اخبار دیگران

خون تازه، عنوانی جدید برای علاقمندان سریال دکستر

فصل تازه ای از  یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ بالاخره به فیلیمو آمد. سریالی که در طول ۸ فصل، جوایز زیادی را در جشنواره‌های تلویزیونی درو کرد و به یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تاریخ کانال Showtime تبدیل شد، به‌طوری که در ۱۳ دسامبر ۲۰۰۹، اپیزود آخر فصل چهارم با ۲.۶ میلیون بیننده، رکورد دیده‌شده‌ترین اپیزود از سریال‌های این شبکه تا آن زمان را به نام خودش ثبت کرد.

دکستر سریال معمایی- درام و جنایی آمریکایی است که سال ۲۰۲۱ به سفارش شوتایمز فصل ۹ این سریال با نام خون تازه new blood را ساخته است. این فصل به تهیه‌کنندگی کلاید فیلیپس و کارگردانی مارکوس سیگا ادامه سریال دکستر است. مایکل سی‌هال در نقش دکستر و جنیفر‌کارپنتر در نقش دبرا در کنار بازیگران جدید در این فصل همچون جک‌آلکات، جولیا‌جونز، جانی‌سکویا، آلانو‌میلر، کلنسی‌براون و دیوید‌ماگیدوف حضور دارند. این سریال هشت قسمتی، تا کنون دو قسمت از آن پخش شده است. خون تازه با پخش فقط دو قسمت تاکنون دارای امتیاز ۹.۴ در IMDB است.

خلاصه داستان فصل جدید دکستر

خلاصه داستان سریال دکستر خون تازه این است؛ همه دنیا فکر می‌کنند که دکستر در حادثه دلخراش واژگونی قایق مرده است. ۱۰سال پس از این داستان دکستر مورگان به شهری به نام آیرون لیک در نیویورک رفته است و با هویت جعلی جیم لیندسی به عنوان مغازه‌دار زندگی می‌کند. دکستر با آنجلا بیشاپ که پلیس محلی است وارد رابطه عاطفی می‌شود و تمایلات خود به قتل را همچنان سرکوب می‌کند. داشتن شغل و روابط عاطفی نشان می‌دهد که در ظاهر زندگی او عادی و همه‌چیز تحت کنترل است. اما زنجیره‌ای از اتفاقات در آن شهر باعث می‌شود که او از آشکار شدن ‌«مسافر تاریکی» درون خود واهمه داشته باشد. تا آنجا که سروکله پسرش پیدا شده و دنیای دکستر زیرورو می‌شود. پریشانی دکستر، مبارزه با خودش و تمایلاتش باعث می‌شود که مجدد با خود واقعی‌اش روبه‌رو شود و در موقعیت خطرناکی قرار گیرد.

پشتیبانی بانک رسالت

جالب توجه: پخش سریال دکستر خون تازه در فیلیمو

روش مایکل سی.هال بازیگر دوست‌داشتنی نقش اصلی سریال دکستر برای فرورفتن در نقش کاملا هیجان‌انگیز و حتی پر از نکته ترسناک بود. هال در مصاحبه‌ای که سال ۲۰۱۳ انجام داد فاش کرده بود که پس از پذیرفتن نقش، در خیابان‌های نیویورک به‌صورت تصادفی فردی را نشان می‌کرد و سایه به سایه به تعقیب او می‌پرداخت! او می‌خواست با این کار ببیند آیا استعداد تعقیب کردن نامحسوس را دارد یا گیر می‌افتد که البته تمام تعقیب‌کردن‌هایش را بدون گیر افتادن به سرانجام رساند.

جنیفر کارپنتر در فیلم نقش خواهر دکستر مورگان را بازی می‌کرد، نقشی که قبل‌تر قرار بود به جولیا بنز بازیگر نقش همسر دکستر برسد! جالب‌تر اینکه کارپتنر و سی‌هال در اواخر سال ۲۰۰۸ گرم یک رابطه عاشقانه عمیق شدند و باهم ازدواج هم کردند. البته ازدواج آن‌ها ۲ سال بیشتر طول نکشید، ولی دوستی محترمانه آن‌ها حفظ شد تا تمام شدن رابطه عاطفی‌شان لطمه‌ای به بازی آن‌ها در سریال نزند.

بازیگر پورتوریکوئی‌الاصل نقش گروهبان آنخل باتیستا اولین شغلی که در زندگی تجربه کرده بود، کار کردن به عنوان یک پلیس در اداره پلیس نیویورک بود! او همان زمان بعد از کار راهی کلاس‌های بازیگری می‌شد تا رویای دوران کودکی‌اش را عملی کند. در اداره پلیس نیویورک هیچ‌کس از رویای زایاس خبر نداشت، جز نامزد وقتش که شب‌ها هنگام پیاده‌روی با او دیالوگ‌های کلاس‌هایش را تمرین می‌کرد.

جرمی رنر در سریال دکستر 2021

شخصیت آرتور میچل که دکستر از او به عنوان قاتل ترینیتی یاد می‌کرد برای طرفداران صفحات حوادث سایت‌های خبری آمریکا حسابی آشنا بود، چرا که زندگی‌اش عمیقا به زندگی دنیس ریدر (مشهور به قاتل BTK) شباهت داشت. میچل هم مانند ریدر یک مرد خانواده و ظاهرا بی‌گناه اهل کلیسا بود که سال‌ها توانست هویتش را به عنوان یک قاتل زنجیره‌ای از دیگران پنهان کند. شخصیت میچل یکی از ترسناک‌ترین شخصیت‌های سریال است، به‌خصوص به خاطر جنایت شنیعش در پایان فصل چهار سریال.

حقایق جالب درباره اندونزی که نمی دانید

اتفاقات تلخ فصل چهار سریال به کنار، دکستر در دنیای واقعی در ژانویه ۲۰۱۰ مجبور شد تلخی دیگری را هم تحمل کند. در این تاریخ مایکل سی.‌هال بازیگر دکستر متوجه شد که به نوعی سرطان غدد لنفاوی مبتلا شده است. هال در طول فیلمبرداری فصل ۵ شیمی‌درمانی بود و ریزش موهایش را با استفاده از کلاه‌گیس پنهان می‌کرد. خوشبختانه این بازیگر محبوب از ماه آوریل سال بعد بهبودی کامل پیدا کرد تا هواداران دکستر غرق در شادی و شوق شوند.

پخش انلاین سریال دکستر خون تازه در فیلیمو

در قسمت نامحبوب پایانی سریال، دکستر وانمود می‌کند که مرده است و زندگی ناشناسی را به عنوان یک چوب‌بر آغاز می‌کند. این پایان‌بندی اصلا به مذاق بینندگان سریال خوش نیامد و آن‌ها را راضی نکرد. ظاهرا مقصر اصلی این پایان‌بندی تصنعی و الکی‌خوش، شبکه Showtime بود که دوست نداشت کاراکتری که سریال به اسمش ساخته شده، در انتهای سریال کشته شود. در حالی‌که نویسندگان در فیلمنامه اصلی قسمت آخر دکستر را کشته بودند، ولی در نهایت سازندگان تسلیم پایان‌بندی تحمیلی شبکه شدند و میلیون‌ها ناسزا را از سراسر جهان به جان خریدند!

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا