلوفر»

آثار تلویزیونی امیر آقایی

سالعنوان مجموعهکارگردانتوضیحات
۱۳۹۶نوار زردپوریا آذربایجانیشبکه ۲درنقش کاوه کیهان
۱۳۹۵چرخ و فلکعزیزالله حمیدنژادشبکه ۱اپیزود خالد
۱۳۹۳آسمان منمحمدرضا آهنجشبکه افقدر نقش پرهام
۱۳۹۲یادآوریحجت قاسم‌زاده اصلشبکه آی فیلمدرنقش تیمور
سرزمین کهنکمال تبریزیشبکه ۳درنقش پدر رهی
۱۳۹۱راستش را بگومحمدرضا آهنجشبکه ۱درنقش شهید مصطفی چمران
۱۳۸۹ارمغان تاریکیجلیل سامانشبکه ۳درنقش بشرزاد
۱۳۸۸عبور از پاییزمسعود شاه محمدیشبکه ۲
۱۳۸۷بی گناهاناحمد امینیشبکه ۳در نقش سروان فرید
۱۳۸۵سال‌های برف و بنفشهسعید سلطانیشبکه ۳
۱۳۸۴اولین شب آرامشاحمد امینیشبکه ۳درنقش پیمان
۱۳۸۲باغ بلوررامبد جواناین سریال پخش نشد
۱۳۸۰خاک سرخابراهیم حاتمی کیاشبکه ۱درنقش امیر

امیر آقایی در نمایش خانگی

سالنام سریالکارگرداننقش
۱۳۹۹آقازادهبهرنگ توفیقینیما بحری
۱۳۹۷رقص روی شیشهمهدی گلستانهادریس ملک
۱۳۹۶عالیجنابسام قریبیاناسفندیار پرهام
۱۳۹۱قلب یخی ۳سامان مقدمآتیلا پناهی
امیر آقایی در سریال «رقص روی شیشه»
امیر آقایی در سریال «رقص روی شیشه»

نویسندگی امیر آقایی(کتاب)

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، امیر آقایی از همان دوران نوجوانی به نویسندگی علاقه داشت و با حمایت دایی خود به نویسندگی مشغول شد. او تاکنون چندین کتاب شعر منتشر کرده و تمامی شعرهای نو خود را در قالب کتاب‌های مختلف چاپ کرده است. کتاب‌های شعر امیر آقایی عبارتند از:

  • می‌توانستم سربه هوایت باشم (۱۳۷۸)
  • دختر ماه هفتم (۱۳۸۰)
  • من از جغرافیای جهان فقط راه خانه ام را بلدم (۱۳۸۳)
  • بیدها در باد (۱۳۸۹)
  • زمان به وقت ما همیشه ابتدای شب است (۱۳۹۴)
  • باخود و با دیگری‌اش (۱۳۹۵)
معرفی مل گیبسون بازیگر و کارگردان معروف آمریکایی و مروری بر فیلم هایش

جوایز و افتخارات امیر آقایی

  • برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر / شنای پروانه
  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر / بدون تاریخ، بدون امضاء
  • کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش اول مرد بیستمین جشن سینمای ایران / بدون تاریخ، بدون امضاء
  • برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد دورهٔ پنجم انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران / سعادت‌آباد
  • کاندید دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد بیست و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر / مرگ کسب‌وکار من است
  • کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد دوازدهمین جشن سینمای ایران / زن دوم

صفحه اینستاگرام امیر آقایی

امیر آقایی ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 336 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی امیر آقایی و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی امیر آقایی و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی امیر آقایی ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام امیر آقایی @amir_aghaee میباشد و 1 میلیون و 200 هزار دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام امیر آقایی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا