اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران مردبیوگرافی بازیگران

ماجراهای حضور سید جواد هاشمی در جبهه و شهادتش تا حواشی جنجالی او

در این بخش بیوگرافی سید جواد هاشمی بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی سید جواد هاشمی از بازیگران مرد خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با فیلم های دفاع مقدس به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی او از جبهه تا حواشی.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی سید جواد هاشمی آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

سید جواد هاشمی متولد چه سالی است؟

سید جواد هاشمی متولد 27 دی 1344 است.

سید جواد هاشمی فرزند دارد؟

بله سید جواد هاشمی صاحب یک پسر به نام محسن و دختری به نام فاطمه است.

تحصیلات سید جواد هاشمی چیست؟

سید جواد هاشمی فارغ‌التحصیل رشتهٔ کارگردانی است.

سید جواد هاشمی فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

سید جواد هاشمی فعالیت خود را از سال 1358 آغاز کرد.

خلاصه بیوگرافی سید جواد هاشمی

نام اصلیسید جواد هاشمی پوراصل
تاریخ تولد27 دی 1344
تحصیلاتفارغ‌التحصیل رشتهٔ کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران
زمینه فعالیتهنرپیشه، کارگردان، نویسنده ، مجری و معلم
سال‌های فعالیتاز سال ۱۳۵۸ تا کنون
همسرفرزانه پورحسینی
فرزندانسید محسن و فاطمه السادات

بیوگرافی سید جواد هاشمی

بیوگرافی سید جواد هاشمی

سید جواد هاشمی هنرمند متین، دوست‌داشتنی و البته پرکار سینما و تلویزیون است. او در زمینه‌های مختلفی ازجمله بازیگری، نویسندگی، کارگردانی، مجری‌گری، آهنگسازی و … فعالیت داشته است. می‌گوید دوست دارد او را با واژه هنرمند خطاب کنند نه بازیگر، کارگردان، مجری یا هر چیز دیگری.

سید جواد تا همین الان که این متن‌ را می‌خوانیدنزدیک به 30 بار در آثار مختلفی تصویری یا نمایشی به شهادت رسیده و از این حیث رکورددار به‌حساب می‌آید.

او بیشتر در کاراکتر و نقش مذهبی بازی کرده و این کاراکتر برای او جا افتاده و بیشتر مخاطبان او را با اینگونه ژانر بازی می شناسند و در فیلم ها و سریال هایی با محوریت های جنگ و موضوعات انقلابی حضور پر رنگ داشته است.

در بیوگرافی سید جواد هاشمی میخوانیم: او  27 دی 1344 در تهران محله ی نواب متولد شد. البته او اصالتی تالشی-بندر انزلی دارد و برخی منابع از بندر انزلی به‌عنوان زادگاهش نام‌برده‌اند.

کودکی سید جواد هاشمی

فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی از دانشگاه تهران می باشد

ورود سید جواد هاشمی به شغل معلمی

در ادامه بیوگرافی سید جواد هاشمی آمده است : سال 1363 وقتی 19 ساله بود بعنوان معلم به استخدام آموزش و پرورش درامد و کنار تدریس در زمینه های سرود و آهنگ های انقلابی مشغول بکار شد.او اکنون نزدیک به سه دهه است که به‌عنوان معلم خدمت می‌کند.

معرفی سریال پرستاره نیوکمپ به کارگردانی منوچهر هادی

حضور سید جواد هاشمی در جبهه

در سال 1364 وقتی 20 ساله بود تصمیم گرفت به جبهه برود اما چون قدش کوتاه بود به شادگان رفت تا از آنجا با تیپ قدس خوزستان اعزام شود.

در بیوگرافی سید جواد هاشمی جالب است بدانید مدتی در بخش تبلیغات گردان محمد رسول الله بود تا اینکه به جبهه رفت.آشنایی سید جواد با رسول ملاقلی پور هم در جبهه شکل گرفت.

سید جواد هاشمی در جبهه

ناراحتی مادرم از شهدم نشدم

مادرم‌ آدم خیلی مذهبی بود،  روی سردر خانه یک تابلو نوشته بود که هر که باشد با خمینی بد گمان / حق ندارد پانهد در این مکان …

من همه زندگی‌ ام را مدیون مادرم هستم،  واقعا دوستش دارم ، شما فکر کنید یک پسر بیشتر نداشت و آن را هل می‌ داد به سمت جبهه ! سرافکنده بود که شهید نشدم (خنده) ، البته هنوز هم امیدوار است که مادر شهید شود

سید جواد هاشمی و مادرش

بیوگرافی خانواده سید جواد هاشمی و طلاق پدر و مادرش

در بیوگرافی سید جواد هاشمی درباره ی خانواده اش آمده است : خانوادهٔ او از گیلان و شهر پره‌سر در شهرستان رضوانشهر به تهران مهاجرت کرده‌بودند.

میگوید: پدر و مادرم از هم جدا شده بودند ، مادرم من را به اصرار راهی جبهه کرد البته اصرار که نه تشویق ، چون خودم هم خیلی دوست داشتم.

اما پدرم حاضر بود یک BMW زیر پایم بگذارد که من نروم جبهه ، البته پدرم هم دوست دارم‌ او واقعا بزرگوار است.

وضعیت تاهل و ازدواج سید جواد هاشمی

بیشترین جستجوها در بیوگرافی سید جواد هاشمی درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

سید جواد هاشمی سالهاست با فرزانه پورحسینی متولد 1348 ازدواج کرد که ثمره آن دو فرزند بنام های سید محسن متولد 1370 و فاطمه السادات متولد 1374 می باشد.

عکس خانوادگی سید جواد هاشمی

فرزانه (ربابه) پورحسینی دارای دیپلم تجربی و خانه‌ دار است.

عکس همسر سید جواد هاشمی

علایق و حقایقی درباره سید جواد هاشمی

در ادامه بیوگرافی سید جواد هاشمی مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

هم دانشگاهی های مشهور سید جواد هاشمی

در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران ، همکلاس خیلی از آدم‌ های بزرگ هنر ایران بودم

اصغر فرهادی ، حمید فرخ‌ نژاد ، علیرضا اوسیوند ، حمیرا ریاضی و سعید آقاخانی این‌ ها همه کسانی بودند که با هم در یک کلاس بودیم

شاگردان مشهور سید جواد هاشمی

از نکات جالب بیوگرافی سید جواد هاشمی شاگردان معروف او هستند.وی میگوید: شاید باور نکند فرزاد جمشیدی ، احسان علیخانی ، امیرحسین مدرس در رده مجری‌ گری ، حسین هوشیار و ابوالفضل بختیاری در مداحی شاگرد های من بودند

بیوگرافی کریس پرت بازیگر معروف فیلم دنیای ژوراسیک

شاید کسی باورش نشود شهناز حقیقی ، امیر بکان ، علی تفرشی و علی لهراسبی در حوزه موسیقی ، علی سلیمانی ، عباس غزالی و خیلی از بازیگرهای اصلی تئاتر شاگرد های من بودند ، من برای همه آن‌ ها خوشحالم که بهتر از من شدند

اجرا و خوانندگی سید جواد هاشمی

در بیوگرافی سید جواد هاشمی کمتر کسی می داند که سید جواد هاشمی هم تجربه خوانندگی تیتراژ داشته است

سال ها پیش هاشمی ، تیتراژ فیلم تشنه به کارگردانی حسین قاسمی جامی را آهنگسازی و خوانندگی کرد وی در زمینه مجری گری هم فعالیت دارد؛

می گوید: دوست دارم تمام عرصه‌ های هنری را تجربه کنم، دوست ندارم به من مجری ، بازیگر ، کارگردان ، نویسنده ، آهنگساز و بگویند، دوست دارم به من هنرمند بگویند

بغل همه عکس دارم

من هرگز نگاه سیاسی نداشتم و سیاستم به کسی نزدیک است که اخلاقی و به حق حرف بزن

من بغل همه عکس داشته ام با همه رئیس جمهوران عکس دارم و رفیق هستم چون اعتقاد دارم آنها از مردم رای گرفته اند و باید به آنها احترام گذاشت

هیئتی ها هم تلویزیون نمی بینند

متاسفانه بخاطر نبود برنامه سازی درست حتی بچه‌ هایی که به هیئت می‌ آیند و عشقه نام اباعبدالله آنها را به هیئت می‌ کشاند هم شب‌ ها تلویزیون خودمان را نگاه نمی‌ کنند

چاپ کتاب سید جواد هاشمی

در بیوگرافی سید جواد هاشمی میخوانیم: علاوه بر کارگردانی، تئاتر، آهنگسازی، اجرا و بازیگری، نویسنده هم می باشد و از آثار منتشر شده او در مقام نویسندگی کتاب های «پرواز»، «قصه پرماجرا»، «باران» و «پنج نمایشنامه» و… را می توان نام برد.

حاشیه های سید جواد هاشمی

 این هنرمند آرام و بااخلاق هم گاه‌وبیگاه دامن‌گیر حواشی و هجمه‌های رسانه‌ای شده است. البته سید جواد همواره با صحه‌صبر و کمال ادب و احترام با تمامی آن‌ها برخورد کرده است.او حالا مدتی است تمام بی‌حاشیه بودن‌های سال‌های کاری خود را یک جا جبران کرده و «حاشیه»، بر «متن» فعالیت‌های او غالب شده است.

بسیاری از کارهایی که این بازیگر در دو سه سال گذشته در آن‌ها حضور داشته، علاوه براینکه تصویر کلیشه‌ای او را از بین بردند گاهی خبرساز و دردسرساز هم شده‌اند. در یک مرور ساده شاید اولین تصاویری که متفاوت از چهره همیشه مثبت و روحانی هاشمی به ذهن می‌رسد در «شام ایرانی» بود؛ برنامه‌ای که بازیگر محبوب فیلم‌های دفاع مقدسی را کنار علی انصاریان و حامد آهنگی با شیطنت‌های خاص آن‌ها نشاند.

ماجرای عشق و عاشقی مینا وحید
سید جواد هاشمی در شام ایرانی
سید جواد هاشمی در شام ایرانی

شروع اتفاق‌های حاشیه‌ای برای سید جواد هاشمی تبلیغ خرید ملک در دوبی بود که با واکنش‌ها و انتقادهای زیادی همراه بود و او را وادار به عذرخواهی کرد. خود او درباره این اتفاق گفته است که گاهی چیزهایی پیش آمده که در شأنش نبود، مثل تبلیغاتی که برای خرید خانه در دبی کرد. او این کار را اشتباه دانسته و به گفته خودش با شهامت بابت آن عذرخواهی کرد.

دامنه‌دارترین آن‌ها مربوط به هنرمندان اعزام‌شده به برزیل برای حمایت تیم ملی در جام جهانی بود. سید جواد هاشمی هم که مدیریت این پروژه را بر عهده داشت به طبع اولین هدف حواشی و انتقادات بود. تهمت، افترا و توهین‌ها به حامیان و سرمایه‌گذاران این پروژه از همان روزهای ابتدایی انتشار خبر آن آغاز شد. پس از آن ماجرای شانه خالی کردن اسپانسرها پیش آمد. سید جواد هاشمی اعلام کرد که گول اسپانسر را خورده، خانه‌اش را فروخته و هنرمندان را با خرج خود راهی برزیل کرده است. این اظهارات با واکنشی از سوی اسپانسر اول آن‌ها هم مواجه شد. ماجرا به همین‌جا ختم نشد. این دفعه عکس‌های بازیگران و نحوه پوششان در برزیل بود که خبرساز شد و مورد انتقادات شدید قرار گرفت. در پایان هم به‌طورکل اصل پروژه زیر سؤال رفت و سید جواد هاشمی در پاسخ به این سؤال که اصلاً این حرکت چگونه باعث حمایت از تیم ملی می‌شود، پاسخ داد: «ما آنجا بچه‌های تیم ملی را می‌دیدیم، چون هم‌هتل‌ بودیم اما جلسه‌ای نه. آخر حمایت یعنی چه؟ در جام جهانی برزیل، هنرمندان بیش از ۱۰۰ هزار عکس با مردم از سراسر دنیا گرفتند. حمایت به چه معناست؟… به ما اصلاً احترام گذاشته نشد.»

وی در فیلم اخراجی‌های ۳ در نقش محمود احمدی‌نژاد ظاهر شد و در جریان نشست فرهنگیان با میرحسین موسوی در اردیبهشت سال ۱۳۸۸ دو سرود را در حمایت از میرحسین موسوی اجرا نمود. البته بعدها طی مصاحبه‌ای با یکی از سایت‌های اصول‌گرا قرار گرفتن در معذوریت و در عمل انجام‌شده واقع شدن را دلیل حمایت از موسوی ذکر کرد و گزینهٔ مورد اعتمادش را ابتدا احمدی‌نژاد و سپس در دوره‌های بعد قالیباف و رئیسی نام برد.

سید جواد هاشمی در مصاحبه‌ای حمایتش از گلشیفته فراهانی را صراحتاً اعلام کرد و گفت: « اقدام گلشیفته فراهانی قابل‌احترام و این احترام همان‌طور که برای الهام چرخنده هست، باید برای وی نیز باشد.» علاوه بر این وی از بازیگران فعال در شبکه جم برای بازگشتشان به ایران و ادامه فعالیت نیز دفاع کرد. این اظهارات آقای بازیگر طبیعتاً با موضع‌گیری و اعتراض برخی افراد همراه شد.

معرفی ویژه برنامه محرمی ملاقات با حسین (ع)

صحبت های حمایتی او از امیر تتلو خیلی مورد توجه قرار گرفت

حاشیه بعدی هاشمی کاملا هنری بود و به بازی او در سریال «زخم کاری» در شبکه نمایش خانگی برمی‌گشت؛ جایی که بازیگر نقش‌های بسیجی، رزمنده، روحانی و شهید، در یک سکانس معروف استخر نیمه‌برهنه نشان داده شد. این سکانس دستمایه شوخی زیادی حتی توسط همکارانش شد و البته بساط انتقادهای تندی را هم از جواد هاشمی در فضای مجازی پهن کرد. اما این بار او واکنش دیگری در مقابل این اتفاق داشت و تاکید کرد که کاری خلاف شرع و قانون انجام نداده است

سید جواد هاشمی در زخم کاری
سید جواد هاشمی در زخم کاری

هاشمی در مصاحبه‌ای بیان کرد که انتظار برخی مردم از خودش به خاطر چند سال بازی در فیلم‌های دفاع مقدسی عجیب و غریب است. « شکی ندارم که باید این تابو شکسته شود. من ادعا نمی‌کنم که بازیگرم بلکه بیشتر به کارگردانی و نویسندگی علاقه‌مندم و همین طور تهیه فیلم‌های کودک و نوجوان، اما همان قدر که ادعا می‌کنم یک آدم مذهبی هستم، تلاش می‌کنم که چهارچوب‌های نظام مند شرعی را دچار خدشه نکنم.»

سید جواد هاشمی : باز هم لخت می شوم، عذرخواهی نمی کنم!

آخرین حاشیه ای که دامن سید جواد هاشمی را گرفت در خصوص ساخت فیلم سینمایی شهر گربه ها بود.

انتشار تیزر فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها» به کارگردانی سیدجواد هاشمی اعتراض‌ها و واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشت.

این بازیگر علاقه‌مند به ساخت فیلم‌های کودک و نوجوان که چند تجربه دیگر هم در این حوزه دارد، از سوم آذر ماه فیلمی را از همین گونه روانه اکران کرد که در همان روزهای اول با بیانیه‌ و اعتراض‌هایی که به طیفی از سوی مذهبیون منتسب بود، چنان دچار حاشیه شد که هاشمی را به اصلاح فیلمش مجبور کرد.

«شهر گربه‌ها» فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سید جواد هاشمی است که مدتی قبل در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان هم به نمایش در آمد و سری دوم آن هم در حال ساخت است، اما حاشیه‌های پیش آمده این کارگردان را آنقدر دلزده کرده که به فکر چاره‌ای دیگر هم افتاده است. او که بیشتر به خاطر بدهی حاضر به اکران فیلمش در این مقطع شده بود، در گفت‌وگویی تاکید کرد که از این همه قضاوت خسته شده و گاهی فکر می‌کند باید کارش را رها کند.

معرفی سریال پسران پربیننده ترین سریال 2022 در آمازون

سید جواد هاشمی میگوید: «نسبت به من و آثارم حساسیت ایجاد شده است و کاملا مشخص است که اگر من سازنده یکی دو فیلم دیگری که الان در حال اکران است بودم، حتما جماعت حزب‌اللهی اجازه اکران آن را نمی‌دادند. برای من سوال است که اگر پلان‌های رقص سریال «پایتخت» را کنار هم بگذارند و یک تیزر بسازند آیا کسی اعتراض می‌کند و کمپین به راه می‌افتد؟ خیر، این شرایط برای “من” درست شده وگرنه چنین چیزی اپیدمی شده و در جامعه و خانه‌ها رخ می‌دهد، در سریال‌ها هم دیده می‌شود. حتی برای گفتن مفاهیم درستی که هدف جمهوری اسلامی است بالاخره گاهی هم رقص و هم حتی بی‌حجابی در فیلم‌ها اتفاق می‌افتد. آیا به همه آن‌ها اعتراض می‌شود؟

سیدجواد هاشمی نیز در واکنش به اعتراض‌ها نسبت به فیلمش گفت:من فکر می‌کنم که یک فیلم بسیار پاک ساخته‌ام که بچه‌ها با آن ارتباط برقرار کردند و خدا را شکر استقبال به شدت خوب است و من انتظارش را حتی در این شرایط کرونایی نداشتم، اما امیدوارم که یک قدری به خودمان بیاییم.فیلم را اصلاح خواهم کرد تا این تصور به وجود نیاید که برای من نظرات و عواطف دینداران و افراد مذهبی که همیشه به من لطف داشتند، مهم نیست.

سید جواد هاشمی در پاسخ به اینکه آیا این اتفاق‌ها را می‌توان نشانه‌ای از تغییر در کاراکتر سید جواد هاشمی دانست؟ گفته است: من یک چیزی را خیلی واضح بگویم و آن اینکه دو روی سکه چه شیر و چه خط هر دو ارزشش یکی است و هر دوی آن یک سکه را می‌سازد. من آدم دو رویی نیستم اما ارزشم همین است که می‌بینید، همینی که هستم. من هیچ تغییری نکرده‌ام و همان آدمی هستم که اگر به گزاف نگفته باشم و شاید خودستایی به نظر برسد اما یک بخش اعظمی از قرآن کریم را حفظ هستم و شاید بیشترین ادعیه‌ی معروف را من حفظ هستم از دعای کمیل تا دعای توسل تا یک بخشی از دعای ندبه و حتی زیارتنامه‌ها مثل زیارت امام رضا (ع). من اتفاقا از خیلی کسانی که الان مدعی هستند بیشتر از بنده به اسلام نزدیک هستند، در این موارد جلوتر هستم. من فرزند روضه خوان هستم، فرزند مادری هستم که مرا به نام امام حسین شیر داده و بزرگم کرده‌ است. اصلا به کَت من نمی‌رود که بگویند این آدم از دایره‌ی مذهبیون خارج شده‌است، این نگاه غلط است چون آدم‌ها من را نمی‌شناسند. من فقط همینقدر بگویم که دین من و دینی که من می‌دانم دین رحمت و بخشش است و همه‌ی آیاتش با بسم الله الرحمن الرحیم شروع می‌شود، یعنی رحمانیت و مهربانی خداوند که در یک جمله دو بار هم تاکید می‌شود. من احساس می‌کنم که حتی اگر انتقادی به من هست باید با مهربانی گفته شود، نه با فریاد. من به هیچ عنوان این را برنمی‌تابم و باید با آرامش حرف زده شود.

ماجرای آشنایی پژمان بازغی و همسرش چیست؟

شروع فعالیت هنری سید جواد هاشمی

در بیوگرافی سید جواد هاشمی آمده است : از سال 1358 وقتی 14 ساله و دانش آموز بود با نمایش “حج ابراهیم ، حج عاشورا” به کارگردانی کمال الدین قراب در تئاتر شهر و تالار آزادی کار خود را شروع کرد. او پس از آن، تئاتر را در بخش هنری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد و کارهای گوناگونی در زمینهٔ سرود و آهنگ‌های انقلابی ارائه کرد

در ادامه بیوگرافی سید جواد هاشمی میخوانیم : هاشمی در ابتدا مسئول حراست یکی از شبکه‌های تلویزیون جمهوری اسلامی بود، اما بعد از آنکه در یکی از سکانس‌های یک تله‌فیلم برای چند ثانیه به ایفای نقش پرداخت مورد توجه کارگردان تله‌فیلم واقع شد. او به خاطر نوع پوشش و آرایش چهره‌اش اغلب در نقش شخصیت‌های مذهبی و اسلام‌گرا به کار دعوت می‌شود

سید جواد هاشمی از سینما تا تلویزیون

هاشمی که قبل از آن‌هم سابقه‌ی بازی در تئاتر را داشت، توسط ملاقلی پور برای بازی در فیلم «پرواز شب» برگزیده شد. به‌این‌ترتیب اولین تجربه سینمایی او در سال 1365 به دست آمد.پس از آن وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و تحصیلاتش را در رشته کارگردانی ادامه داد.

در بیوگرافی سید جواد هاشمی آمده است : سید جواد بعد از حضور در چند اثر سینمایی دیگر، در سال 1371 با مجموعه «سیمرغ» با به عرصه تلویزیون گذاشت.

سید جواد هاشمی در مجموعه سیمرغ

حضور در نزدیک به 80 اثر سینمایی، تلویزیونی و نمایشی حاصل فعالیت‌های سید جواد هاشمی در سه دهه اخیر است.

در بیوگرافی سید جواد هاشمی از دیگر کارهای سینمایی او می‌توان به بازی در فیلم‌هایی همچون «افق»، «سجاده آتش»، «یاس‌های وحشی»، «اخراجی‌ها 1-2-3»، «پسر تهرونی» و … اشاره کرد.

سید جواد هاشمی در فیلم افق
سید جواد هاشمی در فیلم افق
سید جواد هاشمی در سجاده آتش
سید جواد هاشمی در سجاده آتش
سید جواد هاشمی در یاسهای وحشی
سید جواد هاشمی در یاسهای وحشی
سید جواد هاشمی در اخراجی ها
سید جواد هاشمی در اخراجی ها
سید جواد هاشمی در پسر تهرونی
سید جواد هاشمی در پسر تهرونی

هاشمی پس از بازی در «معراجی‌ها (93)» چند سالی از این حیطه دور بود. اما کارنامه او در تلویزیون پروپیمان تر از سینما است.

سید جواد در نزدیک به 50 مجموعه تلویزیونی حضور داشته که از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به «دولت عشق (در نقش محمدعلی رجایی)»، «کمکم کن»، «پول کثیف»، «مختارنامه»، «داروندار»، «بیدارباش» و … اشاره کرد.

سید جواد هاشمی در فیلم دولت عشق
سید جواد هاشمی در فیلم دولت عشق
او در سریال مختارنامه نقش طبیان، سردار سپاه امام حسن مجتبی را بازی کرد. مختارنامه، نام یک مجموعه تلویزیونی پیرامون زندگی و قیام مختار ابوعبید ثقفی به کارگردانی داود میرباقری است.
سید جواد هاشمی در مختارنامه
سید جواد هاشمی در مختارنامه

سازندگی سید جواد هاشمی و دیگر فعالیت های هنری

سیدجواد هاشمی از سال 1380 کارش را به‌عنوان کارگردان آغاز کرد. او در 11 مجموعه تلویزیونی به‌عنوان نویسنده و کارگردان حضور داشته است. در سال 1390 نیز اولین ساخته سینمایی‌اش «اختاپوس»، فیلمی فانتزی در حوزه کودک و نوجوان، به اکران درآمد.

ماجرای عشق جوان ایرانی به هازل کایا بازیگر نقش نهال در سریال عشق ممنوع

سید جواد سابقه طول و طویلی هم در نویسندگی و کارگردانی تئاتر دارد. همان‌طور که گفتیم او فعالیت جدی در این حیطه را بازی در نمایش «حج ابراهیم حج عاشورا» در سال ۱۳۵۸ به کارگردانی کمال‌الدین قراب آغاز کرد. بعد از آن بیش از 30 اثر نمایشی را با نویسندگی و کارگردانی خود به روی صحنه برد. او تنها در 8-9 نمایش به‌عنوان بازیگر با کارگردانان دیگر همکاری داشته است. داستان‌های مذهبی یا دفاع مقدس اکثراً قریب به‌اتفاق آثاری که او نویسندگی و کارگردانی کرده است را تشکیل می‌دهند.

 اما فعالیت فرهنگی-هنری سیدجواد هاشمی به همین‌ها محدود نمی‌شود. همان‌طور که میدانید او در زمینه‌های مختلفی دست به اقدام زده و تجاربی به دست آورده است.

در بیوگرافی سید جواد هاشمی میخوانیم : هاشمی فعالیت موسیقی خود را در آموزش‌وپرورش با اجرای سرودهای مذهبی-انقلابی مدارس آغاز کرد. او آهنگسازی فیلم‌های سینمایی «پرواز روح »، «تشنه»، «بال‌های سپید» و «به‌سوی خورشید» را بر عهده داشت و در تیتراژ «تشنه» خوانندگی هم کرد.

در بیوگرافی سید جواد هاشمی آمده است: او در مداحی هم سررشته دارد و شاگردانی چون حسین هوشیار و ابوالفضل بختیاری را تربیت کرده است. شاید کسی باورش نشود شهناز حقیقی، امیر بکان، علی تفرشی و علی لهراسبی نیز از شاگردان او درزمینهٔ موسیقی بوده‌اند.

هاشمی تاکنون دو کتاب به نام‌های «پرواز» و «یک صبح پرماجرا» را از انتشارت ستاد اقامه نماز به چاپ رسانده است.

علاوه بر این سید جواد هاشمی در برنامه‌های تلویزیونی، جشن‌ها و مراسم‌های مختلفی به‌عنوان مجری حضور داشته است

لیست آثار هنری سید جواد هاشمی

در ادامه بیوگرافی سید جواد هاشمی بازیگر زخم کاری باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

  • بام خوشبختی، کارگردان: نادر سامانیان (شبکهٔ جام جم)

آثار سینمایی سید جواد هاشمی

او در فیلم‌های زیر در نقش بازیگر ایفای نقش کرده‌است:

  • شهر گربه‌ها (۱۳۹۹_۱۳۹۸ نویسنده و کارگردان)
  • تورنادو (۱۳۹۸–۱۳۹۷ نویسنده و کارگردان)
  • پیشونی سفید ۳ (۱۳۹۷ نویسنده و کارگردان)
  • پیشونی سفید ۲ (۱۳۹۶ نویسنده و کارگردان)
  • هشتگ (۱۳۹۵ رحیم بهبودی فر)
  • فیلسوف‌های احمق (۱۳۹۴ بازیگر و تهیه‌کننده)
  • معراجی‌ها (فیلم) (۱۳۹۲ مسعود ده نمکی)
  • اختاپوس (آهوی پیشونی سفید) (۱۳۹۰ نویسنده و کارگردان)
  • اخراجی‌ها ۳ (۱۳۸۹ مسعود ده‌نمکی)
  • فوتبالی‌ها (۱۳۸۷ عباس خواجه وند)
  • اخراجی‌ها ۲ (۱۳۸۷ مسعود ده‌نمکی)
  • پسر تهرونی (۱۳۸۷ کاظم راست‌گفتار)
  • اخراجی‌ها (۱۳۸۵ مسعود ده‌نمکی)
  • راه طی شده (۱۳۸۴)
  • پرواز روح (۱۳۷۶ جامی)
  • ترور (۱۳۷۶)
  • جان‌سخت (۱۳۷۶)
  • یاس‌های وحشی (۱۳۷۶ محسنی‌نسب)
  • سرعت (۱۳۷۵ لطیفی)
  • لاک‌پشت (۱۳۷۵ شاه‌حاتمی)
  • آخرین شناسایی (۱۳۷۲ شاه‌حاتمی)
  • سجاده آتش (۱۳۷۲ جمال شورجه)
  • حماسه مجنون (۱۳۷۱ جمال شورجه)
  • خسته نباشید (۱۳۷۱)
  • تعقیب سایه‌ها (۱۳۶۹ شاه‌حاتمی)
  • چشم شیشه‌ای (۱۳۶۹ جامی)
  • سکوت (۱۳۶۹ سجادی)
  • الماس بنفش (۱۳۶۸ رحیم رحیمی پور)
  • افق (۱۳۶۷ ملاقلی‌پور)
  • انسان و اسلحه (۱۳۶۷ راعی)
  • سیمرغ (۱۳۶۶)
  • پرواز در شب (۱۳۶۵ ملاقلی‌پور)
سید جواد هاشمی در جان سخت
سید جواد هاشمی در جان سخت

مجموعه‌های تلویزیونی سید جواد هاشمی

سالنام اثرسمتکارگردانرسانه
۱۳۹۹دادستانبازیگرمسعود ده نمکیشبکه ۳
۱۳۹۹شاهرگبازیگرسید جلال اشکذریشبکه ۲
۱۳۹۴محله گل و بلبلبازیگر مهماناحمد درویشعلی پورشبکه ۲
۱۳۹۴شیوعبازیگرمحمود معظمیشبکه ۱
۱۳۹۴معمای شاهبازیگرمحمدرضا ورزیشبکه اول سیما
۱۳۹۲تله‌فیلم بعد از آن شببازیگرعلی میری رامشه
۱۳۹۲معراجی‌هابازیگرمسعود ده نمکیشبکه اول سیما
۱۳۹۱بیدارباشبازیگراحمد کاوریشبکه یک سیما
۱۳۸۷–۹۰وضعیت سفیدبازیگرحمید نعمت‌اللهشبکه سوم سیما
۱۳۹۰تکیه بچه‌های محله مانویسنده و کارگردان و بازیگرشبکه دوم سیما
۱۳۹۰موج و صخرهبازیگرمجید صالحیشبکه پنجم سیما
۱۳۸۹تله‌فیلم «نشانی سوم»نویسنده و کارگردان و بازیگرشبکه سوم سیما
۱۳۸۹تله‌فیلم شکارچی انسانبازیگرداریوش جهانگیریشبکه چهار
۱۳۸۹دارا و نداربازیگرمسعود ده‌نمکینوروز ۱۳۸۹ شبکه پنجم سیما
۱۳۸۸تله‌تئاتر دروازه ساعاتنویسنده و کارگردانسیدجواد هاشمیشبکه ۳
۱۳۸۸مختارنامهبازیگرداوود میرباقریشبکه یک سیما
۱۳۸۷دیداربازیگر، نویسنده و کارگردانسیدجواد هاشمیشبکه سوم سیما
۱۳۸۷یتیمان کوفهبازیگر، نویسنده و کارگردانشبکه دوم سیما
۱۳۸۶خط شکنبازیگرمسعود تکاورشبکه تهران
۱۳۸۶تله‌فیلم راهی عاشقبازیگراکبر منصورفلاحشبکه ۱
۱۳۸۵تله‌تئاتر پنج دقیقه تا مرزکارگردان و بازیگرشبکه ۲
۱۳۸۵از نفس افتادهبازیگرقاسم جعفریشبکه ۱
۱۳۸۵آدمخواربازیگرجواد مزدآبادیشبکه ۲
۱۳۸۵تله‌فیلم تلهٔ روباهبازیگرعلیرضا اسحاقیشبکه سوم سیما
۱۳۸۵زندگی به شرط خندهبازیگر مهمانمهدی مظلومیشبکه ۵
۱۳۸۴زائرسرای ممتازبازیگرحمید بهمنیشبکه ۵
۱۳۸۴حدیث بیداریبازیگرجواد مزدآبادیشبکه ۲
۱۳۸۴قدرت عشقبازیگرعلی رامشهشبکه ۳
۱۳۸۴جشن رمضانبازیگربرنامه تلویزیونی شبکه ۵
۱۳۸۴پول کثیفبازیگرجواد افشارشبکه ۵
۱۳۸۴غریبانهبازیگرقاسم جعفریشبکه ۵
۱۳۸۴جزیره ایکسبازیگرجواد مزدآبادیشبکه ۳
۱۳۸۴تله‌فیلم عروس کوهستانبازیگریوسف سیدمهدویشبکه ۱
۱۳۸۳قصه تاریخبازیگرکاظم بلوچیشبکه ۲
۱۳۸۳سایه آفتاببازیگررضا آهنجشبکه ۳
۱۳۸۳کمکم کنبازیگرقاسم جعفریشبکه ۳
۱۳۸۳سرود خاکبازیگرجواد مزدآبادیشبکه ۵
۱۳۸۳شهر باراننویسنده و کارگردانشبکه قرآن
۱۳۸۲روایتبازیگراحمدیشبکه ۵
۱۳۸۲شهر بارانبازیگر و کارگردانشبکه ۲ (به تهیه‌کنندگی مجید عباسی)
۱۳۸۲تله‌فیلم «دوئت»نویسنده و کارگردان و بازیگرشبکه یک سیما
۱۳۸۱افسوننویسنده و کارگردانشبکه پنجم سیما
۱۳۸۰تنهانویسنده و کارگردانشبکه پنجم سیما
۱۳۸۰مظلوم اولنویسنده و کارگردان و راویشبکه دوم سیما
۱۳۸۰دولت عشقبازیگربهمنیشبکه ۲
۱۳۸۰زندگی راز هستیبازیگرشبکه ۲
۱۳۷۹کلبه سفیدبازیگررایانیشبکه ۲؛
۱۳۷۹بازی‌های پنهانبازیگرقریبشبکه ۲
۱۳۷۹یلدای قدربازیگرفریس‌آبادیشبکه ۲
۱۳۷۹هشداربازیگرقوی‌تنشبکه ۵
۱۳۷۹یونسبازیگرخالقیشبکه ۲
۱۳۷۹مونولوگ‌های عزاداریبازیگرحسنیشبکه ۳
۱۳۷۹مونولوگ‌های انقلاببازیگردشت بزرگیشبکه ۵
۱۳۷۸مونولوگ‌های مختلفبازیگردشت بزرگیشبکه ۵
۱۳۷۸بوی خاکبازیگربیابانیشبکه ۱
۱۳۷۸بچه‌های بهشتبازیگرجامی
۱۳۷۸نرگسبازیگرشاپور قریب
۱۳۷۸روایت انقلاببازیگرجمال شورجهشبکه ۲
۱۳۷۷انتظار سرخبازیگردرمنششبکه معارف
۱۳۷۷یاد ایامبازیگرسامانیانشبکه ۲
۱۳۷۷راه درخشانبازیگربیابانیشبکه ۱
۱۳۷۷راز یک خزانبازیگرباصری
۱۳۷۶تله‌تئاتر جنگ احکامنویسنده و کارگردانسیدجواد هاشمی
۱۳۷۵بهترین تابستان منبازیگربهادری
۱۳۷۴تروربازیگرحکمت‌جو
۱۳۷۴به سوی خورشیدبازیگر
۱۳۷۲سیمرغبازیگرجامی
۱۳۷۱روح‌اللهبازیگرعسگرپور
۱۳۷۰قبیله عشقبازیگرشاه حاتمی
۱۳۶۹روزنه‌ای به سپیدهبازیگرجامی
۱۳۶۸خسته نباشیدبازیگرعالی پیام
زندگینامه امیر جعفری و ریما رامین فر

سید جواد هاشمی در شبکه نمایش خانگی

سالنام اثرکارگردان
۱۴۰۰زخم کاریمحمدحسین مهدویان
۱۳۹۹شب‌های مافیاسعید ابوطالب
۱۳۹۹شام ایرانیسعید ابوطالب
۱۴۰۰شب آهنگیحامد آهنگی

تئاترهای سید جواد هاشمی

بازی

  • “دشت خون ـ مجلس خون” نوشته و کارگردانی”قراب”؛ تهران، تالار وحدت؛ ۱۳۵۹
  • “از شوش تا تیر دو قلو” نوشته و کارگردانی”نادری”؛ تهران، تالار مولوی؛ ۱۳۷۲
  • “شبی از فلک تا افلاک” نوشته و کارگردانی”حسین مسافرآستانه”؛ تهران، تالار وحدت؛ ۱۳۷۷
  • “عزیز مایی” نوشته و کارگردانی”قربانی”؛ تهران، تئاترشهر؛ ۱۳۷۸
  • “لیلاً نوشته و کارگردانی”قطری‌پور”؛ تهران، تئاترشهر؛ ۱۳۷۸
  • “کانال کمیل” سال ۱۳۸۶ (سالن اصلی تئاتر شهر)
  • “حج ابراهیم ـ حج عاشوراً نوشته و کارگردانی”قراب”؛ تهران، تئاترشهر، آزادی؛ ۱۳۵۸

نویسنده و کارگردان

  • “کلاغ خبرچین”؛ تهران، تالار معراج؛ ۱۳۶۲
  • “فجر خونین”؛ تهران، تالار معراج؛ ۱۳۶۳
  • “بچه‌های محله”؛ تهران، تالار معراج؛ ۱۳۶۵
  • “ترسوها”؛ تهران، کانون حر ـ خوی؛ ۱۳۶۶
  • “قربانی”؛ تهران، جشنواره؛ ۱۳۶۷
  • “المپیاد”؛ تهران، جشنواره؛ ۱۳۶۸
  • “ابرقدرت‌ها”؛ رامسر؛ ۱۳۶۹
  • “منظرآوران جهان”؛ تهران، تالار مولوی؛ ۱۳۷۲
  • “مظلوم اول”؛ تهران، کانون حر؛ ۱۳۷۴ ـ تالار فرهنگ؛ ۱۳۷۷–۱۳۷۹
  • “غریب کوفه”؛ تهران، تالار فرهنگ؛ ۱۳۷۸–۱۳۸۲
  • “ناگهان پنجره سرد”؛ تهران، تالار فرهنگ؛ ۱۳۷۸
  • “یتیمان کوفه”؛ تهران، تالار فرهنگ؛ ۱۳۷۹
  • “خورشید غدیر”؛ تهران، حوزه هنری؛ ۱۳۸۱
  • “پدر خاک”؛ تهران، حوزه هنری؛ ۱۳۸۳
  • “روایت روزی سرد”؛ تهران، فرهنگسرای بهمن؛ ۱۳۸۳
  • “شانه‌های خسته”؛ تهران، حوزه هنری؛ ۱۳۸۴
  • “زخم مدینه”؛ تهران، تالار وحدت؛ ۱۳۸۵
  • “مظلوم‌ترین”؛ تهران، حوزه هنری؛ ۱۳۸۲
  • “دوازه ساعات”؛ تهران، حوزه هنری؛ ۱۳۸۵–۱۳۸۶
  • “زمزمه‌های آخر”؛ تهران، حوزه هنری؛ ۱۳۸۶
  • “توبه نمی‌کنم”؛ تهران، تالار آزادی؛ ۱۳۸۷
  • “مسافران مرو”؛ تهران، تالار وحدت؛ ۱۳۸۷
  • “فرزند عدالت ” سال ۱۳۸۸(حوزه هنری-تماشاخانه مهر)
  • ” توبه نمی‌کنم” سال ۱۳۸۹(حوزه هنری-تماشاخانه مهر)
  • “نور و نی ” سال ۱۳۹۰(تالار وحدت)
  • “عطر عاشقی ” سال ۱۳۹۰(آمفی تئاتر باغ موزه دفاع مقدس)
  • “طعم جبهه ” سال ۱۳۹۱ (آمفی تئاتر باغ موزه دفاع مقدس)
سیر تا پیاز زندگی شیرین اسماعیلی لیدای سریال همگناه

نویسنده، کارگردانی و بازی

  • “کلاس ۵/۲”؛ تهران، جشنواره؛ ۱۳۷۰
  • “داوطلب”؛ تهران، جشنواره؛ ۱۳۷۱

نویسندگی یا کارگردانی یا بازیگری

  • کارگردانی در نمایش «پنجره فولاد» سال ۱۳۸۲(سالن اصلی تئاتر شهر)
  • کارگردانی در نمایش «پنجره فولاد» سال ۱۳۹۰(فرهنگسرای خاوران)
  • نویسنده نمایش «تن‌ها یک نظر» کارگردانی «جواد هاشمی»؛ تهران، تالار همایش‌های آسمان؛ ۱۳۸۳
  • نویسنده نمایش «پنجره فولاد» کارگردانی «جواد هاشمی»؛ تهران، تئاترشهر؛ ۱۳۸۶

نویسندگی سید جواد هاشمی

  • کتاب «پرواز»، انتشارات ستاد اقامهٔ نماز، ۱۳۷۳.
  • کتاب «یک صبح پر ماجرا»، انتشارات ستاد اقامهٔ نماز، ۱۳۷۵.

آهنگسازی سید جواد هاشمی

  • بال‌های سپید (۱۳۷۷)
  • پرواز روح (۱۳۷۶)

صفحه اینستاگرام سید جواد هاشمی

سید جواد هاشمی ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر قریب به 20 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی سید جواد هاشمی و یک دهه فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی سید جواد هاشمی و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی سید جواد هاشمی، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام سید جواد هاشمی @seyedjavadhasheminet می باشد و 56هزار و 20 نفر دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام سید جواد هاشمی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا