اخبار دیگران

شماره تماس های اظطراری در کشورهای مختلف + توضیحات

در ایران، شماره تلفن 115 ، 110 ، 125 و … از دوران کودکی در ما ریشه دوانده است، اما در مورد شماره های خدمات اضطراری سایر کشورها چطور؟ برای ایمنی، بهتر است بدانید که در مواقع اضطراری قبل از سفر با چه شماره هایی تماس بگیرید، بنابراین این صفحه را برای مراجعات بعدی ذخیره کنید.

در اکثر کشورها، شبکه های تلفن یک یا چند شماره تلفن اضطراری را ارائه می دهند که در صورت نیاز به کمک اضطراری می توانید با آنها تماس بگیرید. معمولاً این اعداد فقط از سه رقم تشکیل شده‌اند که به خاطر سپردن و شماره‌ گیری آن‌ها برای مردم آسان می‌شود. ممکن است فقط یک شماره برای همه خدمات اضطراری وجود داشته باشد، یا ممکن است شماره تلفن آمبولانس، پلیس و خدمات آتش نشانی جداگانه وجود داشته باشد. مهم است که هنگام سفر به یک مقصد جدید، شماره های اضطراری را در تلفن خود ذخیره کنید.

اگر قصد سفر به خارج از ایران را دارید، ایده خوبی است که شماره های اضطراری کشورهایی را که می خواهید بازدید کنید، ثبت کنید. اگر هر نوع اضطراری وجود داشته باشد، سپس می‌دانید با چه شماره‌ ای باید تماس بگیرید.

شما بعنوان شهروندان ایران می دانید که در مواقع اضطراری، می توانید 115 ، 110 ، 125 و … را برای کمک شماره گیری کنید. این عدد در هر کشوری یکسان نیست. با این حال، کشورهای دیگر سیستم های مشابهی دارند که به شما امکان می دهد در مواقع اضطراری به سرعت کمک دریافت کنید.

اکثر شبکه های تلفن عمومی دارای یک شماره تلفن اضطراری واحد هستند که به تماس گیرندگان اجازه می دهد برای کمک در مواقع اضطراری با خدمات اضطراری محلی تماس بگیرند. تماس های اضطراری توسط اپراتور تلفن یا دیسپچر خدمات اضطراری پاسخ داده می شود، سپس ماهیت اورژانس توسط اپراتور یا دیسپچر تعیین می شود. دیسپچرها آموزش دیده اند تا در موقعیت های تهدید کننده زندگی به تماس گیرنده کمک کنند تا زمانی که پرسنل اورژانس در راه هستند، توصیه های فوری ارائه کنند.

6 نکته ضروری در انتخاب کاشی حمام و سرویس بهداشتی

تاریخچه شماره های اظطراری

اولین سیستم شماره اضطراری که قبل از هر نقطه ای در جهان مستقر شد، در لندن در 1 ژوئیه 1937 بود. این شماره 999 بود. در ایالات متحده، اولین شماره اضطراری در سال 1946 ظاهر شد. این شماره 116 بود، یک خط اضطراری برای لس آنجلس و کالیفرنیا.

اولین سرویس تلفن اضطراری با شماره 911 برای اولین بار در آلاباما در سال 1968 مورد استفاده قرار گرفت و سیستم های 911 در طول دهه 1980 گسترش یافت.

فرهنگ استفاده از شماره های اظطراری

در همه مناطق، شماره های اضطراری فقط در مواقع اضطراری استفاده می شود. تماس‌های معمولی و غیر فوری و همچنین تماس‌های جعلی یا شوخی با شماره‌های خدمات اضطراری، زمان را هم برای اعزام‌ کننده‌ها و هم امدادگران اضطراری تلف می‌کند و می‌تواند جان افراد را به خطر بیندازد. گزارش های نادرست از موارد اضطراری اغلب به عنوان جرم در همه کشور ها مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند.

برای سؤالات معمول و غیر فوری، خدمات اضطراری در بیشتر کشورها معمولاً شماره تلفن های سنتی را برای تماس ارائه می دهند. اینها معمولاً در فهرست تلفن محلی فهرست می شوند. به عنوان مثال، در انگلستان و ولز، جایی که موارد اضطراری جدی دارای یک شماره سه رقمی 999 ( یا 112 ) هستند، شماره 0845 46 47 را می توان برای NHS Direct، یک خدمات پزشکی غیر اورژانسی، شماره گیری کرد. (در اسکاتلند از شماره 08454 24 24 24 برای اتصال به NHS24، سرویس معادل استفاده می شود). یک کلاس غیر اضطراری مشابه از شماره ها نیز توسط پلیس در اکثر کشورها ارائه می شود. برای مثال در اتریش، 059133 برای گزارش جرمی که نیازی به پاسخ اضطراری ندارد استفاده می شود.

بهترین سایت های خرید فالوور اینستاگرام ایرانی در سال 1402

طرح شماره تلفن کشور:

شماره تلفن اضطراری یک مورد خاص در طرح شماره تلفن کشور است. در گذشته، تماس با شماره تلفن اضطراری اغلب از طریق مدارهای اختصاصی ویژه انجام می شد. اگرچه با ظهور مبادلات الکترونیکی، این تماس‌ها اغلب با ترافیک تلفن معمولی مخلوط می‌شوند، اما هنوز هم ممکن است بتوانند به مدارهایی دسترسی داشته باشند که سایر ترافیک‌ها نمی‌توانند. اغلب سیستم به گونه ای تنظیم می شود که پس از تماس با شماره تلفن اضطراری، باید به آن پاسخ داده شود. اگر تماس‌گیرنده تماس را رها کند، ممکن است تا زمانی که خدمات اضطراری پاسخ دهد و تماس را آزاد نکند، خط همچنان باقی بماند.

شماره تلفن اظطراری

در اینجا با کمک مرکز آمبولانس خصوصی تهران سایت پارس امداد فهرستی از شماره های اضطراری برای کشورهایی که ایرانی ها دوست دارند به آنها سفر کنند آورده شده است که امیدوارم نیازی به استفاده از آن نداشته باشید ( یاداشت کنید یا ذخیره کنید ):

*توجه: اپراتورهای فارسی زبان ممکن است در دسترس نباشند.

  • بحرین، عمان و قطر: 999
  • ایران : Ambulance: 115 Fire: 123  Police: 110
  • کویت : 777
  • لبنان : Fire Brigade: 175, Police: 112, Lebanese Red Cross: 140
  • عربستان سعودی : Ambulance:997 Fire: 998  Police: 999
  • امارات : 999 for Police, 998 for Ambulance, 997 for Fire
  • چاد : Police: 117
  • اتیوپی : Ambulance: 92, Fire: 93, Police: 91
  • مصر : Ambulance: 123, Fire: 180, Police: 122
  • مراکش : Ambulance & Fire: 15, Police: 19
  • نیجریه : 199
  • آرژانتین : Ambulance and Police: 101, Fire: 107
  • برزیل :  192 for ambulance, 193 for fire, 190 for police
  • چین : Ambulance: 120, Fire: 119, Police: 110
آشنایی با انواع زعفران و خواص آن
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا