اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران مردبیوگرافی بازیگران

سیر تا پیاز زندگی پدرام شریفی ستاره نو ظهور سینمای ایران

در این بخش بیوگرافی پدرام شریفی بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی پدرام شریفی از بازیگران مرد خوب و توانمند کشورمان که بیشتر او را با فیلم بادیگارد به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او و بررسی فیلم هایش .امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی پدرام شریفی آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

پدرام شریفی چند سال سن دارد؟

پدرام شریفی زاده ۱۱ مرداد ۱۳۶۶ در تهران است و 34 سال سن دارد.

تحصیلات پدرام شریفی چقدر است؟

تحصیلات پدرام شریفی فوق دیپلم عمران است.

پدرام شریفی با کدام فیلم به شهرت رسید؟

پدرام شریفی با فیلم بادیگارد به شهرت رسید.

پدرام شریفی فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

پدرام شریفی از سال 1388 تاکنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی پدرام شریفی

نام اصلیپدرام شریفی
تاریخ تولد۱۱ مرداد ۱۳۶۶
تحصیلاتفوق دیپلم عمران
زمینه فعالیتسینما تئاتر تلویزیون
سال‌های فعالیت۱۳۸۸–تاکنون
وضعیت تاهلمجرد

بیوگرافی پدرام شریفی

بیوگرافی پدرام شریفی

پدرام شریفی یکی از بازیگران جوان سال‌های اخیر سینمای ماست که در کنار بازیگرانی مثل نوید محمدزاده، ساعد سهیلی، امیر جدیدی و … نسل جدید بازیگران سینمای ایران را تشکیل می‌دهند و از اواسط دهه 90 چهره شده‌اند.

وقتی در سال 94 و در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر بازیگر جوانی مثل پدرام شریفی سه فیلم در جشنواره داشت، عده‌ای خیال کردند که او به‌وسیله رابطه و حتی خریدن نقش‌ها وارد سینما شده است؛ اما آن‌هایی که زحمات چند ساله او را در تئاتر دیده بودند، از ظهور ستاره‌ای جدید در سینمای ایران خبر دادند، بازیگری که با بازی‌های متفاوت و انتخاب‌های دقیقش نشان داد که راه را می‌شناسد و تکیه‌بر قابلیت‌های شخصی خود دارد.

در بیوگرافی پدرام شریفی آمده است : او متولد 11 مرداد 1366 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است.

نوجوانی پدرام شریفی

او فوق دیپلم عمران است که از روی صحنه تئاتر و فیلم کوتاه شروع کرد.پدرام شریفی تاکنون در فیلم کارگردانان بسیاری همچون ابراهیم حاتمی‌کیا، رسول صدرعاملی، نرگس آبیار، بهروز شعیبی و مصطفی کیایی حضور داشته‌است.

بیوگرافی خانواده پدرام شریفی

پدرام شریفی یک برادر بنام پویا دارد ودر مورد خانواده اش اطلاعاتی در معرض نیست.

پدرام شریفی و برادرش

ازدواج و وضعیت تاهل پدرام شریفی

بیشترین جستجوها در بیوگرافی پدرام شریفی درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

نوید محمدزاده و فرشته حسینی ازدواج کردند

پدرام شریفی یکی از بازیگران مجرد است که به گفته ی خودش هنوز قصد ازدواج ندارد و همچنين می گوید کارهای بسیاری دارد که باید آن ها را به انجام برساند.

علایق و حقایقی درباره پدرام شریفی

در ادامه بیوگرافی پدرام شریفی مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

به فکر ستاره شدن نیستم

ستاره شدن در سینمای ما اصلاً وجود ندارد، ستاره در سینمای جهان یک معنایی دارد. وقتی شما مثلاً برد پیت باشید، برنامه سه سال آینده‌تان مشخص است و می‌دانید چه کارهایی قرار است بکنید و در چه فیلم‌هایی قرار است حضور داشته باشید. این در حال حاضر در سینمای ما و برای بازیگران ما مطرح نیست. ما نمی‌توانیم ستاره داشته باشیم چون برنامه‌ریزی نداریم. مثلاً یک بار با من تماس گرفتند و گفتند که فیلم‌برداری فیلم جدیدمان از دو هفته دیگر شروع می‌شود و برای شما نقش یک قهرمان کشتی را در نظر گرفته‌ایم؛ واقعاً من چطور می‌توانستم در دو هفته خودم را برای بازی در نقش یک کشتی‌گیر آماده کنم؟»

من دنبال ستاره شدن نیستم به نظرم ما موقعیت ستاره شدن نداریم ، در ایران هم معیارهایی برای ستاره شدن لازم است که من هم این ویژگی‌ها را ندارم

مثلا نمی‌ توانم خیلی شوآف بدهم، خودم را بگیرم و …

الگوی پدرام شریفی در بازیگر

الگوی من در سینمای خودمان ، کسانی مثل مهدی هاشمی هستند که بی‌ حاشیه فقط خوب بازی می‌ کنند حالا حسرت می‌ خورم ، چرا روزهای همکاری ما در فیلم سیانور تمام شد و چقدر در آن روزها از او یاد گرفتم

پدرام شریفی و مهدی هاشمی

علاقه پدرام شریفی به نقش سخت

پدرام شریفی درباره ی علاقه اش به انتخاب نقشهای سخت، چنین گفت:ایفای نقش در کاراکترهای پرچالش را بسیار دوست دارم، زیرا در شرایط سخت، کار کردن بسیار هیجان دارد.

اصولا روحیه من اینگونه است که دوست دارم در موقعیتی قرار بگیریم که بتوانم از تمام توانایی هایم، نهایت استفاده را بکنم، یعنی براحتی حرف اطرافیانم را بفهمم.

حاشیه های پدرام شریفی

من آدمی هستم که خیلی نمی توانم تو شرایطی که دور و برم شلوغ باشد کار کنم ، بنظرم وقتی خیلی تو چشم نیستی و ماجرا پشت سرت نیست راحت تر روی کارت می توانی تمرکز کنی

آینده بازیگری پدرام شریفی

در بیوگرافی پدرام شریفی او درخصوص آینده ی بازیگری اش می گوید:من نمی دانم ولی انجام کارهای خوب و فیلم های خوب را دوست دارم، بدین دلیل که اساساً انسان، از فیلم های خوب عبرت می گیرد و در فیلم های بد باید از خودت خرج کنی و به تو چیزی اضافه نمی شود.

تصاویر دیدنی هومن حاجی عبداللهی در کودکی و جوانی

من، ایفای نقش در یکی از کار هایم را دوست نداشتم، البته الان از این شرایط راضی هستم، ولی دلم میخواست که در موقعیت دیگری آن کار را به من پیشنهاد کنند و به عنوان مثال اگر الان به من چنین پیشنهادی را می دادند، قبول نمیکردم و در آن فیلم بازی نمی کردم.

من برای بازی در فیلم ها، نقشهای خوب را انتخاب می کنم و در سعی و تلاش هستم تا پیشنهادهایی که از همه نظر درست هستند را انتخاب کنم و از دست ندهم، درواقع معیار من، برای انتخاب نقش بازیگری همین است یعنی برای بازی کردن باید به موضوع فیلم و کارگردان کار، علاقه داشته باشم و اصلاً برایم اهمیت ندارد که حتماً در نقش اصلی بازی کنم. طبیعیست که نقش اصلی برای هر بازیگری ارجحیت دارد، ولی از پیشنهاد مکمل خوب نمی گذرم به این علت که احتمال دارد آن نقش بر روی من تاثیرگذار باشد و در صورتیکه آن نقش دارای جنبه های مثبت بسیاری باشد، می پذیرم.

ملاک انتخاب نقش پدرام شریفی

باید بدانیم کـه همین فیلمنامه چقدر بـه آن ماجرای واقعی نزدیک یا دور اسـت و از چـه زاویه بـه داستان نگاه می کند. باید بدانیم دلایل این امر چیست کـه بـه نظرم این موارد بسیار مهم هستند.

حداقل مـن آن گونه با فیلمنامه برخورد میکنم البته فکر می کنم در همه ی جای دنیا همین طور اسـت یعنی در خود هالیوود هم فیلم‌هایي ساخته میشود کـه بـه یکسری از داستان‌هاي مهم واقعی از زوایای خاص نگاه میکنند.

تعریف بازیگر بهتر از نظر پدرام شریفی

وقتی کاری را انجام می‌دهید اولین نفر خودتان می‌فهمید چه‌کاری کردید. یک‌سری آدم دارید که نظر آنها را قبول دارید، یک‌سری منتقد هستند. با اینها تکلیف شما مشخص می‌شود. موقعی آدم‌ها سراغ حاشیه یا ماجرایی می‌روند که از خود مطمئن نیستند و احساس می‌کنند باید روی موجی سوار شوم و کاری کنم که در این فضا بمانم.

درحالی‌که به نسل گذشته همچون آقای شکیبایی، آقای پرستویی و آقای حسینی نگاه می‌کنم، آدم‌هایی که کار خود را کردند و بودند و هستند و خواهند بود. هیچ‌یک از اینها با قرتی‌بازی اتفاقی برای آنها نیفتاده است. اینها کسانی بودند که نه اینستاگرامی بوده و نه پروپاگاندای اینچنینی برایشان بوده است. به‌نظرم کار خوب برای فرد کار می‌آورد و ربطی به هیچ چیزی ندارد.

رئالیتی شو ناتو جایگزین پدرخوانده میشود

شروع فعالیت هنری پدرام شریفی از تئاتر تا سینما

در بیوگرافی پدرام شریفی آمده است او تحصیلات آکادمیک ندارد اما از نوجوانی کار با گروه‌های نیمه حرفه‌ای تئاتر را آغاز می‌کند و از سال 88 به‌عنوان یکی از بازیگران شاخص تئاتر شناخته شده و با بازی در نمایش‌های مختلف، به‌مرور به چهره‌ای آشنا تبدیل می‌شود.

شریفی با ایفای نقش در تئاتر و بازی در کارهای کارگردان‌های شناخته شده تئاتری، مورد توجه کارگردان‌های سینما که تئاتر تماشا می‌کنند قرار می‌گیرد و وارد سینما می‌شود، راهی که بسیاری از موفق‌ترین و ماندگارترین بازیگران سینمای ایران و جهان طی کرده‌اند.

پدرام شریفی بازی در برابر دوربین را با یک فیلم کوتاه شروع می‌کند. فیلم کوتاهی به نام «بازی نامه» به کارگردانی پوریا کاکاوند که در جشنواره فیلم‌ کوتاه نهال در سال ۹۰ به موفقیت‌های زیادی دست می‌یابد.

پدرام شریفی در آن دوره جشنواره فیلم کوتاه نهال، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد می‌شود و مورد توجه داوران قرار می‌گیرد. یکی از داوران این دوره شهرام مکری بوده است که از کارگردانان فیلم‌های خاص و به‌ اصطلاح هنری سینمای ایران است.

مکری بازی پدرام شریفی را در این فیلم می‌پسندد و به او پیشنهاد کار در پروژه جدیدش را می‌دهد. شریفی در این باره می‌گوید: «من یکی از طرفداران سینمای شهرام مکری بودم و کارهای او را دنبال می‌کردم.

بعد از اختتامیه جشنواره فیلم نهال، او از بازی من تعریف کرد و خواست در پروژه جدیدش حضور داشته باشم. این‌که شهرام مکری در آن سال داور جشنواره‌ای بود که من در آن جایزه گرفتم از شانس‌های زندگی من بوده است. قرار شد پس از دو هفته بعد از اختتامیه با او تماس بگیرم اما تا چند ماه هربار که با او تماس گرفتم، او به تلفن‌هایم جواب نداد، من هم کلاً بی‌خیال شدم تا این که بعد از ۷ ماه عوامل این فیلم با من تماس گرفتند و برای بازی در فیلم جدید شهرام مکری از من دعوت کردند. »

در بیوگرافی پدرام شریفی میخوانیم به این ترتیب در سال 1392 وقتی 26 ساله بود با فیلم ماهی و گربه وارد سینما شد

ناگفته های زندگی کوروش تهامی از طلاق از شبنم طلوعی تا ازدواج دوم + بررسی فیلم ها

«ماهی و گربه» برجسته‌ترین و تحسین‌شده‌ترین فیلم کارنامه شهرام مکری است که فیلمی بسیار خاص و تجربی به‌حساب می‌آید و جوایز و تحسین‌های زیادی را برای او به همراه داشته است. دیده شدن این فیلم در آن سال، دیده شدن بازی پدرام شریفی را هم موجب شد و پیشنهادهای بعدی را برای او به همراه داشت.

پدرام شریفی در فیلم ماهی و گربه
پدرام شریفی در فیلم ماهی و گربه

شهرت پدرام شریفی

 پدرام شریفی پس از حضور در پروژه متفاوت «ماهی و گربه» در سال 92، وسواس زیادی برای انتخاب‌ها و بازی‌های بعدی‌اش به خرج می‌دهد و پیشنهادهای زیادی را رد می‌کند. پس از «ماهی و گربه»، شریفی در جشنواره فیلم فجر سال 94 در سه تا از مهم‌ترین فیلم‌های سال حضور پیدا می‌کند و در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به چهره‌ای آشنا تبدیل می‌شود. او در این سال در فیلم‌های مهم «بادیگارد»، «سیانور» و «متولد 65» ایفای نقش می‌کند.

پدرام شریفی در سال 1394 با بازی در کنار پرویز پرستویی در فیلم سینمایی بادیگارد در نقش الیاس بعنوان محافظ امنیتی به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا توانست بازی خوبی از خود به نمایش بگذارد و به شهرت برسد.

سال ۹۴ برای پدرام شریفی به فیلم‌هایی که در جشنواره فجر داشت ختم نشد و او در این سال در فیلم «سایه» به کارگردانی مسعود نوابی هم‌بازی کرد و در کنار بازیگرانی مثل رضا کیانیان، شبنم مقدمی و ثریا قاسمی به ایفای نقش پرداخت.

پدرام شریفی در فیلم سایه
پدرام شریفی در فیلم سایه

هرچند هیچ‌کدام از بازی‌های پدرام شریفی در سال 94 موردتوجه داوران جشنواره فجر قرار نگرفت، اما به دلیل حضور او در سه تا از مهم‌ترین فیلم‌های سال، توجه‌ها به او افزایش پیدا کرد و پیش‌بینی می‌شد که در سال‌های بعدی شاهد بازی‌های بیشتر او حتی در سینمای بدنه باشیم، اما شریفی باوجود این امکان، بیش از پیش در انتخاب‌هایش سخت‌گیری می‌کند و تصمیمی دور از انتظار می‌گیرد و باز هم در فیلمی خاص از شهرام مکری حضور پیدا می‌کند که مخاطبین و تماشاگران خاص‌تر و کمتری نسبت به جریان اصلی سینمای ایران دارد. این انتخاب شریفی هرچند برخلاف جهت اغلب ستاره‌های نوظهور سینمای ایران بود و از نگاه بسیاری فرصت‌سوزی به‌حساب می‌آمد، اما نوید ظهور ستاره‌ای را به سینمای ایران داد که بی‌توجه به حواشی و هر چیزی غیر از سینما، تنها به فکر بازیگری است و برای انتخاب‌های دقیق ارزش بیشتری قائل است، حتی اگر آن انتخاب باعث شود که او در سال 95 تنها در یک پروژه سینمایی حضور پیدا کند.

آیا تغییر جنسیت رامسین کبریتی صحت دارد ؟

 سال 96 برای پدرام شریفی با بازی در فیلم «کار کثیف» خسرو معصومی آغاز می‌شود که کارگردانی است که سینمایی تجربی دارد و به نظر می‌رسد همین سینماست که موردتوجه و علاقه پدرام شریفی است. شریفی درباره بازی در این فیلم می‌گوید: «خسرو معصومی فیلم‌ساز مستقلی است و دنیای شخصی خودش را دارد و فیلم «کار کثیف» هم مانند بقیه آثار سینمایی او قابل تأمل است.» این فیلم درباره مهاجرت است و غیر از پدرام شریفی بازیگرانی مثل لوون هفتوان دارد که اغلب بازیگرانی هستند که از تئاتر وارد سینما شده‌اند و در فیلم‌های به‌اصطلاح هنری و تجربه حضور پیدا می‌کنند.

پدرام شریفی در فیلم کار کثیف
پدرام شریفی در فیلم کار کثیف

اما مهم‌ترین اتفاق سال 96 برای پدرام شریفی، بازی در فیلم “سال دوم دانشکده من” رسول صدرعاملی است. رسول صدرعاملی که با فیلم‌های «پاییزان»، «شب»، «هر شب تنهایی» و به‌خصوص «من ترانه پانزده سال دارم» از شناخته‌شده‌ترین کارگردانان و تهیه‌کنندگان سینمای ایران است، پس از 9سال در سال 96 دوباره فیلم می‌سازد که در آن پدرام شریفی یکی از بازیگران است.

این فیلم بر اساس فیلمنامه ای از پرویز شهبازی است و از ۹۰۰ نفر تست گرفته شد که در نهایت ۲۲ نفر بازیگر و ۲ چهره جدید به سینما معرفی شدند

در این فیلم شریفی در کنار علی مصفا، شقایق فراهانی و پانته‌آ پناهی‌ها به ایفای نقش پرداخته است.

پدرام شریفی در فیلم سال دوم دانشکده من
پدرام شریفی در فیلم سال دوم دانشکده من

فیلم بی همه چیز به کارگردانی محسن قرآیی آخرین فیلم پدرام شریفی در سینما است که سال گذشته در سی و نهمین جشنواره فجر به نمایش درآمد. پدرام شریفی در این فیلم بار دیگر با پرویز پرستویی همکاری می کند. او در نقش معلم به همراه هدیه تهرانی، باران کوثری، هادی حجازی فر، بابک کریمی و لله مرزبان بازیگران فیلم بی همه چیز را تشکیل می دهند.

پدرام شریفی برای این فیلم کاندید دریافت جایزه برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

پدرام شریفی در فیلم بی همه چیز
پدرام شریفی در فیلم بی همه چیز

آثار ماندگار پدرام شریفی

بادیگارد بهترین تجربه ام بود

در فیلم «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی کیا، پدرام شریفی در نقشی کوتاه و فرعی بازی می‌کند اما درباره تجربه این فیلم در کنار عوامل مجربش می‌گوید: «بادیگارد از ویژه‌ترین آثار کارنامه من است. کار کردن با ابراهیم حاتمی کیا از جدی‌ترین تجربیاتی بود که در این سال‌ها داشته‌ام؛ به این دلیل که فضای کار بسیار حرفه‌ای و جدی بود. بازی در این فیلم و قرار گرفتن در کنار پرویز پرستویی و حاتمی کیا، کلاس درسی برای من بود که وسواس من برای انتخاب‌های بعدی را بیش از پیش کرد.»

حواشی سحر زکریا و مشکلات او با مهران مدیری تا ماجرای خودکشی او
پدرام شریفی در فیلم بادیگارد
پدرام شریفی در فیلم بادیگارد

بازی پدرام شریفی در سیانور

در این سال پدرام شریفی با بازی در «سیانور» به کارگردانی بهروز شعیبی، نقشی متفاوت دیگری را بازی می‌کند. در این فیلم که درباره سرگذشت تعدادی از اعضای حزب توده است، شریفی دومین نقش اصلی خود را نیز بازی می‌کند. او درباره تجربه بازی در این فیلم می‌گوید: « در سیانور نقش خیلی سختی داشتم و با گریم سنگینی که داشتم خیلی از خودم دور شدم. جدا از قرار گرفتن در کنار بهروز شعیبی که همکاری با او خیلی مفید بود، همبازی شدن با مهدی هاشمی و آتیلا پسیانی هم در این فیلم برای من اتفاق مثبتی بود.

پدرام شریفی در فیلم سیانور
پدرام شریفی در فیلم سیانور

بازی پدرام شریفی در متولد 65

فیلم بعدی پدرام شریفی در این سال «متولد 65» به کارگردانی مجید توکلی است که شریفی آن را محبوب‌ترین فیلم کارنامه‌اش می‌داند. پدرام شریفی برای اولین بار در این فیلم در نقش اصلی مقابل دوربین یک فیلم بلند سینمایی قرار می‌گیرد و نقش جوانی را بازی می‌کند که با دغدغه‌های امروزی‌اش با جامعه مواجه است و سعی می‌کند با دروغ بر مشکلاتش غلبه کند.

متولد 65 فیلم مورد علاقه پدرام شریفی می باشد، و دلیل آن نه حضور خودش در آن، او این فیلم را بازتابی از اجتماع زندگی امروزه مـا دانسته اسـت، بـه طوری‌كه بسیاری با کلی زحمت هیچ گاه بـه انچه شایستگی و سهم آنان اسـت نمیرسند، و برعکس گروهی در زمان کوتاهی بـه انچه در خور شان و تلاش آن ها نمی باشند می‌رسند.

دلیل دوم علاقه آقای شریفی بـه «متولد 65» کاراکتر افشار می باشد، اکثر جوانان با این نقش بـه خوبی هم ذات پنداری می کنند، زیرا کـه داشتن دنیای مجازی وجه شبه آنان اسـت، اما دراین فیلم، افشار برای دست یابی مجازی ها اقدام بـه هر کاری کرده و از هیچ نوع دروغ و کذبی روی برگردان نیست.

پدرام شریفی در فیلم متولد 65
پدرام شریفی در فیلم متولد 65

کاهش وزن ۱۲ کیلویی پدرام شریفی برای فیلم هجوم

در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، پدرام شریفی که در سه فیلم این جشنواره حضور داشت، در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر تنها با فیلم هجوم به کارگردانی شهرام مکری شرکت کرد. وی در مورد فیلم هجوم اینگونه بیان می کند:

ماجرای فلج شدن شهاب عسگری به علت قصور پزشکی

فیلم« هجوم» فضای عجیب و غریبی دارد و نگاه شهرام مکری به سینما، عجیب و منحصر به فرد است، به همین خاطر، همکاری با او بسیار جذاب است. فیلم هجوم در مقایسه با فیلم« ماهی و گربه» از نظر ساختاری، پیچیده تر است و تجارب بسیاری را برای من بهمراه داشت. مسئله جالب در« هجوم» این بود که در این فیلم سینمایی به دلیل فضای حاکم، باید وزنم را کاهش می دادم. از این رو من ۱۲ کیلوگرم برای حضور در این پروژه سینمایی، کم کردم.

پدرام شریفی در فیلم هجوم
پدرام شریفی در فیلم هجوم

تجربه سخت پدرام شریفی در شبی که ماه کامل شد

«شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار با نگاهی انسانی برشی از زندگی عبدالحمید برادر عبدالمالک را روایت می‌کند که تحت تاثیر او قرار می‌گیرد و جنایاتی هولناک را رقم می‌زند؛ جنایاتی که بخشی از آن‌ها به زندگی شخصی او هم گره می‌خورد.

پدرام شریفی با بازی در نقش شهاب در فیلم «شبی که ماه کامل شد»، توجه‌ ها را به خود جذب کرده بود؛ جوانکی شوخ و ساده با سرنوشتی تلخ و غم‌انگیز که وی خیلی خوب وی را به تصویر کشید.

پدرام شریفی در فیلم شبی که ماه کامل شد
پدرام شریفی در فیلم شبی که ماه کامل شد

روایت پدرام شریفی از وقتی که مالک ریگی گردن شهاب را برید

در پیش‌ تولید همه اینها بود و برای تحقیق کردن هم خود خانم آبیار این موارد را می‌ دیدند و آدم‌ های دیگر برای این‌که به کاراکترشان نزدیک‌ تر شوند خیلی موارد و تصاویر وجود داشت که ببینند.

ولی از شهاب خیلی چیزی نبود و فقط همین فیلم از او وجود داشت که طبعا چیزی هم به من برای اینکه بتوانم آن نقش را بازی کنم، نمی‌ داد. من استنادم به فیلمنامه بود و حرف‌ های خود خانم آبیار. تعمدا آن  فیلم را هم ندیدم و تصمیم گرفتم وقتی آن فیلم را ببینم که قرار است سکانسش را بگیریم.فیلم را واقعا صبح روز فیلمبرداری دیدم و خیلی برایم عجیب و غریب بود. آن صحنه‌ ها تاثیر غیرقابل وصفی روی من گذاشت. حتی می ‎توانم بگویم که یک مقداری کار را برای من سخت‎تر کرد. به هر حال سکانس ترسناکی بود.

من فیلمنامه خانم آبیار را دوست داشتم  و کار خودشان را هم به عنوان کسی که کارهای قبلیش را دیده بودم، دوست داشتم. به نظر من شهاب خیلی نقش سختی است و جزو سخت‌ ترین کاراکترهای آن فیلم است. به دلیل اینکه مثلا وقتی شما قرار است نقش عبدالمالک را بازی کنید، اساسا همه می‌ آیند که عبدالمالک را ببینند؛ کاراکتری که روی کاغذ خیلی جذاب است.

معرفی کامل سریال تاریخی و جنجالی قیام عثمان

البته این کار هم سخت است که بتوانید خوب بازی کنید و یا نقش‌های دیگر. ولی شهاب نقشی بود که قرار بود که یک سرنوشت تراژیک داشته باشد و ما را خیلی متاثر کند.

برای من چالشش این بود که من باید یک کاراکتر را از هیچی می‌ ساختم که تماشاگر دوستش داشته باشد و آن را بپذیرد، باورش داشته باشد و به آن بخندد ولی نه آنقدر هم بخندد که وقتی سرش را می‌ برند بگوید حالا این دیوانه مرد. البته همه اینها در یک زمان کم، حدودا ۷ یا ۸ سکانس باید اتفاق می ‎افتاد و این برای من خیلی جذاب بود.

او میگوید: مـن بعد از اکران فیلم، بازخوردهای خوبی گرفته‌ام. البته «شبی کـه ماه کامل شد» فیلم بسیار سختی بود و لوکیشن‌هاي بسیار سختی هم داشت. اصولاً وقتی با چنین فیلمنامه‌اي مواجه میشویم بـه این فکر می کنیم کـه قرار اسـت بعد از ساخت فیلم چـه اتفاقی برای آن رخ دهد.

اما خدا را شکر باوجود شرایط سختی کـه وجود داشت فیلم باکیفیت خوبی ساخته شد و حالا هم استقبال بسیار خوبی ازآن شده اسـت و مدام درباره آن می شنویم بـه طوریکه ۹۸ درصد کامنت هایي کـه گرفته‌ام خوب بوده و حس خیلی خوبی دارم.

وقتی بـه سیستان و بلوچستان می‌رفتیم همیشه می دیدم کـه آن‌ها در فقر عجیبی زندگی می کنند.این یک شوخی اسـت کـه مـا فکر کنیم کشور مـا وظیفه‌اش را در مقابل مناطق مرزنشین انجام داده اسـت.هرچند همه ی مـا می دانیم ترور و انتحار کاری نادرست و حاصل انحراف فکری اسـت ولی باید ریشه‌هاي این موضوع را هم پیدا کنیم.امیدوارم این فیلم باعث شود بـه این موضوعات فکر کنیم.

او میگوید: اگر توجه داشته باشیم میبینیم کـه شخصیت عبدالمالک پر از زخم اسـت و از همان زمان کودکی هم این دردها را باخود دارد کـه باعث می شود شخصیتی کـه یک فرد باهوش و کاریزماتیک اسـت بـه طرفه العینی بـه یک هیولای فکری تبدیل شود چون احساس می کند می تواند هرکاری انجام دهد و اصلاً انجام این کارها حقش اسـت.

عکس هایی از تیپ بهنوش بختیاری در خارج از کشور

وی در فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد با هوتن شکیبا، الناز شاکردوست، شبنم مقدمی، فرشته صدرعرفایی، آرمین رحیمیان همبازی بود.

پدرام شریفی در فیلم شبی کـه ماه کامل شد
پدرام شریفی در فیلم شبی کـه ماه کامل شد

پدرام شریفی در تلویزیون

البته ناگفته نماند که همیشه سریال های تلویزیونی نقش مهمی در شهرت بازیگران دارند و پدرام شریفی نیز یک سال بعد از حضور در بادیگارد، در سال 95 در سریالی به نام “گشت ویژه”به کارگردانی مهدی رحمانی در نقش یک نیروی پلیس در قاب تلویزیون در کنار بازیگرانی مثل حمید گودرزی و محمود پاک‌ نیت حضور پیدا کرد و به شهرت او افزود. این سریال به تهیه‌کنندگی سعید سعدی در اواخر سال 95 از شبکه نسیم پخش شد.

در این سریال پدرام شریفی به همراه چند جوان به عنوان نیروهای گشت انتظامی فعالیت می کنند و در سطح شهر با یک اتفاق روبه رو شده و پیگیر آن می شوند.

پدرام شریفی در سریال گشت ویژه
پدرام شریفی در سریال گشت ویژه

او 4 سال بعد با سریال سرباز دوباره در قاب تلویزیون حضور داشت.پدرام شریفی در سریال سرباز به کارگردانی هادی مقدم دوست در سال 1399 ایفا گر شخصیت بابک فکورپناهی بود. این سریال داستان سرباز وظیفه ای به نام یحیی، همسرش یلدا و رفقای هم خدمتی اش را روایت می کرد.

پدرام شریفی در سریال سرباز
پدرام شریفی در سریال سرباز

پدرام شریفی در سریال همگناه

پدرام شریفی در اولین تجربه شبکه نمایش خانگی با سریال هم گناه و ستاره های مطرح این فیلم همراه شد.

او با نقش گورکن در سریال «هم گناه» نامش بیشتر سر زبان‌ها افتاد و سکانس‌های مشترکش با پرویز پرستویی جزو لحظات تماشایی سریال است.بعد از بادیگارد دومین تجربه همبازی شدن او با پرویز پرستویی بود و سومین تجربه را با فیلم محسن قرایی در آینده دارد.

سریال هم گناه راجع به خانواده‌ای قدیمی در تهران به نام صبوری است که سال‌ها است در کار پرورش گل‌های تزئینی و گل‌های مختلف هستند.

پدرام شریفی در سریال همگناه
پدرام شریفی در سریال همگناه

پدرام شریفی در سریال می خواهم زنده بمانم

آقای شریفی در تازه ترین کار خود در اثری برای پخش از شبکه نمایش خانگی به نام “می خواهم زنده بمانم” به کارگردانی شهرام شاه حسینی بازی کرده اند.

در خلاصه داستان سریال می خواهم زنده بمانم، آمده است که داستان سریال در دهه شصت خورشیدی رخ میدهد. هما حقی (سحر دولتشاهی) و نامزدش نادر (پدرام شریفی) به همراه خانوادهٔ حقی آماده می‌شوند تا برای شب تولد همایون حقی، پدر خانواده (بابک کریمی) او را غافلگیر کنند. اما با رسیدن پدر، همهٔ خانواده غافلگیر می‌شوند.

خلاصه ی داستان و معرفی سریال ترکی دختر مردم
پدرام شریفی در سریال می خواهم زنده بمانم
پدرام شریفی در سریال می خواهم زنده بمانم

تجربه ساخت فیلم پدرام شریفی

فیلم کوتاه‌ های زیادی ساخته‌ ام و جایزه‌ هایی هم برده‌ ام ، می خواهم بگویم که به موازات تئاتر ، سینما را هم دنبال می‌ کردم

جدول آثار هنری پدرام شریفی

در ادامه بیوگرافی پدرام شریفی بازیگر همگناه باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

آثار سینمایی پدرام شریفی

سالنامنقشکارگردان
۱۳۹۹بی‌همه چیزمحسن قرایی
۱۳۹۸شیرجه بزرگکریم لک‌زاده
۱۳۹۸بی‌صدا حلزونساعدبهرنگ دزفولی‌زاده
۱۳۹۷شبی که ماه کامل شدشهاب منصورینرگس آبیار
۱۳۹۷سال دوم دانشکده منعلیرسول صدرعاملی
۱۳۹۶کار کثیففرهادخسرو معصومی
۱۳۹۶شاید عشق نبودسعید ابراهیمی‌فر
۱۳۹۵هجومشهرام مکری
۱۳۹۴سایهسهیلمسعود نوابی
۱۳۹۴سیانورامیر فخرابهروز شعیبی
۱۳۹۴متولد ۶۵افشارمجید توکلی
۱۳۹۴بادیگاردالیاسابراهیم حاتمی‌کیا
۱۳۹۲ماهی و گربهپدرامشهرام مکری[۳]

آثار تلویزیونی پدرام شریفی

سالنامنقشکارگردان
۱۳۹۹سربازبابک فکورهادی مقدم‌دوست
۱۳۹۵گشت ویژهپدرام کمالیمهدی رحمانی

پدرام شریفی در نمایش خانگی

سالنامنقشکارگردان
۱۳۹۹می‌خواهم زنده بمانمنادر سرمدشهرام شاه‌حسینی
۱۳۹۸هم‌گناهپیمان صبوریمصطفی کیایی

بازیگری پدرام شریفی در تئاتر

  • سفر زمستانی و یک داستان بی ربط اثر سما موسوی
  • بانوی دریایی اثر اشکان جنابی
  • تقدیر بازان اثر سیما تیرانداز
  • بله و نه اثر مهتاب کلانتری
  • داستان زمستان اثر مهدی کوشکی
  • ماه در آب اثر محمد یعقوبی
  • فهرست اثر رضا ثروتی
  • به خاطر یک مشت روبل اثر حسن معجونی

صفحه اینستاگرام پدرام شریفی

پدرام شریفی ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر قریب به 530 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی پدرام شریفی و یک دهه فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی پدرام شریفی و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی پدرام شریفی، به اینستاگرامش مراجعه  کنید.آدرس اینستاگرام پدرام شریفی @pedramsharifiiii می باشد و 323 هزار دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام پدرام شریفی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا