اخبار دیگران

قیمت کنسول بازی پلی استیشن

در دنیای مدرن امروزی افراد با وسایل و سرگرمی‌های مختلف سعی می‌کنند تا اوقات فراغت خود را به بهترین شکل ممکن سپری کنند. انجام بازی‌های کامپیوتری یکی از بهترین راه‌‌های گذراندن اوقات فراغت محسوب می‌شود. نسخه‌های مختلف کنسول پلی استیشن همواره از محبوبیت بالایی در بین گیمرها برخوردار بودند. پیش از آنکه راجع‌ به قیمت کنسول بازی پلی استیشن و معرفی سه مدل اخیر آن صحبت کنیم، بهتر است تا کمی راجع‌ به تاریخچه نخستین کنسول ساخته شده توسط سونی حرف بزنیم.

ایده ورود سونی به حوزه تولید کنسول‌های بازی نخستین بار در سال 1990 توسط یکی از مدیران سابق این شرکت به نام کن کوتاراگی مطرح شد. از آن زمان این شرکت سعی کرد تا تمرکز خود را در این بخش قرار دهد و به بازدهی آن توجه کند. تلاش‌های شرکت سونی در حوزه تولید کنسول سرانجام در سال 1994 و با معرفی کنسول بازی پلی استیشن نمایان شد. این کنسول پس از معرفی مورد استقبال سیل زیادی از طرفداران دنیای گیم قرار گرفت و توانست به محبوبیت بالایی برسد. کیفیت بالا و قیمت کنسول بازی پلی استیشن که بسیار مناسب بود، ازجمله دلایل اصلی موفقیت این محصول به‌حساب می‌آمد.

برای خرید انواع وسایل بازی از این لینک می توانید استفاده کنید.

در این میان نباید از سه رقیب پلی استیشن پلی استیشن یعنی سه شرکت بزرگ سونی، گیم باکس اندروید و نینندو غافل بود که ما در اینجا بترتیب اهمیت، قدرت و معروفیت بطور مختصر معرفی می کنیم این شرکت برای رقابت با سه رقیب خود مدل های مختلف و قدرتمند اصلی زیر را تا کنون به بازار عرضه کرده است.

انواع لوله مسی |نکات مهم خرید| خرید بابهترین قیمت از فروشگاه ابزار تولزکده

 

سرسخت ترین و فدرت مند ترین رقیب شرکت سونی این شرکت متمول آمریکایی است که از بدو ورود به بازار بازی های دیجیتالی رقیب قابل بحثی برای رقبای خود بود و کنسول قوی، دارای امکانات سخت افزاری پیشرفته و بازی های جذاب و با گرافیک بالا بوده و هست.

شرکت XBOX برای رقابت با رقبای قدرتمند خود و رقیب اصلی یعنی پلی استیشن مدل های اصلی مختلف و قدرتمندی را به بازار یازی های دیجیتالی معرفی کرده است.

1- کنسول بازی ایکس باکس XBOX

2- XBOX 360

3- XBOX ONE

4- کنسول بازی XBOX S

5- xbox series x

کنسول بازی کوچک و بسیار مناسب برای جاهایی که قادر به استفاده از کنسول های بازی خانگی نیستیم کنسولی که براحتی در کیف دستیمان، کوله پشتی، ساک مسافرت و یا در داشبورت ماشین جاسازی کرد و هرجا که خواستیم ببریم. این بهترین وسیله سرگرمی در هنگاه پیاده روی، گوش دادن به موسیقی هنگام ورزش، بازی کردن در هنگام انتظار برای اتوبوس یا در درون مترو و سفرهای درون شهری و راه های دور.

وسیله ایی کوچک که بوسیله آن بسیاری از برنامه ها و امکانات اندروید را در کنار بازی با اتصال آن به تلویزیون، لب تاپ، کامپیوتر اجرا کنیم و از موسیقی، فیلم، برنامه های آفیس، بازی و بسیاری برنامه های دیگر لذت برد.

سابقه خوب سونی در تولید نسل نخست کنسولش باعث شد تا کنسول بازی پلی استیشن 2 نیز به موفقیت فوق‌العاده‌ای برسد. طبق آمار منتشر شده، پلی استیشن 2 با فروش 156 میلیون نسخه تا سال 2013 به‌عنوان پرفروش‌ترین کنسول تاریخ به حساب می‌آید. درواقع این میزان از فروش باعث شد که سونی به جایگاه محکمی در دنیای گیم برسد و تمرکز بیشتری روی این دنیای عظیم بگذارد. در ادامه قصد داریم سه کنسول اخیر شرکت سونی را معرفی کرده و قیمت آن‌ها را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

لوازم جانبی موبایل

کنسول بازی پلی استیشن 3 

کنسول بازی پلی استیشن 3 نخستین بار در سال 2006 در کشور ژاپن عرضه شد. در این نسخه طراحی ظاهری به شکل گسترده‌ای تغییر کرد و همزمان با آن کیفیت و گرافیک بازی‌های ویدئویی دچار تحولات عظیمی شد. این کنسول به حدی قدرتمند عمل کرد که گیمرها و علاقه‌مندان هیچ اهمیتی به قیمت کنسول بازی پلی استیشن 3 نمی‌دادند و به هر ترتیبی شده سعی می‌کردند تا آن را خریداری کنند. بسیاری از کارشناسان و دوست‌داران دنیای گیم اعتقاد داشتند که معرفی بازی‌های محبوبی همچون خدای جنگ، کیل زون و آنچارتد نقش بسزایی در میزان موفقیت بالای این کنسول داشتتند. امروزه هنوز می‌توانید در بازار این کنسول را پیدا کرده و در صورت نیاز آن را خریداری نمایید. با توجه به نوسانات قیمت دلار، ممکن است قیمت این کنسول نیز در ایران ثبات نداشته باشد؛ اما تقریبا با یک بودجه کم می‌توانید به‌راحتی این کنسول را خریداری کرده و از بازی‌های محشر ارائه شده در این نسل لذت ببرید.

کنسول بازی پلی استیشن 4 

کسنول بازی پلی استیشن 4 پس از معرفی در سال 2013 انقلاب بزرگی در صنعت گیم به‌پا کرد. این کنسول به‌واسطه کنترلر دوال‌شاک خوش‌دست و جذابش توانست تحسین گسترده گیمرها را برانگیزد و به محبوبیت بالایی برسد. نقطه قوت این محصول تنها به کنترلر محشرش خلاصه نمی‌شود؛ این کنسول از سخت‌افزار بسیار قدرتمندی در زمان خود بهره می‌برد که منجر به حیرت کارشناسان شد. با گذشت زمان شرکت سونی تصمیم گرفت که نسخه‌های مختلفی از این کنسول را در اختیار مشریانش قرار دهد که با بهبودهایی همراه بودند. کنسول پلی استیشن 4 اسلیم نسخه‌ باریک‌تر و کوچک‌تر بود که در سال 2016 معرفی شد و پلی استیشن 4 پرو نیز نسخه تقویت یافته‌ای بود که جهت ارائه کیفیت تصویر بالا و با رزولوشن 4K عرضه شد. قیمت کنسول بازی پلی استین 4 در ایران ثبات خاصی ندارد، اما هم‌اکنون با خرید این محصول از فروشگاه اینترنتی فروشکلا می‌توانید آن را با بهترین قیمت خریداری کنید.

بیوگرافی کامل ساره بیات از ماجرای مخالفت خانواده با بازیگری تا ستاره شدن + تصاویر

پلی استیشن 5

کنسول بازی پلی استیشن 5 

کنسول پلی استیشن 5 درواقع گل سرسبد کنسول‌های شرکت سونی محسوب می‌شود که در سال 2020 و در قالب دو نسخه با دیسک و بدون دیسک معرفی شد. این کنسول از همان ابتدا رکورد میزان پیش‌خرید را شکست و خیلی زود به موفقیت رسید. طراحی جذاب و قابلیت‌های حیرت‌انگیز کنترلر، ازجمله مشخصاتی بودند که کارشناسان و گیمرها از آن‌ها تمجید کردند. قیمت کنسول بازی پلی استیشن 5 با توجه به نوسانات ارز در ایران کمی بالا است و باید بودجه بالایی را به آن اختصاص داد؛ اما هم‌اکنون با مراجعه به فروشگاه اینترنتی فروشکالا می‌توانید این کنسول را با بهترین قیمت ممکن خریداری کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا