اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبیوگرافی بازیگران

علت ازدواج نکردن فریبا کوثری چیست؟

در این بخش بیوگرافی فریبا کوثری بازیگر سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی فریبا کوثری که بیشتر او را با فیلم دلنوازان و مختارنامه به یاد می آوریم . امروز مروری داریم بر 0 تا 100 بیوگرافی فریبا کوثری از بازیگران زن معروف و خانواده اش و علت ازدواج نکردنش. برای مطالعه بیوگرافی فریبا کوثری با ما همراه باشید.

فریبا کوثری متولد چه سالی است ؟

فریبا کوثری زادهٔ ۱ آذر ۱۳۴۵ در زاهدان است.

فریبا کوثری مجرد است یا متاهل ؟

فریبا کوثری در حال حاضر مجرد است.

فریبا کوثری فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد ؟

فریبا کوثری فعالیت خود را از سال 1367 آغاز کرد.

مدرک تحصیلی فریبا کوثری چیست؟

فریبا کوثری دارای مدرک دیپلم اقتصاد است.

خلاصه بیوگرافی فریبا کوثری

نام اصلیفریبا کوثری
تاریخ تولد۱ آذر ۱۳۴۵
محل تولدزاهدان
محل زندگیتهران
تحصیلاتدیپلم اقتصاد
پیشهبازیگر
زمینه فعالیتسینما و تلویزیون
سالهای فعالیت۱۳۶۷-اکنون
وضعیت تاهلمجرد
قد172 سانتی متر

بیوگرافی فریبا کوثری

بیوگرافی فریبا کوثری

فریبا کوثری یکی از شناخته‌شده‌ترین بازیگران تلویزیون ایران است. او هرچند در چندین پروژه سینمایی هم حضور داشته است؛ اما بیش از همه با بازی در نقش‌های مثبت برای مخاطبین ایرانی آشناست. کوثری بازیگری با سابقه است؛ اما در تمام سال‌های فعالیتش بی حاشیه بوده و کمتر کسی از جزییات زندگی‌اش با خبر است. اغلب مخاطبین ایرانی و حتی خارجی او را با نقش‌هایش در سریال‌های تاریخی و مذهبی می‌شناسند؛ او درباره بازی در این‌گونه سریال‌ها می‌گوید: «کار در فیلم‌ها و سریال‌های تاریخی را بیشتر دوست دارم؛ زیرا نقشی را بازی می‌کنی که کسی در زمان‌های قدیم آن را زندگی کرده است و از این لحاظ کار تاریخی از کارهای آپارتمانی برایم جذاب‌تر است. از طرفی شما در این نقش‌ها یک دینی هم به کسی که دارید نقشش را بازی می‌کنید دارید و به همین خاطر باید به بهترین شکل نقشتان را بازی کنید.»

در بیوگرافی فریبا کوثری آمده است:او متولد 1 آذر 1345 در زاهدان ، بازیگر سینما و تلویزیون و مجری می باشد

فارغ التحصیل دیپلم اقتصاد است که دوست داشت مهماندار هواپیما باشد اما حالا یک بازیگر صاحب نام است ولی ازدواج نکرده و تاکنون تنها می باشد

قد فریبا کوثری

در بیوگرافی فریبا کوثری آمده است قد او 172 سانتی متر است.

مروری بر زندگی شخصی و آثار هنری ژیلا شاهی

بیوگرافی خانواده فریبا کوثری

در بیوگرافی فریبا کوثری درباره خانواده اش میخوانیم : هرچند او اصالتاً زاهدانی نیست و در دوره‌ای که خانواده‌اش به دلیل شرایط شغلی پدر، که معاون اداره پست، تلفن و تلگراف زاهدان بوده است، در این شهر به دنیا می‌آید. خانواده کوثری زمانی که فریبا کوثری 10ساله بوده است به تهران می‌آیند و او از این سن در تهران می‌ماند و بزرگ شده تهران است.

فریبا کوثری و برادرش
فریبا کوثری و برادرش
 عکس فریبا کوثری و برادر زاده اش کیمیا
عکس فریبا کوثری و برادر زاده اش کیمیا

فریبا کوثری و خواهرزاده هایش

در ادامه بیوگرافی فریبا کوثری میخوانیم: من وابستگی بسیار زیادی به اعضای خانواده دارم و دوری از آنها برایم غیرممکن است. من و مادرم تنها با هم پانزده سال اختلاف سنی داریم و همین موضوع باعث شده که نسبت به هم احساس نزدیکی بیشتری داشته باشیم. وقتی که کم سن و سال بودم، پدرم فوت کرد و مادرم به نوعی ما را به دندان گرفت.

فریبا کوثری و مادرش

وضعیت تاهل و ازدواج فریبا کوثری

بیشترین جستجوها در بیوگرافی فریبا کوثری درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

فریبا کوثری از بازیگران خوب کشورمان ازدواج نکرده و مجرد است. شایعات زیادی در مورد همسر و فرزندان او در فضای مجازی منتشر شده است اما واقعیت ندارند. او در مصاحبه ای در مورد اینکه چرا ازدواج نکرده است توضیحاتی داده است که در ادامه می توانید مطالعه نمایید.

من به شدت به خانواده ام وابسته هستم. این وابستگی توأم با احترام باعث شده بود که در طول سال ها دلم بخواهد همواره به مادر و برادرم نزدیک باشم، به همین خاطر در مقطعی فکر می کردم ممکن است ازدواج بین من و آنها جدایی بیندازد یا باعث شود در زندگی مشترک من خللی ایجاد شود.

البته من ارتباط بسیار نزدیکی با برادرزاده هایم دارم و کنار آنها بودن مرا آرام می کند، آنان را به مانند بچه های خودم دوستدارم و حضورشان باعث می شود که من خلأ مادر نشدن را کمتر حس کنم. خوشبختانه آنها بسیار خوب تربیت شده اند و یاد گرفته اند در جامعه و خانواده چطور حضور داشته باشند.

از طرفی من همیشه برای زندگی مشترک احترام قائل بودم و اعتقادم بر این بود فردی که زندگی جدیدی را شروع می کند باید با تمام وجود در خدمت زندگی اش باشد و به نوعی هرگز به جدایی و مسائلی از این دست فکر نمی کردم. این تصورات به نوعی من را از ازدواج دور کرد هر چند که من ازدواج کردن را به پای قسمت هم می گذارم.

ماجرای تصادف باران کوثری چه بود؟

دلم نمی خواست مادر شوم

هیچوقت دلم نخواسته مادر شوم ، این را از صمیم قلب می گویم چون با تفکراتی بزرگ شده ام که فکر می کنم اگر فرزند داشته باشم مادر سختگیری می شدم

خودم هم مادر سختگیری داشتم اما دست و پایش را می بوسم و بعد از خدا تنها چیزی هست که در دنیا دارم و می پرستمش

علایق و حقایقی درباره فریبا کوثری

در ادامه بیوگرافی فریبا کوثری مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

نکته جالب در مورد بیوگرافی فریبا کوثری این است که او علاوه بر اینکه یک بازیگر خوب است ، یک آشپز و شیرینی پز حرفه ای هم است. او در مصاحبه ای گفته است که در زمانی که عصبانی هستم و یا حالم خوب نیست آشپزی می کنم تا سرگرم شوم و آرامش پیدا کنم.

تجربه اجرای فریبا کوثری

دغدغه های من آسیب های اجتماعی در حوزه زنان است برای همین اجرا در برنامه زنان قصه ما (سال 96) را قبول کردم

می دانم مجری باید حجمی از اطلاعات داشته باشد اما چون این قصه درباره زنان بود احساس کردم راحت تر می توانم با مهمانان ارتباط برقرار کنم

نقش هایی که دوست دارم

من همه نقش هایم را دوست دارم چون در همه آنها ردپایی از خودم هم هست اما نقش هایم را در سریال معصومیت از دست رفته و مختارنامه بیشتر دوست دارم و هنوز هر ازگاهی به آنها فکر می کنم .

نسرین مقانلو و فریبا کوثری در نقش عمره در سریال مختارنامه
نسرین مقانلو و فریبا کوثری در نقش عمره در سریال مختارنامه

اوقات فراغت فریبا کوثری

همیشه بیشتر از همه چیز به سلامت روانم اهمیت می دهم سعی می کنم موسیقی گوش بدهم ، زیاد کتاب بخوانم ، ورزش کنم و با این کارهای آرامش روانی بدست بیاورم

آرامش ظاهری و درونی فریبا کوثری

برخلاف چهره و صدای آرامی که دارم ، درونم خیلی پرطلاتم است چون آدم بسیار حساس و زودرنجی هستم ، به هر حال هر آدمی خودش را بهتر می شناسد

آدم غمگینی هستم

اصولا آدم شادی نیستم و در طی این سل ها سعی کردم حامی خانواده باشم و کمتر برای خودم وقت گذاشتم ، آدم غمگین و تنهایی هستم

بازیگران ایرانی طرفدار پرسپولیس را بشناسید + عکس و فیلم

شاید شرایط برای من اینگونه رقم خورده اما باز هم از زندگی و کارم لذت می برم

فریبا کوثری و باران کوثری

در بیوگرافی فریبا کوثری میخوانیم: او اهل زاهدان می باشد و نسبتی با جهانگیری کوثری و دخترش باران کوثری که زاده شهر تهران هستند ندارند

فریبا کوثری از مهمانداری تا شروع فعالیت هنری

در بیوگرافی فریبا کوثری آمده است : در جوانی علاقمند بود مهماندار هواپیما باشد ، اما بصورت اتفاقی و سرنوشت باعث شد وقتی 22 ساله بود بدون دانش و کلاس بازیگری وارد عرصه هنری شود.

فعالیت فریبا کوثری بدون کلاس

آن موقع که شروع به بازیگری کردم بخاطر اینکه جنگ تازه تمام شده بود کلاس های آنچنانی نبود و اصلا بازیگری جایگاهی نداشت

به همین دلیل سعی کردم در کارهایی که بازی می کنم از استادان بزرگ آن زمان یاد بگیریم.مرحوم خسرو شکیبایی ، فرامرز قریبیان ، مرحوم حمیده خیرآبادی ، محمدعلی کشاور ، مهدی هاشمی و … از استادانی بودند که از آنها یاد گرفتم

در بیوگرافی فریبا کوثری میخوانیم : شروع فعالیت او از سال ۱۳۶۷ و با سریال «بخش چهار جراحی» به کارگردانی مسعود فروتن است و هرچند در نقشی فرعی، در کنار بازیگران مطرحی مثل ژاله علو، حمیده خیرآبادی و فریماه فرجامی تجربه‌اندوزی می‌کند و پا بـه عرصه‌ي بازیگری گذاشت.

او در همین سال در فیلم سینمایی «در مسیر تندباد» بـه کارگردانی مسعود جعفری جوزانی بازی کرد که این فیلم در 14 تیر 1368 در سینماهای ایران اکران شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت و در هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر در یازده رشته کاندید شد و در دو رشته سیمرغ گرفت.

داستان این فیلم از این‌ قرار اسـت کـه در بحبوحهٔ جنگ جهانی دوم و اشغال ایران توسط ارتش متفقین پزشک راستان برای مداوای شوهر خواهر خود بـه ایل قشقایی میرود.

در آنجا با امیر هوشنگ، از بزرگان ایل و سرکش‌گری‌هاي قباد و دسته‌اش آشنا میشود. او بـه شیراز بازمی‌گردد. برادر کوچکش، علی، سرکردهٔ اشرار شهر را از پا درآورده اسـت. پزشک بـه‌اتفاق علی دوباره بـه محل ایل می رود. در آنجا افراد ایل را درگیر جنگی ناخواسته می بیند.

فریبا کوثری در فیلم در مسیر تندباد
فریبا کوثری در فیلم در مسیر تندباد

بازی درخشان فریبا کوثری در «دندان مار» کیمیایی

در بیوگرافی فریبا کوثری آمده است : او در سال 68 و پس از بازی در سریال «عقیق» و فیلم سینمایی «صنوبرهای سوزان»، بازی در فیلم سینمایی «دندان مار» به کارگردانی مسعود کیمیایی را تجربه کرد تا با یکی از بزرگترین و مطرح‌ترین کارگردانان تاریخ سینمای ایران همکاری کرده باشد. این فیلم برنده جایزه خرس طلایی جشنواره فیلم برلین شد و بسیار مورد توجه منتقدین داخلی و خارجی قرار گرفت. بازی فریبا کوثری هم که در این فیلم در نقش مکمل ایفای نقش کرده بود، بیش از پیش دیده شد.

بیوگرافی نسرین بابایی بازیگر گیلانی
فریبا کوثری در فیلم دندان مار
فریبا کوثری در فیلم دندان مار

تجربه‌های دیگر بازیگری فریبا کوثری

در سال 69 فریبا کوثری بازی در دو فیلم حادثه‌ای را تجربه کرد و در «ابلیس» به کارگردانی احمدرضا درویش و «جست‌و‌جو در جزیره» به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده ایفای نقش کرد. کوثری در همین سال با بازی در فیلم «نقش عشق» ساخته شهریار پارسی‌پور، اولین تجربه بازی در نقش اصلی‌اش را هم پشت سر گذاشت.

فریبا کوثری در فیلم جستجو در جزیره
فریبا کوثری در فیلم جستجو در جزیره
فریبا کوثری در فیلم نقش عشق
فریبا کوثری در فیلم نقش عشق

او در سال‌های بعدی فعالیت هنری‌اش در فیلم‌ها و سریال‌های دیگری بین سال‌های 70 تا 74 ایفای نقش کرد که مهم‌ترین آن‌ها «آواز تهران»، «آقای بخشدار»، «خسوف» به کارگردانی رسول ملاقلی‌پور، «پایان کودکی» به کارگردانی کمال تبریزی بودند.

اسماعیل داورفر فریبا کوثری در فیلم آقای بخشدار
اسماعیل داورفر فریبا کوثری در فیلم آقای بخشدار
فریبا کوثری در فیلم خسوف
فریبا کوثری در فیلم خسوف
فریبا کوثری در فیلم پایان کودکی
فریبا کوثری در فیلم پایان کودکی

او در سال 74 و با سریال انقلابی «شمارش معکوس» به کارگردانی محرم زینال‌زاده، اولین نقش اول سریالی‌اش را هم تجربه کرد.
پس از سال 74 و به دلایل نا معلوم، فریبا کوثری شش سال از دنیای بازیگری جدا می‌ماند و به این ترتیب در سال 74 اولین دوره بازیگری‌اش به پایان می‌رسد.

شهرت و دیده شدن فریبا کوثری در سریالی تاریخی

 فریبا کوثری پس از شش سال غیبت، در سال 80 به بازیگری بازمی‌گردد و پس از بازی در سریال «جوانی» سعید سلطانی، در سریال تاریخی «معصومیت از دست رفته» به کارگردانی داوود میرباقری بازی می‌کند. او که با بازی در فیلم‌هایی نظیر «دندان مار» به چهره‌ای آشنا برای مخاطبین سینما تبدیل شده بود، با بازی در نقش ماریای نصرانی در این سریال، در میان مخاطبین تلویزیونی هم به شهرت و محبوبیت رسید.

فریبا کوثری در فیلم معصومیت از دست رفته
فریبا کوثری در فیلم معصومیت از دست رفته

سال‌های درخشان فریبا کوثری

پس از این سال، کوثری سه سال دیگر از دنیای تصویر جدا ماند تا در سال 83، علاوه بر شروع کار در پرو‌ژه بزرگ سریال «مختارنامه»، در فیلم سینمایی «نگاه» به کارگردانی سپیده فارسی حضور بیابد.

فریبا کوثری در سال 86 در نقش به یادماندنی زنی به نام «فروغ» در سریال «بی‌گناهان» ساخته احمد امینی بازی می‌کند، تا نوبت به سال 87 برسد که یکی از پرکارترین سال‌های بازیگری کوثری بوده است

دانلود و متن تمامی آهنگ های محمدرضا گلزار

او در این سال سریال پلیسی «بی‌صدا فریاد کن» به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده را بازی می‌کند و در سینما هم در فیلم «سوپراستار» تهمینه میلانی حضور می‌یابد؛ اما او در این سال دومین نقش مطرح سینمایی‌اش پس از «دندان مار» را هم تجربه می‌کند و در نقش مادر شهاب حسینی در فیلم «دلشکسته» ایفای نقش می‌کند. کوثری برای بازی در این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر مکمل زن سال از جشنواره چلچراغ می‌شود.

فریبا کوثری در بی‌صدا فریاد کن
فریبا کوثری در بی‌صدا فریاد کن
شهاب حسینی و فریبا کوثری در فیلم سوپر استار
شهاب حسینی و فریبا کوثری در فیلم سوپر استار
فریبا کوثری در دلشکسته
فریبا کوثری در دلشکسته

فریبا کوثری در اوج با نمایش مختارنامه

سریال «مختارنامه» که تولیدش 5 سال طول کشید، در سال 89 به نمایش درآمد و به‌سرعت به یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های نه‌تنها ایران، بلکه جهان اسلام شد.

بازی فریبا کوثری در نقش «عمره»_ همسر مختار ثقفی_ در این سریال که بارها بازپخش شده است، کوثری را به یکی از شناخته‌شده‌ترین بازیگران تلویزیون ایران تبدیل کرد. او حتی برای بازی در این سریال برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم الغدیرعراق شد. کوثری درباره بازی در سریال مختارنامه می‌گوید:«از این‌که دیدم به‌جز ایرانیان، مردم دیگر کشورها به‌ویژه عراق هم این سریال را دیده‌اند خیلی خوشحال شدم. برایم جالب بود که وقتی به مسجد کوفه و به مزار مختار رفتم، بسیاری من را شناختند.»

فریبا کوثری در مختارنامه
فریبا کوثری در مختارنامه

سریال‌های «دلنوازان»، «بانو»، «سقوط یک فرشته»، «یلدا»، «بوی باران» و «فوق سری» از دیگر نقش‌های تلویزیونی فریبا کوثری بوده است که در این میان بازی او در سریال «یلدا» تجربه‌ای متفاوت به‌حساب می‌آید. کوثری در این سریال نقش زنی عصبی و هیستریک را بازی می‌کند.

فریبا کوثری در دلنوازان
فریبا کوثری در دلنوازان
فریبا کوثری در فیلم بانو
فریبا کوثری در فیلم بانو

پس از فیلم «دلشکسته»، فریبا کوثری از سینما فاصله می‌گیرد و روی بازی در سریال‌‌های تلویزیونی تمرکز می‌کند. بازی کوثری در فیلم‌های «بی‌تابی بیتا»، «فرزند خوانده» و «عشقولانس» از معدود نقش‌آفرینی‌های سینمایی او در این سال‌ها بوده است.

مصاحبه خواندنی با فریبا کوثری

جشن تولد دوران کودکیتان را چطور تجربه کردید؟
آن زمان ها این جور مراسم ها به شکل امروزی خیلی مرسوم نبود. متاسفانه نسل ما نسلی است که خیلی کودکی نکرده و از این بابت حسرت خیلی چیزها به دلش مانده است.

دوست دارید دوباره به کودکی تان برگردید و خواسته های ناتمامتان را تمام کنید؟
نه، اما اگر مثلا به 15 سال پیش بر می گشتم حتما جور دیگری زندگی می کردم.

معرفی مل گیبسون بازیگر و کارگردان معروف آمریکایی و مروری بر فیلم هایش

یعنی می خواهید بگویید از مسیری که تا امروز طی کرده اید، راضی نیستید؟
نه به این معنا، اتفاقا از تجربه هایی که در زندگی ام به دست آوردم خیلی راضی هستم اما شاید نگاهم به زندگی طور دیگری بود و با امروزم متفاوت. من معتقدم اگر قرار بود همه آدم ها از تجربه های هم استفاده کنند در دنیا تنها یک نفر اشتباه می کرد ولی سعی می کنم بیشتر از گذشته از تجربه هایم پند بگیرم و از آنها استفاده کنم و افسوس هایم را در زندگی به حداقل برسانم. هر چند هر اتفاقی که در زندگی افراد می افتد براساس حکمتی بوده و باید آن اتفاق ها می افتاده است.

چه چیزی را در گذشته به جای گذاشتید که امروز دلتنگش هستید؟
کودکی و نوجوانی ام را. من 11 ساله بودم که انقلاب و پس از آن جنگ آغاز شد. به همین دلیل هیجانی را تجربه نکردم و می توانم بگویم جوانی و انرژی ام را در گذشته به جای گذاشتم و آن هیاهوی جوانی را که باید می داشتم، از دست دادم.

خانه پدری برایتان چه حسی دارد؟
متاسفانه من خیلی زود پدرم را از دست دادم و پدر خانواده شدم. با این حال خانه پدری برایم امنیت و آرامش داشت. باز هم متاسفانه آخرین خانه ای که در آن پدرم زندگی می کردیم، مثل خیلی از خانه های قدیمی خراب شده و به جایش آپارتمان ساخته شده است. چند وقت پیش به محله قدیمی مان رفتم و دیدم آخرین خانه پدری ام کاملا تخریب شده است. وقتی آن صحنه را دیدم انگار همه خاطرات کودکی ام خراب شد و دائم با خودم می گفتم ای کاش به آنجا نمی رفتم چون دلم می خواست آن خانه با همان شکل و شمایل در ذهنم باقی بماند. به هر حال پدر برای دختر یک تاج افتخار و پشتوانه است.

 همان طور که اشاره کردید شما به دلیل فوت پدرتان به نوعی خیلی زود مسئولیت زندگی را بر عهده گرفتید اما متاسفانه این مسئولیت پذیری را کمتر در نسل امروز می بینیم. فکر می کنید این شکاف بزرگ بین نسل ها ایجاد شده و کمتر جوانی امروز حاضر به پذیرش مسئولیت است؟

به نظر من در گذشته تغییرات و شکاف میان نسل ها با کندی پیش می رفت و شاید هر 10 سال یک بار ما شاهد تغییرات مهمی بودیم اما در حال حاضر این تغییرات به روز شده و ما هر لحظه شاهد تغییر در دنیای پیرامونمان هستیم. از طرف دیگر، شلوغی و شتاب زندگی های امروز باعث این جریان شده است.

مروری بر پروژه های گرانقیمت و توقیف شده کمال تبریزی

تکنولوژی در این هیاهوی ایجاد شده چقدر دخیل بوده است؟
خیلی زیاد! اما جالب است در این دنیای پرهیاهو باز تنها هستیم. می خواهم بگویم تکنولوژی ما را از یکدیگر دور کرده است. مثلا به جای اینکه به خانه های هم برویم و با هم حرف بزنیم، پیامک می دهیم یا ایمیل می فرستیم یا اگر در یک جمع 10 نفره باشیم همه آن 10 نفر سرشان به تلفن های همراهشان گرم است و مکالمه ای به آن شکل بینشان وجود ندارد. این روزها دنیا با شتاب زیادی به سمت تکنولوژی رفته و این امر، مسائل مختلفی را تحت تاثیر قرار داده و باعث شده که اینترنت، رایانه، گوشی های هوشمند و… در زندگی ما نقش پررنگی را بازی کنند و به نوعی تکنولوژی جای روابط انسانی و خانوادگی را در زندگی ما بگیرد. در گذشته، خبر، تنها از طریق چند روزنامه محدود و 2 شبکه تلویزیونی به ما منتقل می شد اما در این سال ها ما در معرض هجوم اطلاعات مختلف قرار گرفته ایم.

خب این مساله خوب است یا بد؟
از جهتی خوب است اما از جهتی دیگر باعث تنهایی مان شده. در گذشته اگر میهمانی ای برگزار می شد، افراد سعی در معاشرت با یکدیگر داشتند اما این روزها وقتی افراد به خانه هم می روند اولین موردی که سراغش را می گیرند، پسورد «وای فای» است. این مساله باعث می شود میهمان ها، بیشتر از معاشرت با یکدیگر، تمایل داشته باشند خودشان را با تلفن های همراهشان سرگرم کنند و این کار بی شک باعث فاصله افتادن میان افراد می شود.

فکر می کنم مادرتان در تربیت تان هم حساسیت زیادی داشتند. درست است؟
بله، مادرم در تربیت ما سختگیر بود و تمام حواسش را معطوف به این می کرد که ما خوب تربیت شویم و ادب را زیر پا نگذاریم. یادم است سال ها قبل، وقتی که 18 ساله بودم، به جشن تولد دوستی دعوت شده بودم. آن زمان اولین باری بود که مادرم اجازه داد من تنهایی به آن جشن بروم، هر چند تا خانه دوستم هم من را همراهی کرد.

ماجرای ازدواج شبنم فرشادجو با مردی آلمانی

یادم است آن روز مادرم از من خواست ساعت 9 به خانه بازگردم اما من نیم ساعت دیرتر برگشت و او به قدری با من برخورد تندی داشت که هرگز جرأت نکردم بعد از آن ثانیه ای دیرتر از آن چیزی که مادرم برایم تعیین کرده بود به خانه برسم.

از این موضوع دلگیر نشدید؟

نه، چون حساسیت های ایشان در آن مقطع به این دلیل بود که ما به قوانین خانواده احترام بگذاریم. شاید باورتان نشود با گذشت سال ها هنوز من با مادرم رودربایستی دارم و محال است برخوردی دور از احترام با او داشته باشم. من فکر می کنم پدر و مادر به خاطر زحمتی که برای بچه هایشان می کشند تا این حد دلواپسشان هستند و نسبت به حضور آنها در جامعه نگرانند و روی روابط فرزندانشان با دیگران و رفت و آمدها و سفرهای درون شهری و برون شهری شان حساس هستند.شاید باور نکنید اما من هنوز وقتی از خانه مادرم به خانه ام بر می گردم، مادرم چند بار با من تماس می گیرد؛ مدام نگران است که مبادا برای من اتفاقی افتاده باشد. این دلشوره ها، چیزی به جز عشق یک مادر به فرزند نیست.

کمی هم در مورد حرفه تان حرف بزنیم. وقتی تصمیم گرفتید بازیگر شوید، برخورد مادرتان با شما چگونه بود؟
هیچ وقت یادم نمی رود وقتی برای اوین بار بحث بازیگری را در خانه مطرح کردم، مادرم با وجود این که زن سختگیری بود، از این تصمیم من حمایت کرد او به من گفت: «طوری تو را تربیت کردم که شک ندارم در هیچ شرایطی دست از پا خطا نمی کنی.» به هر حال دلگرمی و حمایت های او باعث پیشرفتم در این حرفه شد.

فریبا کوثری و مادرش
فریبا کوثری و مادرش

شما از جمله بازیگرانی هستید که آرامش خاصی در چهره و صدایتان است. این آرامش نشات گرفته از چیست؟
جالب است بدانید برعکس چهره و صدای آرامی که دارم، درونم پر از تلاطم است.

چرا؟
شاید چون آدم بسیار حساس و زودرنجی هستم. به هر حال، هر آدمی از درون خودش بیشتر و بهتر خبر دارد.

این تلاطم را چگونه به سمت آرامش هدایت می کنید؟
سعی می کنم به خدا توکل کنم و هیچ وقت در لحظه تصمیم نمی گیرم و تلاش می کنم استرس هایم را مدیریت کنم چون معتقدم تنها مرگ است که چاره ندارد.

معرفی سریال جدید ترکی ملکه

با این حال، چطور با دنیای شلوغ و پرهیاهوی سینما کنار آمده اید؟
من خودم را خیلی درگیر حاشیه های سینما نمی کنم. بعد از اینکه بازی ام در یک کار تمام می شود دوباره برمی گردم به زندگی شخصی خودم چون سینما دنیای بی رحمی است و خیلی زود آدم ها را فراموش می کند. به همین دلیل دوست ندارم خیلی غرق آن شوم.

بهترین درسی که از زندگی گرفتید؟
آدم ها تنها از یک نفر در زندگی درس نمی گیرند. من بیشتر تجربه ها و درس های زندگی ام را از همکارانم آموختم؛ از خانم ژاله علو گرفته تا مرحوم خسرو شکیبایی. البته نقش مادر و خانواده ام هم در این خصوص بسیار پررنگ است.

این درس ها و تجربه ها چقدر در دیدگاه افراد نسبت به زندگی تاثیر دارند؟
طبیعتا خیلی زیاد! تجربه ها به مرور زمان تو را پخته تر، کامل تر و صبورتر می کنند. ضمن اینکه باعث می شوند کمتر قضاوت کنی و دیرتر تصمیم بگیری.

بهترین نقشی که بازی کردید؟
من همه نقش هایم را دوست دارم چون در همه آنها ردپایی از خودم هم هست اما نقش هایم را در سریال «معصومیت از دست رفته» و «مختارنامه» بیشتر دوست دارم و هنوز هرازگاهی به آنها فکر می کنم.

فریبا کوثری با دلتنگی هایش چه می کند؟
بعد از خدا به مادرم تکیه می کنم و همیشه از او می خواهم برای آرامشم دعا کند چون ایشان آرامش بیشتری نسبت به من دارند و همیشه به من می گویند من برایت نذر می کنم، همه چیز درست شود و همه چیز با دعای او برایم درست می شود.

حرف آخر؟
سالم و درست زندگی کنیم.

فریبا کوثری

لیست آثار هنری فریبا کوثری

در ادامه بیوگرافی فریبا کوثری بازیگر فیلم بی صدا فریاد کن باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

آثار سینمایی فریبا کوثری

سال تولیدکارگردان
۱۳۹۹زد و بندداود نوروزی
۱۳۹۹هرماسمهدی صاحبی
۱۳۹۵عشقولانسمحسن ماهینی
۱۳۹۰بی‌تابی بیتامهرداد فرید
فرزند خواندهوحید نیکخواه آزاد
۱۳۸۷سوپر استارتهمینه میلانی
۱۳۸۶دل شکستهعلی رویین‌تن
شرقیعبدالرضا منجزی
۱۳۸۳نگاهسپیده فارسی
۱۳۷۴یک داستان واقعیابوالفضل جلیلی
۱۳۷۲پایان کودکیکمال تبریزی
۱۳۷۱نصف جهانمرتضی شاملی
خسوفرسول ملاقلی‌پور
۱۳۷۰آقای بخشدارخسرو معصومی
آواز تهرانکامران قدکچیان
۱۳۶۹نقش عشقشهریار پارسی‌پور
جستجو در جزیرهمهدی صباغ زاده
ابلیساحمدرضا درویش
۱۳۶۸مرگ پلنگفریبرز صالح
دندان مارمسعود کیمیایی
صنوبرهای سوزانعباس شیخ بابایی
۱۳۶۷در مسیر تند بادمسعود جعفری جوزانی
طوطیا تنابنده را پیر کرد
فریبا کوثری در فیلم مرگ پلنگ
فریبا کوثری در فیلم مرگ پلنگ

فریبا کوثری در شبکه نمایش خانگی

سال تولیدنام سریالکارگردانتوضیحات
۱۴۰۰آهوی من مارالمهرداد غفار زادهدر نقش انارتاج

آثار تلویزیونی فریبا کوثری

نام مجموعهکارگردانسال تولیدتوضیحات
پرگارشهرام شاه حسینی۱۳۹۹شبکه یک
بازگشتحسین عامری١٣٩۵شبکه سه
فوق سریمهدی فخیم زاده۱۳۹۴شبکه یک
انقلاب زیبابهرنگ توفیقی۱۳۹۳شبکه یک
کیفرحسین تبریزیشبکه دو
بوی بارانحسین تبریزی۱۳۹۲شبکه دو
یلداحسن میرباقری۱۳۹١شبکه سه
دیوارسیروس مقدمشبکه یک
پنجرهقدرت‌الله صلح میرزایی۱۳۹۰شبکه پنج
سقوط یک فرشتهبهرام بهرامیان و حمید بهرامیانشبکه یک
مختارنامهداوود میرباقری۱۳۸۹شبکه یک
بانوفرید سجادی حسینی۱۳۸۹شبکه سه
دلنوازانحسین سهیلی زاده۱۳۸۸شبکه سه
بی گناهاناحمد امینی۱۳۸۷شبکه سه
بی صدا فریاد کنمهدی فخیم زاده۱۳۸۶شبکه دو
معصومیت از دست رفتهداوود میرباقری۱۳۸۲شبکه سه
جوانیسعید سلطانی۱۳۸۰شبکه سه
شمارش معکوسمحرم زینال‌زاده۱۳۷۴
هدف گم‌شدهیوسف سیدمهدوی۱۳۷۳
عقیقحمید تمجیدی۱۳۶۸شبکه دو
بخش چهار جراحیمسعود فروتن۱۳۶۷

صفحه اینستاگرام فریبا کوثری

فریبا کوثری ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر بیش از 360 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی فریبا کوثری و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون . لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی فریبا کوثری و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی فریبا کوثری، به اینستاگرامش مراجعه  کنید. آدرس اینستاگرام فریبا کوثری @faribakousari می باشد و 640 هزار دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام فریبا کوثری

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا