اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبیوگرافی بازیگران

ماجرای مسلمان شدن ماهایا پطروسیان چه بود؟

در این بخش بیوگرافی ماهایا پطروسیان بازیگر سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی ماهایا پطروسیان که بیشتر او را با فیلم عروس خوش قدم به یاد می آوریم . امروز مروری داریم بر 0 تا 100 بیوگرافی ماهایا پطروسیان از بازیگران زن معروف و ماجرای مسلمان شدنش و طلاق از همسرش و کم کاری او . برای مطالعه بیوگرافی ماهایا پطروسیان با ما همراه باشید.

ماهایا پطروسیان متولد چه سالی است ؟

ماهایا پطروسیان زادهٔ 13 دی 1348 در تهران است.

ماهایا پطروسیان مجرد است یا متاهل ؟

ماهایا پطروسیان در حال حاضر مجرد است و سال 1387 از همسر خود جدا شده است.

ماهایا پطروسیان فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد ؟

ماهایا پطروسیان فعالیت خود را از سال 1369 آغاز کرد.

مدرک تحصیلی ماهایا پطروسیان چیست؟

ماهایا پطروسیان فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر است.

خلاصه بیوگرافی ماهایا پطروسیان

نام اصلیماهایا پطروسیان
تاریخ تولد13 دی 1348
تحصیلاتفارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر
پیشههنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون
سالهای فعالیت۱۳۶۹ تا کنون
وضعیت تاهلازدواج ۱۳۸۳–طلاق ۱۳۸۷
قد157 سانتی متر

بیوگرافی ماهایا پطروسیان

بیوگرافی ماهایا پطروسیان

ماهایا پطروسیان از بازیگران مطرح سینمای ایران است که در دهه‌های 70 و 80 در اوج دوران بازیگری خود قرار داشت. پطروسیان شاید تنها زنی باشد که از اقلیت ارمنی باشد که تا حد یک ستاره اول سینمای ما جلو آمده است. او که شانس حضور و دیده شدن در دوران اوج سینمای ایران را داشته است، در فیلم‌های مختلفی اعم از کمدی و عامه پسند تا فیلم‌های هنری را در کارنامه خود دارد.در بیوگرافی ماهایا پطروسیان میبینیم که تجربه همکاری با کارگردان مطرحی چون واروژ کریم‌مسیحی، تهمینه میلانی، رسول ملاقلی‌پور، فرزاد موتمن و محسن مخملباف داشته است و از مطرح‌ترین بازیگران سینمای ایران می‌باشد.

هرچند که ماهایا پطروسیان سال‌هاست که به دین اسلام روی آورده است اما همان‌طور که از نام او بر‌می‌آید، در خانواده‌ای ارمنی متولد شده است.

کودکی ماهایا پطروسیان و برادرش
کودکی ماهایا پطروسیان و برادرش

در بیوگرافی ماهایا پطروسیان آمده است : او متولد 13 دی 1348 در تهران، هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون است

کودکی ماهایا پطروسیان

در ادامه بیوگرافی ماهایا پطروسیان میخوانیم که از کودکی و با ادبیات به هنر علاقه‌مند می‌شود، به‌زودی پس از گرایش به رشته‌های هنری، مسیر تحصیل در رشته تئاتر را انتخاب می‌کند و در همین رشته از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل می‌شود.

علاقه ام به بازیگری از دوران نوجوانی شروع شد، با این حال کسی از خانوادم اهل هنر نبود، پدرم مهندس راه ساختمان و مادرم متخصص بهداشت کودکان بود. دوران ابتدایی را در مدرسه فرانسوی زبان ژاندارک گذراندم و سال 1366 در 18 سالگی با اینکه دوست نداشتم پزشک شوم اما دیپلم رشته تجربی گرفتم

قد ماهايا پطروسيان

در بیوگرافی ماهايا پطروسيان آمده است قد او 157 سانتی متر است.

سیر تا پیاز زندگی حسن پورشیرازی و همسرش

خانواده ماهایا پطروسیان

خانواده ماهایا پطروسیان

پدر ماهایا پطروسیان مدتی است فوت شده است.مادر او نیز بر اثر کرونا فوت شده است.

پدر ماهایا پطروسیان

ازدواج و وضعیت تاهل ماهایا پطروسیان

بیشترین جستجوها در بیوگرافی ماهایا پطروسیان درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

خانم ماهایا پطروسیان در سال 1383 وقتی 35 ساله بود با یک ایرانی متولد ایتالیا ازدواج کرد اما این زندگی در سال 1387 بعد از 4 سال به جدایی ختم شد

خانم بازیگر که مسیحی بودند برای ازدواج به دین اسلام تغییر دین دادند ولی به گفته خویش همچنان به هر دو دین اسلام و مسیحیت عشق می ورزد. او در حال حاضر مجرد است، مدتی شایعه ازدواج ایشان و آقای رضا شفیعی جم منتشر شد که صحت نداشت

او با انتشار عکس زیر نوشت: عزیزان سلام، من همیشه از حاشیه ها و شایعات مربوط به زندگی شخصی ام فراری بودم و معمولا فقط به سوالات در مورد حرفه ام پاسخ میدهم، اما نمیدانم چه اتفاقی افتاده که در این چند ماهه که مردم با هزاران مشکل ریز و درشت دست به گریبانند… ناگهان مسئله ازدواج بنده و عکسهای بی ربط، سوژه بعضی صفحات حاشیه ای شده است!!!
به هر حال، فقط یکبار در صفحه ام عنوان میکنم، که من در سال هشتاد و سه ازدواج کردم ودر سال هشتاد و هفت هم جدا شدم، همسر سابقم ایرانی متولد ایتالیا بودند والان هم ایتالیا زندگی میکنند. تا به امروز ازدواج مجددی نداشتم….و قطعا اگر در زندگیم اتفاق جدی بیافتد در صفحه خودم اعلام می‌کنم….شاد و پیروز باشی

ماهایا پطروسیان و همسر سابقش

علایق و حقایقی درباره ماهایا پطروسیان

در ادامه بیوگرافی ماهایا پطروسیان مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

مسلمان شدن ماهایا پطروسیان

من از دین اسلام خیلی دور نبودم، و سالهاست که با این دین مانوسم در مدارس ایرانی و مسلمانان درس خواندم و دوستان مسلمان هم داشتم و با افراد مختلفی در ارتباط بودم و بیشتر با ایرانی‌های مسلمان سروکار داشتم تا ایرانی‌های ارمنی. ضمن اینکه شخصا مذاهب و ادیان الهی را از هم دور و متفاوت نمی‌بینم چون در نهایت تمام مذاهب مهم و اصلی دنیا یک حرف زده‌اند و چندان فرقی با یکدیگر ندارند.

سال گذشته به دین اسلام گرویدم و دلیلش هم این بود که همسرم یک مسلمان بود و من ترجیح دادم که مسلمان شوم.

خانواده ام هم واکنش خاصی نداشتند چون خانواده‌ام، همسرم را خیلی دوست داشتند ضمن اینکه خانواده‌ام، افراد متعصبی نیستند و بیش از همه برایشان انسانیت مهم است. من سال‌ها با مسلمانان در ارتباط بودم و نظر خانواده‌ام در این رابطه مثبت بود.

معرفی فیلم قاتلان ماه گل(Killers of the Flower Moon)؛وسترن شاهکار استاد سینما

کتابخوانی ماهایا پطروسیان

در بیوگرافی ماهایا پطروسیان آنطور که پیداست علاوه بر بازیگری سینما و تئاتر، با دیگر فعالیت‌های هنری هم آشنایی دارد. او بسیار اهل ادبیات است و به اشعار کلاسیک و رمان‌های نویسندگانی نظیر گابریل گارسیا مارکز علاقه‌مند است.

دانش و مطالعه برای يک بازيگر از هر فعاليت ديگری واجب‌ تر است. يک بازيگر بايد نسبت به اتفاقات پيرامون خود آگاه باشد و مطالعات كافی در زمينه هنر داشته باشد.، فيلم زياد ببينيد و فيلمنامه هم زياد بخواند. اما هيچ چيز مانند كتاب خواندن به ذهن يك بازيگر كمک نمی كند

فساد در سینما

کسی که تخصص کافی برای ارائه هنر و استعداد خود داشته باشد و برای تحصیل علم و اجرای هنر بازیگری تلاش کرده باشد، هرگز برای بازیگری تن به فساد نمی‌ دهد

چرا که عزت نفسی بالاتر از این حرف‌ ها دارد

بازی ماهایا پطروسیان در کارهای طنز

واقعيت اين است كه هميشه پيشنهادهای طنز من زياد بوده است من اما هم كار كمدی را دوست دارم و هم كار جدی را. برايم فرقی نميكند در كدام اتمسفر بازی كنم

همينكه نقش را دوست داشته باشم، كافيست

علاقه ماهایا پطروسیان به ورزش

مسابقات فوتبال و کشی را دنبال می کنم، قدمت کشتی و اشارات فردوسی به این ورزش پهلوانی آن را برایم خیلی جذاب می کند

خودم هم در نوجوانی ژیمناستیک می رفتم و هیچ وقت شنا و کوهنوردی را کنار نگذاشتم، اسکی هم زیاد رفته ام

تجربه کارگردانی ماهایا پطروسیان

در بیوگرافی ماهایا پطروسیان میخوانیم: او علاقه خاصی به کارگردانی دارد و سابقه ساخت فیلم کوتاه را هم دارد. ماهایا پطروسیان که فیلم کوتاه «یک روز قشنگ» را در سال 87 کارگردانی کرده است درباره علاقه‌اش به کارگردانی می‌گوید: « علاقه‌ای به کارگردانی فیلم بلند ندارم. فیلم کوتاه امکانی را فراهم می‌کند که بتوانم دغدغه‌های شخص و عقایدم را به فیلم مبدل کنم. چون در فیلم کوتاه دغدغه اکران وجود ندارد و فیلمساز می‌تواند بیشتر به خواسته‌هایش نزدیک شود.»

شروع فعالیت هنری ماهایا پطروسیان

در بیوگرافی ماهایا پطروسیان آمده است: او بازیگری را از همان سال‌های دانشجویی و بازی در گروه‌های تئاتر دانشجویی آغاز می‌کند و به‌مرور به بازیگری حرفه‌ای در تئاتر تبدیل می‌شود. از مهم‌ترین نمایش‌هایی که پطروسیان به‌عنوان بازیگر در آن‌ها حضور یافته است می‌توان به نمایش‌های «عشق‌آباد»، «معرکه در معرکه» و «دختر گل‌فروش» اشاره کرد.

من از نوجواني عاشق بازيگري بودم. هيچ كدام از خانواده‌ام اهل هنر نبودند؛ پدرم، مهندس راه و ساختمان و مادرم متخصص بهداشت كودكان است، دوران ابتدایی را در مدرسه فرانسوی زبان ژاندارك گذراندم و سال 66 ديپلم تجربي گرفتم اما اصلا دوست نداشتم پزشكي بخوانم و عاشق بازيگري بودم. در اصل روحيه شاد و پرجنب و جوش من با پزشكي ميانه خوبي نداشت، به همين دليل تصميم گرفتم تا هنرپيشه شوم. براي شروع كار در كلاس‌های كنكور شركت كردم و به كلاس‌های «شهره لرستانی» در جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران رفتم و با نمرات بالا هم قبول شدم. نخستين تجربه بازی براي من در همين كلاس‌هاي تئاتر آغاز شد. بعد از قبولي در رشته نمايش در دانشكده هنرهاي زيبا، تنها شانسي كه در اين بين آوردم اين بود كه به اتفاق بچه‌هاي دانشكده در يك تئاتر خوب يعني خواستگاري چخوف بازي كردم و اين تئاتر توانست در تالار مولوي اجرا بگيرد و در همان اجرا بود كه دستيار آقاي اعلامي من را براي بازي فيلم «عشق و مرگ» انتخاب كرد.

ماهایا پطروسیان در جلوی دوربین

ماهایا پطروسیان برای اولین بار در سال 1369 در یک فیلم سینمایی بازی می‌کند و در مقابل دوربین محمدرضا اعلامی برای فیلم «عشق و مرگ» و در قالب نقشی فرعی حضور می‌یابد.

عکس های تولد لاکچری پردیس پورعابدینی در یک رستوران
فیلم عشق و مرگ با بازی ماهایا پطروسیان
فیلم عشق و مرگ با بازی ماهایا پطروسیان

شهرت ماهایا پطروسیان

اما آنچه موجب دیده شدن ماهایا پطروسیان در ابتدای دوران بازیگری‌اش می‌شود، بازی او در همین سال و در فیلمی از واروژ کریم‌مسیحی است. او در سال 69 در فیلم «پرده آخر» حضور یافت و برای اولین بار در یک نقش اصلی بازی کرد.

پرده آخر تنها ساخته واروژ کریم مسیحی چنان نقدهای مثبتی دریافت می کند که کسی باور نمی کرد با داستانی راز آلود و فضایی غریب مورد توجه منتقدان و سینما روها قرار گیرد و در این میان سهمی مناسبی ازتشویق ها نیز نصیب پطروسیان می شود که یک نقش یک دختر لال را ایفا می کرد .

پطروسیان درباره بازی در این فیلم می‌گوید: « این فیلم شروع فوق‌العاده‌ای برای من بود که یک اثر استثنایی در تاریخ سینمای ایران به‌حساب می‌آید. این فیلم از همه نظر خوب و کامل و درست درآمده و نمی‌دانم کریم‌مسیحی چرا باید کم‌کار باشد.»

موفقیت فیلم «پرده آخر» در نهمین جشنواره فیلم فجر و کاندید شدن در نه رشته، موجب دیده شدن تمام عوامل این فیلم ازجمله ماهایا پطروسیان شد.

ماهایا پطروسیان و داریوش ارجمند در فیلم پرده آخر
ماهایا پطروسیان و داریوش ارجمند در فیلم پرده آخر

ماهایا پطروسیان در سال بعد با کارگردان مطرح دیگری همکاری کرد و با حضور در فیلم مطرح «ناصرالدین شاه آکتور سینما» به کارگردانی محسن مخملباف تجربه جدیدی را گذراند.

ماهایا پطروسیان در فیلم ناصرالدین شاه آکتور سینما
ماهایا پطروسیان در فیلم ناصرالدین شاه آکتور سینما

تجربه جدید دیگر این سال‌های ماهایا پطروسیان حضور او در فیلم سینمایی «دیگه چه خبر» به کارگردانی تهمینه میلانی بود که فضایی کمدی و فانتزی داشت. پطروسیان برای بازی در این فیلم لوح تقدیر بهترین بازیگر نقش اول زن دهمین جشنواره فیلم فجر را کسب کرد.

ماهایا پطروسیان و دانیال حکیمی در دیگه چه خبر
ماهایا پطروسیان و دانیال حکیمی در دیگه چه خبر

درخشش ماهایا پطروسیان بعد از بازی در فیلم «دیگِ چه خبر» ادامه یافت و این‌بار او در فیلم دیگری از محسن مخملباف به نام «هنرپیشه» ایفای نقش کرد، فیلمی که پرفروش‌ترین فیلم سال 71 شد.

ورزش تخصصی امین حیایی چیست؟
هنرپیشه با بازی ماهایا پطروسیان
هنرپیشه با بازی ماهایا پطروسیان

پطروسیان در سال 72 اولین سریالش را هم تجربه کرد و در سریال «شیخ مفید» به کارگردانی سامان مقدم به ایفای نقش پرداخت. سریالی که باوجود بازیگران مطرحش، چندان موفق نبود.

ماهایا پطروسیان سریال «شیخ مفید»
ماهایا پطروسیان سریال «شیخ مفید»

پطروسیان در سال 75 در فیلم «نابخشوده» ایرج قادری بازی کرد و پس از آن در فیلم «قاصدک» قاسم جعفری حضور یافت تا با کاندید شدن برای جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن در شانزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در این فیلم، برای سومین بار تا نزدیکی کسب جایزه سیمرغ رفته باشد.

ماهایا پطروسیان در فیلم نابخشوده
ماهایا پطروسیان در فیلم نابخشوده

در سال 77، همکاری با کارگردان مطرح دیگری به کارنامه پطروسیان اضافه شد و او این بار در فیلم «کمکم کن» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور ایفای نقش کرد.

ماهایا پطروسیان در فیلم کمکم کن
ماهایا پطروسیان در فیلم کمکم کن

قاسم جعفری در سال 77 دست به تهیه و ساخت یک مجموعه تلویزیونی به نام گل من گلی می زند که بحث و جدل های فراوانی را می آفریند و ممانعت از پخش کاربه دلایلی نا مشخص آن را به یک پروژه جنجال بدل می کند و بعد هم از پخش دو قسمت جلوی کار گرفته می شود. بعد از ان دختری به نام تندر ساخته حمید رضا آشتیانی پور (79) یک نقش دوگانه بر عهده می گیرد و می توانید او را سوار بر موتور نیز مشاهده کنید.

دختری به نام تندر با هنرمندی ماهایا پطروسیان
دختری به نام تندر با هنرمندی ماهایا پطروسیان

و بالاخره شکار سیمرغ توسط ماهایا پطروسیان

ماهایا پطروسیان که بارها تا یک قدمی جایزه سیمرغ رفته بود، با بازی در فیلم «هفت پرده» به کارگردانی فرزاد موتمن بالاخره توانست جایزه سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از شانزدهمین جشنواره فیلم فجر تصاحب کند.

ماهایا پطروسیان در فیلم هفت پرده
ماهایا پطروسیان در فیلم هفت پرده

تجربه‌های دیگر بازیگری ماهایا پطروسیان

ماهایا پطروسیان در سال 81 در فیلم «عروس خوش قدم» به کارگردانی کاظم راست‌گفتار حضور پیدا کرد تا تجربه بازی در یک فیلم صرفاً تجاری را هم به کارنامه خود اضافه کند. او پس از این در فیلم‌های تجاری دیگری هم حضور پیدا کرد که با بهترین فیلم‌هایش فاصله زیادی داشتند.

ماهایا پطروسیان در فیلم عروس خوش قدم
ماهایا پطروسیان در فیلم عروس خوش قدم

علیرضا داوودنژاد فیلم‌ساز مطرح دیگری است که ماهایا پطروسیان در فیلم‌هایش حضور پیدا کرده است. پطروسیان در سال‌های 82 و 83 در دو فیلم «هشت‌پا» و «ملاقات با طوطی»  به کارگردانی علیرضا داوودنژاد بازی کرده است.

ماهایا پطروسیان در فیلم هشت‌پا
ماهایا پطروسیان در فیلم هشت‌پا
ماهایا پطروسیان در فیلم ملاقات با طوطی
ماهایا پطروسیان در فیلم ملاقات با طوطی

پطروسیان در سال‌های بعد در فیلم‌هایی نظیر «پیشنهاد پنجاه میلیونی» به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده، «زن بدلی» و «خواب لیلا» به کارگردانی مهرداد فلاح، «تاکسی نارنجی» ساخته ابراهیم وحیدزاده و «ازدواج در وقت اضافه» اثر سعید سهیلی حضور یافت تا نوبت به فیلم مطرح دیگری در کارنامه هنری‌اش برسد. پطروسیان در سال 89 در فیلم متفاوتی از عبدالرضا کاهانی به نام «اسب حیوان نجیبی است» بازی می‌کند تا پس از سال‌ها افول، دوباره به چشم مخاطبین و اهالی سینما بیاید.

اعتراض سید جواد هاشمی به واکنش های زخم کاری
ماهایا پطروسیان در فیلم پیشنهاد پنجاه میلیونی
ماهایا پطروسیان در فیلم پیشنهاد پنجاه میلیونی
ماهایا پطروسیان در فیلم زن بدلی
ماهایا پطروسیان در فیلم زن بدلی
ماهایا پطروسیان در فیلم خواب لیلا
ماهایا پطروسیان در فیلم خواب لیلا
ماهایا پطروسیان در فیلم تاکسی نارنجی
ماهایا پطروسیان در فیلم تاکسی نارنجی
ماهایا پطروسیان در فیلم ازدواج در وقت اضافه
ماهایا پطروسیان در فیلم ازدواج در وقت اضافه
ماهایا پطروسیان در فیلم اسب حیوان نجیبی است
ماهایا پطروسیان در فیلم اسب حیوان نجیبی است

پس از بازی در «اسب حیوان نجیبی است»، پطروسیان 4 سال در هیچ فیلم و سریالی بازی نمی‌کند تا این‌که در سال 93 بازی در یک فیلم تجاری و کمدی دیگر را قبول می‌کند و در مقابل دوربین شاهین باباپور برای فیلم «مجرد چهل ساله» قرار می‌گیرد.

ماهایا پطروسیان در فیلم مجرد چهل ساله
ماهایا پطروسیان در فیلم مجرد چهل ساله

پطروسیان در سال 95 بیش از پیش از سینمای تجاری فاصله می‌گیرد و در فیلمی تجربی به کارگردانی فریدون جیرانی بازی می‌کند، فیلم «خفگی» که به تجربه خاص دیگری در کارنامه پطروسیان تبدیل می‌شود. او درباره بازی در این فیلم خاص می‌گوید: « بازی در فیلم «خفگی» و نقش زهره برای من تجربه خوبی بود. نقش من بسیار سهل و ممتنع بود، یعنی در عین سادگی عمیق است و بسیار تاثیرگذار.»

ماهایا پطروسیان در فیلم خفگی
ماهایا پطروسیان در فیلم خفگی

شما در حال مطالعه بیوگرافی ماهایا پطروسیان در بازیگرآنلاین هستید. برای اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

مصاحبه خواندنی با ماهایا پطروسیان

پس از سال‌ها بازی هنوز هم همان جدیت روزهای اول را دارید. وقتی جلوی دوربین می‌روید هنوز دلواپسی‌های سال‌های اولیه را دارید؟

از ابتدای ورودم به سینما تا آخرین فیلمی که بازی کردم حسم هنوز تغییری نکرده است. هر فیلمی که شروع می‌کنم و هر تصمیمی که بعد از خواندن فیلمنامه برای همکاری می‌گیرم نگاه و حسم همان حسی است که روزهای اول داشتم. خلق یک کاراکتر، آفرینش یک نقش، همان احساس را در من ایجاد می‌کند. نگرانی‌هایم همان‌هاست. شاید روزهای اول نگرانی بیشتری داشتم. البته نمی‌توانم بگویم الان وجود ندارد؛ بلکه کارم همچنان برایم جدی است. دلشوره دارم که آیا آنچه می‌خواهم خوب از آب در می‌آید یا نه و آیا موفق خواهم شد. به هر حال بازیگری برایم تبدیل به یک کار روتین و حرفه‌ای و دم دستی نشده است.

از زمانی که از خانه بیرون می‌آیید تا زمانی که سر صحنه برسید، بیشتر به چه چیزهایی فکر می‌کنید و ذهن‌تان درگیر چه چیزهایی می‌شود؟

اگر یکی، دو روز اول باشد؛ چون دارم کاراکتر را پیدا می‌کنم، شخصیت همچنان برایم تازه و جا نیفتاده است‌ اما روزهای آخر کار، شخصیت برایم کامل شده و بیشتر به سکانس و صحنه‌هایی که دارم، فکرمی کنم. همینطور میزانسن و بده بستان با بازیگران دیگر و نحوه گفتن دیالوگ بیشتر ذهنم را درگیر می‌کند.

شما فیلم‌های متنوعی بازی کرده‌اید. هیچ‌وقت کارهای‌تان را دسته‌بندی کرده‌اید؟

ببینید! دو نوع فیلم بازی کرده‌ام؛ فیلم‌هایی که مردم به شکل وسیع دیدند و دوست داشتند و فیلم‌هایی که مخاطب خاص، آنها را دیده و در‌ واقع؛ تعداد کمی از مردم آنها را دیده‌اند.

وقتی کار می‌کنید، چه چیزی بیشترین انرژی را در لحظه به شما می‌دهد؟

فیلم‌هایی را که هم خودم از بازی در آنها راضی بودم و هم مردم از دیدن آن رضایت داشتند می‌پسندم. طبیعی است که آن فیلم‌ها را بیشتر دوست داشته باشم و هم اینکه حتی پس از سال‌ها که به آنها فکر می‌کنم، به من انرژی بدهند.

مسابقه بوکس تینا آخوندتبار

در برخی از بازی‌های‌تان توانسته‌اید شمایل یک دختر مدرن را ارائه دهید. چطور و با چه تکنیک و روشی به این کار موفق شدید؟

اصولا از همه‌‌ چیزی که یک بازیگر باید از آن استفاده کند، بهره می‌گیرم. با این حال بسته به نقشی که باید بازی کنم، ممکن است این بهره‌گیری کم و زیاد شود؛ یعنی یک موقع قرار است، بازی مینی مال‌تری داشته باشم و درون‌گرا باشم، پس طبیعی است که متفاوت شود. بخشی از رفتارهای جلوی دوربین از درون، فیزیک و رفتار خود آدم می‌آید و بخشی دیگر آنها را پس از خواندن فیلمنامه و از نقشم به‌دست می‌آورم و براساس آن روی برخی چیزهایی که کشف کرده‌ام تمرکز و تمرین می‌کنم.

از بین نقش‌های خودتان کدام یک را بیشتر دوست دارید؟

نقش‌هایم در فیلم‌های «هنرپیشه» یا« یک روز قشنگ برفی» و همچنین در نمایش «عشق‌آباد» برایم چیز دیگری هستند. همه نقش‌هایی را که بازی کرده‌ام دوست دارم؛ چون برای هر کدام انرژی و مایه گذاشتم. ممکن است در برخی از آنها نتیجه کار مورد پسندم نباشد، اما نقشم را دوست داشته‌ام.

دوست دارید چه اتفاق خوشحال کننده‌ای برای‌تان بیفتد؟

زندگی‌ام مدت‌هاست شبیه رودخانه‌ای است که در آن شنا می‌کنم. این رودخانه شاید مرا جایی ببرد که خوب و باصفا باشد و گاه شاید نه. به همین دلیل به نوعی خودم را به زندگی سپرده‌ام. گاه آدم رویاهای زیادی دارد، اما رسیدن به آنها آنقدر به تعویق می‌افتد و گاه حتی رویاها آنگونه شکل عوض می‌کنند که کم می‌آورید. به همین‌خاطر دیگر کم‌کم سعی می‌کنید خیلی آرزو نکنید تا از به نتیجه نرسیدن آرزوهای‌تان سرخورده نشوید. بعد متوجه می‌شوید که خیلی‌ها در جهان به چیزهای کوچکی که حقوق مسلم‌شان هم هست، نرسیده‌اند. در نتیجه آرزوهای‌مان در مقابل آنها کم و کوچک می‌شوند. به همین دلیل غالبا خجالت می‌کشم و سعی می‌کنم تحمل کنم.

علاقه‌مندی‌های‌تان شامل چه چیزهایی می‌شود؛ مثلا چه سبک موسیقی را دوست دارید؟

بیشتر موسیقی پاپ را دوست دارم.

تئاتر می‌روید؟

اگر بشنوم که کار خوبی در حال اجراست، حتما می‌روم. البته آخر هفته که خلوت‌تر است به نسبت دیگر روزهای هفته روزهای مناسب‌تری برای رفتن به تئاتر است؛ به شرطی که کارهای روتین آخر هفته اجازه بدهد. روزهای دیگر خیابان‌ها خیلی شلوغ است و گاه برای دیدن یک نمایش مجبور می‌شوی ساعت‌ها در ترافیک بمانی.

اهل گالری رفتن هستید؟

دوست دارم بیننده نقاشی ، مجسمه و عکس باشم. اگر نمایشگاه‌های سالانه برگزار شوند، چه بهتر؛ چون تعداد بیشتری اثر می‌شود دید.

همه چیز در مورد فرزندان مهران مدیری

میانه‌تان با ادبیات چطور است؟

شاعران کلاسیک مثل حافظ ، مولوی و سعدی را می‌خوانم. رمان هم زیاد می‌خوانم.

اهل سفر هستید؟

حال و هوایش بیاید، می‌روم؛ مثلا سال‌ها پیش چند سفر طولانی به اروپا رفتم. البته خیلی با برنامه این کارها را انجام نمی‌دهم.

آن کشورها را با کشورمان مقایسه می‌کنید؟

آنجا خیلی چیزها خوب است‌ اما به هر حال شهر و کشورم را بیشتر دوست دارم. اگر هم مقایسه‌ای بکنم از این جهت است که چرا فلان کار خوب آنها را تا به حال نکرده‌ایم ‌ یا چرا مانند آنها، از شهر و بناهای باستانی‌مان نگهداری نکرده‌ایم. نه فقط بناهای باستانی که بناهای چند سال ساخته شده مان هم شامل همین مقایسه‌ها می‌شود. در اروپا خیلی خوب از بناهای مشهورشان نگهداری می‌کنند. حتی در کوچک‌ترین شهرهای دور افتاده‌شان آنقدر یک بنای تاریخی را خوب نگه می‌دارند که بسیاری دوست دارند خود را برای بازدید از آن به فلان منطقه برسانند. خب! طبیعی است که وقتی می‌بینم از میان این همه اثر باستانی و غیرباستانی که در ایران داریم، فقط به چند تایی که شاخص هستند، توجه می‌شود (که البته آنها هم در معرض تخریب هستند) ناراحت می‌شوم.

بیشترین نگرانی‌تان به چه چیزی بر می‌گردد؟

ببینید! همین خانه‌های قدیمی که در تهران و بیشتر شهرها وجود دارند، جزو تاریخ و هویت ما هستند و هر خدشه‌ای به آنها وارد شود به هویت‌مان خورده است. باید تا می‌توانیم تاریخ و هویت خودمان را حفظ کنیم و به آن مباهات کنیم. وقتی به کشوری می‌روید و می‌بینید توانسته‌اند مسئله ترافیک یا آلودگی هوا را حل کنند، دل‌تان می‌خواهد در آنجایی هم که خودتان زندگی می‌کنید، نظیر این اتفاق بیفتد. هر چیز خوبی که در جای دیگری از کره زمین وجود دارد، چرا ما از آن استفاده نکنیم؟!

رمان‌نویس مورد علاقه‌ شما کیست؟

گابریل گارسیا مارکز رمان نویس همیشگی مورد علاقه‌ام است. از نویسندگان ایرانی محمود دولت آبادی، علی اشرف درویشیان، صادق هدایت را دوست دارم. «کلیدر» دولت‌آبادی رمان مورد علاقه‌ام است. پیشنهاد می‌کنم خوانندگان روزنامه رمان بخوانند؛ چون خواندن رمان هم دایره واژگان آدم را گسترده می‌کند و هم با تخیل نویسنده همراه می‌شویم و از طرفی دیگر؛ تجربه ما را از زندگی ‌ بالا می‌برد.

ورزش مورد علاقه‌تان چیست؟

ورزش‌هایی را که مردم دوست دارند می‌بینم. مسابقات فوتبال و کشتی را دنبال می‌کنم. قدمت کشتی و اشارات فردوسی به این ورزش پهلوانی آن را برایم خیلی جذاب می‌کند. خودم هم اهل ورزش هستم. در نوجوانی ژیمناستیک می‌رفتم و هیچ وقت شنا و کوهنوردی را کنار نگذاشتم. اسکی هم زیاد رفته‌ام.

کدام پیست را دوست دارید؟

خیلی‌ها شمشک را بیشتر دوست دارند‌ اما من بیشتر دیزین را می‌پسندم.با این همه زمان‌هایی که تئاتر کار می‌کردم و کارم بیشتر می‌شد، به پیست نمی‌رفتم.

فیلم زالاوا | آبادی جن‌زده ژانری متفاوت در سینمای ایران

از کودکی اهل بازی‌های گروهی بوده‌اید؟

خیلی! اهل وسطی، لی‌لی، طناب بازی، والیبال و بسکتبال بودم. حتما می‌دانید که ارامنه معمولا در زمینه بسکتبال خوب هستند. با وجود اینکه قد بلندی ندارم با پررویی تمام بسکتبال بازی می‌کردم. دو سه تا از انگشتانم بارها حین بازی در رفته‌اند. بازی‌های گروهی خیلی نشاط آور است. زمان‌های گذشته که کامپیوتر نبود، بچه‌ها بیشتر در فضای باز بودند.

اهل صنایع‌دستی ایرانی هستید؟

بعضی چیزها را دوست دارم و برخی از صنایع‌دستی مثل فرش را خیلی خوب می‌شناسم. خیلی هم به فرش و هنر قالی‌بافی علاقه دارم. قالی ایران فوق‌العاده است و متأسفم که شرایط آنطور که باید نیست و خودِ خانواده‌های ایرانی از فرش‌های ایرانی استفاده نمی‌کنند و سراغ ماشینی می‌روند. هنر آن است که با دست بافته شود. ببینید! فرش ایرانی بهترین فرش دنیاست. واقعا نمی‌شود تصور کرد که یک ایرانی در خانه‌اش فرش ایرانی نباشد!

هیچ‌وقت اهل کلکسیون بوده‌اید؟

نوار کاست و فیلم جمع می‌کردم و همچنین مجله‌ها و روزنامه‌هایی که ارتباط با کارم داشتند.

دانستني‌هاي يك بازيگر از نظر ماهايا پطروسيان

دانش و مطالعه براي يك بازيگر از هر فعاليت ديگري واجب‌تر است.يك بازيگر بايد نسبت به اتفاقات پيرامون خود آگاه باشد و مطالعات كافي در زمينه هنر داشته باشد. فيلم زياد ببينيد و فيلمنامه هم زياد بخواند، اما هيچ چيز مانند كتاب خواندن به ذهن يك بازيگر كمك نمي‌كند. ايده‌‌ها و شخصيت‌هايي كه در داستان‌ها وجود دارند موجب مي‌شود تا بازيگر به جنبه‌هاي شخصيتي مختلف افراد رسوخ پيدا كند. بهتر است ديگر محافل و مجالسي كه بازيگران تمام وقت خود را وقف حضور و ديده شدن در آن مي‌كنند، هدر ندهيد. استعداد شما سرمايه شماست.

ماهايا پطروسيان چه فیلم هایی را برای بازی انتخاب می کند؟

من از ابتدای ورودم به سینما در فیلم‌هایی كه با مخاطب عام سروكار دارند، برای قشر وسیعی از تماشاگران ساخته می‌شوند و در این سال‌ها نام سینمای بدنه را روی آن گذاشته‌اند كار كرده‌ام. در همان سال‌های اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 كه سال‌های ابتدایی ورودم به سینما بودند در فیلم‌های موفق و پرتماشاگری مانند «دیگه چه خبر» و «كمكم كن» بازی كردم و در سال‌های بعد هم در فیلم‌های «دختری به نام تندر» و «عروس خوش‌قدم» كه متعلق به سینمای بدنه هستند بازی داشتم.

درواقع در انتخاب‌هایم همیشه حضور در این نوع فیلم‌ها را هم مدنظر داشته‌ام چون دوست دارم در آثاری بازی كنم كه با طیف وسیعی از مردم ارتباط برقرار می‌كنند و این مسئله برایم بسیار مهم است، البته اگر با پیشنهاد خوبی از طرف كارگردانی شاخص روبه‌رو شوم و فیلمنامه را دوست داشته باشم درنهایت به بُعد هنری كار اهمیت می‌دهم و فرصت چنین همكاری‌هایی را به این خاطر كه شاید مخاطب نداشته باشند یا مخاطب‌شان بسیار خاص باشد را از دست نخواهم داد.

کرونا دوباره الهام پاوه نژاد را درگیر کرد

خانم پطروسيان دوست دارد با كدام كارگردان‌ها همكاری داشته باشد؟

حتما كارگردان‌هایی هستند كه دوست دارم با آنها همكاری داشته باشم، به‌هرحال فیلمسازان موفقی وجود دارند كه همكاری با آنها و حضور در آثار درخشان‌شان خواسته هر بازیگری است ولی در این بین خود نقش هم اهمیت زیادی دارد و طبعا دوست دارم نقشی كه بازی می‌كنم تاثیرگذار باشد. از آن دست بازیگرانی نیستم كه بگویم حاضرم از جلوی دوربین فلان كارگردان رد شوم (می‌خندد) چون به این شكل نه من چیزی خواهم آموخت و در آن فیلم اثری خواهم داشت و نه آن فیلم در كارنامه‌ام تاثیری خواهد داشت پس همكاری با كارگردان بزرگ به شرطی خوب است كه نقش هم جذاب و اثرگذار باشد.

خاطره‌انگیزترین نقش ماهایا پطروسيان

ماهایا پطروسيان می گوید: همیشه سعی‌ام بر این بوده که نقش‌های متفاوت را تجربه كنم. تازگی نقش برای بازیگر هم جالب و جذاب است مثلا بازی در فیلم «تاكسی نارنجی» برایم جالب بود. در آن فیلم نقش پیرزنی 80 ساله را داشتم با گریم سنگین آن هم در فیلمی كه فضای كمدی و فانتزی داشت. این نوع كارها كه برایم تازگی داشته باشند طبعا تجربه‌های جدید هم محسوب می‌شوند و برای ادامه روند بازیگری‌ام به من كمك خواهند كرد. بازی در نقش‌های متفاوت هم خاطره‌انگیز هستند، هم لذت‌بخش.

در كنار اینها به بخش موثر بودن نقش و اینكه حتما نقش در ذهن مخاطب بماند هم همواره فكر می‌كنم مثلا در فیلم آقای كاهانی من تنها در یك سكانس حضور داشتم اما این نقش در ذهن تماشاگران فیلم می‌ماند چون كاراكتر ویژگی‌های خاصی دارد. یا مثلا نقشی كه در فیلم «ملاقات با طوطی» داشتم یك نقش مكمل محسوب می‌شود اما نقشی بسیار متفاوت است با ویژگی‌های خاص در گفتار، ظاهر و رفتار، درنتیجه تمام این نقش‌ها برایم خاطره‌انگیزند و هر كدام هم سختی‌های خاص خودشان را داشته‌اند.

دلیل دوری ماهایا پطروسيان از سینما در این سال ها

طبعا بازیگرانی كه در آن دوره وارد این حرفه شدند راه سختی را طی كردند و دشواری بسیاری را به جان خریدند تا راه را برای بازیگران دهه‌های بعد هموار كنند و نگاه جامعه را به این حرفه تغییر دهند. با این وجود راه بازیگر شدن و ورود به این حرفه به شكل اصولی‌اش چه برای مردان و چه برای زنان همچنان سخت و دشوار است. البته در دهه 80 تغییراتی به وجود آمد كه باعث شد برخی صرفا به جهت داشتن چهره خوب وارد سینما شوند اما كماكان شما می‌بینید بازیگرانی كه توانایی بالاتری دارند بیشتر به چشم می‌آیند؛ بازیگرانی كه قادر هستند از پس نقش‌های سخت و پیچیده بربیایند و از ریسك كردن هراسی ندارند. من فكر می‌كنم مردم می‌دانند بازیگری كار سختی است و بازیگران حتما باید در نقش‌های مختلف حضور داشته باشند و در هر زمینه‌ای توانایی‌شان محك بخورد.

نگاهی به سریال کره ای دکتر اسلامپ (Doctor Slump 2024)

لیست آثار هنری ماهایا پطروسیان

در ادامه بیوگرافی ماهایا پطروسیان باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

آثار سینمایی ماهایا پطروسیان

سال تولیدنام فیلمکارگرداننقش
۱۳۹۶لس آنجلس تهرانتینا پاکروانلیندا جهانبانی
۱۳۹۶خفه‌گیفریدون جیرانیزهره
۱۳۹۳مجرد ۴۰ سالهشاهین باباپورنرگس
۱۳۸۹اسب حیوان نجیبی استعبدالرضا کاهانیشهره
۱۳۸۸ازدواج در وقت اضافهسعید سهیلیمادربزرگ
۱۳۸۷تاکسی نارنجیابراهیم وحیدزاده
۱۳۸۶خواب لیلامهرداد میرفلاحزن خیابانی
۱۳۸۶شبی در تهرانبهرام کاظمیلیلا
۱۳۸۵زن بدلیمهرداد میرفلاحشادی پارسی
۱۳۸۴پیشنهاد ۵۰ میلیونیمهدی صباغ‌زادهآیدا
۱۳۸۳انتخابتورج منصوریریما فرنوش
۱۳۸۳هشت پاعلیرضا داوودنژادزیور
۱۳۸۲ملاقات با طوطیعلیرضا داوودنژادقرقی
۱۳۸۰عروس خوش قدمکاظم راست‌گفتاردنیا
۱۳۷۹دختری بنام تندرحمیدرضا آشتیانی‌پور
۱۳۷۹از صمیم قلببهرام کاظمیثریا اعتمادی
۱۳۸۳هفت پردهفرزاد مؤتمن
۱۳۷۷کمکم کنرسول ملاقلی‌پور
۱۳۷۵قاصدکقاسم جعفریپروانه
۱۳۷۵نابخشودهایرج قادری
۱۳۷۳حسرت دیداراحمد زینال زادهپری
۱۳۷۲راز گل شب بوسعید خورشیدیانالهه
۱۳۷۱هنرپیشهمحسن مخملبافزن کولی
۱۳۷۰دیگه چه خبر!؟تهمینه میلانیفرشته خالصی
۱۳۷۰ناصرالدین شاه آکتور سینمامحسن مخملبافسوگلی
۱۳۶۹پرده آخرواروژ کریم‌مسیحیصنم
۱۳۶۹عشق و مرگمحمدرضا اعلامیمریم

مجموعه تلویزیونی ماهایا پطروسیان

  • شیخ مفید
  • گل من گلی

فیلم کوتاه ماهایا پطروسیان

  • باچراغهای خاموش
  • ۳ کیلومتر جلوتر
  • سیاه و سفید
  • یه روز قشنگ برفی

نمایش های ماهایا پطروسیان

  • دختر گل فروش
  • معرکه در معرکه
  • عشق آباد

صفحه اینستاگرام ماهايا پطروسيان 

ماهايا پطروسيان ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 284 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی ماهايا پطروسيان و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی ماهايا پطروسيان و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی ماهايا پطروسيان، به اینستاگرامش مراجعه کنید.آدرس اینستاگرام ماهايا پطروسيان @mahaya.petrossian می باشد و 128 هزار دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام ماهايا پطروسيان 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا