اخبار دیگران

انواع سوله کدامند؟

سوله ها انواع مختلفی دارند و هر کدام برای کاربری خاص و شرایط خاص به یکدیگر برتری دارند. در کل سوله ها به سه روش ساخت تقسیم بندی میشوند. البته یه دسته چهارم هم داریم که در ادامه به توضیح آن هم میپردازیم. حال انواع سوله کدامند:

  1. سوله سبک یا سوله خرپایی
  2. سوله تیر ورقی یا سوله سنگین یا به اصطلاح غلط عموم سوله صنعتی
  3. سوله یو بی ام یا سوله ubm
  4. سوله دست دوم

این مقاله برگرفته از سایت نوین سوله میباشد و اطلاعات آن بسیار به شما کمک خواهد کرد. پس با ما برای اطلاعات صحیح و به دور از تبلیغات این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

سوله سبک یا سوله خرپایی

سوله سبک یا سوله خرپایی جدید ترین و بروز ترین نوع سازه در بین دیگر سازه ها میباشد البته منظور از جدید قدمت کوتاه نیست بلکه سازه های خرپایی از گدشته وجود داشتند اما با پیشرفت تکنولوژی بروز شدند و از این رو جدید ترین تکنیکهتی مهندسی بر روی این سازه ها اجرا و بسیار بهینه تر از قبل شده اند. سوله های خرپایی یا همان سوله سبک با استفاده از پروفیل و یا لوله ساخته میشوند که البته یک موضوع مهم را در باره خرید سوله با این دو نوع فولاد باید بدانید. اول اینکه اگر این نوع سوله ها بخواهند با لوله ساخته شوند، باید لوله ها با دستگاه cnc برش حال نیم دایره ای داده شوند که برای اتصال به یکدیگر بزرگترین سطح تماس را باهم داشته باشند اما متاسفانه شرکت هایی هستند که بجای برش با دستگاه cnc  این لوله ها را برشی بر مقطع طولی آن میزنند و با یک ورق این لوله هارا به هم متصل میکنند، و این کار به دلیل محایباتی و تنش های موجود در آن بسیار روش اشتباه و به کلی ردی محصوب میشود. اما در رابطه با پروفبل این مورد صدق نمیکند و با فارسی بر شدن پروفیل ها سطح جوش به صورت بزرگترین سطح و پیوسته جوش داده میشوند. سوله های سبک یا سوله های خرپایی در مصرف فولاد بسیار بهینه تر عمل میکنند که نتیجه آن ارزانتر شدن کل سازه میشود.

مهم‌ترین مزایای کارت ویزیت برای توسعه کسب و کار و افزایش سودآوری

سوله سبک - سوله خرپاییسوله فوق یک سوله سبک خرپایی است که با دهانه 40 متر بدون ستون میانی کار شده است.

در ساخت سوله سبک هیچ محدودیتی برای اجرای دهانه ،ارتفاع و حتی جرثقیل وجود ندارد، و میتوان این سازه ها را حتی بدون ستون میانی تا دهانه های حتی بیشتر از 150 متر هم ساخت. که البته کاربری این دهانه های بسیار عریض بدون ستون اغلب برای کاربری هایی که مربوط به هواپیما ها میباشد اجرا میشود.

این سازه ها در بین تمامی نوع های دیگر استقامت و پایداری بیشتری از خود نشان میدهند.

نکته بسیار مهم که در خرید سوله حاپز اهمیت میباشد این است که :

متاسفانه در تمامی صنف ها روش های کلاهبرداری و کم زیاد کردن قیمت به روش های غیر اخلاقی و نادرست وجود دارد و سوله سازی هم در رابطه با این موضوع مستثنی نیست و باید در زمان خرید سوله به این موضوع بسیار دقت ویژه ای داشته باشید. اما فرار از این نوع کلاهبرداری ها و عقد یک قرارداد سالم نیاز به تجربه بسیار بالایی دارد ، اما در سایت نوین سوله تمامی راه های کلاهبرداری به اختصار بیان شده که شما میتوانید بعد از خواندن آن موارد کاملا آگاهانه عمل کنید و همجنین بهترین خرید سوله را انجام دهید. برای دیدن این قبیل مطالب لطفا به لینک زیر وارد شوید.

www.novinsoole.com/خرید-سوله

سوله تیر ورقی یا سوله صنعتی

اگر دقت کرده باشید در دسته بندی های انواع سوله وقتی به سوله تیر ورقی رسیدیم گفتیم :: به اصطلاح غلط عموم سوله صنعتی :: !! در این هیچ شکی نیست که کاربری این نوع سوله عموما صنعتی میباشد اما این اسامی باعث میشوند افرادی بر این باور روی آورند که انواع سوله های دیگر صنعتی نیستند!!! پس جا داره در اینجا این نکته مهم را بازگو کنم که در خرید سوله ، تمامی انواع سوله میتوانند کاربری صنعتی داشته باشند.

حتی هنرمندان هم با اسکوتر برقی آدرنالین بالا را تجربه می کنند.

و اما راجب به خرید سوله تیر ورقی:

سوله های تیر ورقی قدمت بسیار بالاتری نسبت به تمامی نوع های دیگر دارند. این یعنی از زمانی این سازه ها وجود داشتند که هیچ کامپیپتر و نرم افزارهای محاسباتی نبودند و تمامی محاسبات آنها به صورت دستی انجام میشده است. سوله های تیر ورقی در دهانه های بالاتر از 18 متر به هیچ عنوان بهینه نیستند و مصرف فولاد بسیار بالایی نسبت به سایر انواع سوله دارند. اما در دهانه های کوچک به صرفه و اقتصادی هستند. مثالی برای درک بهتر این موضوه برای شما میزنم:

در یک سازه تیر ورقی با دهانه 10 متر به طول 100 متر و ارتفاع 6 متر حدودا در هر متر مربع 23 کیلوگرم فولاد استفاده میشود این در صورتیست که در سوله سبک فولاد معادل 18 کیلوگرم مصرف میشود و اختلاف این دو حدودا 5 کیلوپرم در متر مربع می باشد.

در یک سوله تیر ورقی با دهانه 20 به طول 100 متر و ارتفاع 6 متر حدودا در هر متر مربع 40 کیلو فولاد مصرف میشود و این در صورتیست که در سوله سبک خرپایی با این ابعاد فقط 24 کیلوگرم فولاد مصرف میشود و اختلاف این دو 16 کیلوگرم در هر متر مربع است

در یک سوله تیرورقی با دهانه 60 متر بدون ستون میانی به طول 100 متر در هر متر مربع 90 کیلو فولاد مصرف میشود و در یک سوله سبک یا سوله خرپایی در هر متر بع 40 کیلوگرم ! که اختلاف آن در هر متر مربع با یکدیگر حدود 50 کیلوگرم میباشد

انواع گل برای عروسی که بهتر است بدانید

پس هر چقدر دهانه سوله بزرگتر شود سوله سبک یا سوله خرپایی به صرفه تر و ارزانتر خواهد بود و برای خرید سوله با دهانه 18 متر به بالا بهتر است از سازه های خرپایی استفاده شود و پایینتر از آن از سازه های تیر ورقی.

دقیقا بنا به گفته بالا و به همین دلیل به سازه های تیر ورقی سوله سنگین هم گفته میشود چون مصرف غیر بهینه فولاد در آن بسیار زیاد است.

سوله تیر ورقی سوله سنگین - انواع سولهعکس بالا مربوط به یک سازه تیر ورقی میباشد که در آن مشخص است که فولاد بسیار زیادی برای این دهانه به کار رفته است. دهانه سوله بالا حدودا 15 متر میباشد.

خرید سوله ubm

و اما سوله های یو بی ام . سوله های ubm طرف دار چندانی در ایران و خارج از کشور ندارد زیرا سازه هایی هستند که معایب و محدودیت های بسیاری دارند. شما میتوانید برای دانستن معایب بسیار و مزایای سوله های یو بی ام جمله زیر را سرچ کنید در www.google.com و پس از آن وارد لینک مربوز به سایت نوین سوله بروید و خود کاملا این موارد را مطالعه کنید:

معایب و مزایای سوله ubm

منبع : www.novinsoole.com

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا