اخبار دیگران

نسوز و نگیر چیست ؟ ، ورق استیل 321(قیمت و خرید)

می‌دانید که در بسیاری صنایع از ورق استیل با ضخامت‌های مختلف، استفاده‌های فراوانی می‌شود و از این روی شرکت‌های تولید کننده ورق استیل بسیاری در جهان وجود دارند که اقدام به تولید و ارائه این محصول می‌کنند. ورق استیل در صنایع مختلفی کاربرد دارد و شرکت‌ها

می‌دانید که در بسیاری صنایع از ورق استیل با ضخامت‌های مختلف، استفاده‌های فراوانی می‌شود و از این روی شرکت‌های تولید کننده ورق استیل بسیاری در جهان وجود دارند که اقدام به تولید و ارائه این محصول می‌کنند. ورق استیل در صنایع مختلفی کاربرد دارد و شرکت‌های تولید کننده آن را در ضخامت‌های متنوع مانند ورق استیل 304، 309 و 310 و همچنین ورق استیل 316 و 321 تولید می‌کنند که می‌توان با توجه به نوع مصرف آن را خریداری کرد. ما در این مطلب به ویژگی‌ها و قابلیت‌های ورق استیل پرداخته و به دو موضوع نگیر و نسوز بودن ورق استیل اشاره کرده و به شما خواهیم گفت هر یک از انواع ورق استیل که نام بردیم برای استفاده در چه صنایعی مناسب است.

ورق استیلچیست؟

ورق استیل، همان گونه از نامش مشخص است از جنس استیل تولید شده و در بازار به صورت ورق عرضه می‌شود. آهن عنصر اصلی تشکیل دهنده ورق استیل به شمار می‌آید که بنابر استفاده‌های مختلف و با توجه به مقاومت، استحکام، وزن و… مقدار عنصر آهن در آن متغیر بوده و آلیاژهای دیگری از قبیل کربن نیز به آن اضافه می‌شود. هرچه میزان کربن به کار رفته در ورق استیل بیشتر باشد، به استحکام آن افزوده شده اما طبیعتا انعطاف پذیری آن کمتر می‌گردد. گاهی برای تولید ورق استیل به آن منگنز اضافه می‌شود که ضمن بالا رفتن استحکام آن، سرعت خنک شدگی آن پایین می‎آید و یا با اضافه کردن کروم ورق استیل ضد زنگی حاصل می‌شود که چنانچه در مجاورت هوا و یا رطوبت و .. قرار گیرد زنگ نمی‌زند. به همین دلیل بسیاری از ظروف آشپزخانه استیل و یا لوازم برقی با بدنه استیل را از ورق استیل کروم یا استنلس استیل می‌سازند.

اگر به دنبال تفریحی دل انگیز در ترکیه هستید محتوای زیر را از دست ندهید

ورق استیل در چه صنایعی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

همان طور که پیشتر اشاره کردیم ورق استیل آلیاژی است که از ترکیب آهن با عناصری همچون کربن، منگنز، گوگرد، فسفر، سیلیکون، کروم و نیکل طبق استانداردهای جهانی ساخته می‌شود ساخته می‌شود و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. ورق آهن با هر نوع ضخامتی تولید شود هزینه نگهداری پایینی دارد و نیاز به جای مخصوصی ندارد. از ورق استیل می‌توان در صنایع زیر استفاده کرد.

  • تولید لوازم و ظروف آشپزخانه
  • اتومبیل سازی
  • صنایع حمل و نقل
  • ساخت و ساز
  • صنایع پزشکی
  • صنایع غذایی
  • آشپزخانه‌های صنعتی

با توجه به موارد کاربردی که در بالا ذکر کردیم می‌توان از ورق استیل 321 و 316 و همچنین ورق استیل 310، 309 و یا 304 برای ساخت محصولات گوناگون و یا استفاده در صنایع مختلف استفاده نمود. ما در ادامه به کاربرد هر یک از این ورق‌های استیل در صنایع اشاره خواهیم کرد، اما پیشتر لازم است به این مورد اشاره کنیم که ویژگی نگیر یا نسوز بودن ورق استیل چه معنایی دارد؟

مقاومت در برابر خوردگی مهم‌ترین ویژگی ورق استیل

بیراه نیست اگر بگوییم مقاومت و دوام ورق استیل در برابر خوردگی و زنگ زدگی است که باعث شده استفاده از ورق استیل در صنایع و محیط‌های مختلف کاربرد بسیاری داشته باشد، زیرا با قرار گرفتن در برابر اکسیژن واکنش نشان داده و به طور طبیعی یک لایه محافظ بر سطح آن تشکیل می‌شود. این قابلیت کمک می‌کند محصولی که از ورق استیل تولید شده، چنانچه دچار خراشی شود، دوباره خود را بازسازی نماید.

آموزش ارز دیجیتال - بهترین سایت آموزش ارز دیجیتال - سیگنال ارز دیجیتال

ورق استیل نگیر یا نسوز به چه معناست؟

با توجه به آلیاژهایی که در تولید ورق استیل به کار می‎رود همگی آن‌ها در دو دسته بگیر و نگیر قرار می‌گیرند. چنانچه در تولید استیل کروم بیشتری به کار رفته باشد ورق استیل نگیر پدید می‌آید و این نگیر بودن خاصیت مغناطیسی آن را نشان می‌دهد به این معنا که آهنربا به آن نمی‌چسبد در حالی که خلاف آن نیز وجود دارد و هر چه آهن موجود در ورق استیل بیشتر باشد می‌تواند آهن ربا را به خود جذب نماید. ورق استیل 304 ، 316 و 321 و همچنین ورق استیل 309 و 310 را می‌توان جزء ورق‌های استیل نگیر به شمار آورد.

برخی از ورق‎های استیل نیز به صورت نسوز تولید می‌شوند یعنی آن که از نوعی فولاد با اندازه مشخصی کربن در تولید آن استفاده می‌شود که در دما و حرارت بالا مقاومت بسیار زیادی از خود نشان می‌دهد. ورق استیل 310 عموما جزء ورق‌های نسوز به شمار می‌آید و در صنایعی که لازم است استیل تحت حرارت بالا قرار گیرد، کاربرد دارد.

ورق استیل 304

  • با توجه به توضیحاتی که درباره نگیر بودن استیل اشاره کردیم ورق استیل 304 دارای این قابلیت می‌باشد و به صورت رول، لوله و ورق ارائه می‌شود و در صنایع گاز، پتروشیمی، نفت، صنعت غذایی و دارویی و.. مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ورق استیل 309

  • این نوع استیل نسوز بوده و در مقابل گرما و حرارت بالا استقامت زیادی از خود نشان می‌دهد، به همین علت در ساخت کوره‌ها و یا پاتیل‌های بخار استفاده می‌شود. صنایعی مانند خودروسازی، تولید تجهیزات کشاورزی و همچنین ساخت لوله برای جابه‌جایی نفت و گاز و .. عموما از ورق استیل 309 استفاده می‌کنند.
راهنمای خرید سیسم گرمایشی باغ

ورق استیل 310

  • این نوع استیل به لحاظ آن که توان تحمل حرارت بالا تا 1150 درجه سانتی‌گراد را دارند، می‌توانند در ساخت قطعات کوره، تولید انواع لوله، مبدل‌های حرارتی، سبدهای حرارتی، انواع الکترود و فیلرها مورد استفاده قرار گیرند.
content(%)Element
54Iron Fe
24-26Chromium.cr
19-22Nickel Ni
2Manganese.Mn
1.50Silicon.Si
0.080Carbon.C
0.045Phosphorous.P
0030Sulfur.S

جدول ترکیب شیمیای ورق استیل S310

 

ورق استیل 316

  • این نوع ورق استیل به لحاظ آن که جزء فولادهای ضد زنگ به شمار می‌آید از خواصی فیزیکی شبیه به ورق استیل 304 برخوردار است و می‌توان از آن در ساخت تجهیزات آماده سازی مواد غذایی، ساخت تجهیزات آزمایشگاهی، پنل‌های معماری ساحلی، تولید نرده‌ها، اتصال دهنده‌ها و همچنین ساخت فنرها استفاده کرد.

ورق استیل 321

  • استیل ۳۲۱ از آلیاژ 304 گرفته شده ولی در میزان به کار رفتن تیتانیوم با هم کمی تفاوت دارند. ورق استیل ۳۲۱ به دلیل خواص مکانیکی و تحمل گرمای بالایی که دارد می‌تواند در صنایع هوافضا، تولید اتصالات، دستگاه‌های صنایع غذایی، پالایشگاه‌های نفت و .. مورد استفاده قرار ‌گیرد.

 

ترکیبات321321H
c(max%)0.080.04
Mn(max%)22
si(max%)0.750.75
(max%)P0.0450.045
s(max%)0.030.03
cr(%)19-1719-17
Ni(%)12-912-9
Febalancebalance

ورق استیل 321

به دلیل آن که ورق استیل 321 در ایران تولید نمی‌شود و محصولی وارداتی است بنابراین قیمت آن می‌تواند به مسائل مختلف اقتصادی مانند وجود نوسان قیمت در بازار جهانی فلزات، قیمت جهانی آهن، تغییر قیمت ارز، جنس و ضخامت ورق استیل و همچنین مقدار باری که مشتری برای خرید سفارش می‌دهد؛ بستگی داشته باشد.

دریافت ویزای اسپانیا چقدر طول می‌کشد؟

به این ترتیب می‌توانید پیش از اقدام به خرید قیمت ورق استیل 321 و سایر ورق‌های استیل را از سایت‌هایی که قیمت این محصول را به صورت روزانه و آنلاین در اختیار مشتری قرار می‌دهند، استعلام نمایید.

شرکت فلزات رنگین

چنانچه برای صنایع مختلف نیاز به خرید انواع ورق استیل دارید، لازم است این عملیات را توسط مجموعه‌ای متخصص انجام دهید به طوری که بتواند بهترین و با کیفیت‌ترین انواع ورق استیل را با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار دهد. مجموعه فلزات رنگین به مدت 3 دهه است که در این حوزه فعالیت دارد و در سال‌های اخیر با راه‌اندازی سایت فروش آنلاین به آدرس الکترونیکی https://felez.co  سعی داشته با هدف کمک به رونق تولید، از سازندگان داخلی حمایت کرده و به توسعه صنایع گوناگون و ارتقای کیفیت محصولات آن‌ها کمک نماید. برای خرید انواع ورق‌های استیل از ورق استیل 304 گرفته تا ورق استیل 321 و .. می‌توانید با بخش پشتیبانی و فروش فلزات رنگین ارتباط برقرار گرده و ضمن استعلام قیمت و خرید از راهنمایی و مشاوره کارشناسان این مجموعه برخوردار گردید.

فلزات رنگین

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا