اخبار دیگران

تغذیه مناسب افزایش قد | برای افزایش قد چی بخوریم

افزایش قد و رشد مناسب بدن ما عمدتا به هورمون رشد انسانی (HGH) تولید شده توسط غده هیپوفیز بستگی دارد. بدن ما به طور طبیعی این هورمون را تولید می کند. با این حال، چندین راه مختلف برای کمک به بدن برای تولید سطوح بالاتر HGH وجود دارد. این ها شامل مکمل ها، تغذیه مناسب افزایش قد، ورزش و انواع داروها می شود. اگر در مقایسه با سایر افراد اطرافتان کوتاه قد هستید، وقت آن رسیده است که به سرعت در مورد عادات غذایی خود تجدید نظر کنید. برای افزایش قد شما باید یک رژیم غذایی متعادل حاوی مقدار کافی پروتئین، کلسیم، کالری و اسیدهای آمینه را دنبال کنید. این مواد باعث تقویت استخوان ها و ماهیچه های بدن و در نتیجه به افزایش قد کمک می کند.

لیست غذاها و تغذیه مناسب افزایش قد

افزایش قد پارسی پودر

اگر چه ژن ها عامل تعیین کننده قد هستند، اما این یک واقعیت شناخته شده است که عوامل خارجی خاصی مسئول افزایش قد هستند و تغذیه یکی از آن هاست. تغذیه کافی ممکن است باعث رشد ضعیف قد شود. بنابراین، یک رژیم غذایی متعادل برای چشم انداز رشد بهتر، مهم تر از همه در سال های نوجوانی برای داشتن اندامی قوی مهم است.

تعادل غذای مناسب و ورزش لازمه حیاتی برای رشد بهینه افزایش قد و وزن بدن است. از مصرف انواع مختلف مواد مغذی برای تقویت عضلات، رباط ها و تاندون های خود اطمینان حاصل کنید. رژیم غذایی شما باید حاوی مقدار زیادی کلسیم، مواد معدنی، ویتامین ها و پروتئین باشد. در اینجا لیستی از مواد غذایی مناسب برای افزایش قد و پتانسیل قد بهتر آورده شده است.

تشخیص کم‌خونی با آزمایش MCV

پروتئین

پروتئین به ساختار بدن و بافت های مختلف کمک کرده و باعث افزایش قد می شود. این ماده حاوی آمینو اسیدهایی است که مسئول هورمون های رشد، حفظ سلامت استخوان ها، ماهیچه ها، بافت ها، اندام ها، پوست و دندان ها هستند. آن ها به عنوان آنزیم عمل کرده و واکنش های بیوشیمیایی مختلفی مانند هضم، تنفس و دفع را تشویق می کنند. کمبود پروتئین در بدن شما می تواند باعث مشکلات سلامتی مانند کاهش توده عضلانی، رشد غیر طبیعی، سیستم ایمنی ضعیف و رشد ذهنی ضعیف شود. بنابراین، شما باید کربوهیدرات ها را با غذاهای غنی از پروتئین مانند ماهی، تخم مرغ، شیر و حبوبات جایگزین کنید.

مواد معدنی

مواد معدنی از جمله منیزیم، فسفر، فلوراید، ید، آهن و منگنز نقش بسزایی در افزایش قد و رشد بدن دارند. یکی از بهترین مواد معدنی برای رشد بدن و استخوان های قوی، کلسیم است. شما باید نوشیدنی های گازدار، نمک های بیش از حد، شکر، چربی و قهوه را از رژیم غذایی خود حذف کنید، زیرا آن ها به عنوان مهارکننده های کلسیم عمل می کنند و بر بدن شما تأثیر منفی می گذارند.

ویتامین ها

ویتامین ها برای سلامت بدن بسیار مهم هستند. در گروه ویتامین ها، ویتامین D ضروری ترین ویتامین مورد نیاز برای استخوان های قوی و سالم است. عدم وجود آن در بدن منجر به رشد غیر طبیعی، استخوان های ضعیف و کوتاهی قد می شود. علاوه بر این، به جذب کلسیم نیز در بدن کمک می کند. به غیر از ویتامین D، ویتامین A، ویتامینB1، ویتامین B2 یا ریبوفلاوین، ویتامین C یا اسید اسکوربیک و ویتامین F نیز برای رشد مناسب ضروری هستند. میوه ها و سبزیجات حاوی این ویتامین ها هستند.

خرید بهترین محصولات زناشویی و کاندوم بدون رودرواسی

در زیر لیستی از غذاهایی وجود دارد که می توانند به شما در افزایش قد طبیعی کمک کنند.

برای افزایش قد چه بخوریم

شیر

شیر منبع باورنکردنی کلسیم است که برای رشد و حفظ استخوان های قوی لازم است. علاوه بر این، حاوی ویتامین A است که کلسیم را در بدن ذخیره می کند. همچنین دارای پروتئین است که به بدن ما در ساختن سلول ها کمک می کند. شیر به راحتی هضم می شود و حداکثر جذب پروتئین را امکان پذیر می کند. رژیم غذایی روزانه شما باید شامل 2 تا 3 لیوان شیر بدون چربی باشد؛ زیرا بدون چربی و حاوی 100 درصد پروتئین است.

غذاهای روزانه

اگر می خواهید نتیجه موثری بر رشد قد خود داشته باشید، به غیر از شیر، رژیم غذایی روزانه شما باید حاوی لبنیات باشد. محصولات لبنی مانند پنیر، ماست، خامه و بستنی منبع عالی ویتامین های A، B، D و E هستند. پروتئین و کلسیم و ویتامین D می تواند باعث افزایش قد شود. کلسیم کافی نیز برای بدن به ویژه در دوران بلوغ مهم است.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات نه تنها به رشد قد کمک می کنند، بلکه در حفظ یک سبک زندگی سالم نیز مفید هستند. آنها سرشار از ویتامین، فیبر، پتاسیم و فولات هستند. رژیم غذایی شما باید ترکیبی از میوه هایی مانند طالبی، گریپ فروت، انبه، هندوانه و زردآلو باشد. سبزیجاتی مانند هویج، نخود، کدو تنبل، کلم بروکلی، اسفناج، کلم، سیب زمینی شیرین و غیره نیز باید در رژیم غذایی قرار داده شود. این میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین A  هستند. مرکبات، انواع توت ها، سیب زمینی و گوجه فرنگی ویتامین C مورد نیاز برای رشد استخوان ها را تامین کرده و در نتیجه به رشد قد شما کمک می کنند.

چطور بهترین سمساری در تهران را پیدا کنیم؟

مرغ

در میان غذاهای حیوانی، مرغ بزرگ ترین منبع پروتئین است. در واقع، بدن مقدار بیشتری پروتئین از مرغ برای ساختن بافت ها و ماهیچه ها دریافت می کند.

گوشت گاو

گوشت گاو منبع حیاتی پروتئین است. اما، همچنین حاوی سطح بالایی از چربی است که مسئول سطح کلسترول بالاتر است.

نشاسته و غلات

نشاسته و غلات منابع اصلی تامین انرژی بدن ما هستند. آن ها همچنین منبع ویتامینB، فیبر، آهن، منیزیم و سلنیوم هستند. مصرف آن ها باید در سنین نوجوانی افزایش یابد. برای رشد مناسب باید برنج قهوه ای، ذرت بو داده، گندم کامل و ماکارونی سبوس دار را در وعده های غذایی خود قرار دهید.

تخم مرغ

تخم مرغ همچنین منبع خوبی از پروتئین است. سفیده تخم مرغ حاوی 100% پروتئین است؛ اما باید از زرده تخم مرغ اجتناب کنید، زیرا حاوی چربی است.. اگر می خواهید قد خود را افزایش دهید، 3تا 6 تخم مرغ را در برنامه غذایی هفتگی خود قرار دهید.

سویا

در گروه غذاهای پروتئینی گیاهی، سویا دارای بیشترین میزان پروتئین است. آن ها منبع پروتئین خالصی هستند که توده استخوان و بافت را بهبود می بخشد. برای افزایش قد مصرف روزانه 50 گرم دانه سویا توصیه می شود.

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر منبع عالی از پروتئین گیاهی است که به بهبود توده عضلانی و کاهش چربی کمک می کند. خوردن روزانه 50 گرم بلغور جو دوسر برای صبحانه به شما کمک می کند تا به قد خود اضافه کنید.

سخن آخر

بدن انسان هورمون رشد را تولید می کند که مسئول رشد و تکامل هر سلول در بدن انسان است. همچنین مسئول عملکرد طبیعی اندام ها و سیستم های داخلی شما است.

جام جهانی 2022، بهانه‌ای برای سفر به قطر

با افزایش سن، سطح هورمون رشد انسانی (HGH) شروع به کاهش می کند و رشد و بازسازی سلولی بدن را کاهش می دهد و در نهایت باعث توقف رشد بدن می شود.

کارهای خاصی وجود دارد که می توانید برای تقویت ترشح طبیعی HGH انجام دهید و خوشبختانه، می توانید با تغذیه مناسب افزایش قد این کار را انجام دهید.

منبع

https://parsipowder.com/

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا