اخبار دیگران

آشنایی با انواع ژل و فیلر و معرفی برندهای معتبر آن

فیلر یا پرکننده که در ایران با نام ژل شناخته شده برای حجیم کردن و تغییر شکل قسمت های مختلف صورت و بدن استفاده می شود. بعضی از افراد برای بزرگ کردن لب و گونه ها متقاضی تزریق ژل هستند بعضی دیگر این کار را برای از بین بردن چین و چروک صورت بکار می برند.

امروزه تزریق ژل یکی از محبوب ترین خدمات قابل ارائه در کلینیک های زیبایی است. از تزریق ژل برای داشتن ظاهری جوان تر و چهره ای زیبا و جذاب تر با اعتماد بنفس بالاتر نیز استفاده می شود. یکی از نقاط صورت که نقش مهمی در جوان جلوه دادن چهره افراد دارد خط خنده است. عمیق شدن این خطوط می تواند زیبایی ظاهر را تحت تاثیر زیادی قرار دهند و ژل می تواند نقشی مهم در کاهش عمق این خطوط داشته باشد.

ژل هیالورانیک اسید چیست ؟

ژل های هیالورانیک اسید در کلاژن سازی پوست نیز دارای نقش بسزایی هستند. یکی دیگر از موارد استفاده از ژل ها خطوط اخم هستند که چنان عمیق شده اند که حتی پس از تزریق بوتاکس کاملا برطرف نمی شوند. به این افراد توصیه می شود پس از تزریق بوتاکس با تزریق مقدار کمی ژل خط اخم کم عمق تر محو می شود. گونه ها و چانه هم جزو نقاطی هستند که با تزریق ژل می توانند حجیم تر شوند و چهره افرادی که گونه صاف یا چانه کوچک دارند به زیبایی آن ها کمک می کند.

ماندگاری ژل ها چقدر است ؟

ماندگاری ژل علاوه بر شرایط افراد به میزان آنزیم خردکننده ژل در بدن ها بستگی دارد. در مورد شرایط زندگی به عنوان مثال در افرادی که مرتب لب های خود را گاز می گیرند یا با صورت روی بالشت خود می خوابند و یا در آب و هواى گرم زندگى می کند، ماندگاری ژل در لب و خط خنده و گونه آنها کمتر از دیگران است. بنابراین پس از تزریق ژل، برای ماندگاری بیشتر این موارد را رعایت کنید.

انیمیشن های آماده افتر افکت برای یوتیوب و اینستاگرام

از تزریق ژل هاى غیر هیالورونیک در لب ها که ماندگارى چندساله و طولانی دارند خوددارى کنید، زیرا عوارض جبران ناپذیرى با خود به همراه دارند. ژل هاى هیالورونیک با غلظت هاى مختلف ماندگاری از شش ماه تا بیش از یکسال دارند. مواد تشکیل دهنده ژل ها به چند گروه تقسیم می شود:

  • هیالورونیک اسید
  • کلسیم هیدروکسی الپاتیت
  • اسید پلی ال الکتیک
  • پلی متیل متاکریالت

هیالورونیک اسید

به طور طبیعی هیالورونیک اسید در پوست تولید می شود که باعث رطوبت رسانی به سلول ها می شود و ظاهر پوست را شاداب می کند رطوبت باعث کاهش خطوط و چین و چروک پوستی می شود که هیالورونیک اسید برای تمامی تیپ های پوستی مناسب می باشد، مخصوصا پوستی که منافذ باز دارد.  اکثر فیلر های هیالورونیک اسید حاوی لیدوکائین هستند تا میزان درد هنگام تزریق  را کاهش دهند.

تزریق ژل به چانه

کلسیم هیدروکسی الپاتیت

کلسیم هیدروکسی الپاتیت در استخوان وجود دارد. این فیلر از هیالورونیک اسید غلیظ تر است. در بعضی موارد غلظت بالای ژل کلسیم هیدروکسی الپاتیت ماندگاری بیشتری داشته باشد. نسبت به هیالورونیک اسید برای چین و چروک های بسیار عمیق کاربردی تر است. این ماده پوست را برای افزایش تولید کالژن تحریک می کند.

اسید پلی ال الکتیک

اسید پلی ال الکتیک در تولید طبیعی کالژن تاثیرگذار است. این ژل چند روز بعد از تزریق در ناحیه حل می شود اما به تدریج پوست را وادار به کلاژن سازی می کند و نتیجه نهایی بعد از چند ماه قابل مشاهده است. این ژل برای ایجاد ساختار، چارچوب و حجم برای صورت استفاده می شود.

آشنایی با یووی سان 5 پلاس سریع و همه فن حریف

پلی متیل متاکریالت

پلی متیل متاکریالت یک فیلر بسیار قدیمی است ، که در سال های گذشته مورد استفاده قرار می گرفته است ؛ این ژل حاوی کالژن می باشد و گاهی برای بهبود چاله های عمیق صورت و بدن ، جای جوش و یا زخم از این فیلر استفاده می شود. در زیر چند برند ژل های رایج و معتبر دنیا نام برده شده است.

معرفی بهترین برندهای ژل در دنیا

  • Juvederm
  • Restylane
  • Stylage
  • Perlane
  • Radiance
  • Sculptra
  • CosmoDerm
  • Cosmoplast
  • Varioderm
  • Zyderm
  • Belotero

عوارض تزریق ژل ها چیست ؟

عوارض جانبی ژل ها بسته به نوع و رند آن می تواند شامل قرمز شدن، لک ، کبودی ، ورم، درد ، استحکام، تغییر رنگ و خارش در محل تزریق و… باشد که 14 روز یا کمتر ادامه دارند و به مرور و با گذشت زمان برطرف می شوند. بزرگترین خطر استفاده از این محصولات تزریق برندهای نامرغوب و یا انتخاب کلینیک های زیبایی بدون مجوز است که می تواند باعث چروک های موقت و یا حتی زخم های دائمی، ناهنجاری های بینایی، کوری و سکته مغزی شود.

ژل ها چه هستند و چه تفاوت هایی با هم دارند؟

در ساخت ژل ها سعی شده از موادی استفاده شود که در بدن واکنش ایجاد نکنند و سازگار با بافت های بدن باشند. ژل ها بر اساس مدت زمانی که در بدن باقی می مانند به سه دسته تقسیم می شوند:

ژل های موقتی

در بدن بوسیله آنزیم ها تجزیه و اثر آنها سریعتر از دو دسته دیگر از بین خواهد رفت . مزایای بسیار زیادی نسبت به دو دسته دیگر دارند. ژل های موقتی در ابتدا که وارد بازار شدند از بدن حیوانات ساخته می شدند و به مرور زمان در بدن جذب می شدند.  با استفاده از این ژل ها گاهی واکنش های آلرژی پوستی دیده می شد. در حال حاضر برای رفع این مشکل ، این دسته از ژل ها با همان ترکیب قبلی به روش آزمایشگاهی تهیه می شوند و عوارض ناخواسته قبلی کمتر در آنها دیده می شود.

پشتیبانی بانک رسالت

زاویه فک با تزریق ژل

ژل های نیمه دائمی

بسیار آهسته در بدن تجزیه و اثر آنها طولانی تر از دسته اول است.

ژل های دائمی

در بدن تجزیه نمی شوند و برای همیشه باقی می مانند.

یکی از علت هایی که بیماران تمایل به استفاده از ژل های دائمی دارند هزینه کم آنها است. با وجود اینکه بیشتر ژل های دائمی موجود در بازار تائیدیه بهداشتی دارند توصیه می شود که تا حد امکان از آنها استفاده نشود، زیرا هیچ کس نمی تواند بی خطر بودن آنها را بعد از گذشت چند سال تضمین کند.

سال ها پیش، از تفلون به عنوان یک ژل بی خطر استفاده می شد. بعدها به دلیل تشکیل گرانولوم و واکنش های ناخواسته تزریق این ماده ممنوع و و از بازار جمع آوری شد. در صورتی که از اینگونه ژل ها برای برجسته سازی لب یا بخش های مختلف صورت استفاده کنید و دچار مشکل و عوارض تزریق ژل شوید، به دردسر زیادی افتاده، می بایست مدت ها درد و عوارض ناشی از تزریق ژل را تحمل کرده و در نهایت جهت تخلیه ژل لب یا صورت به پزشک مجرب مراجعه کنید.

بهترین نوع ژل چیست ؟

در حال حاضر در آمریکا و اروپا بیشترین ژل مورد استفاده اسید هیالورونیک است که از بی خطرترین ژل ها محسوب می شود. این ماده به طور طبیعی در بافت های بدن وجود دارد و پس از تزریق نیز بوسیله آنزیم هیالورونیداز در عرض چند ماه تجزیه شده و از بین می رود.

بعضی از شرکت های سازنده این ژل برای افزایش ماندگاری اسید هیالورونیک در بدن، بین مولکول های این ماده پیوندهایی برقرار می کنند تا دیرتر توسط آنزیم ها تجزیه شود. غلظت های اسید هیالورونیک برای تزریق در هر قسمت صورت متفاوت است. غلظت بالا برای برجسته کردن گونه و غلظت پایین تر برای لب ها و زیر چشم ها استفاده می شود.

دستورالعمل تعمیر مبل

درصورتی که غلظت بالا در جای نامناسب استفاده شود باعث ایجاد ناهمواری هایی در محل تزریق می گردد . غلظت های بالا اثر طولانی تری دارند و غلظت های پایین زود جذب شده و کوتاه اثرند همین امر ممکن است بیمار را وسوسه کند که غلظت بالا را به طور نامناسب برای لب ها و زیر چشم درخواست کند. از مزیت های این ژل این است که آنزیم تجزیه کننده این ژل وجود دارد و در صورتی که بیمار از نتیجه تزریق ژل راضی نباشد می توان با تزریق این آنزیم روند جذب آن را تسریع کرد. کلسیم هیدروکسی آپاتایت و پلی الکتیک اسید نیز از ژل های موجود می باشند. این دو نوع ژل جزء ژل های نیمه دائمی محسوب می شوند و مدت زیادی در بدن باقی می مانند.

این دو دسته پر مصرف ترین ژل های نیمه دائمی مورد استفاده در اروپا  و آمریکا می باشند البته باید به خاطر داشت که مصرف ژل های نیمه دائمی به مراتب کمتر از فرم های موقتی است. از دیگر اختلاف این نوع ژل ها با هیالورونیک اسید این است که اغلب در نواحی عمقی قابل تزریق است و برای تزریقات سطحی مانند زیرچشم و لب ها چندان مناسب نیستند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا