اخبار بازیگرانبازیگران خارجی

جنجالی ترین خودکشی های تاریخ سینما

در این مطلب داستان و علت خودکشی بازیگران را می‌خوانید که برخی موفق و برخی ناموفق بودند. بازیگرنیوز لیستی از بازیگرانی که خودکشی کرده‌اند جمع آوری کرده است.

برای فقیر جماعت، هر چه بگویی پول، خوشبختی نمی آورد توی کَتش نمی رود، نگاه می کند به خانه های بزرگ، اتومبیل های گران قیمت و حساب های پرُ از پول. تصور کن ستاره هم باشی، دوربین ها انتظار بکشند برای دوباره دیدنت، مردم صف ببندند تا هنرنمایی ات را ببینند، شهرت و محبوبیت هم سنجاق شود به ثروت و دیگر چه مَرگت باید باشد که بخواهی پایان دهی به زندگی ات؟!

اینجاست که ماجرا فرق می کند، بعضی که طعم پولداری را چشیده اند و تعدادشان هم کم نیست، می گویند «پول به تنهایی خوشبختی نمی آورد»، شاید نبودش بدبختی بیاورد اما تمامِ خوشبختی در اسکناس ها خلاصه نمی‌شود، باید دلت خوش باشد، شب که می خوابی ذره ذره وجودت فریاد بزنند امید به فردا را، قلبت تاپ تاپ بزند تا دوباره صبح شود و بروی پای کاری که عاشقانه دوستش داری و از همه مهم تر کسی باشد برای دوست داشتن، عشق کنی از دیدنش و عشق کند از دیدنت.

کم نبوده اند ستاره هایی که مجذوب مان کردند، درخشیدند و حسرتِ زندگی خوش نقش و نگارشان را بر دل مان گذاشتند ولی ناگهان یک روز، خورشیدِ لعنتی بیرون آمد و خبر دادند ستاره خودکشی کرده، کسی از غوغای درونش خبر نداشته، پایان داده به زندگی غم انگیزش، همه چیز از بیرون، زیبا بوده و ستاره، خوابِ راحت نداشته. یکی از غیر منتظره‌ترین‌هایش، رابین‌ویلیامز بود، امروز سالروز مرگِ اختیاری اوست. بسیارند ستاره های عالم موسیقی، سینما، ادبیات و ورزش که شهرت و ثروت، روح عصیانگرشان را آرام نکرده و خودکشی را بهترین راه دیده اند. در این گزارش مرور کرده ایم زندگی ستارگان نامداری که خودخواسته، نقطه پایان گذاشتند مقابل خطِ زندگی شان.

رابین ویلیامز در چند سالگی خودکشی کرد؟

رابین ویلیامز در 63 سالگی خودکشی کرد.

هیث لجر به چه روشی خودکشی کرد؟

هیث لجر بر اثر مسمومیت با دارو و قرص های آرامبخش فوت کرد.

مریلین مونرو در چه سنی فوت کرد؟

مریلین مونرو در 36 سالگی بر اثر مسمویت با قرص های آرامبخش فوت کرد.

چه کسی لقب زیباترین خودکشی تاریخ را دارد؟

خودکشی اولین مک‌هیل زیباترین خودکشی تاریخ است.

 خودکشی بازیگران که در تاریخ سینما جنجالی شد

لیست بازیگرانی که خودکشی موفق داشتند :

خودکشی هیث لجر بازیگر استرالیایی

کمتر کسی جراتش را داشت در نقشی ظاهر شود که برنده سه جایزه اسکار و 6 گلدن گلوب به نام خود ثبتش کرده، جک نیکلسون، «جوکر» بود در «بتمن» به کارگردانی «تیم برتون»، 19 سال بعد «کریستوفر نولان»، کارگردان صاحب سبک بریتانیایی – آمریکایی تصمیم گرفت دومین «بتمن» خود را با حضور «جوکر» بسازد، سخت بود انتخاب بازیگری که ناامید نکند مخاطبان و منتقدان را، «هیث لجر» شد شخصیت شرور فیلم، جذاب بود و دوست داشتنی با تمام خباثت هایش، گاهی می‌خواستی «بتمن» را بفرستد تهِ چاه تا از لذت تماشای خنده های شیطنت‌آمیزش محروم نشوی، «لجر» درخشان بود و بی نظیر، اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل را بُرد اما دیگر نبود که برود روی سن، جایزه اش را بگیرد، برای مردم سخنرانی کند و صدای تشویق شان را بشنود، یک سال قبلش از «میشل ویلیامز» جدا شد، همسرش هم بازیگر بود و در «کوهستان بروکبک» کنار هم درخشیدند؛ فیلمی که سه جایزه اسکار برد، «هیث» و «میشل» هم نامزد جایزه شدند اما دست شان به اسکار نرسید.

سریال «تمام رخ» با موضوع سایت‌های شرط‌بندی در راه شبکه سه

قرص های ضد اضطراب، مُسکن و خواب‌آور زیادی خورد، مسمومیت شدید و مرگ. گفتند تصادفی بوده اما بسیاری بر این باورند خودخواسته، قرص ها را رفت بالا، دوستدارانش هم معتقد بودند کابوس های شبانه ای که فرو رفتن در نقش «جوکر» برایش به یادگار گذاشت، وادارش کرد به خودکشی.

براساس گزارش پلیس، ولزین که کمی زودتر از زمان معین قرار ملاقاتش با لجر در ساعت ۳ بعد از ظهر به منزل او رسیده بود با دیدن لجر در آن وضع سریعاً به دوست لجر ماری کیت اولسن تلفن کرده و از او درخواست کمک می‌کند. اولسن که در آن زمان در کالیفرنیا بوده به سرعت نیروهای امنیتی نیویورک را در جریان می‌گذارد و حدود ۱۵ دقیقه بعد ولزین دوباره با اولسن تماس می‌گیرد و اظهار ترس نسبت به مرگ لجر می‌کند. سپس ولزین با پلیس تماس می‌گیرد و می‌گوید: آقای لجر نفس نمی‌کشد. با اصرار اپراتور ۹۱۱، ولزین عملیات احیا را انجام می‌دهد، اما نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود. متخصصین پزشکی اورژانس (EMT) هفت دقیقهٔ بعد در ساعت ۳:۳۳ دقیقاً همان زمانی که نیروهای امنیتی توسط ولزین خبردار شده بودند به آپارتمان لجر می‌رسند اما با این حال موفق به احیای دوبارهٔ او نمی‌شوند. در ساعت ۳:۳۶ بعد از ظهر، مرگ قطعی لجر اعلام می‌شود و بدن بی‌جانش از آپارتمان خارج می‌گردد.

خودکشی عجیب کارگردان معروف تونی اسکات 68ساله

تونی اسکات با تیشرت یاسی و جلیقه در صحنه فیلمبرداری

هنوز 40 سالش نشده بود که پر فروش ترین فیلمِ سال آمریکا را ساخت، «تاپ گان» با حضور «تام کروز» 176 میلیون دلار در سال 1986 فروش داشت، کم کم نام خود را به عنوان یکی از بزرگان سینمای اکشن مطرح کرد، فیلم هایش پر مخاطب بودند و خوب هم فروختند. «انتقام»، «مردی‌درآتش»، «‌هوادار»، «روزهای تندر»، «دشمن کشور» و «توقف ناپذیر» از جمله فیلم‌هایی هستند که «تونی اسکات»، کارگردانی شان را بر عهده داشت، برادرِ کوچک تر «ریدلی اسکات»، کارگردان نامدار هالیوود. تا 66 سالگی فیلم ساخت، 6 سال قبل از مرگش، رازآلودترین اثرش را ساخت؛ «دژا وو».

سرنوشت پردیس افکاری از بازیگری در ایران تا پیوستن به جم تی وی

یک اکشن جذاب با درون‌مایه علمی و تخیلی که «زمان» را به بازی می گیرد. شد یکی از موفق‌ترین فیلم‌های سال 2006. روح «اسکات» را اما دیگر هیچ چیزی ارضا نمی‌کرد، نه سینما، نه شهرت، نه ثروت و نه خانواده. 68 سالش بود که رفت روی پل «وینسنت توماس»، ایستاد بالای رودخانه، لحظه ای تامل کرد و بعد به پایین پرید، مردم شهادت داده اند که نیمه های روز دیده اند کارگردان معروف را روی پل، اتومبیلش را پارک کرده و به داخل آب پریده، یادداشتی درون ماشینش پیدا شد، نوشته بود دیگر امیدی به آینده ندارد و می‌خواهد پایان دهد به زندگی اش.

خودکشی لوسی گوردوناز بازیگر و مدل اهل بریتانیا ۲۸ ساله

لوسی گوردون با لباس آبی

لوسی گوردون مدلینگ و هنرپیشه بریتانیایی در ماه می ۲۰۰۹ خود را به دار آویخت.

لوسی پیش از خودکشی در آپارتمانش درپاریس، نه یکی بلکه دو یادداشت از خودش بر جای گذاشت. این بازیگر که به خاطر ایفای نقش در فیلم مرد عنکبوتی ۳و سرندیپیتی معروف شده بود، در آپارتمانی که با دوست پسر آن زمانش جرمو آلوارس شریک بود خود را حلق آویز کرد. این سینماگر هنگام خودکشی لوسی درخواب بود.

خودکشی دردناک جانی لوئیس بازیگر فیلم بیگانه علیه غارتگر ۲

جانی لوئیس با تیشرت آبی تکیه داده به دیوار

جانی لوئیس که در یک سریال موفق تلویزیونی به شهرت رسیده بود در ماه سپتامبر ۲۰۱۲ خودش را از بالای ساختمانش به پایین پرتاب کرد.

خودکشی میستی آپهام بازیگر معروف سرخپوست ۳۲ ساله

عکس پرتره از میستی آپهام با لباس سفید

اوپام یکی از موفق ترین بازیگران سرخپوست آمریکایی بود و در کنار نام‌های بزرگی چون مریل استریپ، جولیا رابرتز و بنیچیو دل تورو بازی کرده بود. خودکشی او یکی از بزرگ‌ترین اسرار درهالیوود محسوب می‌شود. این بازیگر ناپدید شد و چند روز بعد جسدش پایین یک صخره پیدا شد. خانواده اش فاش کردند که او درگذشته با مشکلات سلامت روانی درگیر بوده است.

خودکشی مریلین مونرو یکی از معروف ترین بازیگران تاریخ سینمای آمریکا

عکس سیاه و سفید پرتره از مریلین مونرو

زیباترین زنِ قرن بیستم، محبوب‌ترین‌شان و شاید آرزوی نیمی از مردان آمریکا و حتی جهان. یکی از پولسازترین ستاره های قرن پیشین، کارگردان ها سر و دست می شکستند «بلوندِ احمق» را بکشانند جلوی دوربین و تضمین کنند فروش فیلم های شان را. مردم عاشقش بودند، دخترها، موهای شان را شبیه به او درست می کردند و زن ها دوست داشتند «مریلین مونرو» باشند برای همسران شان.

معرفی مارک والبرگ پردرآمدترین بازیگر تاریخ سینما از کودکی تا به امروز

کمپانی مشهور «فاکس قرن بیستم» گونی سیب زمینی تنِ «مونرو» کرد تا ثابت کند او در هر لباسی زیباست، نقش زن هایی عاشق و ابله را ایفا می کرد اما دیوانه وار عاشق ادبیات بود، حتی چند شعر و کتاب به یادگار گذاشت، زندگی اش پر از هیاهو بود، در 16 سالگی اردواج کرد، چند سال بعد همسر یکی از قهرمانان بِیسبال بود اما زندگی شان 9ماه بیشتر دوام نیاورد، سال 1955 با «آرتور میلر» نمایشنامه نویس شهیر آمریکایی ازدواج و پنج سال با او زندگی کرد، سقط جنین های پیاپی، افسرده اش کرد و معتاد شد به قرص‌های آرامبخش، «خارش های هفت ساله» اکران شد با نقش آفرینی «مونرو» اما او دیگر نمی خواست «بلوند احمق» باشد، «دو قطبی» بود، یک روز شاد و روز دیگر غمگین، نتوانست بیش از 36 سال دوام بیاورد، آن قدر قرص آرامبخش خورد تا به زندگی اش پایان دهد، هر چند برخی معتقدند توطئه هایی در کار بوده و «رابرت کندی» برادر رئیس جمهور سابق آمریکا را عامل قتلش می دانند.(به تاریخ ۵ آگوست ۱۹۶۲)

خودکشی سیمون باتل ۲۵ ساله بدلیل افسردگی

عکس پرتره سیاه و سفید از سیمون باتل

سیمون باتل خواننده و هنرپیشه آمریکایی که به دلیل مشکلات مالی افسردگی شدید داشت در سپتامبر ۲۰۱۴ با به دار آویختن خود به تمام مشکلاتش پایان داد.

خودکشی لی تامپسون یونگ ۲۹ ساله با اسلحه

لی تامپسون یونگ با تیپ رسمی و کت شلوار و کراوات

هنگام تهیه یک فیلم، روزی تامپسون سر صحنه فیلمبرداری حاضر نشد به همین دلیل از پلیس خواسته شد تا مکان او را پیدا کند و ببینند آیا در خانه‌اش هست یا نه. وقتی پلیس وارد خانه‌اش شد با جسد این بازیگر جوان که به خاطر ایفای نقش که درفیلم های شرکت دیزنی داشت به شهرت رسیده بود رو به رو شد.

لی تامپسون یونگ هنرپیشه و فیلم نامه نویس اهل ایالات متحده آمریکا با خودکشی با اسلحه به زندگی خود پایان داد.

خودکشی سویر سویتن بازیگر و سلبریتی جوان آمریکایی

سویر بازیگر 19 ساله اهل تگزاس به عنوان یکی از جوان‌ترین سلبرتی های این فهرست به خاطر ایفای نقش در فیلم جفری بارون در کمدی بسیار محبوب «همه ریموند را دوست دارند» معروف بود.

با این حال با وجود موفقیت این کمدی، سویتن بعد از پایان این مجموعه با مشکلات مالی رو به رو شد. به اعتقاد خیلی‌ها مشکلات مالی عاقبت او را به ستوه آورد و با شلیک گلوله‌ای به سرش به زندگی خود خاتمه داد.

Sawyer Sweeten بازیگر 1 ساله فیلم همه ریموند را دوست دارند

خودکشی دانا پلاتو بازیگران  34ساله آمریکایی و فرزندش

عکس پرتره دانا پلاتو با لباس قرمز در حال لبخند زدن

دانا با استفاده از ترکیبی کشنده از مسکن‌ها و داروهای شل کردن عضلات در سال ۱۹۹۹ جان خود را گرفت. او به خاطر ایفای نقش در کمدی «سکته های مختلف» معروف بود. پسرش تیلر لمبرت نیز در سال ۲۰۱۰ دست به خودکشی زد و میراث شوم خانوادگی اش را دنبال کرد.

قد بازیگران زن سینمای ایران چقدر است + اسامی و تصاویر

خودکشی جودی گارلند بازیگران و نامزد اسکار آمریکایی

زندگی دچار مشکل شده جودی گارلند که از کودکی ستاره بود، خیلی با زندگی‌اش در نقش دوروتی در Wizard of Oz تفاوت داشت. به گارلند از زمان بچگی داروهایی برای کاهش وزن، خوابیدن و بیدار شدن می‌دادند و وقتی بزرگتر شد همچنان به آن‌ها وابسته ماند و به همین شکل موفق به نامزدی برای اسکار شد و کنسرت بازگشت را در تالار کارنگی شهر نیویورک برگزار کرد. تنها ۳ ماه پس از پنجمین ازدواج، شوهرش جسد بی جان او را در خانه‌شان در لندن یافت که دلیل آن اوردوز تصادفی بر اثر مصرف خواب‌آورها اعلام شد.(به تاریخ ۲۲ ژوئن ۱۹۶۹)

عکس پرتره سیاه و سفید جودی گارلند

خودکشی دیوید کارادین ستاره ی فیلم های آمریکایی

جنازه دیوید کارادین، ستاره مجموعه‌های رزمی دهه ۱۹۷۰ آمریکا و همچنین بازیگر فیلم «بیل را بکش»، ژوئن سال ۲۰۰۹ میلادی در هتلی در بانگوک مرکز تایلند پیدا شد که به گفته پلیس مرگ او به احتمال زیاد خودکشی بوده است.

ظاهرا وقتی کارادین برای خوردن غذا همراه دیگر عوامل و بازیگران پروژه سینمایی به رستوران هتل نیامده و به تماس‌ها هم پاسخ نداده، همه نگران او شده‌اند و ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه پیشخدمت هتل جنازه بیجان این بازیگر ۷۲ ساله را در اتاقش یافته است.

او در مجموع در بیش از ۱۰۰ فیلم نقش‌آفرینی کرد و مقابل دوربین فیلمسازانی چون «مارتین اسکورسیزی»،«اینگمار برگمان» و «هال اشبی» رفت. کارادین عمده شهرت خود را مدیون بازی در نقش اصلی مجموعه تلویزیونی «کنگ فو» در سال ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۵ بود.

کارادین در سال‌های آخر عمرش با بازی در نقش اصلی دو قسمت از فیلم سینمایی «بیل را بکش» ساخته «کوئنیتن تارانتینو» بار دیگر به روزهای اوج بازگشته بود.

عکس پرتره از دیوید کارادین

خودکشی اولین مک‌هیل که بعنوان زیباترین خودکشی دنیا شناخته شد

مک‌هیل، جدا از خودکشی غیرعادی‌اش، زندگی بسیار معمولی داشت. او در کالیفرنیا از والدینی به‌نام «هلن» و «وینسنت» متولد شد. والدینش در سال ۱۹۳۰ طلاق گرفتند و مک‌هیل همراه هفت برادر و خواهرش با پدرش در نیویورک زندگی می‌کرد. مک‌هیل مدتی پیش از خودکشی با مردی به‌نام «بری رودز» نامزد کرد و روز پیش از خودکشی به نزد او در پنسیلوانیا رفت.

نامزد اولین بعد‌ها اعلام کرد که هنگام خداحافظی، همه‌چیز طبیعی و خوب بود، اما در روز اول می ۱۹۴۷، اولین مک‌هیل به طبقه ۸۶ ساختمان امپایر استیت رفت. او کتش را درآورد، آن را برروی نرده‌ای انداخت، یک نامه کوتاه خودکشی نوشت و پرید. تقاضای آخر اولین این بود که پس از مرگ، هیچکس جنازه‌اش را نبیند، اما متاسفانه این تقاضا برآورده نشد.

نگاهی به سریال ماورایی رستگاری ویژه رمضان و نوروز 1403

درحقیقت، دقیقا عکس این قضیه اتفاق افتاد، زیرا چهار دقیقه پس از مرگش، تصویری از بدن او که برروی لیموزین افتاده بود، پخش شد. این عکس، کار یک دانشجوی عکاسی، به‌نام «رابرت ویلز» بود که باعث شد که اولین پس از مرگش مشهور شود.
بدن مک‌هیل برروی لیموزین سازمان ملل افتاد.

صورت او به‌گونه‌ای آرام بود که گویی درمیان انبوهی از آهن، در خواب است. پا‌های او به‌صورت ضربدری برروی هم افتاد و دست پوشیده در دستکشش برروی سینه‌اش قرار گرفت، گویی که درحال لمس گردنبند مرواریدش است.

بنابر گفته مجله تایم (Time Magzine) عکس مک‌هیل در تاریخ با عنوان زیباترین خودکشی شناخته شده است، حتی «اندی وارهول» هنرمند از آن به‌عنوان منبع الهامی برای اثر هنری‌اش با نام «خودکشی» استفاده کرد.

مک‌هیل در طول زندگی‌اش ناشناخته بود، اما پس از خودکشی به یکی از معروف‌ترین افراد دنیا تبدیل شد؛ البته به قیمت نادیده گرفته شدن آخرین تقاضایش در زندگی.

صحنه ی خودکشی اولین مک‌هیل در حالی که روی ماشین افتاده با لباس قرمز

خودکشی فردی پرینس کمدین معروف ۲۲ ساله

یک کمدین دیگر این فهرست که سال‌ها روی لبان مردم جهان خنده نشانده بود. اما شوخ طبعی‌های او نتوانست افسردگی خودش را درمان کند. این کمدین استندآپ از اعتیاد به مواد مخدر نیز رنج می‌برد.

خودکشی فلیپ سیمور هافمن بازیگر و برنده اسکار

جسد هافمن درحالی که سوزن تزریق مواد در دستانش قرار داشت در حمام آپارتماناش در نیویورک یافت شد.

علت مرگ او به طور وضوح مصرف بیش از حد مواد مخدر است. فیلیپ سیمور هافمن برای فیلم کاپوتی برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

هافمن ۴۶ ساله یکی از بازیگران صاحب سبک سینمای آمریکا بود که در شماری از فیلم های مطرح حضور داشت. فیلیپ سیمور هافمن سه بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده بود که در سال ۲۰۰۷ برای فیلم جنگ چارلی ویلسون، در ۲۰۰۸ برای تردید و در سال ۲۰۱۳ برای بازی در فیلم استاد (مرشد). او در سال ۲۰۰۵ برای فیلم کاپوتی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد.

عکس پرتره فلیپ سیمور هافمن با کت و شلوار وپیرهن مشکی

خودکشی رابین ویلیامز بازیگر مطرح سینما

عکس رابین ویلیامز با کت طوسی

یکی از بازیگران مرد دنیا که جایزه هایی در ویترین افتخارش بود که هر کسی آرزویش را داشت. جایزه اسکار، مهم ترین اتفاق سینمایی جهان را به خانه برد برای «ویل هانتینگ خوب»، دستش به «گلدن گلوب» و «گرمی» هم رسید، یکی از تیپ‌سازترین بازیگران هالیوود، سال 1993 نشست زیر گریمی سنگین و شد «خانم داوت فایر»؛ پدری که اجازه دیدار با فرزندانش را ندارد، خود را به شکل زنی پرستار درمی آورد و برمی گردد پیش بچه هایش، اسکار بهترین چهره پردازی نصیب گریموری شد که ویلیامز را تبدیل به یک پیرزن کرد. در ایران اما شاید بیش از هر فیلمی با «جومانجی» بشناسندش، همان «آلن پریش» معروف، یک جعبه بازی در ساختمانی قدیمی پیدا می کند؛

سریال سووشون؛ جدیدترین اثر نرگس آبیار به نماوا رسید

جعبه ای جادویی که حیوانات عجیب و غریب را به شهر می آورد. «جومانجی» با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و سال 2017 دنباله ای مستقل هم برایش ساختند. ویلیامز خوب بود و خوش اما در ظاهر، همیشه لبخندی بر لب داشت، به نظر آرام می رسید مثل هر پیرمرد دیگری، 3 بار ازدواج کرد و حاصلش 3 فرزند بود، ولی در 63 سالگی همه را شوکه کرد با خودکشی. سابقه اعتیاد به الکل و مواد مخدر داشت، حلق آویز کرد خودش را در یازدهم آگوست سال 2014، مرگی دردناک، پارکینسون هم امانش را بریده بود، مرگش آمریکا را در غم فرو برد و حتی باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا در پیامی توئیتری، درگذشتش را تسلیت گفت.

خودکشی هالی بری سمبل قدرتمندی زنانه

عکس پرتره هالی بری

بعد از پایان ازدواج‌ هالی بری و دیوید جاستیس، این بازیگر برنده اسکار و سمبل قدردتمندی زنانه با مسموم کردن خود به وسیله مونوکسید کربن اقدام به خودکشی کرد. این بازیگر افسرده زمانی که به مادرش فکر می‌کرد که جسد او را پیدا می‌کند، پشیمان شده و از این کار منصرف شد. او سرانجام بر تمایلات خودشکی پیروز شده و با خود عهد کرد هرگز ازدواج نکند و زندگی‌اش را به خوبی و در تنهایی سپری کرد.

 

خودکشی جاناتان برندیس بازیگر محبوب آمریکایی

عکس سیاه و سفید جاناتان برندیس با پیرهن چهارخانه

جاناتان به عنوان یک عضو دیگر باشگاه اسرارآمیز بیست و هفتی‌ها، با به دار آویختن خودش دست به خودکشی زد. برندیس بازیگری جوان و پر کار بود که به خاطر شرکت در فیلم «داستان بی پایان ۲» شهرت و اعتبار زیادی در کشور به دست آورد. دوستانش پس از یافتن جسد او در خانه، او را به یک مرکز درمانی رساندند، ولی دیگر برای این بازیگر جوان دیر شده بود.

خودکشی بریتانی مورفی32 ساله و شایعاتی در مورد او

«بریتانی مورفی» سال ۱۹۷۷ در آتلانتا در جورجیا به دنیا آمد. والدینش وقتی ۲ سالش بود از هم جدا شدند و مورفی با مادرش در شهر ادیسون نیوجرسی بزرگ شد. سپس بریتانی و خانواده‌اش به لس آنجلس رفتند، در اینجا بود که بریتانی توانست دوران فعالیتش را آغاز کند.

معرفی کامل ابراهیم چلیک‌کول بازیگر ترکیه ای فیلم مست عشق

مورفی در اوایل سال ۲۰۰۰ مورفی وزن زیادی کم کرد که منجر به بوجود آمدن شایعاتی در باره ی اعتیاد او به کوکائین شد.

صبح روز ۲۰ دسامبر ۲۰۰۹ مورفی در حمام خانه‌اش غش کرد و بعد از دقایقی آتش نشان ها به محل رسیدن وا و را به بیمارستان انتقال دادند ولی ‌ قبل از رسیدن به بیمارستان، او جان خود را براثر ایست قلبی از دست داد.

روز بعد از مرگ مورفی کالبد شکافی انجام شد ولی علت مرگ را اعلام نکردند تا در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۱۰ که مرکز پزشکی قانونی لس آنجلس اعلام کرد که علت اصلی مرگ وی بیماری ذات الریه به همراه عوامل ثانویه چون مسمومیت دارویی چندگانه بوده است.

عکس پرتره بریتانی مورفی در حال لبخند

خودکشی الیزابت تیلور و تجربه ی رابطه ای ناکام

عکس پرتره الیزابت تیلور - خودکشی بازیگران
الیزابت تیلور ستاره ای که در زمان خودش جزو زیباترین‌ها بوده در زندگی اش فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده است. او بعد از مرگ چند نفر از دوستان و همکارانش به مصرف بیش از اندازه الکل و دارو روی آورد. در اوایل دهه 60 او رابطه ای نامشروع با «ریچارد برتون» برقرار کرد که به خاطر این رابطه هر دوی آنها به شدت مورد انتقاد قرار گرفتند. وقتیکه رابطه آنها پایان یافت، او با مصرف بیش از اندازه قرص‌های خواب‌آور دست به خودکشی زد. البته هم تیلور و هم برتون بعدها زوج خود را پیدا کرده و ازدواج کردند

شکست هایی که منجر به خودکشی کارول لندیس شد

«لندیس» یکم ژانویه سال ۱۹۱۹ در آمریکا متولد شد، دوران کودکی او با فقر و تجاوزات جنسی متعدد همراه بود، او در سن ۱۵ سالگی ازدواج کرد که تنها پس از چند ماه به دلیل رابطه با فردی جدید، از همسر خود طلاق گرفت، ولی ازدواج بعدی او نیز تنها چند سال به طول انجامید.

«لندیس» در ۱۵ سالگی مدرسه را رها کرد و به خاطر زیبایی خدادادی که داشت در چند شوی تلویزیونی مشغول به کار شد و همزمان در یک کلوب شبانه به عنوان خواننده کار می‌کرد تا آنکه سرانجام در سال ۱۹۳۷ توسط «ویلیام ای ولمن»، کارگردان هالیوودی برای بازی در فیلم «یک ستاره متولد می‌شود»، بازی کرد، او در این فیلم در نقش «جانت گینور» دختر جوانی بازی می‌کند که با آرزوی بازیگری به هالیوود سفر می‌‌نماید.

همزمان با به شهرت رسیدن «لندیس» شایعاتی درباره فساد اخلافی او بر سر زبان‌ها می‌افتد که باعث می‌شود تا او از آن زمان به بعد موهایش را بلوند کند و نام خود را از «فرانسیس لیلیان ماری» به «کارول لندیس» تغییر دهد. «لندیس» در دهه ۴۰ همچنان در چند فیلم سینمایی درخشید، البته درخشش او در عرصه سینما همزمان بود با روابط غیراخلاقی او با «داریل فرانیس زانوک»، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده برنده اسکار هالیوود.

نگاهی به برنامه نیمه‌شب با امیرحسین قیاسی

زوانوک در سیستم استودیویی هالیوود در آن برهه از زمان نقش مهمی داشت. زمانیکه «لندیس» به رابطه خود با «زانوک» خاتمه داد، دردسرهای شغلی او نیز شروع شد و درخشش وی در عرصه سینما به اتمام رسید و از آن پس تنها توانست در چند فیلم درجه ۲ و ۳ بازی کند.

او طی مدت زمان کوتاهی چند ازدواج ناموفق دیگر هم داشت، زندگی او چنان با افسردگی و شکست‌های پیاپی همراه شده بود که در سال‌های ۱۹۴۴ و ۱۹۴۶ دو بار خودکشی کرد و سرانجام در سال ۱۹۴۸ جسد وی در حالیکه باردار بود در خانه‌اش یافت شد، که بعدها گفته شد که مرگ او خودکشی نبوده و به ادعای مادر و خواهرش، «کری هریسون» بازیگر مشهور هالیوود که در آنزمان با لندیس رابطه داشته، او را به قتل رسانده ولی هیچگاه اتهام او ثابت نشد.

عکس سیاه و سفید جنازه کارول لندیس در خانه اش - خودکشی بازیگران

عکس پرتره سیاه و سفید کارول لندیسبا لباس راه راه - خودکشی بازیگران

خودکشی لوپه ولز بهمراه فرزندش

«لوپه ولز» ۱۳ دسامبر سال ۱۹۰۸ در مکزیک متولد شد، او اولین بار در سن ۱۹ سالگی با بازی در فیلم «گائوچو» ساخته «داگلاس فیربانکز»، وارد عرصه سینما شد.

پدر ولز یک نظامی بود و به شدت با ورود او به هالیوود مخالف بود، به همین دلیل او همواره از برای بازی در فیلم‌هایش، نام خانوادگی مادرش استفاده می‌کرد. یک سال بعد وی از سوی موسسه «ومپاس بیبی استار» (WAMPAS BABAY STAR) به عنوان یکی از ۱۳ بازیگر زن جوان برگزیده سال انتخاب شد.

این کمپانی بازیگران جوان و زیبا را هرساله مورد تقدیر قرار می‌داد که یکی از علل پیشرفت بازیگران در آینده به شمار می‌آمد. این کمپانی در سال ۱۹۳۴ به دلیل انتقادهای فراوانی که بدان می‌شد منحل شد.

«ولز»، از آن پس به سرعت پله‌های شهرت را پیمود، ولی علی‌رغم زندگی حرفه‌ای موفقی که داشت، در زندگی شخصی‌اش چندان موفق نبود، آنچنان که تنها طی مدت زمانی کوتاه چندین ازدواج ناموفق داشت. او در سن ۳۶ سالگی در اواسط دهه ۴۰ با بازیگری جوان به نام «هارالد مارش»، رابطه غیراخلاقی برقرار کرد ولی کمی بعد او که تمایلات مذهبی کاتولیکی داشت، شرمگین از روابط غیراخلاقی خود و فرزند نامشروعش، دست به خودکشی زد و این نامه را از خود به جا گذاشت: خطاب به هارالد، خداوند من و تو را ببخشد ولی من ترجیح می‌دهم که پیش از آنکه فرزندم را با شرمندگی به دنیا آورم و یا به زندگی او پایان دهم، خودم را بکشم.

حقایقی جالب از زندگی هانده ارچل Hande Erçel بازیگر جذاب ترک

خودکشی الیزابت شورت 22 ساله که بسیار جنجالی شد

«الیزابت اسکات» در سال ۱۹۴۶ دختر ۲۲ ساله زیبایی بود که با رویاهایی طلایی از بوستون به هالیوود آمد و در سال ۱۹۴۷ او تنها یک جسد بی‌جان بود.

جنازه «اسکات» چند روز پس از قتل او با شکایت همسایه‌ها از بوی تعفنی که از خانه او می‌آمد در حالیکه قطعه قطعه شده بود توسط پلیس کشف شد.

او در همان مدت کم از سوی رسانه‌ها به داشتن روابط غیراخلاقی متعدد متهم شده بود.

اگرچه هیچگاه راز قتل او کشف نشد ولی هالیوود از روی داستان زندگی‌اش فیلم «کوکب سیاه» را ساخت که جنجال زیادی به پا کرد.

جنازه مثله شده الیزابت شورت در حیاط خانه‌اش - خودکشی بازیگران

عکس سیاه و سفید پرتره الیزابت شورت - خودکشی بازیگران

خودکشی فرانسیس فارمر 57 ساله و سرطانی که امان او را برید

«فارمر» با آنکه در خانواده‌ای مرفه بزرگ شد و در دانشگاه واشنگتن در بهترین شرایط، رشته خبرنگاری و تئاتر خواند ولی خیلی زودی داستان افسردگی‌اش سوژه رسانه‌ها شد و او در اوج شهرت، نه تنها نتوانست بر افسردگی غلبه کند بلکه به خاطر شایعاتی که او را احاطه کرده بودند، روز به روز افسرده‌تر شد، آنچنانکه سرانجام کارش به بیمارستان روانی کشید و پس از مدتی طولانی مرخص شد.

افسردگی و غم زدگی زندگی فرانسیس فارمر باعث شد که نماد غم و رنج را در هالیوود از آن خود کند و بسیاری از آهنگ ها و کتاب ها در توصیف و تحلیل از زندگی و حالات روحی اش روانه بازار شود؛ حتی گروه نیروانا آهنگی را با نام «فرانسیس فارمر انتقام خود را در سیاتل خواهد گرفت» با مضمونی پر از تنهایی و تقاضای آرامش و رهایی در آلبوم خود گنجاند.

فارمر برای دومین بار پس از هفت سال به درخواست خانواده‌اش به تیمارستان فرستاده شد ولی نه تنها خوب نشد بلکه بیماری سرطان نیز بر دردهایش افزوده شد و سرانجام در حالی‌که اعتیاد داشت، در سن ۵۷ سالگی درگذشت،زندگی و مرگ او همواره در هاله‌ای از ابهام است.

عکس سیاه و سفید فرانسیس فارمر با کت - خودکشی بازیگران

خودکشی پگ انتویستیل 24 ساله ، بازیگر هالیوودی که جنجال بسیاری به پا کرد

این بازیگر سینما و تلویزیون انگلستان را به امید رسیدن به سراب خوشبختی در هالیوود ترک کرد ولی ناکامی‌های این صنعت سینمایی آنچنان به او فشار آورد که در سال ۱۹۳۲ در عنفوان جوانی در سن ۲۴ سالگی خود را از کلمه H نماد HOLLYWOOD خود را به پایین پرت کرد و پس از آن به شهرتی که هالیوود نتوانسته بود آنرا به او بدهد، دست یافت ولی به قیمت جانش.

عکس هایی از ماشین گرانقیمت امین حیایی

عکس H نماد HOLLYWOOD که پگ انتویستیل خود را از آن پرت کرد - خودکشی بازیگران

خودکشی های بازیگران هالیوود که ناکام ماند

در میان بازیگرانی که خودکشی کردند هم هستند بازیگرانی که این عمل آنها موفقیت آمیز نبوده و الان از ستارگان سینما هستند که آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

خودکشی کلارک گابل هنگام موتور سواری

عکس اتلیه ای کلارک گابل با کت و شلوار و کراوات - خودکشی بازیگران
مردی که به خاطر مهربانی و زیبایی چهره اش در‌هالیوود معروف بود، منتها بعد از درگذشت همسرش واقعا ناامید و افسرده شد. مادرش وقتیکه او فقط هفت ماه داشت درگذشت و بعدها نیز درگذشت همسرش «کارول لومبارد» در یک تصادف از پیش برنامه ریزی شده باعث شد که این بازیگر نتواند در برابر تمام غم و قصه‌ها تاب بیاورد. این بازیگر یکبار تلاش کرد با سرعت بسیار بالا در حین موتورسواری خودش را به کام مرگ بفرستد، اما موفق نشد. او بعدها به بازیگری اش ادامه داد و در فیلم‌های زیادی بازی کرد و بالاخره دوباره ازدواج کرد.

در سال 1939 بود که «دیوید سلز نیک» شاهکار تاریخ سینما را ساخت: «بر باد رفته». این فیلم گیبل را به ستاره ای تمام عیار تبدیل کرد. بازی او در نقش «رت باتلر» به اندازه ای شاهکار بود که خود «مارگارت میچل» نیز معتقد بود گیبل همان باتلری است که او در رمانش خلق کرده است.

خودکشی جودی گارلند بازیگر مطرح هالیوودی

عکس سیاه و سفید جودی گارلند با پیراهن آستین کوتاه - خودکشی بازیگران
جودی گرلند

بازیگر افسانه ای دیگر‌ هالیوود جودی گارلند در سراسر دوران زندگی و کار خود با افسردگی دست به گریبان بود. قبل از اینکه او در سن 47 سالگی با مصرف بیش از اندازه داروی تجویزی دکتر خودش را از پای بیندازد، چندین بار دست به خودکشی زده بود. اولین باری که این کار را کرد مربوط به 1947 می‌شد که در حال بازی در فیلم «دزدان دریایی» بود و از بیماری روحی رنج می‌برد و به خاطر همین مدتی در آسایشگاه روانی بستری شد و در آنجا دست به این کار زد. او رگ دستش را زده بود منتها نجات پیدا کرد و بعد در بیمارستان روان پزشکی ماساچوست بستری شد. حتی بعد از مراقبت‌های شدید و نهادینه کردن درمان‌ها، افسردگی جودی گارلند معتاد به بازیگری هیچ وقت به طور کامل درمان نشد.

نکته ی پایانی

روانشناسان می‌گویند که افسردگی چهره ندارد. آن‌ها به مردم درمورد اطرافیانشان هشدار می‌دهند و می‌گویند اگر از افسردگی عزیزانتان اطلاع دارید، آن‌ها را به‌حال خود رها نکنید.

بسیاری از این افراد در ظاهر بسیار خوشرو و خوشحال به‌نظر می‌رسند، اما توانایی این را دارند که ساعتی پس از خوش‌وبش کردن با شما اقدام به خودکشی کنند. انسان‌های افسرده، کنترلی برروی افکار منفی خود ندارند، بنابراین به‌شدت نیازمند کمک ما هستند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا